Dankequote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:19 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Om te beginnen: http://www.npowetenschap.(...)-bent-je-muziek.html
Kritiek mag, maar dan ben je op voorhand een zeikerd. Zal wel een vrouw zijn die de regels gemaakt heeft.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:01 schreef Casiotone het volgende:
dus je mag geen kritiek hebben op de opzet van deze studie? lekkere 'studie'
Dat's Sexistquote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:14 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Kritiek mag, maar dan ben je op voorhand een zeikerd. Zal wel een vrouw zijn die de regels gemaakt heeft.
Dat heb ik expres gedaan omdat er in de regel veel discussie is omtrent 'rock'. Een The Who rock is compleet anders dan een math-grind-garagepunkrock, ik noem maar iets. Dat hoort elke leek nog, maar een leek hoort vaak niet het verschil tussen experimentele jazz, fusion, free jazz etc. Voor het gehoor van 90% van de bevolking is dat één pot nat: veel nootjes die niet bij elkaar passen, maar eigenlijk toch weer wel.quote:Op woensdag 14 januari 2015 03:04 schreef MPC60 het volgende:
Lekker rock georienteerd dit onderzoek.
Ik mis nog wel één grote muziekgroep erin eigenlijk, de Hiphop/R&B/Funk achtige stijlenquote:Op woensdag 14 januari 2015 07:02 schreef starla het volgende:
[..]
Dat heb ik expres gedaan omdat er in de regel veel discussie is omtrent 'rock'. Een The Who rock is compleet anders dan een math-grind-garagepunkrock, ik noem maar iets. Dat hoort elke leek nog, maar een leek hoort vaak niet het verschil tussen experimentele jazz, fusion, free jazz etc. Voor het gehoor van 90% van de bevolking is dat één pot nat: veel nootjes die niet bij elkaar passen, maar eigenlijk toch weer wel.
Daarnaast is er meer draagvlak voor rock dan bijvoorbeeld Afghaanse folklore.
Ik zal netjes met de resultaten komen, máár ook een discussie
Natuurlijk zegt dit niet alles en is er gebrek aan intrinsieke validiiteit; het liefst laat je de vraag open: naar welke muziek luister je? Maar dan krijg ik hoogstwaarschijnlijk een ratjetoe van 100 verschillende antwoorden, waardoor je nauwelijk resultaten krijgt, behalve bij hele grote onderzoeksgroepen van 10.000 personen ofzo. Daarnaast is deze opzet veel makkelijker statistisch te analyseren dan bovengenoemd voorbeeld met open vragen.
Sorry, maar ik heb betere dingen te doen
Dit is voor nu ff leuk, maar niet meer dan dat, ik bedoel, ga het echt niet opsturen naar The Lancet ofzo
-edit- al aardig wat respondenten, ben benieuwd of er een significant verschil uitkomt tussen muzieksmaak en karakter
wat gebeurd er nou mee eigenlijk, komt er een soort van statistiek? Meende dat er een uitslag van kwam oid.quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:20 schreef starla het volgende:
Al 24 respondenten mensen! Keep on doing the good work!
Nodig vrienden uit, kennissen, familie en schoonfamilie!
Yup, maar wel iets meer respondenten nogquote:Op woensdag 14 januari 2015 17:32 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
wat gebeurd er nou mee eigenlijk, komt er een soort van statistiek? Meende dat er een uitslag van kwam oid.
bedoel ook is er een soort van uitslag wat het zegt of alleen qua aantallen die iets kiezen?quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:36 schreef starla het volgende:
[..]
Yup, maar wel iets meer respondenten nog
Het eerste.quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:36 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
bedoel ook is er een soort van uitslag wat het zegt of alleen qua aantallen die iets kiezen?
Dat is wel fijn dan, daar doe ik ook voor mee.quote:
Heb ik je nou geïnspireerd om dit uit te voeren of was je dit altijd al van plan geweest?quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:20 schreef starla het volgende:
Al 24 respondenten mensen! Keep on doing the good work!
Nodig vrienden uit, kennissen, familie en schoonfamilie!
Nee, het idee kwam door dit topicquote:Op woensdag 14 januari 2015 20:16 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Heb ik je nou geïnspireerd om dit uit te voeren of was je dit altijd al van plan geweest?
En dan moet je één genre kiezen? Dat past niet bij elkaar.quote:1) Openness to experience (Appreciation for art, emotion, adventure, unusual ideas, curiosity, and variety of experience)
Ja, waar je de MEESTE affiniteit mee hebt. Ik vind ook meerdere genres mooi, maar kon toch als deze karaktereigenschap een keuze maken. En wel meer mensen blijkt wel. Dus niet moeilijk doen en het genre kiezen waar je het vaakst naar luistertquote:Op donderdag 15 januari 2015 11:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En dan moet je één genre kiezen? Dat past niet bij elkaar.
Hoe doe ik dat?quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:54 schreef I-care het volgende:
Vraag effe of Danny een algemeen bericht zend met de boodschap even mee te doen met dit onderzoek?
Dan zit je zo vol.
Het is nou juist een eigenschap die maakt dat je affeniteit niet naar genre is verdeeld.quote:Op donderdag 15 januari 2015 11:47 schreef starla het volgende:
[..]
Ja, waar je de MEESTE affiniteit mee hebt. Ik vind ook meerdere genres mooi, maar kon toch als deze karaktereigenschap een keuze maken. En wel meer mensen blijkt wel. Dus niet moeilijk doen en het genre kiezen waar je het vaakst naar luistert
Avant-garde zou daar het beste bij pakkenquote:Op donderdag 15 januari 2015 11:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En dan moet je één genre kiezen? Dat past niet bij elkaar.
Maar niet een eigenschap waardoor je per se alles even leuk vindt, dat is een gedachtekronkel die ik niet snap.quote:Op donderdag 15 januari 2015 11:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is nou juist een eigenschap die maakt dat je affeniteit niet naar genre is verdeeld.
quote:
Hier is Danny..quote:
quote:Op donderdag 15 januari 2015 17:07 schreef -Hakuna- het volgende:
Ik zit qua smaak in deze categorie..
3) Elektronische muziek
4) Pop/pop-rock
6) Rock anderszins (alternatieve rock/progressive rock.)
7) Metal (en alle subgenres zoals black metal, trash metal, etc.)
9) Jazz (fusion, free jazz,)
Hiphop valt gewoon onder nummer 4 Pop. Trouwens alles wat geen klassiek is kan als pop worden aangemerkt, dus ook jazz en wereldmuziek.quote:Op donderdag 15 januari 2015 17:42 schreef droommoord het volgende:
1 - 11(hiphop), als dit echt buiten de regels valt kies ik voor 3 ipv hip-hop
Eensch, hip hop is gewoon pop zonder een melodie en met dikke kettingen om ipv gitaarbanden.quote:Op donderdag 15 januari 2015 17:51 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Hiphop valt gewoon onder nummer 4 Pop. Trouwens alles wat geen klassiek is kan als pop worden aangemerkt, dus ook jazz en wereldmuziek.
Tenminste bij de Centrale Discotheek Rotterdam worden zo de genres ingedeeld.
?quote:Op donderdag 15 januari 2015 19:21 schreef starla het volgende:
[..]
Eensch, hip hop is gewoon pop zonder een melodie en met dikke kettingen om ipv gitaarbanden.
En hoe zit het dan met alle elektronische muzieksoorten die in 3 categorieën worden gevat?quote:Op donderdag 15 januari 2015 19:21 schreef starla het volgende:
[..]
Eensch, hip hop is gewoon pop zonder een melodie en met dikke kettingen om ipv gitaarbanden.
quote:Op donderdag 15 januari 2015 19:21 schreef starla het volgende:
[..]
het verschil tussen pop-(rock), andersinds rock en metal, is net zo groot als het verschil tussen hiphop, soul en jazz.quote:Op donderdag 15 januari 2015 20:20 schreef TorroFernandes het volgende:
Waarom drie soorten rock en geen hiphop?
[..]
En hoe zit het dan met alle elektronische muzieksoorten die in 3 categorieën worden gevat?
Als ik xite of slamtv opzet is dat toch echt wat ik voornamelijk voorbij zie komen. Sowieso is pop een kutcategorie wat dat betreft. Elk genre kan eronder vallen en vrijwel niemand zegt pop als favoriete genre te hebben.
Ik dacht je toch vooral van de Fusion wasquote:Op donderdag 15 januari 2015 17:07 schreef -Hakuna- het volgende:
Ik zit qua smaak in deze categorie..
3) Elektronische muziek
4) Pop/pop-rock
6) Rock anderszins (alternatieve rock/progressive rock.)
7) Metal (en alle subgenres zoals black metal, trash metal, etc.)
9) Jazz (fusion, free jazz,)
Wat is het doel van je onderzoek als je alleen maar users wilt onderzoeken die denken een specifiek karakter te hebben en ook nog maar eens een keuze moeten maken uit de door jou opgelegde genres?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:32 schreef starla het volgende:
Nou, dan doen we hier toch een onderzoek op Fok en daarna gooi ik de resultaten in SPSS en voila, we krijgen een idee.
ONDERZOEK NAAR KARAKTER EN MUZIEKSMAAK
...
Dus: geen gezeik. Niet van: 'Ja, maar Salsa staat er niet in, en mijn karakter voldoet aan geen van de 5 blabla'. Dan doe je maar niet mee (voor de goede orde Salsa valt dan onder wereldmuziek). Dus zeikers worden NIET meegenomen in het onderzoek, want ik kan moeilijk 1200 genres opnoemen hier. Simple as that. Twee getallen in de juiste volgorde, niet meer, niet minder...Let the STUDY begin!
Pertinente onzin. Zat underground hiphop die niet populair is, idem voor de andere genres.quote:Op donderdag 15 januari 2015 17:51 schreef -Hakuna- het volgende:
Hiphop valt gewoon onder nummer 4 Pop. Trouwens alles wat geen klassiek is kan als pop worden aangemerkt, dus ook jazz en wereldmuziek.
Het word pas 'underground' als je meer dan de populaire nummers luistert, maar dan werkt het imago zichzelf tegen(afgezien van dat de populaire nummers door een handjevol producers geproduceert worden om het hapklare brokken te maken voor de luisteraars die er nog wel geld voor over hebben).quote:Op donderdag 15 januari 2015 23:53 schreef Techno het volgende:
[..]
Pertinente onzin. Zat underground hiphop die niet populair is, idem voor de andere genres.
pop·mu·ziek (de; v) 1moderne (populaire) muziek
Daarbij kan "klassiek' wel degelijk populiair zijn. Denk even klassieke muziek als die van Andre Rieu.
Ook pertinente onzin. Er is namelijk zat muziek die niet op de reguliere radio/tv verschijnt.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:00 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Het word pas 'underground' als je meer dan de populaire nummers luistert,
ach misschien verwar ik populair met mainstream, maar het aantal producers die bijvoorbeeld mainstream hiphop platen produceren is al jaren lang met twee handen te tellen, en ipv dat deze iets interssants doen, doen ze de zelfde producties voor 10 man tegelijk, waardoor het gewoon zooi word.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:05 schreef Techno het volgende:
[..]
Ook pertinente onzin. Er is namelijk zat muziek die niet op de reguliere radio/tv verschijnt.
En dus ook per definitie niet populair is.
Ik kijk niet naar views op YT en het maakt me niet eens uit of het underground of mainstream is, ik luister gewoon wat ik tof vind, meer niet.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:12 schreef Techno het volgende:
Platen die nog niet eens 2000 views halen op youtube en zulks zijn verre van mainstream.
Waarom citeer je me dan en maak je niet relevante opmerkingen?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:14 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ik kijk niet naar views op YT en het maakt me niet eens uit of het underground of mainstream is, ik luister gewoon wat ik tof vind, meer niet.
Ik liet me een beetje gaan, morgen vrij, bietje teveel etcquote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:15 schreef Techno het volgende:
[..]
Waarom citeer je me dan en maak je niet relevante opmerkingen?
Da's geen excuus, idem dito hier.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:23 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ik liet me een beetje gaan, morgen vrij, bietje teveel etc
quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:12 schreef TorroFernandes het volgende:
De term underground vind ik wel misbruikt trouwens, als het echt zo underground is hoor je het hier waarschijnlijk niet. Zo wordt een immortal technique ook als underground beschouwd, maar zowat iedereen die "niet van bling bling rap houdt" luistert hem.
Opzich kan immortal technique zich daar wel onder noemen, alhoewel zijn nummers over het algemeen maar 3x te luisteren zijn voordat de shock er vanaf is.quote:Underground hip hop is an umbrella term for hip hop music outside the general commercial canon.
It is typically associated with independent artists, signed to independent labels or no label at all. Underground hip hop is often characterized by socially conscious, positive, or anti-commercial lyrics.
However, there is no unifying or universal theme – Allmusic suggests that it "has no sonic signifiers". "The Underground" also refers to the community of musicians, fans and others that support non-commercial, or independent music. Music scenes with strong ties to underground hip hop include alternative hip hop and horrorcore. Many artists who are considered "underground" today, were not always so, and may have previously broken the Billboard charts.[3]
Idem is een afkorting van het Latijnse woord idem ditto, in het Nederlands vaak geschreven als idem dito.quote:
betutteling alom dusquote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:29 schreef Techno het volgende:
[..]
Idem is een afkorting van het Latijnse woord idem ditto, in het Nederlands vaak geschreven als idem dito.
En aangezien we hier Nederlands spreken...
quote:5) Rock in engere zin (classic rock/blues rock, dus blues valt onder nummer 5)
quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:40 schreef Techno het volgende:
Ach ja. Dit soort classic rock... laat maar komen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |