Dat heb ik expres gedaan omdat er in de regel veel discussie is omtrent 'rock'. Een The Who rock is compleet anders dan een math-grind-garagepunkrock, ik noem maar iets. Dat hoort elke leek nog, maar een leek hoort vaak niet het verschil tussen experimentele jazz, fusion, free jazz etc. Voor het gehoor van 90% van de bevolking is dat één pot nat: veel nootjes die niet bij elkaar passen, maar eigenlijk toch weer wel.quote:Op woensdag 14 januari 2015 03:04 schreef MPC60 het volgende:
Lekker rock georienteerd dit onderzoek.
Ik mis nog wel één grote muziekgroep erin eigenlijk, de Hiphop/R&B/Funk achtige stijlenquote:Op woensdag 14 januari 2015 07:02 schreef starla het volgende:
[..]
Dat heb ik expres gedaan omdat er in de regel veel discussie is omtrent 'rock'. Een The Who rock is compleet anders dan een math-grind-garagepunkrock, ik noem maar iets. Dat hoort elke leek nog, maar een leek hoort vaak niet het verschil tussen experimentele jazz, fusion, free jazz etc. Voor het gehoor van 90% van de bevolking is dat één pot nat: veel nootjes die niet bij elkaar passen, maar eigenlijk toch weer wel.
Daarnaast is er meer draagvlak voor rock dan bijvoorbeeld Afghaanse folklore.
Ik zal netjes met de resultaten komen, máár ook een discussie
Natuurlijk zegt dit niet alles en is er gebrek aan intrinsieke validiiteit; het liefst laat je de vraag open: naar welke muziek luister je? Maar dan krijg ik hoogstwaarschijnlijk een ratjetoe van 100 verschillende antwoorden, waardoor je nauwelijk resultaten krijgt, behalve bij hele grote onderzoeksgroepen van 10.000 personen ofzo. Daarnaast is deze opzet veel makkelijker statistisch te analyseren dan bovengenoemd voorbeeld met open vragen.
Sorry, maar ik heb betere dingen te doen
Dit is voor nu ff leuk, maar niet meer dan dat, ik bedoel, ga het echt niet opsturen naar The Lancet ofzo
-edit- al aardig wat respondenten, ben benieuwd of er een significant verschil uitkomt tussen muzieksmaak en karakter
wat gebeurd er nou mee eigenlijk, komt er een soort van statistiek? Meende dat er een uitslag van kwam oid.quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:20 schreef starla het volgende:
Al 24 respondenten mensen! Keep on doing the good work!
Nodig vrienden uit, kennissen, familie en schoonfamilie!
Yup, maar wel iets meer respondenten nogquote:Op woensdag 14 januari 2015 17:32 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
wat gebeurd er nou mee eigenlijk, komt er een soort van statistiek? Meende dat er een uitslag van kwam oid.
bedoel ook is er een soort van uitslag wat het zegt of alleen qua aantallen die iets kiezen?quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:36 schreef starla het volgende:
[..]
Yup, maar wel iets meer respondenten nog
Het eerste.quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:36 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
bedoel ook is er een soort van uitslag wat het zegt of alleen qua aantallen die iets kiezen?
Dat is wel fijn dan, daar doe ik ook voor mee.quote:
Heb ik je nou geïnspireerd om dit uit te voeren of was je dit altijd al van plan geweest?quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:20 schreef starla het volgende:
Al 24 respondenten mensen! Keep on doing the good work!
Nodig vrienden uit, kennissen, familie en schoonfamilie!
Nee, het idee kwam door dit topicquote:Op woensdag 14 januari 2015 20:16 schreef Amaris-Airlie het volgende:
[..]
Heb ik je nou geïnspireerd om dit uit te voeren of was je dit altijd al van plan geweest?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |