Wat wil ik graag? Hate-speech? Helemaal niet.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat wil Tingo graag. Hij gaat voorbij aan het feit dat de cartoons over elke bevolkingsgroep en geloof gaan.
Heftigquote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:32 schreef mcgrave het volgende:
Video van de vluchtende Kouachi's inclusief een altercatie met een politiewagen..
http://www.hln.be/hln/nl/(...)utm_source=hootsuite
Dat je tegen het boekje of uitgever of tekenaar bent mag, dat is je goed recht. Net als hun het recht hebben uit te geven wat hun blieft.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 19:12 schreef Tingo het volgende:
[..]
Het meeste verontrustende vind ik nog dat er zijn zoveel exemplaren van de vieze bladje te koop.
All in the name of freedom of speech...'n rotte,stinkende racistische comic boekje.
Er is echt heel weinig verschil van bepaalde Duitse propaganda van 80jaar geleden.
Tja, ik heb het niet over racisme maar over stereotypen, was ik idd niet zo duidelijk Over toen ik schreef dat ik het met Tingo eens ben.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:01 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Wat is er nu racistisch aan die spotprenten? Alle onzin over Eurabie doet mij wel denken aan de Protocollen van de Wijzen van Zion, maar die spotprenten?
Ik vind dat eerste plaatje niet kwalijk, al lijkt het door dat "Muslims" eerst of het over alle Moslims gaat. Maar er zijn wel extremisten die zo denken.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:20 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Tja, ik heb het niet over racisme maar over stereotypen, was ik idd niet zo duidelijk Over toen ik schreef dat ik het met Tingo eens ben.
Definitie racisme is zowiezo een lastige. Cartoons moeten wel stereotypen bevatten anders werken ze niet. Jood heeft haakneus, Amerikaan is vadsig, Moslim heeft jurk aan of hoofddoekje.
Ik stoor me er niet aan maar vind het net als Tingo smakeloos, stigmatiserend, onnodig kwetsend.
Deze b.v. Edit: kan de bron niet vinden, weet niet of deze in Charlie Hebdo is gepubliceerd.
[ afbeelding ]
Plaatje zegt Moslims steken gebouwen in brand en moorden. Tuurlijk wil men een grap maken en moet men wel stereotypen gebruiken, maar is heel erg veel verschil met dit?
[ afbeelding ]
Of moet de corruptie aantoonbaar zijn?
Ben niet de enige die gelijkenissen ziet:
[ afbeelding ]
Deze kan zo door wilders gebruikt worden. Met iets andere tekst en symbool.
[ afbeelding ]
Stuitte ook nog op deze:
[ afbeelding ]
Speciaal voor bnw met freemason symboliek.
Vind het lastige materie, mijn Frans is ook niet zo heel goed en er zijn maar weinig vertalingen te vinden. Plaatje kan iets vertellen maar de teksten kunnen heel ergens anders over gaan. Dan wordt zo'n cartoon snel verkeerd begrepen. Mijn moslimvrienden en kennissen vertellen mij allemaal dat die van tekeningen niet warm of koud worden. Ik vind nog steeds dat de zaak veel te groot wordt gemaakt. 2 idioten die zich moslim noemen doen iets idioots, meer is het imo niet.
Hebje zelf ook nog een mening of blijft het bij linkjes en copy-paste?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:40 schreef Angelyna het volgende:
Jeanette Bougrab, de partner van Charlie Hebdo's hoofdredacteur Stéphane Charbonnier ('Charb') die omkwam bij de aanslag op zijn redactie, had graag de plek van haar geliefde ingenomen.
De vrouw, een professor in de rechten en voormalig staatssecretaris, kan maar niet bevatten dat Charbonnier stierf. Zij was degene die voor haar werk naar Pakistan en Jemen reisde.
Niet welkom op begrafenis:
De familie ontkent formeel het bestaan van een relatie tussen Charb en Jeanette Bougrab," aldus de broer van Charbonnier, Laurent, in een eerdere verklaring. Zij hebben haar gevraagd om zich niet meer uit te laten over Charbonnier.
http://www.ad.nl/ad/nl/33(...)er-Ik-wil-dood.dhtml
Overlevende Charlie: ze schoten in wilde weg.
,,Hij zag eruit als iemand van GIGN (de Franse anti-terreureenheid) en hield met twee handen een geweer vast. Hij begon te schieten.''
http://www.ad.nl/ad/nl/33(...)n-in-wilde-weg.dhtml
Dus als ik in Saudi Arabië geen gebruik van bepaalde dingen mag maken omdat ik geen moslim ben is dat ook racisme?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:18 schreef Angelyna het volgende:
Volgens de Conventies van de Verenigde Naties betekent raciale discriminatie "elk onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur gebaseerd op ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong die het doel of effect heeft van opheffing of aantasting van erkenning, genieting of uitoefening, op basis van gelijkwaardigheid, van mensenrechten, en fundamentele vrijheden in het politieke, economische, sociale, culturele of enig ander veld van het openbare leven.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Racisme
Twas ook niet gericht op een bepaalde bevolkingsgroep 80jaar geleden.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 19:14 schreef mootie het volgende:
[..]
Een nogal significant verschil is dat ze zich niet richten op één bepaalde bevolkingsgroep.
Nederlanders zijn ook 'cloggies' genoemd maar ik heb niet erg veel mensen met klompen gezien.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:20 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Tja, ik heb het niet over racisme maar over stereotypen, was ik idd niet zo duidelijk Over toen ik schreef dat ik het met Tingo eens ben.
Definitie racisme is zowiezo een lastige. Cartoons moeten wel stereotypen bevatten anders werken ze niet. Jood heeft haakneus, Amerikaan is vadsig, Moslim heeft jurk aan of hoofddoekje.
Ik stoor me er niet aan maar vind het net als Tingo smakeloos, stigmatiserend, onnodig kwetsend.
En, wat denk je er zelf van?quote:
Phew.Erg veel van de nazi propaganda had ik niet gezien,dus bedankt voor de reminder.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:20 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Deze b.v. Edit: kan de bron niet vinden, weet niet of deze in Charlie Hebdo is gepubliceerd.
[ afbeelding ]
Plaatje zegt Moslims steken gebouwen in brand en moorden. Tuurlijk wil men een grap maken en moet men wel stereotypen gebruiken, maar is heel erg veel verschil met dit?
[ afbeelding ]
Of moet de corruptie aantoonbaar zijn?
Ben niet de enige die gelijkenissen ziet:
[ afbeelding ]
Deze kan zo door wilders gebruikt worden. Met iets andere tekst en symbool.
[ afbeelding ]
Stuitte ook nog op deze:
[ afbeelding ]
Speciaal voor bnw met freemason symboliek.
Vind het lastige materie, mijn Frans is ook niet zo heel goed en er zijn maar weinig vertalingen te vinden. Plaatje kan iets vertellen maar de teksten kunnen heel ergens anders over gaan. Dan wordt zo'n cartoon snel verkeerd begrepen. Mijn moslimvrienden en kennissen vertellen mij allemaal dat die van tekeningen niet warm of koud worden. Ik vind nog steeds dat de zaak veel te groot wordt gemaakt. 2 idioten die zich moslim noemen doen iets idioots, meer is het imo niet.
Ojee.Waarom laten ze door?quote:
Dit is imo heel belangrijk, het dunne lijntje tussen rascime en een gedeelte uit een bevolkingsgroep tot je onderwerp maken.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:38 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ik vind dat eerste plaatje niet kwalijk, al lijkt het door dat "Muslims" eerst of het over alle Moslims gaat.
Ben het helemaal met je eens, verbieden is imo helemaal geen optie. Zijn we hier ook pas net achter.quote:Het Nederlandse communistische dagblad De Tribune publiceerde tegen die achtergrond artikelen en spotprenten tegen de godsdienst, met daarin teksten als 'God beteekent imperialistische oorlog. Christus.' en 'Opium is goedkoop in deze dagen [= de kerstdagen].' Vlak voor Kerstmis 1930 publiceerde het blad een artikel dat opriep het kerstfeest af te schaffen ('Weg met het kerstfeest!'). Twee jaar later toonde het blad een spotprent waarin twee arbeiders de bijl aan het Kruis van Christus zetten.[5]
Voor minister van justitie Jan Donner, de grootvader van de latere minister Piet Hein Donner, was dit de aanleiding voor de Wet inzake smalende godslastering — die daarom ook wel de Lex Donner ('wet-Donner') werd genoemd.
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Godslastering
net zoals 911 een zelfde zet was.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:44 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dat je het tekenen van dat verdrag zorgerlijk vindt begrijp ik, dat vind ik ook. Ik snap alleen niet hoe je dan ineens met 7mijls-laarzen de sprong maakt naar de gedachte dat het hele zootje bedacht is om het tekenen van dit verdrag er maar doorheen te krijgen. Het getuigt van enorme tunnelvisie. Alsof internetvrijheden de afgelopen jaren sowieso niet ingeperkt zijn, zonder dat daar een aanslag aan te pas kwam.
Bron?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 22:58 schreef Angelyna het volgende:
Volgens een Israëlische krant liep Merkel niet mee.
[ afbeelding ]
Mwah, die propanda-affiches van de nazi's gingen ook over de toen belangrijke groepen:quote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat wil Tingo graag. Hij gaat voorbij aan het feit dat de cartoons over elke bevolkingsgroep en geloof gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |