Op zich wel mooi dat Mancebo na die Fuentes-affaire toch gewoon is blijven fietsen in van die schimmige ploegjes in wedstrijdjes in Verweggistan en co ...quote:Op dinsdag 20 januari 2015 09:11 schreef Ericr het volgende:
Rank Name Nation Team Age* Points
1 (-) José RUJANO GUILLEN Venezuela 33 53
1 (-) Francisco MANCEBO PEREZ Spain SKD 39 53
3 (-) Juan MURILLO Venezuela 33 46
4 (-) Andrea PALINI Italy SKD 26 45
Toch mooi dat Mancebo heel even de WT ranking aanvoert.
twitter:IAM_Cycling twitterde op dinsdag 20-01-2015 om 12:44:46Fans @UCI_cycling won't let us ride with back design A so we'll race with design B, sad. #Procycling needs #evolution http://t.co/t9kQwvTqJY reageer retweet
groot gelijk is ook belachelijk dat ze de nationale kampioenschappen altijd 1 week voor de start voor de belangrijkste wielerwedstrijd van het jaar houden.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:27 schreef borisz het volgende:
Bauke Mollema slaat opnieuw het NK over aldus de sportbijlage in de dagelijkse lokalo (IJC).
wanneer hij de RVV wint dit jaar dan eet ik een stuk uit de vloerquote:Op dinsdag 20 januari 2015 07:13 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ah, weer eentje die weggaat bij Belkin en daarna wint.
Even quoten, je weet maar nooit met Boom.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 17:26 schreef Evertjan het volgende:
[..]
wanneer hij de RVV wint dit jaar dan eet ik een stuk uit de vloer
Er was altijd een apart topic voor dit soort uitspraken: SPT / Hoeden opetenquote:Op dinsdag 20 januari 2015 19:33 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Even quoten, je weet maar nooit met Boom.
Hier is een smiley voor:quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:09 schreef rubbereend het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]twitter:IAM_Cycling twitterde op dinsdag 20-01-2015 om 12:44:46Fans @UCI_cycling won't let us ride with back design A so we'll race with design B, sad. #Procycling needs #evolution http://t.co/t9kQwvTqJY reageer retweet
Blijkbaar.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 20:03 schreef TargaFlorio het volgende:
Wat is nu het probleem? Dat de naam van de renner vermengt is met de sponsornaam?
UCI over sponsors: Minder, minder, minderquote:Op dinsdag 20 januari 2015 20:08 schreef OProg het volgende:
[..]
En het zal ook te groot zijn geweest of zoiets.
ik doelde op Bobridge btwquote:Op dinsdag 20 januari 2015 19:33 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Even quoten, je weet maar nooit met Boom.
het is wel makkelijk voor D&D die namen op de rug van de rennersquote:Op dinsdag 20 januari 2015 20:03 schreef TargaFlorio het volgende:
Wat is nu het probleem? Dat de naam van de renner vermengt is met de sponsornaam?
Niet slechtquote:Op dinsdag 20 januari 2015 18:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik verwacht toch wel weer een paar obscure Argentijnen vooraan. Het is wel weer eens tijd voor een Dani Diaz topshow.
twitter:mrconde twitterde op woensdag 21-01-2015 om 23:25:01After retiring & trying to run for president of the national cycling federation, José Rujano now says it's 'possible' he'll ride #Giro 2015. reageer retweet
Dumoulin en Kelderman hebben alles in zich om dé twee toppers van het Nederlandse wielrennen te worden de komende jaren. En dan ook eindelijk weer toppers die ook wereldtoppers zijn.quote:Op donderdag 22 januari 2015 09:36 schreef Marcoss het volgende:
Die Dumoulin, dat best eens een hele goede worden he?
Ook klasse gedaan van BMCquote:
quote:Op donderdag 22 januari 2015 09:47 schreef franklop het volgende:
Je ziet dat niveau van Dumoulin omhoog is gegaan nadat hij voor een buitenlands team is gaan rijden
quote:Op donderdag 22 januari 2015 09:47 schreef franklop het volgende:
Je ziet dat niveau van Dumoulin omhoog is gegaan nadat hij voor een buitenlands team is gaan rijden
quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:10 schreef Mani89 het volgende:
Diaz rijdt hier op 60%. met een hematocriet van 60
Ja bedankt dat je de grap nog even uitlegt.quote:
quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:12 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ja bedankt dat je de grap nog even uitlegt.
Leuke grap verder wel! De Europeanen bakken er niet veel van hè.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:12 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ja bedankt dat je de grap nog even uitlegt.
Nee, en Carlos Bananito heb ik ook nog steeds niet gezien.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:21 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Leuke grap verder wel! De Europeanen bakken er niet veel van hè.
Die crash werd volgens mij toch iets verder naar achteren veroorzaakt. Volgens mij vooral door Meersman die er helemaal doorheen zakte.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 05:43 schreef Drebbelman het volgende:
Steele von Hoff wint in de TDU in de massasprint.
Von Hoff veroorzaakt ook een flinke crash vooraan in het peloton in de laatste meters.
2. Impey
3. Wippert
ah.. ik dacht dat het kwam doordat Von Hoff nogal naar links zwaaide op het eind en de renner achter hem dat niet kon ontwijken.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 05:51 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Die crash werd volgens mij toch iets verder naar achteren veroorzaakt. Volgens mij vooral door Meersman die er helemaal doorheen zakte.
De sprint van Von Hoff was wel clean. Het gebeurde meer aan de rechter kant met een FDJ (Manzin?) die een rare beweging maakt.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 05:55 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
ah.. ik dacht dat het kwam doordat Von Hoff nogal naar links zwaaide op het eind en de renner achter hem dat niet kon ontwijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het wiel mist.
Phew... Dumoulin echt veel mazzel gehad. Rijdt er met z'n witte tricot recht doorheenquote:Op vrijdag 23 januari 2015 08:10 schreef Pino112 het volgende:
https://vine.co/v/OII61OXQen6
Heeft Zonnebloem al iets van zich laten horen?
http://www.biciciclismo.c(...)s-limites-23-01-2015quote:Por estos impactos ya cinco equipos de World Tour (máxima categoría) lo han llamado. "Me tomaré mi tiempo para definir a cuál voy", aclara.
twitter:Moogsy17 twitterde op vrijdag 23-01-2015 om 07:27:32@TeamSky is this @IStannard styling mid crash?
reageer retweet
En gewoon 20 kilo lichter ten opzichte van vorig seizoen, goed man.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 05:09 schreef wimderon het volgende:
Boom is weer op de brommer. Mee met het pelotonnetje over de eerste keer Willunga, op kop vlammen en nu nog even een waaiertje aan het trekken.
Liever dan Porte want?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:34 schreef flyguy het volgende:
Nou dan schrijft Dennis hem dus op z'n naam. Liever dan Porte...
quote:Op zondag 25 januari 2015 06:07 schreef Drebbelman het volgende:
Wouter Wippert wint de massasprint in de laatste etappe van de TDU
Erg knap ja.quote:Op zondag 25 januari 2015 09:37 schreef Chiappucci het volgende:
Wippert. Toch een beetje een doorbraak dit.
quote:Wippert claims biggest win of young career
On the eve of the Tour Down Under, Wouter Wippert identified three stages for victory on his WorldTour debut. On the first stage of the race, the breakaway thwarted Wippert's chances while on Stage 3, the 24-year-old mistimed his sprint to finish third. Having learnt valuable lessons from his first two attempts, it was third time lucky as the 24-year-old sprinted to victory ahead of Heinrich Haussler (IAM Cycling).
"I got dropped off at the sharp left-hand corner in fourth wheel on a Lampre rider so I was sitting pretty relaxed for the last two kilometres," Wippert told Cyclingnews of how the final kilometres played out. "Orica-GreenEdge came up on the right at the hill and Brownie [Graeme Brown] picked me up with one kilometre to go and I just waited one moment before sprinting to his wheel. He then put me in tenth position in the last corner which was perfect and then the guy in front of me from IAM started with 500m to go and I was just out of the wind so I could follow him perfectly. He brought me in front so I could start my sprint with 200m to go.
"It was a hard sprint because it was uphill with a headwind so I knew I had to wait and that was a key today."
Wippert's chances for victory were boosted by a crash inside the final 10km which drastically slimmed the peloton and ended any aspirations that Marcel Kittel (Giant-Alpecin) had for victory although the Dutchman explained he was unaware of the events playing out on behind him.
"I didn't race with a radio today so I didn't know anything about a crash at all," he said. "I was just focusing on myself and you can look to see the others [sprinters] but in the end, you have to do it on your own in the last 250m. It doesn't matter who is there or not, you have to be the fastest. Today it was me and the next time it will be someone else."
In 2014, Wippert picked up stage wins at the 2.1 Tour de Taiwan, Tour of Japan and Tour of China II plus a win at the 2.HC Tour of Hainan. A WorldTour stage win now stands as his most significant win yet.
"Actually I passed the finish and everyone was asking me 'why didn't you put your hands in the air?' the first 50m after the finish, I couldn't believe that I won," he said. "It's the biggest win I can get this season so when that happens it is perfect.
When asked whether the win, and the week of racing, suggested his characteristics are that of a WorldTour rider, a modest Wippert responded.
"When you run third on two stages and take a win, actually you cannot say the level is too high [for me to race at] anymore. I hope I can make the step [to WorldTour] with the team and for next year to move up to another level.
CN
Hij gaat Beppu het snot voor de ogen rijden.quote:Op zondag 25 januari 2015 16:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zou zomaar 4 a 5 etappes kunnen pakken in de ronde van Japan.
Van een matige ploeg kan je niet veel verwachten, het hangt teveel af van een paar kopmannen. Te hopen voor Lotto-Jumbo dat die kopmannen dit jaar op de fiets blijven zitten i.p.v. hun jaarlijkse asfaltdate. Kelderman heeft zijn date al gehad in ieder geval.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:42 schreef Drebbelman het volgende:
Wel een extreem matige ronde van Lotto Jumbo. Hele ronde anoniem rond gereden, nog niet een keer in een ontsnapping mee. Ze mogen blij zijn dat ze die top-10 nog in de schoot geworpen gekregen hebben, anders was hun tripje naar Australië echt zo goed als voor niets geweest.
Goede ronde overigens ook voor Boom en Clement, hebben zich flink afgebeuld voor hun ploeg.
Dat was geen kilometer neequote:Op zondag 25 januari 2015 22:21 schreef Marcoss het volgende:
Die slotkilometer duurde echt 20 seconden ofzo
compleet interview te lezen op de BBC sitequote:Lance Armstrong heeft in een interview met de BBC aangegeven dat zijn keuze om doping te gebruiken onlosmakelijk verbonden was met de tijd waarin hij actief was. Volgens de Amerikaan is vandaag de dag de noodzaak om verboden middelen te gebruiken niet aanwezig. De Amerikaan gaat bij de Britse staatsomroep twee jaar na dato uitgebreid in op de nasleep van zijn veelbesproken bekentenis.
Armstrong geeft aan dat hij onder dezelfde omstandigheden opnieuw dezelfde keuze zou maken. "Wanneer ik in 2015 zou rijden, zou ik het niet opnieuw doen. Ik denk dat het niet meer nodig is. Maar wanneer je me terugbrengt naar 1995, wanneer het alom vertegenwoordigd was, dan zou ik het waarschijnlijk opnieuw doen," stelt hij.
Hij benadrukt dat de tijdsgeest van grote invloed was op zijn keuze om verboden middelen te gebruiken. "Wanneer ik - net zoals mijn ploeg en het hele peloton - die beslissing nam, was het een slechte beslissing in een imperfecte tijd," kijkt hij terug. "Maar het gebeurde. En ik weet wat er daarna met de sport gebeurd is. Ik heb het wielrennen zien groeien," aldus de Texaan.
De Amerikaan heeft geen spijt van zijn keuze, maar wel van de manier waarop hij zich gedroeg. "Ik zou de man willen veranderen die zich zo gedragen heeft. Misschien niet zijn beslissing, maar wel de manier waarop hij handelde. De manier waarop ik mensen heb behandeld en niet kon stoppen met vechten. Tijdens training en wedstrijden was dat geweldig, maar tijdens een persconferentie of een interview was dat niet nodig."
In other news:quote:Op maandag 26 januari 2015 22:26 schreef Evertjan het volgende:
http://www.wielerflits.nl(...)t&utm_medium=twitter
[..]
compleet interview te lezen op de BBC site
http://www.bbc.com/sport/0/cycling/30955902
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder natuurlijk gelul, het wielrennen is amper gegroeid omdat nog steeds dezelfde structuren aanwezig zijn. Hooguit zijn er wat meer renners die de stap niet meer durven te wagen om zich zwaar te doperen maar de grootste tricheurs heersen nog steeds in de sport.
quote:De NOS heeft de uitzendrechten voor de Vuelta a Espana verlengd tot 2020. De Ronde van Spanje geldt als de belangrijkste wielerronde na de Tour de France. Eerder al tekende de omroep een langlopende overeenkomst met de organisatie van de Ronde van Frankrijk.
De Vuelta beleeft dit jaar zijn 70e editie. De organisatie viert dat met een loodzwaar parcours speciaal voor de klimmers. Het begint op 22 augustus met een ploegentijdrit aan de Middellandse Zee. De Vuelta kent dit jaar liefst negen aankomsten bergop.
Nederlandse renners doen het de laatste jaren goed in Spanje. Mede daarom koos de NOS - samen met de European Broadcasting Union - voor een nieuw meerjarig contract. De overeenkomst voorziet - net als bij de Tour - in live-rechten voor radio, televisie, internet en mobiel.
http://www.lavuelta.com/15pr/en/noticias/noticia.html?id=422&e=1quote:The European Broadcasting Union (EBU) and Unipublic have reached an agreement to broadcast La Vuelta up to 2020.
Offering the broadcasting rights to the largest number of broadcasters is the goal shared by the EBU and Unipublic.
The terrestrial networks of Belgium (VRT), the Netherlands (NOS), Norway (TV2), Denmark (TV2), the United Kingdom (ITV) among others and Eurosport covering 54 countries, will enable millions of fans to follow the exploits of champions competing in one of the major Tours in the cycling calendar.
Produced and broadcast by TVE in Spain, La Vuelta will also enjoy media coverage on digital channels, as the event will also be broadcast on all the digital platforms run by the above partners (internet sites, social networks, and mobile applications).
"The EBU is delighted to prolong its long-standing partnership with Unipublic and to provide extensive coverage of La Vuelta, through its Members and Eurosport, in countries throughout Europe. The public's growing enthusiasm for cycling is further support for the EBU's mission to offer major sports events together with a variety of Olympic sports to the broadest possible audience," declared Stefan Kürten, EBU Director of Sport & Business.
"The EBU is already partner of the Tour de France and others major cycling events. Through this agreement La Vuelta will be guaranteed maximum exposure over the next few years, reaching a growing number of Europe cycling fans, both on the major general-interest channels and on Eurosport," stated Yann Le Moenner, Chief Executive Officer of Unipublic.”
Ik hoop dat ze dat niet menen en dat het puur promopraat is?quote:De Ronde van Spanje geldt als de belangrijkste wielerronde na de Tour de France.
Wat mij betreft laatste jaren niks aan gelogen hoor.quote:Op woensdag 28 januari 2015 12:07 schreef franklop het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze dat niet menen en dat het puur promopraat is?
Giro is natuurlijk voor de ecktequote:Op woensdag 28 januari 2015 12:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wat mij betreft laatste jaren niks aan gelogen hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar krijgen we ook een interessante Vuelta als iedereen eens op normale wijze uit de Tour komt en dus geen seizoen moet goedmaken.quote:Op woensdag 28 januari 2015 12:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wat mij betreft laatste jaren niks aan gelogen hoor.
Zal niet vaak gebeuren. Daarnaast zullen renners ook wel voor de dubbel Giro-Vuelta blijven gaan dunkt me.quote:Op woensdag 28 januari 2015 12:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Maar krijgen we ook een interessante Vuelta als iedereen eens op normale wijze uit de Tour komt en dus geen seizoen moet goedmaken.
Dat verpest de Vuelta momenteel juist een beetjequote:
Dat bedoel ik dus, daarom mijn eerdere berichtquote:Op woensdag 28 januari 2015 12:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat verpest de Vuelta momenteel juist een beetje. Met voorbedachte rade na 10 dagen afstappen, het zou eigenlijk niet moeten kunnen.
Ah, ik dacht dat het alleen een aanvulling was op de post van SOKquote:Op woensdag 28 januari 2015 12:28 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, daarom mijn eerdere bericht
Of nog erger, als training mee gaan in een vlucht en als je training erop zit gewoon de benen stil houdenquote:Op woensdag 28 januari 2015 12:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat verpest de Vuelta momenteel juist een beetje. Met voorbedachte rade na 10 dagen afstappen, het zou eigenlijk niet moeten kunnen.
Blijlevens had juist vaak maar één of hooguit twee knechten.quote:Op woensdag 28 januari 2015 13:29 schreef I.R.Baboon het volgende:
Tsja, SoK, volgens mij is dat 'het succes van het treintje' te noemen. Daardoor is het tempo in de laatste km's hoger geworden, waardoor het moeilijker is om vooraan te zitten, waardoor een ander treintje ook noodzakelijk is, waardoor het tempo hoger wordt etc.
In mijn herinnering is Blijlevens hier zo'n beetje mee begonnen. Was niet goed genoeg om langer dan een km vooraan te zitten, maar met goed werk van TVM kon ie toch z'n etappe meepikken.
Dat was wel een bazentrein trouwens met Scirea, Calcatera, Fornaciari en Fagniniquote:Op woensdag 28 januari 2015 13:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Blijlevens had juist vaak maar één of hooguit twee knechten.
Cipollini begon met de volledige trein. Daarmee won 'ie zoveel etappes in de Giro.In de Tour wat minder, omdat zijn ploeg vaak niet meedeed. Ze kregen op een gegeven moment vaak geen uitnodiging meer,omdat de ploeg in feite bestond uit Cipollini en 8 knechten. Cipo stapte na 10 dagen af, en de organisatie van de Tour had daar genoeg van, dus nodigde hem niet meer uit (de ploeg had ook te weinig punten omdat alleen Cipollini punten verzamelde).
Ach, met die treintjes kan ik nog leven, maar die klassementsrijders die daar met hun hele entourage tussen hangen...quote:Op woensdag 28 januari 2015 13:29 schreef I.R.Baboon het volgende:
Tsja, SoK, volgens mij is dat 'het succes van het treintje' te noemen. Daardoor is het tempo in de laatste km's hoger geworden, waardoor het moeilijker is om vooraan te zitten, waardoor een ander treintje ook noodzakelijk is, waardoor het tempo hoger wordt etc.
Of 1 sprintersetappe op het eind dan moeten die dikkerdjes 2 weekjes zwoegen voor hun kans.quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:17 schreef Wombcat het volgende:
Gewoon sprintetappes afschaffenDan ben je van het gezeur af. Die zijn toch totaal oninteressant. Kan Lefevre ook zijn zin krijgen, want kunnen de grote rondes in 2 weken gereden worden.
Nu wordt er in februari gecashed in de zandbak. Ach, het is toch veredelde training.quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:28 schreef Marcoss het volgende:
Die koersen zijn ook steeds vroeger, waren altijd halverwege februari..
En de Limburger melde vandaag dat er in de Waalse pijl voor de laatste beklimming van de muur nog een extra helling komt.quote:Op donderdag 29 januari 2015 19:34 schreef rubbereend het volgende:
Parijs-Roubaix met 52,7 km kasseistroken
Dat proberen ze toch al jaren? Vooralsnog heeft het weinig effect gehad.quote:Op donderdag 29 januari 2015 21:06 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
En de Limburger melde vandaag dat er in de Waalse pijl voor de laatste beklimming van de muur nog een extra helling komt.
Valverde, Visconti , Rebellin, Schleckquote:Op vrijdag 30 januari 2015 16:29 schreef Mani89 het volgende:
Het seizoen is pas echt begonnen als Bauke Mollema een ereplaats pakt achter Valverde in een Spaanse voorbereidingskoers.
1. GBR CUMMINGS Stephen MTN 3h56'30" 80
2. ESP VALVERDE BELMONTE Alejandro MOV 48
3. ITA FORMOLO Davide TCG 06" 40
4. NED MOLLEMA Bauke TFR 06" 36
5. CZE KÖNIG Leopold SKY 06" 32
6. ESP INTXAUSTI ELORRIAGA Beñat MOV 13" 28
7. BLR SIUTSOU Kanstantsin SKY 15" 24
8. ITA VISCONTI Giovanni MOV 15" 20
9. USA BOSWELL Ian SKY 15" 16
10. BEL WELLENS Tim LTS 15" 12
11. NED DE MAAR Marc ROO 18" 10
12. BLR KIRYIENKA Vasil SKY 22" 9