abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 januari 2015 @ 13:07:24 #1
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_148602299

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2015 Challenge
SPOILER: 2014 Verlopen challenge
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 0% gewijzigd door YUR op 14-01-2015 12:52:01 ]
F means you're fucked
pi_148602893
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 10:17 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

[..]

[..]

Allereerst bedankt voor jullie reacties. Mijn primaire doelen zijn inderdaad om af te vallen en daarnaast conditie op te bouwen aangezien ik al letterlijk jaren niets heb gedaan aan sport. Wellicht dat twee keer 2,5 kilometer per week realistischer is.
Ik doe ook nog een duit in het zakje... Bij het opbouwen is afstand niet belangrijk. Pak een schema en houd je er aan (beperk jezelf !)
Bij het beginschema van Evy liep ik de eerste weken in totaal zo'n 3,5 km per keer (incl. wandelen, ook na de training nog een stukje wandelen om het rondje af te maken). Dus 2,5 km is niet onhaalbaar (maar afstand is niet belangrijk, de beginweken zijn puur bedoeld om je lichaam te laten wennen aan het lopen). Zo. Beetje onnodige aanvulling, maar goed. Succes! ^O^
pi_148603125
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:05 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Dat weet ik! Ik ben heel benieuwd! Jammer alleen dat er geen optische HRM in zit.
Het zit er niet naar uit dat Garmin heel snel die optische techniek gaat gebruiken, aangezien ze net allerlei nieuwe modellen gelanceerd hebben.
Jammer.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_148603617
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:31 schreef Guard het volgende:

[..]

Het zit er niet naar uit dat Garmin heel snel die optische techniek gaat gebruiken, aangezien ze net allerlei nieuwe modellen gelanceerd hebben.
Jammer.
Ja, zeker. En m'n Mio Link wil niet vlekkeloos communiceren via Ant+ als ik 'm om de andere pols dan m'n horloge heb. Jij hebt een Polar toch? Kun je daarop instellen dat hij elke x seconden een piepje geeft, en dat hij opnieuw begint te tellen zodra je op het lap-knopje drukt? Met mijn Garmin kan dat niet, en een TomTom schijnt zelfs alleen maar piepjes te geven per 5 seconden. Anders lijkt die Polar M400 ook nog wel geschikt :P Prijstechnisch ook een stuk leuker.

En nog even wachten wat de Fitbit Surge gaat doen, die heeft wel optische HRM, maar geen idee of de hardloopfuncties een beetje ok zijn.
pi_148603871
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:47 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ja, zeker. En m'n Mio Link wil niet vlekkeloos communiceren via Ant+ als ik 'm om de andere pols dan m'n horloge heb. Jij hebt een Polar toch? Kun je daarop instellen dat hij elke x seconden een piepje geeft, en dat hij opnieuw begint te tellen zodra je op het lap-knopje drukt? Met mijn Garmin kan dat niet, en een TomTom schijnt zelfs alleen maar piepjes te geven per 5 seconden. Anders lijkt die Polar M400 ook nog wel geschikt :P Prijstechnisch ook een stuk leuker.

En nog even wachten wat de Fitbit Surge gaat doen, die heeft wel optische HRM, maar geen idee of de hardloopfuncties een beetje ok zijn.
Is optische hrm wel betrouwbaar? Ik dacht dat die fitbit dingen alles behalve accuraat zijn.
pi_148603940
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:47 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Dat kan mijn Polar niet nee.
Die M400 is wel een leuk apparaat, maar bedenk wel dat Polar geen ANT+ ondersteund. Dacht dat die M400 wel Bluetoothcapable is.

Tot nu toe gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar de Tomtom multisport cardio, mits ik die tegen een leuke prijs kan bestelllen.
pi_148604184
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:56 schreef Guard het volgende:

[..]

Dat kan mijn Polar niet nee.
Die M400 is wel een leuk apparaat, maar bedenk wel dat Polar geen ANT+ ondersteund. Dacht dat die M400 wel Bluetoothcapable is.

Tot nu toe gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar de Tomtom multisport cardio, mits ik die tegen een leuke prijs kan bestelllen.
Van Ant+ weet ik, maar dat maakt niet uit. De M400 werkt in ieder geval met de Mio Link. Maar dat ie de piepjes niet goed doet is dramatischer :P Dat is ook de voornaamste reden dat ik nog geen TomTom heb gekocht (de gewone Runner is nu nog maar 109 euro :o ): ik wil piepjes voor op de baan!
  maandag 12 januari 2015 @ 14:09:31 #8
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_148604401
Ik wist niet eens dat er piepjes gegeven konden worden :+
pi_148604434
Leg nog een keer uit wat je precies met die piepjes wil dan? Doe je je intervallen op de baan op tijd?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_148604461
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:03 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Van Ant+ weet ik, maar dat maakt niet uit. De M400 werkt in ieder geval met de Mio Link. Maar dat ie de piepjes niet goed doet is dramatischer :P Dat is ook de voornaamste reden dat ik nog geen TomTom heb gekocht (de gewone Runner is nu nog maar 109 euro :o ): ik wil piepjes voor op de baan!
Ik weet niet in hoeverre de M400 wat meer te customizen is dan mijn huidige Polar, maar ik vrees van niet aangezien de M400 een sobere versie is van de V800.
pi_148604801
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:10 schreef La_Tramposa het volgende:
Leg nog een keer uit wat je precies met die piepjes wil dan? Doe je je intervallen op de baan op tijd?
We lopen intervallen op basis van aantal seconden per 100 meter. Dus bijvoorbeeld intervallen van 600 meter, in een tempo van 26 seconden per 100 meter. Ik wil dan dat mijn horloge elke 26 seconden een piepje geeft, en op het moment van dat piepje moet ik precies op een 100m-lijn zijn. Dan heb je vrij snel door of je wat inkakt of juist te snel gaat. Op m'n Garmin kan ik wel instellen dat mijn horloge elke 26 seconden een piepje geeft, maar hij blijft doortellen als ik op het lap-knopje druk. Dan kom ik bij de volgende intervallen niet uit. Om de teller op pauze te zetten moet ik de activiteit op pauze zetten, en dat wil ik niet, want dan klopt m'n data niet meer. Het is iets heel simpels, maar tot nu toe onmogelijk te vinden.

Normaal gaat het prima, als Jan er is met zijn 30 jaar oude stopwatch horloge die hij op pauze zet tijdens de rust. Maar als hij er niet is hebben wij met onze dure GPS-horloges een probleem :P
pi_148604916
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:19 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

We lopen intervallen op basis van aantal seconden per 100 meter. Dus bijvoorbeeld intervallen van 600 meter, in een tempo van 26 seconden per 100 meter. Ik wil dan dat mijn horloge elke 26 seconden een piepje geeft, en op het moment van dat piepje moet ik precies op een 100m-lijn zijn. Dan heb je vrij snel door of je wat inkakt of juist te snel gaat. Op m'n Garmin kan ik wel instellen dat mijn horloge elke 24 seconden een piepje geeft, maar hij blijft doortellen als ik op het lap-knopje druk. Dan kom ik bij de volgende intervallen niet uit. Om de teller op pauze te zetten moet ik de activiteit op pauze zetten, en dat wil ik niet, want dan klopt m'n data niet meer. Het is iets heel simpels, maar tot nu toe onmogelijk te vinden.

Normaal gaat het prima, als Jan er is met zijn 30 jaar oude stopwatch horloge die hij op pauze zet tijdens de rust. Maar als hij er niet is hebben wij met onze dure GPS-horloges een probleem :P
Oh ja, ik weet meestal wel ongeveer wat voor kmpace ik moet lopen om een bepaalde tijd per rondje te halen (met enige marge :P). Maar mijn baangrafiekjes zijn ook bij lange na niet zo strak als die van jou ;)
Kan je niet een tempo target per interval instellen, zodat hij gaat piepen als je te snel of te langzaam gaat?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 12 januari 2015 @ 14:27:50 #13
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_148605036
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:19 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

We lopen intervallen op basis van aantal seconden per 100 meter. Dus bijvoorbeeld intervallen van 600 meter, in een tempo van 26 seconden per 100 meter. Ik wil dan dat mijn horloge elke 26 seconden een piepje geeft, en op het moment van dat piepje moet ik precies op een 100m-lijn zijn. Dan heb je vrij snel door of je wat inkakt of juist te snel gaat. Op m'n Garmin kan ik wel instellen dat mijn horloge elke 26 seconden een piepje geeft, maar hij blijft doortellen als ik op het lap-knopje druk. Dan kom ik bij de volgende intervallen niet uit. Om de teller op pauze te zetten moet ik de activiteit op pauze zetten, en dat wil ik niet, want dan klopt m'n data niet meer. Het is iets heel simpels, maar tot nu toe onmogelijk te vinden.

Op mijn Garmin kan je ook per lap zien op je horloge hoeveel tijd en afstand er gelopen is? En kan je dan niet als je op pauze hebt gedrukt en weer op start-> op lap drukken om een nieuwe ronde te starten? Dan is de 'foutieve' data minimaal.
pi_148605110
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:23 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Oh ja, ik weet meestal wel ongeveer wat voor kmpace ik moet lopen om een bepaalde tijd per rondje te halen (met enige marge :P). Maar mijn baangrafiekjes zijn ook bij lange na niet zo strak als die van jou ;)
Kan je niet een tempo target per interval instellen, zodat hij gaat piepen als je te snel of te langzaam gaat?
Gps is vaak niet nauwkeurig genoeg voor korte intervallen, en zeker de eerste 100 meter is hij nog wel eens in de war.

quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:27 schreef GotC het volgende:

[..]

Op mijn Garmin kan je ook per lap zien op je horloge hoeveel tijd en afstand er gelopen is? En kan je dan niet als je op pauze hebt gedrukt en weer op start-> op lap drukken om een nieuwe ronde te starten? Dan is de 'foutieve' data minimaal.
Ik kan ook wel zien wat ik per lap heb gelopen, maar na 60+ seconden stopt mijn rekenvaardigheid ermee om het terug te rekenen naar seconden per 100 meter :P Dat met die knopjes heb ik geprobeerd, maar dat ging niet echt soepel ;)
  maandag 12 januari 2015 @ 14:54:44 #15
433749 Konijntjuh
Wie wilt er een slokje van mij
pi_148605818
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:24 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Ik doe ook nog een duit in het zakje... Bij het opbouwen is afstand niet belangrijk. Pak een schema en houd je er aan (beperk jezelf !)
Bij het beginschema van Evy liep ik de eerste weken in totaal zo'n 3,5 km per keer (incl. wandelen, ook na de training nog een stukje wandelen om het rondje af te maken). Dus 2,5 km is niet onhaalbaar (maar afstand is niet belangrijk, de beginweken zijn puur bedoeld om je lichaam te laten wennen aan het lopen). Zo. Beetje onnodige aanvulling, maar goed. Succes! ^O^
Om je aan te vullen altijd beginnen met een goede warming up dus spieren losmaken/schudden, hoe noem je de coolgel/tijgerbalsem als die nu op je benen in smeert/masseert voordat je gaat hardlopen maak je ook gelijk je spieren los en tegelijk ook warm.

Inderdaad atijd een x aantal minuten aan het einde uitlopen in wandel tempo om weer je bloed op een normale manier te laten stromen en je hart tot rust te laten komen, en ook geheel niet onbelangrijk na afloop rekken strekken van je kuitspieren en je been spieren, maar ook de andere spieren.kan je beter even strekken.

Dit voorkomt meestal de volgende dag kramp als je het goed uitvoert
Hoe stout is Konijntjuh!
pi_148605866
Vraagje voor de Amsterdamse lopers:

Ik heb zaterdag een borrel met collega's uit München, waaronder één hardloopster. Die wil graag zaterdagmorgen een rondje lopen, voor ze weer teruggaan.

Vertrekpunt is bij het Paleis van Justitie ongeveer, een km of 8-10.
Als ik zelf eens kijk lijkt me het Westerpark het meest geschikt, maar ik werk dan wel in Amsterdam maar loop er zelf nooit en weet dus ook de leuke plekjes niet.
Iemand nog tips/suggesties? Met het pontje naar Noord is bijvoorbeeld ook een optie, we zitten vlakbij het centraal station immers.
Vondelpark is weer net wat ver, dat is al zo'n 3,5 km en dan heb je maar zo weinig over om in het park zelf te lopen....
  maandag 12 januari 2015 @ 14:59:58 #17
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_148606003
Dus je wil eigenlijk intervallen van 26 sec, zonder dat er daadwerkelijk een interval is? Dus gewoon lopen met piepjes, toch? :+
pi_148606216
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:59 schreef GotC het volgende:
Dus je wil eigenlijk intervallen van 26 sec, zonder dat er daadwerkelijk een interval is? Dus gewoon lopen met piepjes, toch? :+
Ik wil dat ie het wel ziet als een interval als ik op het lap-knopje druk (want dan kan ik makkelijk terugzien of al m'n intervallen ongeveer hetzelfde waren), maar ik wil dat de piepjestimer dan ook weer met 0 begint met tellen tot 26. Nu telt ie gewoon door, en als m'n rustpauze geen veelvoud van 26 seconden is heb ik een probleem :P

Het is dramatisch! :+ Maar ik heb besloten dat ik alleen een nieuw horloge mag dat die piepjes goed kan doen, of pas als m'n 610 echt teveel kuren gaat vertonen. Hij doet het de laatste tijd weer aardig, dus ik denk dat het heeft geholpen dat ik heb gedreigd een ander te kopen.
  maandag 12 januari 2015 @ 15:17:29 #19
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_148606688
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:05 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik wil dat ie het wel ziet als een interval als ik op het lap-knopje druk (want dan kan ik makkelijk terugzien of al m'n intervallen ongeveer hetzelfde waren), maar ik wil dat de piepjestimer dan ook weer met 0 begint met tellen tot 26. Nu telt ie gewoon door, en als m'n rustpauze geen veelvoud van 26 seconden is heb ik een probleem :P

Het is dramatisch! :+ Maar ik heb besloten dat ik alleen een nieuw horloge mag dat die piepjes goed kan doen, of pas als m'n 610 echt teveel kuren gaat vertonen. Hij doet het de laatste tijd weer aardig, dus ik denk dat het heeft geholpen dat ik heb gedreigd een ander te kopen.
Maarrrr daarom zeg ik, op mijn horloge heb ik een apart scherm waarin staat wat ik in die lap heb gelopen :P Dus op scherm 1 het totaal, op scherm 2 alleen van die lap.
Lijkt me dat dat ook in te stellen is op een 610 ;)
pi_148607463
8 maart 2015 - Mudmasters - Biddinghuizen
• S15 - 18 km
• Devv - 12 km

Zou dit in de OP verandert kunnen worden naar Mudmasters - Haarlemmermeer?

Tnx :)
pi_148607472
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:17 schreef GotC het volgende:

[..]

Maarrrr daarom zeg ik, op mijn horloge heb ik een apart scherm waarin staat wat ik in die lap heb gelopen :P Dus op scherm 1 het totaal, op scherm 2 alleen van die lap.
Lijkt me dat dat ook in te stellen is op een 610 ;)
Ja klopt, en daar had ik ook op gereageerd, dat ik dat niet goed genoeg terug kan rekenen naar seconden per 100 meter :P Als ik een interval van zeg 600 meter loop, ben ik na 300 meter al de tel kwijt omdat ik niet snel genoeg 52 + 26 = 78 seconden = 1:18 uit kan rekenen. En daarna ben ik in de war en kan ik ook niet meer 18 + 26 uitrekenen. Plus dat ik dan elke 100 meter op m'n scherm moet kijken, ipv dat ik een piepje hoor/tril voel.

Maar er wordt nu veel te diep ingegaan op iets waarvan alleen ik een gigantisch probleem maak. Het is vooral gewoon zoiets simpels. Dus als er een horloge is/komt die dat heeft, of waarvoor ik zelf zoiets simpels in elkaar kan hacken is dat ^O^
pi_148607693
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:56 schreef McTwente het volgende:

Ik heb zaterdag een borrel met collega's uit München, waaronder één hardloopster. Die wil graag zaterdagmorgen een rondje lopen, voor ze weer teruggaan.

Als ik zelf eens kijk lijkt me het Westerpark het meest geschikt, maar ik werk dan wel in Amsterdam maar loop er zelf nooit en weet dus ook de leuke plekjes niet.
Iemand nog tips/suggesties? Met het pontje naar Noord is bijvoorbeeld ook een optie, we zitten vlakbij het centraal station immers.
Vondelpark is weer net wat ver, dat is al zo'n 3,5 km en dan heb je maar zo weinig over om in het park zelf te lopen....
Ik zou de tourist uit gaan hangen. Over bijv de Herengracht heen, over de Amstel, over de Magere Brug weer terug, helemaal over de Keizersgracht weer terug, evt. met een omweg naar het Museumplein, onder het Rijksmuseum door en zo.
pi_148607747
Je kunt toch prima een interval instellen waarbij iedere 26 seconden gepiept wordt?

Custom Workout via Garmin Connect:

1) Interval, Tijd (0:26), geen doel
2) Overigen, Druk op Knop, geen doel
3) herhaal 1 & 2 tig keer
pi_148607851
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:48 schreef Zwabberhark het volgende:
Je kunt toch prima een interval instellen waarbij iedere 26 seconden gepiept wordt?

Custom Workout via Garmin Connect:

1) Interval, Tijd (0:26), geen doel
2) Overigen, Druk op Knop, geen doel
3) herhaal 1 & 2 tig keer
Kan prima, maar ik weet pas maximaal een minuut van tevoren welke tijd ik ga lopen, aangezien dat afhankelijk van m'n groepsgenootjes is. Plus dat ik dan niet meer makkelijk in Garmin Connect of Strava kan zien hoe lang ik over een totale interval heb gedaan.
pi_148607936
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:52 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Kan prima, maar ik weet pas maximaal een minuut van tevoren welke tijd ik ga lopen, aangezien dat afhankelijk van m'n groepsgenootjes is. Plus dat ik dan niet meer makkelijk in Garmin Connect of Strava kan zien hoe lang ik over een totale interval heb gedaan.
Ok. Dan is handmatig op de lapbutton drukken de beste optie, i.c.m. een dataveld met daarin lap time. Sowieso is dat het beste op een atletiekbaan.
pi_148608018
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:55 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ok. Dan is handmatig op de lapbutton drukken de beste optie, i.c.m. een dataveld met daarin lap time. Sowieso is dat het beste op een atletiekbaan.
Nee, een horloge kopen waarvoor ik zelf een appje in elkaar kan hacken dat aan al m'n wensen voldoet is de beste optie ^O^

ik wil piepjes, niet op m'n horloge kijken
pi_148608059
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:45 schreef pijll het volgende:

[..]

Ik zou de tourist uit gaan hangen. Over bijv de Herengracht heen, over de Amstel, over de Magere Brug weer terug, helemaal over de Keizersgracht weer terug, evt. met een omweg naar het Museumplein, onder het Rijksmuseum door en zo.
Dat is ook nog een optie inderdaad. Ik zal het eens met haar overleggen. Thanks!
pi_148608155
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:58 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Nee, een horloge kopen waarvoor ik zelf een appje in elkaar kan hacken dat aan al m'n wensen voldoet is de beste optie ^O^

ik wil piepjes, niet op m'n horloge kijken
Ok. Je horloge piept na 26 seconden. Je bent echter de 100 m al voorbij. Ga je dan het volgende interval extra langzaam lopen omdat anders de volgende piep niet precies bij de volgende 100 m-lijn is?
Of: je horloge piept. Je bent echter nog niet bij de 100 m-lijn. Ga je dan de volgende 100 m extra snel lopen zodat piepje en 100 m-lijn weer synchroon zijn?

Dat is niet het idee van intervallen.
pi_148608269
Ik ben gestopt met piepjes omdat ik ze meermaals door herrie van het verkeer niet heb gehoord. Met als gevolg dat ik pauze hield waar ik had moeten rennen en andersom.
Werd ik zo giftig van dat ik nu gewoon kijk op afstand. :p
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_148608271
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:02 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ok. Je horloge piept na 26 seconden. Je bent echter de 100 m al voorbij. Ga je dan het volgende interval extra langzaam lopen omdat anders de volgende piep niet precies bij de volgende 100 m-lijn is?
Of: je horloge piept. Je bent echter nog niet bij de 100 m-lijn. Ga je dan de volgende 100 m extra snel lopen zodat piepje en 100 m-lijn weer synchroon zijn?

Dat is niet het idee van intervallen.
Nee. Ik vertraag of versnel in die mate zodat ik weer ongeveer op de 26 seconden per 100 meter uitkom, en ik niet aan het einde van de interval 10 seconden te snel blijk te hebben gelopen.

En dit is gewoon hoe ze bij mijn AV trainen, en wat ik zelf ook een prettige manier van trainen vind. Ongeacht of het wel of niet het idee van intervallen is.
pi_148608299
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:05 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Nee. Ik vertraag of versnel in die mate zodat ik weer ongeveer op de 26 seconden per 100 meter uitkom, en ik niet aan het einde van de interval 10 seconden te snel blijk te hebben gelopen.

En dit is gewoon hoe ze bij mijn AV trainen, en wat ik zelf ook een prettige manier van trainen vind.
Ja, maar je kunt dan de afstanden toch niet bijhouden? Want dat gaat het makkelijkst door van 100 m-markering naar 100 m-markering te gaan.
pi_148608490
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:06 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ja, maar je kunt dan de afstanden toch niet bijhouden? Want dat gaat het makkelijkst door van 100 m-markering naar 100 m-markering te gaan.
Uiteindelijk komen we meestal aan het einde van de interval keurig met het piepje op de 100m markering aan. Vaak gaat het ook gewoon vanaf het begin af aan goed, met bij elke 100m markering een piepje.

Ik snap best dat mensen hun bedenkingen erbij hebben, en zich afvragen waar ik me nou zo druk om maak, maar ik train nu bijna 2 jaar zo en mis de piepjes van Jan verschrikkelijk als ze er niet zijn.
pi_148609308
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:14 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Uiteindelijk komen we meestal aan het einde van de interval keurig met het piepje op de 100m markering aan. Vaak gaat het ook gewoon vanaf het begin af aan goed, met bij elke 100m markering een piepje.

Ik snap best dat mensen hun bedenkingen erbij hebben, en zich afvragen waar ik me nou zo druk om maak, maar ik train nu bijna 2 jaar zo en mis de piepjes van Jan verschrikkelijk als ze er niet zijn.
Dan gewoon een custom workout met een interval van 26 seconden die zich tig keer herhaalt inprogrammeren. Op een van je datavelden dan de laptime. Die begint steeds weer op 0. Juist de Garmins kunnen dat al.
  maandag 12 januari 2015 @ 16:58:50 #34
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_148609701
Tering hee, een tijd niet sporten en dan een kracht HIIT doen. Hakt er lekker in :9
pi_148609726
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:46 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Dan gewoon een custom workout met een interval van 26 seconden die zich tig keer herhaalt inprogrammeren. Op een van je datavelden dan de laptime. Die begint steeds weer op 0. Juist de Garmins kunnen dat al.
Volgens mij wordt dat ook lastig. De ene keer loop ik 26 seconden/100m, een andere keer 24 en weer een andere keer 28. En ik heb waarschijnlijk ook niet tijd genoeg om een tussen het moment van besluiten hoe hard we gaan lopen en het daadwerkelijke lopen een custom workout in te gaan programmeren. Waarschijnlijk zou het bij horloges waar het wel is ingebakken - als die al bestaan - ook onhandig ver zitten weggestopt. Daarom lijkt het me zo fijn om m'n eigen appje te kunnen maken. En ik denk dat ik dat wel moet kunnen, want het is ook weer geen rocketscience. Ik vind het lief dat jullie zo meedenken, maar ik heb de afgelopen tijd ook wel e.e.a. uitgeprobeerd ;)

Om het onderwerp te veranderen een Egmondfoto:

Wel handig, zo'n wit shirt tussen al die kleurtjes.
pi_148609895
Zoo, 6x1000 meter zit erop, dat maakt 53 kilometer in 7 dagen, ik denk dat ik zelden meer gelopen heb. :+

Wind was vandaag wel beter te doen, in plaats van open stukken tegen de wind in te beuken de beschutting gezocht in het recreatiegebied, dat werkte perfect. Temperatuur is verder prima om te rennen! ^O^
Jack does it in real time...
  maandag 12 januari 2015 @ 17:06:23 #37
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_148609916
Straks weer met mn groep lopen. Laatste keer was 15 december :o
F means you're fucked
pi_148610177
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:06 schreef YUR het volgende:
Straks weer met mn groep lopen. Laatste keer was 15 december :o
Dan iedereen even een handje geven en jezelf voorstellen.
  maandag 12 januari 2015 @ 17:18:04 #39
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_148610267
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:15 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Dan iedereen even een handje geven en jezelf voorstellen.
Zal ik doen
F means you're fucked
pi_148610967
quote:

Er is een boekje met leuke hardlooproutes in Amsterdam. Het heet Amsterdam rent, volgens mij kun je de routes wel zien op sites als Endomondo en Runkeeper.

Edit: gevonden op Endomondo: https://www.endomondo.com/profile/17029933

[ Bericht 5% gewijzigd door Angel-A op 12-01-2015 17:44:27 ]
pi_148611448
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:39 schreef Angel-A het volgende:

[..]

Er is een boekje met leuke hardlooproutes in Amsterdam. Het heet Amsterdam rent, volgens mij kun je de routes wel zien op sites als Endomondo en Runkeeper.

Edit: gevonden op Endomondo: https://www.endomondo.com/profile/17029933
Goede tip, dank je! :*
pi_148611992
Nou over een halfuurtje gaat het dan eindelijk gebeuren! Mijn eerste training. *)

Heb er echt zin in!

*O*

Nou houdoeee hihi ! :W
pi_148612477
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:04 schreef xMissi het volgende:
Nou over een halfuurtje gaat het dan eindelijk gebeuren! Mijn eerste training. *)

Heb er echt zin in!

*O*

Veel plezier enzulks. En denk eraan: rustig opbouwen!
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
pi_148614737
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:04 schreef xMissi het volgende:

Heb er echt zin in!

*O*

We zijn nu al fier op u!
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_148615076
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:15 schreef trolley het volgende:

[..]

Veel plezier enzulks. En denk eraan: rustig opbouwen!
Ik herinner mijn eerste "grotere afstand" nog goed 3 dagen niet kunnen lopen :X
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 19:20:06 #46
155227 crew  Guppy
dus
pi_148615426
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:12 schreef mytec het volgende:

[..]

Ik kon na de eerste les van Evy al niet meer lopen :X
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_148615485
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:20 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik kon na de eerste les van Evy al niet meer lopen :X
Enthousiasme heet dat ;-) kleine afstanden kon ik wel volhouden omdat ik wel andere sporten deed. maar iedereen heeft z,n limieten en aan het begin weet je dat nog niet ;-)
pi_148615518
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:12 schreef mytec het volgende:

[..]

Dat had ik ook, met mijn eerste 5k wedstrijd, mijn eerste heuveltraining, eerste buitenlandse trail etc :P, zou je bijna zeggen dat ik niet aan lopen toe kom.
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 19:24:12 #49
155227 crew  Guppy
dus
pi_148615603
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:21 schreef mytec het volgende:

[..]

Enthousiasme heet dat ;-) kleine afstanden kon ik wel volhouden omdat ik wel andere sporten deed. maar iedereen heeft z,n limieten en aan het begin weet je dat nog niet ;-)
Ik was volleerd bankaardappel, dus ik kreeg wat ik verdiende :+

Dat was 4 jaar geleden O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_148615935
Ik voel mij echt weer een beginner :+ . Zaterdag 10 minuten- en vandaag 15 minuten pijnvrij gelopen. Woensdag ga ik voor 20 minuten en dan ben ik klaar voor mijn eerste 3,5 kilometer van het jaar.
pi_148617962
Nou ik ben terug :)

Het ging erg snel en voordat we het wisten waren we al met de laatste intervaltraining bezig! Goed teken dus :s) . We hebben 12 intervals gedaan van 1 minuut en pauzes van 1/2 min. Was niet eens echt buitenadem ! Mijn knie deed wel pijn. Toen het niet ging ging ik gewoon wandelen en liep de groep verder en wachtte later op mij. Voorderest was het wel vol te houden met het knietje. Kreeg wel wat kramp in mn kuit wat later wel weer over ging en nu ook al over is. Verder goed op de pasfrequentie gelet want dat moest al van hem. Al met al ben ik dus positief erover. Heb ook wel leuke groep.

Nou ik ben wel blij hoor *O*

Oh dit is het schema dat ik meekreeg :Y

pi_148620441
Goed bezig xMissie! Hopelijk houd je knie het en word hij niet nu al overbelast.

ik heb vanavond alternatief gesport. Parcourtje op kracht en uithoudingsvermogen. Erg lekker, pittig! Ga alleen mijn loop rondje van morgen nu wel skippen, ik heb nu al spierpijn :@ :)
(het was dus geen aerobics)

pi_148620635
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:15 schreef xMissi het volgende:

Het ging erg snel en voordat we het wisten waren we al met de laatste intervaltraining bezig! Goed teken dus :s) . We hebben 12 intervals gedaan van 1 minuut en pauzes van 1/2 min. Was niet eens echt buitenadem ! Mijn knie deed wel pijn. Toen het niet ging ging ik gewoon wandelen en liep de groep verder en wachtte later op mij. Voorderest was het wel vol te houden met het knietje. Kreeg wel wat kramp in mn kuit wat later wel weer over ging en nu ook al over is. Verder goed op de pasfrequentie gelet want dat moest al van hem. Al met al ben ik dus positief erover. Heb ook wel leuke groep.

Nou ik ben wel blij hoor *O*

[ afbeelding ]
Mooi dat je positief bent over je eerste training. Ging de pijn in je knie wel snel over toen je ging wandelen of hield je toen ook nog wat last?

Heb zelf nog nooit met schema gelopen en dus ook geen verstand hiervan, maar gaat de netto hardlooptijd niet te snel omhoog. In 4 weken van niet hardlopen naar meer dan half uur lijkt me nogal wat.
pi_148621041
Als je tijdens de eerste Evy-training al pijn hebt in je knie, moet je die eerste training gewoon nog een keer lopen. Over een maand ofzo, als je pijnvrij bent. Dit schiet niet op anders en help je alleen maar je knie nog meer de vernieling in
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_148621195
Mwa, met pauzes en rustig lopen is dat wel te doen denk ik.
En anders doe je nog een week overnieuw, het is geen voorgeschreven wet. :P

Ik deed er 3 weken over om uiteindelijk week 1 goed door te komen.
pi_148622117
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:33 schreef De_kluizenaar het volgende:
Mwa, met pauzes en rustig lopen is dat wel te doen denk ik.
En anders doe je nog een week overnieuw, het is geen voorgeschreven wet. :P

Ik deed er 3 weken over om uiteindelijk week 1 goed door te komen.
Maar jij had geen blessure denk ik en had gewoon last ervan dat je überhaupt ging lopen. Dat is wat anders dan beginnen met blessure.
pi_148622815
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:15 schreef xMissi het volgende:

[ afbeelding ]
Succes xMissi!
Het schema ziet er ambitieus uit, lijkt me een pittige opbouw. Maar goed, je wordt begeleid dus mocht het nodig zijn dan zal het schema wel worden bijgesteld. In ieder geval je knie niet forceren!
pi_148622989
Vandaag tijdens de training behoorlijk intensieve loopscholing gehad waardoor m'n scheen behoorlijk pijn deed. Daarna alleen maar hééél rustig op slakkentempo nog wat rondjes gerend. Even aankijken..

Ik ga trouwens mijn duurlopen ook op hartslag doen (ging het gisteren geloof ik over). Volgens mij loop ik tijdens de duurlopen iets te snel en hoewel ik op zie tegen het risico op omvallen, is het toch wel echt beter..
pi_148623047
@zouzomaarkunnen Thanks :)
@Voccar ja zodra ik ging wandelen werd het minder en kon ik na 15 sec weer gaan rennen ofzo! Van dat schema heb ik ook niet echt verstand. Maar neem aan hun wel dus het zal wel goed komen toch ;)

@Steffelonio Thanks ja vond het ook al best ambtieus . En nee ik kijk echt wel uit met m'n knie. Hij liep vanaaf wel opvallend vaak bij me met de vragen : Gaat het? Wel gaan wandelen als het niet gaat he!!! Dus dat is wel het fijne aan een klein groepje.

@Mossel Ik wil geen ruzie hier ofzo .
Maar nogmaals ik heb het meerdere malen aan de fysio/trainer (dezelfde) gevraagd. Hij zei dat het kan. Ik vertrouw volledig op hem dus. Hij zal me echt niet laten beginnen als het kon zon kl**tzak is het nu ook weer niet haha. En waarschijnlijk zal ik niet pijnvrij worden. Dat is natuurlijk kei vervelend maar ik kan daar dus niet op gaan zitten wachten , zelfs toen ik 4 maanden thuis was en dus rust had van mijn werk ging het ook niet over . Dus sorry maar ik denk niet dat ik hem de vernieling inhelp. Ik voel het zelf nog altijd het beste . De tijd zal het leren ;)
Voor mij was het iig positief vandaag en ik vond het ook nog eens leuk en dat is ook wel belangrijk hé :D
pi_148623420
Een meningsverschil is geen ruzie.

Ik ben gewoon van mening dat je met een blessure niet moet beginnen met een nieuwe sport. Zeker niet als dat een sport is waarbij je de gekwetste plek enorm belast. Dan kan een fysio lullen wat hij wil, maar pijn is niet goed. Dat is er niet voor niks. Dat is namelijk maar één ding: een waarschuwing van je lijf dat je iets niet goed doet.
pi_148623573
@Gogo -O- Hopen dat het niks ergs is :N En dat het gauw over is natuurlijk... Slakkenrondjes
maken toch voor 1x niks uit als het niet anders kan? Je heb het toch maar gedaan he ;)

Ik vond het trouwens wel wennen met die pasfrequentie dat je al je stapjes op een bepaald moment moet tellen ofzoiets. De eerste keer had ik 45 tweede keer met kleinere stappen 54.. Hij heeft wel het uitgelegd hoe het zit . Maar weet het toch niet precies , weten jullie het toevallig wel? :)
pi_148624468
quote:

Ik zie net op FB dat het zaterdag tulpendag is en dat je dan tulpen kunt plukken op de Dam.

Aan jou de beslissing of je dat wilt ontwijken in je rondje of niet. ;)
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  maandag 12 januari 2015 @ 22:35:00 #63
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_148624713
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:13 schreef xMissi het volgende:
Ik vond het trouwens wel wennen met die pasfrequentie dat je al je stapjes op een bepaald moment moet tellen ofzoiets. De eerste keer had ik 45 tweede keer met kleinere stappen 54.. Hij heeft wel het uitgelegd hoe het zit . Maar weet het toch niet precies , weten jullie het toevallig wel? :)
Kleinere stappen = meer stappen. Wat snap je precies niet dan?

quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:30 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Ik zie net op FB dat het zaterdag tulpendag is en dat je dan tulpen kunt plukken op de Dam.

Aan jou de beslissing of je dat wilt ontwijken in je rondje of niet. ;)
Ik ben daar ooit per ongeluk tussen beland. Dat wil je niet meemaken :P
pi_148624946
@Quoi ja dat snap ik .Maar waarvoor is het belangrijk dat ik dat een paar x moet tellen, dat vraag ik me af. :P Hij heeft het vast uitgelegd maar we liepen tegen de wind in dus hoorde het ook niet helemaal goed hahaa :P .
  maandag 12 januari 2015 @ 22:43:16 #65
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_148625056
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:40 schreef xMissi het volgende:
@Quoi ja dat snap ik .Maar waarvoor is het belangrijk dat ik dat een paar x moet tellen, dat vraag ik me af. :P Hij heeft het vast uitgelegd maar we liepen tegen de wind in dus hoorde het ook niet helemaal goed hahaa :P .
Hij wilde even checken of je goed kon tellen? :+
pi_148625240
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:43 schreef Quoi het volgende:

[..]

Hij wilde even checken of je goed kon tellen? :+
Haha! _O-
  maandag 12 januari 2015 @ 22:48:25 #67
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_148625282
Vakantie naar Oostenrijk geboekt *O* Kan ik meteen mooi oefenen in de Alpen :9
F means you're fucked
pi_148625332
Leuk! Veel plezier alvast! Wanneer ga je :D
  maandag 12 januari 2015 @ 22:49:43 #69
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_148625340
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:49 schreef xMissi het volgende:
Leuk! Veel plezier alvast! Wanneer ga je :D
Juni pas..
F means you're fucked
pi_148625376
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:49 schreef YUR het volgende:

[..]

Juni pas..
Ohhh dat duurt nog even! Maar heb je wel wat om naar uit te kijken toch!

*O*
pi_148625390
XMissi: dat je t leuk vind is belangrijk.
Zelf ben ik 2x eerder gestart met lopen. Ca 10 jaar geleden en ca 5 jaar geleden. Beide keren denk ik ongeveer 3 maanden vol gehouden. Het loopvirus sloeg niet aan en ben toen weer gestopt. Nu 3e poging en in loop inmiddels 4 maanden en op de één of andere manier heeft het me nu wel te pakken. Waar het aan ligt? Geen idee. Misschien betere (rustigere) opbouw en daardoor geen Shin splint klachten, plus de appjes van nu zijn leuk. En ik heb een wedstrijd als doel w/ . Kan nu niet voorstellen dat ik weer stop.

Conclusie: zorg dat je t leuk houdt en zo min mogelijk klachten krijgt.
  maandag 12 januari 2015 @ 22:54:37 #72
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_148625575
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:48 schreef YUR het volgende:
En ik kan fijn wandelen en bij het zwembad hangen O+ Nog 152 dagen!
pi_148625856
Ben met het schema van Zombies, Run!!! 5k app gestopt. Dat schiet echt niet op, in week 2 telkens 20/30 seconden lopen met een minuut rust. (5x) om vervolgens te eindigen met een 10 minute free form waarin je mag doen wat je wilt 8)7 dan kun je dus alsnog alles verklooien.

Nu zo'n schema van de OP gepakt, stap in week 2 in, dus morgen 5x3 minuten met telkens 2 minuten wandelen ertussenin. Al die schema's zijn wel gebouwd op 3x per week, dan skip ik telkens de middelste training aangezien ik maar 2x hardloop. Moet geen geen probleem zijn lijkt me :P

Tevens weer contact gehad met de Decathlon, had eerder vorige week al gebeld omdat mijn kleding vorige week donderdag al binnen moest zijn. Toen kreeg ik zo'n Greta van de helpdesk aan de lijn, die zei dat de zooi maandag verzonden werd. Ik dus eind van de middag mailen omdat er nog niks verzonden was, kreeg ik een mailtje met een wat geļrriteerde ondertoon, dus zal ongetwijfeld Greta weer zijn die op haar piele is getrapt.
pi_148631639
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 23:01 schreef nickhguitar het volgende:
Ben met het schema van Zombies, Run!!! 5k app gestopt. Dat schiet echt niet op, in week 2 telkens 20/30 seconden lopen met een minuut rust. (5x) om vervolgens te eindigen met een 10 minute free form waarin je mag doen wat je wilt 8)7 dan kun je dus alsnog alles verklooien.

Nu zo'n schema van de OP gepakt, stap in week 2 in, dus morgen 5x3 minuten met telkens 2 minuten wandelen ertussenin. Al die schema's zijn wel gebouwd op 3x per week, dan skip ik telkens de middelste training aangezien ik maar 2x hardloop. Moet geen geen probleem zijn lijkt me :P

Tevens weer contact gehad met de Decathlon, had eerder vorige week al gebeld omdat mijn kleding vorige week donderdag al binnen moest zijn. Toen kreeg ik zo'n Greta van de helpdesk aan de lijn, die zei dat de zooi maandag verzonden werd. Ik dus eind van de middag mailen omdat er nog niks verzonden was, kreeg ik een mailtje met een wat geļrriteerde ondertoon, dus zal ongetwijfeld Greta weer zijn die op haar piele is getrapt.
Je kan dan beter het schema over langere tijd uitsmeren ipv trainingen skippen..
pi_148631642
Ik had geluk dat iedereen bij mijn zaaltraining zere Egmondbenen had, dan vielen mijn nog steeds zere benen niet zo op! Echt heel vreemd waarom ik daar ineens zo'n last van had. Nu eindelijk een nacht écht diep geslapen en het lijkt wel weer een stuk beter. Maar even 2 rustdagen nemen en dan moeten het wel weer gaan donderdag..
pi_148631661
Gisterenavond heerlijk getraind in de wind en regen. Ben nu officieel geen jogger meer ;)
En nog een bekertje verdiend ook :)

http://app.endomondo.com/workouts/457951394/10707661
  dinsdag 13 januari 2015 @ 07:23:19 #77
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148631708
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:40 schreef xMissi het volgende:
Je moet het herhalen omdat je pasfrequentie niet constant zal zijn nog.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_148631836
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 07:09 schreef RunnerAdd het volgende:
Gisterenavond heerlijk getraind in de wind en regen. Ben nu officieel geen jogger meer ;)

goed bezig! ^O^
pi_148631899
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:48 schreef YUR het volgende:
quote:
maandag 12 januari 2015 22:54 schreef GotC het volgende:

En ik kan fijn wandelen en bij het zwembad hangen O+ Nog 152 dagen!
He bah, Oostenrijk... daar lijkt me echt he-le-maal niets aan zeg... ;)

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Guard op 13-01-2015 08:28:49 ]
pi_148631902
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 07:09 schreef RunnerAdd het volgende:

Netjes, ik heb helaas nog steeds een beetje last van zondag, dus voor mij vandaag nog geen rondje.
pi_148632167
De spierpijn is inmiddels zo goed als weg uit mijn benen, rug en nek, dus straks weer hobbelen
pi_148632624
@Steffelonio Komt zeker goed :D Fijn dat jij het nu eindelijk wel leuk vind en het heb te pakken :)!
@Murmeli Thanks , nu snap ik het wat beter :@
@Guard Fijn! Loopse alvast! *)
pi_148632872
Vanaf deze week lekker weer vier keer in de week lopen, als voorbereiding op Rotterdam,
pi_148633178
Marathonphotos heeft het zowaar gepresteerd om een redelijke foto te maken.
SPOILER
pi_148633231
Mooie foto's Hats! Op die eerste zie je er zowaar uit alsof je aan het genieten bent :D
  dinsdag 13 januari 2015 @ 09:57:06 #86
50430 Yuki
Student Midwife
pi_148633452
Hats *O* toffe foto's zeg!
♥ || Baby catcher in training || ♥
  dinsdag 13 januari 2015 @ 10:06:54 #87
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_148633612
Ja hoor, niet één, maar twéé zweeffoto's! }:|

En de volgende keer als je klaagt over onverhard kunnen we dat na die foto natuurlijk niet meer serieus nemen!
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_148633720
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 09:42 schreef hatsaflats het volgende:
SPOILER
Superfoto's! ^O^
Zie, je gaat nog wel eens houden van trailen :P
pi_148633727
quote:
SPOILER
leuke foto's! Je laat het er zo makkelijk uit zien :D
pi_148634002
Thanks allen :D

En onverhard blijft meh :6
pi_148634055
Zweverd! :D

En onverhard blijft O+
pi_148634125
Leuke foto's hats! :D
pi_148634271
Hats topfoto's! ^O^
Gras O+
  dinsdag 13 januari 2015 @ 11:06:19 #94
433749 Konijntjuh
pi_148634880
Wat doen jullie allemaal als jullie uitgelopen zijn, want ik zelf ben denk ik nog eens zo'n 5 a 10 minuten aan het wandelen 5 a 10 minuten aan het rekken en strekken van alle spieren en eventueel mijn benen ligt aan het masseren.

Dat heb ik echt wel nodig wil ik de volgende dag weer hardlopen.

Het is een vraagje want ik zie dat men hier het vaak over de fysio en zere knieėen heeft terwijl je dit ook zelf een beetje kan voorkomen door goed voor je benen en spieren te zorgen, en je lichaam aan te voelen in plaats van je schema te willen verbeteren. (wat ik wel kan begrijpen als er voor traint overigens maar je hebt er niks aan als je eigen kapot loopt en twee weken uit de roulatie bent)
Hoe stout is Konijntjuh!
pi_148635031
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 11:06 schreef Konijntjuh het volgende:
Wat doen jullie allemaal als jullie uitgelopen zijn, want ik zelf ben denk ik nog eens zo'n 5 a 10 minuten aan het wandelen 5 a 10 minuten aan het rekken en strekken van alle spieren en eventueel mijn benen ligt aan het masseren.

Het is een vraagje want ik zie dat men hier het vaak over de fysio en zere knieėen heeft terwijl je dit ook zelf een beetje kan voorkomen door goed voor je benen en spieren te zorgen, en je lichaam aan te voelen in plaats van je schema te willen verbeteren. (wat ik wel kan begrijpen als er voor traint overigens maar je hebt er niks aan als je eigen kapot loopt en twee weken uit de roulatie bent)
Als ik tempo's of intervallen heb gelopen, loop ik vaak minimaal nog een km op rustiger tempo. Soms nog 100 meter wandelen of zo daarna maar daar heb ik vaak geen zin in. Rekken doe ik alleen als ik voel dat mijn spieren echt op spanning staan. Verder heb ik 'The stick' die gebruik ik soms om mijn spieren te rollen/masseren als ik triggerpoints voel, al is het dan eigenlijk al te laat en zou ik dat vaker moeten doen.

Maar je hebt zeker een punt, een goede warming up en cooling down is slim om te doen als je blessures wilt voorkomen!
pi_148635223
Ik heb trouwens geprobeerd de Rekenkamer te kijken maar wat een tendentieuze reportage zeg... :{w
  dinsdag 13 januari 2015 @ 11:22:03 #97
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_148635319
quote:

Ik ga meteen zitten en drinken en eten :)
F means you're fucked
pi_148635337
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:49 schreef YUR het volgende:

[..]

Juni pas..
maar dan is het meeste van de sneeuw al gesmolten -O-
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_148635374
quote:
SPOILER
Mooie foto's! ^O^
  dinsdag 13 januari 2015 @ 11:26:39 #100
50430 Yuki
Student Midwife
pi_148635447
quote:

Waarom zou je per se de volgende dag weer willen lopen? Rust is minstens net zo belangrijk voor spierherstel.
pi_148635485
quote:

[..]

Ik beloon mij meestal met een broodje frikadel en patat.
pi_148635540
Klopt het trouwens dat je in Schoorl geen medaille maar een handdoek krijgt? Wat suf zeg :{w .
  dinsdag 13 januari 2015 @ 11:30:50 #103
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_148635567
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 11:29 schreef Devv het volgende:
Klopt het trouwens dat je in Schoorl geen medaille maar een handdoek krijgt? Wat suf zeg :{w .
Ik gebruik de handdoek van m'n eerste hardloopwedstrijd nog steeds *;
pi_148635580
quote:
Wat doe jij met je medailles?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 januari 2015 @ 11:34:01 #105
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_148635658
Als ik na het hardlopen ook nog moet gaan liggen om mijn benen te masseren :o

Dan kom ik nooit meer overeind.
pi_148635670
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 11:31 schreef Guard het volgende:

[..]

Wat doe jij met je medailles?
Ik deed er eerst niets mee maar nu de verzameling zich aan het uitbreiden is, vind ik het toch wel leuk om ze op te hangen.
pi_148635691
quote:
Klopt! Het is een mooi formaat om mee naar trainingen/wedstrijdjes te nemen, zodat je je wat kunt afdrogen voordat je droge kleding aantrekt.
pi_148635710
Of om mee te nemen als je de handdoek in de ring wilt gooien!
pi_148635914
Ik hoop deze medailles ooit nog een keer te bemachtigen. Helaas heeft Disneyland Parijs geen wedstrijden.

SPOILER
pi_148635959
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 11:44 schreef Devv het volgende:
Ik hoop deze medailles ooit nog een keer te bemachtigen. Helaas heeft Disneyland Parijs geen wedstrijden.

SPOILER
Dus jij wilt aan de kids races meedoen? :o
  Redactie Sport dinsdag 13 januari 2015 @ 11:46:34 #111
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_148635974
quote:

SPOILER
Die zijn wel gaaf _O_
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_148636602
quote:

SPOILER
De dopey challenge is stiekem nog wel een bucket list item, maar wel een waar nog flink voor gespaard moet worden, of eigenlijk meer een loterij voor gewonnen dient te worden
pi_148636654
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 11:18 schreef Guard het volgende:
Ik heb trouwens geprobeerd de Rekenkamer te kijken maar wat een tendentieuze reportage zeg... :{w
Stukje dat die verkoper in elke zin Klaas moest zeggen was gisteren ook nog bij de tv draait door, daar wordt je dan toch helemaal gek van.
pi_148637032
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 12:12 schreef Voccar het volgende:

[..]

Stukje dat die verkoper in elke zin Klaas moest zeggen was gisteren ook nog bij de tv draait door, daar wordt je dan toch helemaal gek van.
Houten klaas die gaat hardlopen :P Of eerder Klaas vaak..
  dinsdag 13 januari 2015 @ 12:47:20 #115
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_148637706
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 11:22 schreef CaLeX het volgende:

[..]

maar dan is het meeste van de sneeuw al gesmolten -O-
Ja, mooi toch? ^O^
F means you're fucked
pi_148637797
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 12:47 schreef YUR het volgende:

[..]

Ja, mooi toch? ^O^
;( eigenlijk niet, maar in juni mag het wel een klein beetje.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_148638439
Ik wil binnenkort ff naar xenos voor letters zodat ik dit kan maken. Veel medailles heb ik niet, maar ik hoop er dit jaar zeker een aantal bij te krijgen.

pi_148638506
quote:

SPOILER
http://runningatdisney.co(...)mber-2015-get-ready/

Past nog makkelijk in je agenda... ;)
pi_148638587
Ben weer begonnen dus maar een doeltje gesteld:

1
2
[b]13 mei 2015 - [url=http://www.alkmaarcityrun.nl/]Alkmaar city run (Alkmaar)[/url][/b]
[*] Mathijz - 5km

Als de voorbereiding prima gaat kan ik altijd nog de 10 km overwegen. :)
pi_148638624
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 12:11 schreef Guard het volgende:

[..]

De dopey challenge is stiekem nog wel een bucket list item, maar wel een waar nog flink voor gespaard moet worden, of eigenlijk meer een loterij voor gewonnen dient te worden
Die moest ik googlen hoor...

SPOILER: uitleg
pi_148638787
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:15 schreef McTwente het volgende:

[..]

Ik vrees dat mijn agenda niet het grootste struikelblok zal zijn :+ .
  Redactie Sport dinsdag 13 januari 2015 @ 13:24:17 #122
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_148638795
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:12 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Ik wil binnenkort ff naar xenos voor letters zodat ik dit kan maken. Veel medailles heb ik niet, maar ik hoop er dit jaar zeker een aantal bij te krijgen.

[ afbeelding ]
Mocht je echt veel medailles halen dan zou je er altijd nog R U N N I N G van kunnen maken. :D Tof wel.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 13:24:31 #123
433749 Konijntjuh
pi_148638805
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 11:11 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Als ik tempo's of intervallen heb gelopen, loop ik vaak minimaal nog een km op rustiger tempo. Soms nog 100 meter wandelen of zo daarna maar daar heb ik vaak geen zin in. Rekken doe ik alleen als ik voel dat mijn spieren echt op spanning staan. Verder heb ik 'The stick' die gebruik ik soms om mijn spieren te rollen/masseren als ik triggerpoints voel, al is het dan eigenlijk al te laat en zou ik dat vaker moeten doen.

Maar je hebt zeker een punt, een goede warming up en cooling down is slim om te doen als je blessures wilt voorkomen!
Tenminste dit is mij altijd geadviseerd en opgelegt in divers sporten warming up/ warmdraaien/ spieren warm maken/nooit beginnen met kouden spieren dan pak je een training die jou het beste ligt of die je gegeven wordt is je training afgelopen dan begin je met een cooling down rekken en strekken.

Maar soms belast je spieren dan kan je ze beter even masseren met de hand om het bloed beter te laten door stromen. Of zo'n stik werkt dat weet ik niet maar met mijn duimtoppen weet ik wel de plekken te vinden die losgemaakt moeten worden
Hoe stout is Konijntjuh!
pi_148638928
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:24 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Mocht je echt veel medailles halen dan zou je er altijd nog R U N N I N G van kunnen maken. :D Tof wel.
:) haha, ja dat word dan over een paar jaar! Ik wilde het liever in het Nederlands, maar het woord 'hardlopen' past niet op de muur ;)

(ik weet het, eigenlijk moet het dan ook 'ren' zijn. Maar dat is het ook zo net-niet. )
  dinsdag 13 januari 2015 @ 13:32:15 #125
433749 Konijntjuh
pi_148639023
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 11:22 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik ga meteen zitten en drinken en eten :)
oke maar het lijkt mij zo te zien dat je meer competitie gericht loopt en dat je achteraf door je vrouw gemasseerd word. Die luxe heb ik niet en ik loop ook maar recreatief hooguit een uurtje, het enige wat ik wel graag acter af drink bij intensief te bewegen op een warme zomerse dag is een blikje coca cola uit de koelkast
Hoe stout is Konijntjuh!
  dinsdag 13 januari 2015 @ 13:33:30 #126
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_148639054
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:32 schreef Konijntjuh het volgende:

[..]

oke maar het lijkt mij zo te zien dat je meer competitie gericht loopt en dat je achteraf door je vrouw gemasseerd word. Die luxe heb ik niet en ik loop ook maar recreatief hooguit een uurtje, het enige wat ik wel graag acter af drink bij intensief te bewegen op een warme zomerse dag is een blikje coca cola uit de koelkast
Ik loop niet competitie gericht en ik word ook zeker niet door mijn vrouw gemasseerd achteraf. Al zou dat best mogen, maar dat terzijde...
F means you're fucked
  dinsdag 13 januari 2015 @ 13:36:17 #127
433749 Konijntjuh
pi_148639126
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:33 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik loop niet competitie gericht en ik word ook zeker niet door mijn vrouw gemasseerd achteraf. Al zou dat best mogen, maar dat terzijde...
Oké ik was in de veronderstelling vanwege je profiel foto dat je wel fanatiek was excuus. Vandaar het eten naar het gesport te hebben, vanwege het vele energie gebruik dat aangevuld moet worden
Hoe stout is Konijntjuh!
  Redactie Sport dinsdag 13 januari 2015 @ 13:40:04 #128
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_148639236
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:36 schreef Konijntjuh het volgende:

[..]

Oké ik was in de veronderstelling vanwege je profiel foto dat je wel fanatiek was excuus. Vandaar het eten naar het gesport te hebben, vanwege het vele energie gebruik dat aangevuld moet worden
Nee joh, dat is ridiculously photogenic guy.
pi_148639265
Wees blij dat hij die andere foto niet heeft.
pi_148639308
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:15 schreef McTwente het volgende:

[..]

Een HM is geen dopey challenge :{w
pi_148639332
Voor de mensen die nog een leuke marathon zoeken in oktober (alleen of in duoverband):

http://www.landgoedtwentemarathon.nl/

Inschrijving start op 1 februari en zit altijd snel vol. Ik wil hem dit jaar ook lopen.
pi_148639334
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:12 schreef zouzomaarkunnen het volgende:

[ afbeelding ]
Das eigenlijk best een leuk, om dat zo te doen.. :)
pi_148639355
quote:
SPOILER
Wat een leuke foto's, hats. Thermoshirt met kort shirt erover, de ideale combi.

Overigens vind ik de ondergrond op de bovenste foto gewoon "verhard", alleen dan op natuurlijke wijze (ingeklonken). De ondergrond is immers egaal, je zakt er niet/nauwelijks in weg en je glijdt ook niet uit vanwege modder of zand. Het zal iets meer veren dan asfalt of steen, maar gewoon lekker lopen. Net als een moderne atletiekbaan. Eerlijk gezegd vind ik dit misschien wel de meest aantrekkelijke ondergrond om op te lopen, want het ziet er ook mooi uit.

Jij zou trouwens vermoedelijk wel geschikt zijn voor trailparkoersen, als lichtgewicht.
pi_148639363
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:43 schreef Guard het volgende:

[..]

Das eigenlijk best een leuk, om dat zo te doen.. :)
Als het echt de spuigaten uitloopt maak je er "runningisawesome" van..
pi_148639403
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:33 schreef YUR het volgende:

[..]
Lokquote
Mag ik op 18 oktober bij de HM van Amsterdam?

Devv wordt nog druk, op één dag een HM in Amsterdam en één in Toronto... 8)7
pi_148639489
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:46 schreef McTwente het volgende:

[..]

Moet ook wel, met zijn challenge :P
  dinsdag 13 januari 2015 @ 13:50:21 #137
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_148639518
quote:

[..]

En als de starttijden een beetje gunstig zijn, zou het nog kunnen ook. Theoretisch dan he...
F means you're fucked
pi_148639544
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:44 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Als het echt de spuigaten uitloopt maak je er "runningisawesome" van..
"I hate Running", helemaal volgehangen met hardloopmedailles _O-
pi_148639574
Morgen voor het eerst weer 18km hardlopen is het misschien slim om een rugzak met wat eten mee te nemen? 13 was geen probleem, maar heb het plan om buiten de bewoonde wereld te lopen ;-) Loopt iemand wel eens met een (sport) rugtas?
pi_148639578
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:50 schreef YUR het volgende:

[..]

En als de starttijden een beetje gunstig zijn, zou het nog kunnen ook. Theoretisch dan he...
Massage in het vliegtuig, ik zie geen enkel probleem. :+
  dinsdag 13 januari 2015 @ 13:53:13 #141
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_148639590

Interessant overzichtje over gebruik van sporthorloges bij een evenement :)
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_148639598
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:52 schreef mytec het volgende:
Morgen voor het eerst weer 18km hardlopen is het misschien slim om een rugzak met wat eten mee te nemen? 13 was geen probleem, maar heb het plan om buiten de bewoonde wereld te lopen ;-) Loopt iemand wel eens met een (sport) rugtas?
Hangt er vanaf wat je mee wilt nemen ;) Als je een camelbag hebt waar ook een regenjasje en telefoon/ov kaart in kunnen is dat misschien wel handig. Hoe neem je tot nu toe je drinken mee?
pi_148639647
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:52 schreef mytec het volgende:
Die zitten hier inderdaad wel tussen. Met name de camelbags en vergelijkbare rugzakken.

En eten en drinken en de behoefte eraan is heel persoonlijk, maar ik vind het niet nodig op zo'n afstand. Eten dan hč, ik zou wel drinken meenemen.
Ik heb diverse HM's gelopen op alleen water en sportdrank, tijdens de laatste HM heb ik één gelletje genomen onderweg. Gewoon van tevoren goed eten en dan red je het echt wel zonder.
pi_148639730
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:55 schreef McTwente het volgende:
ten en drinken en de behoefte eraan is heel persoonlijk, maar ik vind het niet nodig op zo'n afstand. Eten dan hč, ik zou wel drinken meenemen.
Ik heb diverse HM's gelopen op alleen water en sportdrank, tijdens de laatste HM heb ik één gelletje genomen onderweg. Gewoon van tevoren goed eten en dan red je het echt wel zonder.
Maar tijdens een training gaat het niet alleen om het 'redden van' he ;) Het gaat ook om zo snel mogelijk herstellen zodat je er ook sterker van wordt en de volgende keer nog harder kunt trainen. Al neem ik zelf voor 18km ook geen gelletje mee, tenzij het een training is met tempoblokken of zo.
pi_148639838
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:53 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hangt er vanaf wat je mee wilt nemen ;) Als je een camelbag hebt waar ook een regenjasje en telefoon/ov kaart in kunnen is dat misschien wel handig. Hoe neem je tot nu toe je drinken mee?
Heb een rugzak met camelbag ja, ooit gekocht voor mountain biken & racefiets. Nu meestal gewoon een bidon of flesje in de hand.
pi_148639843
quote:
SPOILER
Hatsaflats, die zien er goed uit! Heb je ze (betaald) gedownload van marathonphotos? Ik vind het altijd wel een duur geintje, en de meeste van mij zien er ook net ietsje minder uit.
pi_148639873
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:44 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Wat een leuke foto's, hats. Thermoshirt met kort shirt erover, de ideale combi.

Overigens vind ik de ondergrond op de bovenste foto gewoon "verhard", alleen dan op natuurlijke wijze (ingeklonken). De ondergrond is immers egaal, je zakt er niet/nauwelijks in weg en je glijdt ook niet uit vanwege modder of zand. Het zal iets meer veren dan asfalt of steen, maar gewoon lekker lopen. Net als een moderne atletiekbaan. Eerlijk gezegd vind ik dit misschien wel de meest aantrekkelijke ondergrond om op te lopen, want het ziet er ook mooi uit.

Jij zou trouwens vermoedelijk wel geschikt zijn voor trailparkoersen, als lichtgewicht.
Dankjewel. De combi bevalt mij vaak ook wel heel goed, al ben ik ook wel fan van gewone longsleeves. En van jasjes.

De ondergrond was ook overal wel vrij hard, maar verderop werd het veel minder egaal. Dan moet ik constant corrigeren en dat kost energie. De atletiekbaan vond ik trouwens ook eerst veel te zacht.

Als ik vaker onverhard/semi-verhard zou lopen zou ik het wellicht ook wel minder erg gaan vinden. Het plan is ook wel om, ongeacht welke afstand ik in Schoorl ga lopen, m'n duurlopen naar 18km op te krikken, zodat ik wat vaker op zondag met de groep mee de duinen in kan. Het ene deel loopt nu te ver en te snel, en het andere deel niet ver genoeg en te langzaam. Maargoed, ik maak wel vaker plannen :P
pi_148639877
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:55 schreef McTwente het volgende:

[..]

Die zitten hier inderdaad wel tussen. Met name de camelbags en vergelijkbare rugzakken.

En eten en drinken en de behoefte eraan is heel persoonlijk, maar ik vind het niet nodig op zo'n afstand. Eten dan hč, ik zou wel drinken meenemen.
Denk dat ik maar gewoon een banaan ofzo meeneem in de rugzak, voor het geval dat. En dan inderdaad de camelbag.
pi_148639917
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 14:02 schreef indepoeier het volgende:

[..]

Hatsaflats, die zien er goed uit! Heb je ze (betaald) gedownload van marathonphotos? Ik vind het altijd wel een duur geintje, en de meeste van mij zien er ook net ietsje minder uit.
Ik heb ze uit het gratis te downloaden certificaat geplukt.
pi_148640178
quote:

[..]

Ik moet nog even kijken hoe ik dat aan ga pakken.
pi_148641058
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 14:16 schreef Devv het volgende:

[..]

Ik moet nog even kijken hoe ik dat aan ga pakken.
Het tijdsverschil zal in je voordeel werken.
pi_148641296
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:59 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Maar tijdens een training gaat het niet alleen om het 'redden van' he ;) Het gaat ook om zo snel mogelijk herstellen zodat je er ook sterker van wordt en de volgende keer nog harder kunt trainen. Al neem ik zelf voor 18km ook geen gelletje mee, tenzij het een training is met tempoblokken of zo.
Dat klopt, maar tijdens een training zou je energiebehoefte al minder moeten zijn dan tijdens een wedstrijd.
En helpen gelletjes voor het herstel? Dat zijn toch meer de dingen die je naderhand eet?
pi_148641420
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 14:54 schreef McTwente het volgende:
Dat klopt, maar tijdens een training zou je energiebehoefte al minder moeten zijn dan tijdens een wedstrijd.
En helpen gelletjes voor het herstel? Dat zijn toch meer de dingen die je naderhand eet?
Hoe meer jij je reserves 'uitput', hoe harder het lichaam zal moeten werken om te herstellen. Niet alleen de spieren maar ook de glycogeenvoorraad bijvullen. Als je die tijdens het lopen al op peil houdt, scheelt dat weer.

En het klopt dat je op hogere hartslag sneller je energie opbruikt dus dat je ze op de wedstrijd eerder nodig hebt, maar aan de andere kant; een wedstrijd loop je om één keer het maximale eruit te halen, hoe je je daarna voelt, maakt niet uit. Bij een training is dat wel belangrijk.
pi_148641650
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 14:58 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hoe meer jij je reserves 'uitput', hoe harder het lichaam zal moeten werken om te herstellen. Niet alleen de spieren maar ook de glycogeenvoorraad bijvullen. Als je die tijdens het lopen al op peil houdt, scheelt dat weer.

En het klopt dat je op hogere hartslag sneller je energie opbruikt dus dat je ze op de wedstrijd eerder nodig hebt, maar aan de andere kant; een wedstrijd loop je om één keer het maximale eruit te halen, hoe je je daarna voelt, maakt niet uit. Bij een training is dat wel belangrijk.
Zo had ik er eigenlijk nooit over nagedacht. Dus ik neem tijdens trainingen én wedstrijden (met één uitzondering tot nu toe) geen eten onderweg, daar reken ik gelletjes dan ook toe.
Als ik langere afstanden ga lopen zal ik dat wel moeten doen, vermoed ik.
pi_148641797
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 15:05 schreef McTwente het volgende:

[..]

Zo had ik er eigenlijk nooit over nagedacht. Dus ik neem tijdens trainingen én wedstrijden (met één uitzondering tot nu toe) geen eten onderweg, daar reken ik gelletjes dan ook toe.
Als ik langere afstanden ga lopen zal ik dat wel moeten doen, vermoed ik.
Er zijn altijd twee kanten ;) Er zijn ook mensen die zeggen; je moet juist die uitputting trainen, dan kan het tijdens de wedstrijd alleen maar beter gaan als je wel drinken en gelletjes neemt. Maar ik denk dat je dan onnodig risico loopt op blessures en slecht herstel. Je moet doen waar jij je het beste bij voelt!

Ik heb bij 15km of langer sowieso wel altijd drinken bij me en de laatste tijd had ik dan ook vaak een 'noodgeval' gelletje in de tas zitten. Als je onverhoopt geen energie meer hebt of heel erg honger, kan het wel helpen! En als je lekker gaat zonder, gebruik je het niet.
pi_148642081
Een wonder hier! De zon schijnt en de wind is weggevallen! Daar gaan we meteen maar even gebruik van maken :s)
Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.
pi_148642561
Trouwens.. Kan iemand controleren of het strand van Egmond er nog ligt? Net de was van het weekend weggewerkt en verdenk mijn meneer er ernstig van dat ie het strand heeft geprobeerd mee te nemen 8)7
pi_148642707
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 15:31 schreef Maariindaa het volgende:
Trouwens.. Kan iemand controleren of het strand van Egmond er nog ligt? Net de was van het weekend weggewerkt en verdenk mijn meneer er ernstig van dat ie het strand heeft geprobeerd mee te nemen 8)7
_O-
pi_148643203
Voor de geintresseerden:

quote:
De datum is bekend!
De 11e editie van de Rotterdam Ekiden wordt gehouden op zaterdag 4 juli. De inschrijving wordt binnenkort geopend. Houd de berichten op deze pagina en op Twitter in de gaten!
pi_148643625
Als ik dan nog leef wil ik wel de 5 km voor mijn rekening nemen.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 16:04:52 #161
50430 Yuki
Student Midwife
pi_148643768
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:00 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik ga voor de 7.195 km. Enige afstand op de Ekiden die ik nog niet gelopen heb.
pi_148643802
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:00 schreef Zwabberhark het volgende:
Dan wil ik de 10 km ervoor (jij mag dus niet als eerste in dat geval). Wisselrevanche! *O*
pi_148643904
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:04 schreef Yuki het volgende:

[..]

Ik ga voor de 7.195 km. Enige afstand op de Ekiden die ik nog niet gelopen heb.
^O^
Hoe is het met het gestel?

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:05 schreef McTwente het volgende:

[..]

Dan wil ik de 10 km ervoor (jij mag dus niet als eerste in dat geval). Wisselrevanche! *O*
Inderdaad, dat is een hele goede! Kan ik tenminste weg op een snelheid langzamer dan 3:00 min/km.
pi_148643973
Als ik bij de Ekiden ben wil ik ook een 5km!
pi_148644883
Aarrrrgh ik moet hier 3 rondjes over de afdeling gaan lopen om te kijken of iemand nog werk heeft en mezelf de rest van de week mezelf maar een beetje bezig houden van 08.30 tot 18.00, terwijl ik ook gewoon BUITEN zou kunnen zijn lekker lopen, als er toch geen werk is :(
  dinsdag 13 januari 2015 @ 17:38:47 #166
50430 Yuki
Student Midwife
pi_148646678
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:09 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

^O^
Hoe is het met het gestel?

[..]

Inderdaad, dat is een hele goede! Kan ik tenminste weg op een snelheid langzamer dan 3:00 min/km.
Okay-ish. Gisteren wat gelopen op de loopband bij de fysio. Daar niet echt last van, maar wel spierpijn van de oefeningen (alweer). Het viel me tegen hoeveel je kwijt kan raken aan conditie in een week of 3-4... M'n hartslag zat bij 8,5km/u al boven de 170 8)7 Maar ik was dan ook al aardig stuk van de oefeningen én het was bloedheet in de oefenzaal.

Morgenavond met Mr.Y. nog een rondje wandel-ren-repeat'en en in het weekend, als het gaat, nogmaals. Maandag terug naar de fysio en bevindingen bespreken.

Zojuist ingeschreven voor de 10km bij de CPC; dan gaat de organisatie de HM voor me annuleren. En ik heb een potentiėle koper voor m'n startbewijs van Apeldoorn :)
  dinsdag 13 januari 2015 @ 17:58:23 #167
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_148647236
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 17:38 schreef Yuki het volgende:

[..]

Okay-ish. Gisteren wat gelopen op de loopband bij de fysio. Daar niet echt last van, maar wel spierpijn van de oefeningen (alweer). Het viel me tegen hoeveel je kwijt kan raken aan conditie in een week of 3-4... M'n hartslag zat bij 8,5km/u al boven de 170 8)7 Maar ik was dan ook al aardig stuk van de oefeningen én het was bloedheet in de oefenzaal.

Morgenavond met Mr.Y. nog een rondje wandel-ren-repeat'en en in het weekend, als het gaat, nogmaals. Maandag terug naar de fysio en bevindingen bespreken.

Zojuist ingeschreven voor de 10km bij de CPC; dan gaat de organisatie de HM voor me annuleren. En ik heb een potentiėle koper voor m'n startbewijs van Apeldoorn :)
:* Het is maar tijdelijk (Het zal wel weer over gaan, zong 'iemand'). Komt goed.

Niks meer gehoord over mijn 10 km inschrijving (in het b-startvak) btw. Eens checken.
pi_148647411
Heerlijke training gelopen :)
  dinsdag 13 januari 2015 @ 18:19:05 #169
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_148647936
Guard ^O^

Hats, wat een coole foto's :)
  dinsdag 13 januari 2015 @ 18:28:18 #170
50430 Yuki
Student Midwife
pi_148648160
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 17:58 schreef Quoi het volgende:

[..]

:* Het is maar tijdelijk (Het zal wel weer over gaan, zong 'iemand'). Komt goed.

Niks meer gehoord over mijn 10 km inschrijving (in het b-startvak) btw. Eens checken.
Ik heb ingeschreven voor C. Ik heb niets te zoeken in B en hoop rond de 1.00 uit te komen... Met 1.01 op de 10km tijdens de Bruggenloop lijkt 0.56-1.00 me wel reėel voor de CPC.
pi_148648601
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 18:28 schreef Yuki het volgende:

[..]

Ik heb ingeschreven voor C. Ik heb niets te zoeken in B en hoop rond de 1.00 uit te komen... Met 1.01 op de 10km tijdens de Bruggenloop lijkt 0.56-1.00 me wel reėel voor de CPC.
Dat gaat je zeker wel lukken ^O^
  dinsdag 13 januari 2015 @ 18:52:15 #172
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148648931
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 15:49 schreef Guard het volgende:
Voor de geintresseerden:

[..]

Leuk *O*
Ik wil graag meedoen. Al zou ik meteen een reserve erbij boeken. Mij kennende zal ik wel een blauw oog hebben ofzo.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 januari 2015 @ 18:52:45 #173
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_148648949
quote:

SPOILER
Als ik in Mei in Florida ben is er een loop. Maar we hebben zo'n vol programma en de kosten zijn zo hoog dat ik maar oversla.
pi_148648969
Helaas raak je altijd sneller conditie kwijt dan dat je die opbouwt, mooi dat je al beetje mag lopen en tijdens het lopen geen last van hebt Yuki.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 18:53:42 #175
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148648981
quote:

[..]

Dat lukt je zeker!! Strakke 10km tijd van de bgl zeg *O*
  dinsdag 13 januari 2015 @ 19:02:08 #176
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_148649298
Iemand nog een creatieve fartlek-oefening uit zijn/haar repertoire? Vanavond fartlek en ik heb al zo vaak iets bedacht.

quote:

[..]

Komtgoe!
pi_148649478
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 19:02 schreef Quoi het volgende:
Iemand nog een creatieve fartlek-oefening uit zijn/haar repertoire? Vanavond fartlek en ik heb al zo vaak iets bedacht.

DE reden dat ik nooit fartlek doe, gebrek aan creativiteit.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 19:11:54 #178
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_148649741
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 19:06 schreef Guard het volgende:

[..]

DE reden dat ik nooit fartlek doe, gebrek aan creativiteit.
Bedankt hč? :( ;)
pi_148649968
Fartlek moet je nooit van tevoren bedenken! Gewoon gaan en versnellen wanneer je zin hebt..
pi_148650024
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 19:11 schreef Quoi het volgende:

[..]

Bedankt hč? :( ;)
^O^ Graag gedaan
  dinsdag 13 januari 2015 @ 19:21:45 #181
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_148650224
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 19:16 schreef La_Tramposa het volgende:
Fartlek moet je nooit van tevoren bedenken! Gewoon gaan en versnellen wanneer je zin hebt..
Als 15 mensen gewoon versnellingen doen wordt het saai. We doen er altijd spelletjes omheen. Ik vind het best geinig maar heb weinig inspiratie. Afijn: ik ga! :W
pi_148651727
Met dank aan de mafkezen die het nodig vonden om opmerkingen naar de hoofden van o.a. Guppy en mij te slingeren: http://stasera.nl/zo-gaan-die-kilootjes-er-nooit-af/
pi_148651781
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 18:53 schreef Voccar het volgende:
Helaas raak je altijd sneller conditie kwijt dan dat je die opbouwt, mooi dat je al beetje mag lopen en tijdens het lopen geen last van hebt Yuki.
Ik ervaar dat dus compleet andersom. Bij een blessure hou je je conditie wel redelijk vast. En als je conditie even weg is, is die zo weer opgebouwd.
pi_148652054
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 19:51 schreef Gogo83 het volgende:
Met dank aan de mafkezen die het nodig vonden om opmerkingen naar de hoofden van o.a. Guppy en mij te slingeren: http://stasera.nl/zo-gaan-die-kilootjes-er-nooit-af/
Leuk stukje weer Gogo!
pi_148653438
Knoop doorgehakt. YUR mag ik in de OP voor

20 juni 2015 MAR-ATHON ROND SNEEK EN MEER (Sneek)?

HM
  dinsdag 13 januari 2015 @ 20:59:08 #186
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_148654671
Afgelopen zondag duurloop van 16km gedaan. Voor het eerst ook met hartslagmeter, omdat ik met het oog op de marathon op hartslag wil leren lopen. Nu nog niet echt rekening gehouden en gewoon gegaan. Met de wat langere duurlopen de komende tijd ben ik wel van plan er sterk op te letten, zodat het ook vol te houden is. Dit in combinatie met goede voeding moet me wel in staat brengen om de marathon te voltooien in april.

Nu zaak om blessurevrij te blijven.Kreeg zondag na een kilometer of 8 wat last aan de onderkant van mijn voet. In het midden. Leek ook door te stralen naar linkerkant van mijn scheenbeen. Kan dat met schoeisel te maken hebben? De laatste training ervoor was op de dinsdag.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_148654988
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:34 schreef Maariindaa het volgende:
Knoop doorgehakt. YUR mag ik in de OP voor

20 juni 2015 MAR-ATHON ROND SNEEK EN MEER (Sneek)?

HM
Tof tof! *O*
  dinsdag 13 januari 2015 @ 21:30:06 #188
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_148656096
Oooooh dat was lekker O+
20x 1 min op 90% (=~5:00 min/km). Energyyyyy *O*

Valt me mee hoe makkelijk ik dit weer oppak. Zonder logje want horloge weer niet opgeladen.
pi_148656520
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:30 schreef Quoi het volgende:
Oooooh dat was lekker O+

Valt me mee hoe makkelijk ik dit weer oppak. Zonder logje want horloge weer niet opgeladen.
Zonder log kunnen wij dat ook :6

SPOILER
pi_148656717
quote:
Oooooh dat was lekker O+

Klinkt lekker!!! :D
pi_148658526
quote:
Oooooh dat was lekker O+

Nice! Met 1 min rust?
  dinsdag 13 januari 2015 @ 22:23:41 #192
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_148658573
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:22 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

Nice! Met 1 min rust?
Yup :)
pi_148658708
*O* for Q
pi_148658821
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 19:51 schreef Gogo83 het volgende:
Goed stuk en je hebt helemaal gelijk! Vaak zijn het ook alleen maar jaloerse mensen die er wat van zeggen. Jullie zijn gewoon super goed bezig! ^O^

Toevallig kreeg ik vandaag ook 2x wat naar me toegeroepen door verschillende mensen, terwijl ik net met mijn 1000m interval bezig was. Dat waren dan weer positieve berichten en daar wordt je wel weer vrolijk van, als mensen dat nou gewoon altijd deden. Maar ik denk dat niet-hardlopers dat ook niet goed snappen, helaas.

Het was voor mij nog maar de vraag of ik vandaag ging lopen, gister nog best veel last van spierpijn. Maar gelukkig vandaag dus weer een stuk minder. Toen ik vanavond begon met inlopen was die spierpijn zelfs helemaal weg. Daarom besloten om toch maar mijn intervallen te gaan doen, anders was het een rustig rondje geworden. Maar lekker gelopen weer, 7 x 1000m. Helaas kreeg ik al na de 4e een beste aanval van Yurkak, gelukkig kon ik die goed afslaan, maar met de laatste interval maar het hazenpad naar huis gekozen :X :P En dat was ook net op tijd...

/TMI :6

https://www.endomondo.com/workouts/458409749/2368823
pi_148658908
Voor wie het nog niet wist:

http://www.bd.nl/regio/ti(...)je-tilburg-1.4711744
Slecht georganiseerd was het zeker ja.
Maar ik vrees dat de Regte Heide Cross nu ook niet meer gaat plaatsvinden (was ook Prorun), en dat is jammer -O-
Aan de andere kant, ik heb nu wel een unieke medaille in bezit, van de eerste en laatste keer Regte Heide Cross....
pi_148659021
Toptraining gehad: een uurtje gehobbeld met een aantal korte versnellingen en een kilometertje snel. Normaal is de dinsdagavondtraining flink doorbikkelen maar dit ging bijna vanzelf :)
pi_148659045
quote:
Oooooh dat was lekker O+

Dat is best een pittige training met maar 1 minuut rust en zoveel herhalingen! Lekker hoor! :D

Strip ook lekker! ^O^
pi_148659154
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:32 schreef Guard het volgende:
Voor wie het nog niet wist:

http://www.bd.nl/regio/ti(...)je-tilburg-1.4711744
Slecht georganiseerd was het zeker ja.
Maar ik vrees dat de Regte Heide Cross nu ook niet meer gaat plaatsvinden (was ook Prorun), en dat is jammer -O-
Aan de andere kant, ik heb nu wel een unieke medaille in bezit, van de eerste en laatste keer Regte Heide Cross....
Ah, dus ook geen EK barefoot meer. Had die graag nog eens gelopen eigenlijk. Geen idee wat de concurrentie daarbij is, maar om te kunnen zeggen dat je een europese titel in bezit hebt was toch wel erg gaaf :P

Winnaar van de 'halve' tijdens EK barefoot had vorige jaar 1.25 nog iets. Daar gaat mijn EK-titel ;(
pi_148659311
quote:
Oooooh dat was lekker O+

Poeh, pittig. Paar weken geleden deden wij hetzelfde, tien keer.
Ben benieuwd hoe ik het nu volhoud.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 22:49:04 #200
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_148659576
Iedereen lekker gelopen vanavond lijkt wel *O*
Hier ook een prima pyramide-loopje achter de rug 2-4-6-8-6-4-2.. Alleen wil m'n &(*Y^&*T& Garmin niet syncen :( :(
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_148659959
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:23 schreef Quoi het volgende:

[..]

Yup :)
Dat is best pittig.. 20x.
Dat moet ik ook eens proberen ;)
pi_148660110
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:49 schreef E.T. het volgende:
Iedereen lekker gelopen vanavond lijkt wel *O*
Hier ook een prima pyramide-loopje achter de rug 2-4-6-8-6-4-2.. Alleen wil m'n &(*Y^&*T& Garmin niet syncen :( :(
^O^, voor het loopje, niet voor garmin natuurlijk :P
  dinsdag 13 januari 2015 @ 23:15:36 #203
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_148660562
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 23:00 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

Dat is best pittig.. 20x.
Dat moet ik ook eens proberen ;)
Note: tussen de eerste serie van 10 en de tweede zitten 4-5 min rust ;) Scheelt weer wat.

ET :) Goed gedaan!
pi_148664969
Nee niet weer regen en wind.. Ik sla over deze ochtend. :{
Het word weer tijd voor wat licht in de ochtend!
pi_148665050
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 07:14 schreef De_kluizenaar het volgende:
Het zijn maar buitjes, dus misschien kun je straks nog gaan? :)
En met de wind vond ik het net wel meevallen op de fiets, maar dat was in de buurt van Utrecht.
pi_148665174
Nee, straks weer naar het werk. :)
pi_148665208
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 07:14 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ja, dat vind ik ook, dat het weer rond 5 a half zes licht mag worden, mooie tijd om te lopen door de stad :)
pi_148665268
Zo vroeg heb ik nog nooit gelopen. Ben niet zo'n ochtendmens.
  woensdag 14 januari 2015 @ 07:58:06 #209
236410 MaleDuck
pi_148665275
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 15:49 schreef Guard het volgende:
Voor de geintresseerden:

[De datum is bekend!
De 11e editie van de Rotterdam Ekiden wordt gehouden op zaterdag 4 juli. De inschrijving wordt binnenkort geopend. Houd de berichten op deze pagina en op Twitter in de gaten!]

Hoogstwaarschijnlijk ga ik het niet organiseren, aangezien ik eigenlijk geen doelen meer durf te stellen qua hardlopen en ik ook op die dag jarig ben en mn vrouw me heel bijzonder aankeek toen ik zei dat ik dan wilde gaan hardlopen :D
Dus denk er vast over na of er iemand anders is die uberteamcaptain wil zijn dit jaar...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_148665302
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 07:57 schreef Gogo83 het volgende:
In de zomer deed ik het wel eens voor ik naar het werk ging, heerlijk O+
pi_148665304
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 07:44 schreef De_kluizenaar het volgende:
Nee, straks weer naar het werk. :)
Jammer, werkse :)
pi_148665330
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 07:57 schreef Gogo83 het volgende:
ik doorgaans ook niet, maar het heeft wel wat, bij het krieken van de dag door een verlaten stad rennen.
Met een beetje fantasie speel je mee in een zombiemovie :D
pi_148665405
Mijn vriendin loopt even 1.42 op haar eerste halve marathon in egmond :o zo veel talent dat kind, helaas ook voor andere sporten dus ze loopt maar een paar weken per jaar serieus :P
pi_148665419
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 08:15 schreef La_Tramposa het volgende:
Mijn vriendin loopt even 1.42 op haar eerste halve marathon in egmond :o zo veel talent dat kind, helaas ook voor andere sporten dus ze loopt maar een paar weken per jaar serieus :P
Zo, dat is niet misselijk _O_
pi_148665609
Ik heb gisteren ook een theorie getest mbt tot mijn hartslagsensor.
Ik had namelijk een beetje het idee dat de werking van het ding beļnvloed wordt door het soort shirt wat ik aan heb.
En dat lijkt te kloppen, vorige week heb ik een (wat ouder) long sleeve shirt aangehad, gisteren een vrij nieuwe. De stof van beide shirt is duidelijk anders.
SPOILER: Vorige week had ik seismograaf grafiekjes:
En
SPOILER: gisteren weer een redelijk vlakke lijn
Dat ene shirt lijkt dus statische electriciteit op te wekken of zo..

Neemt overigens niet weg dat ik vrolijk verder ga kijken voor een nieuwe GPS/HR unit 8-)
  woensdag 14 januari 2015 @ 08:37:04 #216
50430 Yuki
Student Midwife
pi_148665621
YUR, wil je mij bij de CPC zetten voor 10km, ipv de HM?

pi_148665640
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 08:35 schreef Guard het volgende:
Ik heb gisteren ook een theorie getest mbt tot mijn hartslagsensor.
Ik had namelijk een beetje het idee dat de werking van het ding beļnvloed wordt door het soort shirt wat ik aan heb.
En dat lijkt te kloppen, vorige week heb ik een (wat ouder) long sleeve shirt aangehad, gisteren een vrij nieuwe. De stof van beide shirt is duidelijk anders.
SPOILER: Vorige week had ik seismograaf grafiekjes:
En
SPOILER: gisteren weer een redelijk vlakke lijn
Dat ene shirt lijkt dus statische electriciteit op te wekken of zo..

Neemt overigens niet weg dat ik vrolijk verder ga kijken voor een nieuwe GPS/HR unit 8-)
Apart! zijn er ook HR approved shirts te koop :D
pi_148665860
2 rustdagen op rij doen mijn beentjes wel goed ^O^ Bijna geen last meer van peesplaten en knieen, en benen voelen ook eindelijk weer een keer 100% fris, dat zal morgen op de baantraining ook wel leuk zijn :P
  woensdag 14 januari 2015 @ 09:08:06 #219
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148666092
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 08:15 schreef La_Tramposa het volgende:
Wow! En dan nog in Egmond ook! _O_
pi_148666124
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 08:38 schreef mytec het volgende:

[..]

Apart! zijn er ook HR approved shirts te koop :D
Een nieuw shirt is goekoper. :P
pi_148666187
Toch weer terug naar katoen? :P
pi_148666336
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 09:12 schreef La_Tramposa het volgende:
Toch weer terug naar katoen? :P
Iek nee... :{
gewoon optische hartslagmeter, de duurste oplossing :P

Moet er gewoon even aandenken welk shirt ik aantrek*, ik loop niet iedere keer met hartslagmeter.

* mocht de noodzaak voor longsleeve aanwezig zijn
  woensdag 14 januari 2015 @ 09:35:55 #223
236410 MaleDuck
pi_148666637
Als je je afvraagt hoe meerkampers trainen, een filmpje van Dafne Schippers tijdens haar trainingsstage in Tenerife:

pi_148666720
Ik ben stiekem wel jaloers op mensen die 's morgens nog even kunnen lopen. Ik zou het wel kunnen maar het is niet erg praktisch aangezien ik al heel vroeg naar mijn werk moet. En ik maak al lange dagen. Dan zit ik straks helemaal slapend achter mijn bureau.
  woensdag 14 januari 2015 @ 09:47:36 #225
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_148666881
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 09:40 schreef Devv het volgende:
Ik ben stiekem wel jaloers op mensen die 's morgens nog even kunnen lopen. Ik zou het wel kunnen maar het is niet erg praktisch aangezien ik al heel vroeg naar mijn werk moet. En ik maak al lange dagen. Dan zit ik straks helemaal slapend achter mijn bureau.
Dat is herkenbaar ja... Soms zou ik willen dat ik gewoon pas om half 10 zou beginnen met werken ofzo. Maar dan mis ik aan het eind van de middag weer zo veel tijd :P
F means you're fucked
  woensdag 14 januari 2015 @ 09:48:32 #226
434382 TheSwan
4 8 15 16 23 42
pi_148666911
Kakzooi :(

Haha, "gelukkig" alleen maar pissed omdat ik de OCD badge op smashrun ben misgelopen. Hoefde nog maar 4 dagen in te loggen ofzo en ben het gisteren vergeten. Grappig hoe leuk die badges eigenlijk kunnen zijn :7

Gisteren een heerlijke 10k gelopen (training) in 57 minuutjes. Iets te hard voor het beoogde hersteltempo, maar als het lekker gaat, mag het wel eens een klein ietsje harder, vind ik.

Zondag mag ik volgens mijn schema helemaal los gaan op een 10k, dus dat wordt interessant. Na mijn trainings-pr op de 5k (23'09") zeggen de calculatoren dat ik ongeveer 49' op de 10k moet kunnen halen. Dus stiekem is sub-50 wel een doel van me. Mijn trainings-pr is nu 53'20, maar dat zegt niet zoveel. Van mijn 5k ging ook ruim 2 minuten af.
Inderdaad, ik loop vrijwel nooit op wedstrijdtempo ;(

Ik heb nog erg weinig gevoel bij hoe ik die 10k op moet bouwen voor maximaal resultaat. Tijdens mijn vorige trainings-pr liep ik een flink uit de kluiten gewassen negative split...
Hoe delen jullie een 10k (-wedstrijd) in?
pi_148666938
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 09:40 schreef Devv het volgende:
die 's morgens nog even kunnen lopen. Ik zou het wel kunnen maar het is niet erg praktisch aangezien ik al heel vroeg naar mijn werk moet. En ik maak al lange dagen. Dan zit ik straks helemaal slapend achter mijn bureau.
Ik ken wel mensen die om 5 uur opstaan om te gaan lopen. Maarja, dan is het ook donker, dus dan loop ik net zo goed 's avonds. Heb je geen douches op je werk? Dan kan je een lunchpauze run doen of zo, of een uurtje langer blijven en midden op de dag lopen?
pi_148667195
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 09:48 schreef TheSwan het volgende:

Inderdaad, ik loop vrijwel nooit op wedstrijdtempo ;(
Het heet ook niet voor niets wedstrijdtempo ;)

quote:
Die deel ik niet in, gewoon volle bak erin en dood gaan en hopen dat je het 10k volhoudt
pi_148667302
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 09:49 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik ken wel mensen die om 5 uur opstaan om te gaan lopen. Maarja, dan is het ook donker, dus dan loop ik net zo goed 's avonds. Heb je geen douches op je werk? Dan kan je een lunchpauze run doen of zo, of een uurtje langer blijven en midden op de dag lopen?
Nee, niet op het kantoor. Er zit hier wel een sportschool. Maar dan zou ik alleen betalen om af en toe te douchen. Dat vind ik ook weer een beetje overdreven.
  woensdag 14 januari 2015 @ 10:06:15 #230
236410 MaleDuck
pi_148667320
quote:
Aangezien ik een cijfertjesmens ben, bereken ik mijn gewenste pace/km om een bepaalde tijd te lopen en daar mag ik dan 5-10 seconden per km van afwijken, afhankelijk van de vorm van de dag. Wat voor mij altijd betekent dat ik de eerste km's mezelf erg moet inhouden en de laatste km's me moet aanmoedigen om niet de handdoek in de ring te gooien :P

quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 09:47 schreef YUR het volgende:

[..]

Dat is herkenbaar ja... Soms zou ik willen dat ik gewoon pas om half 10 zou beginnen met werken ofzo. Maar dan mis ik aan het eind van de middag weer zo veel tijd :P
Ook erg herkenbaar :Y
Plus dat ik niet echt een ochtendloper ben, mijn lijf geeft na een run vaak de :z stand aan... en om met die stand te werken is me niet goed bevallen :N
pi_148667390
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:05 schreef Devv het volgende:

[..]

Nee, niet op het kantoor. Er zit hier wel een sportschool. Maar dan zou ik alleen betalen om af en toe te douchen. Dat vind ik ook weer een beetje overdreven.
Misschien gewoon eens vragen hoe erg ze het vinden als je van de douches gebruik maakt. Voor onze sportschool in het kantoor moet je officieel ook betalen, maar als je alleen van de douches gebruik maakt niet..
pi_148667440
Mijn snelste 10k liep ik als laatste 10km van een 15km wedstrijd :P

Waarbij de lap tijden waren: 4.47 4.49 4.49 4.51 4.43. 4.43 4.44 4.36 4.37 4.41

Vrij prima ingedeeld dus :P Eerste 5km van die 15km waren tussen de 4.58 en 4.50!
pi_148667488
quote:
2s.gif Op woensdag 14 januari 2015 09:35 schreef MaleDuck het volgende:
Als je je afvraagt hoe meerkampers trainen, een filmpje van Dafne Schippers tijdens haar trainingsstage in Tenerife:

Schippers is echt bizar gespierd ondertussen, maar mooi om die slowmotion van de sprint beweging te zien vooral. _O_ Verder is meerkamp echt heel tof, was zelf vroeger ook best allround qua atletiek en wel ok in meerkampen, maar die toppers, pff. Zo'n Ashton Eaton is echt de ultieme atleet. ^O^

quote:
Eerste 1500 meter vrij hard, daarna tempo iets terug laten zakken tot zo'n kilometer of 5. Dan consolideren / tempo vasthouden tot een kilometer of 8 / 9 en dan proberen een snelle laatste 1 / 2 kilometer eruit te persen. :P

quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:11 schreef La_Tramposa het volgende:

Vrij prima ingedeeld dus :P Eerste 5km van die 15km waren tussen de 4.58 en 4.50!
Dat moet bijna wel bij de 7H zijn geweest? :P Dat is niet helemaal eerlijk, daar zijn kilometers 12/13/14 nogal snel, kilometers 7/8/9 zijn in een 10 kilometer normaal juist vrij zwaar en een 'dood punt' waar je beetje doorheen moet komen. :P
pi_148667637
Ik vind het zo knap als mensen kunnen doorzetten wanneer ze bijna kapot gaan op een 10 km. Ik ben wat dat betreft een mietje, als het pijn gaat doen laat ik het tempo zakken. Hoop wel ooit meer doorzettingsvermogen te kweken op dat gebied, wil wel eens weten wat ik dan kan.
pi_148667644
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:13 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Schippers is echt bizar gespierd ondertussen, maar mooi om die slowmotion van de sprint beweging te zien vooral. _O_ Verder is meerkamp echt heel tof, was zelf vroeger ook best allround qua atletiek en wel ok in meerkampen, maar die toppers, pff. Zo'n Ashton Eaton is echt de ultieme atleet. ^O^

[..]

Eerste 1500 meter vrij hard, daarna tempo iets terug laten zakken tot zo'n kilometer of 5. Dan consolideren / tempo vasthouden tot een kilometer of 8 / 9 en dan proberen een snelle laatste 1 / 2 kilometer eruit te persen. :P

[..]

Dat moet bijna wel bij de 7H zijn geweest? :P Dat is niet helemaal eerlijk, daar zijn kilometers 12/13/14 nogal snel, kilometers 7/8/9 zijn in een 10 kilometer normaal juist vrij zwaar en een 'dood punt' waar je beetje doorheen moet komen. :P
Nope, Leidscherijnloop, helemaal vlak parcours. Ik had gewoon een topdag en voelde gedurende de race dat ik steeds meer over had..
pi_148667692
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:20 schreef Gogo83 het volgende:
gaat doen laat ik het tempo zakken. Hoop wel ooit meer doorzettingsvermogen te kweken op dat gebied, wil wel eens weten wat ik dan kan.
Ik denk dat je dat vooral in interval trainingen moet kweken. Doe eens een 10x400m op een tempo waarvan je eigenlijk denkt; dat houd ik hoogstens 5 keer vol. En dan toch jezelf verplichten om het die laatste 5 ook te doen, puur op karakter. Meestal gaat het toch beter dan je denkt en kun je zelfs de allerlaatste nog wat versnellen.
  woensdag 14 januari 2015 @ 10:22:59 #237
434382 TheSwan
4 8 15 16 23 42
pi_148667704
quote:
2s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:06 schreef MaleDuck het volgende:
Aangezien ik een cijfertjesmens ben, bereken ik mijn gewenste pace/km om een bepaalde tijd te lopen en daar mag ik dan 5-10 seconden per km van afwijken, afhankelijk van de vorm van de dag.
Op zich ook wel een beetje mijn "standaard"-strategie, maar het is erg gebaseerd op "ik zou deze tijd moeten kunnen lopen". Tijdens mijn 5k was sub-25 al een doel op zich. Maar door er gewoon volle bak in te gaan, kon ik mezelf verbazen en 23'09" lopen. Iets wat ik in de laatste 2k niet meer goed had kunnen maken als ik op 5'00"/km gestart was.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:00 schreef Guard het volgende:

Die deel ik niet in, gewoon volle bak erin en dood gaan en hopen dat je het 10k volhoudt
Voor mijn (eigen) gevoel is 10k daar niet echt geschikt voor, omdat je na 5k ook best met je tong op je veters kunt hangen dan. Dan verlies ik gevoelsmatig te veel in de 2e 5k. Dit is uiteraard persoonlijk.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:11 schreef La_Tramposa het volgende:

Een echte negative-splitter dus. Een riskante bezigheid natuurlijk, want je weet nooit waar de balans ligt tussen te veel verliezen en het nog goed kunnen maken. Toch vertrek ik (in een wedstrijd) vaak ook wat op zekerheid en probeer aan het einde dan te vlammen. Geen idee of dat het "beste" resultaat oplevert eigenlijk :)

quote:
Op woensdag 14 januari 2015 10:13 schreef DeeBee het volgende:

Klinkt eigenlijk super-interessant. Na een snelle start heb ik ook wel eens het idee dat ik relatief rustig het tempo wat kan laten zakken en dat het toch relatief relaxed voelt terwijl je een relatief hoog tempo voert.
Bedankt voor de tip. Leuk om te gaan proberen zondag, denk ik. Ik laat weten hoe het ging!
pi_148667758
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:22 schreef TheSwan het volgende:
linkt eigenlijk super-interessant. Na een snelle start heb ik ook wel eens het idee dat ik relatief rustig het tempo wat kan laten zakken en dat het toch relatief relaxed voelt terwijl je een relatief hoog tempo voert.
Bedankt voor de tip. Leuk om te gaan proberen zondag, denk ik. Ik laat weten hoe het ging!
Op 15km en langer wel ja. Op een echte 10km ga ik ook wel wat gedurfder weg. Alleen heb ik nog nooit een goede 10km op de weg gelopen :P Mijn officiele PR op de 10km staat 3 minuten langzamer dan wat ik tijdens een 15km heb gelopen. En mijn 2e tijd op de 10km was tijdens een cross. Dus misschien moet ik maar weer eens een echte 10km op de CPC starten ipv de halve marathon :P Maar ik vind het zelf ook wel een lastige afstand om in te delen hoor, vaak krijg ik het omdat ik wat gedurfder vertrek dan bij de langere afstanden bij km 7/8 heel zwaar.. Bij één van mijn eerdere 10kms heb ik zelfs 400m voor de finish moeten stoppen om te kotsen.
  woensdag 14 januari 2015 @ 10:25:16 #239
433749 Konijntjuh
pi_148667759
quote:
Ik vind het zo knap als mensen kunnen doorzetten wanneer ze bijna kapot gaan op een 10 km. Ik ben wat dat betreft een mietje, als het pijn gaat doen laat ik het tempo zakken. Hoop wel ooit meer doorzettingsvermogen te kweken op dat gebied, wil wel eens weten wat ik dan kan.
Hoef je niet knap te vinden, al heb ik er wel mijn respect ervoor. Ieder mens heeft zijn eigen tempo, ik persoonlijk denk altijd morgen is er weer een dag die ik goed wel doorkomen

Dus ik loop mijn eigen altijd fit vanplaats kapot en ik vind mijn zelf geen mietje al zullen vele dit wel vinden. Ik loop voor mijn zelf gewoon verstandig en gecalculeerd en bouw het beetje bij beetje langzaam op voor mijn lichaam en spieren.
Hoe stout is Konijntjuh!
pi_148667787
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:25 schreef Konijntjuh het volgende:

[..]

Hoef je niet knap te vinden, al heb ik er wel mijn respect ervoor. Ieder mens heeft zijn eigen tempo, ik persoonlijk denk altijd morgen is er weer een dag die ik goed wel doorkomen

Dus ik loop mijn eigen altijd fit vanplaats kapot en ik vind mijn zelf geen mietje al zullen vele dit wel vinden. Ik loop voor mijn zelf gewoon verstandig en gecalculeerd en bouw het beetje bij beetje langzaam op voor mijn lichaam en spieren.
Beetje bij beetje opbouwen van je spieren hoeft het diep gaan tijdens wedstrijden toch niet uit te sluiten?
  woensdag 14 januari 2015 @ 10:30:30 #241
433749 Konijntjuh
pi_148667890
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:26 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Beetje bij beetje opbouwen van je spieren hoeft het diep gaan tijdens wedstrijden toch niet uit te sluiten?
Wedstrijden als je ervoor traint en fanatiek ben niet, maar als je recreatief loopt dan hoef je toch niet tot uiterste te gaan omdat je denkt een mietje te zijn ten opzichte van de andere.
Hoe stout is Konijntjuh!
pi_148667903
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:25 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Op 15km en langer wel ja. Op een echte 10km ga ik ook wel wat gedurfder weg. Alleen heb ik nog nooit een goede 10km op de weg gelopen :P Mijn officiele PR op de 10km staat 3 minuten langzamer dan wat ik tijdens een 15km heb gelopen. En mijn 2e tijd op de 10km was tijdens een cross. Dus misschien moet ik maar weer eens een echte 10km op de CPC starten ipv de halve marathon :P Maar ik vind het zelf ook wel een lastige afstand om in te delen hoor, vaak krijg ik het omdat ik wat gedurfder vertrek dan bij de langere afstanden bij km 7/8 heel zwaar.. Bij één van mijn eerdere 10kms heb ik zelfs 400m voor de finish moeten stoppen om te kotsen.
ik heb ook al lang geen 10 km wedstrijd meer gelopen, zodoende staat mijn PR op de 10 dan ook 3 minuten boven mijn snelste 10 km in training.
Maar ik ga geen 10 km lopen tijdens de CPC, ik wil daar juist mijn HM tijd aanscherpen :)

Misschien wel een keer een kleine 10km-wedstrijd in het voorjaar (hier in de buurt) opzoeken...
pi_148667917
quote:

Mijn tactiek:
De 1e km, zoals altijd, hard weggaan, dan km 2,3 en 4 op een hoog tempo doorzetten. Tussen km 5,6 en 7 kan het tempo iets zakken ( een paar seconden per km), maar dan km 8 en 9 weer versnellen. De laatste km uiteraard vol gas!
Meestal is het echter gewoon er vol ingaan en kijken waar het schip strandt...
pi_148667936
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:30 schreef Konijntjuh het volgende:

[..]

Wedstrijden als je ervoor traint en fanatiek ben niet, maar als je recreatief loopt dan hoef je toch niet tot uiterste te gaan omdat je denkt een mietje te zijn ten opzichte van de andere.
Ik heb niets te maken met anderen, ik wil gewoon het maximale eruit halen voor mezelf. Het hele mietje-gebeuren haal jij erbij.
  woensdag 14 januari 2015 @ 10:35:34 #245
434382 TheSwan
4 8 15 16 23 42
pi_148668027
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:25 schreef La_Tramposa het volgende:

Ja, ik loop sowieso te weinig wedstrijden of op wedstrijdtempo tijdens trainingen. Vandaar dat ik het wel leuk vind dat mijn M-schema dit soort 'wedstrijden' erin heeft zitten. (Helaas is het door sociale verplichtingen of geen wedstrijden in de buurt vaak gemakkelijk om geen echte wedstrijd te lopen).

Maar er blijft dan wel een leuke training over om verschillende dingen uit te proberen! Ook leuk om ervaring met hogere snelheden/vermoeidheid op te doen. Toch komt het niet in de buurt van een wedstrijd-ervaring natuurlijk.

Na de marathon ga ik maar eens proberen om flink wat wedstrijdervaring op te doen! Wat je noemt qua 10k, 15k e.d. vind ik zelf ook erg leuke, uitdagende afstanden! :)
pi_148668083
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:35 schreef TheSwan het volgende:
Na de marathon ga ik maar eens proberen om flink wat wedstrijdervaring op te doen! Wat je noemt qua 10k, 15k e.d. vind ik zelf ook erg leuke, uitdagende afstanden!
Het is ook goed om tijdens je marathonvoorbereiding af en toe een wedstrijdje te doen, bijvoorbeeld 15km op marathontempo of 10km voluit. Wordt je alleen maar sterker van! En er zijn 53 hardloopevenementen per weekend in Nederland, dus als je goed zoekt toch vast ook wel bij jou in de buurt?
  woensdag 14 januari 2015 @ 10:39:13 #247
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_148668135
quote:
*mietjes-boks!*
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_148668146
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:22 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat vooral in interval trainingen moet kweken. Doe eens een 10x400m op een tempo waarvan je eigenlijk denkt; dat houd ik hoogstens 5 keer vol. En dan toch jezelf verplichten om het die laatste 5 ook te doen, puur op karakter. Meestal gaat het toch beter dan je denkt en kun je zelfs de allerlaatste nog wat versnellen.
Hmz, kan ik wel eens proberen ja..

@Konijntjuh: het één sluit het ander niet uit. Tijdens trainingen wil ik natuurlijk opbouwend en niet afbrekend bezig zijn. Maar tijdens een wedstrijd wil ik, ook als recreant, wel het beste uit mezelf halen. Niet altijd, maar soms wel.
  woensdag 14 januari 2015 @ 10:39:58 #249
236410 MaleDuck
pi_148668155
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:22 schreef TheSwan het volgende:

[..]

Op zich ook wel een beetje mijn "standaard"-strategie, maar het is erg gebaseerd op "ik zou deze tijd moeten kunnen lopen". Tijdens mijn 5k was sub-25 al een doel op zich. Maar door er gewoon volle bak in te gaan, kon ik mezelf verbazen en 23'09" lopen. Iets wat ik in de laatste 2k niet meer goed had kunnen maken als ik op 5'00"/km gestart was.
Klopt, maar als je goed bent, lukt het niet om het rond de geplande snelheid te houden, plus 5 km is ander verhaal. Daar knal ik altijd in en zie wel waar het schip strandt. 10 km is daarin voor mij andere koek, laatste keer dat ik mijn PR met 1'10" verbeterde ging ik volgens mijn tactiek eigenlijk veel te hard van start, terwijl het voor mijn gevoel verhoudingsgewijs niet veel energie leek te kosten.
pi_148668271
quote:

[..]

Ik kijk eerst naar wat een realistische tijd is. Dan ga ik meestal in een zone lopen met een verschil tussen min- en max pace van ongeveer 5 min/km. Ik ben wat dat betreft een echte vlakloper.
  woensdag 14 januari 2015 @ 10:45:37 #251
434382 TheSwan
4 8 15 16 23 42
pi_148668300
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:37 schreef La_Tramposa het volgende:

Het is ook goed om tijdens je marathonvoorbereiding af en toe een wedstrijdje te doen, bijvoorbeeld 15km op marathontempo of 10km voluit. Wordt je alleen maar sterker van! En er zijn 53 hardloopevenementen per weekend in Nederland, dus als je goed zoekt toch vast ook wel bij jou in de buurt?
Ja, daarom staan die wedstrijden ook in het schema inderdaad :)
Ik ben alleen zelf nogal een schema-autist en dan moet het dus op de specifieke dag. :P En dan wordt het al lastiger, zeker met andere sociale verplichtingen.

En ja, dat is puur ontwijkgedrag of een kutsmoes hoor.
Ik zal nu gelijk eens kijken wanneer ik volgens mijn schema een HM-wedstrijd moet lopen! :D
  woensdag 14 januari 2015 @ 10:50:36 #252
434382 TheSwan
4 8 15 16 23 42
pi_148668414
15 feb dus.
Volgens hardloopkalender is er dan maar 1 HM-wedstrijd en die is in Vinkeveen. Best een stukje rijden vanuit Grunn :@
Zei ik al dat ik goed was in smoesjes verzinnen?
pi_148668523
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:50 schreef TheSwan het volgende:
15 feb dus.
Volgens hardloopkalender is er dan maar 1 HM-wedstrijd en die is in Vinkeveen. Best een stukje rijden vanuit Grunn :@
Zei ik al dat ik goed was in smoesjes verzinnen?
http://www.hardloopkalend(...)/Acht-van-Langezwaag

één weekje later, kan je niet iets slim omgooien in je schema?
pi_148668545
Je kunt toch ook gewoon een HM ergens lopen of moet het perse een wedstrijd zijn?
pi_148668568
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:56 schreef Devv het volgende:
Je kunt toch ook gewoon een HM ergens lopen of moet het perse een wedstrijd zijn?
Kan wel maar als je een keer op M-tempo wilt oefenen en met verzorgingsposten en je wedstrijdvoeding en voorbereiding testen, is een evenement wel leuker toch? Wat ik zelf deed met mijn M-schema was juist eerst de trainingslopen en evenementen erin zetten die ik wilde lopen, en aan de hand daarvan het schema maken.
  woensdag 14 januari 2015 @ 11:04:17 #256
434382 TheSwan
4 8 15 16 23 42
pi_148668678
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:57 schreef La_Tramposa het volgende:

Kan wel maar als je een keer op M-tempo wilt oefenen en met verzorgingsposten en je wedstrijdvoeding en voorbereiding testen, is een evenement wel leuker toch? Wat ik zelf deed met mijn M-schema was juist eerst de trainingslopen en evenementen erin zetten die ik wilde lopen, en aan de hand daarvan het schema maken.
Dit dus inderdaad. Tja, mijn schema gaat dusdanig lekker (al 12 weken nu) dat ik erg huiverig ben met omgooien.

Bovendien:
Die luiheid van me moet er maar eens uit. Ik zet het gelijk even op de whatsapp naar mijn vrouw. 15 feb gaan we wat mij betreft gewoon naar Vinkeveen! *O*
Genoeg vrienden die in en om de randstad wonen, dus het is altijd wel te combineren met wat anders. En anders ook leuk om samen nog even gezellig ergens een stadje/kroegje/restaurantje in te duiken :D

Thanks voor het meedenken allemaal, haha. Volgens mij een groot compliment aan hoe inspirerend jullie en dit forum kunnen zijn
pi_148668956
quote:
2s.gif Op woensdag 14 januari 2015 07:58 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Hoogstwaarschijnlijk ga ik het niet organiseren, aangezien ik eigenlijk geen doelen meer durf te stellen qua hardlopen en ik ook op die dag jarig ben en mn vrouw me heel bijzonder aankeek toen ik zei dat ik dan wilde gaan hardlopen :D
Dus denk er vast over na of er iemand anders is die uberteamcaptain wil zijn dit jaar...
Dat gaat wel goedkomen, denk ik.
pi_148669053
quote:
12s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:39 schreef E.T. het volgende:

[..]

*mietjes-boks!*
Jij was met de Bruggenloop echt geen mietje!
  woensdag 14 januari 2015 @ 11:24:20 #259
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_148669140
We zijn allemaal geen mietjes. Anders waren we wel gaan dammen ofzo.
pi_148669472
Ik heb even een algemene vraag aan iedereen. Mijn herstel verloopt (hihi) veel sneller dan verwacht. Ik ben weer aan het opbouwen en zondag is de eerste wedstrijd van het jaar. Nu ben ik dus naarstig op zoek naar een startbewijs voor de 10 km van Schoorl. Dus ken je iemand die nog van een startbewijs af wil, laat het mij dan weten. Ik wil echt heel erg graag lopen. Desnoods neem ik een startbewijs voor de HM over :) .
pi_148669555
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:20 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nope, Leidscherijnloop, helemaal vlak parcours. Ik had gewoon een topdag en voelde gedurende de race dat ik steeds meer over had..
Knap. ^O^ En prima ingedeeld voor een 15 kilometer ja. :P Ik zei het vooral omdat toen ik mijn PR op de 15k liep bij de 7H, mijn split tussen 5-15 even snel ging als m'n PR op de 10 kilometer. :P

Net terug van 15x200 meter, toch altijd vrij pittige training. 200 meters rond de 42-44 seconden, in ieder geval een mooie interval-hartslag-grafiek:

8-)
  woensdag 14 januari 2015 @ 11:53:08 #262
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_148669869
Pff, intervaltrainingen in m'n eentje, daar begin ik dus echt niet meer aan. Een keer in m'n eentje gedaan, man o man, wat een ellende. Als ik in m'n eentje een beetje tempo wil lopen, loop ik wel een tempo loopje. M'n intervaltrainingen doe ik alleen nog maar in een groep (vanavond weer!). In een groep vind ik het dan overigens zelfs weer leuk om te doen.
pi_148669979
Ik doe al mijn trainingen alleen, dus ook intervallen
pi_148670720
Mijn geplande 18km van vandaag zijn er 16 geworden er zat gewoon niet meer in zonder af te zien. Ik was vorige keer zo dom geweest om bij gebrek aan schone sokken normale sokken te gebruiken, dus blaren. Helaas gingen deze blaren nu met wel goeie sokken weer open.

Ook heb ik mij een beetje verkeken op de hoogte meters die ik zou maken, en op de ondergrond. Het was wel superfun, een soort van trailrun stuk door het park heen met wel hele glibberige modder. Niet geheel ongevaarlijk.. Ook nog op mijn beste Italiaans de weg gevraagd en die man wou me toch vooral benadrukken dat ik maar eens beter op de borden moest gaan letten.

SPOILER
pi_148670751
Intervallen in een groep lijkt mij erg lastig... De 'gezelligheid' eromheen of tijdens de rust kan ik mij iets bij voorstellen, maar verder is het vrij moeilijk om iemand te hebben die precies vergelijkbare tempo's loopt, dus ik vind intervallen bij uitstek prima om in m'n eentje te doen. :) Al loop ik net als Guard 99% van m'n trainingen sowieso alleen. :P
pi_148671075
Bij ons is de baan-groep wel zo groot dat er altijd wel iemand is die hetzelfde tempo loopt. Moet je alleen wel net dezelfde soort training willen doen :P Maar intervallen op de baan is wel fijn in een klein groepje van 3/4 of zo, elk rondje iemand anders op kop en lekker in het ritme meegaan..
  woensdag 14 januari 2015 @ 12:36:33 #267
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_148671123
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 12:24 schreef DeeBee het volgende:
Intervallen in een groep lijkt mij erg lastig... De 'gezelligheid' eromheen of tijdens de rust kan ik mij iets bij voorstellen, maar verder is het vrij moeilijk om iemand te hebben die precies vergelijkbare tempo's loopt, dus ik vind intervallen bij uitstek prima om in m'n eentje te doen. :) Al loop ik net als Guard 99% van m'n trainingen sowieso alleen. :P
We lopen de intervallen dan ook in rondjes. Dus wel gewoon iedereen in z'n eigen tempo. Maar er zijn wel altijd mensen in de buurt, zeker op de rustmomenten.
En heuveltraining gaat meestal een bult op en af, dus dan kom je continu iedereen tegen. En ook die doet iedereen natuurlijk op z'n eigen tempo.

Zo kan iedereen op z'n eigen kunnen trainen, maar loop je niet helemaal in je eentje te zwoegen. En het inlopen/uitlopen gaat wel gewoon in groepen.
  woensdag 14 januari 2015 @ 12:41:37 #268
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_148671311
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:50 schreef YUR het volgende:
quote:
7s.gif Op woensdag 14 januari 2015 08:37 schreef Yuki het volgende:
YUR, wil je mij bij de CPC zetten voor 10km, ipv de HM?

En dat geldt voor mij ook, YUR :)

Startvak B is goedgekeurd overigens! Nu nog waarmaken. Mijn plan is om komende vrijdagavond aan te haken bij de HM groep en op mijn gemakje mee te trainen. Dan op dinsdag en zondag wat meer het snelle werk en wie weet wat er gebeurt.
  woensdag 14 januari 2015 @ 12:42:10 #269
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148671323
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:17 schreef pijll het volgende:

[..]

Pijll als opperhoofd voor de Ekiden *O*
  woensdag 14 januari 2015 @ 12:43:48 #270
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148671380
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 12:41 schreef Quoi het volgende:

[..]

[..]

En dat geldt voor mij ook, YUR :)

Startvak B is goedgekeurd overigens! Nu nog waarmaken. Mijn plan is om komende vrijdagavond aan te haken bij de HM groep en op mijn gemakje mee te trainen. Dan op dinsdag en zondag wat meer het snelle werk en wie weet wat er gebeurt.
Wat voor tijd 'moet' je dan lopen?
  woensdag 14 januari 2015 @ 12:45:39 #271
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_148671458
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 12:43 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Wat voor tijd 'moet' je dan lopen?
Startvak B: 0:46 uur t/m 0:55 uur met bewijs*

Ambitieus :)
  woensdag 14 januari 2015 @ 12:54:47 #272
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_148671755
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:04 schreef TheSwan het volgende:

[..]

Dit dus inderdaad. Tja, mijn schema gaat dusdanig lekker (al 12 weken nu) dat ik erg huiverig ben met omgooien.

Bovendien:
Die luiheid van me moet er maar eens uit. Ik zet het gelijk even op de whatsapp naar mijn vrouw. 15 feb gaan we wat mij betreft gewoon naar Vinkeveen! *O*
Genoeg vrienden die in en om de randstad wonen, dus het is altijd wel te combineren met wat anders. En anders ook leuk om samen nog even gezellig ergens een stadje/kroegje/restaurantje in te duiken :D

Thanks voor het meedenken allemaal, haha. Volgens mij een groot compliment aan hoe inspirerend jullie en dit forum kunnen zijn
Ik loop dan ook in Vinkeveen! :Y
  woensdag 14 januari 2015 @ 12:57:18 #273
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_148671827
Als het goed is heb ik nu alle aanpassingen van de OP verwerkt
F means you're fucked
pi_148671947
Ik zou er niet aan moeten denken om altijd maar alleen te lopen. In een groepje of met één iemand anders is zo veel gezelliger. Natuurlijk is het ook wel relaxed om alleen te lopen, maar echt niet elke keer.

En intervallen vind ik ook juist in een groepje op de baan lekker. Met een man of drie vier lekker sleuren en zoals LT zegt, om en om op kop.
  woensdag 14 januari 2015 @ 13:09:49 #275
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148672186
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 12:45 schreef Quoi het volgende:

[..]

Startvak B: 0:46 uur t/m 0:55 uur met bewijs*

Ambitieus :)
:D
Wanneer heb jij sub 55 gelopen dan?
  woensdag 14 januari 2015 @ 13:13:01 #276
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_148672300
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 13:09 schreef Murmeli het volgende:

[..]

:D
Wanneer heb jij sub 55 gelopen dan?
Nooit. Wel in de 56.
Gaat me meer om een lekker vlot startvak, zonder dat het irreėel is dat ik binnen de 55-56 min loop :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Quoi op 14-01-2015 13:18:14 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 14 januari 2015 @ 13:13:14 #277
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_148672305
Is het al avond? Ik moet lopen! Ik word gek!

quote:
SPOILER
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_148672684
quote:
2s.gif Op woensdag 14 januari 2015 07:58 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Jammer MD! Verjaardagen zijn er overigens om niet gevierd te worden als je volwassen bent.

quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:17 schreef pijll het volgende:

[..]

Heel goed.
pi_148672805

Voor alle stoere chicks in dit topic!
pi_148672833
Wie wil er met mij intervallen? Ik moet ze ook altijd alleen lopen. :'(

Verder eigenlijk nooit problemen mee, 200'tjes vind ik heerlijk om te doen. 1000'tjes en langer vind ik wel pittig, maar gewoon verstand op nul en knallen. Meestal heen en weer naast een drukke weg. Gelukkig wel los fietspad.
pi_148672843
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 13:28 schreef Jero_nimo het volgende:
Wie wil er met mij intervallen? Ik moet ze ook altijd alleen lopen. :'(

Verder eigenlijk nooit problemen mee, 200'tjes vind ik heerlijk om te doen. 1000'tjes en langer vind ik wel pittig, maar gewoon verstand op nul en knallen. Meestal heen en weer naast een drukke weg. Gelukkig wel los fietspad.
Ik wil wel, maar dat kan ik niet :P
  woensdag 14 januari 2015 @ 13:29:31 #282
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_148672851
quote:
99s.gif Op woensdag 14 januari 2015 13:01 schreef mosselmossel het volgende:
Ik zou er niet aan moeten denken om altijd maar alleen te lopen. In een groepje of met één iemand anders is zo veel gezelliger. Natuurlijk is het ook wel relaxed om alleen te lopen, maar echt niet elke keer.

En intervallen vind ik ook juist in een groepje op de baan lekker. Met een man of drie vier lekker sleuren en zoals LT zegt, om en om op kop.
Dat ligt echt aan je persoonlijkheid. Ik loop juist heel graag alleen.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  woensdag 14 januari 2015 @ 13:30:42 #283
434382 TheSwan
4 8 15 16 23 42
pi_148672882
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 12:54 schreef Quoi het volgende:

Ik loop dan ook in Vinkeveen! :Y
Klinkt goed; misschien kom ik je nog wel tegen!
Welke afstand ga je lopen? Ook de halve marathon?
  woensdag 14 januari 2015 @ 13:31:49 #284
236410 MaleDuck
pi_148672923
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 13:24 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Jammer MD! Verjaardagen zijn er overigens om niet gevierd te worden als je volwassen bent.
O, nu snap ik waarom ik nog steeds volwassen moet worden... :o

Maar dit is hoe de vlag er nu bij hangt, kan volgende week best anders zijn...
  woensdag 14 januari 2015 @ 13:33:09 #285
434382 TheSwan
4 8 15 16 23 42
pi_148672974
quote:
14s.gif Op woensdag 14 januari 2015 13:29 schreef Happel het volgende:

Ik ook! Hoofd 'uitzetten' en alleen met lopen en genieten bezig zijn. Echt een stukje me-time. Even alleen op de wereld. Heerlijk!

Moet wel gelijk bekennen dat ik eigenlijk ook altijd alleen gelopen heb, maar ik heb dus niet echt de behoefte om het te veranderen :)
  woensdag 14 januari 2015 @ 13:36:25 #286
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_148673078
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 13:24 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

:N
Hier hangen de slingers van mijn verjaardag er nóg O+

quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 13:30 schreef TheSwan het volgende:

[..]

Klinkt goed; misschien kom ik je nog wel tegen!
Welke afstand ga je lopen? Ook de halve marathon?
Leuk :) Nopes. Elke afstand behalve de HM ;) Dus waarschijnlijk de 10 km, misschien de 5 km als die er is.
pi_148673407
quote:
2s.gif Op woensdag 14 januari 2015 13:31 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

O, nu snap ik waarom ik nog steeds volwassen moet worden... :o
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 13:36 schreef Quoi het volgende:

[..]

:N
Hier hangen de slingers van mijn verjaardag er nóg O+
Als ik alle verjaardagen moet vieren van alle familieleden, vrienden en andere bekenden hou ik geen tijd meer over om te lopen. Ik word niet echt gelukkig van die gedachte.
pi_148673417
quote:
14s.gif Op woensdag 14 januari 2015 13:29 schreef Happel het volgende:

[..]

Hier ook, muziekje in, lekker genieten van de omgeving en gaan.
  woensdag 14 januari 2015 @ 13:47:17 #289
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_148673465
quote:
Kakzooi :(

Na mijn trainings-pr op de 5k (23'09") zeggen de calculatoren dat ik ongeveer 49' op de 10k moet kunnen halen.
Als je trainings-pr 23:09 hebt, moet een 48 laag of 47 hoog ook mogelijk zijn. Zie ook www.corniel.nl/runs.

quote:
Ik heb weinig 10km's gelopen in mijn leven, maar zowel alle afstanden tusen de 5 km en de HM loop ik alsvolgt: ik bepaal wat ik haalbaar acht en ga op een vlak schema weg. Als ik me goed voel probeer ik een paar seconde per kilometer te winnen. In jouw geval zou ik dus op 4:47 weggaan. Als dat lukt heb je een 47:50. Als je weet te versnellen zelfs sneller. Als het tegenvalt: doorbijten tot de finish. Hoe sneller je loopt, des te sneller ben je van de pijn af. ;)
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  woensdag 14 januari 2015 @ 13:47:31 #290
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_148673480
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 13:45 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

[..]

Als ik alle verjaardagen moet vieren van alle familieleden, vrienden en andere bekenden hou ik geen tijd meer over om te lopen. Ik word niet echt gelukkig van die gedachte.
Ik vier het zelf hč? En dan niet in een Hollandse kring-opstelling met taart :r Dat scheelt ook :s)
  woensdag 14 januari 2015 @ 13:56:10 #291
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_148673712
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 13:45 schreef Zwabberhark het volgende:

Je moet allen de belangrijke vieren. Bijvoorbeeld met een lekkere lunch in Kijkduin. ;)
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  woensdag 14 januari 2015 @ 13:58:20 #292
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_148673781
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 13:56 schreef Corniel het volgende:

[..]

Je moet allen de belangrijke vieren. Bijvoorbeeld met een lekkere lunch in Kijkduin. ;)
Die uitnodiging heb ik gemist :)
  woensdag 14 januari 2015 @ 14:01:54 #293
434382 TheSwan
4 8 15 16 23 42
pi_148673897
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 13:47 schreef Corniel het volgende:

Als je trainings-pr 23:09 hebt, moet een 48 laag of 47 hoog ook mogelijk zijn. Zie ook www.corniel.nl/runs.

Ik heb weinig 10km's gelopen in mijn leven, maar zowel alle afstanden tusen de 5 km en de HM loop ik alsvolgt: ik bepaal wat ik haalbaar acht en ga op een vlak schema weg. Als ik me goed voel probeer ik een paar seconde per kilometer te winnen. In jouw geval zou ik dus op 4:47 weggaan. Als dat lukt heb je een 47:50. Als je weet te versnellen zelfs sneller. Als het tegenvalt: doorbijten tot de finish. Hoe sneller je loopt, des te sneller ben je van de pijn af. ;)
thanks voor je bericht. Ik vind het onwaarschijnlijk dat ik 5 minuten van mijn PR afloop, maar dat dacht ik ook toen ik ineens 2'10" van mijn 5k afliep. Allemaal trainingsloopjes btw...
Sub-50 zou ik een gat voor in de lucht springen. Dus 4:50 vertrekken, plateau zoeken (evt. rond 5:00) en rond het einde alles eruit persen, lijkt me een prima strategie.

En een goede reden om op termijn wat meer strategieėn uit te gaan proberen :)

edit: dag, weer en wind kunnen natuurlijk ook nog een factor gaan spelen
  woensdag 14 januari 2015 @ 14:09:03 #294
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_148674132
Ik lees Kijkduin. Wanneer?
F means you're fucked
pi_148674166
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 14:01 schreef TheSwan het volgende:

[..]

thanks voor je bericht. Ik vind het onwaarschijnlijk dat ik 5 minuten van mijn PR afloop, maar dat dacht ik ook toen ik ineens 2'10" van mijn 5k afliep.

[..]

Hoezo niet? Ik vind die voorspelling ook niet zo heel erg onrealistisch hoor. Ik denk eerder dat je op de 10 kilometer het maximale er nog niet uit hebt gehaald.
pi_148674176
Ik wil ook wel mee lunchen :9
  woensdag 14 januari 2015 @ 14:12:26 #297
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_148674243
Je schijnt er ook leuk te kunnen hardlopen, bij Kijkduin :Y ;)

SPOILER
pi_148674658
Net alle kleding binnen, 1 maatje groter besteld dan ik daadwerkelijk heb omdat ik een wat debiele verhouding omtrek/armlengte heb. Nu dus ook het probleem dat mijn shirt veel te wijd is, maar wel perfect qua mouwlengte. Dus zit nu in dubio of ik voor comfort ga of 'design'.
  woensdag 14 januari 2015 @ 14:25:54 #299
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_148674746
Moet ik weer een Kijkduinmeet fixen?
F means you're fucked
  woensdag 14 januari 2015 @ 14:26:25 #300
434382 TheSwan
4 8 15 16 23 42
pi_148674758
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 14:10 schreef Devv het volgende:

[..]

Hoezo niet? Ik vind die voorspelling ook niet zo heel erg onrealistisch hoor. Ik denk eerder dat je op de 10 kilometer het maximale er nog niet uit hebt gehaald.
Voorzichtigheid/angst denk ik.. Ik heb inderdaad erg lang het maximale er niet uitgehaald. Sub-5'00"/km is daarbij sowieso nog redelijk nieuw terrein voor me. Ik ken de snelheid wel en kan ook vrij gemakkelijk een tempo zoeken in de genoemde snelheden, maar om een hele loop zo'n tempo te middelen.. dat is gewoon vrij nieuw.

Nu veel, goede trainingen later dus echt weer nieuw terrein om dit soort afstanden weer op wedstrijdtempo te doen. Dat maakt me op een leuke manier toch soort van nerveus en vandaar dat ik dan hier de vragen kom stellen. :)

Dus ja, misschien zeur ik hier te veel.. Na zondag weten we meer :P
pi_148674905
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 14:26 schreef TheSwan het volgende:
oorzichtigheid/angst denk ik.. Ik heb inderdaad erg lang het maximale er niet uitgehaald. Sub-5'00"/km is daarbij sowieso nog redelijk nieuw terrein voor me. Ik ken de snelheid wel en kan ook vrij gemakkelijk een tempo zoeken in de genoemde snelheden, maar om een hele loop zo'n tempo te middelen.. dat is gewoon vrij nieuw.

Nu veel, goede trainingen later dus echt weer nieuw terrein om dit soort afstanden weer op wedstrijdtempo te doen. Dat maakt me op een leuke manier toch soort van nerveus en vandaar dat ik dan hier de vragen kom stellen.

Dus ja, misschien zeur ik hier te veel.. Na zondag weten we meer
Ik snap wel wat je bedoelt, ik had ook altijd het idee dat 5.00 het tempo was voor 'snelle intervallen' en toen bleek dat ik er een halve marathon op kon lopen (was ook wel het doel, maar toch, het voelde eng!). Aan de ene kant is er nog veel verbetering mogelijk omdat jij dus nog niet zo vaak kortere wedstrijden voluit gelopen hebt, aan de andere kant moet je ook niet willen forceren omdat de marathon je hoofddoel is. Maar waarschijnlijk ben je nu al zo lekker aan het trainen dat je er zonder veel moeite minuten van af snoept ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')