abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 januari 2015 @ 13:07:24 #1
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_148602299

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2015 Challenge
SPOILER: 2014 Verlopen challenge
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 0% gewijzigd door YUR op 14-01-2015 12:52:01 ]
F means you're fucked
pi_148602893
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 10:17 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

[..]

[..]

Allereerst bedankt voor jullie reacties. Mijn primaire doelen zijn inderdaad om af te vallen en daarnaast conditie op te bouwen aangezien ik al letterlijk jaren niets heb gedaan aan sport. Wellicht dat twee keer 2,5 kilometer per week realistischer is.
Ik doe ook nog een duit in het zakje... Bij het opbouwen is afstand niet belangrijk. Pak een schema en houd je er aan (beperk jezelf !)
Bij het beginschema van Evy liep ik de eerste weken in totaal zo'n 3,5 km per keer (incl. wandelen, ook na de training nog een stukje wandelen om het rondje af te maken). Dus 2,5 km is niet onhaalbaar (maar afstand is niet belangrijk, de beginweken zijn puur bedoeld om je lichaam te laten wennen aan het lopen). Zo. Beetje onnodige aanvulling, maar goed. Succes! ^O^
pi_148603125
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:05 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Dat weet ik! Ik ben heel benieuwd! Jammer alleen dat er geen optische HRM in zit.
Het zit er niet naar uit dat Garmin heel snel die optische techniek gaat gebruiken, aangezien ze net allerlei nieuwe modellen gelanceerd hebben.
Jammer.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_148603617
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:31 schreef Guard het volgende:

[..]

Het zit er niet naar uit dat Garmin heel snel die optische techniek gaat gebruiken, aangezien ze net allerlei nieuwe modellen gelanceerd hebben.
Jammer.
Ja, zeker. En m'n Mio Link wil niet vlekkeloos communiceren via Ant+ als ik 'm om de andere pols dan m'n horloge heb. Jij hebt een Polar toch? Kun je daarop instellen dat hij elke x seconden een piepje geeft, en dat hij opnieuw begint te tellen zodra je op het lap-knopje drukt? Met mijn Garmin kan dat niet, en een TomTom schijnt zelfs alleen maar piepjes te geven per 5 seconden. Anders lijkt die Polar M400 ook nog wel geschikt :P Prijstechnisch ook een stuk leuker.

En nog even wachten wat de Fitbit Surge gaat doen, die heeft wel optische HRM, maar geen idee of de hardloopfuncties een beetje ok zijn.
pi_148603871
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:47 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ja, zeker. En m'n Mio Link wil niet vlekkeloos communiceren via Ant+ als ik 'm om de andere pols dan m'n horloge heb. Jij hebt een Polar toch? Kun je daarop instellen dat hij elke x seconden een piepje geeft, en dat hij opnieuw begint te tellen zodra je op het lap-knopje drukt? Met mijn Garmin kan dat niet, en een TomTom schijnt zelfs alleen maar piepjes te geven per 5 seconden. Anders lijkt die Polar M400 ook nog wel geschikt :P Prijstechnisch ook een stuk leuker.

En nog even wachten wat de Fitbit Surge gaat doen, die heeft wel optische HRM, maar geen idee of de hardloopfuncties een beetje ok zijn.
Is optische hrm wel betrouwbaar? Ik dacht dat die fitbit dingen alles behalve accuraat zijn.
pi_148603940
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:47 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Dat kan mijn Polar niet nee.
Die M400 is wel een leuk apparaat, maar bedenk wel dat Polar geen ANT+ ondersteund. Dacht dat die M400 wel Bluetoothcapable is.

Tot nu toe gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar de Tomtom multisport cardio, mits ik die tegen een leuke prijs kan bestelllen.
pi_148604184
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:56 schreef Guard het volgende:

[..]

Dat kan mijn Polar niet nee.
Die M400 is wel een leuk apparaat, maar bedenk wel dat Polar geen ANT+ ondersteund. Dacht dat die M400 wel Bluetoothcapable is.

Tot nu toe gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar de Tomtom multisport cardio, mits ik die tegen een leuke prijs kan bestelllen.
Van Ant+ weet ik, maar dat maakt niet uit. De M400 werkt in ieder geval met de Mio Link. Maar dat ie de piepjes niet goed doet is dramatischer :P Dat is ook de voornaamste reden dat ik nog geen TomTom heb gekocht (de gewone Runner is nu nog maar 109 euro :o ): ik wil piepjes voor op de baan!
  maandag 12 januari 2015 @ 14:09:31 #8
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_148604401
Ik wist niet eens dat er piepjes gegeven konden worden :+
pi_148604434
Leg nog een keer uit wat je precies met die piepjes wil dan? Doe je je intervallen op de baan op tijd?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_148604461
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:03 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Van Ant+ weet ik, maar dat maakt niet uit. De M400 werkt in ieder geval met de Mio Link. Maar dat ie de piepjes niet goed doet is dramatischer :P Dat is ook de voornaamste reden dat ik nog geen TomTom heb gekocht (de gewone Runner is nu nog maar 109 euro :o ): ik wil piepjes voor op de baan!
Ik weet niet in hoeverre de M400 wat meer te customizen is dan mijn huidige Polar, maar ik vrees van niet aangezien de M400 een sobere versie is van de V800.
pi_148604801
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:10 schreef La_Tramposa het volgende:
Leg nog een keer uit wat je precies met die piepjes wil dan? Doe je je intervallen op de baan op tijd?
We lopen intervallen op basis van aantal seconden per 100 meter. Dus bijvoorbeeld intervallen van 600 meter, in een tempo van 26 seconden per 100 meter. Ik wil dan dat mijn horloge elke 26 seconden een piepje geeft, en op het moment van dat piepje moet ik precies op een 100m-lijn zijn. Dan heb je vrij snel door of je wat inkakt of juist te snel gaat. Op m'n Garmin kan ik wel instellen dat mijn horloge elke 26 seconden een piepje geeft, maar hij blijft doortellen als ik op het lap-knopje druk. Dan kom ik bij de volgende intervallen niet uit. Om de teller op pauze te zetten moet ik de activiteit op pauze zetten, en dat wil ik niet, want dan klopt m'n data niet meer. Het is iets heel simpels, maar tot nu toe onmogelijk te vinden.

Normaal gaat het prima, als Jan er is met zijn 30 jaar oude stopwatch horloge die hij op pauze zet tijdens de rust. Maar als hij er niet is hebben wij met onze dure GPS-horloges een probleem :P
pi_148604916
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:19 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

We lopen intervallen op basis van aantal seconden per 100 meter. Dus bijvoorbeeld intervallen van 600 meter, in een tempo van 26 seconden per 100 meter. Ik wil dan dat mijn horloge elke 26 seconden een piepje geeft, en op het moment van dat piepje moet ik precies op een 100m-lijn zijn. Dan heb je vrij snel door of je wat inkakt of juist te snel gaat. Op m'n Garmin kan ik wel instellen dat mijn horloge elke 24 seconden een piepje geeft, maar hij blijft doortellen als ik op het lap-knopje druk. Dan kom ik bij de volgende intervallen niet uit. Om de teller op pauze te zetten moet ik de activiteit op pauze zetten, en dat wil ik niet, want dan klopt m'n data niet meer. Het is iets heel simpels, maar tot nu toe onmogelijk te vinden.

Normaal gaat het prima, als Jan er is met zijn 30 jaar oude stopwatch horloge die hij op pauze zet tijdens de rust. Maar als hij er niet is hebben wij met onze dure GPS-horloges een probleem :P
Oh ja, ik weet meestal wel ongeveer wat voor kmpace ik moet lopen om een bepaalde tijd per rondje te halen (met enige marge :P). Maar mijn baangrafiekjes zijn ook bij lange na niet zo strak als die van jou ;)
Kan je niet een tempo target per interval instellen, zodat hij gaat piepen als je te snel of te langzaam gaat?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 12 januari 2015 @ 14:27:50 #13
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_148605036
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:19 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

We lopen intervallen op basis van aantal seconden per 100 meter. Dus bijvoorbeeld intervallen van 600 meter, in een tempo van 26 seconden per 100 meter. Ik wil dan dat mijn horloge elke 26 seconden een piepje geeft, en op het moment van dat piepje moet ik precies op een 100m-lijn zijn. Dan heb je vrij snel door of je wat inkakt of juist te snel gaat. Op m'n Garmin kan ik wel instellen dat mijn horloge elke 26 seconden een piepje geeft, maar hij blijft doortellen als ik op het lap-knopje druk. Dan kom ik bij de volgende intervallen niet uit. Om de teller op pauze te zetten moet ik de activiteit op pauze zetten, en dat wil ik niet, want dan klopt m'n data niet meer. Het is iets heel simpels, maar tot nu toe onmogelijk te vinden.

Op mijn Garmin kan je ook per lap zien op je horloge hoeveel tijd en afstand er gelopen is? En kan je dan niet als je op pauze hebt gedrukt en weer op start-> op lap drukken om een nieuwe ronde te starten? Dan is de 'foutieve' data minimaal.
pi_148605110
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:23 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Oh ja, ik weet meestal wel ongeveer wat voor kmpace ik moet lopen om een bepaalde tijd per rondje te halen (met enige marge :P). Maar mijn baangrafiekjes zijn ook bij lange na niet zo strak als die van jou ;)
Kan je niet een tempo target per interval instellen, zodat hij gaat piepen als je te snel of te langzaam gaat?
Gps is vaak niet nauwkeurig genoeg voor korte intervallen, en zeker de eerste 100 meter is hij nog wel eens in de war.

quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:27 schreef GotC het volgende:

[..]

Op mijn Garmin kan je ook per lap zien op je horloge hoeveel tijd en afstand er gelopen is? En kan je dan niet als je op pauze hebt gedrukt en weer op start-> op lap drukken om een nieuwe ronde te starten? Dan is de 'foutieve' data minimaal.
Ik kan ook wel zien wat ik per lap heb gelopen, maar na 60+ seconden stopt mijn rekenvaardigheid ermee om het terug te rekenen naar seconden per 100 meter :P Dat met die knopjes heb ik geprobeerd, maar dat ging niet echt soepel ;)
  maandag 12 januari 2015 @ 14:54:44 #15
433749 Konijntjuh
Wie wilt er een slokje van mij
pi_148605818
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:24 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Ik doe ook nog een duit in het zakje... Bij het opbouwen is afstand niet belangrijk. Pak een schema en houd je er aan (beperk jezelf !)
Bij het beginschema van Evy liep ik de eerste weken in totaal zo'n 3,5 km per keer (incl. wandelen, ook na de training nog een stukje wandelen om het rondje af te maken). Dus 2,5 km is niet onhaalbaar (maar afstand is niet belangrijk, de beginweken zijn puur bedoeld om je lichaam te laten wennen aan het lopen). Zo. Beetje onnodige aanvulling, maar goed. Succes! ^O^
Om je aan te vullen altijd beginnen met een goede warming up dus spieren losmaken/schudden, hoe noem je de coolgel/tijgerbalsem als die nu op je benen in smeert/masseert voordat je gaat hardlopen maak je ook gelijk je spieren los en tegelijk ook warm.

Inderdaad atijd een x aantal minuten aan het einde uitlopen in wandel tempo om weer je bloed op een normale manier te laten stromen en je hart tot rust te laten komen, en ook geheel niet onbelangrijk na afloop rekken strekken van je kuitspieren en je been spieren, maar ook de andere spieren.kan je beter even strekken.

Dit voorkomt meestal de volgende dag kramp als je het goed uitvoert
Hoe stout is Konijntjuh!
pi_148605866
Vraagje voor de Amsterdamse lopers:

Ik heb zaterdag een borrel met collega's uit München, waaronder één hardloopster. Die wil graag zaterdagmorgen een rondje lopen, voor ze weer teruggaan.

Vertrekpunt is bij het Paleis van Justitie ongeveer, een km of 8-10.
Als ik zelf eens kijk lijkt me het Westerpark het meest geschikt, maar ik werk dan wel in Amsterdam maar loop er zelf nooit en weet dus ook de leuke plekjes niet.
Iemand nog tips/suggesties? Met het pontje naar Noord is bijvoorbeeld ook een optie, we zitten vlakbij het centraal station immers.
Vondelpark is weer net wat ver, dat is al zo'n 3,5 km en dan heb je maar zo weinig over om in het park zelf te lopen....
  maandag 12 januari 2015 @ 14:59:58 #17
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_148606003
Dus je wil eigenlijk intervallen van 26 sec, zonder dat er daadwerkelijk een interval is? Dus gewoon lopen met piepjes, toch? :+
pi_148606216
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:59 schreef GotC het volgende:
Dus je wil eigenlijk intervallen van 26 sec, zonder dat er daadwerkelijk een interval is? Dus gewoon lopen met piepjes, toch? :+
Ik wil dat ie het wel ziet als een interval als ik op het lap-knopje druk (want dan kan ik makkelijk terugzien of al m'n intervallen ongeveer hetzelfde waren), maar ik wil dat de piepjestimer dan ook weer met 0 begint met tellen tot 26. Nu telt ie gewoon door, en als m'n rustpauze geen veelvoud van 26 seconden is heb ik een probleem :P

Het is dramatisch! :+ Maar ik heb besloten dat ik alleen een nieuw horloge mag dat die piepjes goed kan doen, of pas als m'n 610 echt teveel kuren gaat vertonen. Hij doet het de laatste tijd weer aardig, dus ik denk dat het heeft geholpen dat ik heb gedreigd een ander te kopen.
  maandag 12 januari 2015 @ 15:17:29 #19
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_148606688
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:05 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik wil dat ie het wel ziet als een interval als ik op het lap-knopje druk (want dan kan ik makkelijk terugzien of al m'n intervallen ongeveer hetzelfde waren), maar ik wil dat de piepjestimer dan ook weer met 0 begint met tellen tot 26. Nu telt ie gewoon door, en als m'n rustpauze geen veelvoud van 26 seconden is heb ik een probleem :P

Het is dramatisch! :+ Maar ik heb besloten dat ik alleen een nieuw horloge mag dat die piepjes goed kan doen, of pas als m'n 610 echt teveel kuren gaat vertonen. Hij doet het de laatste tijd weer aardig, dus ik denk dat het heeft geholpen dat ik heb gedreigd een ander te kopen.
Maarrrr daarom zeg ik, op mijn horloge heb ik een apart scherm waarin staat wat ik in die lap heb gelopen :P Dus op scherm 1 het totaal, op scherm 2 alleen van die lap.
Lijkt me dat dat ook in te stellen is op een 610 ;)
pi_148607463
8 maart 2015 - Mudmasters - Biddinghuizen
• S15 - 18 km
• Devv - 12 km

Zou dit in de OP verandert kunnen worden naar Mudmasters - Haarlemmermeer?

Tnx :)
pi_148607472
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:17 schreef GotC het volgende:

[..]

Maarrrr daarom zeg ik, op mijn horloge heb ik een apart scherm waarin staat wat ik in die lap heb gelopen :P Dus op scherm 1 het totaal, op scherm 2 alleen van die lap.
Lijkt me dat dat ook in te stellen is op een 610 ;)
Ja klopt, en daar had ik ook op gereageerd, dat ik dat niet goed genoeg terug kan rekenen naar seconden per 100 meter :P Als ik een interval van zeg 600 meter loop, ben ik na 300 meter al de tel kwijt omdat ik niet snel genoeg 52 + 26 = 78 seconden = 1:18 uit kan rekenen. En daarna ben ik in de war en kan ik ook niet meer 18 + 26 uitrekenen. Plus dat ik dan elke 100 meter op m'n scherm moet kijken, ipv dat ik een piepje hoor/tril voel.

Maar er wordt nu veel te diep ingegaan op iets waarvan alleen ik een gigantisch probleem maak. Het is vooral gewoon zoiets simpels. Dus als er een horloge is/komt die dat heeft, of waarvoor ik zelf zoiets simpels in elkaar kan hacken is dat ^O^
pi_148607693
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:56 schreef McTwente het volgende:

Ik heb zaterdag een borrel met collega's uit München, waaronder één hardloopster. Die wil graag zaterdagmorgen een rondje lopen, voor ze weer teruggaan.

Als ik zelf eens kijk lijkt me het Westerpark het meest geschikt, maar ik werk dan wel in Amsterdam maar loop er zelf nooit en weet dus ook de leuke plekjes niet.
Iemand nog tips/suggesties? Met het pontje naar Noord is bijvoorbeeld ook een optie, we zitten vlakbij het centraal station immers.
Vondelpark is weer net wat ver, dat is al zo'n 3,5 km en dan heb je maar zo weinig over om in het park zelf te lopen....
Ik zou de tourist uit gaan hangen. Over bijv de Herengracht heen, over de Amstel, over de Magere Brug weer terug, helemaal over de Keizersgracht weer terug, evt. met een omweg naar het Museumplein, onder het Rijksmuseum door en zo.
pi_148607747
Je kunt toch prima een interval instellen waarbij iedere 26 seconden gepiept wordt?

Custom Workout via Garmin Connect:

1) Interval, Tijd (0:26), geen doel
2) Overigen, Druk op Knop, geen doel
3) herhaal 1 & 2 tig keer
pi_148607851
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:48 schreef Zwabberhark het volgende:
Je kunt toch prima een interval instellen waarbij iedere 26 seconden gepiept wordt?

Custom Workout via Garmin Connect:

1) Interval, Tijd (0:26), geen doel
2) Overigen, Druk op Knop, geen doel
3) herhaal 1 & 2 tig keer
Kan prima, maar ik weet pas maximaal een minuut van tevoren welke tijd ik ga lopen, aangezien dat afhankelijk van m'n groepsgenootjes is. Plus dat ik dan niet meer makkelijk in Garmin Connect of Strava kan zien hoe lang ik over een totale interval heb gedaan.
pi_148607936
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:52 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Kan prima, maar ik weet pas maximaal een minuut van tevoren welke tijd ik ga lopen, aangezien dat afhankelijk van m'n groepsgenootjes is. Plus dat ik dan niet meer makkelijk in Garmin Connect of Strava kan zien hoe lang ik over een totale interval heb gedaan.
Ok. Dan is handmatig op de lapbutton drukken de beste optie, i.c.m. een dataveld met daarin lap time. Sowieso is dat het beste op een atletiekbaan.
pi_148608018
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:55 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ok. Dan is handmatig op de lapbutton drukken de beste optie, i.c.m. een dataveld met daarin lap time. Sowieso is dat het beste op een atletiekbaan.
Nee, een horloge kopen waarvoor ik zelf een appje in elkaar kan hacken dat aan al m'n wensen voldoet is de beste optie ^O^

ik wil piepjes, niet op m'n horloge kijken
pi_148608059
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:45 schreef pijll het volgende:

[..]

Ik zou de tourist uit gaan hangen. Over bijv de Herengracht heen, over de Amstel, over de Magere Brug weer terug, helemaal over de Keizersgracht weer terug, evt. met een omweg naar het Museumplein, onder het Rijksmuseum door en zo.
Dat is ook nog een optie inderdaad. Ik zal het eens met haar overleggen. Thanks!
pi_148608155
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:58 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Nee, een horloge kopen waarvoor ik zelf een appje in elkaar kan hacken dat aan al m'n wensen voldoet is de beste optie ^O^

ik wil piepjes, niet op m'n horloge kijken
Ok. Je horloge piept na 26 seconden. Je bent echter de 100 m al voorbij. Ga je dan het volgende interval extra langzaam lopen omdat anders de volgende piep niet precies bij de volgende 100 m-lijn is?
Of: je horloge piept. Je bent echter nog niet bij de 100 m-lijn. Ga je dan de volgende 100 m extra snel lopen zodat piepje en 100 m-lijn weer synchroon zijn?

Dat is niet het idee van intervallen.
pi_148608269
Ik ben gestopt met piepjes omdat ik ze meermaals door herrie van het verkeer niet heb gehoord. Met als gevolg dat ik pauze hield waar ik had moeten rennen en andersom.
Werd ik zo giftig van dat ik nu gewoon kijk op afstand. :p
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_148608271
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:02 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ok. Je horloge piept na 26 seconden. Je bent echter de 100 m al voorbij. Ga je dan het volgende interval extra langzaam lopen omdat anders de volgende piep niet precies bij de volgende 100 m-lijn is?
Of: je horloge piept. Je bent echter nog niet bij de 100 m-lijn. Ga je dan de volgende 100 m extra snel lopen zodat piepje en 100 m-lijn weer synchroon zijn?

Dat is niet het idee van intervallen.
Nee. Ik vertraag of versnel in die mate zodat ik weer ongeveer op de 26 seconden per 100 meter uitkom, en ik niet aan het einde van de interval 10 seconden te snel blijk te hebben gelopen.

En dit is gewoon hoe ze bij mijn AV trainen, en wat ik zelf ook een prettige manier van trainen vind. Ongeacht of het wel of niet het idee van intervallen is.
pi_148608299
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:05 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Nee. Ik vertraag of versnel in die mate zodat ik weer ongeveer op de 26 seconden per 100 meter uitkom, en ik niet aan het einde van de interval 10 seconden te snel blijk te hebben gelopen.

En dit is gewoon hoe ze bij mijn AV trainen, en wat ik zelf ook een prettige manier van trainen vind.
Ja, maar je kunt dan de afstanden toch niet bijhouden? Want dat gaat het makkelijkst door van 100 m-markering naar 100 m-markering te gaan.
pi_148608490
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:06 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ja, maar je kunt dan de afstanden toch niet bijhouden? Want dat gaat het makkelijkst door van 100 m-markering naar 100 m-markering te gaan.
Uiteindelijk komen we meestal aan het einde van de interval keurig met het piepje op de 100m markering aan. Vaak gaat het ook gewoon vanaf het begin af aan goed, met bij elke 100m markering een piepje.

Ik snap best dat mensen hun bedenkingen erbij hebben, en zich afvragen waar ik me nou zo druk om maak, maar ik train nu bijna 2 jaar zo en mis de piepjes van Jan verschrikkelijk als ze er niet zijn.
pi_148609308
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:14 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Uiteindelijk komen we meestal aan het einde van de interval keurig met het piepje op de 100m markering aan. Vaak gaat het ook gewoon vanaf het begin af aan goed, met bij elke 100m markering een piepje.

Ik snap best dat mensen hun bedenkingen erbij hebben, en zich afvragen waar ik me nou zo druk om maak, maar ik train nu bijna 2 jaar zo en mis de piepjes van Jan verschrikkelijk als ze er niet zijn.
Dan gewoon een custom workout met een interval van 26 seconden die zich tig keer herhaalt inprogrammeren. Op een van je datavelden dan de laptime. Die begint steeds weer op 0. Juist de Garmins kunnen dat al.
  maandag 12 januari 2015 @ 16:58:50 #34
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_148609701
Tering hee, een tijd niet sporten en dan een kracht HIIT doen. Hakt er lekker in :9
pi_148609726
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:46 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Dan gewoon een custom workout met een interval van 26 seconden die zich tig keer herhaalt inprogrammeren. Op een van je datavelden dan de laptime. Die begint steeds weer op 0. Juist de Garmins kunnen dat al.
Volgens mij wordt dat ook lastig. De ene keer loop ik 26 seconden/100m, een andere keer 24 en weer een andere keer 28. En ik heb waarschijnlijk ook niet tijd genoeg om een tussen het moment van besluiten hoe hard we gaan lopen en het daadwerkelijke lopen een custom workout in te gaan programmeren. Waarschijnlijk zou het bij horloges waar het wel is ingebakken - als die al bestaan - ook onhandig ver zitten weggestopt. Daarom lijkt het me zo fijn om m'n eigen appje te kunnen maken. En ik denk dat ik dat wel moet kunnen, want het is ook weer geen rocketscience. Ik vind het lief dat jullie zo meedenken, maar ik heb de afgelopen tijd ook wel e.e.a. uitgeprobeerd ;)

Om het onderwerp te veranderen een Egmondfoto:

Wel handig, zo'n wit shirt tussen al die kleurtjes.
pi_148609895
Zoo, 6x1000 meter zit erop, dat maakt 53 kilometer in 7 dagen, ik denk dat ik zelden meer gelopen heb. :+

Wind was vandaag wel beter te doen, in plaats van open stukken tegen de wind in te beuken de beschutting gezocht in het recreatiegebied, dat werkte perfect. Temperatuur is verder prima om te rennen! ^O^
Jack does it in real time...
  maandag 12 januari 2015 @ 17:06:23 #37
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_148609916
Straks weer met mn groep lopen. Laatste keer was 15 december :o
F means you're fucked
pi_148610177
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:06 schreef YUR het volgende:
Straks weer met mn groep lopen. Laatste keer was 15 december :o
Dan iedereen even een handje geven en jezelf voorstellen.
  maandag 12 januari 2015 @ 17:18:04 #39
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_148610267
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:15 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Dan iedereen even een handje geven en jezelf voorstellen.
Zal ik doen
F means you're fucked
pi_148610967
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:56 schreef McTwente het volgende:

Er is een boekje met leuke hardlooproutes in Amsterdam. Het heet Amsterdam rent, volgens mij kun je de routes wel zien op sites als Endomondo en Runkeeper.

Edit: gevonden op Endomondo: https://www.endomondo.com/profile/17029933

[ Bericht 5% gewijzigd door Angel-A op 12-01-2015 17:44:27 ]
pi_148611448
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:39 schreef Angel-A het volgende:

[..]

Er is een boekje met leuke hardlooproutes in Amsterdam. Het heet Amsterdam rent, volgens mij kun je de routes wel zien op sites als Endomondo en Runkeeper.

Edit: gevonden op Endomondo: https://www.endomondo.com/profile/17029933
Goede tip, dank je! :*
pi_148611992
Nou over een halfuurtje gaat het dan eindelijk gebeuren! Mijn eerste training. *)

Heb er echt zin in!

*O*

Nou houdoeee hihi ! :W
pi_148612477
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:04 schreef xMissi het volgende:
Nou over een halfuurtje gaat het dan eindelijk gebeuren! Mijn eerste training. *)

Heb er echt zin in!

*O*

Veel plezier enzulks. En denk eraan: rustig opbouwen!
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
pi_148614737
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:04 schreef xMissi het volgende:

Heb er echt zin in!

*O*

We zijn nu al fier op u!
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_148615076
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:15 schreef trolley het volgende:

[..]

Veel plezier enzulks. En denk eraan: rustig opbouwen!
Ik herinner mijn eerste "grotere afstand" nog goed 3 dagen niet kunnen lopen :X
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 19:20:06 #46
155227 crew  Guppy
dus
pi_148615426
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:12 schreef mytec het volgende:

[..]

Ik kon na de eerste les van Evy al niet meer lopen :X
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_148615485
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:20 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik kon na de eerste les van Evy al niet meer lopen :X
Enthousiasme heet dat ;-) kleine afstanden kon ik wel volhouden omdat ik wel andere sporten deed. maar iedereen heeft z,n limieten en aan het begin weet je dat nog niet ;-)
pi_148615518
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:12 schreef mytec het volgende:

[..]

Dat had ik ook, met mijn eerste 5k wedstrijd, mijn eerste heuveltraining, eerste buitenlandse trail etc :P, zou je bijna zeggen dat ik niet aan lopen toe kom.
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 19:24:12 #49
155227 crew  Guppy
dus
pi_148615603
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:21 schreef mytec het volgende:

[..]

Enthousiasme heet dat ;-) kleine afstanden kon ik wel volhouden omdat ik wel andere sporten deed. maar iedereen heeft z,n limieten en aan het begin weet je dat nog niet ;-)
Ik was volleerd bankaardappel, dus ik kreeg wat ik verdiende :+

Dat was 4 jaar geleden O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_148615935
Ik voel mij echt weer een beginner :+ . Zaterdag 10 minuten- en vandaag 15 minuten pijnvrij gelopen. Woensdag ga ik voor 20 minuten en dan ben ik klaar voor mijn eerste 3,5 kilometer van het jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')