abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 januari 2015 @ 11:50:14 #101
66825 Reya
Fier Wallon
pi_148600109
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:48 schreef LelijKnap het volgende:
- Stop op religie-immigratie
Om te immigreren, moet je verplicht elk geloof afzweren?
pi_148600119
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:43 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ja ik begrijp dat je dat vindt maar daarna is het ze dus al die tijd gelukt om niet op te vallen dus waarom zou een verbod van symbolen voorkomen dat men aanslagen kan plegen?
Het gaat erom dat je een totaalpakket aan maatregelen hebt waarmee je duidelijk maakt dat er voor religieus extremisme geen plaats is. Dat behelst onder meer het strafbaar stellen van bepaalde extremistische symbolen (net zoals we dat doen met het hakenkruis en de Hitlergroet) en het zwaarder bestraffen van bijvoorbeeld ronselpraktijken, haatzaaien, etc.

Het liefst zou ik dit alles trouwens op Europees niveau geregeld zien, of anders in elk geval binnen een samenwerkingsverband van een groot aantal beschaafde landen. En dan het liefst ook nog eens breder getrokken naar de integratie als totaal.
pi_148600133
quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:50 schreef Reya het volgende:

[..]

Om te immigreren, moet je verplicht elk geloof afzweren?
Om te immigreren, moet je niet afkomstig zijn uit ''risico''-gebieden.
pi_148600137
quote:
- Afschaffen confessioneel/religieus onderwijs
- Afschaffen vrijheid van godsdienst
- Afschaffen van subsidie voor religieuze zaken
- Invoer van filosofie als verplicht vak op de middelbare school
- Absolute scheiding van ''kerk en staat'' (zie Frankrijk)
Zozo, de vrijheid van godsdienst afschaffen, dat is nogal wat.
  maandag 12 januari 2015 @ 11:51:48 #105
66825 Reya
Fier Wallon
pi_148600153
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:51 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Om te immigreren, moet je niet afkomstig zijn uit ''risico''-gebieden.
En wat zijn "risicogebieden"?
pi_148600157
quote:
15s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:51 schreef 99.999 het volgende:
Het is nogal wat dat het nog bestaat.
pi_148600166
quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:51 schreef Reya het volgende:
En wat zijn "risicogebieden"?
Gebieden met een x percentage gelovigen.
pi_148600192
quote:
- Afschaffen confessioneel/religieus onderwijs
- Afschaffen vrijheid van godsdienst
- Afschaffen van subsidie voor religieuze zaken
- Invoer van filosofie als verplicht vak op de middelbare school
- Absolute scheiding van ''kerk en staat'' (zie Frankrijk)
Gedeeltelijk mee eens. Ik zou zeggen:

- Rem op immigratie uit moslimlanden; eerst bestaande integratieproblemen oplossen
- Afschaffen van subsidies voor religieuze instellingen
- Strikte eisen aan de invulling van religieus onderwijs op scholen
- Scheiding van kerk en staat.

Ik ben het beslist niet eens met het afschaffen van de vrijheid van godsdienst. Mensen mogen zelf weten waarin ze geloven. Waar het om gaat, is dat mensen hun religie niet aan anderen opdringen.
  maandag 12 januari 2015 @ 11:53:15 #109
66825 Reya
Fier Wallon
pi_148600196
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:52 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Amerikanen zijn niet meer welkom? Om nog maar te zwijgen van Ieren, Polen en Italianen.
pi_148600206
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:52 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Immigratie uit de VS dus maar stopzetten?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_148600215
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:51 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het is nogal wat dat het nog bestaat.
Ja, dat is een liberale verworvenheid. Zou ik niet graag op willen geven vanwege wat angstige figuren.
  maandag 12 januari 2015 @ 11:53:56 #112
66825 Reya
Fier Wallon
pi_148600217
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Immigratie uit de VS dus maar stopzetten?
Boks.
pi_148600247
quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:53 schreef Reya het volgende:
Amerikanen zijn niet meer welkom? Om nog maar te zwijgen van Ieren, Polen en Italianen.
Ik zat vanuit de EU te denken. Amerika en Z-Amerika zijn nogal problematisch inderdaad. Misschien zou het beter zijn het te specificeren tot ''moslim/islam-gebieden''.
pi_148600255
quote:
6s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:53 schreef Reya het volgende:

[..]

Boks.
Ouwe.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 12 januari 2015 @ 11:56:01 #115
66825 Reya
Fier Wallon
pi_148600288
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:54 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik zat vanuit de EU te denken. Amerika en Z-Amerika zijn nogal problematisch inderdaad. Misschien zou het beter zijn het te specificeren tot ''moslim/islam-gebieden''.
Ayaan zou voor jou niet meer welkom zijn? En Syrische christenen moeten ook maar weer teruggestuurd worden?
pi_148600296
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:53 schreef Elfletterig het volgende:

- Rem op immigratie uit moslimlanden; eerst bestaande integratieproblemen oplossen

Ik ben het beslist niet eens met het afschaffen van de vrijheid van godsdienst. Mensen mogen zelf weten waarin ze geloven. Waar het om gaat, is dat mensen hun religie niet aan anderen opdringen.
Afschaffen van vrijheid van godsdienst betekent niet dat men niet meer mag geloven. Die vrijheid wordt al gewaarborgd in dezelfde wetten waar alle andere levensovertuigingen hunner vrijheid uit halen.
pi_148600308
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:50 schreef Elfletterig het volgende:
Dat behelst onder meer het strafbaar stellen van bepaalde extremistische symbolen
Dat hebben we niet gedaan alleen wordt het door de rechters geschaard onder onnodig kwetsende belediging als je het in bepaalde context gebruikt.

Over zwaarder straffen van haatzaaien en zo valt wat mij betreft te praten maar dat staat los van symboolpolitiek en valt onder echt beleid. Overigens zie ik meer heil en het vergroten van de capaciteit voor opsporing en vervolging van die uitingen dan in zwaarder straffen.
  maandag 12 januari 2015 @ 11:56:46 #118
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148600309
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mooi dat we het een keertje eens zijn.
^O^
quote:
Je hebt gelijk, ze gaan op zoek naar patronen. Ik heb de laatste drie jaar iets van zes keer Egypte bezocht. Word ik dan extra in de gaten gehouden omdat extremisme momenteel welig tiert in dat land? Ik voel me daar niet prettig bij.
Op een andere manier kan je zo'n grote dataset niet aan en tevens is dat precies wat Snowden ons heeft geleerd.
En het idee al dat een overheid mij continu in de gaten wil houden, terwijl ik eigenlijk een saaie lul ben, vertrouw ik niet. Ik vertrouw ze niet met mijn gegevens, overheid en it is ook al geen goed huwelijk en de werkelijke gedachte ligt ook niet op tafel.

Vertrouwen ze 'het volk' niet? Waarom zou ik dan een overheid moeten vertrouwen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_148600310
quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:56 schreef Reya het volgende:

[..]

Ayaan zou voor jou niet meer welkom zijn? En Syrische christenen moeten ook maar weer teruggestuurd worden?
Wat begrijp je niet aan 'stop op immmigratie'. Dat betekent niet 'terug sturen van zij die hier al zijn'.
pi_148600339
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Die rem is er in de praktijk natuurlijk al jaren. Huwelijksmigratie e.d. zijn heel lastig gemaakt.
Maar je past toch wel goed bij de PVV met je streven om specifiek voor moslimlanden andere regels op te willen stellen.
quote:
Die zijn er praktisch gezien amper.
quote:
Kan, moet je alleen even de vrijheid van onderwijs afschaffen.
quote:
Dat hebben we al.
quote:
En dat ze er alleen volgens jouw regels onderwijs in krijgen en dat op geloof geselecteerd gaat worden bij immigratie. Briljant verhaal.
pi_148600346
quote:
15s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:51 schreef 99.999 het volgende:
Valt wel mee hoor want we hebben nog vrijheid van meningsuiting, vrijheid van vergaderen, verbod op discriminatie en ga maar door.
  maandag 12 januari 2015 @ 11:58:08 #122
66825 Reya
Fier Wallon
pi_148600360
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:56 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan 'stop op immmigratie'. Dat betekent niet 'terug sturen van zij die hier al zijn'.
Dus als Ayaan morgen op Schiphol zou arriveren, zou ze terug moeten? En Syrïers en Irakezen die in eigen land met de dood worden bedreigd gaan ook terug, begrijp ik. Mooi één-tweetje met IS, dat wel.
pi_148600400
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:49 schreef 99.999 het volgende:
De SGP is nog altijd van mening dat vrouwen verre gehouden zouden moeten worden van zowel actief als passief kiesrecht. Dat ze onder druk van de rechtbank wat veranderingen door moeten voeren doet daar weinig aan af.
Dat ze onder druk van de rechter veranderingen hebben doorgevoerd, toont juist aan dat ons democratisch rechtssysteem goed werkt. De diepste overtuiging van mensen kun je onmogelijk veranderen. Gedrag kun je wél veranderen.

quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:49 schreef 99.999 het volgende:
Of denk je dat een moslimextremist plots wel onder druk van kledingwetten van mening wordt dat zijn vrouw gelijkwaardig is?
Geen idee, zolang de moslimextremist maar weet dat we het in Nederland niet accepteren dat zijn vrouw in boerka over straat loopt. Als dat voor hem een halszaak is, kan hij vertrekken naar een land waar het wél geaccepteerd is dat vrouwen zo over straat gaan.

Waar het om gaat is dat je moslimextremisten een duidelijk signaal geeft: tot hier en niet verder. Wil je de extremist uithangen, dan hoepel je maar op.
pi_148600429
quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:58 schreef Reya het volgende:
Dus als Ayaan morgen op Schiphol zou arriveren, zou ze terug moeten? En Syrïers en Irakezen die in eigen land met de dood worden bedreigd gaan ook terug, begrijp ik. Mooi één-tweetje met IS, dat wel.
Zit die niet in de VS? Terug? Ze komen er in elk geval niet in.
pi_148600448
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:57 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor want we hebben nog vrijheid van meningsuiting, vrijheid van vergaderen, verbod op discriminatie en ga maar door.
Het is een opening naar discrimineren op basis van een bepaald geloof. Dat is ook wat ze hier duidelijk nastreven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')