abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148572108
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:58 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Snap niet zo goed waarom Europa er bij moet worden gehaald.
In de bv VS zijn ze nog minder gecharmeerd van godslastering.
Onzinnig, strikte scheiding van Kerk en Staat in de Verenigde Staten, ga je niet drieduizend jaar voor de gevangenis in.
pi_148572112
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:58 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

allemaal?
Denk je dat het minder erg is als je er een vraagteken achter zet?
pi_148572117
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:57 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Een paar tekeningen leiden tot 12 doden. 12 doden leiden tot.. Nou? Hoeveel moslims moeten er nu dood volgens die logica?
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:58 schreef VromeBroeder het volgende:

[..]

Met over zichzelf afroepen bedoel ik alleen maar te zeggen dat ze wisten dat dit kon gebeuren en ze hebben ervoor gekozen om het risico te nemen.
Waarmee je dus het argument ontwijkt.

Blijkbaar vind jij het begrijpelijk dat mensen om woorden, films, muziek of tekeningen vermoord worden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 11 januari 2015 @ 16:59:36 #204
321876 Cherna
Fuck the System
pi_148572119
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:56 schreef VromeBroeder het volgende:

[..]

Nee ik ben niet gelovig. Maar ik ben wel katholiek gedoopt.
In het zuur?
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_148572133
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:58 schreef DeParo het volgende:

[..]

Als ze de tekening in Syrië gepubliceerd hadden wellicht.
Ze hebben wel degelijk een risico genomen. En het is gebeurd toch of niet? Ook als je die shit hier doet loop je dus risico.
Broederliefde.
pi_148572134
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:59 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als je de verhoudingen in stand wil houden zou je het bijna denken.
Aha.
pi_148572147
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:57 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Een paar tekeningen leiden tot 12 doden. 12 doden leiden tot.. Nou? Hoeveel moslims moeten er nu dood volgens die logica?
Sommigen hier willen een atoombom op Mekka.
pi_148572157
VromeBroeder is dus geen moslim. Kunnen Jigzoz en Baklap dus weer kappen met hun 'hoeveel moslims zouden er dan dood moeten' vraagstelling. ;)

Met vriendelijke groet.
  zondag 11 januari 2015 @ 17:00:44 #209
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_148572159
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:59 schreef DeParo het volgende:

[..]

Onzinnig, strikte scheiding van Kerk en Staat in de Verenigde Staten, ga je niet drieduizend jaar voor de gevangenis in.
Ze zijn daar echt niet gecharmeerd van beledigen van gelovigen hoor. Dat bedoel ik.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_148572163
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:59 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Aha.
Rot op met je gezuig. Ik ga niet happen.
pi_148572166
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:59 schreef VromeBroeder het volgende:

[..]

Ze hebben wel degelijk een risico genomen. En het is gebeurd toch of niet? Ook als je die shit hier doet loop je dus risico.
Schijnbaar hebben ze een risico gelopen, maar is dat een risico waar je in een land als Frankrijk rekening mee zou moeten houden, dat is niet het geval.
pi_148572171
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:58 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Snap niet zo goed waarom Europa er bij moet worden gehaald.
Parijs is een of ander dorpje in Afrika? :? Geen Europese wereldstad meer?
quote:
In de VS bv zijn ze nog minder gecharmeerd van godslastering.
De VS is een heel andere samenleving dan de Europese.

Deze aanslagen zijn direct tegen en in een van de grootste Europese landen gevoerd. Of heb ik iets gemist?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_148572175
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:00 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Sommigen hier willen een atoombom op Mekka.
Sommigen hier zijn niet helemaal goed.
pi_148572189
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:53 schreef VromeBroeder het volgende:

[..]

Tuurlijk hebben ze het over zichzelf afgeroepen. We weten toch dat er dit soort extremisten rondlopen?
Alsjeblieft laat je nakijken.
Als er 20 mensen op de wereld tegen de paus zijn en de paus wordt neergeschoten. Heeft ie t dan ook over zichzelf afgeroepen, "had ie maar geen paus moeten worden".
Niet zo kortzichtig aub, beetje triest :')
pi_148572199
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:00 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ze zijn daar echt niet gecharmeerd van beledigen van gelovigen hoor. Dat bedoel ik.
Dat hoeft toch ook niet, je hoeft er niet mee eens te zijn dat jouw Religie wordt beledigd, je hoeft het niet grappig te vinden dus wat dat betreft.
pi_148572203
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:45 schreef AhmedJaret het volgende:

[..]

de andere moslims opzoeken en dialoog opzoeken omtrent het vaststellen of dit wel of geen islam is EN analyseren of charlie het misschien niet op zichzelf heeft afgeroepen met daarbij een schuin oog op de vrijheid van meningsuiting en kijken of die misschien niet hervormd moet worden
Leuk, dus met dit soort dwazen moeten wij aan de weg naar de toekomst werken. :')
pi_148572205
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:00 schreef DeParo het volgende:

[..]

Schijnbaar hebben ze een risico gelopen, maar is dat een risico waar je in een land als Frankrijk rekening mee zou moeten houden, dat is niet het geval.
Dat is wel het geval, pik. Ze zijn toch hartstikke dood?
Broederliefde.
pi_148572213
Tering wat een stroom mensen.
pi_148572215
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:01 schreef VromeBroeder het volgende:

[..]

Dat is wel het geval, pik. Ze zijn toch hartstikke dood?
Wat dus onacceptabel is.
pi_148572227
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:02 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wat dus onacceptabel is.
Dat is waar.
Broederliefde.
pi_148572240
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:02 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wat dus onacceptabel is.
Maar er is vandaag een grote demonstratie geweest, dus nu is het afgelopen met dit soort reli-ellende.
pi_148572253
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:00 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Sommigen hier willen een atoombom op Israel.
Hebben die dingen geen uiterste houdbaarheidsdatum? Die moeten toch ook eens in de zoveel tijd getest worden?

pi_148572269
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:03 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar er is vandaag een grote demonstratie geweest, dus nu is het afgelopen met dit soort reli-ellende.
Ik denk niet dat het een probleem is van religies, ik zie het als een Strijd Der Beschavingen, dat kan verschillende onderdelen bevatten.
  zondag 11 januari 2015 @ 17:04:38 #224
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_148572290
quote:

[..]

Yeah right.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_148572298
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:03 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het een probleem is van religies, ik zie het als een Strijd Der Beschavingen, dat kan verschillende onderdelen bevatten.
Het is hard om het toe te geven, maar tenminste een deel van het probleem ligt wel degelijk binnen de islam.
Broederliefde.
pi_148572302
quote:

[..]

Nee.

Wel met:

- meer camera's
- meer systemen aan elkaar linken
- minder privacy
- auto-tracking wegvervoer
- meer staatscontrole
- meer politiestaat

Dan wordt het weer veilig.

pi_148572316
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:03 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik denk dat de daders vrij goed op de hoogte waren van hun motivaties en die waren bij mijn weten toch echt voor de volle 100% religieus.
  zondag 11 januari 2015 @ 17:06:17 #228
321876 Cherna
Fuck the System
pi_148572356
quote:
12s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee.

Wel met:

- meer camera's
- meer systemen aan elkaar linken
- minder privacy
- auto-tracking wegvervoer
- meer staatscontrole
- meer politiestaat

Dan wordt het weer veilig.
Dit.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_148572357
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:04 schreef VromeBroeder het volgende:

[..]

Het is hard om het toe te geven, maar tenminste een deel van het probleem ligt wel degelijk binnen de islam.
De Islam is inmiddels een middel geworden voor deze mensen, maar pas enkele decennia geleden was het nog Pan-Arabisme, waren het zelfs Politieke Ideologieën die voor dit soort daden zorgden. Wat wel zo is betreft de zaak dat de Islam in dit gebied, mede door hoe oud en breed het is, wellicht een veel sterker bindend karakter heeft.
pi_148572369
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:05 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik denk dat de daders vrij goed op de hoogte waren van hun motivaties en die waren bij mijn weten toch echt voor de volle 100% religieus.
Nou, dat valt te betwijfelen, maar maakt dat de oorzaak van hun daden ook religieus?!
pi_148572407
Ik lig hier al heel de dag op de bank "Je suis Charlie" te schreeuwen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2015 17:07:35 ]
pi_148572411
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:06 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nou, dat valt te betwijfelen, maar maakt dat de oorzaak van hun daden ook religieus?!
Ik zie echt niet in waar je nog een manier ziet om dit anders dan religieus gemotiveerd te zien.
pi_148572412
Kijken jullie mee, hoofddoektellers? Demonstraties in Beiroet, Ramallah en Egypte.
pi_148572423
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:59 schreef DeParo het volgende:

[..]

In Amerika is er 1 ding nog net iets groter dan vrijheid van meningsuiting: vrijheid van Godsdienst.
Zelfs de meest kritische en liberale media hebben geen Mohammed-cartoons van Charlie getoond, geen enkele. Niet omdat ze 3000 jaar celstraf konden krijgen, maar gewoon omdat ze sowieso vinden dat je God niet mag bespotten.
pi_148572434
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
En? Helpt het al een beetje?
pi_148572441
quote:
15s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat gaat niet.

Als je stelt dat ze het over zichzelf hebben afgeroepen, stel je dus dat het morele gelijk dat de daders dachten te hebben, voor jou ook geldt.

Simpel gezegd: je mag woorden, kunst en andere niet-lichamelijke uitingen beantwoorden met geweld en moord, dat is namelijk moreel acceptabel. Niet goed, wel jouw moraal volgend.

Juist die gedachte moet uit Europa. Dat gezeik van iedereen die "gekwetst" wordt. First world "problems" die de aandacht afleiden van de deplorabele innovatie in het Oude Continent. De politieke optuiging van een superstaat en mensen zitten om kopvodjes of tekeningetjes te mekkeren.

Tragisch.
maar dat gaat zeker wel, ik keur de actie van de terroristen af ze zijn een aantal stappen te ver gegaan omdat ze onschuldige mensen hebben vermoord terwijl ze onder het mom van hun geloof toch wel aardig op weg waren om een zuivere actie neer te zetten

ik keur dat af

maar ik vind dat ze het zelf op zich afgeroepen hebben als je een grote groep consistent karikaturiseert met beledigende ondertoon die vaak naar boven komt, bijna uitlokkend

dat maakt nog niet dat de terroristen volledige symphatisantie ontvangen, ik begrijp alleen heel goed waar ze vanuit reageren en vind dat die charlie bende daar verantwoordelijk is: of ze zijn heel dom en zien niet wat hun prents verwezenlijken* of ze weten goed wat ze aan het doen zijn en zijn actief aan het uitlokken / opzichzelf aan het afroepen

* uit eerdere acties blijkt dat ze goed weten waar grenzen liggen ze hebben een journalist oid ontslagen omdat deze antisemitische was in hun (foute) opvatting
EN EEN SIGNATURE VAN MAX. 4 REGELS
BAM
pi_148572448
quote:
Heb je aandachtstekort jongen? Je zit hier continu shit te praten op dit forum.
Broederliefde.
pi_148572472
quote:

pi_148572477
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:07 schreef Roland010 het volgende:

[..]

In Amerika is er 1 ding nog net iets groter dan vrijheid van meningsuiting: vrijheid van Godsdienst.
Zelfs de meest kritische en liberale media hebben geen Mohammed-cartoons van Charlie getoond, geen enkele. Niet omdat ze 3000 jaar celstraf konden krijgen, maar gewoon omdat ze sowieso vinden dat je God niet mag bespotten.
Eh... Dat heeft echt geen fuck met de vrijheid van religie te maken.
  zondag 11 januari 2015 @ 17:08:52 #240
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_148572478
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:07 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Dat heeft niets te maken met vrijheid van godsdienst of welke wetgeving dan ook.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_148572480
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:07 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En? Helpt het al een beetje?
Ik weet het niet... De bezorg Turk komt zo en dan schreeuw ik het in zijn muil.
pi_148572482
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:07 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik zie echt niet in waar je nog een manier ziet om dit anders dan religieus gemotiveerd te zien.
Zoals ik al zei, dit zijn natuurlijk niet gewone jongens of gewone groepen, ze gaan niet heel lekker mee in onze maatschappij of in de landen waar ze vandaan komen en dat heeft nou niet bepaald alleen religieuze oorzaken om het zo maar te zeggen.
pi_148572494
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:08 schreef VromeBroeder het volgende:

[..]

Heb je aandachtstekort jongen? Je zit hier continu shit te praten op dit forum.
Ja, een beetje wel.
pi_148572505
quote:
Kopje koffie erbij.

We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_148572519
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:09 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, dit zijn natuurlijk niet gewone jongens of gewone groepen, ze gaan niet heel lekker mee in onze maatschappij of in de landen waar ze vandaan komen en dat heeft nou niet bepaald alleen religieuze oorzaken om het zo maar te zeggen.
Nou, vertel. Hoe zit het dan wel?
pi_148572566
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:08 schreef AhmedJaret het volgende:

[..]

maar dat gaat zeker wel, ik keur de actie van de terroristen af ze zijn een aantal stappen te ver gegaan omdat ze onschuldige mensen hebben vermoord terwijl ze onder het mom van hun geloof toch wel aardig op weg waren om een zuivere actie neer te zetten

ik keur dat af

maar ik vind dat ze het zelf op zich afgeroepen hebben als je een grote groep consistent karikaturiseert met beledigende ondertoon die vaak naar boven komt, bijna uitlokkend
Als ze dat puur deden om Moslims te kwetsen, dan had je gelijk gehad (niet dat moord dan goed te praten was) maar ze zijn kritisch naar alles en iedereen. Naar moslims, joden, Christenen, links, rechts... En dat doen ze op satirische wijze. Als je vindt dat dat niet moet kunnen, dan ben je dus voor censuur in de pers. Want ze 'beledigen' ook president Hollande, mogen zijn aanhangers Charlie dan ook afschieten, omdat ze uitlokken?
pi_148572575
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:09 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Kopje koffie erbij.

[ afbeelding ]
Gekke Manson. :')
pi_148572608
quote:

[..]

ik keur dat af
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:56 schreef Strani het volgende:

[..]

Het lijkt wel een vrij geaccepteerde mening te zijn onder moslims. Wel de aanslag afkeuren,

'maar...'.
quote:

dat maakt nog niet dat de terroristen volledige symphatisantie ontvangen, ik begrijp alleen heel goed waar ze vanuit reageren en vind dat die charlie bende daar verantwoordelijk is: of ze zijn heel dom en zien niet wat hun prents verwezenlijken* of ze weten goed wat ze aan het doen zijn en zijn actief aan het uitlokken / opzichzelf aan het afroepen

* uit eerdere acties blijkt dat ze goed weten waar grenzen liggen ze hebben een journalist oid ontslagen omdat deze antisemitische was in hun (foute) opvatting
pi_148572609
quote:

[..]

ik keur dat af

Ernstig. Deze teksten op een Nederlands forum anno 2015.

De prentjes die ik gezien heb waren erg goed en scherp en staan dan ook in de beide OPs op NWS en BNW.

Antisemitische cartoons moeten we niet willen? Wat is dat voor waanzin? Waarom moet de vrijheid van meningsuiting selectief toegepast worden?

Laat moslims en niet-moslims lekker antisemitische cartoons maken zeg. Als ze goed zijn komen ze vanzelf bovendrijven en als ze alleen maar de zieke opgekropte haat tegen een volk (racisme, geen anti-zionisme) laten zien, toont dat alleen maar hun standpunten.

Meer vrijheid is de oplossing, niet nóg meer vrijheden afpakken.

En zeker niet moreel, zoals jij en VromeBroeder doen.

pi_148572615
Nu pas is de stoet aangekomen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')