Dat lijkt mij een belediging voor hooligans met down.quote:Op zondag 11 januari 2015 16:53 schreef Specularium het volgende:
Zit jij nou moslims te vergelijken met een stel hooligans met down?
En wie ben jij precies ?quote:Op zondag 11 januari 2015 16:53 schreef VromeBroeder het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het goed is wat er is gebeurd, maar ze hebben het over zichzelf afgeroepen.
Wat een onzin.quote:Op zondag 11 januari 2015 16:53 schreef VromeBroeder het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het goed is wat er is gebeurd, maar ze hebben het over zichzelf afgeroepen.
Uiteindelijk voelen we inderdaad (bijna) altijd meer voor mensen die we beter begrijpen omdat we een bepaalde culturele achtergrond delen. Compassie is ook vooral de mogelijkheid jezelf te verplaatsen in een ander, en dat moet dan wel kunnen.quote:Op zondag 11 januari 2015 16:53 schreef LelijKnap het volgende:
Ach, dan specificeren we het toch gewoon. ''Ik geef alleen om de vrijheid en democratie in westerse -aan mij gebonden- landen.''
Klaar, geen gezeik meer.
Kan je nou niet gewoon zeggen dat je het afkeurtquote:Op zondag 11 januari 2015 16:53 schreef VromeBroeder het volgende:
[..]
Ach, kijk naar moslims in Parijs met hun rellen tegen Israël, voor Gaza. Waarom maken ze zich druk om hen ipv over stervende christenkinderen in midden-Afrika? Mensen voelen zich meer verbonden met het een dan met de rest.quote:Op zondag 11 januari 2015 16:54 schreef VromeBroeder het volgende:
[..]
Maar we gaan niet met honderdduizend mensen de straat op.
Volgens dat principe mogen Moslims en linkse politici vanaf nu niets meer zeggen, aangezien ze weten dat er extremisten als Breivik rondlopen....quote:Op zondag 11 januari 2015 16:53 schreef VromeBroeder het volgende:
[..]
Tuurlijk hebben ze het over zichzelf afgeroepen. We weten toch dat er dit soort extremisten rondlopen?
Nogmaals onzin.quote:Op zondag 11 januari 2015 16:56 schreef VromeBroeder het volgende:
[..]
Het is gewoon zo. Dat wisten ze zelf ook dondersgoed.
Het lijkt wel een vrij geaccepteerde mening te zijn onder moslims. Wel de aanslag afkeuren, 'maar...'.quote:Op zondag 11 januari 2015 16:56 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Kan je nou niet gewoon zeggen dat je het afkeurt? Je maakt het wel bijzonder makkelijk voor mensen om een hekel aan moslims te krijgen.
Dat gaat niet.quote:Op zondag 11 januari 2015 16:53 schreef VromeBroeder het volgende:
[..]
Precies.quote:Op zondag 11 januari 2015 16:55 schreef Strani het volgende:
Uiteindelijk voelen we inderdaad (bijna) altijd meer voor mensen die we beter begrijpen omdat we een bepaalde culturele achtergrond delen. Compassie is ook vooral de mogelijkheid jezelf te verplaatsen in een ander, en dat moet dan wel kunnen.
Omdat je jezelf 'Vrome Broeder' noemt.quote:Op zondag 11 januari 2015 16:56 schreef VromeBroeder het volgende:
[..]
Nee ik ben niet gelovig. Maar ik ben wel katholiek gedoopt.
Een paar tekeningen leiden tot 12 doden. 12 doden leiden tot.. Nou? Hoeveel moslims moeten er nu dood volgens die logica?quote:Op zondag 11 januari 2015 16:53 schreef VromeBroeder het volgende:
[..]
allemaal?quote:Op zondag 11 januari 2015 16:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Een paar tekeningen leiden tot 12 doden. 12 doden leiden tot.. Nou? Hoeveel moslims moeten er nu dood volgens die logica?
Met over zichzelf afroepen bedoel ik alleen maar te zeggen dat ze wisten dat dit kon gebeuren en ze hebben ervoor gekozen om het risico te nemen.quote:Op zondag 11 januari 2015 16:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat gaat niet.
Als je stelt dat ze het over zichzelf hebben afgeroepen, stel je dus dat het morele gelijk dat de daders dachten te hebben, voor jou ook geldt.
Simpel gezegd: je mag woorden, kunst en andere niet-lichamelijke uitingen beantwoorden met geweld en moord, dat is namelijk moreel acceptabel. Niet goed, wel jouw moraal volgend.
Juist die gedachte moet uit Europa. Dat gezeik van iedereen die "gekwetst" wordt. First world "problems" die de aandacht afleiden van de deplorabele innovatie in het Oude Continent. De politieke optuiging van een superstaat en mensen zitten om kopvodjes of tekeningetjes te mekkeren.
Tragisch.
Snap niet zo goed waarom Europa er bij moet worden gehaald.quote:Op zondag 11 januari 2015 16:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat gaat niet.
Als je stelt dat ze het over zichzelf hebben afgeroepen, stel je dus dat het morele gelijk dat de daders dachten te hebben, voor jou ook geldt.
Simpel gezegd: je mag woorden, kunst en andere niet-lichamelijke uitingen beantwoorden met geweld en moord, dat is namelijk moreel acceptabel. Niet goed, wel jouw moraal volgend.
Juist die gedachte moet uit Europa. Dat gezeik van iedereen die "gekwetst" wordt. First world "problems" die de aandacht afleiden van de deplorabele innovatie in het Oude Continent. De politieke optuiging van een superstaat en mensen zitten om kopvodjes of tekeningetjes te mekkeren.
Tragisch.
Ksnap hetquote:Op zondag 11 januari 2015 16:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Omdat je jezelf 'Vrome Broeder' noemt.
Als ze de tekening in Syrië gepubliceerd hadden wellicht.quote:Op zondag 11 januari 2015 16:58 schreef VromeBroeder het volgende:
[..]
Met over zichzelf afroepen bedoel ik alleen maar te zeggen dat ze wisten dat dit kon gebeuren en ze hebben ervoor gekozen om het risico te nemen.
Aha.quote:Op zondag 11 januari 2015 16:58 schreef VromeBroeder het volgende:
[..]
Met over zichzelf afroepen bedoel ik alleen maar te zeggen dat ze wisten dat dit kon gebeuren en ze hebben ervoor gekozen om het risico te nemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |