Nee.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:03 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar er is vandaag een grote demonstratie geweest, dus nu is het afgelopen met dit soort reli-ellende.
Ik denk dat de daders vrij goed op de hoogte waren van hun motivaties en die waren bij mijn weten toch echt voor de volle 100% religieus.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het een probleem is van religies, ik zie het als een Strijd Der Beschavingen, dat kan verschillende onderdelen bevatten.
Dit.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee.
Wel met:
- meer camera's
- meer systemen aan elkaar linken
- minder privacy
- auto-tracking wegvervoer
- meer staatscontrole
- meer politiestaat
Dan wordt het weer veilig.
De Islam is inmiddels een middel geworden voor deze mensen, maar pas enkele decennia geleden was het nog Pan-Arabisme, waren het zelfs Politieke Ideologieën die voor dit soort daden zorgden. Wat wel zo is betreft de zaak dat de Islam in dit gebied, mede door hoe oud en breed het is, wellicht een veel sterker bindend karakter heeft.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:04 schreef VromeBroeder het volgende:
[..]
Het is hard om het toe te geven, maar tenminste een deel van het probleem ligt wel degelijk binnen de islam.
Nou, dat valt te betwijfelen, maar maakt dat de oorzaak van hun daden ook religieus?!quote:Op zondag 11 januari 2015 17:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik denk dat de daders vrij goed op de hoogte waren van hun motivaties en die waren bij mijn weten toch echt voor de volle 100% religieus.
Ik zie echt niet in waar je nog een manier ziet om dit anders dan religieus gemotiveerd te zien.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:06 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nou, dat valt te betwijfelen, maar maakt dat de oorzaak van hun daden ook religieus?!
In Amerika is er 1 ding nog net iets groter dan vrijheid van meningsuiting: vrijheid van Godsdienst.quote:Op zondag 11 januari 2015 16:59 schreef DeParo het volgende:
[..]
Onzinnig, strikte scheiding van Kerk en Staat in de Verenigde Staten, ga je niet drieduizend jaar voor de gevangenis in.
En? Helpt het al een beetje?quote:Op zondag 11 januari 2015 17:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik lig hier al heel de dag op de bank "Je suis Charlie" te schreeuwen.
maar dat gaat zeker wel, ik keur de actie van de terroristen af ze zijn een aantal stappen te ver gegaan omdat ze onschuldige mensen hebben vermoord terwijl ze onder het mom van hun geloof toch wel aardig op weg waren om een zuivere actie neer te zettenquote:Op zondag 11 januari 2015 16:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat gaat niet.
Als je stelt dat ze het over zichzelf hebben afgeroepen, stel je dus dat het morele gelijk dat de daders dachten te hebben, voor jou ook geldt.
Simpel gezegd: je mag woorden, kunst en andere niet-lichamelijke uitingen beantwoorden met geweld en moord, dat is namelijk moreel acceptabel. Niet goed, wel jouw moraal volgend.
Juist die gedachte moet uit Europa. Dat gezeik van iedereen die "gekwetst" wordt. First world "problems" die de aandacht afleiden van de deplorabele innovatie in het Oude Continent. De politieke optuiging van een superstaat en mensen zitten om kopvodjes of tekeningetjes te mekkeren.
Tragisch.
Heb je aandachtstekort jongen? Je zit hier continu shit te praten op dit forum.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
quote:Op zondag 11 januari 2015 17:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
Eh... Dat heeft echt geen fuck met de vrijheid van religie te maken.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:07 schreef Roland010 het volgende:
[..]
In Amerika is er 1 ding nog net iets groter dan vrijheid van meningsuiting: vrijheid van Godsdienst.
Zelfs de meest kritische en liberale media hebben geen Mohammed-cartoons van Charlie getoond, geen enkele. Niet omdat ze 3000 jaar celstraf konden krijgen, maar gewoon omdat ze sowieso vinden dat je God niet mag bespotten.
Dat heeft niets te maken met vrijheid van godsdienst of welke wetgeving dan ook.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:07 schreef Roland010 het volgende:
[..]
In Amerika is er 1 ding nog net iets groter dan vrijheid van meningsuiting: vrijheid van Godsdienst.
Zelfs de meest kritische en liberale media hebben geen Mohammed-cartoons van Charlie getoond, geen enkele. Niet omdat ze 3000 jaar celstraf konden krijgen, maar gewoon omdat ze sowieso vinden dat je God niet mag bespotten.
Zoals ik al zei, dit zijn natuurlijk niet gewone jongens of gewone groepen, ze gaan niet heel lekker mee in onze maatschappij of in de landen waar ze vandaan komen en dat heeft nou niet bepaald alleen religieuze oorzaken om het zo maar te zeggen.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik zie echt niet in waar je nog een manier ziet om dit anders dan religieus gemotiveerd te zien.
Ja, een beetje wel.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:08 schreef VromeBroeder het volgende:
[..]
Heb je aandachtstekort jongen? Je zit hier continu shit te praten op dit forum.
Kopje koffie erbij.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
Nou, vertel. Hoe zit het dan wel?quote:Op zondag 11 januari 2015 17:09 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, dit zijn natuurlijk niet gewone jongens of gewone groepen, ze gaan niet heel lekker mee in onze maatschappij of in de landen waar ze vandaan komen en dat heeft nou niet bepaald alleen religieuze oorzaken om het zo maar te zeggen.
Als ze dat puur deden om Moslims te kwetsen, dan had je gelijk gehad (niet dat moord dan goed te praten was) maar ze zijn kritisch naar alles en iedereen. Naar moslims, joden, Christenen, links, rechts... En dat doen ze op satirische wijze. Als je vindt dat dat niet moet kunnen, dan ben je dus voor censuur in de pers. Want ze 'beledigen' ook president Hollande, mogen zijn aanhangers Charlie dan ook afschieten, omdat ze uitlokken?quote:Op zondag 11 januari 2015 17:08 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
maar dat gaat zeker wel, ik keur de actie van de terroristen af ze zijn een aantal stappen te ver gegaan omdat ze onschuldige mensen hebben vermoord terwijl ze onder het mom van hun geloof toch wel aardig op weg waren om een zuivere actie neer te zetten
ik keur dat af
maar ik vind dat ze het zelf op zich afgeroepen hebben als je een grote groep consistent karikaturiseert met beledigende ondertoon die vaak naar boven komt, bijna uitlokkend
Gekke Manson.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:09 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Kopje koffie erbij.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 11 januari 2015 17:08 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
maar dat gaat zeker wel, ik keur de actie van de terroristen af ze zijn een aantal stappen te ver gegaan omdat ze onschuldige mensen hebben vermoord terwijl ze onder het mom van hun geloof toch wel aardig op weg waren om een zuivere actie neer te zetten
ik keur dat af
quote:Op zondag 11 januari 2015 16:56 schreef Strani het volgende:
[..]
Het lijkt wel een vrij geaccepteerde mening te zijn onder moslims. Wel de aanslag afkeuren,
'maar...'.
quote:maar ik vind dat ze het zelf op zich afgeroepen hebben als je een grote groep consistent karikaturiseert met beledigende ondertoon die vaak naar boven komt, bijna uitlokkend
dat maakt nog niet dat de terroristen volledige symphatisantie ontvangen, ik begrijp alleen heel goed waar ze vanuit reageren en vind dat die charlie bende daar verantwoordelijk is: of ze zijn heel dom en zien niet wat hun prents verwezenlijken* of ze weten goed wat ze aan het doen zijn en zijn actief aan het uitlokken / opzichzelf aan het afroepen
* uit eerdere acties blijkt dat ze goed weten waar grenzen liggen ze hebben een journalist oid ontslagen omdat deze antisemitische was in hun (foute) opvatting
Ernstig. Deze teksten op een Nederlands forum anno 2015.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:08 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
ik keur dat af
maar ik vind dat ze het zelf op zich afgeroepen hebben als je een grote groep consistent karikaturiseert met beledigende ondertoon die vaak naar boven komt, bijna uitlokkend
dat maakt nog niet dat de terroristen volledige symphatisantie ontvangen, ik begrijp alleen heel goed waar ze vanuit reageren en vind dat die charlie bende daar verantwoordelijk is: of ze zijn heel dom en zien niet wat hun prents verwezenlijken* of ze weten goed wat ze aan het doen zijn en zijn actief aan het uitlokken / opzichzelf aan het afroepen
* uit eerdere acties blijkt dat ze goed weten waar grenzen liggen ze hebben een journalist oid ontslagen omdat deze antisemitische was in hun (foute) opvatting
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |