abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 januari 2015 @ 16:00:33 #26
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_148542792
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Die zijn nu dood, dus wat zij wilden is irrelevant. Wat de nu levenden willen is relevanter en willen wij veiliger leven moeten we alle Syriëgangers preventief opsluiten bij terugkomst.
Precies. Gewoon opsluiten. En dan in kooien natuurlijk. 3 Keer per dag waterboarden. Ook mensen waarvan we vermoeden dat ze in Syrie geweest zijn, je kunt immers niet zeker genoeg zijn! Levert over 5 jaar vast weer een aantal aanslagen op.
Maar diep van binnen lach ik.
pi_148542811
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Opnemen nog wel.

Jouw wereldbeeld is vrij simpel, heb ik het idee.
goedkoop argument. begrijp je wel wat extremisme inhoudt knul.
pi_148542833
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Syriëgangees opsluiten, daar ben ik voorstander van (dat is ook niet preventief). Mensen opsluiten met als reden dat ze er extremistische ideeën op nahouden, zie ik dan weer niet zitten.
Hangt er vanaf wat je onder extremistische ideeën verstaat.
pi_148542870
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:01 schreef SuperFood het volgende:

[..]

goedkoop argument. begrijp je wel wat extremisme inhoudt knul.
Ik gebruikte dan ook geen argument.

Jij bent van mening dat ik het opneem voor extremisten omdat ik ze niet preventief wil opsluiten. Dat is een mening. Een tamelijk domme, vind ik.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 10 januari 2015 @ 16:04:28 #30
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_148542881
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:58 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Goh, het is verzonnen door een psychotische, slavendrijvende, rovende warlord uit de zevende eeuw die iets te veel nachtschade, khat of wat dan ook consumeerde. Verwacht je dan werkelijk wat hedendaags erin te vinden?
Ik verwacht niks. Waarom denk je dat ik iets verwacht?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_148542882
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat beweert ook niemand. Ik wil ook niet beweren dat die groepjes een meerderheid van de moslims vertegenwoordigen, laat staan de hele Oemmah. Ik wijs er slechts op dat ze denken dat ze dat doen, en dat ze daaruit het recht ontlenen - gebaseerd op islamitische gedachtegoed - dat ze Mohammed mogen wreken.

Dan zijn we het hierover eens, behalve dan dat je er momenteel niet zoiets als een Ummah. En dat of het Islamitisch gedachtegoed is ook nog maar eens ik twijfel kunnen trekken.

quote:
Tja, en jij staart je blind op de tafsir van je stroming en vergeet even dat die terroristen waarschijnlijk een andere tafsir hebben - die ze net zo legitiem vinden als jij de jouwe. Als buitenstaander zie ik in die hadith slechts een letterlijke oproep om mensen te vermoorden die de profeet kwetsen. Dat nodigt in alle gevallen meer uit tot geweld tegen 'beledigers' van Mohammed/Allah dan een hadith waarin Mohammed hem op de thee had uitgenodigd om een en ander bij te leggen.
Ik blijf je standvastigheid bijzonder knap vinden:
1. Je weet niet of ik een Islamitisch stroming heb, moslim ben.
- Mocht dat wel het geval zijn, weet je niet of de literatuur die ik heb gegeven in overeenkomst is met mijn stroming.
2. De Hadith waar jij het over hebt, gaat over een man, een specifiek executie, waarbij als je gewoon de moeite had genomen om ook maar iets te lezen over zijn achtergrond er achter was gekomen waar van die man wordt beschuldigd, ipv het door te trekken als een algemeen norm / oproep om mensen te executeren omdat ze Mohammed hebben beledigd.

Dan hebben we natuurlijk nog deze hadith die de integratie en verdraagzaamheid oproept:

quote:
"The Muslim who mixes with the people and bears patiently their hurtful words, is better than one who does not mix with people and does not show patience under their abuse."
(Mishkat,
pi_148542896
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:34 schreef Irakees het volgende:

[..]

Ik zie het niet als een ander fenomeen. Het is makkelijk om te zeggen dat religieuzen van kinds af aan zijn gehersenspoeld en daarom in zus en zo geloven, zonder dat jij je ooit verdiept hebt in hun religie.
Ik moet de eerste gelovige nog ontmoeten die niet: 1. Als kind gelovig is opgevoed. 2. In de gevangenis heeft gezeten en sindsdien gelovig is. 3. Na een bad trip/veel drugs is gaan geloven. 4. Getrouwd is met een gelovige en daardoor is gaan geloven (en meestal net als een gestopte roker nog extremer is dan een normale gelovige.)
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_148542900
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hangt er vanaf wat je onder extremistische ideeën verstaat.
Mafketels die een aanslag plannen kun je opsluiten. Dat is ook prima.

Mensen vastzetten omdat ze een kronkel in de kop hebben, daar ben ik geen voorstander van. Glijdende schaal enzo.
pi_148542910
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:46 schreef Houtenbeen het volgende:
rConflictNews twitterde op zaterdag 10-01-2015 om 15:42:17 Lassana Bathily, Muslim from Mali, hid 6 people in kosher store, saving them from killer http://t.co/T8bSGM8yp4 http://t.co/dqHT510bj2 reageer retweet
[ afbeelding ]
Volgens Rupert Murdoch is hij ook verantwoordelijk voor terreur.
pi_148542915
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:51 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Maar vooral allemaal negatieve benamingen voor ongelovigen/niet-moslims.
Helemaal duidelijk gewoon dat dat boek niet meer van deze tijd is.
Mwuah, het zijn vooral karakter-trekjes, het is niet zo dat 'mensen van het boek', of onwetenden slecht zijn, of dat er onder moslims geen 'hypocrieten' of 'onrechtplegers' zijn.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 16:05:50 #36
438527 MissButterflyy
pi_148542916
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:05 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Ik moet de eerste gelovige nog ontmoeten die niet: 1. Als kind gelovig is opgevoed. 2. In de gevangenis heeft gezeten en sindsdien gelovig is. 3. Na een bad trip/veel drugs is gaan geloven. 4. Getrouwd is met een gelovige en daardoor is gaan geloven (en meestal net als een gestopte roker nog extremer is dan een normale gelovige.)
Inderdaad.
pi_148542917
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mafketels die een aanslag plannen kun je opsluiten. Dat is ook prima.

Mensen vastzetten omdat ze een kronkel in de kop hebben, daar ben ik geen voorstander van. Glijdende schaal enzo.
Ik geloof dat niemand mensen wil opsluiten omdat ze in een god geloven.
pi_148542930
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:46 schreef Houtenbeen het volgende:
rConflictNews twitterde op zaterdag 10-01-2015 om 15:42:17 Lassana Bathily, Muslim from Mali, hid 6 people in kosher store, saving them from killer http://t.co/T8bSGM8yp4 http://t.co/dqHT510bj2 reageer retweet
[ afbeelding ]
^O^
  zaterdag 10 januari 2015 @ 16:06:19 #39
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_148542932
Misschien moeten de Westerse landen voortaan wegblijven uit de landen in het midden oosten om oorlog te voeren als de olie voorraad in gevaar dreigt te komen.
pi_148542948
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:06 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
Misschien moeten de Westerse landen voortaan wegblijven uit de landen in het midden oosten om oorlog te voeren als de olie voorraad in gevaar dreigt te komen.
Iedereen terug naar zijn eigen land? Of alleen de Amerikanen?
pi_148542958
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:05 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik geloof dat niemand mensen wil opsluiten omdat ze in een god geloven.
Dergelijke types zullen ongetwijfeld bestaan. Ook zat landgenoten die vinden dat alle moslims nu moeten worden afgemaakt.
pi_148542986
quote:
Owja krijgen we dit soort lulkoek weer. We zitten er alleen voor de olie.

Want wat worden we overspoeld met gratis olie sinds we daar IS aan het bombarderen zijn. :')
pi_148542995
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dergelijke types zullen ongetwijfeld bestaan. Ook zat landgenoten die vinden dat alle moslims nu moeten worden afgemaakt.
Ik ken ze niet. De mensen die dat wel roepen zijn emotionele PVV'ers die doorgaans nauwelijks kunnen schrijven.
pi_148543013
quote:
Dus in Mali had Frankrijk ook niet moeten ingrijpen?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 16:09:55 #45
438527 MissButterflyy
pi_148543014
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:08 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Owja krijgen we dit soort lulkoek weer. We zitten er alleen voor de olie.

Want wat worden we overspoeld met gratis olie sinds we daar IS aan het bombarderen zijn. :')
De olie is wel minder duur. :)
pi_148543022
Wat een angst moet je dan hebben.

http://nos.nl/artikel/201(...)ijs-in-close-up.html
  zaterdag 10 januari 2015 @ 16:10:40 #47
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_148543026
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:07 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Iedereen terug naar zijn eigen land? Of alleen de Amerikanen?
Gewoon, zaken op zijn beloop laten. Die gemene dicator Koeweit laten binnen vallen, en de regio zelf verantwoordelijk stellen voor het oplossen. Of die gemene dictator laten zitten, en niet ongevraagd democratie door de strot duwen. Niet onder valse voorwenselen van weapons of massdestruction binnen vallen, talloze burgerslachtoffers te maken en het land in een complete tyfuschaos te brengen.

Zomaar een ideetje..
pi_148543027
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wilders zal zelf ook die gedachte hebben en stieken daarop hopen maar dat is gewoon onmogelijk om op welke manier dan ook de islam af te breken als religie. Onmogelijk gewoon
pi_148543034
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mwuah, het zijn vooral karakter-trekjes, het is niet zo dat 'mensen van het boek', of onwetenden slecht zijn, of dat er onder moslims geen 'hypocrieten' of 'onrechtplegers' zijn.
die terroristen zijn islamitische onrechtplegers? of hoe zie je ze.
pi_148543046
quote:
Yoav, Philippe, Yohan en Francois-Michel stierven bij gijzeling

Een joodse organisatie in Parijs heeft de namen bekendgemaakt van de vier slachtoffers van het gijzelingsdrama in Parijs.

De slachtoffers zijn allemaal joodse burgers van Frankrijk. Hun namen: Yoav Hattab, Philippe Braham, Yohan Cohen and Francois-Michel Saada.

"Deze Franse burgers zijn in koelen bloede vermoord, zonder genade, omdat ze joden waren", staat er in het statement van de organisatie.

Volgens verklaringen van overlevenden van het gijzelingsdrama werden de vier al in het beginstadium van de gijzeling vermoord.
RTL nieuws
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')