Nee, ik denk dat hij zich afvraagt waarom het bij wet verboden is om de holocaust te ontkennenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:50 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Wil je nu echt beweren dat er geen spotprenten bestaan over de holocaust?
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:51 schreef Romanus het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat hij zich afvraagt waarom het bij wet verboden is om de holocaust te ontkennen
quote:maar het moge duidelijk zijn dat de holocaust voor ons een hele gevoelige plek is waar nooit een spotprent over te vinden is
De Arabisch Europese Liga (AEL) had spotprenten over de holocaust gemaakt en ze kwamen erdoor in de problemen. Ze werden na aangifte door het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) ervoor vervolgd:quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:50 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Wil je nu echt beweren dat er geen spotprenten bestaan over de holocaust?
Het is wel van een enorm treurig niveauquote:Op vrijdag 9 januari 2015 21:10 schreef androgyn het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat betekend niet dat je er niet om kan lachen![]()
Niet dat ik ga beweren dat dit nu mijn humor is trouwens
Jammer, dat de cartoons verboden werden in dit geval.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:55 schreef Copthorne het volgende:
[..]
De Arabisch Europese Liga (AEL) had spotprenten over de holocaust gemaakt en ze kwamen erdoor in de problemen. Ze werden na aangifte door het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) ervoor vervolgd:
Edit: Ik ben het niet eens met de titels van de YouTube-video's. Het is een debat en geen vernedering.
In eerste instantie wel, later toch minimale boete.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 21:13 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Jammer, dat de cartoons verboden werden in dit geval.
Maar kreeg AEL in deze zaak uiteindelijk geen vrijspraak?
Maar dat laatste is blijkbaar niet de reden geweest voor het verbieden van de cartoon. Althans dat blijkt uit volgende link:quote:Op vrijdag 9 januari 2015 21:17 schreef computergirl het volgende:
[..]
In eerste instantie wel, later toch minimale boete.
http://www.nu.nl/internet(...)nnodig-grievend.html
Maar, de humor in deze cartoon had wel als basis dat die 6 millioen niet waar is - ontkennen dus
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 21:24 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Maar dat laatste is blijkbaar niet de reden geweest voor het verbieden van de cartoon. Althans dat blijkt uit volgende link:
http://www.rechtspraak.nl(...)oon-houdt-stand.aspx
Heeft volgens mij toch grote rol gespeeld in bepalen of het onnodig grievend wasquote:. Het hof vindt verder de suggestie die spreekt uit de cartoon, namelijk dat de Holocaust op slinkse wijze zou worden verzonnen of overdreven, meer grievend dan voor dit beoogde doel gerechtvaardigd is. Dit had ook op een minder grievende wijze aan de orde kunnen worden gesteld, volgens het hof
man flikker op met je democratiequote:Op vrijdag 9 januari 2015 21:39 schreef Ixnay het volgende:
TS, ben je moslim ofzo?
1
In de Westerse Wereld hebben wij democratie. Dat wij de holocaust hier niet ridiculiseren komt door het feit dat hier afspraken over gemaakt zijn door Westerse leiders, die leiders zijn gekozen door een meerderheidvan de Westerlingen, waardoor het de wet geworden is.
2
Daarnaast klopt je vergelijking voor geen meter.
Feit 1: In de Westerse Wereld mag niet gespot worden met de holocaust.
Feit 2: In de Islamitische Wereld mag niet gespot worden met de profeet.
Tot nu toe klopt het.
Maar waar speelt dit allen zich af? In één van de grootste Westerse wereldsteden. Wij mogen hier zeggen over de profeet wat wij willen. Zij mogen grappige cartoons maken over de holocaust als zij dat in hun kamelenland doen, maar niet in Europa, jet middelpunt van de vrijheid. Zo houden we het eerlijk. Wij hebben vrijheid, zij hebben traditie. Als ik ooit in zo'n land kom, respecteer ik de cultuur en houd ik mijn mond over de profeet. Zo werkt dat.
3
Waarom speelt dit spektakel zich af in de Westerse wereld? Wij hebben helemaal geen reden om naar de Islamitische wereld te gaan om ons zich daar te gaan vestigen. De reden dat wij dat niet willen is omdat zij qua moraal eeuwen achterlopen op het Westen. En dat komt omdat wij in het westen vrijheid hebben en zij niet. Alle technologische en medische kennis hadden zij niet gehad zonder ons.
Als onze cultuur en moraal werkelijk zo verwerpelijk is en die van hun zo superieur? Waarom komen zij dan naar ons en wij niet naar hun? Wij zouden niet eens welkom daar zijn, met onze perceptie van vrijheid.
4
Een belangrijk verschil tussen de holocaust en de profeet is dat de holocaust echt heeft plaatsgevonden. Het is een gitzwarte bladzijde voor Europa en voor iedereen die in vrijheid, gelijkwaardigheid en democratie gelooft. De profeet zou nog altijd een verzinsel kunnen zijn, die net als de Christelijke god gebruikt is om mensen te kunnen onderdrukken.
Tenslotte maakt iedereen die met de holocaust spot op de eerste plaats zichzelf belachelijk en niet de Westerse Wereld.
Niemand zal het wat boeien als zij een grap maken over de holocaust, zelfs de Joden niet. Mogelijk lachen wij zelfs het hardst.
Eh... wat voegt dit toe... Ik snap 'm nie.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 21:45 schreef Angst het volgende:
Waarom zitten er twee joden in een roeiboot?
Ze zijn nog niet uitgeroeid!
Een man komt tot zijn schok hitler tegen op zijn vakantie in Argentinië. Hij spreekt hitler aan van heb je nou geen spijt? Zegt hitler ik had gewoon een hekel aan clowns en joden. Zegt die man: clowns? Zegt hitler: zie je wel niemand geeft om joden.
Waarschijnlijk om aan te geven, zoals al eerder gesteld in dit topic, dat er wel degelijk tal van grappen zijn en gemaakt worden over de holocaust.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 21:50 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Eh... wat voegt dit toe... Ik snap 'm nie.
Oh, op die manier. Dan is het goedquote:Op vrijdag 9 januari 2015 21:52 schreef NotYou het volgende:
[..]
Waarschijnlijk om aan te geven, zoals al eerder gesteld in dit topic, dat er wel degelijk tal van grappen zijn en gemaakt worden over de holocaust.
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 21:53 schreef BabeWatcher het volgende:
Terechte klacht. Grappen over moslims zijn prima, maar van de Profeet (vzmh) moet je afblijven. Net als van Jezus, koning Willy en God/Allah.
Waarom, het zijn toch ook maar sprookjes.....quote:Op vrijdag 9 januari 2015 21:53 schreef BabeWatcher het volgende:
Terechte klacht. Grappen over moslims zijn prima, maar van de Profeet (vzmh) moet je afblijven. Net als van Jezus, koning Willy en God/Allah.
sinds wanneer kan het CIDI iemand vervolgen?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:55 schreef Copthorne het volgende:
[..]
De Arabisch Europese Liga (AEL) had spotprenten over de holocaust gemaakt en ze kwamen erdoor in de problemen. Ze werden na aangifte door het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) ervoor vervolgd:
Edit: Ik ben het niet eens met de titels van de YouTube-video's. Het is een debat en geen vernedering.
gelukkig, ik had niet het hele topic nog gelezen toen ik reageerde. Dus had ik niet gezien dat het inmiddels ergens anders over ging...quote:Op vrijdag 9 januari 2015 21:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Oh, op die manier. Dan is het goed
... en ik viel er zomaar in en dacht? huh?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 22:14 schreef Angst het volgende:
[..]
gelukkig, ik had niet het hele topic nog gelezen toen ik reageerde. Dus had ik niet gezien dat het inmiddels ergens anders over ging...
AEL is uiteindelijk veroordeeld: Boete voor Holocaust-cartoon AEL.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 21:13 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Jammer, dat de cartoons verboden werden in dit geval.
Maar kreeg AEL in deze zaak uiteindelijk geen vrijspraak?
Uhh, Mein Kampf is niets illegaals aan.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 22:09 schreef terdege het volgende:
Mein Kampf zou ook gewoon een legaal boek moeten zijn.
Ik schrijf dat de AEL werd vervolgd na aangifte door het CIDI. Vervolgd door het OM natuurlijk.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 22:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
sinds wanneer kan het CIDI iemand vervolgen?
Je bedoelt waarschijnlijk aangifte doen. En zo hoort het ook als je het ergens niet mee eens bent. Niet als een gestoorde barbaar ergens naar binnen rennen een mensen vermoorden in de verwachting dat je dan 72 maagden krijgt
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:27 schreef Copthorne het volgende:
Dat de profeet bij veel mensen een belangrijke plaats inneemt lappen zij aan hun laars met de mededeling dat wij in het Westen vrijheid van meningsuiting hebben en dat "die buitenlanders" dat maar te accepteren hebben. Leuk! Maar wat als je de holocaust ridiculiseert? Dat is namelijk verboden volgens het Wetboek van Strafrecht. Dat ligt bij ons enorm gevoelig. Ja, nee... maar wacht... eh... dat eh... Ja, hoe zit dat eigenlijk?
Waarom menen wij, onder het mom van vrijheid van meningsuiting, tegen alles aan te mogen trappen, terwijl we zelf een grote wond hebben die de holocaust heet en die op straffe van strafrechtelijke vervolging niet belachelijk gemaakt mag worden?
Klacht: Vrijheid van meningsuiting gaat blijkbaar ALLEEN op als het in ons (atheïstische) straatje past.
Hmz, deep issues spotted.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:30 schreef .sfinx het volgende:
mohammed is trouwens een pedo, wist je dat al? ow en ook een bruinwerker
moslims mogen ook een boek lezen dat intolerant is tegen de westerse samenleving. niet lopen zeiken jong.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:27 schreef Copthorne het volgende:
Goedenavond,
Ik zie veel mensen vallen over het feit dat moslims vallen over het feit dat veel mensen spotprenten maken over de Islam of over de profeet Mohammed. Volgt u het nog? Volgens de verdedigers van het Vrije Woord (even in hoofdletters, want het schijnt een groot goed te zijn) moet alles geridiculiseerd kunnen worden.
Dat de profeet bij veel mensen een belangrijke plaats inneemt lappen zij aan hun laars met de mededeling dat wij in het Westen vrijheid van meningsuiting hebben en dat "die buitenlanders" dat maar te accepteren hebben. Leuk! Maar wat als je de holocaust ridiculiseert? Dat is namelijk verboden volgens het Wetboek van Strafrecht. Dat ligt bij ons enorm gevoelig. Ja, nee... maar wacht... eh... dat eh... Ja, hoe zit dat eigenlijk?
Waarom menen wij, onder het mom van vrijheid van meningsuiting, tegen alles aan te mogen trappen, terwijl we zelf een grote wond hebben die de holocaust heet en die op straffe van strafrechtelijke vervolging niet belachelijk gemaakt mag worden?
Klacht: Vrijheid van meningsuiting gaat blijkbaar ALLEEN op als het in ons (atheïstische) straatje past.
ow ja gezien de actuele situatie in frankrijk is dit een buitengewoon smakeloos topic.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:27 schreef Copthorne het volgende:
Goedenavond,
Ik zie veel mensen vallen over het feit dat moslims vallen over het feit dat veel mensen spotprenten maken over de Islam of over de profeet Mohammed. Volgt u het nog? Volgens de verdedigers van het Vrije Woord (even in hoofdletters, want het schijnt een groot goed te zijn) moet alles geridiculiseerd kunnen worden.
Wel actueel. En je hoeft niet in iedere post de OP te quoten.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:05 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ow ja gezien de actuele situatie in frankrijk is dit een buitengewoon smakeloos topic.-100
Dat zijn geen spelfouten, dat is Arabisch schrift xDquote:Op vrijdag 9 januari 2015 22:42 schreef GekkePoes het volgende:
sommige mensen hebben het nog niet door.
[ afbeelding ]
(zitten trouwens akelig veel spelfouten in dat plaatje)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |