Kunnen ze in Frankrijk even bijkomenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:36 schreef Poepz0r het volgende:
'We zijn de operatie begonnen in Frankrijk, waarvoor wij de verantwoordelijken zijn', zei ISIS-prediker Abu Saad al-Ansari volgens getuigen tijdens het vrijdaggebed in het Noord-Iraakse Mosoel. 'Morgen zijn Groot-Brittannië, de Verenigde Staten en andere landen aan de beurt.'
Dat is juist het stuitende. Ouders en de pubers zelf hebben hier een leven opgebouwd, met volop kansen en ondersteuning, en dan nog haat tegenover de overheid/bevolking die dit mogelijk heeft gemaakt. Wtf.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Al die hipstertjes van facebook lijken anders wel een relaxed leven te hebben met wat te lachen erin. Voor zover ik weet zijn het ook geen terroristen.
exact, dat zorgt voor instant radicalisering van duizenden. Dan heb je bijv. jonge arabieren die gewoon relaxed hun leven hebben en dan vanuit het niets klaar zijn om oorlog te voeren.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daarnaast is het ook niet bepaald behulpzaam 'voor het westen' als er nu dat soort domme dingen gaan gebeuren. Alle moslims in het wilde weg 'afstraffen' voor de daden van de fanatiekelingen, daar kweek je alleen maar meer fanatiekelingen mee.
Zolang hij zo denkt past hij inderdaad niet in de westerse maatschappij. De oplossing hiervoor zou ik niet weten maar ik denk wel dat het lang genoeg is geprobeerd met praten.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:35 schreef HighVolume het volgende:
[..]
hij is jong... net zoals het merendeel die dit soort uitspraken doet.Ze praten elkaar na.
en ook al zou hij zichzelf uitsluiten... dat houd dan ook direct in dat hij nooit meer terug in de westerse maatschappij kan ?
Dat riep Bin Laden toch al na 11 september. Die noemde nadrukkelijk Nederland, als land waar terrorisme hard op zou komen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:38 schreef StephanL het volgende:
Op CNN zeggen ze dat die banden heeft met jihadisten in Nederland.
Je ziet ook hoe de context dingen laat veranderen. Enkele dagen geleden, was 'Rot op' nog voorbehouden aan PVV'ers en Charly Hebdo een obscuur klein tijdschriftje.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Knap van Aboutaleb was ook dat hij een aangenaam midden wist te vinden tussen geëmotioneerd zijn en kalm blijven. Samsom kreeg nog net geen lachstuip - zijn mediatraining lijkt geen vruchten af te werpen.
Jip, maar niet gebeurd.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:39 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Dat riep Bin Laden toch al na 11 september. Die noemde nadrukkelijk Nederland, als land waar terrorisme hard op zou komen.
Daar weten ze ook wel dat het echt niet de gematigde moslims gaat helpen. Al lijkt het er niet op, volgens mij zijn die nog wel steeds in de overhand.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:39 schreef agter het volgende:
Ik vind het publiek in Frankrijk nog wel 'relaxed' reageren. Geen massale onlusten, moskeeën in de brand, rassenrellen etc. Tot nu toe erg netjes!
ik zou nooit iemand kwaad doen die mij geen kwaad heeft aangedaan. Zelfs als iemand mij kwaad doet ben ik bereid hem te vergeven, maar als er grenzen worden overschreden dan veranderen mijn grenzen ook.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:37 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Oftewel ik ben een harteloze zionist en jij een hamas terrorist.
fixedquote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:40 schreef StephanL het volgende:
[..]
Jip, maar nog niet gebeurd.
Ik ben echt benieuwd of dit het begin is van een oorlog tegen het westen.
wat stel je voor dan ?... Het is duidelijk dat er enorm veel van dit soort knapen zijn.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:39 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Zolang hij zo denkt past hij inderdaad niet in de westerse maatschappij. De oplossing hiervoor zou ik niet weten maar ik denk wel dat het lang genoeg is geprobeerd met praten.
wat wil je dan, een burgeroorlog starten? rust is de meest verstandige optie voor iedereenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:39 schreef agter het volgende:
Ik vind het publiek in Frankrijk nog wel 'relaxed' reageren. Geen massale onlusten, moskeeën in de brand, rassenrellen etc. Tot nu toe erg netjes!
Ik hoop dat ze zo netjes blijven.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar weten ze ook wel dat het echt niet de gematigde moslims gaat helpen. Al lijkt het er niet op, volgens mij zijn die nog wel steeds in de overhand.
Ik gok dat er een paar extra politie-aandacht, cq een bezoekje gaan krijgen binnenkortquote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:11 schreef Sunri5e het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beschaving. Exact de reden waarom we "hier" relatief lekker leven en men zich in andere oorden om het minste om de oren vliegt.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:39 schreef agter het volgende:
Het verheerlijken van ideeen waaruit daadwerkelijke terroristische aanslagen volgen met onschuldige doden als gevolg lijkt mij niet vallen onder 'maar' de noemer aanstootgevend. Dat lijken me meer uitspraken waar op zeker aangifte om gedaan mag worden.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Rechters vallen ook onder de heersende elite.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij met de scheiding der machten. Maar het is ontzettend naïef om te denken dat we momenteel een hoogtepunt in onze morele ontwikkeling hebben bereikt en dat we de parameters kunnen vaststellen waarbinnen 'geoorloofde' ideeën vallen. Zoals ik al zei: vrouwenkiesrecht, homohuwelijk. Hoe zouden rechters daar vroeger over hebben geoordeeld, denk je?
Je hebt mensen nodig die zich aan de heersende ideeën durven onttrekken, die rare dingen durven zeggen en daarmee vooruitgang mogelijk maken. Ja, dat betekent dat je het idioten ook toelaat om aanstootgevende dingen te zeggen. Zoals Teeuwen zegt: daar ontwikkel je een schild tegen en dat heet volwassen worden.
Zo zien ze het zelf niet. Praat je met hen, dan zitten velen van hen barstensvol slachtofferrolretoriek. Het zijn steevast de anderen die het hun onmogelijk maken om een succesvol bestaan op te bouwen. De leerkracht heeft bijvoorbeeld de pik op hen, stageplekken willen hen niet aannemen. Het probleem bij zichzelf zoeken, wordt nauwelijks gedaan.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:38 schreef havanagila het volgende:
[..]
Dat is juist het stuitende. Ouders en de pubers zelf hebben hier een leven opgebouwd, met volop kansen en ondersteuning, en dan nog haat tegenover de overheid/bevolking die dit mogelijk heeft gemaakt. Wtf.
Laten we het wel hopen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:41 schreef knokkels het volgende:
[..]
Ik gok dat er een paar extra politie-aandacht, cq een bezoekje gaan krijgen binnenkort
Ik hoop dat iedereen zo netjes blijft, zo netjes als dat je hard moet zijn tegen de extremisten. Incl die mafklappers die het goedpraten en begrip voor opbrengen.quote:
Ik hoop daar zo op he.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:41 schreef knokkels het volgende:
[..]
Ik gok dat er een paar extra politie-aandacht, cq een bezoekje gaan krijgen binnenkort
Kijk eens naar de video, waarschijnlijk waren dat niet al te lang geleden knapen precies zoals hij. Succes met praten hè. Liever jij dan ik.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:32 schreef HighVolume het volgende:
[..]
waarom kotsen op deze knaap en hem niet gewoon proberen te laten inzien dat dit onzin is wat hij zegt ?
Door het uit sluiten van dit soort knapen kweek je dit soort terroristen.
Dat is wel een beetje mens eigen hoorquote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zo zien ze het zelf niet. Praat je met hen, dan zitten velen van hen barstensvol slachtofferrolretoriek. Het zijn steevast de anderen die het hun onmogelijk maken om een succesvol bestaan op te bouwen. De leerkracht heeft bijvoorbeeld de pik op hen, stageplekken willen hen niet aannemen. Het probleem bij zichzelf zoeken, wordt nauwelijks gedaan.
Ik vond het erg moeilijk om gesprekken met zulke jongens aan te gaan.
Typisch pubergedrag. Bijten in de hand die je voedt, je weet toch dat er voor je wordt gezorgd ongeacht je opstandige gedrag.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:38 schreef havanagila het volgende:
[..]
Dat is juist het stuitende. Ouders en de pubers zelf hebben hier een leven opgebouwd, met volop kansen en ondersteuning, en dan nog haat tegenover de overheid/bevolking die dit mogelijk heeft gemaakt. Wtf.
gek genoeg dreigt isis iedereen behalve de joden, of heb ik het mis?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:41 schreef Poepz0r het volgende:
Joden zullen wel de lul zijn uiteindelijk, aangezien het daar uiteindelijk allemaal om draait.
Gevaarlijk gemaktzuchtige gedachte is dat het merendeel van het westen beschaafd is en NOOIT naar geweld zal grijpen. De geschiedenis heeft uitgewezen dat zelfs hele normale samenlevingen in een genocide terug kunnen vallen (kijk naar de "normale" huisvaders die 60 jaar terug met groot gemak Joden verraden aan de Duitsers).quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:33 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Spanningen tussen randgroepen zul je altijd houden. Wil niet zeggen dat de grote meerderheid van Nederlanders vatbaar is voor escalatie.
Uiteindelijk ook de reden waarom je zulke mongolen als de (inmiddels morsdode) broertjes krijgt. Compleet gefaald in het leven, uitgekotst door de maatschappij, dus maar lekker naar Jemen/Irak/Syrië.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zo zien ze het zelf niet. Praat je met hen, dan zitten velen van hen barstensvol slachtofferrolretoriek. Het zijn steevast de anderen die het hun onmogelijk maken om een succesvol bestaan op te bouwen. De leerkracht heeft bijvoorbeeld de pik op hen, stageplekken willen hen niet aannemen. Het probleem bij zichzelf zoeken, wordt nauwelijks gedaan.
Ik vond het erg moeilijk om gesprekken met zulke jongens aan te gaan.
Om het hele verhaal te kennen moet je bereid zijn jezelf in te lezen. Komt er in het kort op neer dat de Joden (die de meeste macht in de wereld hebben vergeet dat niet) overal tussen zitten. Wij Nederland zijn ook niet brandschoon in deze aangezien wij volop zaken doen met olielanden die weer banden hebben met ISIS en vice versa.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:42 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
gek genoeg dreigt isis iedereen behalve de joden, of heb ik het mis?
Het is inderdaad een groot probleem. De oplossing heb ik niet maar praten werkt gewoon niet dat blijkt uit de afgelopen jaren.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:41 schreef HighVolume het volgende:
[..]
wat stel je voor dan ?... Het is duidelijk dat er enorm veel van dit soort knapen zijn.
ze zijn er... dus er moet wat mee gebeuren.
Ik vind die opmerkingen ook vreselijk.. maar het is juist de mogelijkheid om ook zulke meningen te uiten waar dit allemaal om draait, toch?quote:
Lijkt me een leuk gezicht om jou dat eens te zien doen. Zo'n nertsnekje bekeren.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:37 schreef HighVolume het volgende:
[..]
uh... ja ... ik heb vroeger op pim gestemd... Nu ouder en wijzer geworden stem ik uiteraard links.
True. Dat heeft iets beangstigends, maar het zal ook wel weer normaliseren.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:39 schreef luxerobots het volgende:
Je ziet ook hoe de context dingen laat veranderen. Enkele dagen geleden, was 'Rot op' nog voorbehouden aan PVV'ers en Charly Hebdo een obscuur klein tijdschriftje.
Nou ja, je mag natuurlijk best geraakt worden door andermans woorden, je mag je best gekrenkt voelen. Maar als volwassene hoor je daar rationele reflectie op toe te passen die maakt dat er enige afstand zit tussen je gevoelens en je ideeën, en bijgevolg tussen je gevoelens en je daden. Het is niet zozeer een schild, maar een buffer.quote:Ik vind een schild ontwikkelen van Teeuwen ook niet sterk. Je moet je niet gekwetst voelen, maar een heel schild ontwikkelen gaat ook weer wat ver. Dat impliceert dat je een heel schild nodig hebt.
ik ga die zooi niet bekijken.Aan de thumbnail is te zien dat iemands keel wordt doorgesneden.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:42 schreef NotYou het volgende:
[..]
Kijk eens naar de video, waarschijnlijk waren dat niet al te lang geleden knapen precies zoals hij. Succes met praten hè. Liever jij dan ik.
Dit heb je mis, een tijdje terug hadden ze nog een billboard gemaakt met de tekst dat Jeruzalem spoedig 'bevrijd' zou worden.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:42 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
gek genoeg dreigt isis iedereen behalve de joden, of heb ik het mis?
Maar de anderen knippen de slechten eruit plakken ze bij elkaar en scheppen het beeld dat de slechten zeggen wat de anderen ook denken.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Echt wel. Want deze domme maar misschien gewelddadige mensen worden op deze manier wel zichtbaar (voor de rest)
dat wist ik allemaal wel maar wat betreft concrete dreiging van isis; ging vooral uit naar Europese landen, de VS en zelfs Rusland terwijl ze zich heel dicht bij Israel bevinden.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:43 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Om het hele verhaal te kennen moet je bereid zijn jezelf in te lezen. Komt er in het kort op neer dat de Joden (die de meeste macht in de wereld hebben vergeet dat niet) overal tussen zitten. Wij Nederland zijn ook niet brandschoon in deze aangezien wij volop zaken doen met olielanden die weer banden hebben met ISIS en vice versa.
Dit zijn niet eens de echte idioten. De echte idioten zitten in de regeringen die veel vuile spelletjes spelen en veel LATEN gebeurenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:44 schreef HighVolume het volgende:
[..]
ik ga die zooi niet bekijken.Aan de thumbnail is te zien dat iemands keel wordt doorgesneden.
wat stel jij voor om dan te doen ??... hetzelfde als die idioten in dat filmpje?
dat hoef ik uiteraard niet te doen...quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:44 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Lijkt me een leuk gezicht om jou dat eens te zien doen. Zo'n nertsnekje bekeren.
Je gaat je eigen tegenkomen. Ik woon in een wijk vol met die figuren en zaken als redelijkheid, empathie, schappelijkheid of rationeel denken ontbreken totaal
KAN NIET. Wij zijn AFHANKELIJK van bepaalde landen, ja dat is triest, maar liever paar honderd doden dan geen olie meer bijv.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:44 schreef The_Avatar het volgende:
Toch blijkt het maar weer dat het westerse recht systeem niet werk. Iedereen heeft vast gezeten op terroristische daden. En toch zijn ze los gelaten. Of ze zijn naar landen gegaan om terroristische training te krijgen en te vechten in zulke landen.
Word het gewoon niet tijd voor 0 % tolerantie?
Dus levensland cel of paspoort afnemen.
Ipv steun ze in hun terugkeer zoals ze in NL doen.
De overheid laat 't blijkbaar liever nog een aantal keer flink fout gaan, zo te zien.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:44 schreef The_Avatar het volgende:
Toch blijkt het maar weer dat het westerse recht systeem niet werk. Iedereen heeft vast gezeten op terroristische daden. En toch zijn ze los gelaten. Of ze zijn naar landen gegaan om terroristische training te krijgen en te vechten in zulke landen.
Word het gewoon niet tijd voor 0 % tolerantie?
Dus levensland cel of paspoort afnemen.
Ipv steun ze in hun terugkeer zoals ze in NL doen.
aha, want ze zijn natuurlijk zeer dicht bij Israel i.t.t de andere landen die ze dreigen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:44 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dit heb je mis, een tijdje terug hadden ze nog een billboard gemaakt met de tekst dat Jeruzalem spoedig 'bevrijd' zou worden.
Het juiste antwoord is dat wij machteloos zijn.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:45 schreef HighVolume het volgende:
[..]
dat hoef ik uiteraard niet te doen...
maar nogmaals WAT stellen jullie dan voor ?
Dat komt allemaal in de printemps. 't Is nu veel te koud voor dat soort dingen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:39 schreef agter het volgende:
Wat uiteraard onzin is. Het is een kwestie van willen, niet van kunnen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:46 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Het juiste antwoord is dat wij machteloos zijn.
dus dan maar over ons heen laten komen ?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:46 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Het juiste antwoord is dat wij machteloos zijn.
Fanatici uitzetten (en dan vóór ze een aanslag plegen). Daar wordt iedereen beter van inclusief de Europese moslims.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:45 schreef HighVolume het volgende:
[..]
dat hoef ik uiteraard niet te doen...
maar nogmaals WAT stellen jullie dan voor ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |