quote:
Bij een aanslag in Parijs zijn woensdag zeker tien doden gevallen, vijf mensen raakten gewond. Gemaskerde mannen bestormden met machinegeweren de redactie van het satirische weekblad Charlie Hebdo.
Even voor het middaguur liepen de twee mannen het gebouw in met kalashnikovs. Een aantal medewerkers wist aan het bloedbad te ontkomen door naar het dak te vluchten.
Het blad had onlangs een cartoon van de profeet Mohammed geplaatst. Hierna volgden bedreigingen uit moslimextremistische hoek. De daders riepen volgens getuigen “we komen de profeet wreken” voor ze het vuur openden.
What we know so far
Three gunmen entered the offices of French satirical magazine Charlie Hebdo this morning and opened fire.
So far, 12 people have been confirmed dead – 10 Charlie Hebdo staff and two police officers. Five others are seriously wounded.
The attackers fled the scene and later hijacked a car. They have not been caught.
The terror alert in Paris have been raised to its highest level.
French president François Hollande said the country was in shock following what he described as a terrorist attack.
Charlie Hebdo magazine had been the subject of violent attacks in the past, following its publication of cartoons of the prophet Muhammad. Its offices were firebombed in 2011, and recent threats had also been made against it and other media groups.
Agent die voor de deur is ge-executeerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De aanslag is goed voorbereid. Hij vindt plaats tijdens een redactievergadering, waardoor de meeste redacteuren en tekenaars zich in één ruimte bevinden. De terroristen noemen de slachtoffers bij hun voornaam voordat ze het geweer op hen richten.
Buiten zijn een aantal harde knallen te horen - schoten, blijkt al snel. Franse media melden dat de terroristen een kalasjnikov en een raketwerper bij zich hadden.
De daders roepen tijdens de aanslag 'Allahu akbar' (Allah is groot). Dat zou verwijzen naar de cartoons die weekblad Charlie Hebdo publiceerde over profeet Mohammed. In de islam is het afbeelden van de profeet verboden.
Net voor de aanslag publiceert Charlie Hebdo nog een cartoon van IS-leider Abu Baskr al-Baghdadi waarin hij 'de beste wensen' overbrengt.
Ook de hoofdredacteur van Charlie Hebdo, Stéphane 'Charb' Charbonnier, is om het leven gekomen. De tekst van de laatste cartoon die hij ondertekende luidt: 'Nog geen aanslagen in Frankrijk'. De jihadist zegt vervolgens: 'Maar wacht, we hebben nog tot het einde van januari om onze wensen te presenteren.'
De Franse regering heeft de beveiliging bij gebedshuizen, winkels, mediaredacties en in het openbaar vervoer verhoogd naar aanleiding van de aanslag.
Terreurgroep Islamitische Staat (IS) heeft eerder gedreigd met aanslagen op Frankrijk. Het is niet duidelijk of de aanvallers banden hebben met IS.
update:
CARTOONISTE LIET SCHUTTERS BINNEN
Cartooniste Corinne 'Coco' Rey van Charlie Hebdo heeft in een telefoongesprek met de Franse krant L'Humanité gezegd dat zij de schutters onder bedreiging heeft binnengelaten toen ze haar dochtertje van de opvang ging halen. "Ik heb de beveiligingscode ingevoerd. Ze schoten op Wolinski, Cabu… het duurde vijf minuten. Ik heb me verborgen onder een bureau.. ze spraken perfect Frans… Ze noemden zich van Al-Qaida."
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)s-mogelijk-10-doden/
Dankzij user: L3gend van NWS..geplukt.twitter:EjmAlrai twitterde op woensdag 07-01-2015 om 21:04:31#BreakingNews:Photo of Cherif Kouachi, the second terrorist accused of the attack against #CharlieHebdo via @jpney http://t.co/W2W7LHgmxk reageer retweet
http://t.co/QEjjEGGIHNtwitter:EjmAlrai twitterde op woensdag 07-01-2015 om 20:58:58#BreakingNews:V @jpney :"We got you" ID #CharlieHebdo terrorists;Said KOUACHI,Sheirf Kouachi &Hamid Mourad #France http://t.co/Sx4D1Btykw reageer retweet
twitter:CP_4_Heerlen twitterde op woensdag 07-01-2015 om 22:46:37Terroristen #CharlieHebdo geïdentificeerd. Hunt them down #PoliceNationale et Legion Etranger! #France #Paris http://t.co/sIyIV0IYbg reageer retweet
https://www.metabunk.org/(...)ore-or-address.5476/
We gaan weer verder.
[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 09-01-2015 09:01:26 ]Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:06 schreef El_Matador het volgende:
Het ging in de deeldiscussie niet over Parijs, maar over Afghanistan, Pakistan en Nigeria, landen die verder van ons Koninkrijk afliggen dan Venezuela en Honduras...
Moet dat volgens jou meer aandacht krijgen omdat de ABC-eilanden er toevallig naast liggen?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 03:27 schreef El_Matador het volgende:
Een goeie vriend en collega vertelde me van zijn kerst in Venezuela, waar ie vandaan komt. Hij zou op een dag naar een strand gaan waar de dag ervoor een bootje aankwam met 7 gasten met mitrailleurs die 300 (!!) mensen beroofden van al hun bezittingen.
Dat soort shit komt heel veel voor in Latijns-Amerika (in bepaalde gebieden en Venezuela is echt een zeer treurige zaak), maar krijgt in de Nederlandse media 0 aandacht.
Ik schrijf niks voor, ik constateer alleen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 03:42 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
[..]
Moet dat volgens jou meer aandacht krijgen omdat de ABC-eilanden er toevallig naast liggen?
Daar heb ik ongetwijfeld een hersenbloeding van gekregen indd, je kon het op het internet echt niet ontlopen hoe gehersenspoeld men jegens rusland keerde.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 03:47 schreef El_Matador het volgende:
Het MSMverhaal is echt een schadelijke factor. De propaganda van CNN van MH17 was echt niet te harden. Ik dacht hardop "en dit soort shit nemen mensen elke dag op, op 50" (size = impact) beeldschermen de huiskamer in geslingerd"?
"Het Westen" ook maar iets in de wereld verwijten, is net zo fout als moslims voor moslimterrorisme verantwoordelijk houden.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 04:07 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Daar heb ik ongetwijfeld een hersenbloeding van gekregen indd, je kon het op het internet echt niet ontlopen hoe gehersenspoeld men jegens rusland keerde.
Maargoed, deels is het wel waar dat er bloeddorst heerst, maar niet onder moslims zozeer.. meer juist onder statenloze jongeren die naar valse imams luisteren.
En er zit ook wel een makkelijke voedingsbodem voor de haat die gepredikt wordt, er is namelijk heel veel onrecht in de wereld veroorzaakt door het westen. Daar waar het westen juist écht positieve verandering kon...of kan maken. Maar zie waar we zelf in leven.. nepdemocratie.. nep vrijheid.. nep voedsel, nep keuzes etc etc. Hoe kun je dan verwachten dat de wereld daar omheen wel goed is. :l
Ik kom iig niet meer terug als ik reincarneer, word ik wel een zeepbubbel etende ondergrondse neptunus slak oid.
Omnomnom...quote:Op vrijdag 9 januari 2015 04:16 schreef NotYou het volgende:
Het waren reptilians die terug de holle aarde in zijn gekropen, dat verklaart waarom ze ondanks de massale politie inzet nog niet gevonden zijn. Open jullie ogen!
Happy new year!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 04:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Omnomnom...
ook nog een lekker 2015, NotYou.
VOC model ala 2000-quote:Op vrijdag 9 januari 2015 03:33 schreef BaajGuardian het volgende:
Landen met lage kwaliteit van educatie, verkeerde prioriteiten en vervuiling (niet zonder blaam aan het westen overigens, wij dumpen onze rotzooi daar en halen goedkope arbeids deals etc)..
Daar moet je niet in willen graven, en al helemaal niet mensen installeren die enkel de economie van het westen dienen en de volkeren als comoditeit zien.
Toch is dat geschiedenis.
-
Die gedachte bestaat ook niet in de media, niet in de msm die ik lees,kijk,beluister.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 03:47 schreef El_Matador het volgende:
De gedachte dat zoveel moslims bloeddorstig zijn is een propagandistische versie van de media.
'leuk' goed stukquote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:57 schreef Copycat het volgende:
OP-waardig.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:57 schreef Copycat het volgende:
Met welke normen en waarden zijn die mensen dan opgevoed? Hoor je ze ooit een lans breken voor de slachtoffers van de Janjaweed, die naar eeuwenoud gebruik worden geterroriseerd? Waar wordt de democratie zoal verspreid? Waarom worden er geen aanslagen gepleegd door Cambodjanen of Vietnamezen?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 07:38 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
VOC model ala 2000-
Alleen voor voor een dominee leggen we de landen onze westerse "democratie" manier van leven op, en in plaats te handelen met de machtigste inheemse stammen of deze vragen om de slaven voor ons te halen. Kopen we ons in in het land zelf, zodat we opzoek kunnen gaan naar goedkope arbeidskrachtjes(slaafjes) die voor een paar centjes willen werken. Zodat we onze producten "peper" bewerkt naar onze Westerse markten kunnen brengen en dit met een behoorlijke winst kunnen verkopen.
En dat het gek vinden dat sommige personen een tering hekel krijgen die opgevoed zijn met hele ander waarden en normen aan het westen. Het westen heeft nog steeds dezelfde arrogantie en houding toen het begon met het kolonialiseren van andere landen. Alleen nu anno 2015 doen we dit onder het kopje van Economie (Vroeger was dit gewoon leegroof of uitbuiting) en "Het geloof" is vervangen door onze westerse "Democratie" wat superior is en over de hele wereld behoort gespreid te worden.
Wat een grap, je hele reactie is vanuit een zeer beperkte westerse blik waarbij je lijkt te denken dat al het foute door het westen komt en wil je blijkbaar niet inzien dat slavernij, uitbuiting enz ook in andere culturen voorkwam en voorkomt.quote:
Ze keren zich bovendien tegen Christenen (die kun je eventueel beschouwen als handlangers van het Westen, zij het dan dat er al eeuwen Christenen in die gebieden wonen) en andere Moslims (veten die ook al eeuwenlang duren). Het zijn voornamelijk Moslims die er het slachtoffer van worden: dit zijn namelijk scherpslijpers die zich verheven wanen boven het gros van de andere gelovigen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:31 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wat een grap, je hele reactie is vanuit een zeer beperkte westerse blik waarbij je lijkt te denken dat al het foute door het westen komt en wil je blijkbaar niet inzien dat slavernij, uitbuiting enz ook in andere culturen voorkwam en voorkomt.
Als deze aanslag (en voorgaande) iets laat zien is dat extremistische moslims hun normen en waarden willen opleggen.
Klopt en daar hadden en hebben ze het westen ook niet voor nodig.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:39 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ze keren zich bovendien tegen Christenen (die kun je eventueel beschouwen als handlangers van het Westen, zij het dan dat er al eeuwen Christenen in die gebieden wonen) en andere Moslims (veten die ook al eeuwenlang duren). Het zijn voornamelijk Moslims die er het slachtoffer van worden: dit zijn namelijk scherpslijpers die zich verheven wanen boven het gros van de andere gelovigen.
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:31 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wat een grap, je hele reactie is vanuit een zeer beperkte westerse blik waarbij je lijkt te denken dat al het foute door het westen komt en wil je blijkbaar niet inzien dat slavernij, uitbuiting enz ook in andere culturen voorkwam en voorkomt.
Als deze aanslag (en voorgaande) iets laat zien is dat extremistische moslims hun normen en waarden willen opleggen.
-edit-quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:43 schreef Chewie het volgende:
[..]
Klopt en daar hadden en hebben ze het westen ook niet voor nodig.
Kan me ook ergeren aan de uitspraak die je de laatste dagen weer veel hoort dat "het niks met de islam te maken heeft", het heeft namelijk alles met de islam te maken alleen niet met alle moslims.
Ah wat schattig, Konijntjuh krijgt kritiek en kan er niet mee omgaanquote:
-edit-quote:
En reageert meteen homofoob, op z'n Vrijlands.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:46 schreef Chewie het volgende:
Ah wat schattig, Konijntjuh krijgt kritiek en kan er niet mee omgaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |