Die Thaise tonijnsalade zet ik ook op mijn lijstje.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:56 schreef Sarabi het volgende:
Weekmenu is weer gemaakt
De komende week ga ik lunchen met:
http://www.voedzaamensnel.nl/lunch/salade-van-rode-kidneybonen/
http://supersnelgezond.nl/courgette-salade-met-feta/
http://supersnelgezond.nl/thaise-tonijnsalade/
http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R133258/griekse-salade
Avondeten is verder niet zo spannend.
Twee keer curry, pizza, kipragout, Hongaarse goulash en nog iets met pasta en iets met zoete aardappelen.
Van die verwacht ik ook het meestequote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die Thaise tonijnsalade zet ik ook op mijn lijstje.
Lijstje voor vandaag:
O: smoothie van banaan, blauwe bes, cranberry, munt, kwark, lijnzaad
T: 2 rijstwafels met kaas
L: 2 bruin met salade. Nog even kijken wat ik daarin stop.
T: Gekookt ei, blikje olijven, blokje cheddar
A: Auberginecurry met rijst en paksoi
Ik moet echt mijn best doen om geen calorieen te gaan tellen maar het puur op gezond verstand te doen. Toen ik nog telde werd ik zo obsessief en het nam ook te veel tijd in beslag. Steeds maar dat gedoe met die app en de barcodescanner... Ik wil mijn tijd nu beter besteden maar ook afvallen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:07 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Van die verwacht ik ook het meeste
De courgettesalade ken ik al en die is ook erg goed te doen.
Lekker lijstje heb je vandaagik moet ook echt weer smoothies gaan maken als ontbijt. Alleen yoghurt is ook zo saai.
Kan ik me voorstellenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik moet echt mijn best doen om geen calorieen te gaan tellen maar het puur op gezond verstand te doen. Toen ik nog telde werd ik zo obsessief en het nam ook te veel tijd in beslag. Steeds maar dat gedoe met die app en de barcodescanner... Ik wil mijn tijd nu beter besteden maar ook afvallen.
Zo'n app is ook reuzehandigquote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:14 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen(ookal is de app voor mij nu wel echt een stok achter de deur)
Als je wel lijstjes hier blijft plaatsen kunnen wij altijd nog advies geven, mocht het niet goed gaan.
Oh dan ben ik helemaal blij dat ik m niet gehaald heb. Apfelstrudels zijn echter wel echt jum!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 07:47 schreef Qwea het volgende:
[..]
Die vond ik echt niet te vretennetzoals de tompouche pudding
![]()
De citroen kwark of dame blanche is wel
Opzich als je geen mongool bent zoals ik kun je er wel prima mee meten. Maar je krijgt never dezelfde waardes als dat een ander je meet natuurlijk. Die zijn vele malen exacter.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:05 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
kan je niet echt zelf goed mee meten lijkt me
Als je de rest van de dag normaal eet is een pizza geen ramp toch?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:04 schreef applemoose het volgende:
Gister gezwicht voor een pizza als avondeten dus vandaag iets meer eten in de middag zodat ik niet met een "honger"-bril beslissingen maak.
werkdagen gaan zo makkelijk, maar die dagen dat ik vrij ben heb ik het idee dat ik altijd honger heb. Zo lastig.
Voor de vorm zou ik hem toch echt eerst zonder gewicht doenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:22 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
neem je moeder of broer op je rug en doe 5-8 reps, heb je meer aan dan 70 losse nutteloze squats
Hebben. Denk ik. *induikt*quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:23 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Jij bedoelt z'n ding of niet? https://www.nutriplaza.nl/orbitape.html
Spant zichzelf aan dus oefent elke keer precies dezelfde druk uit
Heb hem zelf niet ofzo, dus geen ervaring mee.
En dus is dat iets om rekening mee te houden! En niet te gaan forceren. Of je moet dusdanig veel ervaring hebben om te weten wat voor pijn het is en of je het wel of niet kan forceren. Maar in alle andere gevallen moet je gewoon niks doen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:28 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Nee maar dat is het hem nou juist mijn lichaam reageert niet logisch. Ik heb heel vaan op vreemde plekken pijn zonder dat er een duidelijke oorzaak is. Zo kan ik ook wekenlang een zelfde oefening doen en opeens bizar veel pijn krijgen. Of m'n pols overbelasten door wat groente fijn te snijden in de keuken..
Klinkt waarschijnlijk kutter dan ik het bedoel: Maar je bent ook de baas. Je kan jezelf helemaal kei sneu vinden en medelijden met jezelf hebben dat je bv van alles mankeerd of dat je pijn hebt, maar daar wordt het niet beter van, enkel erger. Dus beter leer je er mee om te gaan, dingen aangepast te doen of er gewoon vrede mee te hebben dat het niet anders is en te accepterenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het is zo irritant als je niet op je eigen lichaam kan rekenen. Ik ben er de baas over dus het moet doen wat ik zeg. Maar dat werkt dus niet.
Maar goed, op het moment voel ik me prima. Ik weet dat dat ieder moment over kan zijn dus ik geniet er van. Ik ben toevallig mega kickass bezig want ik ben sinds maandag 5 ons kwijt![]()
![]()
Nee, maar dit was de soort waarbij ik al mijn dag-calorieën in een keer af kan strepen zeg maar. Ik vind pizza op zich niet erg als het binnen mijn dag past. Maar dit was gewoon eten voor het eten.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Als je de rest van de dag normaal eet is een pizza geen ramp toch?
Morgen eten wij ook (zelfgemaakte) pizza maar dat zie ik niet echt als een probleem.
Dan is het jammer inderdaad.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:32 schreef applemoose het volgende:
[..]
Nee, maar dit was de soort waarbij ik al mijn dag-calorieën in een keer af kan strepen zeg maar. Ik vind pizza op zich niet erg als het binnen mijn dag past. Maar dit was gewoon eten voor het eten.
Kijk nou Q, we zijn het gewoon eens!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:19 schreef Qwea het volgende:
[..]
Klinkt waarschijnlijk kutter dan ik het bedoel: Maar je bent ook de baas. Je kan jezelf helemaal kei sneu vinden en medelijden met jezelf hebben dat je bv van alles mankeerd of dat je pijn hebt, maar daar wordt het niet beter van, enkel erger. Dus beter leer je er mee om te gaan, dingen aangepast te doen of er gewoon vrede mee te hebben dat het niet anders is en te accepteren
Ik vind dat jij serieus goed bezig bent op het moment, sowieso qua instelling dus een dezer dagen is er bam! ineens een berg van je gewicht afquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:40 schreef Zeester het volgende:
Ik ben nog steeds niets kwijt. Ik denk dat ik maar tot aankomende woensdag ofzo de weegschaal weg moet zetten en gewoon door moet gaan zoals ik bezig ben, het komt vanzelf.
(Toch beetje teleurgesteld, had gedacht dat ik het afvallen wel echt weer met een kickstart zou beginnen. Maar ben nu een week bezig, en nog niet echt iets kwijt. Gisteren was er 2 ons af maar die waren er net weer bij...)
BEL DE KRANT! STOP DE PERSEN, BEL RTLNIEUWS! ALLESquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Kijk nou Q, we zijn het gewoon eens!
Ooh ja, maar ik snap ook best dat dat even duurt hoor voordat je er aan toe kan geven. Maar dat eeuwige zelfmedelijden wat ik bij sommige mensen altijd zie schiet je zo niks mee op. Dat brengt je in een negatieve spiraal en daar wordt je gewoon niet happy vanquote:Ik ben inderdaad wel op het punt gekomen dat ik heb geaccepteerd dat mijn lichaam vrij onvoorspelbaar doet. Dat is nou eenmaal zo en mijn leven is er inmiddels op ingerichtMaar het heeft wel een aantal jaar geduurd voor ik zover was. Voornamelijk doordat ik door steeds veranderende medicatie steeds zoveel veranderde (humeur, lichaamstemperatuur, spierpijn, stoelgang, haaruitval, you name it) dat ik niet meer wist wie ik nou echt was. Maar dat is dus uitgevogeld
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:30 schreef Fripsel het volgende:
Ik ben juist heel erg het tegenovergestelde Lucky_Strike. Ga juist alleen maar meer doen en gigantisch over mijn eigen grenzen heen. 10 keer lukt me niet? Dan bewijs ik morgen toch wel dat ik het wel kan door het 15 keer te doen. Hard op toegeven dat ik pijn heb, no way! De meeste van mijn vrienden weten niet eens 'hoe erg ik er aan toe ben' (klinkt ook weer zo overdreven). Maar ik word me er wel steeds bewuster van. Vroeger sportte ik net zolang door totdat ik een week niet meer kon lopen van de pijn, dat doe ik niet meer. En dat ik voor mezelf durf te zeggen dat school niet gaat lukken is echt een hele overwinning. Je wil niet weten hoevaak ik op de wc op school heb zitten janken omdat ik het niet meer hield,n make up bijwerkte terug de klas inliep en niemand die het door had..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |