abonnement Unibet Coolblue
  zondag 18 januari 2015 @ 20:29:03 #226
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_148817744
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 20:25 schreef pmponer het volgende:

[..]

Waar heeft je zus een restaurant (welk).... Kan ik misschien toch jullie brood eens proeven ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_148817758
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 20:28 schreef Elleska het volgende:
De vloer, is dat ook iets wat je als de winkel open is nog zou aanpakken?

ik weet niet hoe praktisch de huidige vloer in het echt nog is. maar het zou zonde zijn als je na een tijd merkt dat de vloer toch niet zo geweldig is.

[..]

Fok! als netwerk :)
Dat is wel een beetje het dilemma natuurlijk. Een vloer aanpakken als de boel is ingericht doe je niet zomaar.
pi_148817785
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 20:28 schreef Elleska het volgende:
De vloer, is dat ook iets wat je als de winkel open is nog zou aanpakken?

ik weet niet hoe praktisch de huidige vloer in het echt nog is. maar het zou zonde zijn als je na een tijd merkt dat de vloer toch niet zo geweldig is.

[..]

Fok! als netwerk :)
Waarom dan een 3e partij als kickstarter er tussenin? Als je een duidelijk contract opstelt voor investeerders lijkt het mij redelijk simpel.
dag
  zondag 18 januari 2015 @ 20:30:53 #229
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_148817852
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 20:29 schreef Peter het volgende:

[..]

Waarom dan een 3e partij als kickstarter er tussenin? Als je een duidelijk contract opstelt voor investeerders lijkt het mij redelijk simpel.
Omdat het dan in één keer geregeld is en dat naar mijn idee betrouwbaarder voelt voor mensen? En anders moet je met tig mensen apart afspraken gaan maken, lijkt me wat onpraktisch?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_148817891
Maar wel weer zonde van die 10% die bij Kickstarter blijft 'plakken'.... En je zit met minimumbedragen die je moet halen, etc.
pi_148817965
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 20:30 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Omdat het dan in één keer geregeld is en dat naar mijn idee betrouwbaarder voelt voor mensen? En anders moet je met tig mensen apart afspraken gaan maken, lijkt me wat onpraktisch?
Zit ook wat in.. Maar ik vermoed dat je met ouders en FOK!kers al (bijna) rond bent qua investeerders.. 1 gelijk contract, of 3 opties ( schenken, winkeltegoed of investeren). Kan jullie financieel adviseur daar geen licht op schijnen?
dag
  zondag 18 januari 2015 @ 20:35:27 #232
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_148818090
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 20:33 schreef Peter het volgende:

[..]

Zit ook wat in.. Maar ik vermoed dat je met ouders en FOK!kers al (bijna) rond bent qua investeerders.. 1 gelijk contract, of 3 opties ( schenken, winkeltegoed of investeren). Kan jullie financieel adviseur daar geen licht op schijnen?
Ik weet niet of die dáár in thuis is eigenlijk. Hij is administrateur / belastingadviseur.

Ook wel van belang:
https://www.daaromeenacco(...)en-van-crowdfunding/
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_148818284
crowdfunding heb ik geen verstand van. het idee is leuk maar het moet uiteindelijk geen financiële strop worden met rare regeltjes.

quote:
2s.gif Op zondag 18 januari 2015 20:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje het dilemma natuurlijk. Een vloer aanpakken als de boel is ingericht doe je niet zomaar.
nee daarom. wel iets om mee te wegen in jullie overwegingen.
straks de vloer goed schoonmaken om hem nogmaals te beoordelen?
  zondag 18 januari 2015 @ 20:42:08 #234
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_148818512
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 20:38 schreef Elleska het volgende:
crowdfunding heb ik geen verstand van. het idee is leuk maar het moet uiteindelijk geen financiële strop worden met rare regeltjes.

[..]

nee daarom. wel iets om mee te wegen in jullie overwegingen.
straks de vloer goed schoonmaken om hem nogmaals te beoordelen?
De vloer is wel werkbaar hoor. Alleen erg lelijk en her en der wat beschadigd.

Een cementdekvloer aanbrengen schijnt ook wel te doen te zijn voor een DHZ-er, maar ik vertrouw het mezelf niet toe en mijn pa ook niet...

Dus: mocht er hier iemand zijn die dat kan... :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 18 januari 2015 @ 20:43:20 #235
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_148818590
ah zo hoog is dat dus nog niet, nog steeds ca 1 uur rijden.
Maar ik onthoud het voor als we een keer op pad zijn.
Drop you like an ill, bad habit
pi_148819408
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 20:42 schreef Isegrim het volgende:

[..]

De vloer is wel werkbaar hoor. Alleen erg lelijk en her en der wat beschadigd.

Een cementdekvloer aanbrengen schijnt ook wel te doen te zijn voor een DHZ-er, maar ik vertrouw het mezelf niet toe en mijn pa ook niet...

Dus: mocht er hier iemand zijn die dat kan... :D
werkbaar is maar 1 functie van een vloer.
in het totaalplaatje en uitstraling van de winkel heeft de vloer ook een aandeel. straks is er een mooie winkel, waarbij je zo te horen mooie meubels hebt uitgezocht, met een vloer die je zelf lelijk en beschadigd noemt.

Zou mooi zijn als een Fok!ker is die daarbij kan helpen.
en anders de vloer maar authentiek noemen of zoiets.
pi_148819551
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 19:25 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Mag je zeker uitzoeken. :Y
Kan hem via google niet zo snel vinden, ik ga het even bij iemand navragen.
Zag wel deze: http://www.5050wood.nl/over-ons/
pi_148819692
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 20:59 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Kan hem via google niet zo snel vinden, ik ga het even bij iemand navragen.
Zag wel deze: http://www.5050wood.nl/over-ons/
Vergelijkbaar met http://www.stichtinghoutvanjou.nl/ :Y

Al weet ik niet of ze allebei niet te duur zijn..
dag
pi_148819754
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 19:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zou best 50 euro willen crowdfunden en daar dan goodies voor terugkrijgen. Lijkt me hartstikke leuk. Een beetje korting op een cursus ofzo. Of een jaar lang een brood per maand. Als we die ophalen kopen we natuurlijk gelijk koekjes enzo dus dat is ook extra omzet :7

Als je iets leuks kunt verzinnen vind ik het prima. Dat hoeft dan echt de waarde van die 50 euro niet te matchen.
Gouden constructie lijkt me. DIrect een asis aan vaste klanten en wat extra omzet omdat ze toch brood komen halen...
Whatever...
  zondag 18 januari 2015 @ 21:14:19 #240
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_148820423
Ik zou ook aan het schoonmaakgemak van de huidige vloer denken. De frustratie die je van lelijke dingen kunt ervaren moet je niet onderschatten ;) Als iets lelijk blijft voelt het ontzettend nutteloos om schoon te maken.

En geloof me, ik weet uit ervaring dat je gelijk goed moet beginnen met je eigen bedrijf. Als het eenmaal allemaal losbarst kom je er nooit meer aan toe ;)
Spoilers!
  zondag 18 januari 2015 @ 21:18:11 #241
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_148820674
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 21:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zou ook aan het schoonmaakgemak van de huidige vloer denken. De frustratie die je van lelijke dingen kunt ervaren moet je niet onderschatten ;) Als iets lelijk blijft voelt het ontzettend nutteloos om schoon te maken.

En geloof me, ik weet uit ervaring dat je gelijk goed moet beginnen met je eigen bedrijf. Als het eenmaal allemaal losbarst kom je er nooit meer aan toe ;)
Ik weet precies wat je bedoelt, dat is juist het lastige. :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 18 januari 2015 @ 21:19:31 #242
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_148820753
Ik zou het eens op Werkspot kunnen gooien.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_148820875
of in K&W een oproepje doen? mag vast wel van de mods
pi_148821654
Hier ook wel interesse voor donatie via kickstarter oid :) Als ik dan gelijk een workshop ermee kan boeken ben ik helemaal tevreden :s)
Ik vind het gewoon fantastisch wat jullie van plan zijn en dat het straks écht van de grond gaat komen, volg dit topic dan ook met plezier. Hopelijk hebben jullie over een jaar een fulltime baan aan de bakkerij :)
  zondag 18 januari 2015 @ 21:40:12 #245
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_148821703
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 20:35 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik weet niet of die dáár in thuis is eigenlijk. Hij is administrateur / belastingadviseur.

Ook wel van belang:
https://www.daaromeenacco(...)en-van-crowdfunding/
Is niet zo heel spannend als ik het zo zie. Voornamelijk duidelijke afspraken en een goede administratie zijn essentieel. Dus niet "hier is 100 euro, ik zie wel'. Maar het echt zakelijk aanpakken en de categorieën zoals in je link duidelijk naar voren brengen. Mocht je een audit krijgen dan kun je laten zien welke afspraken zijn gemaakt met de investeerders en dan moet je een aansluiting kunnen maken met je belastingaangifte. Dit moet echt geen probleem zijn voor je boekhouder :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 18 januari 2015 @ 21:42:57 #246
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_148821840
quote:
17s.gif Op zondag 18 januari 2015 21:39 schreef douche-eendje het volgende:
Hier ook wel interesse voor donatie via kickstarter oid :) Als ik dan gelijk een workshop ermee kan boeken ben ik helemaal tevreden :s)
Ik vind het gewoon fantastisch wat jullie van plan zijn en dat het straks écht van de grond gaat komen, volg dit topic dan ook met plezier. Hopelijk hebben jullie over een jaar een fulltime baan aan de bakkerij :)
Of in elk geval één van ons. :Y
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_148821880
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 21:42 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Of in elk geval één van ons. :Y
Ja, dat zou ook al fijn zijn. Het is jullie echt zo erg gegund, het is een goed&mooi product wat jullie met liefde verkopen. Als ik daar wat aan kan bijdragen doe ik dat graag!
  zondag 18 januari 2015 @ 21:46:26 #248
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_148821949
quote:
17s.gif Op zondag 18 januari 2015 21:44 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ja, dat zou ook al fijn zijn. Het is jullie echt zo erg gegund, het is een goed&mooi product wat jullie met liefde verkopen. Als ik daar wat aan kan bijdragen doe ik dat graag!
O+

Ik vind al dat enthousiasme van andere mensen erg bemoedigend. Vooral omdat ik het zelf allemaal nogal eng vind en het op 1001 manieren helemaal mis zie gaan. :X Ik denk niet dat dat heel realistisch van mij is, maar ik ben geen geboren ondernemer, ik neig heel erg naar kiezen voor veiligheid, in elk geval op financieel gebied.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_148822140
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 21:46 schreef Isegrim het volgende:

[..]

O+

Ik vind al dat enthousiasme van andere mensen erg bemoedigend. Vooral omdat ik het zelf allemaal nogal eng vind en het op 1001 manieren helemaal mis zie gaan. :X Ik denk niet dat dat heel realistisch van mij is, maar ik ben geen geboren ondernemer, ik neig heel erg naar kiezen voor veiligheid, in elk geval op financieel gebied.
Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik het doodeng vinden. Vanaf de zijlijn is het totaal anders ;)
  zondag 18 januari 2015 @ 21:53:35 #250
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_148822229
quote:
17s.gif Op zondag 18 januari 2015 21:51 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik het doodeng vinden. Vanaf de zijlijn is het totaal anders ;)
Ja, vanaf de zijlijn zou ik ook enkel enthousiast zijn! :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')