Daar zijn de daders het niet mee eens.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:27 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Omdat het helemaal niet om die cartoons gaat.
Nee, het mag nietquote:Op woensdag 7 januari 2015 23:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nee, maar het mag wel. Geweld daarentegen mag nooit.
Dat is dus geen gijzeling, want er zijn geen gijzelaars.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:31 schreef Houtenbeen het volgende:
Zijn ze in Delfzijl ?twitter:NUnl twitterde op woensdag 07-01-2015 om 23:27:07Mogelijke gijzeling in Delfzijl: http://t.co/PwLRrst6LA reageer retweet
waarom mag geweld niet?quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nee, maar het mag wel. Geweld daarentegen mag nooit.
Nja er staat een man met een baard en een zwaard. Ik denk we kunnen zeggen dat dit een moslim is.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:31 schreef HighVolume het volgende:
[..]
in deze cartoon wordt volgens mij ook geen god / profeet / geloof belachelijk gemaakt.
Maar ik ben het verder wel met je eens hoor.
Datzelfde AD-artikel:quote:
quote:Heel even dacht de Nederlandse politie vanmiddag de mogelijke daders van de aanslag in Parijs te hebben gevangen. Op de A16, in de buurt van de Belgische grens, werden drie Fransen aangehouden die met hoge snelheid Nederland waren binnen gereden.
De drie hadden twee vuurwapens bij zich. Bovendien kwamen zij ongeveer vijf uur na de aanslag Nederland binnen. Even werd gedacht aan de terroristen die in Parijs toesloegen, maar dat bleek niet juist.
Tot 1956 was trouwen nog reden tot ontslag van vrouwenquote:Op woensdag 7 januari 2015 23:29 schreef Proximo het volgende:
[..]
Maar een paar 100 jaar![]()
Van de verlichting tot het verjagen van het nazisme, we hebben een lange weg afgelegd in Europa. De islam is er nog niet eens aan begonnen, men verhardt in de overtuiging.
Niet correct, want ze maken minder strenge moslims ook gewoon af.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:31 schreef Voxs het volgende:
[..]
Interessante analyse. Ik hoop echter dat de moslimgemeenschap de noodzaak gaat inzien van enige (publiekelijke) verwerping van het extremisme.
Daar zijn ze te dom en te trots voor joh.. die mensen blijven nog wel een paar honderd jaar in de Middeleeuwen stekenquote:Op woensdag 7 januari 2015 23:31 schreef Voxs het volgende:
[..]
Interessante analyse. Ik hoop echter dat de moslimgemeenschap de noodzaak gaat inzien van enige (publiekelijke) verwerping van het extremisme.
Nazi's, Zionisten, Amerikanen, Russen, Chinezenquote:Op woensdag 7 januari 2015 23:32 schreef ntm het volgende:
Lekker allemaal 1 miljard mensen over 1 hoop gooien, generaliseer er maar op los mensen
En al wordt hij wel belachelijk gemaakt in iemands ogen, dan moet hij maar laten om zn schouders op te halen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:31 schreef HighVolume het volgende:
[..]
in deze cartoon wordt volgens mij ook geen god / profeet / geloof belachelijk gemaakt.
Maar ik ben het verder wel met je eens hoor.
Delfzijl is de anus van Groningen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:31 schreef Houtenbeen het volgende:
Zijn ze in Delfzijl ?twitter:NUnl twitterde op woensdag 07-01-2015 om 23:27:07Mogelijke gijzeling in Delfzijl: http://t.co/PwLRrst6LA reageer retweet
Fout gaat het bij een extreme opvatting van een geloof. En dat begint bij mij bij geen kritiek kunnen accepteren en alles voor minderwaardig opvatten wat jou sprookje afkeurt.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dit is niet eens vrijheid van meningsuiting alleen. Dit is niet puur alleen een mening. Het is een manier om te laten zien waar dingen fout gaan.
1 gek met een mes had niet veel kunnen doen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:28 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ja, ik zie het nut van die beveiliging ook niet in.
Tegen wie heb je het?quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:32 schreef ntm het volgende:
Lekker allemaal 1 miljard mensen over 1 hoop gooien, generaliseer er maar op los mensen
dat is ook zo.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:33 schreef Proximo het volgende:
[..]
Nazi's, Zionisten, Amerikanen, Russen, Chinezen
We mogen ze allemaal op 1 hoop gooien, behalve de aanhangers van de Koran, dat zijn zeker allemaal losse weldenkende geesten
of een idioot die het niet met woorden af kan..... zo een die we vandaag in actie hebben gezien.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:32 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja er staat een man met een baard en een zwaard. Ik denk we kunnen zeggen dat dit een moslim is.
True true.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:30 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Laat het even tot je doordringen dat jij niet bepaalt wat anderen mogen en kunnen zeggen in een vrij land.
Jij mag er van vinden wat je wilt.
Godzijdank mag je niet bepalen wat anderen wel en niet mogen.
Ik hoop op veel humor om de mensen die denken ons op te leggen hoe we moeten leven te ridiculiseren.
Vrijheid is belangrijk.
Het stenigen van vrouwen of homo's aan hijskranen ophangen is daar niet mee te vergelijken.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:32 schreef Voxs het volgende:
[..]
Tot 1956 was trouwen nog reden tot ontslag van vrouwenIk bedoel maar...
He, een isis sympathisant, wat doe jij nog in NL?quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:32 schreef ntm het volgende:
dat begrijp ik maar respectvol is het niet.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:33 schreef marsan het volgende:
[..]
En al wordt hij wel belachelijk gemaakt in iemands ogen, dan moet hij maar laten om zn schouders op te halen.
En ook dáár zijn we van af.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:32 schreef Voxs het volgende:
[..]
Tot 1956 was trouwen nog reden tot ontslag van vrouwenIk bedoel maar...
Ik zie onder Nederlanders anders ook behoorlijk wat dom en trots volk. Zal ik alle Nederlanders maar over een kam scheren dan?quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:32 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Daar zijn ze te dom en te trots voor joh.. die mensen blijven nog wel een paar honderd jaar in de Middeleeuwen steken
Nja zolang dat gebeurt moeten dit soort cartoons dus gemaakt blijven worden.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Fout gaat het bij een extreme opvatting van een geloof. En dat begint bij mij bij geen kritiek kunnen accepteren en alles voor minderwaardig opvatten wat jou sprookje afkeurt.
Ik verwacht morgen die 1 miljard mensen allemaal in een protestmars tegen de idioten die hun geloof misbruiken. Ben benieuwd...quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:32 schreef ntm het volgende:
Ja maar die idioot had ook anders gekleed kunnen zijn natuurlijk. Die daders vandaag waren ook niet zo gekleed als deze tekening.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:34 schreef HighVolume het volgende:
[..]
of een idioot die het niet met woorden af kan..... zo een die we vandaag in actie hebben gezien.
Misschien, heel misschien, omdat Islam i.t.t. de genoemde groepen, een geloof is?quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:33 schreef Proximo het volgende:
[..]
We mogen ze allemaal op 1 hoop gooien, behalve de aanhangers van de Koran, dat zijn zeker allemaal losse weldenkende geesten
het zijn er 1.6 miljardquote:Op woensdag 7 januari 2015 23:32 schreef ntm het volgende:
Vreemde gevolgtrekking maak je daar naar aanleiding van mijn woorden.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:34 schreef Proximo het volgende:
[..]
En ook dáár zijn we van af.
Moeten we op basis van een Europese nazi geschiedenis dan ook IS maar prima vinden?
Je mag niemand over 1 hoop gooien, maar als mensen zo kortzichtigheid willen blijven denken moeten ze dat zelf weten.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:33 schreef Proximo het volgende:
[..]
Klopt.quote:
Een logische gedachtegang is inderdaad dat men een cartoon las en toen zo boos werden dat ze de moeite namen een professionele aanslag pleegden.quote:
Nazi kampbewaarders in auschwitz waren ookk notoire tegenstanders van het "echte" nazismequote:Op woensdag 7 januari 2015 23:34 schreef Bozepiemel het volgende:
Hier wat reacties op facebook. Mooie voorbeelden wat er mis is met sommige moslims.
[ afbeelding ]
Prachtig voorbeeld. Dit is de kern van het probleem. Er is misschien geen reden om onschuldige moslims te beledigen, maar het moet wel mogelijk zijn. Het worden grappen gemaakt over joden, blanken, lelijke mensen, boeddhisten, christenen, dus ook moslims. Het vrije woord telt.
[ afbeelding ]
Een klassieker; 'moslimterroristen zijn geen moslims'. Simpelweg het ontkennen van het probleem. Om dit soort terrorisme te voorkomen moet je het probleem erkennen en op een of andere manier aanpakken.
[ afbeelding ]
Zelfde als bovenstaande. Ontkennen van het probleem. Er afstand van houden. Vooral niet erkennen.
Vind ik een hele goede vergelijking. Maar op dit moment, naar alle redelijkheid, iets te ver gaan voor de verlichte vorm en de aanhangers die die levenswijze wel op een verantwoorde manier kunnen uitvoeren.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Niet alle nazi's vermoord(d)en mensen, maar er zijn toch genoeg redenen om die stroming te verbieden, althans de symboliek die er bij hoort.
Er is inderdaad geen reden om gewone moslims te beledigen en het is strafbaar in Nederland.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:34 schreef Bozepiemel het volgende:
Mooie voorbeelden wat er mis is met sommige moslims.
O, zijn de daders al bekend?quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik verwacht morgen die 1 miljard mensen allemaal in een protestmars tegen de idioten die hun geloof misbruiken. Ben benieuwd...
Geloof is meer dan nationaliteit een gemene deler.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:35 schreef Reddead het volgende:
[..]
Misschien, heel misschien, omdat Islam i.t.t. de genoemde groepen, een geloof is?
maar riepen wel 'allah akbhar'quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar die idioot had ook anders gekleed kunnen zijn natuurlijk. Die daders vandaag waren ook niet zo gekleed als deze tekening.
En waarom zorgt het voor provocatie, woede en afgunst?quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:18 schreef Reddead het volgende:
[..]
Ach kijk, een atheist.
Ik heb nergens gezegd dat ik het doden van onschuldige mensen goedkeur, maar dat verandert niet het feit dat deze krant, door het continue provoceren en beledigen van een geloof dat meer dan 1 miljard gelovigen heeft, voor provocatie, woede en afgunst heeft gezorgd. Zo dom moet je ook niet zijn met alle respect.
Je beweert dat de personen die de aanslag hebben gepleegd, duidelijk zichtbaar en hoorbaar vastgelegd, niets met de islam van doen hebben? Hoe ze heten of gearresteerd zijn boeit niet...quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:36 schreef JCats het volgende:
[..]
O, zijn de daders als bekend?
Zijn er al verdachten opgepakt? Is er al een proces geweest?
Sinds wanneer leven we in een rechtsstaat dan, we eisen excuses van alle in Europa levende moslims. Als je niet met ons bent, dan ben je tégen ons.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:36 schreef JCats het volgende:
[..]
O, zijn de daders al bekend?
Zijn er al verdachten opgepakt? Is er al een proces geweest?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |