quote:Er is aanslag gepleegd op het hoofdkantoor van het satirische tijdschrift Charlie Hebdo in Parijs. Daarbij zijn volgens getuigen tien doden gevallen, melden Franse media.
NRC-correspondent Peter Vermaas woont vlakbij het kantoor:
quote:Mogelijk tien doden bij schietincident bij Frans satirisch magazine
Foto: ANP
Gepubliceerd: 07 januari 2015 12:02
Laatste update: 07 januari 2015 12:10
In Parijs zijn woensdag mogelijk meedere doden en enkele gewonden gevallen toen met een automatisch wapen werd geschoten in het kantoor van het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo.
Dat meldt de Franse krant Le Figaro.
De signaleringsdienst Itele meldt dat sprake is van tien doden en vijf gewonden.
Op de Boulevard Richard-Lenoir in het centrum van Parijs zou "een regen van kogels" zijn gevallen, waarbij ten ministe één agent werd geraakt.
Er zouden meerdere agenten op de plek van de aanslag aanwezig zijn. De schutter zou zeker dertig kogels hebben afgevuurd.
Het weekblad Charlie Hebdo is eerder doelwit geweest van een aanslag. Het tijdschrift aarzelt niet spotprenten te plaatsen van de profeet Mohamed.
Door: NU.nl
Niet zo'n heel goed plan inderdaad. Alleen al omdat ik de bandbreedte daarvoor mis.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:15 schreef baaart het volgende:
[..]
Zou 'm ook niet zelf gaan hosten als ik jou was..
"gelukkig" zag ik het niet zo goed.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:15 schreef Ajacied422 het volgende:
Maag draait wel om van zo'n filmpje. Ben niet zo snel onder de indruk van dit soort dingen, maar dit is wel aardig ziek.
Ik vraag me ook af of je dit wel zo overdag moet uitzenden...quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:14 schreef eenjongen... het volgende:
Dat laat je toch niet zo op tv zien
Weinig politiek corrects aan op dit moment jaquote:Op woensdag 7 januari 2015 13:15 schreef Downwards het volgende:
[..]
NOS ook helemaal van God los momenteel.
LiveLeakquote:Op woensdag 7 januari 2015 13:16 schreef Molurus het volgende:
[..]
Niet zo'n heel goed plan inderdaad. Alleen al omdat ik de bandbreedte daarvoor mis.
quote:Sur la même vidéo, on peut entendre les agresseurs. D'après ce qu'on peut percevoir, les hommes semblent parler français sans accent.
Geenstijl heeft hem ook (van de politie die, al gewond op de grond liggend, door het hoofd wordt geschoten).quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:16 schreef timmmmm het volgende:
Iemand die dat filmpje nog ergens kan vinden op social media?
Dit kan in heel Europa net zo makkelijk gebeuren.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
Terreurdreiging Parijs verhoogd naar hoogste niveau
Ben benieuwd wat Nederland gaat doen
Het is gewoon ziek om dat op TV te laten zien, wie weet wie er allemaal kijken, kinderen?quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:16 schreef Travel. het volgende:
Paniek om dat filmpje. Stel je niet zo aan zeg.
Niets. Is toch allemaal ver weg? Allemaal in Syrië dit dat. Zal nooit hier komen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
Terreurdreiging Parijs verhoogd naar hoogste niveau
Ben benieuwd wat Nederland gaat doen
quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:16 schreef timmmmm het volgende:
quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:12 schreef Saind het volgende:
mirror
https://scontent-a.xx.fbc(...)12f3e8b8&oe=54AD4DA0
Overdrijf niet man. Alsof het HD beelden zijn van dichtbij.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:17 schreef Rave_NL het volgende:
NOS...
Ik had op z'n minst een cut verwacht voor het genadeschot.
Ik zou het nog een keer of 30 herhalen, dan weet je zeker dat iedereen het gelezen heeft.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:16 schreef Mani89 het volgende:
Hopelijk wordt de rest van Europa nu ook wakker. Dit kan zo niet langer doorgaan.
Vond je dat een genadeschot ja? Dat was een executie.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:17 schreef Rave_NL het volgende:
NOS...
Genadeschot? geëxecuteerd worden heet zo iets.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:17 schreef Rave_NL het volgende:
NOS...
Ik gok dat ze het puur om het uitzenden van het meest recente beeld te doen was zonder het goed te bekijken, dit ga je niet terug zien in het 8 uur journaalquote:Op woensdag 7 januari 2015 13:16 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af of je dit wel zo overdag moet uitzenden...
ach hee, er wordt alleen maar iemand 7 kogels in zn lichaam kado gedaan, is niet erg.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:16 schreef Travel. het volgende:
Paniek om dat filmpje. Stel je niet zo aan zeg.
Ik ook, pff, er zitten ook kinderen voor de tv. (En de NOS moet niet bepalen wanneer kinderen blootgesteld moeten worden aan de gruwelijkheden van de mensheid, dat moeten de ouders doen).quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:17 schreef Rave_NL het volgende:
NOS...
Dionne waarschuwt toch? Als je dan nog je kinderen laat kijken ben je een beetje beperkt.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het is gewoon ziek om dat op TV te laten zien, wie weet wie er allemaal kijken, kinderen?
U bent de moordpartij in Noorwegen alweer vergeten. Kort geheugen zeg. Is dit de eerste keer dat u hiermee geconfronteerd wordt?quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:17 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Niets. Is toch allemaal ver weg? Allemaal in Syrië dit dat. Zal nooit hier komen.
Wat een bull shit, zitten kinderen thuis op woensdagmiddag. Echt schandalig dit.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:17 schreef Infection het volgende:
Goed dat de NOS het uitzendt. Zien mensen tenminste de realiteit.
Ja dus deze mensen voelen zich geroepen mee te vechten in iemand anders' oorlog. De Islam maakt dat mogelijk, niet de oorlog van iemand anders. wagen->paard.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
ISIS werft ook in Europa. Het is niet alsof de groepering alleen in Irak en Syrië opereert
Volgens mij wordt hij helemaal niet meer geraakt de tweede keer.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:17 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Geenstijl heeft hem ook (van de politie die, al gewond op de grond liggend, door het hoofd wordt geschoten).
Die lopen daar al jaren rond.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:18 schreef StephanL het volgende:
Militairen bij de Eiffel TorenToen ik er een aantal jaren geleden was, zag je alleen een hoop agenten.
Mijn broer woont en werkt in Parijs.
Men wil voorkomen dat het een groot vuurgevecht wordt waarbij veel onschuldige mensen omkomen natuurlijk.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:16 schreef MouzurX het volgende:
Hoe kunnen die gasten dan ontsnappen als er al politie was?
In Parijs loopt het leger rond, je zou toch denken dat ze hun wel kunnen volgen, met helikopters e.d.
Als een religie dit soort uitwassen met zich meebrengt, is de religie an sich al een probleem. Dus ook de aanwezigheid daarvan. Onderzoek naar denkbeelden onder 'gematigde' moslims laat een enorme kloof zien qua opvattingen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De aanwezigheid van de extreme islam is een groot probleem.
Ik acht het bestuur van de lokale moskee niet in staat tot dit soort gruweldaden.
Een aantal jaar? Dat lijkt me nog optimistisch uitgedrukt.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:14 schreef Happel het volgende:
Kwestie van een aantal jaar voordat dit ook in Nederland gebeurd.
Was toen wij in september in Parijs waren ook wel, toen was er die dreiging dat ze wellicht een aanslag in de metro wilden gaan plegen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:18 schreef StephanL het volgende:
Militairen bij de Eiffel TorenToen ik er een aantal jaren geleden was, zag je alleen een hoop agenten.
Mijn broer woont en werkt in Parijs.
wtf manquote:Op woensdag 7 januari 2015 13:12 schreef Saind het volgende:
mirror
https://scontent-a.xx.fbc(...)12f3e8b8&oe=54AD4DA0
Staat hier: http://www.geenstijl.nl/quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:16 schreef timmmmm het volgende:
Syriequote:Op woensdag 7 januari 2015 13:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ze zien er wel pro uit en schieten gewoon raak. Vraag me af waar ze getrained zijn.
Nee, beslist niet. Dit lijkt juist erg goed doordacht en gepland. Zeker niet het werk van impulsieve en verwarde geesten.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:19 schreef Molurus het volgende:
"Dit waren gestoorde mensen"
Ik weet het niet hoor... afgaande op dat filmpje lijkt het allemaal goed gepland. Alleen al het feit dat ze nu spoorloos zijn.
Natuurlijk geen prettige lui, maar het zijn niet het soort mensen dat is ontsnapt uit de GGZ.
Maar zodra er een heuvel met Afghanen wordt opgeblazen maar dat is dan weer anders ofzo?quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
ach hee, er wordt alleen maar iemand 7 kogels in zn lichaam kado gedaan, is niet erg.![]()
![]()
Als het religieus gemotiveerd is, hadden ze er dan niet moeten zitten?quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:19 schreef Molurus het volgende:
Ik weet het niet hoor... afgaande op dat filmpje lijkt het allemaal goed gepland. Alleen al het feit dat ze nu spoorloos zijn.
Natuurlijk geen prettige lui, maar het zijn niet het soort mensen dat is ontsnapt uit de GGZ.
In 'Merica hebben ze daarom een assaultrifle in elke copcar sinds een bankoverval met een identieke situatie.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:16 schreef StephanL het volgende:
Sta je daar met je pistooltje, of niet eens tegen over twee man met kalasjnikovs
Split second beslissingenquote:Op woensdag 7 januari 2015 13:19 schreef eenjongen... het volgende:
De nos krijgt hier nog veel kritiek over hoor
Ja dat klopt.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:19 schreef Travel. het volgende:
[..]
Maar zodra er een heuvel met Afghanen wordt opgeblazen maar dat is dan weer anders ofzo?
De aanwezigheid van religie an sich is nimmer uit te bannen. Knoop dat maar eens in uw oren - want het lijkt er maar niet bij u in te gaan. Ik zeg dat - omdat je kennelijk de aanwezigheid al als problematisch ziet.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als een religie dit soort uitwassen met zich meebrengt, is de religie an sich al een probleem. Dus ook de aanwezigheid daarvan. Onderzoek naar denkbeelden onder 'gematigde' moslims laat een enorme kloof zien qua opvattingen.
[..]
Een aantal jaar? Dat lijkt me nog optimistisch uitgedrukt.
professionals zijn het , das duidelijkquote:Op woensdag 7 januari 2015 13:19 schreef Molurus het volgende:
Het waren tweelingenquote:Op woensdag 7 januari 2015 13:17 schreef Mutant01 het volgende:
Het zijn in ieder geval professionals. Getrainde mensen. Ik ben ook wel benieuwd of het eenlingen zijn of dat ze gelieerd zijn aan een terreurgroep.
Breivik noem ik ook gestoord, ondanks dat dat ook zeer goed gepland en uitgevoerd was. Gaat over hoe ziek je moet zijn zo'n horrordaad uit te voerenquote:Op woensdag 7 januari 2015 13:19 schreef Molurus het volgende:
Hoezo is het iemand anders z'n oorlog? Ze zien elkaar als broeders dus het is ook hun oorlog.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:18 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja dus deze mensen voelen zich geroepen mee te vechten in iemand anders' oorlog. De Islam maakt dat mogelijk, niet de oorlog van iemand anders. wagen->paard.
Wat wil je nu eigenlijk zeggen...quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:19 schreef Travel. het volgende:
[..]
Maar zodra er een heuvel met Afghanen wordt opgeblazen maar dat is dan weer anders ofzo?
Dat dus. Een schot en meteen raak. Zijn geen amateurs i.i.g.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ze zien er wel pro uit en schieten gewoon raak. Vraag me af waar ze getrained zijn.
Ik zie dat anders. Dat deze moordenaars hetzelfde geloof aanhangen als lokale moslims die multiculti-markten organiseert, maakt niet dat de laatstgenoemde een potentieel gevaar vormt.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als een religie dit soort uitwassen met zich meebrengt, is de religie an sich al een probleem. Dus ook de aanwezigheid daarvan. Onderzoek naar denkbeelden onder 'gematigde' moslims laat een enorme kloof zien qua opvattingen.
Ja, ik doelde dan ook op de vraag of het cellen zijn of dat dit gewoon twee gasten zijn die zelfstandig opereren.quote:
De aanwezigheid van de religie an sich, schreef ik. Daarbij expliciet doelend op de islam.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De aanwezigheid van religie an sich is nimmer uit te bannen. Knoop dat maar eens in uw oren - want het lijkt er maar niet bij u in te gaan. Ik zeg dat - omdat je kennelijk de aanwezigheid al als problematisch ziet.
was toch al niet duidelijk te zienquote:
Dit.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:20 schreef eQuaL het volgende:
Ergens toch wel goed dat ze het laten zien.
Eenlingen noemen we al snel ziek. In mijn beleving is zonder goede reden georganiseerd een land platbombarderen net zo ziek. (Irak.)quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:20 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Breivik noem ik ook gestoord, ondanks dat dat ook zeer goed gepland en uitgevoerd was. Gaat over hoe ziek je moet zijn zo'n horrordaad uit te voeren
Precies.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:20 schreef StephanL het volgende:
Dit is wat een nieuwszender moet doen, de realiteit laten zien.
Kom op, joh. Dit is het levende GTA.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:20 schreef StephanL het volgende:
Dit is wat een nieuwszender moet doen, de realiteit laten zien.
Inderdaad een groot verschil met de afrekeningen hier in Amsterdam en omgeving.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:20 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dat dus. Een schot en meteen raak. Zijn geen amateurs i.i.g.
Ook die kogelgaten in die politie-auto zijn vrij stabiel met een kalashnikov.
Levend.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:21 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Precies.
O man wat hoop ik dat deze lui gepakt worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |