Dat vind ik wel We hebben op zo veel dingen 'recht' maar dat maakt ze niet altijd moreel juistquote:
Dat is heel relevant.quote:
Anders het hele topic even lezen?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:29 schreef miss_sly het volgende:
Waarom geeft dat TS het recht om er iets over te vragen? Het was niet tegen TS gericht, er is verder geen ruzie of meningsverschil of wat dan ook ontstaan. Er is niets gebeurd, behalve dat de vrouw een voor velen bedenkelijke opmerking plaatste naar haar partner.
Waarom heb je niet het idee dat je -meer- recht hebt op inmenging?quote:Ik heb niet het idee dat ik meer recht heb op inmenging in andermans relatie als er naar mijn idee bedenkelijke opmerkingen in mijn huis worden geplaatst dan wanneer ik in hun huis ben of bij andere vrienden.
Sinds wanneer bestaat er zoiets als 'een recht om iets te vragen'?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:29 schreef miss_sly het volgende:
Waarom geeft dat TS het recht om er iets over te vragen? Het was niet tegen TS gericht, er is verder geen ruzie of meningsverschil of wat dan ook ontstaan. Er is niets gebeurd, behalve dat de vrouw een voor velen bedenkelijke opmerking plaatste naar haar partner.
Ik heb niet het idee dat ik meer recht heb op inmenging in andermans relatie als er naar mijn idee bedenkelijke opmerkingen in mijn huis worden geplaatst dan wanneer ik in hun huis ben of bij andere vrienden.
Ik zeg vaak knullie, knul, mannie, ventje, jongetje, pumpkin, aap, monster, boo, mijn allesje, kabouter, honingbijtje, etc. Het is een grapje tussen mij en mijn vriend.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:29 schreef Saarie het volgende:
Hee,
Ik noem mijn vriend schatje, liefje en nog meer verkleinwoorden. Ik denk dat het in dezelfde categorie valt als mannetje. Alleen mijn vriend vindt het niet erg. Ik denk dus dat de vrouw in dit verhaal het helemaal niet op een nare manier ziet.
Hee, dat is niet mijn idee, dat wordt hier geopperd: het vond in jouw huis plaats, dús (volgens magnetronkoffie en Moppert) heb je recht er iets over te vragen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:31 schreef Obstinaatje het volgende:
[..]
Sinds wanneer bestaat er zoiets als 'een recht om iets te vragen'?
Laat me raden. Je verplicht hem ook om in de tuin te plassen zeker. (Dit verklaart overigens we je overige reacties.)quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:32 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik zeg vaak knullie, knul, mannie, ventje, jongetje, pumpkin, aap, monster, boo, mijn allesje, kabouter, honingbijtje, etc. Het is een grapje tussen mij en mijn vriend.
En wie bepaalt wat moreel juist is en wat niet?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:29 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Dat vind ik wel We hebben op zo veel dingen 'recht' maar dat maakt ze niet altijd moreel juist
Anders het hele topic even lezen?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:30 schreef Moppert het volgende:
[..]
Dat is heel relevant.
Het zijn Ts haar zaken niet. laat ze lekker gelukkig zijn in hun relatie.
Oh daar gaan we zonder oordeel?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:33 schreef Obstinaatje het volgende:
[..]
Laat me raden. Je verplicht hem ook om in de tuin te plassen zeker. (Dit verklaart overigens we je overige reacties.)
Maar ook op een denigrerende toon? Of op een zeg maar speelsere manier?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:32 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik zeg vaak knullie, knul, mannie, ventje, jongetje, pumpkin, aap, monster, boo, mijn allesje, kabouter, honingbijtje, etc. Het is een grapje tussen mij en mijn vriend.
Ik vind ook van niet, ik bedoelde meer dat hij daar zo stug aan vast blijft houden dat ik maar niet die discussie aan ging, ik snap werkelijk waar niet waarom hij dingen af doet als niet relevant.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hee, dat is niet mijn idee, dat wordt hier geopperd: het vond in jouw huis plaats, dús (volgens magnetronkoffie en Moppert) heb je recht er iets over te vragen.
Ik vind van niet.
Ik ben benieuwd naar je motivatie waarom jij meent niet dat recht te hebben (en anderen wellicht ook niet? )quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hee, dat is niet mijn idee, dat wordt hier geopperd: het vond in jouw huis plaats, dús (volgens magnetronkoffie en Moppert) heb je recht er iets over te vragen.
Ik vind van niet.
Beidequote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:37 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar ook op een denigrerende toon? Of op een zeg maar speelsere manier?
Tuinkabouters plassen in de tuin en zitten op een paddestoel. En of hij je slaat, ik wil het niet weten. Maar je uitlating verklaart waarom je mij erg vervelend vind omdat ik dit aan de orde stel, en de mevrouw in kwestie normaal, tja..... wat zal ik zeggen. Overigens (als je nou toch zo goed kan lezen) mijn vraag was gesteld aan de mannen hier, wat ze er van vinden. En ik heb min of meer de indruk dat jij dat niet bent.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:35 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Oh daar gaan we zonder oordeel?
Jij wil weten wat er achter kan zitten, nou dat het een grapje is tussen mij en mijn vriend dus. Dat staat er letterlijk. Maar blijkbaar maakt een grapje tussen mij en mijn partner, dat jij niet begrijpt, mij een controlerend monster?
Het is maar goed dat je een topic opent in een poging om het te begrijpen!
Hij noemt mij liefkozend sloerie. Zou hij mij ook slaan denk je?
Naar mijn mening ben jij juist diegenen die stug is (het niet eens willen uitleggen van het waarom van je antwoord getuigt namelijk van die stugheid).quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:37 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ik vind ook van niet, ik bedoelde meer dat hij daar zo stug aan vast blijft houden dat ik maar niet die discussie aan ging, ik snap werkelijk waar niet waarom hij dingen af doet als niet relevant.
Je stelt wel meer vragen in je OP, waarvan een specifiek aan mannen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:38 schreef Obstinaatje het volgende:
[..]
Tuinkabouters plassen in de tuin en zitten op een paddestoel. En of hij je slaat, ik wil het niet weten. Maar je uitlating verklaart waarom je mij erg vervelend vind omdat ik dit aan de orde stel, en de mevrouw in kwestie normaal, tja..... wat zal ik zeggen. Overigens (als je nou toch zo goed kan lezen) mijn vraag was gesteld aan de mannen hier, wat ze er van vinden. En ik heb min of meer de indruk dat jij dat niet bent.
Ik vind sowieso niet dat iemand 'recht' zou hebben op enige uitleg over iets dat zich betrekking heeft op mijn relatie. Zelfs al gebeurt er iets in aanwezigheid van een ander. Dat wil niet zeggen dat ik vind dat je er niets over mag zeggen/vragen op datzelfde moment, dat mag je wat mij betreft over alles, maar 'recht' heb je niet. Dat hebben alleen de personen binnen de relatie.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar je motivatie waarom jij meent niet dat recht te hebben (en anderen wellicht ook niet? )
Maar dan is het duidelijk dat het een grapje isquote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:38 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Beide
Soms juist zo denigrerend mogelijk, omdat het leuke er aan is
Ik vind het niet vervelend dat jij dit aan de orde stelt ik vind het alleen erg raar. Het gaat je helemaal niets aan waarom mensen dit doen en er is ook een enkele manier waarop wij, een groep volslagen vreemden, kunnen weten waarom zij het doenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:38 schreef Obstinaatje het volgende:
[..]
Tuinkabouters plassen in de tuin en zitten op een paddestoel. En of hij je slaat, ik wil het niet weten. Maar je uitlating verklaart waarom je mij erg vervelend vind omdat ik dit aan de orde stel, en de mevrouw in kwestie normaal, tja..... wat zal ik zeggen. Overigens (als je nou toch zo goed kan lezen) mijn vraag was gesteld aan de mannen hier, wat ze er van vinden. En ik heb min of meer de indruk dat jij dat niet bent.
Nee hoor. Alsof de slager weet waarom ik mijn vriend kroellemans noemquote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar dan is het duidelijk dat het een grapje is
Het ging mij dan ook meer over het recht om de vraag te stellen, niet om het recht om een antwoord te krijgen (2 verschillende dingen)quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind sowieso niet dat iemand 'recht' zou hebben op enige uitleg over iets dat zich betrekking heeft op mijn relatie. Zelfs al gebeurt er iets in aanwezigheid van een ander. Dat wil niet zeggen dat ik vind dat je er niets over mag zeggen/vragen op datzelfde moment, dat mag je wat mij betreft over alles, maar 'recht' heb je niet. Dat hebben alleen de personen binnen de relatie.
Die slager is vast niet zo dom als je denkt dat ie isquote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:45 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Nee hoor. Alsof de slager weet waarom ik mijn vriend kroellemans noem
Je hebt geen recht om vragen te stellen over iemands relatie! Betreffende die relatie hebben maar 2 mensen rechten, dat zijn de mensen die in die relatie zitten.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het ging mij dan ook meer over het recht om de vraag te stellen, niet om het recht om een antwoord te krijgen (2 verschillende dingen)
Hoe moet hij in hemelsnaam weten waarom ik een bepaald koosnaampje gebruik? Jij weet het ook alleen maar omdat ik net typte dat het een grapje wasquote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:46 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Die slager is vast niet zo dom als je denkt dat ie is
Wie heeft het nou weer over 'recht op uitleg"? Het ging toch over 'recht op een vraag stellen'? Snap je jezelf nog wel?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind sowieso niet dat iemand 'recht' zou hebben op enige uitleg over iets dat zich betrekking heeft op mijn relatie. Zelfs al gebeurt er iets in aanwezigheid van een ander. Dat wil niet zeggen dat ik vind dat je er niets over mag zeggen/vragen op datzelfde moment, dat mag je wat mij betreft over alles, maar 'recht' heb je niet. Dat hebben alleen de personen binnen de relatie.
Ik vind jou trouwens een erg vervelende manier van posten hebben.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:48 schreef Obstinaatje het volgende:
[..]
Wie heeft het nou weer over 'recht op uitleg"? Het ging toch over 'recht op een vraag stellen'? Snap je jezelf nog wel?
Als ik je een welgemeende raad mag geven. Ga nooit gokken, je bent er niet erg goed in.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:43 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Maar ik gok dat jij een open/neutrale vraag nog niet zou herkennen al danste hij naakt je kamer door
Die vraag ging dan ook niet over iemands relatie, maar om het ten toon gespreide gedrag bij TS thuis en -dat- is geen verplichting voor TS om de mond te houdenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hebt geen recht om vragen te stellen over iemands relatie! Betreffende die relatie hebben maar 2 mensen rechten, dat zijn de mensen die in die relatie zitten.
Over denigrerend doen gesproken inderdaadquote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind jou trouwens een erg vervelende manier van posten hebben.
De slager pikt alles. Als hij maar verkoopt.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:46 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Die slager is vast niet zo dom als je denkt dat ie is
Enig idee hoe dat komt?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Slim van hem he?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:50 schreef Obstinaatje het volgende:
[..]
De slager pikt alles. Als hij maar verkoopt.
Er is geen verplichting om je mond te houden, dat is weer iets heel anders.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Die vraag ging dan ook niet over iemands relatie, maar om het ten toon gespreide gedrag bij TS thuis en -dat- is geen verplichting voor TS om de mond te houden
Ja, door het karakter van TSquote:
Je hoeft niet te blijven hoor.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten. Voel je de behoefte voor haar op te komen?quote:
Omdat je vaker bij de slager komt en die slager jullie al vaker gezien heeft?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:47 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Hoe moet hij in hemelsnaam weten waarom ik een bepaald koosnaampje gebruik? Jij weet het ook alleen maar omdat ik net typte dat het een grapje was
Als het van een afstand duidelijk was hoefde TS ook geen topic te maken want dan wisten we gewoon altijd en overal waarom mensen bepaalde dingen doen
Ik was ook niet echt met jou 'in gesprek', en dat ga ik ook niet doen. Ik vind je denigrerend overkomen en ik heb daar geen behoefte aan.quote:
Enig idee waarom je dat denkt?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten. Voel je de behoefte voor haar op te komen?
Onze vrienden weten ook niet van onze inside joke hoor, daarom is het een inside jokequote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Omdat je vaker bij de slager komt en die slager jullie al vaker gezien heeft?
Ten slotte heeft die vergelijking de vergelijking met TS aangezien TS bekenden is van dat stelletje en niet bijvoorbeeld hun dienstdoende ober
Doei. Wat denk je nou? Hier leen ik me niet voor.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Enig idee waarom je dat denkt?
O?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is geen verplichting om je mond te houden, dat is weer iets heel anders.
Er is geen recht op vragen mogen stellen.
Dat je wel vragen stelt, waar dan ook aan wie dan ook, is iets heel anders, maar er is geen recht.
te laat...je hebt het al gedaan door je vorige opmerkingquote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Doei. Wat denk je nou? Hier leen ik me niet voor.
Met welk doel wil je het gedrag van mevrouw t.o.v. haar man bij haar ter sprake brengen?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:53 schreef Obstinaatje het volgende:
[..]
Denk je dan dat jij het recht hebt om me een vraag te stellen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |