In een van de eerste reacties wordt zoiets al gezegd.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar dit is toch maar een aanname die 5 stappen verder is dan "er gewoon wat van zeggen"?
Ik vind het raar dat 'men' wel een mening mag hebben over haar opmerking/hun relatie en die zelfs mag ventileren door te zeggen dat 'men' het geen gepast gedrag vindt, terwijl zij dit gedrag dus niet mag vertonen.quote:
Ik zat erbij en keek ernaar. En constateerde in gedachten (wellicht ten onrechte) dat het schoon blijven van mijn toilet voor mevrouw kennelijk belangrijker was dan het zelfbeeld van heer man. (Ik begon namelijk te lachen en zei "Zitten? Hoezo?") Maar ik vraag me nog steeds af waarom iemand zoiets doet.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En wat voor reactie kreeg je??
TS denkt gewoon door door wat open vragen te stellen. Hij heeft hierover nog geen definitieve mening gevormd, anders had hij niet dit topic geopendquote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In een van de eerste reacties wordt zoiets al gezegd.
Tevens is de OP ook al zo ingericht, evenals de vraagstelling: 'zij' vertoont gedrag dat 'castrerend' zou zijn.
Ehh, ik snap je zin niet helemaal. Wat bedoel je nou precies?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat 'men' wel een mening mag hebben over haar opmerking/hun relatie en die zelfs mag ventileren door te zeggen dat 'men' het geen gepast gedrag vindt, terwijl zij dit gedrag dus niet mag vertonen.
Open vragen?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:15 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
TS denkt gewoon door door wat open vragen te stellen. Hij heeft hierover nog geen definitieve mening gevormd, anders had hij niet dit topic geopend
Preciesquote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In een van de eerste reacties wordt zoiets al gezegd.
Tevens is de OP ook al zo ingericht, evenals de vraagstelling: 'zij' vertoont gedrag dat 'castrerend' zou zijn.
Lees even alles hè voordat je weer gaat schreeuwen....quote:
Ik bedoel dat je er als buitenstaander kennelijk van alles van mag vinden en dat zelfs mag uiten, maar dat het wel ongepast is dat zij zulk gedrag vertoont. Waarom is dat van haar ongepaster dan dat van een buitenstaander om ernaar te vragen? Het is tussen haar en haar partner, toch?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:15 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ehh, ik snap je zin niet helemaal. Wat bedoel je nou precies?
Hij had al een (voorlopige) mening gevormd (over deze situatie nagedacht) alvorens er een topic over te hebben geopend.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:17 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Precies
Er word niets gezegd over hoe de man reageerde, hoe de interactie verder is tussen het koppel etc
Daarom vind ik dat je met deze OP maar 1 kant op kunt en vind ik het weer zo'n typisch topic waarbij TS gewoon fok even nodig heeft om zichzelf te bevestigen en zijn/haar acties te verantwoorden
natuurlijk, ikzelf geef ook aan dat ikzelf die omgang ook niet prettig zou vinden...quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:00 schreef Obstinaatje het volgende:
[..]
Maar iedereen heeft toch ingebakken voorkeur/afkeer? Niemand is geheel objectief. Zelf al zou het een beroepsvereiste zijn (rechter( bijvoorbeeld) dan nog zijn er persoonlijke ideeën die gewoon ingebakken zijn. Je wordt nou eenmaal heel vroeg in het leven gevormd, en dat is daar een (dikwijls onbewust) onderdeel van.
En vandaar ook mijn vraag, omdat ik me realiseer dat ik niet objectief ben.
Het is tussen haar en haar partner, maar het gebeurde bij TS thuis en TS heeft alle recht om aan de bezoekers vragen te stellen als hij iets hiervan niet snapt.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je er als buitenstaander kennelijk van alles van mag vinden en dat zelfs mag uiten, maar dat het wel ongepast is dat zij zulk gedrag vertoont. Waarom is dat van haar ongepaster dan dat van een buitenstaander om ernaar te vragen? Het is tussen haar en haar partner, toch?
Er worden steeds meer dingen bijgehaald die nooit zijn gezegd. Waar heb ik gezegd dat ik die man wil beschermen?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:19 schreef RM-rf het volgende:
[..]
natuurlijk, ikzelf geef ook aan dat ikzelf die omgang ook niet prettig zou vinden...
De 'mening' del ik, maar wat doe je vervolgens met iets wat hooguit een persoonlijke mening is.
En ja, ik kan me zelf best wel wat voorstellen bij het voorbeeld van zo'n 'stelletje' dat zich op een bepaalde, opvallende manier gedraagt in de groep. Iets wat dan wenkbrauwen doet optrekken, of wat gemompel oplevert.
enkel, als die beiden in hun relatie om wat voor reden dan ook zich zo zijn gaan gedragen en zolang ze dat zelf niet willen veranderen, is het niemand anders probleem qua hoe ze er zelf mee omgaan tussen hen beiden.
Overigens kan ik me wel voorstellen dat als zulk een stel in je sociale netwerk zit, je er op een bepaalde manier op kunt of zelfs moet reageren.
Dat je soms bepaalde stelletjes domweg uit de weg gaat, omdat hun gedrag onderling jou stoort.
Ze niet uitnodigd of uitnodigingen of groepen mijd waar zij zijn.
Soms ook duidelijk een 'voorkeur' voor een van beiden duidelijk maakt: "hij wel, maar haar nodig ik niet uit". (overigens, imho een typisch vrouwen-probleem waar vrouwen ook veel moeilijker over doen dan mannen)
ook bv zo'n vrouw die heel publiekelijk zoiets roept over toiletgang, kan je net zo goed publiek belachelijk maken. Om duidelijk te maken dat ze ook een reacties van een sociale groep kan krijgen als ze zich zo opstelt in publiek.
dat is dan gewoon een kwestie van omgang in sociale groepen en niet per definitie betrokken op die relatie.
Wat ikzelf wel denk is dat het aan niemand anders is om bepaalde interne omgangsregels in die relatie zelf te veranderen.. dat moeten die partners zelf regelen en is iets privaats.
Hoe mensen zich in publieke groepen opstellen is wat anders, zoals die vrouw en hoe zij over haar 'mannetje' spreekt in een groep, maar maak dan gewoon duidelijk dat het je eigen afkeer van die vrouw is en verschuil je niet achter 'ik moet die man beschermen'
Ok dan heeft ze dat recht maar waarom in godsnaam zou je er mee bezig zijn. of er ook maar woorden vuil aan maken?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:21 schreef magnetronkoffie het volgende:
maar het gebeurde bij TS thuis en TS heeft alle recht om aan de bezoekers vragen te stellen als hij iets hiervan niet snapt.
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:15 schreef Dr.Mikey het volgende:
Is de vrouw in kwestie dik en onzeker?
Tja mannen die vrouwen aanspreken met 'mevrouwtje', echt gruwelijk....quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:26 schreef Fera het volgende:
Ik zeg alleen mannetje om te pesten of als ik vrouwtje genoemd word.
Dat tweede is wel erg zeg.Alsof je partner een retard is.
Dat is toch niet relevant?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:27 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ok dan heeft ze dat recht maar waarom in godsnaam zou je er mee bezig zijn. of er ook maar woorden vuil aan maken?
Mevrouwtje is nog erger. Brrr...quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:27 schreef Obstinaatje het volgende:
[..]
Tja mannen die vrouwen aanspreken met 'mevrouwtje', echt gruwelijk....
Of met "EEEEEEEEEEE SKATJAH!"quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:27 schreef Obstinaatje het volgende:
[..]
Tja mannen die vrouwen aanspreken met 'mevrouwtje', echt gruwelijk....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |