Yasmine is geen Moslim. Haar zaken verwijten daarin en dat ze "de homo's die mishandelt worden in hun hempje laat staan" op een emotionele wijze is nogal misplaatst. Wie weet is ze wel het nichtje van Krol en COC-activist buiten fok ofzo.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:16 schreef Mystikvm het volgende:
De homohaat is voor haar toch blijkbaar een argument om van leer te trekken tegen de moslimgemeenschap? Waarom zou dat een slecht argument zijn?
Dat was mijn punt niet, ik weet dat zij geen moslim is.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:20 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Yasmine is geen Moslim. Haar zaken verwijten daarin en dat ze "de homo's die mishandelt worden in hun hempje laat staan" op een emotionele wijze is nogal misplaatst. Wie weet is ze wel het nichtje van Krol en COC-activist buiten fok ofzo.
En Yasmine moet haar naam wijzigen idd, iedereen trapt erin
Ik heet Yasmin. Had er over nagedacht om hem te wijziging vanwege al die smerige onderbuikdiarree die schijnbaar bij het lezen van mijn naam omhoog komt.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:20 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Yasmine is geen Moslim. Haar zaken verwijten daarin en dat ze "de homo's die mishandelt worden in hun hempje laat staan" op een emotionele wijze is nogal misplaatst. Wie weet is ze wel het nichtje van Krol en COC-activist buiten fok ofzo.
En Yasmine moet haar naam wijzigen idd, iedereen trapt erin
Je punt is dat je meent dat de persoon in kwestie geen kritiek mag hebben op homofobische Moslims.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:21 schreef Mystikvm het volgende:
Dat was mijn punt niet, ik weet dat zij geen moslim is.
Ik ben emotioneel dat klopt. Maar hoe zou jij het nou vinden als je regelmatig met een bange dochter en een huilende (want weer eens in elkaar gemept) naaste te maken hebt? Waarom wordt daar nou zo makkelijk en klakkeloos aan voorbij gegaan? Ik SNAP dat gewoon niet. Elke keer als ik dit soort dingen aankaart, wordt ik zomaar hup opzij gezet. Net zoals mijn naaste die met homogeweld te maken heeft en te horen krijgt: had je maar niet je verloofde moeten kussen. Nou ja!quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:54 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik denk dat dit exemplarisch is voor het debat. Omdat er mensen zijn die emotioneel vanuit de onderbuik reageren, worden ze stelselmatig genegeerd door wat zij ervaren als "de heersende elite".
Ik ben het niet vaak met NotYou eens, maar nu wel. Ze praat echt geen onzin. Het is hooguit overemotioneel. Dat betekent niet dat je er maar aan voorbij moet gaan alsof je het niet gelezen hebt. Dat is nu precies wat deze sentimenten aanwakkert.
Dit was mijn punt. Verhaal over de sjeik niet helemaal juist? Dan ben je totaal niet voor rede vatbaar en moet je genegeerd worden.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:20 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Jij zoekt liever een detailtje dat niet klopt om zodoende met retorische truukjes mijn kritiek van tafel te kunnen vegen. Feit blijft dat de kritiek terecht is en dat je mij wel kunt wegzetten, maar dat daarmee mijn kritiek niet weg is. Zie hier in een notedop de bron voor/het mechanisme achter Pegida. Mensen voelen zich niet gehoord, niet erkend, niet serieus genomen, terwijl zij soms best wel een punt hebben. De multiculturele samenleving bestaat niet. Er bestaat een aantal verschillende monoculturen naast elkaar in onze samenleving, maar dat is iets héél anders. En daar zijn behoorlijk veel mensen NIET gelukkig mee en die zijn absoluut niet allemaal gekken, extremisten of tokkies.
Jammer dit. Je gaat compleet voorbij aan de manier waarop zij haar argumenten hier neer zet. Dat is het hele punt.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:24 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dit was mijn punt. Verhaal over de sjeik niet helemaal juist? Dan ben je totaal niet voor rede vatbaar en moet je genegeerd worden.
Homohaat aanhalen in deze discussie of veronderstellen dat iemand daar geen problemen mee heeft? Volledig diskrediet. Negeren maar weer.
Stellen dat de demonstranten in Duitsland misschien wel een punt hebben? Borderline extremist. Liever niet meer op reageren, en zeker niet met inhoudelijke argumenten. Gewoon eenen de zaak is afgedaan. Dat is precies hoe die 20000 mensen op dat plein zich voelen.
Die toon is ergens vandaan gekomen, die is niet "opeens" zomaar uit de lucht komen vallen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen kritiek. Het is de toon waarop zij de discussie aangaat. En als ze niet gelijk te horen krijgt wat ze wilt horen dan gaat ze ook nog ongepaste aannames uiten.
Toevoeging: uit haar ondertitel kan je trouwens ook opmaken dat het niet alleen kritiek is.
ah gossie, ik word niet gehoord, huil huil... alleen nergens uit blijkt dat je niet wordt gehoord, alleen jij maakt je eigen perceptie dat er niet naar je geluisterd wordt .... die Pediga, kom op zeg, ik geloof dat er precies 0,4% moslims wonen in Dresden, nou phoe, dat is me wel een tsunami waard al die buitenlanders daarquote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:20 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Het boekje van die sjeik werd hier in de moskee open en bloot verkocht en de stelling die hij poneert werd door niemand als een probleem gezien, zelfs niet door het OM.
Maar als ik min of meer hetzelfde zou stellen, kan ik me NIET verschuilen achter m'n "geloof" en wordt ik zonder meer veroordeeld. Er IS rechtsongelijkheid tussen gelovigen en niet-gelovigen. Dat is mijn punt en daar lul jij gewoon overheen.
Jij zoekt liever een detailtje dat niet klopt om zodoende met retorische truukjes mijn kritiek van tafel te kunnen vegen. Feit blijft dat de kritiek terecht is en dat je mij wel kunt wegzetten, maar dat daarmee mijn kritiek niet weg is. Zie hier in een notedop de bron voor/het mechanisme achter Pegida. Mensen voelen zich niet gehoord, niet erkend, niet serieus genomen, terwijl zij soms best wel een punt hebben. De multiculturele samenleving bestaat niet. Er bestaat een aantal verschillende monoculturen naast elkaar in onze samenleving, maar dat is iets héél anders. En daar zijn behoorlijk veel mensen NIET gelukkig mee en die zijn absoluut niet allemaal gekken, extremisten of tokkies.
Doe je het weer. En ik ben op geen enkele manier verantwoordelijk voor jouw gevoelens. Dus spreek mij daar ook niet op aan.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:27 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Die toon is ergens vandaan gekomen, die is niet "opeens" zomaar uit de lucht komen vallen.
En wat ongepaste aannames betreft: je hebt geen letter aan dat homogeweld besteed, zo ongepast was mijn aanname. Maar hé, een imam staat wat te huilen over facebook en hoppa!
Zelfs als is het niet gezegd (maar net zoals jij staat mij zoiets wel bij), dan nóg heeft helemaal niemand er een probleem mee gehad dat een moskee dit soort haatteksten open en bloot staat te verkopen. Moet je eens met Mein Kampf proberen....nog zo'n pareltje van rechtsongelijkheid tussen gelovigen en ongelovigen....je weet wel: die olifant in de kamer waar Re zo opvallend omheen loopt.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is wel degelijk hier gezegd ook in een of andere moskee. De imam in kwestie werd tijdens een poging tot een interview op straat bespuugd door een gast op een fiets die langs kwam gereden, dat was te zien op het journaal meen ik me te herinneren. Daar zal op het net best wel iets over terug te vinden zijn, ik heb alleen geen zin het te gaan opzoeken. Of dat het een in Nederland woonachtige imam betrof, of een op bezoek zijnde imam uit een ander land laat ik even in het midden.
Ik heb zojuist ook een goede demonstratie gegeven van hoe de rest hier zijn punten neerzet. Vaak gepaard gaande met een Godwin en eenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Jammer dit. Je gaat compleet voorbij aan de manier waarop zij haar argumenten hier neer zet. Dat is het hele punt.
Je kunt natuurlijk proberen een discussie "dood te laten bloeden" op "argumenten zoals: "de manier waarop zij haar argumenten hier neer zet" maar dat is gewoon zwak.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Jammer dit. Je gaat compleet voorbij aan de manier waarop zij haar argumenten hier neer zet. Dat is het hele punt.
Ja, voor mij is dat een grapje. Voor mij als atheïst is Mekka niets bijzonders. Een stad in een land zoals er zoveel steden in zoveel landen zijn. Maar zeer zeker beslist niet iets heiligs. En godzijdank kan en mag ik dat hier zo zeggen. Al weet ik niet hoelang dat nog zo is. Want als je teveel spot met voor moslims heilige dingetjes, dan kun je een mes in je keel verwachten......quote:
Nogmaals; ik heb nog niks gezegd over haar argumenten zelf. Snap niet zo goed waarom ik mij moet verantwoorden. Ik heb gereageerd op haar valse aannames.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:31 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk proberen een discussie "dood te laten bloeden" op "argumenten zoals: "de manier waarop zij haar argumenten hier neer zet" maar dat is gewoon zwak.
Laat ik je vertellen dat ik heb gehoord hier van mensen (remigranten) die terug zijn gekomen naar Canada PUUR omdat hun kinderen en zij zelf werden lastig gevallen door sissende agressieve marocjes en dat ze geschrokken zijn van de agressieve cultuur welke er op dit moment rond waart in Nederland.
Ga ik niet iedereen veroordelen maar de feiten spreken voor zich. Islam en Christendom verdraagt elkaar slecht, en dat is al sinds het jaar 700.
Ja, heel leuk dat je 'm herkend hebt!quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Komt het hier vandaan?
http://nl.wikipedia.org/w(...)aginem_esse_delendam
Het is toch logisch dat er gelovige zijn die dit beledigend kunnen vinden ?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:32 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ja, voor mij is dat een grapje. Voor mij als atheïst is Mekka niets bijzonders. Een stad in een land zoals er zoveel steden in zoveel landen zijn. Maar zeer zeker beslist niet iets heiligs. En godzijdank kan en mag ik dat hier zo zeggen. Al weet ik niet hoelang dat nog zo is. Want als je teveel spot met voor moslims heilige dingetjes, dan kun je een mes in je keel verwachten......
Merkel heeft de polarisatie ook alleen maar erger gemaakt door tijdens haar nieuwjaarsspeech de Duitse burgers op te roepen niet naar demonstraties van Pagida te gaan omdat dat allemaal xenofobe racisten zijn.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik heb zojuist ook een goede demonstratie gegeven van hoe de rest hier zijn punten neerzet. Vaak gepaard gaande met een Godwin en een
Het enige wat ik geprobeerd heb te doen is aangegeven hoe die polarisatie ontstaat, en dat een ad hominem niet altijd beantwoord hoeft te worden met een ad hominem. Want daarom staan die mensen op een plein. Niet omdat ze bang zijn voor een ineens ontstane golf van islamisering.
En als ik daar woonde, dan had ik daar beslist bij gestaan....quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:24 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dit was mijn punt. Verhaal over de sjeik niet helemaal juist? Dan ben je totaal niet voor rede vatbaar en moet je genegeerd worden.
Homohaat aanhalen in deze discussie of veronderstellen dat iemand daar geen problemen mee heeft? Volledig diskrediet. Negeren maar weer.
Stellen dat de demonstranten in Duitsland misschien wel een punt hebben? Borderline extremist. Liever niet meer op reageren, en zeker niet met inhoudelijke argumenten. Gewoon eenen de zaak is afgedaan. Dat is precies hoe die 20000 mensen op dat plein zich voelen.
En die reacties zie ik hier ook heel veel voorbij komen. Dan zou ik me ook geschoffeerd voelen, en nog veel harder willen roepen. Want blijkbaar is je mening niet van belang als je bij die demonstratie staat, of er sympathie voor op kan wekken.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Merkel heeft de polarisatie ook alleen maar erger gemaakt door tijdens haar nieuwjaarsspeech de Duitse burgers op te dragen niet naar demonstraties van Pagida te gaan omdat dat allemaal xenofobe racisten zijn.
Niet echt een handige manier om met maatschappelijke onrusten om te gaan.
Mwoah, dat geldt hier ook bij de PVV, erg groot op het platteland. Echter, in Almere en Den Haag harken ze zetels dat het een lieve lust is, en daar barst het van de immigranten.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:36 schreef riazop het volgende:
Hoe verder je er van af zit, hoe banger je bent....
[ afbeelding ]
Toppie! In een en dezelfde post: "ik heb nog niks gezegd over haar argumenten zelf" en "ik heb gereageerd op haar valse aannames". Het staat er écht!quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nogmaals; ik heb nog niks gezegd over haar argumenten zelf. Snap niet zo goed waarom ik mij moet verantwoorden. Ik heb gereageerd op haar valse aannames.
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:40 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Toppie! In een en dezelfde post: "ik heb nog niks gezegd over haar argumenten zelf" en "ik heb gereageerd op haar valse aannames". Het staat er écht!
Nee je hebt inderdaad NIET inhoudelijk gereageerd en dat is dan ook precies wat ik je verwijt.
Wél aandacht voor moslims, geen aandacht voor homo's. En dat is geen aanname, dat is de enige conclusie die uit dit topic te halen valt.
En dús is Theo terecht dood en dús mogen dit soort dingen niet gezegd worden?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:34 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het is toch logisch dat er gelovige zijn die dit beledigend kunnen vinden ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |