SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door drakin op 07-01-2015 10:35:48 ]Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zolderkamer FOKkers zijn verdoemd
quote:Op woensdag 7 januari 2015 10:37 schreef tharealmb het volgende:
Hoe kun je nou hulp zoeken, als je zelf niet weet of vergeet dat je dement bent?
tenminste, vooral in het begin kon je mijn oma niet wijsmaken dat ze alles vergat... ook al at ze elke ochtend shampoo....![]()
ZolderkamerFokkers zijn vaak ook helemaal alleen aan hun lot overgelaten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zolderkamer FOKkers zijn verdoemd
Maar in het begin heb je nog een beetje besef van wat je overkomt en zet je vaak nog je computer aan op Fok.Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
probleem is (denk ik! ben geen expert) dat je pas weet dat je dement bent als anderen je er op wijzen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 10:47 schreef drakin het volgende:
[..]
ZolderkamerFokkers zijn vaak ook helemaal alleen aan hun lot overgelaten.
Maar in het begin heb je nog een beetje besef van wat je overkomt en zet je vaak nog je computer aan op Fok.
Daarom dit topic ook, gister wist iemand in 40 plus niet meer het verschil tussen noord en zuid.quote:Op woensdag 7 januari 2015 10:50 schreef tharealmb het volgende:
[..]
probleem is (denk ik! ben geen expert) dat je pas weet dat je dement bent als anderen je er op wijzen.
Wie was dat ook alweer?quote:Op woensdag 7 januari 2015 10:53 schreef drakin het volgende:
Daarom dit topic ook, gister wist iemand in 40 plus niet meer het verschil tussen noord en zuid.
Een 40 plusserquote:
wat in de OP staat, het verschil tussen links en rechts niet weten, daar heb ik al lastquote:
Pak je agenda maar vast voor die meet over 2 jaar.quote:
Welke meet?quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:21 schreef drakin het volgende:
[..]
Pak je agenda maar vast voor die meet over 2 jaar.
moet ik nog over nadenken. help me er binnenkort maar even aan te herinneren.quote:
Wet je het al weer?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:24 schreef drakin het volgende:
[..]
moet ik nog over nadenken. help me er binnenkort maar even aan te herinneren.
Gelukkig had je die twee zaken niet omgewisseld...quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:53 schreef Deisyy het volgende:
Vorige week was ik mijn theedoek kwijt, ik vond hem terug in de vaatwasser![]()
Maar gelukkig wist ik me wel te herinneren hoe het hondje heette dat mijn tante 40 jaar geleden had
* MadMaster beelden krijgt...quote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:10 schreef just me het volgende:
Breek me de bek niet open wat ik allemaal op vreemde plekken heb teruggevondenn
Zout in de koelkast en dat soort dingenquote:
Ik dacht niet aan zout in de koelkast...quote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:16 schreef just me het volgende:
[..]
Zout in de koelkast en dat soort dingen
Dat dacht ik alquote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik dacht niet aan zout in de koelkast...
Bij het uitkammen van mijn kledingkast een paar maanden geleden kwam ik een briefje van 25 gulden tegen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 14:39 schreef Deisyy het volgende:
Toen ik mijn toilettas ging inpakken voor vakantie vond ik daarin zomaar ¤ 50,00.
Dat zijn leuke vergeetdingetjes.
Daar heb je niet zoveel meer aan, maar is nostalgisch gezien wel weer heel leuk.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 14:43 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Bij het uitkammen van mijn kledingkast een paar maanden geleden kwam ik een briefje van 25 gulden tegen.
Ook leuk, maar dan op een andere manier.
Ik was topics aan het doorzoeken, al weet ik niet meer precies waarom en waar ik op naar zoek was.quote:
wat zocht ik ook alweer in die toilettas dan?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:09 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik was topics aan het doorzoeken, al weet ik niet meer precies waarom en waar ik op naar zoek was.
Geld.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:04 schreef drakin het volgende:
[..]
wat zocht ik ook alweer in die toilettas dan?
Ik had trouwens 2 opzetborsteltjes gevonden terwijl ik thuis ook al een aantal tegelijk in gebruik had. Geen geld helaas.quote:
nou ja, die opzetborsteltjes kosten ook aardig wat.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:45 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik had trouwens 2 opzetborsteltjes gevonden terwijl ik thuis ook al een aantal tegelijk in gebruik had. Geen geld helaas.
Volgens mij waren dit van die gratis dingen die nog snel kapot gaan ook.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:46 schreef Deisyy het volgende:
[..]
nou ja, die opzetborsteltjes kosten ook aardig wat.
Serieuze vraag:quote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:45 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik had trouwens 2 opzetborsteltjes gevonden terwijl ik thuis ook al een aantal tegelijk in gebruik had. Geen geld helaas.
Dat zijn tandenborstels voor op de elektrische tandenborstelquote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Serieuze vraag:
Wat zijn opzetborsteltjes?
voor de elektrische tandenborstel. Ik heb een Philips en die opzetborsteltjes kosten een vermogen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Serieuze vraag:
Wat zijn opzetborsteltjes?
Die zijn echt duur idd, daarom ben ik ooit overgestapt op Oral-B, daar heb je af en toe wel aanbiedingen voor , maar dat zijn dan niet de originele opzetborsteltjes en sommige doen het dan ook niet altijd even goed....quote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:33 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
voor de elektrische tandenborstel. Ik heb een Philips en die opzetborsteltjes kosten een vermogen.
Niet handig als er een stuk losschiet terwijl je poetst, dus ik maak op wat ik heb en koop dan wel weer alleen de originele.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:41 schreef chufi het volgende:
[..]
Die zijn echt duur idd, daarom ben ik ooit overgestapt op Oral-B, daar heb je af en toe wel aanbiedingen voor , maar dat zijn dan niet de originele opzetborsteltjes en sommige doen het dan ook niet altijd even goed....
Ze schieten niet los, maar het rotatiegedrag van de borstel is dan niet zoals het hoort... Dan pak ik een andere...quote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:45 schreef drakin het volgende:
[..]
Niet handig als er een stuk losschiet terwijl je poetst, dus ik maak op wat ik heb en koop dan wel weer alleen de originele.
Bij jou nog niet, bij mij is er dus een keer een stuk plastic losgeschoten. En ja hij zat goed op de borstel.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:48 schreef chufi het volgende:
[..]
Ze schieten niet los, maar het rotatiegedrag van de borstel is dan niet zoals het hoort... Dan pak ik een andere...
Ah, heten die zo.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:32 schreef drakin het volgende:
[..]
Dat zijn tandenborstels voor op de elektrische tandenborstel
Eén is geen, dus gewoon nog een keer proberen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:49 schreef drakin het volgende:
[..]
Bij jou nog niet, bij mij is er dus een keer een stuk plastic losgeschoten. En ja hij zat goed op de borstel.
Met sacha!quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:40 schreef FANN het volgende:
even onthouden, trouwdatum van King!
5 februari 2016
Met wie weet ik niet meer, ik geloof met Eska
serieusquote:Op woensdag 21 januari 2015 16:40 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Met sacha!![]()
Met Eska ga ik samenwonen.
Dit zou je in je bestandje stoppen toch?quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:41 schreef FANN het volgende:
[..]
serieus![]()
ik had effe terug moeten lezen ...
Totdat ze er zelf mee worden geconfronteerd.quote:Op woensdag 7 januari 2015 07:30 schreef chufi het volgende:
Dit fenomeen wordt door de meeste hier gewoon genegeerd....
Met wat?quote:Op donderdag 22 januari 2015 09:21 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Totdat ze er zelf mee worden geconfronteerd.
Met dementie...quote:
Dan krijg ik het van mn moeder, mn vader was al overleden voordat ie er aan moest gelovenquote:Op donderdag 22 januari 2015 13:06 schreef FANN het volgende:
[..]
Met dementie...
Zoals ik, eerst mijn Oma en toen mijn vader, ik hoop dat het bij mij tijdelijk is
Nou ja, het hoeft niet hoor, het in in elk geval niet te hopen,leuk is anders...quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:21 schreef chufi het volgende:
[..]
Dan krijg ik het van mn moeder, mn vader was al overleden voordat ie er aan moest geloven
Daar begint het al...quote:
Dit zie ik zelfs, deze is niet van vandaagquote:Op woensdag 4 februari 2015 09:54 schreef jekomterwelhinter het volgende:
Voor mensen die moeilijker dingen onthouden is er een trainging op tv: De MAX Geheugentrainer.
Dat moet je geheugen soepel houden![]()
Elke dag even meedoen dus!
Help me onthouden wanneer het erop is.quote:Op woensdag 4 februari 2015 09:54 schreef jekomterwelhinter het volgende:
Voor mensen die moeilijker dingen onthouden is er een trainging op tv: De MAX Geheugentrainer.
Dat moet je geheugen soepel houden![]()
Elke dag even meedoen dus!
Tis een soort IQ-test...quote:Op donderdag 5 februari 2015 00:13 schreef drakin het volgende:
[..]
Help me onthouden wanneer het erop is.
En is het wel leuk? Anders haak ik snel weer af.
Je bent serieus ? 10 over 6 ... Dan zijn we allemaal al uren wakker ... Ho wacht ik blijf nog even op tis al bijna zo laatquote:Op donderdag 5 februari 2015 02:13 schreef jekomterwelhinter het volgende:
MAX geheugentrainer is iedere morgen op NPO 1 om 06:10
Genieten maar.
Voor mij is het vreselijk flauw maar ieder zijn smaak.
Ik sla deze ochtend overquote:Op donderdag 5 februari 2015 02:22 schreef jekomterwelhinter het volgende:
Inderdaad beetje vroegMaar dan heb je ook wat
Is er ook iets met wat meer uitdaging? Ik kan nu nog die boodschappenlijst opnoemen zonder het programma uitgezien te hebben. Was het na 5 minuten eigenlijk al zat.quote:
Wat die jij met after shave?quote:Op donderdag 5 februari 2015 12:44 schreef drakin het volgende:
mihoen halfvolle melk courgette frikandellen crackers after shave pepermunt appelmoes
ik niks, ik at het pepermuntje om het niet teveel te hoeven ruiken, de rest heb ik maar als een recept onthoudenquote:
Mss verstandig om het recept even te posten voordat je het niet meer weet te onthouden.quote:Op donderdag 5 februari 2015 12:55 schreef drakin het volgende:
ik niks, ik at het pepermuntje om het niet teveel te hoeven ruiken, de rest heb ik maar als een recept onthouden
TVP in geval van nood.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:32 schreef drakin het volgende:
Wel een waarschuwing erbij graag dan, ik ben over een tijdje toch weer vergeten wie ouder1 is of vergeet te kijken wie de ts is.
Welekke kaartquote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:29 schreef sly-nl het volgende:
Fann, leuk, die kaart. In de context zou het natuurlijk veel leuker kunnen en als je je echt verdiept had
.. maar goed..
Ik mis jou ook. Kom maar gauw weer 'ns langs als dat sirtaki-varken nachtdienst heeft.
Had ik er al eentje van jou gemaakt?quote:
Huh, wel toch?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:43 schreef FANN het volgende:
[..]
Had ik er al eentje van jou gemaakt?![]()
Anders moet ik dat eigenlijk wel doen natuurlijk... zal ik een over na gaan denken
ja eigenlijk vind ik dat zelf behoorlijk lastig en soms komt het over alsof ik zoiets niet kanquote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:49 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Hahaha, en dat in een 'dementie-topic'![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ik vergeef het jequote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:51 schreef FANN het volgende:
[..]
ja eigenlijk vind ik dat zelf behoorlijk lastig en soms komt het over alsof ik zoiets niet kan
vergeten, maar het is helaas toch zo
nee, DAT vergeet ik nooit meer natuurlijkquote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:52 schreef sly-nl het volgende:
[..]
ik vergeef het jeAls je maar niet vergeet dat ik de eerste was die je liet komen tijdens de seks
quote:
OMG....hoe erg dat je dat vergeten was. En hoe toepasselijk in dit topic. Ontroerend in al z'n puurheid.quote:
Noem het maar ontroerend het is een rampquote:Op dinsdag 10 februari 2015 21:18 schreef Kingstown het volgende:
[..]
[..]
OMG....hoe erg dat je dat vergeten was. En hoe toepasselijk in dit topic. Ontroerend in al z'n puurheid.
Je mag doen wie/wat je wilt. De mensen die er 1 hebben zijn het wrs toch al vergeten.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 21:20 schreef FANN het volgende:
Noem het maar ontroerend het is een ramp![]()
van wie is er eigenlijk nog géén Bingokaart? Want ik vond het best wel leuk om te doen,
maar zoveel users heeft 40+ niet....
dat is ook weer waarquote:Op dinsdag 10 februari 2015 21:21 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Je mag doen wie/wat je wilt. De mensen die er 1 hebben zijn het wrs toch al vergeten.
Ik begrijp het filmpje wel, maar ik vind het verschrikkelijk...quote:Op zondag 15 februari 2015 20:36 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja,ik moest aan mijn Pa denken, sorry
vind ik ook hoor Deesquote:
Nou ja, misschien moet je een demente vader of moeder hebben of hebben gehad om dit tequote:Op zondag 15 februari 2015 20:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik begrijp het filmpje wel, maar ik vind het verschrikkelijk...
Wij moeten overmorgen weer samen op jacht. TVP.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:48 schreef drakin het volgende:
Moet ik nu ook al onthouden wie TVP is?
Ik ben 40, naast ADHD heb ik ook Asperger, ik zie de psychiater alleen op afspraak voor aanpassingen van de medicatie of voor nieuwe therapieën.quote:Op maandag 23 februari 2015 03:24 schreef chufi het volgende:
ToT . Hoe oud ben je ? Hoe vaak zie je je dokter? Welke medicatitie heb je of wat gebruik je?
Misschien werkt dexamfetamine wel?quote:Op maandag 23 februari 2015 03:33 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik ben 40, naast ADHD heb ik ook Asperger, ik zie de psychiater alleen op afspraak voor aanpassingen van de medicatie of voor nieuwe therapieën.
Ik slik Wellbutrin 300mg tegen m'n depressie en het schijnt ook lichtelijk tegen ADHD te werken, maar toen ik er aan begon, was nog niet vastgesteld dat ik dat had.
Verder heb ik methylfenidaat, maar ik ben daar niet echt tevreden mee; in lagere doseringen merk ik er te weinig van en als ik er meer van neem, kan ik niet meer slapen.
Verder heb ik melatonine. Feitelijk een voorschrift van 5 mg, maar ik merk dat ik eigenlijk 10mg nodig heb om kans te hebben op een goede nachtrust.
Ben je ook al gestopt met roken? Daar wordt Wellbutrin ook wel eens voor voorgeschreven, was tenminste aantal jaar terug zo. Moet je wel weer zelf betalen dan.quote:Op maandag 23 februari 2015 03:33 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik ben 40, naast ADHD heb ik ook Asperger, ik zie de psychiater alleen op afspraak voor aanpassingen van de medicatie of voor nieuwe therapieën.
Ik slik Wellbutrin 300mg tegen m'n depressie en het schijnt ook lichtelijk tegen ADHD te werken, maar toen ik er aan begon, was nog niet vastgesteld dat ik dat had.
Verder heb ik methylfenidaat, maar ik ben daar niet echt tevreden mee; in lagere doseringen merk ik er te weinig van en als ik er meer van neem, kan ik niet meer slapen.
Verder heb ik melatonine. Feitelijk een voorschrift van 5 mg, maar ik merk dat ik eigenlijk 10mg nodig heb om kans te hebben op een goede nachtrust.
Nooit aan begonnen, en klopt idd dat het ook daarvoor voorgeschreven wordt. Ik moest zelfs een papier ondertekenen waarin stond dat dat niet de reden was waarom ik het ging slikken!quote:Op maandag 23 februari 2015 09:27 schreef drakin het volgende:
[..]
Ben je ook al gestopt met roken? Daar wordt Wellbutrin ook wel eens voor voorgeschreven, was tenminste aantal jaar terug zo. Moet je wel weer zelf betalen dan.
Dat weet ik niet, ik ben geen psychquote:Op maandag 23 februari 2015 11:16 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik die dat dat ook tegen nacroleptie werkt....verergert dat mijn slaapproblemen dan niet?
Wie zou die meet ook alweer regelen?quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:21 schreef drakin het volgende:
Pak je agenda maar vast voor die meet over 2 jaar.
Welke meet?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:52 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wie zou die meet ook alweer regelen?
Straks weet ik nog minder denk ikquote:Op vrijdag 6 maart 2015 19:49 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Nou, ik wel Juup. Vertel het je straks wel even.
Het is nog vroeg voor mijquote:Op vrijdag 6 maart 2015 19:53 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]Het posten tot laat gaat je niet onaardig af.
Dat weet hij niet meer denk ikquote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:48 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Dat 'even' is nu wel voorbij. Waarom moet je in die bol kijken eigenlijk?
quote:
quote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:48 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Waarom moet je in die bol kijken eigenlijk?
Nee hoor, daar staat een bericht van mij.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:53 schreef vaduz het volgende:
Jongen, ik het hierboven al een antwoord gepost.
quote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:53 schreef vaduz het volgende:
Jongen, ik het hierboven al een antwoord gepost.
bedankt, ik moet die van mij nog innemen denk ik...quote:
Normaliter prik ik er een werkgeheugen-module bij of doe ik een upgrade, maar voor een overjarig model is dat niet meer te verkregenquote:Op woensdag 11 maart 2015 14:00 schreef bork het volgende:
Nou, bedankt Chufi.
Ik heb wel een tip je kan korte termijn geheugen vergroten door het te trainen, o.a.met:
http://www.cogmed.nl/ wordt geadviseerd voor kinderen met ADHD maar het vergroot (gewoon) je bruikbare werkgeheugen zeg maar.
precies, dus dan moet je hetgene wat je hebt een beetje tweakenquote:Op woensdag 11 maart 2015 14:16 schreef chufi het volgende:
[..]
Normaliter prik ik er een werkgeheugen-module bij of doe ik een upgrade, maar voor een overjarig model is dat niet meer te verkregen
quote:Op donderdag 12 maart 2015 02:17 schreef Bluezz het volgende:
met haar bodyscanprogrammagoeroepsycholoogvanhetonthoudentest
wat is dat?quote:
Ken alleen frietquote:Op vrijdag 13 maart 2015 23:21 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Dat is een aardappelsoort toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |