Pijlen op het wegdek? Op de A6 in ieder geval.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:39 schreef Fer het volgende:
[..]
Maar vanaf wel moment is het dan een uitvoegstrook, na 100m 200m 500m? Is er ene bord voor of aanwijzing?
Je ziet wel dat die lesauto echt op het allerlaatste moment besluit om naar links te gaan en dat mag dus niet, maar de politieman accelereert naar 140 km/u en knalt dan tegen hem op, ik vind het van beide partijen een lompe actie.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:39 schreef Fer het volgende:
[..]
Maar vanaf wel moment is het dan een uitvoegstrook, na 100m 200m 500m? Is er ene bord voor of aanwijzing?
De lesauto kan misschien wel fout zijn in deze situatie zoals anderen hier aangeven, maar het is ergerlijk om te zien dat de motoragent alsnog naar rechts gaat als hij die auto naar links ziet komen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:21 schreef Fer het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)_politiemotor__.html
En wat doet de lesauto hier verkeert? Lijkt mij een legitieme actie naar links en de politiemotor die er dom tegenop rijdt.
quote:
In dit geval gaat de lesauto inderdaad net voor het puntstuk, maar stel dat hij nu 100m eerder naar links ging mag het dan wel? Vanaf welk punt mag je niet meer naar links, 500m waar de motor zelf naar links gaat, had het daar wel gemogen?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:54 schreef Kiid het volgende:
[..]
Je ziet wel dat die lesauto echt op het allerlaatste moment besluit om naar links te gaan en dat mag dus niet, maar de politieman accelereert naar 140 km/u en knalt dan tegen hem op, ik vind het van beide partijen een lompe actie.
Maar het zou dan de schuld zijn van de instructeur lijkt mij aangezien een leerling nooit last-minute van baan zou verwisselen tenzij de instructeur het aangeeft dat te doen. Maar goed, dat is dus giswerk, maar wel lullig voor zo'n leerling bestuurder. Die zal nog wel een tijdje angst houden voor de snelweg.
Ik durf je het eerlijk gezegd niet te zeggen. Gevoelsmatig vind ik het meer de schuld van de poltieman. 140 rijden waar je 80 mag, dan moet je goed opletten want niemand verwacht dat en zeker een lesser niet die vaak nog moeite hebben met het inschatten van de snelheid. Die les auto geeft aan dat hij naar links gaat en doet dit ook rustig en de politieauto doet eigenlijk hetzelfde, maar lijkt niet op te letten.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:07 schreef Fer het volgende:
[..]
[..]
In dit geval gaat de lesauto inderdaad net voor het puntstuk, maar stel dat hij nu 100m eerder naar links ging mag het dan wel? Vanaf welk punt mag je niet meer naar links, 500m waar de motor zelf naar links gaat, had het daar wel gemogen?
Wutquote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:36 schreef twiFight het volgende:
Punt is dat wat de lesauto doet niet mag. Je mag de blokmarkering niet meer kruisen (
Ik moet mijzelf corrigeren, want wettelijk gezien zijn de pijlen op het wegdek leidend. Die gaan overigens vaak samen met blokmarkering, wellicht vind je dat wat makkelijker te zien.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:07 schreef Fer het volgende:
[..]
[..]
In dit geval gaat de lesauto inderdaad net voor het puntstuk, maar stel dat hij nu 100m eerder naar links ging mag het dan wel? Vanaf welk punt mag je niet meer naar links, 500m waar de motor zelf naar links gaat, had het daar wel gemogen?
quote:2. Bestuurders die de doorgaande rijbaan verlaten en daartoe een uitrijstrook volgen, zijn ter hoogte van de daarin aangebrachte pijlen verplicht om de richting te volgen die de uitrijstrook waarop zij zich bevinden, aangeeft.
Tegenwoordig vanaf de eerste pijl op de uitvoegstrook. Hoe het toen was, weet ik niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:07 schreef Fer het volgende:
[..]
[..]
Ik maak de regels niet, maar ik ga er van uit omdat de blokmaring specifiek een andere 'rijroute' aangeeft. Een doorgetrokken streep kan ook tussen twee rijstroken voor dezelfde route zijn. Maar de wet is nieuwer dan de meeste wegdekken zijn, dus ik kan me voorstellen dat ze daar tegenwoordig wat duidelijkere wegbelijning voor gebruiken.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wut
Waarom is het dan blokmarkering? En geen (dubbele) doorgetrokken streep?
Je hebt de hoofdbaan en de uitvoegstrook. Na de pijlen mag je niet meer vanaf de uitvoegstrook de hoofdbaan op. Andersom mag dit wel, tot de laatste blokmarkering mag je nog uitvoegen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:44 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik maak de regels niet, maar ik ga er van uit omdat de blokmaring specifiek een andere 'rijroute' aangeeft. Een doorgetrokken streep kan ook tussen twee rijstroken voor dezelfde route zijn. Maar de wet is nieuwer dan de meeste wegdekken zijn, dus ik kan me voorstellen dat ze daar tegenwoordig wat duidelijkere wegbelijning voor gebruiken.
De hoofdrijbaan heeft dan ook geen pijlen op het wegdek, dus is het eerder genoemde artikel ook niet van toepassing.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:47 schreef portie het volgende:
[..]
Je hebt de hoofdbaan en de uitvoegstrook. Na de pijlen mag je niet meer vanaf de uitvoegstrook de hoofdbaan op. Andersom mag dit wel, tot de laatste blokmarkering mag je nog uitvoegen.
Vmax = 80. No way dat een agent zomaar 60 km/u boven de vmax mag rijden. (Ga ik er even vanuit dan deze brommert niet iets of iemand aan het achtervolgen was of deel uitmaakte van een arrestatieteam of anderszins toestemming had)quote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:36 schreef twiFight het volgende:
Punt is dat een agent 140 km/u mag rijden.
Volgens mij mag een agent bij achtervolging niet eens 60km/u boven vmax rijden, alleen bij zeer hoge uitzondering. Heeft met de te hoge snelheids verschillen te maken.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 21:44 schreef OEM het volgende:
[..]
Vmax = 80. No way dat een agent zomaar 60 km/u boven de vmax mag rijden. (Ga ik er even vanuit dan deze brommert niet iets of iemand aan het achtervolgen was of deel uitmaakte van een arrestatieteam of anderszins toestemming had)
Dat is hier een goed voorbeeld van dan. Maar sowieso wel raar want die les auto ging naar links voordat de politieauto naar rechts ging dus volgens mij zat hij niet op te letten.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 22:31 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Volgens mij mag een agent bij achtervolging niet eens 60km/u boven vmax rijden, alleen bij zeer hoge uitzondering. Heeft met de te hoge snelheids verschillen te maken.
Wat die agent aan het doen was weten we niet, dus daar kan ik weinig over zeggen. Mijn punt ging ook niet zozeer om de situatie in het filmpje, maar meer in het algemeen. Agenten hoeven zich niet aan de VVE te houden, mits hun werk daar om vraagt natuurlijk. Het gejammer van mensen "ja maar zij..." etc. is dan ook zinloos en waarschijnlijk alleen gebaseerd op jaloezie. Het is wel de taak van een agent om het altijd veilig te doen. Agenten moeten hun acties wel kunnen verantwoorden (wat ze dan overigens weer niet aan jou en mij hoeven te doen).quote:Op vrijdag 9 januari 2015 21:44 schreef OEM het volgende:
[..]
Vmax = 80. No way dat een agent zomaar 60 km/u boven de vmax mag rijden. (Ga ik er even vanuit dan deze brommert niet iets of iemand aan het achtervolgen was of deel uitmaakte van een arrestatieteam of anderszins toestemming had)
Het gaat mij ook in het algemeen. Er is zoiets als een Landelijke Brancherichtlijn Verkeer Politie waarin eea is beschreven wat en wanneer de politie mag. Dat gaat iets verder dan "je mag alles zolang het maar veilig is". En het is geen vrijblijvend vodje, gezien de jurisprudentie.quote:
Volgens mij staan er pijlen op de weg. Vanaf dat moment mag je niet tegen de pijlen in.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:07 schreef Fer het volgende:
[..]
Dacht ik ook. Al zou het echt gebeurd zijn, dan vind ik het frappant dat sommigen het op zich af te lijken roepen. Ik heb nog nooit een gevalletje road-rage meegemaakt, of je moet die ene keer meetellen dat een stel mocro's in een golfje 4 wild aan het gebaren waren naar mij. Ik reed toen blijkbaar in de weg. (ja, iets met invoegen) Maargoed, 35 ton versus 1200 en 3 x 65 kilo. Probeer het maar.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 04:36 schreef Viezze het volgende:
Wel bijzonder dat je je rijbewijs nog niet zo lang hebt voor zover ik het weet maar het toch al drie keer gebeurd is. Ik heb dit namelijk nog nooit gehad. Iets met rook, en vuur, en een troll, dat ook.
Haha, vreemd. Ik heb alleen nog maar meegemaakt dat die types juist mij indeweg zaten, want het lijkt er op dat ze echt dol zijn op onnodig linksrijden.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 05:06 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dacht ik ook. Al zou het echt gebeurd zijn, dan vind ik het frappant dat sommigen het op zich af te lijken roepen. Ik heb nog nooit een gevalletje road-rage meegemaakt, of je moet die ene keer meetellen dat een stel mocro's in een golfje 4 wild aan het gebaren waren naar mij. Ik reed toen blijkbaar in de weg. (ja, iets met invoegen) Maargoed, 35 ton versus 1200 en 3 x 65 kilo. Probeer het maar.
Inderdaad. Ik rij nu twintig jaar, ook beroepsmatig gedaan, maar zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Je zal het vast aantrekken.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 04:36 schreef Viezze het volgende:
Wel bijzonder dat je je rijbewijs nog niet zo lang hebt voor zover ik het weet maar het toch al drie keer gebeurd is. Ik heb dit namelijk nog nooit gehad. Iets met rook, en vuur, en een troll, dat ook.
Ik denk ook dat het is hoe je ermee om gaat. Wanneer iemand mij road raged toeter en knipper en middelvinger ik lekker terug.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 05:06 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dacht ik ook. Al zou het echt gebeurd zijn, dan vind ik het frappant dat sommigen het op zich af te lijken roepen. Ik heb nog nooit een gevalletje road-rage meegemaakt, of je moet die ene keer meetellen dat een stel mocro's in een golfje 4 wild aan het gebaren waren naar mij. Ik reed toen blijkbaar in de weg. (ja, iets met invoegen) Maargoed, 35 ton versus 1200 en 3 x 65 kilo. Probeer het maar.
Oh, dus je lokt dat soort idiote acties gewoon zelf uit? Lekker figuur...quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:38 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het is hoe je ermee om gaat. Wanneer iemand mij road raged toeter en knipper en middelvinger ik lekker terug.
Eigenlijk helemaal niet verstandig want je maakt het erger. Aan se andere kant je kan niet alles accepteren...
Nee natuurlijk niet. Ik lok het niet uit. Maar ik ga ook niet bang ik een hoekje lopen huilen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Oh, dus je lokt dat soort idiote acties gewoon zelf uit? Lekker figuur...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |