abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 januari 2015 @ 15:33:56 #226
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_148391028
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:25 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Aangezien je het allemaal niet snapt of niet wil snappen moeten we het misschien eens omdraaien.
Dus: Wat is er niet fascistisch aan de pvv?
Nee, ik ga nu heel dat lijstje af.
pi_148391197
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:33 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Keste kwam met die link aanzetten, ik niet. Ik reageer er op. Wat zijn de eigen liederen, symbolen, vlaggen en kleding van de pvv waar pvv'ers mee door de straat marcheren? Heb ik iets gemist?
Volgens mij ben jij ons gewoon aan te trollen.

Ik weiger te geloven dat mensen echt zo dom zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 6 januari 2015 @ 15:40:24 #228
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_148391242
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:27 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Ja sorry maar jij buigt het begrip nationalistisch/patriottisch totaal om in jouw voordeel.

In plaats van het kenmerk van patriottische symboliek (waar de PVV wel degelijk gebruik van maakt, nationale driekleur in het logo, gebruik van prinsenvlag) verwater je het nu tot "een huisstijl met een bepaalde kleur hebben" om de PvdA ineens van fascisme te betichten.
Als je een flinterdun begrip van termen als nationalisme of patriottisme hebt, of weigert ze juist te gebruiken dan heb je je eigen gelijk al te pakken ja.

Maar goed, orwelliaans gebruik van woorden, past ook mooi in de totalitaire traditie.
We kunnen wel eeuwig over begrippen als fascisme, nationalisme, chauvinisme e.d. blijven discussiëren maar daar kom je geen meter verder mee. Laten we nou gewoon eens naar de omschrijving kijken. Ik zeg niet dat 1 kenmerk je meteen fascistisch maakt maar dit kenmerk slaat meer op de pvda dan de pvv. Ik heb ook geen zin om het te hebben over de prinsenvlag. Dan ben je weer eindeloos bezig en waar hebben we het over? Over die 3 gasten die bij een demonstratie met de prinsenvlag zwaaiden en 1 kamerlid die hem in zijn kantoor had hangen. Dat noem ik niet echt massaal.
pi_148391262
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nam je hem dan serieus, ik was gewoon benieuwd in welke kronkels hij zich allemaal zou wenden.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 15:41:47 #230
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_148391285
quote:

[..]

Geen antwoord beschouw ik als een overwinning. 1-0 voor mij. w/
pi_148391310
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:40 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

We kunnen wel eeuwig over begrippen als fascisme, nationalisme, chauvinisme e.d. blijven discussiëren maar daar kom je geen meter verder mee. Laten we nou gewoon eens naar de omschrijving kijken. Ik zeg niet dat 1 kenmerk je meteen fascistisch maakt maar dit kenmerk slaat meer op de pvda dan de pvv. Ik heb ook geen zin om het te hebben over de prinsenvlag. Dan ben je weer eindeloos bezig en waar hebben we het over? Over die 3 gasten die bij een demonstratie met de prinsenvlag zwaaiden en 1 kamerlid die hem in zijn kantoor had hangen. Dat noem ik niet echt massaal.
Er is ook geen discussie over termen als fascisme, nationalisme, chauvinisme e.d. Daar bestaan gewoon duidelijke definities van. Dat jij die vervolgens loopt te verdraaien en daarna zegt dat het geen zin heeft om erover te discussiëren is gewoon een laffe tactiek van jouw kant.

Maar goed, ga nou maar door met die andere kenmerken, want ik ben benieuwd hoe je je daar nou weer uit weet te kletsen.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_148391338
quote:

[..]

Ik geloof dat eigenlijk wel. Maar het is best vermakelijk om te zien hoe zulke mensen zich toch in allerlei bochten wringen.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
pi_148391397
quote:

[..]

Je hebt gelijk laten we dat niet doen laten we kijken wat de PVV zelf schrijft in bijv. Hun Brussel ons Nederland:
quote:
Zoals altijd zijn we pragmatisch en patriottisch. Andere partijen kiezen voor islam of EU-
nationalisme; wij kiezen voor Nederland.
quote:
Wij zijn Nederlanders
quote:
Een trots volk
quote:
Wij Nederlanders zijn een handelsvolk. Geen land was eeuwenlang zo internationaal
georiënteerd als het onze. Onze vlag wappert al eeuwen op alle continenten en alle
wereldzeeën.
En ga zo maar door.....
pi_148391441
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:41 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Geen antwoord beschouw ik als een overwinning. 1-0 voor mij. w/
Voor jouw informatie: ik vind de PVV ook niet fascistisch.

Maar ik vind dat vraagstuk dan ook niet heel relevant.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 6 januari 2015 @ 15:47:09 #235
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_148391443
2. Minachting voor de erkenning van de rechten van de mens - Vanwege de angst voor vijanden en de behoefte aan veiligheid zijn mensen in fascistische regimes ervan overtuigd dat de rechten van de mens kunnen worden genegeerd in bepaalde noodgevallen. De mensen kijken vaak de andere kant op of keuren zelfs goed : folteringen, standrechtelijke executies, moorden, lange opsluiten van gevangenen, enz.

Even terugdenken. Folteringen, standrechtelijke executies, moorden, lange opsluiten van gevangenen. :N Ik kan het niet voor de geest halen. Oke, langere gevangenisstraffen maar dat wil de vvd ook. Andere partijen willen dat bepaalde soorten misdaden en overtredingen ook harder aangepakt worden. Dat zijn dan meer het soort misdaden wat in hun straatje ligt.
pi_148391460
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:45 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je hebt gelijk laten we dat niet doen laten we kijken wat de PVV zelf schrijft in bijv. Hun Brussel ons Nederland:

[..]

[..]

[..]

[..]

En ga zo maar door.....
Nee maar zolang ze niet met vlaggen lopen te marcheren over straat is het geen nationalisme, snap dat dan!
pi_148391562
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:47 schreef keste010 het volgende:

[..]

Nee maar zolang ze niet met vlaggen lopen te marcheren over straat is het geen nationalisme, snap dat dan!
De grote vlag op de eerste pagina en de subtiele rood wit blauwe lijntjes op elke pagina tellen ook niet?
  dinsdag 6 januari 2015 @ 15:51:26 #238
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_148391606
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:45 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

En ga zo maar door.....
Het gaat om meerdere kenmerken hè. Anders is er geen een land zo fascistisch als de VS als je het over liefde voor het eigen land hebt en zwaaien met vlaggen.
pi_148391684
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:51 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het gaat om meerdere kenmerken hè. Anders is er geen een land zo fascistisch als de VS als je het over liefde voor het eigen land hebt en zwaaien met vlaggen.
We hebben het niet over Amerika toch maar over de PVV. Je denkt niet dat de foto van Wilders die op de laatste pagina letterlijk staat voor de vlag van Nederland een teken van nationalisme is?
pi_148391687
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:47 schreef Braindead2000 het volgende:
2. Minachting voor de erkenning van de rechten van de mens - Vanwege de angst voor vijanden en de behoefte aan veiligheid zijn mensen in fascistische regimes ervan overtuigd dat de rechten van de mens kunnen worden genegeerd in bepaalde noodgevallen. De mensen kijken vaak de andere kant op of keuren zelfs goed : folteringen, standrechtelijke executies, moorden, lange opsluiten van gevangenen, enz.

Even terugdenken. Folteringen, standrechtelijke executies, moorden, lange opsluiten van gevangenen. :N Ik kan het niet voor de geest halen. Oke, langere gevangenisstraffen maar dat wil de vvd ook. Andere partijen willen dat bepaalde soorten misdaden en overtredingen ook harder aangepakt worden. Dat zijn dan meer het soort misdaden wat in hun straatje ligt.
:') Jij had verwacht dat een partij die nog niet aan de macht is geweest dergelijke handelingen had kunnen uitoefenen?

Waarom de PVV aan dit kenmerk voldoet is omdat zij de rechten van de mens (bijv. het negeren van het verbod op discriminatie) willen negeren om de nationale veiligheid te bevorderen. Wat hen betreft wordt het specifiek richten van beleid op groeperingen in de samenleving gelegitimeerd door een angst voor aanslagen, criminaliteit e.d.
pi_148391698
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:49 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De grote vlag op de eerste pagina en de subtiele rood wit blauwe lijntjes op elke pagina tellen ook niet?
Ik neem aan dat je wel inziet dat ik een grapje maakte toch? ;)
pi_148391712
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:47 schreef Braindead2000 het volgende:

De nuance:

Minachting zegt meer iets over hoe naar iets kijkt ipv de handelingen (folteringen e.d.) die jij noemt.
PVV zaagt aan de poten van vrijheid van religie door bijv. met een koranverbod te zwaaien en het sluiten van moskeeën.
Tegenargument: PVV ziet de Islam niet als religie waardoor er op die punten niet aan de vrijheid van religie wordt gezaagd.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 15:54:53 #243
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_148391728
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Voor jouw informatie: ik vind de PVV ook niet fascistisch.

Maar ik vind dat vraagstuk dan ook niet heel relevant.
Stel je dan eens als man van het midden op en vertel me welke partij meer van symbolen, liederen, vlaggen en andere parafernalia gebruik maakt.
pi_148391809
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:54 schreef karton2 het volgende:

[..]

De nuance:

Minachting zegt meer iets over hoe naar iets kijkt ipv de handelingen (folteringen e.d.) die jij noemt.
PVV zaagt aan de poten van vrijheid van religie door bijv. met een koranverbod te zwaaien en het sluiten van moskeeën.
Tegenargument: PVV ziet de Islam niet als religie waardoor er op die punten niet aan de vrijheid van religie wordt gezaagd.
:') Dat is dan ook geen tegenargument maar gewoon een politiek trucje. Zou lekker worden; straks ga ik nog zeggen dat ik vind dat criminele Zweden het land uitgezet mogen worden en dat dat geen discriminatie is omdat ik Zweeds zijn als ideologie zie ipv als nationaliteit.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 15:58:31 #245
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_148391842
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:47 schreef keste010 het volgende:

[..]

Man oh man oh man. Kritisch denken betekent ook kritisch naar je zelf toe denken. Beweer je nou dat dat lijstje, waar je zelf mee kwam, opeens niet klopt?
pi_148391864
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:58 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Man oh man oh man. Kritisch denken betekent ook kritisch naar je zelf toe denken. Beweer je nou dat dat lijstje, waar je zelf mee kwam, opeens niet klopt?
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:54 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Stel je dan eens als man van het midden op en vertel me welke partij meer van symbolen, liederen, vlaggen en andere parafernalia gebruik maakt.
Vertel mij eens:
quote:
Onze belangen heten Nederland, daarna Nederland en daarna nog eens Nederland.
Dat valt niet onder nationalisme omdat men geen liedje zingt?
pi_148391881
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:58 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het lijstje klopt zeker. Jouw selectieve interpretatie ervan enkel niet,

Maar ga vooral door met de andere kenmerken, het is erg vermakelijk.
pi_148391889
quote:

[..]

We kunnen wel eeuwig over begrippen als fascisme, nationalisme, chauvinisme e.d. blijven discussiëren maar daar kom je geen meter verder mee.
Niet als jij ze totaal verkeerd gebruikt idd.
quote:
Laten we nou gewoon eens naar de omschrijving kijken. Ik zeg niet dat 1 kenmerk je meteen fascistisch maakt maar dit kenmerk slaat meer op de pvda dan de pvv.
Tsja als je de PvdA als patriottischer beschouwt dan de PVV dan maak je jezelf gewoon belachelijk. Omdat ze een gekleurd jasje dragen. Alsof PVV'ers niet allemaal in witte hesjes lopen rond verkiezingstijd.
Uniformiteit wordt in allerlei contexten gebruikt, sportclubs, bedrijven en ook politieke partijen. Maar juist de PVV bedient zich van patriottisch taalgebruik en parafernalia.
quote:
Ik heb ook geen zin om het te hebben over de prinsenvlag. Dan ben je weer eindeloos bezig en waar hebben we het over? Over die 3 gasten die bij een demonstratie met de prinsenvlag zwaaiden en 1 kamerlid die hem in zijn kantoor had hangen. Dat noem ik niet echt massaal.

Een wapperende vlag op je verkiezingsprogramma. Nationalistische titel. Zeg het maar hoor. Welke andere partij gebruikt dit soort beeldtaal?
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  dinsdag 6 januari 2015 @ 16:01:00 #249
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_148391922
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:53 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

We hebben het niet over Amerika toch maar over de PVV. Je denkt niet dat de foto van Wilders die op de laatste pagina letterlijk staat voor de vlag van Nederland een teken van nationalisme is?
Het gaat in kenmerk 1 niet om de nationale vlag. Het gaat om symbolen, vlaggen, liederen en andere parafernalia van de eigen partij.
pi_148391925
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:57 schreef keste010 het volgende:

[..]

:') Dat is dan ook geen tegenargument maar gewoon een politiek trucje. Zou lekker worden; straks ga ik nog zeggen dat ik vind dat criminele Zweden het land uitgezet mogen worden en dat dat geen discriminatie is omdat ik Zweeds zijn als ideologie zie ipv als nationaliteit.
De PVV ziet volgens mij de Islam als ideologie omdat o.a. de kerk en staat niet zijn gescheiden en daarom ook geen democratie kan bestaan. Wat het dus, volgens de PVV, tot een ideologie maakt en geen religie.
Verder bestaat er ook een Caïro verklaring voor de rechten van de mens wat de mensenrechten interpreteert vanuit Islamitisch perspectief om zodoende Islamitisch gemotiveerde politiek te kunnen voeren om het maar lekker kort door de bocht te zeggen.
Meen dat de motivering zo ongeveer in elkaar zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')