abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 januari 2015 @ 23:43:22 #76
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_148302006
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')

Ga jij dan de extra tijd betalen wat dat met zich meebrengt?
Voor 186.000 euro kun je een heleboel telefoontjes plegen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_148302042
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:43 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

De gemeente krijgt gewoon een factuur met een gewijzigd rekeningnummer. Waarom de gemeente dit probleem van de ondernemer moet oplossen, is me een raadsel.
Oh, daar ben ik het mee eens.. Maar ik dacht meer in 'hoe dit in het vervolg te voorkomen' :)
Make my day!
pi_148302057
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:38 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Degene die de factuur heeft gemaakt heeft zitten slapen. Die heeft de gemeente zelf opdracht gegeven om dit bedrag op dat rekeningnummer te storten :')

[..]

Dit is wettelijk zo bepaald. Zo ingewikkeld is dat niet.

[..]

Dit is wél onzin. :)
Ik zou zelfs stellen dat degene die de factuur heeft gemaakt maar moet zien het geld alsnog te krijgen.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 23:45:29 #79
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_148302095
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:44 schreef agter het volgende:

[..]

Oh, daar ben ik het mee eens.. Maar ik dacht meer in 'hoe dit in het vervolg te voorkomen' :)
En sowieso slim. Nu gaat het om een foutje, maar dit had net zo goed fraude kunnen zijn (een stickertje is zo gemaakt en geplakt :P)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_148302118
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:44 schreef TorroFernandes het volgende:

[..]

Ik zou zelfs stellen dat degene die de factuur heeft gemaakt maar moet zien het geld alsnog te krijgen.
Dat is mijn eerste gedachte ook.
Maar dan nog moet de gemeente onterecht overgemaakt geld terug vorderen.
Make my day!
pi_148302129
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:44 schreef agter het volgende:

[..]

Waarom niet bij elke factuur checken of het rekeningnummer wel klopt?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_148302240
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:45 schreef Maraca het volgende:

[..]

En sowieso slim. Nu gaat het om een foutje, maar dit had net zo goed fraude kunnen zijn (een stickertje is zo gemaakt en geplakt :P)
Ja, dat verbaasd mij dus ook. Wellicht is er wel gewoon nagebeld? Het artikel vermeldt het in elk geval niet.
Make my day!
  zaterdag 3 januari 2015 @ 23:49:19 #83
321876 Cherna
Fuck the System
pi_148302285
quote:

[..]

De gemeente krijgt gewoon een factuur met een gewijzigd rekeningnummer. Waarom de gemeente dit probleem van de ondernemer moet oplossen, is me een raadsel.
Nou ja, je mag toch verwachten als je werkt en daarbij even nadenkt, dat je een telefoontje pleegt of alle gegevens kloppen die je hebt ontvangen van de opdrachtgever als het om dat soort bedragen gaat. Dat is nu juist het onderscheid tussen goede en plichtmatige werknemers.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_148302289
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:56 schreef YazooW het volgende:
Krijgt de gewone burger in een situatie zoals deze wel zijn geld terug? Nope.
Jawel.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 23:49:36 #85
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_148302304
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:48 schreef agter het volgende:

[..]

Ja, dat verbaasd mij dus ook. Wellicht is er wel gewoon nagebeld? Het artikel vermeldt het in elk geval niet.
Als dat zo is dan is het dubbel dom van de ondernemer en zou ik als gemeente m'n handen ervan af trekken :@ Maar wat ik niet snap is.. als het om een sticker gaat, dan moet die man toch veel meer geld hebben ontvangen :?
pi_148302345
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:12 schreef Janneke141 het volgende:
Overigens mogen ze de ambtenaar die verantwoordelijk is voor deze blunder wel even verplichten om het bedrag voor te schieten zo lang het niet terug is van de Brabantse camperbewoner. Koekenbakker.
Ja, want jij hebt natuurlijk nog nooit een foutje gemaakt.

Pls :')
pi_148302394
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Joh! Hoeveel precies? En wat als je de grens van 186.000 euro over bent? Doorgaan?

Echt wtf is dit :')
  zaterdag 3 januari 2015 @ 23:52:51 #88
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_148302457
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_148302505
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:49 schreef Maraca het volgende:

[..]

Als dat zo is dan is het dubbel dom van de ondernemer en zou ik als gemeente m'n handen ervan af trekken :@ Maar wat ik niet snap is.. als het om een sticker gaat, dan moet die man toch veel meer geld hebben ontvangen :?
Gaat het om een sticker dan? Ik lees dat niet in de OP.
Make my day!
pi_148302548
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:51 schreef bamibij het volgende:

[..]

Joh! Hoeveel precies? En wat als je de grens van 186.000 euro over bent? Doorgaan?

Echt wtf is dit :')
Gelijk halen waar je het niet hebt, heet dat...
Make my day!
pi_148302572
quote:

[..]

Omdat de gemeente een onverschuldigde betaling heeft gedaan en die het bedrag kan terugvorderen. De persoon/het bedrijf die het verkeerde nummer op de factuur heeft gezet heeft wel de fout gemaakt maar niet onverschuldigd betaald.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 23:55:01 #92
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_148302576
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:53 schreef agter het volgende:

[..]

Gaat het om een sticker dan? Ik lees dat niet in de OP.
Sorry, aanname :P Maar anyway "foutief rekeningnummer op de factuur". Dus vraag staat nog steeds.. heeft die man dan niet veel meer geld ontvangen van andere opdrachtgevers?
  zaterdag 3 januari 2015 @ 23:55:12 #93
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_148302587
quote:

[..]

-O-.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 3 januari 2015 @ 23:57:11 #94
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_148302677
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:54 schreef agter het volgende:

[..]

Gelijk halen waar je het niet hebt, heet dat...
Ik claim geen gelijk, ik geef een mening. En mijn mening is dat de gemeente had moeten controleren, of dat het bestaande controlemechanisme onvoldoende was. Dat kan juridisch heel anders zijn en allerlei anderen kunnen daar anders over denken - maar dat is mijn mening. Daarmee heb ik geen gelijk, daarmee spui ik geen onzin - daarmee geef ik een mening. Daar schijnt een forum voor gebruikt te kunnen worden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_148302829
quote:

[..]

Als je dat voor iedere betaling boven de 10k moet gaan doen zit je daar zo aan.
pi_148302863
Dus je krijgt geld op je rekening gestort waarvan je weet dat het niet klopt en dan ga je maar als een gek uitgeven? Zulke mensen mogen ze van mij zonder pardon de bak in flikkeren.
pi_148303071
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik claim geen gelijk, ik geef een mening. En mijn mening is dat de gemeente had moeten controleren, of dat het bestaande controlemechanisme onvoldoende was. Dat kan juridisch heel anders zijn en allerlei anderen kunnen daar anders over denken - maar dat is mijn mening. Daarmee heb ik geen gelijk, daarmee spui ik geen onzin - daarmee geef ik een mening. Daar schijnt een forum voor gebruikt te kunnen worden.
:')

Dat het idee wat je aandraagt ertoe leidt dat de kostenpost veel hoger dan dit soort eenmalige foutjes zal zijn, boeit niet. Want het is een forum dus daar mag je domme ideeën opperen zonder die te onderbouwen.

:') :r
pi_148303170
quote:

[..]

Dit is toch echt onzin:
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:12 schreef Janneke141 het volgende:
Overigens mogen ze de ambtenaar die verantwoordelijk is voor deze blunder wel even verplichten om het bedrag voor te schieten zo lang het niet terug is van de Brabantse camperbewoner. Koekenbakker.
Make my day!
pi_148303172
De mensen die hier zeggen dat de gemeente fout zit, zijn alleen maar bezig de gemeente de schuld te geven om dat dat zo lekker is misschien.

- De fout ligt bij de verzender van de factuur. Dit bedrijf heeft een verkeerd nummer doorgegeven.
- Als ik, jij, een bedrijf, of de gemeente een factuur krijgt met daarop een IBAN/rekeningnummer betaal je aan dat nummer. Ik, jij, een bedrijf of de gemeente gaan NIET nabellen of het rekeningnummer wel juist is.
- Betalingen met IBAN/BIC gaan gewoon door, ook als begunstigde naam niet klopt - die controle bestaat niet (meer).
- Eigenlijk is het gewoon dus de schuld van degene die eigenlijk betaald wilde worden. En zit die daarom met de gebakken peren (krijg geen geld) lijkt me.

Anderzijds lijkt het me suf dat de Brabander het geld mag houden. Dat wordt zoveel mogelijk teruggevorderd dunkt me. Ook de tussenpersonen die gepind hebben mogen voor die bewuste bedragen van mij een vordering krijgen; zij hebben geen bewijs dat ze het geld aan de man gegeven hebben, en kunnen het (deels) zelf gehouden hebben. Hun probleem.

Dat deze mensen bestaan die gelijk pinnen en uitgeven is ongelooflijk maar waar. Lijkt me dat dit mensen uit een achtergestelde groep zijn. Achterstandswijkje/volkswijkje of kampers. Een weldenkend mens doet zoiets niet.

De verzender van de factuur kan wat mij betreft alleen dat deel krijgen dat teruggevorderd kan worden, en op moment dat het terug is. Duur foutje. Maar nogmaals - geen fout van de gemeente, deze heeft gewoon juist betaald aan het gedrukte rekeningnummer op de factuur.
pi_148303487
quote:

[..]

Vertel mij eens Janneke...

De gemeente heeft iets besteld (laten we zeggen talloze stoeptegels) bij firma Baksteen.

Firma Baksteen stuurt hiervoor een factuur naar de gemeente van 186.000 EUR. En op de factuur staat: graag overmaken op rekening NL12 ABNA 1234 5678 90 tnv Firma Baksteen.

De ambtenaar van de dienst bestrating geeft zijn "ok" (handtekening) voor deze betaling want het bedrag komt overeen met een afspraak/contract.

... vertel me nu eens wat de gemeente anders moet doen en controleren voordat ze het geld overmaken naar dit rekeningnummer... ben benieuwd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')