Voor 186.000 euro kun je een heleboel telefoontjes plegen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 23:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ga jij dan de extra tijd betalen wat dat met zich meebrengt?
Oh, daar ben ik het mee eens.. Maar ik dacht meer in 'hoe dit in het vervolg te voorkomen'quote:Op zaterdag 3 januari 2015 23:43 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
De gemeente krijgt gewoon een factuur met een gewijzigd rekeningnummer. Waarom de gemeente dit probleem van de ondernemer moet oplossen, is me een raadsel.
Ik zou zelfs stellen dat degene die de factuur heeft gemaakt maar moet zien het geld alsnog te krijgen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 23:38 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Degene die de factuur heeft gemaakt heeft zitten slapen. Die heeft de gemeente zelf opdracht gegeven om dit bedrag op dat rekeningnummer te storten
[..]
Dit is wettelijk zo bepaald. Zo ingewikkeld is dat niet.
[..]
Dit is wél onzin.
En sowieso slim. Nu gaat het om een foutje, maar dit had net zo goed fraude kunnen zijn (een stickertje is zo gemaakt en geplaktquote:Op zaterdag 3 januari 2015 23:44 schreef agter het volgende:
[..]
Oh, daar ben ik het mee eens.. Maar ik dacht meer in 'hoe dit in het vervolg te voorkomen'
Dat is mijn eerste gedachte ook.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 23:44 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Ik zou zelfs stellen dat degene die de factuur heeft gemaakt maar moet zien het geld alsnog te krijgen.
Waarom niet bij elke factuur checken of het rekeningnummer wel klopt?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 23:44 schreef agter het volgende:
[..]
Oh, daar ben ik het mee eens.. Maar ik dacht meer in 'hoe dit in het vervolg te voorkomen'
Ja, dat verbaasd mij dus ook. Wellicht is er wel gewoon nagebeld? Het artikel vermeldt het in elk geval niet.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 23:45 schreef Maraca het volgende:
[..]
En sowieso slim. Nu gaat het om een foutje, maar dit had net zo goed fraude kunnen zijn (een stickertje is zo gemaakt en geplakt)
Nou ja, je mag toch verwachten als je werkt en daarbij even nadenkt, dat je een telefoontje pleegt of alle gegevens kloppen die je hebt ontvangen van de opdrachtgever als het om dat soort bedragen gaat. Dat is nu juist het onderscheid tussen goede en plichtmatige werknemers.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 23:43 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
De gemeente krijgt gewoon een factuur met een gewijzigd rekeningnummer. Waarom de gemeente dit probleem van de ondernemer moet oplossen, is me een raadsel.
Jawel.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 22:56 schreef YazooW het volgende:
Krijgt de gewone burger in een situatie zoals deze wel zijn geld terug? Nope.
Als dat zo is dan is het dubbel dom van de ondernemer en zou ik als gemeente m'n handen ervan af trekkenquote:Op zaterdag 3 januari 2015 23:48 schreef agter het volgende:
[..]
Ja, dat verbaasd mij dus ook. Wellicht is er wel gewoon nagebeld? Het artikel vermeldt het in elk geval niet.
Ja, want jij hebt natuurlijk nog nooit een foutje gemaakt.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 23:12 schreef Janneke141 het volgende:
Overigens mogen ze de ambtenaar die verantwoordelijk is voor deze blunder wel even verplichten om het bedrag voor te schieten zo lang het niet terug is van de Brabantse camperbewoner. Koekenbakker.
Joh! Hoeveel precies? En wat als je de grens van 186.000 euro over bent? Doorgaan?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 23:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor 186.000 euro kun je een heleboel telefoontjes plegen.
Gaat het om een sticker dan? Ik lees dat niet in de OP.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 23:49 schreef Maraca het volgende:
[..]
Als dat zo is dan is het dubbel dom van de ondernemer en zou ik als gemeente m'n handen ervan af trekkenMaar wat ik niet snap is.. als het om een sticker gaat, dan moet die man toch veel meer geld hebben ontvangen
Gelijk halen waar je het niet hebt, heet dat...quote:Op zaterdag 3 januari 2015 23:51 schreef bamibij het volgende:
[..]
Joh! Hoeveel precies? En wat als je de grens van 186.000 euro over bent? Doorgaan?
Echt wtf is dit
Omdat de gemeente een onverschuldigde betaling heeft gedaan en die het bedrag kan terugvorderen. De persoon/het bedrijf die het verkeerde nummer op de factuur heeft gezet heeft wel de fout gemaakt maar niet onverschuldigd betaald.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 23:43 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Sorry, aannamequote:Op zaterdag 3 januari 2015 23:53 schreef agter het volgende:
[..]
Gaat het om een sticker dan? Ik lees dat niet in de OP.
quote:Op zaterdag 3 januari 2015 23:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik claim geen gelijk, ik geef een mening. En mijn mening is dat de gemeente had moeten controleren, of dat het bestaande controlemechanisme onvoldoende was. Dat kan juridisch heel anders zijn en allerlei anderen kunnen daar anders over denken - maar dat is mijn mening. Daarmee heb ik geen gelijk, daarmee spui ik geen onzin - daarmee geef ik een mening. Daar schijnt een forum voor gebruikt te kunnen worden.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 23:54 schreef agter het volgende:
[..]
Gelijk halen waar je het niet hebt, heet dat...
Als je dat voor iedere betaling boven de 10k moet gaan doen zit je daar zo aan.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 23:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 3 januari 2015 23:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik claim geen gelijk, ik geef een mening. En mijn mening is dat de gemeente had moeten controleren, of dat het bestaande controlemechanisme onvoldoende was. Dat kan juridisch heel anders zijn en allerlei anderen kunnen daar anders over denken - maar dat is mijn mening. Daarmee heb ik geen gelijk, daarmee spui ik geen onzin - daarmee geef ik een mening. Daar schijnt een forum voor gebruikt te kunnen worden.
Dit is toch echt onzin:quote:Op zaterdag 3 januari 2015 23:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik claim geen gelijk, ik geef een mening. En mijn mening is dat de gemeente had moeten controleren, of dat het bestaande controlemechanisme onvoldoende was. Dat kan juridisch heel anders zijn en allerlei anderen kunnen daar anders over denken - maar dat is mijn mening. Daarmee heb ik geen gelijk, daarmee spui ik geen onzin - daarmee geef ik een mening. Daar schijnt een forum voor gebruikt te kunnen worden.
quote:Op zaterdag 3 januari 2015 23:12 schreef Janneke141 het volgende:
Overigens mogen ze de ambtenaar die verantwoordelijk is voor deze blunder wel even verplichten om het bedrag voor te schieten zo lang het niet terug is van de Brabantse camperbewoner. Koekenbakker.
Vertel mij eens Janneke...quote:Op zaterdag 3 januari 2015 23:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |