Als mensen aangifte doen misschien wel.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:54 schreef Hathor het volgende:
Iedereen die tot zoiets oproept gaat toch hopelijk wel vervolgd worden?
Nja of je had een ander gezegde moeten kiezenquote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:55 schreef Webschip het volgende:
[..]
Speciaal voor Koos dan: het gevolg is ongewenst en verwerpelijk.
Ik stel slechts vast dat je mijn quotes tenenkrommend slecht interpreteert. Erger vind ik nog dat je ze zodanig kleurt om mij in een hoek te zetten.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wellicht dat je een ander gezegde had moeten gebruiken.
En opvallend dat je weer op de man gaat spelen. Dat terwijl je zelf altijd in huilen uitbarst als er wordt gehakt op het feit dat je werkloos bent. Weet ik in ieder geval dat ik je niet meer hoef te ontzien.
Hij had deze wellicht liever gezien : "Wie z'n billen brandt, moet op de blaren zitten."quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja of je had een ander gezegde moeten kiezen
En wat had mijn achtergrond er precies mee te maken? Jij was immers degene die op de persoonlijke toer ging.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:58 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ik stel slechts vast dat je mijn quotes tenenkrommend slecht interpreteert. Erger vind ik nog dat je ze zodanig kleurt om mij in een hoek te zetten.
Dat mag ik je vast kwalijk nemen.
Wat mijn achtergrond ermee te maken heeft, blijft een raadsel. Modder gooien is menig journalist ook niet vreemd.
Graus, jij hier?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 13:00 schreef Gilders het volgende:
Meteen platbranden gaat wat ver natuurlijk, laten we eerst kijken of er wat gesleuteld kan worden aan het stemrecht van moslims.
Dat ligt er dan net aan welke groep je hiermee bedoeldquote:Op zaterdag 3 januari 2015 13:00 schreef Webschip het volgende:
[..]
Hij had deze wellicht liever gezien : "Wie z'n billen brandt, moet op de blaren zitten."
Je gaat zelf prat op om journalist te zijn. Kom dan ook met een kwalitatieve en waardige interpretatie van andermans uitspraken. Dat is heel wat anders om je opponent in de verkeerde hoek te plaatsen, want dat is wat je (bewust) deed. Dat neem ik je kwalijk, en reageer daar dus op.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 13:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En wat had mijn achtergrond er precies mee te maken? Jij was immers degene die op de persoonlijke toer ging.
Ja maar hunnie doen het ookquote:joop.nl denkt het allemaal zo goed te weten.. behalve wat er onder het Nederlandse volk afspeelt! Het lijkt Rutte2 wel.. lekker je kop in het zand blijven steken!
Dit schrijft joop dus over onze pagina en onze volgers:
PvdA-Kamerlid Ahmed Marcouch wil dat het OM de oproepen tot brandstichting onderzoekt. De Raad van Marokkaanse Moskeeën doet aangifte. De posting met de gewraakte reacties is verwijderd nadat het bericht daarover op Joop een golf van verontwaardiging losmaakte. De verwijdering is opvallend omdat op de bewuste pagina racistische en anderszins verwerpelijke reacties veelvuldig voorkomen.
Je drukt je behoorlijk onhandig uit moet ik zeggen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:55 schreef Webschip het volgende:
[..]
Speciaal voor Koos dan: het gevolg is ongewenst en verwerpelijk.
Als jij genuanceerd uitdrukken "onhandig" vindt, dan kan ik je verder niet helpen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 13:08 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Je drukt je behoorlijk onhandig uit moet ik zeggen.
Nah je draait er gewoon om heen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 13:12 schreef Webschip het volgende:
[..]
Als jij genuanceerd uitdrukken "onhandig" vindt, dan kan ik je verder niet helpen.
Dat was oorzaak en gevolgquote:
Laat ik het nog ingewikkelder maken. Deze kwestie heeft niks met de Islam te maken, al was het maar dat het gezegde zo algemeen en oud is als de weg naar Rome.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 13:22 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat was oorzaak en gevolg
Met andere woorden lijkt het er op alsof je de reacties van deze mensen begrijpt.
Kritiek is prima. zelfs nodigquote:Op zaterdag 3 januari 2015 13:29 schreef Webschip het volgende:
[..]
Laat ik het nog ingewikkelder maken. Deze kwestie heeft niks met de Islam te maken, al was het maar dat het gezegde zo algemeen en oud is als de weg naar Rome.
Uit de zwaar christelijke hoek zijn genoeg mensen die (ook) minder genuanceerde opvattingen hebben over homo's en de rol van vrouwen in de samenleving. En ja, zij oogsten natuurlijk ook kritiek. En dat mag, en natuurlijk blijf je met je fikken van andermans spullen af.
quote:Op zaterdag 3 januari 2015 13:12 schreef Webschip het volgende:
[..]
Als jij genuanceerd uitdrukken "onhandig" vindt, dan kan ik je verder niet helpen.
Zeer genuanceerd idd.quote:
Benieuwd wat Wilders zal zeggen.quote:Verschillende Marokkaanse instellingen doen vanmiddag aangifte tegen mensen die oproepen om brand te stichten in moskeeën.
Het gaat voornamelijk om mensen die hebben gereageerd op de Facebookpagina 'Steun de PVV', naar aanleiding van recente aanslagen op moskeeën in Zweden. De betreffende facebookpagina is overigens niet verbonden aan de partij van Geert Wilders.
'Alleen maar roepen'
De organisaties vinden de reacties veel te ver gaan en benadrukken dat het ze enorm veel zorgen baart. "Veel van de mensen die hebben gereageerd zullen het alleen maar roepen", aldus woordvoerder van de Raad van Moskeeën Aissa Zanzen. "Maar het zijn er zoveel dat de angst is dat er ook een enkeling tussen zit die echt van plan is een aanslag te plegen".
Tweede Kamerlid Ahmed Marcouch riep gisteren al op het Openbaar Ministerie op de zaak zeer serieus te nemen. Hij vindt het onacceptabel en zegt dat er een hard moet worden opgetreden tegen de toenemende moslimhaat. Het OM zegt toe alle aangiftes serieus te bestuderen.
RTL Nieuws
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)proep-brandstichting
Hé , waar kennen we die van? (Wereldwijd)quote:"Maar het zijn er zoveel dat de angst is dat er ook een enkeling tussen zit die echt van plan is een aanslag te plegen".
"Moslimhaat", kan je twee kanten mee uit.quote:Tweede Kamerlid Ahmed Marcouch riep gisteren al op het Openbaar Ministerie op de zaak zeer serieus te nemen. Hij vindt het onacceptabel en zegt dat er een hard moet worden opgetreden tegen de toenemende moslimhaat
http://www.geenstijl.nl/m(...)kranenberg.html#morequote:ONRUST EN ANGST IN HAAGSE MOSLIM GEMEENSCHAP
Om heel andere redenen groeit ook de onvrede bij de Marokkaanse gemeenschap in Den Haag. Talloze verhalen horen we over ontwrichte gezinnen, over vrouwen die door het handelen van Fawaz (AKA Sjeik Huppeldepup - red.) met een polygame driehoeksverhouding zijn opgezadeld. We horen dat zowel van organisaties als van bezorgde broers en zussen. We bellen maatschappelijk werkers van Marokkaanse afkomst, die de verhalen bevestigen. Maar vrijwel niemand durft 'on the record' met ons te praten. Angst heerst in de moslimgemeenschap. Niet eens zozeer voor de toorn van de imam zelf, maar voor zijn fanatieke aanhang. Ouders hebben het gevoel dat ze hun kinderen 'verliezen' aan As Soennah. Dat ze geen enkele greep hebben op het radicaliseringproces dat in de moskee in gang wordt gezet.
Hiek van Driel van de lokale SP maakt zich al heel lang zorgen over wat zich binnen de moskee afspeelt. De SP stelt in de raad geregeld vragen over As Soennah en heeft ook diverse malen, vergeefs, om sluiting verzocht. Van Driel zegt anonieme e-mails te krijgen van verontruste ouders en jongeren. 'Die vinden dat de overheid, zowel op gemeente- als op rijksniveau veel te weinig doet. Ik word op straat vertrouwelijk aangesproken met het verzoek om door te gaan. Ik ben ook met jongeren in gesprek geweest. Die maken zich zorgen over hun vrienden en/of broers, op wie As Soennah een grote aantrekkingskracht heeft. De jongeren zijn sowieso erg boos, omdat moskeeën subsidie krijgen voor jongerenwerk, terwijl de clubhuizen moeten bezuinigen.'Ze krijgt ook anonieme mailtjes vanuit de moslimgemeenschap. Ene N. geeft daarin aan hoe moeilijk het is om Fawaz en zijn As Soennah-broeders, die de grenzen van de Nederlandse wet opzoeken, te stoppen. N. reageert op een fragment van een preek van Fawaz dat door het NOS Journaal is uitgezonden en waarin de imam ronselpraktijken voor de jihad veroordeelt. Dit doet hij in de winter van 2005, na het bericht dat drie jongens die As Soennah bezochten, zijn vertrokken naar Tsjetsjenië of Afghanistan voor de jihad (zelf beweerden de jongens op vakantie te zijn toen ze werden aangehouden in Azerbeidzjan).
Zo krijgt 'de feitelijke boosdoener een sympathiek gezicht', schrijft N, die vervolgt (overgenomen met tik- en taalfouten): "Men gaat helemaal voorbij aan de geestelijke voorbereiding waarvoor Fawaz verantwoordelijk voor is. Naar mijn mening verdient Fawaz dezelfde aanpak van de media als radicale imams in Engeland en Frankrijk. Soortgelijke radicalen krijgen een offensief van de media, die hun gedachtegoed consequent en met grote regelmaat bloot stelt. Maar Nederlandse media neigt voorlopig naar naïviteit. Simpelweg omdat ze niet over voldoende instrumenten beschikken om mensen te doorgronden en het publiek daar goed over te informeren. En dat is nu juist de grootste uitdaging. Neem in ieder geval het volgende van mij aan: veel Marokkaanse mensen in Den Haag en omgeving zitten met hen handen in het haar en weten niet hoe hun kinderen kunnen beschermen tegen de invloeden van die moskee." Over dezelfde affaire schrijft N. later dat Fawaz "zeker zal gaan roepen dat deze jongens 'afgedwaald' zijn, omdat ze zonder 'zijn toestemming' op jihad zouden zijn gegaan. Maar zo werkt het niet, als je dag in dag uit zit te preken dat 'ongelovigen' vernietigd moeten worden. Ik zat nog laatste tijd te luisteren naar zijn preken op zijn webe site. Afschuwelijk! In feite zouden al deze preken (al-yaqeen.com) vertaald moeten worden om aan de publieke opinie duidelijk te maken wat daar in lahaay wordt gepreekt."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |