abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 2 januari 2015 @ 11:55:35 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_148239483

Wat vinden jullie van onderstaand artikel? Ik denk dat hij wel gelijk heeft :o

quote:
Voor het weekend leven is niks nieuws. De hele geschiedenis van de jeugdcultuur komt er eigenlijk op neer dat jonge mensen geen balans kunnen vinden tussen hun doordeweekse bestaan en hun sociale leven, en daarom hun heil zoeken in weekenden vol drank en drugs. Een jarenlange zoektocht vol schaamte, hoofdpijn, vechtpartijen en 'anders zijn', voordat we uiteindelijk toch onze ouders worden - of we dat nou leuk vinden of niet.

Ben jij de eerste vier dagen van de week vooral door Facebook en Twitter aan het scrollen, terwijl je probeert te herstellen van de hoofdpijn, spierpijn en blauwe plekken van het weekend ervoor? Wacht je de hele donderdag met smart op het moment dat de klok zes uur aantikt en je naar de dichtstbijzijnde kroeg kan strompelen om jezelf vol te gooien met goedkope shotjes die meer op antivries dan op drank lijken? Dat gevoel van desillusie is niet uniek. Grenzeloos hedonisme is een onontkoombaar onderdeel van de laat-kapitalistische geest, een symptoom van de eindeloze, oorlogsvrije niksigheid van het moderne leven.

Het concept van de puber bestaat al sinds de jaren zestig, maar heeft zijn beste tijd wel gehad. Vroeger werd het toegeven aan de drang om jezelf elke vrijdagavond helemaal naar de tering te helpen, gezien als een essentiële fase waar elke jongere nou eenmaal doorheen moest – een soort existentiële puberteit die vanzelf overging wanneer de katers dagen in plaats van uren gingen duren. Maar nu lijkt het erop dat we met z'n allen vergeten om verder te gaan.

Het zijn niet alleen meer tieners en studenten die aan het echte leven proberen te ontvluchten door zich elk weekend in het uitgaansleven te storten. Ook twintigers en dertigers maken zich hier schuldig aan. Volgroeide, semi-functionerende volwassenen die weigeren hun eindeloze stapavonden op te geven, en ook geen reden kunnen bedenken waarom ze dat zouden doen. Mensen zoals ik.

Dit is mijn generatie: een generatie zonder motivatie om volwassen te worden. Geen kinderen om voor te zorgen, geen hypotheek om te betalen, en als enige verantwoordelijkheid een baantje waarvan we net kunnen rondkomen. Een leger van nietsnutten die gevangen zitten in een Escherdoolhof van onvolwassenheid.

Een vriend van me zei laatst tegen me dat je in 2014 de film Big niet meer zou kunnen maken, omdat dertigers zich nu nog steeds als pubers gedragen. Een volwassen man die een flipperkast koopt of een spijkerbroek naar zijn werk draagt is niet grappig meer. De film zou niet eens meer werken als het iemand van veertig was.

Ik ben nog geen dertig, maar het scheelt niet veel. Als ik naar mijn leven kijk, zie ik weinig verschil met hoe ik op mijn zeventiende was. Afgelopen zomer bestond voor mij uit dwalen door de straten van Londen met een groepje vrienden, blikken bier achterover tikken, voetballiedjes schreeuwen, feesten crashen, meisjes sms'en om vervolgens genegeerd te worden, grammetjes scoren, Underworld luisteren en joggingbroeken dragen – allemaal dingen die ik ook tien jaar geleden deed.

Dat is allemaal leuk en aardig, maar het is niet wat ik van mijn leven had verwacht. Als puber ging ik ervanuit dat ik nu een hoogontwikkelde intellectueel zou zijn, een lid van de maatschappelijke elite met een rijk sociaal leven. Ik dacht niet dat ik al getrouwd zou zijn en kinderen zou hebben, maar het stond ook niet echt op de planning om op mijn leeftijd nog steeds te worden afgewezen bij treurige clubs omdat ik een sneakers aan heb.

Nu kan je met allerlei bekende moderne fenomenen komen als "de crisis van de man", "bindingsangst", "quarterlifecrisis" of gewoon "domme klojo", maar ik denk dat je dan voorbij gaat aan een wezenlijk probleem. Je kan beweren dat dit alleen iets is wat hoofdstedelingen treft, en dat mensen juist naar steden als Londen verhuizen om het einde van hun adolescentie voor eeuwig uit te stellen. Maar je ziet dit patroon overal. Het valt niet te ontkennen dat er een generatiekloof is ontstaan, waarbij de nieuwe generatie weigert om volwassen te worden. Dit is het verhaal dat bepalend zal worden voor mijn leeftijdsgenoten. Het verhaal van hoe we baby's, huizen, een baan die het werken waard is, bleven uitstellen tot het bijna onmogelijk werd om uit onze eeuwige puberteit te ontsnappen.

Ik ben, zoals de meeste mensen in mijn omgeving, al ouder dan mijn ouders waren toen ze mij kregen. Maar het lag in hun tijd wel anders. Als twintiger kwam je sneller aan de bak en omarmde je je verantwoordelijkheden. Je liet je eigen jeugd al vroeg achter je om te trouwen en kindjes te maken, en zette je pretleven pas decennia later weer voort, door in een opwelling van midlifecrisis een Porsche te kopen en je vrouw te dumpen.

Onze ouders begonnen later aan huisje-boompje-beestje dan hun ouders en waarschijnlijk hebben ze er ook meer plezier aan beleefd. De druk om te conformeren aan de traditionele levensstijl was in hun tijd ook hoger, en veel mensen deden het ook per ongeluk. De 'ongelukjes' die zij baarden zouden uiteindelijk een groot deel van mijn generatie vormen.

Maar tegenwoordig maken maar weinig jonge mensen die fout. Dit jaar publiceerde The Economist een stuk dat "Het Einde van de Babyboom?" heette, waarin de plotselinge, massale afname in geboortes in het Verenigd Koninkrijk werd aangekaart. Dit was de eerste dip in de geboortecijfers sinds 2001 en de grootste sinds de jaren zeventig.

Voor de geboortedip werden twee oorzaken genoemd: de belachelijke huizenmarkt en de falende economie. De simpele feiten zijn dat er veel werkloosheid is, uitkeringen laag zijn en de huizenprijzen ontzettend hoog. Om een huis in Londen te kunnen kopen, moet je minstens een ton per jaar verdienen. Zonder werk en woning is het niet zo gek dat we niet staan te trappelen om een gezin te starten.

Overal om ons heen is er bewijs van wat er gebeurt als je een generatie de mogelijkheid om op te groeien ontneemt. Je ziet het in de legers van jonge mannen en vrouwen die uit clubs worden gedragen met kots op hun shirt en woede in hun hart, terwijl hun gebroken tanden tussen de kasseien van de winkelstraten eindigen. Je ziet het in de 3.3 miljoen jongeren die nog bij hun ouders wonen, in de enorm hoge zelfmoordcijfers onder jonge mannen, in de hoeveelheid cocaïne in de watervoorraad, in nostalgische jarennegentigfeestjes in zogenaamde hippe kroegen, in de jongen die verslaafd raakte aan selfies, en eigenlijk aan iedereen van deze generatie die het niet lukt om zijn leven bij elkaar te rapen.

In plaats van verder te gaan met ons leven, houden we vast aan wat we al kennen. We geven het merendeel van ons geld uit aan appartementen waar we niet blij van worden, eten supermarktpizza's, en vermaken onszelf met een paar afleveringen van een nieuwe Amerikaanse comedyserie voordat op ons bed neerploffen en nieuwe smoezen proberen te verzinnen om de volgende ochtend niet naar ons werk te gaan. In de weekenden helpen we onszelf nog net zo in de vernieling als we de afgelopen tien jaar hebben gedaan. Hoewel we er hevige comedowns en eindeloze katers aan overhouden, is naar de klote gaan het enige waar we nog in geloven. Wij zijn een stuurloze generatie die zonder grote dromen en mythes niet meer weet waar we naartoe moeten werken.

Als we ooit uit deze impasse willen ontsnappen, moeten we nieuwe manieren vinden om ons aan te passen aan de wereld die voor ons gekozen is. We leven in bittere tijden, alles is kut, maar misschien is het tijd om iets anders te proberen dan onszelf telkens weer kapot te feesten tot in de verdoemenis.

Je hoeft niet naar een ecologische boerderij te verhuizen om andere manieren van leven te ontdekken. Maar we moeten wel uit de levensstijl ontsnappen die nu aan ons verkocht wordt, waarin het hoogst haalbare een studioappartement in het centrum is dat we eigenlijk niet kunnen betalen, we ons geld uitgeven aan dingen die we niet nodig hebben, en elk toekomstplan ontbreekt. Het is tijd om een nieuwe manier te zoeken om op te groeien.
http://www.vice.com/nl/read/when-does-the-party-stop
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_148239638
niet gelezen
Ik drink geen kraantjeswater.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 12:06:55 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148239674
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:04 schreef Bami-Powner het volgende:
niet gelezen
Sodemieter lekker op met dit soort nutteloze fipo's
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_148239702
Voor de helft gelezen.

Waarom zou uitgaan iets onvolwassens en slechts zijn :?
pi_148239742
Wat een kansloze column :')
pi_148240090
Ik vind het geen slecht verhaal als ik eerlijk ben, en zit ook wel een kern van waarheid in eerlijk gezegd.

Alleen persoonlijk doe ik niet mee aan het zuipen en dergelijk, maar wel merk ik dat we eigenlijk een verloren generatie zijn die het slachtoffer geworden is van de crisis die we aan de vorige generaties te danken hebben.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 12:42:39 #7
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_148240462
De soep is niet zo heet als de columnist het op probeert te dienen als ik zo een beetje om mij heen loer hoor, het huisjeboompjebeestjevirus is toch al een paar jaar best hevig om zich heen aan het grijpen maar het zou mij inderdaad niet echt verbazen dat sinds het wegvallen van oudere moralen de verplichting er niet meer is en mensen meer het (terechte) idee hebben dat ze het zelf wel uitmaken. De meesten zullen wel op hun pootjes terecht komen uiteindelijk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 2 januari 2015 @ 12:45:21 #8
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_148240510
Volgens mij zit die kerel zelf aan de drugs, anders valt nauwelijks te verklaren hoe ongelooflijk ver hij er naast zit.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_148240639
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:45 schreef Fir3fly het volgende:
Volgens mij zit die kerel zelf aan de drugs, anders valt nauwelijks te verklaren hoe ongelooflijk ver hij er naast zit.
Ik vind het verhaal eigenlijk een beetje te negatief, alsof alle jongeren niet weten wat ze met hun leven moeten doen.

Een klote baantje hebben is ook gewoon een leven hebben :)
pi_148240661
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:06 schreef kanovinnie het volgende:
hey kano u mad
  vrijdag 2 januari 2015 @ 13:14:03 #11
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_148241100
De schrijver zoekt vooral redenen om door te gaan met het gedrag wat hij beschrijft. 'We' moeten helemaal geen oplossing zoeken voor een niet bestaand probleem.

Het is zijn leven, man the fuck up en verander als je dat echt zo graag wilt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_148246696
Ik lig weliswaar niet op straat bij te komen van weer een feestje maar ik wil ook geen kinderen (of huisdieren. Ik wil wel graag een eigen huisje en een boompje).

Wat nu? :@
Het spookt hier...
pi_148253970
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 16:36 schreef EngSpook het volgende:
Ik lig weliswaar niet op straat bij te komen van weer een feestje maar ik wil ook geen kinderen (of huisdieren. Ik wil wel graag een eigen huisje en een boompje).

Wat nu? :@
Neuken?
  vrijdag 2 januari 2015 @ 20:39:28 #14
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_148256096
Heb t niet. Ben bijna dertig en heb een hypotheek, vaste relatie, twee katten en leuke baan. Ik drink regelmatig en soms te veel, ga af en toe naar feesten, maar als ik aan het werk ga dan doe ik dat zo goed mogelijk.

Geen kinderwens overigens
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_148263028
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 19:49 schreef Weissman het volgende:

[..]

Neuken?
Lekker. Alleen dan wel veilig; ik wil immers geen kindertjes :*
Het spookt hier...
  zaterdag 3 januari 2015 @ 04:55:50 #16
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_148272414
Kansloze auteur. Zijn leven is kut dus afgeven op anderen. Ik ben blij dat ik niet volwassen word, want als ik zo rond me heenkijk zijn dat vaak de mensen die zichzelf het liefst voor een trein willen gooien.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  zaterdag 3 januari 2015 @ 04:59:28 #17
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_148272419
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 04:55 schreef Drinky het volgende:
Kansloze auteur. Zijn leven is kut dus afgeven op anderen. Ik ben blij dat ik niet volwassen word, want als ik zo rond me heenkijk zijn dat vaak de mensen die zichzelf het liefst voor een trein willen gooien.
Nee mensen zoals jij gooien zich eerder voor een trein heb ik het idee
  zaterdag 3 januari 2015 @ 05:03:13 #18
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_148272424
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 04:59 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Nee mensen zoals jij gooien zich eerder voor een trein heb ik het idee
Waarom? Ik sta elke ochtend gelukkig en vol energie op. De sleur op kantoor al meerdere malen meegemaakt en achter me gelaten, daar wordt niemand vrolijk van. Het meerendeel van de mensen leeft om te werken ipv andersom en is vergeten wat genieten en tijd voor jezelf nemen is. Maarja, dat is natuurlijk egoistisch en kinderachtig.

Ik ga dan wellicht niet ieder weekend op stap, maar heb altijd wel een leuke bezigheid door de week en in het weekend. Mid 20 moet je gewoon nog genieten van het leven, settlen en rustig aan doen kan altijd nog als je oud bent.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  zaterdag 3 januari 2015 @ 05:06:25 #19
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_148272426
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 05:03 schreef Drinky het volgende:

[..]

Waarom? Ik sta elke ochtend gelukkig en vol energie op. De sleur op kantoor al meerdere malen meegemaakt en achter me gelaten, daar wordt niemand vrolijk van. Het meerendeel van de mensen leeft om te werken ipv andersom en is vergeten wat genieten en tijd voor jezelf nemen is. Maarja, dat is natuurlijk egoistisch en kinderachtig.

Ik ga dan wellicht niet ieder weekend op stap, maar heb altijd wel een leuke bezigheid door de week en in het weekend. Mid 20 moet je gewoon nog genieten van het leven, settlen en rustig aan doen kan altijd nog als je oud bent.
wat doe jij dan elke dag? drank en drugs?
  zaterdag 3 januari 2015 @ 05:07:51 #20
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_148272428
In de jaren 60, 70, 80 en 90, 00 werd hetzelfde geroepen. Sterker nog, er is altijd wel een mentale dwerg die de "jeugd van tegenwoordig" maar respectloze nietsnutten vindt. Zelfs menigeen griekse filosoof zeikte hier al over. Dus de afgelopen 2500 jaar is elke volgende generatie een achteruitgang?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_148272432
Ik mis de liefde in dit stukje, dat is bindend en blind soms. De liefde is de reden van ons bestaan, dat we er uberhaupt nog zijn.

Status, geld telt allemaal niet in de liefde. En de liefde slaat zelden over via de sociale media en dus doolt deze generatie wat rond. Komt goed, een cyberoorlogje en we gaan weer eens naar de kroeg om elkaar te zien O+
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_148273281
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 05:07 schreef SpecialK het volgende:
In de jaren 60, 70, 80 en 90, 00 werd hetzelfde geroepen. Sterker nog, er is altijd wel een mentale dwerg die de "jeugd van tegenwoordig" maar respectloze nietsnutten vindt. Zelfs menigeen griekse filosoof zeikte hier al over. Dus de afgelopen 2500 jaar is elke volgende generatie een achteruitgang?
Vroeger was alles beter. Per generatie net ietsje meer.

Wat een zure column.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 3 januari 2015 @ 09:24:43 #23
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_148273295
Samenvatting...?
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  Trouwste user 2022 zaterdag 3 januari 2015 @ 09:41:58 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_148273418
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:04 schreef Bami-Powner het volgende:
niet gelezen
Te triest. :{

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 3 januari 2015 @ 09:45:52 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_148273446
De "schrijver" komt uit Engeland. Waar de kroegen om 23.00 dicht gaan en je je zo snel mogelijk bezopen wil drinken. Iedere jeugdcultuur heeft zijn voor-en nadelen. Het collectieve idealisme is tegenwoordig verdwenen. Het is niet meer mogelijk 400.000 mensen verzamelen om te protesteren tegen hetgeen of het ander. Zuipen echter doet men nog steeds. Zo'n beetje de enige gelegenheid om te zien waar adolescenten niet krom gebogen over hun stuur tegen de wind in IPotten.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 3 januari 2015 @ 09:46:33 #26
7889 tong80
Spleenheup
pi_148273453
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 05:06 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

wat doe jij dan elke dag? drank en drugs?
Ik wel.

Trouwste user 2022 zaterdag 3 januari 2015 @ 09:47:17 #27
7889 tong80
Spleenheup
pi_148273461
Ben zelf trouwens 52 en weet nog steeds niet wat ik later wil worden.

pi_148273476
Waarom gebeurd het is de vraag. Is de verwachting in lijn met het resultaat?

Met andere woorden zijn we aan het doen wat we willen doen, en varen we daar wel bij. Ik denk namelijk van niet om verschillende redenen.

Misschien is de balans tussen input en output wel verstoord, worden ingeboren behoeften wel op de achtergrond gehouden of uitgebuit?
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_148273481
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 09:47 schreef tong80 het volgende:
Ben zelf trouwens 52 en weet nog steeds niet wat ik later wil worden.

Maar goed dat je het al bent dan!
pi_148273493
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 05:08 schreef Impressme het volgende:
Ik mis de liefde in dit stukje, dat is bindend en blind soms. De liefde is de reden van ons bestaan, dat we er uberhaupt nog zijn.

Status, geld telt allemaal niet in de liefde. En de liefde slaat zelden over via de sociale media en dus doolt deze generatie wat rond. Komt goed, een cyberoorlogje en we gaan weer eens naar de kroeg om elkaar te zien O+
just give a second thought
what if we don't get caught...
  Trouwste user 2022 zaterdag 3 januari 2015 @ 09:56:45 #31
7889 tong80
Spleenheup
pi_148273554
Ik haal en haalde mijn status niet uit materiële zaken.

Begrijp ook niet dat uiterlijk vertoon je status bepaalt.

pi_148273760
Ik ken best veel mensen rond de 30, er onder en er boven, die dus ook in een grote stad wonen en daar ook echt uit proberen te halen wat er in zit, net als ik. Met de nodige katers en overige gevolgen van dien.

Maar het gros van die mensen heeft, net als ik, een hypotheek die eigenlijk net iets te hoog is, maar die wel iedere maand keurig betaald wordt, net als de rest van de rekeningen, doordat we ons keurig elke werkdag naar ons, niet altijd even veel voldoening gevende, baan weten te bewegen, ook al is de fitheid ver te zoeken. Daar doen we nog best goede en nuttige dingen, waar ze ons aan het eind van de maand voor beloven met een zakje geld. In onze ogen nooit genoeg natuurlijk, maar je kunt er van wonen en van auto rijden, dus het moet maar. Daar klagen we vervolgens weer over in de kroeg.

Herkenning dus over het weigeren de drankhysterie echt achter ons te laten. Geen herkenning over het niet willen hebben van verantwoordelijkheden dus.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Trouwste user 2022 zaterdag 3 januari 2015 @ 11:11:36 #33
7889 tong80
Spleenheup
pi_148274698
De treurigheid.

Ik heb de beschikking over m'n afstandsbediening.

Triest en treurug dat je op de bank zit en naar GTST moet kijken en naar Ik hou van Holland.

Je kunt een boek lezen. Maar wie doet dat nog tegenwoordig ?

"Ik heb het boek gelezen, na aanleiding van de film."

pi_148274740
quote:
Onze jeugd heeft tegenwoordig een sterke hang naar luxe, heeft slechte manieren, minachting voor het gezag en geen eerbied voor ouderen. Ze geven de voorkeur aan kletspraatjes in plaats van training ... Jonge mensen staan niet meer op als ...een oudere de kamer binnenkomt. Zij spreken hun ouders tegen, houden niet hun mond in gezelschap, ... en tiranniseren hun leraren.
:O :z :Z :')
pi_148274872
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 11:11 schreef tong80 het volgende:
De treurigheid.

Ik heb de beschikking over m'n afstandsbediening.

Triest en treurug dat je op de bank zit en naar GTST moet kijken en naar Ik hou van Holland.

Je kunt een boek lezen. Maar wie doet dat nog tegenwoordig ?

"Ik heb het boek gelezen, na aanleiding van de film."

Vergeet onderweg naar morgen niet! Passief, en niet genoeg leven en delen, zoals fok! een groot voorbeeld van hetzelfde fenomeen is..
pi_148274994
Te vroeg volwassen, Burgerlijk as fuck sinds 23e jaar :o
pi_148276108
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:26 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik vind het geen slecht verhaal als ik eerlijk ben, en zit ook wel een kern van waarheid in eerlijk gezegd.

Alleen persoonlijk doe ik niet mee aan het zuipen en dergelijk, maar wel merk ik dat we eigenlijk een verloren generatie zijn die het slachtoffer geworden is van de crisis die we aan de vorige generaties te danken hebben.
Mja iedere generatie geeft de vorige generaties de schuld, dat is al zo oud als de wereld volgens mij.
Hallon!
pi_148277012
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 11:23 schreef Pap89 het volgende:
Te vroeg volwassen, Burgerlijk as fuck sinds 23e jaar :o
Nog genoeg tijd om weer lekker regressief puberaal te gaan doen :D
  zaterdag 3 januari 2015 @ 15:21:42 #39
271779 wetirowsu
oud wit meissie met hart
pi_148281215
Omdat elke creativiteit uit *jullie* generatie verbannen is door het adagium *agge maar leut het*, ofwel : het hedonisme. De column schrijver legt de vinger op de zere plek van menig Fok!- poster. Korte aandachtsspanne, kort lontje, beperkte visie op het leven.

Ben ik ff blij dat ik oud ben en niet hoef weg te rotten in een leven-dat-geen-leven is.
Leren leven doe je door *alter* , en niet door *ego* .
*Is dit alles ? * Juist ja. Doe maar ! Dan doe je dat toch lekker,i.p.v. iemand die wel wenst na te denken over zijn leven weg te zetten als *zure columnist*. Ik spreek jullie wel een keer, in het bejaardenhuis met jullie levensverhalen over *could-have-been and would-have-been.*
go with the flow
pi_148284047
Wat is dat met al die * * * * * *, wel leuk dat er gegeneraliseerd wordt :')
  zaterdag 3 januari 2015 @ 16:54:04 #41
271779 wetirowsu
oud wit meissie met hart
pi_148284150
Ik houd meer van sterretjes/asterixen dan van accolades. Ook dit is een diepe om over na te denken.
go with the flow
pi_148296165
Het is te zwart-wit, omdat genoeg mensen van midden dertig juist wel hieraan weten te ontsnappen. Maar wat volgens mij wel klopt zijn de laatste paar zinnen; we hebben tegenwoordig nauwelijks meer dromen. Het lijkt wel alsof de belangrijkste droom het vasthouden aan wat we hebben is. Daarmee neem ik voor het gemak ook even mee het imiteren van je ouders.

Hoewel ik er zelf aan mee doe vind ik dat best wel triest.
pi_148296505
Wel wat herkenbare punten ja.
pi_148297307
Decadent, lui en verwend
Narcistisch: mama zei dat ik geweldig en speciaal ben
Individualisme: ik wil en moet voor ik
Armlastig: niets is van mij: ik huur/betaal af
Hedonistisch: ik heb behoeften, echt en onecht: onderscheid vervaagd
Materialistisch maar ook juist absoluut niet: gemak en afleidend vermaak is het streven
Afhankelijk, financieel en psychisch
Psychiatrie: ik lijd aan en heb dat
Nihilistisch, geen ideaal, geen streven:
Ongemotiveerd, doelloos
Geen familiewaarden: wantrouw tov monogamie
Feminisme, onderscheid man-vrouw weg: babies weg
Vluchten, series, games en drugs
Moe van intellectualisme: waarheid bestaat niet: gelul om het gelul is wat rest
Onzekerheid, tov zichzelf als de toekomst, zowel op micro als macroniveau
Teleurgesteld: de wereld die aan de voeten lag is weggezakt

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2015 22:10:12 ]
pi_148297583
Klinkt goed, toch? :7
  zaterdag 3 januari 2015 @ 22:18:46 #46
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_148297909
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:06 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

gewoon met legerkisten aan op de banknop springen, had ik allang gedaan bij dat soort postposters.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_148298381
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 10:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ken best veel mensen rond de 30, er onder en er boven, die dus ook in een grote stad wonen en daar ook echt uit proberen te halen wat er in zit, net als ik. Met de nodige katers en overige gevolgen van dien.

Maar het gros van die mensen heeft, net als ik, een hypotheek die eigenlijk net iets te hoog is, maar die wel iedere maand keurig betaald wordt, net als de rest van de rekeningen, doordat we ons keurig elke werkdag naar ons, niet altijd even veel voldoening gevende, baan weten te bewegen, ook al is de fitheid ver te zoeken. Daar doen we nog best goede en nuttige dingen, waar ze ons aan het eind van de maand voor beloven met een zakje geld. In onze ogen nooit genoeg natuurlijk, maar je kunt er van wonen en van auto rijden, dus het moet maar. Daar klagen we vervolgens weer over in de kroeg.

Herkenning dus over het weigeren de drankhysterie echt achter ons te laten. Geen herkenning over het niet willen hebben van verantwoordelijkheden dus.
dit is wel herkenbaar, soort van work hard play hard mentaliteit. Ik heb best een baan die mentaal veel van me eist. Ik heb het echt nodig om in het weekend te ontladen, en dat is echt niet perse altijd keihard feesten en met n kater op mn werk verschijnen, maar t komt wel voor. Kan me ook niet voorstellen hoe er nog een kind in mn leven kan passen.. Ik ben gehecht aan mn vrijheid geloof ik :@
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 3 januari 2015 @ 22:30:33 #48
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_148298522
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:08 schreef LelijKnap het volgende:
Decadent, lui en verwend
Narcistisch: mama zei dat ik geweldig en speciaal ben
Individualisme: ik wil en moet voor ik
Armlastig: niets is van mij: ik huur/betaal af
Hedonistisch: ik heb behoeften, echt en onecht: onderscheid vervaagd
Materialistisch maar ook juist absoluut niet: gemak en afleidend vermaak is het streven
Afhankelijk, financieel en psychisch
Psychiatrie: ik lijd aan en heb dat
Nihilistisch, geen ideaal, geen streven:
Ongemotiveerd, doelloos
Geen familiewaarden: wantrouw tov monogamie
Feminisme, onderscheid man-vrouw weg: babies weg
Vluchten, series, games en drugs
Moe van intellectualisme: waarheid bestaat niet: gelul om het gelul is wat rest
Onzekerheid, tov zichzelf als de toekomst, zowel op micro als macroniveau
Teleurgesteld: de wereld die aan de voeten lag is weggezakt
Jeetje, wat ben jij een loser.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_148298592
TL;DR
pi_148298693
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Jeetje, wat ben jij een loser.
Ow niet alles is op mij van toepassing hoor :P Veel wel daar niet van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')