De keren dat ik gps onderweg heb gebruikt was dat met mijn hardloop app; Sports Tracker. Die houdt precies bij waar je bent geweest, hoe lang je bezig bent geweest en hoe snel je ging.quote:Op donderdag 8 januari 2015 06:18 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij handig. Geen idee hoe dat zou moeten.
Gewoon met GOOGLEMaps of een ander GPS-programma?
Gaarne uitleg(welk programma en hoe aub)
Ik gebruik daarvoor de app Locus op mijn mobiel. De app heeft veel handige opties, maar je route opnemen is er 1 van. Eerst even priegelen met de instellingen. Maar daarna is het gewoon een kwestie van opname drukken en stoppen als je klaar bent.quote:Dat lijkt mij handig. Geen idee hoe dat zou moeten.
Gewoon met GOOGLEMaps of een ander GPS-programma?
Gaarne uitleg(welk programma en hoe aub)
Typisch gevalletje van "penny wise, pound foolish". Dan kunnen ze het hele fenomeen 1000-km beurt wel afschaffen, dan spreken ze gewoon af dat je langskomt als er iets kapot is en eerder niet. Waarom de banden vervangen als ze nog niet lek zijn? En zolang de motor niet in de soep loopt hoef je toch ook de olie niet te verversen?quote:Op donderdag 8 januari 2015 10:39 schreef Pietertje71 het volgende:
Scooter is weer terug. Nog even met een medewerker gesproken ivm onderhoud/reparatie. Deze gaf aan een budget te 'krijgen' van de leasemaatschappij. Kort gezegd: If it aint broke do not fix it.
"Voorkomen is beter dan genezen" is dus niet ingecalculeerd.
En dan strand je ergens onderweg, zoals mij wel eens overkomen is met een Fiat Duplo. Wat een gare bak was dat zegquote:Op donderdag 8 januari 2015 13:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Typisch gevalletje van "penny wise, pound foolish". Dan kunnen ze het hele fenomeen 1000-km beurt wel afschaffen, dan spreken ze gewoon af dat je langskomt als er iets kapot is en eerder niet. Waarom de banden vervangen als ze nog niet lek zijn? En zolang de motor niet in de soep loopt hoef je toch ook de olie niet te verversen?
Die moeten Dooooooooooood. Ook altijd van dat tuig dat alleen maar thuis zit.quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:29 schreef houdjemond het volgende:
Postbodeeeeee, mijn post is nat!
Joh..
Zo snel mijn eigen wijk gelukkig weer.
1000 km beurt was bij bijna 1900km...quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Typisch gevalletje van "penny wise, pound foolish". Dan kunnen ze het hele fenomeen 1000-km beurt wel afschaffen, dan spreken ze gewoon af dat je langskomt als er iets kapot is en eerder niet. Waarom de banden vervangen als ze nog niet lek zijn? En zolang de motor niet in de soep loopt hoef je toch ook de olie niet te verversen?
Ja mijn fluit ook met die flutregenbroeken van PostNL!quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:29 schreef houdjemond het volgende:
Postbodeeeeee, mijn post is nat!
Joh..
Zo snel mijn eigen wijk gelukkig weer.
Ik heb ongeveer twee jaar terug hetzelfde gedaan. Houdt er wel rekening mee dat je officieel drie maanden en een dag bij PostNL uit dienst moet zijn om voor die subco te mogen gaan rijden.quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:26 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Zo na meer dan 5 jaar als chauffeur bij PostNL gewerkt te hebben valt binnenkort officieel het doek. Ze mogen mijn contract niet meer verlengen. Maar het ziet er nu naar uit dat ik verder kan gaan als subcontractor voor een baas (dus niet voor mezelf zoals sommige wel doen) heeft iemand daar ervaring mee? Ik blijf dus gewoon precies dezelfde ritten rijden voor PostNL.
Waarom moet je dan 3 maanden wachten? Je werkt toch niet direct voor PostNL? Ik snap het nietquote:Op donderdag 8 januari 2015 15:33 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Ik heb ongeveer twee jaar terug hetzelfde gedaan. Houdt er wel rekening mee dat je officieel drie maanden en een dag bij PostNL uit dienst moet zijn om voor die subco te mogen gaan rijden.
Wat mij heel erg tegenviel was het feit dat je eigenlijk niet ziek kan zijn en nauwelijks verlof op kan nemen. Daarnaast bouw je ook helemaal niets op qua pensioen etc.
Ik kon gelukkig na een jaar weer voor PostNL gaan werken en ben blij dat ik de keus heb gemaakt om terug te gaan.
In ieder geval succes en sterkte. Het is nooit leuk om je baan te verliezen.
Dat is dus wat mijn vrouw zei: hoef ik het niet te doen!quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:31 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Scheelt weer, hoeft je vrouw 'm niet meer nat te maken.
Tegen slechtere voorwaarden zeker ?niets tekenen hoor ,eerst laten onderzoeken,en voor jezelf die zooi rondracen moet je helemaal niet doen, dat is werken voor een drol(en de nodige schulden die je ervoor moet maken)quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:26 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Zo na meer dan 5 jaar als chauffeur bij PostNL gewerkt te hebben valt binnenkort officieel het doek. Ze mogen mijn contract niet meer verlengen. Maar het ziet er nu naar uit dat ik verder kan gaan als subcontractor voor een baas (dus niet voor mezelf zoals sommige wel doen) heeft iemand daar ervaring mee? Ik blijf dus gewoon precies dezelfde ritten rijden voor PostNL.
runkeeper ios is ook top, andro is er ookquote:Op donderdag 8 januari 2015 14:59 schreef Pietertje71 het volgende:
Middag
Nou met die sports-tracker gedaan.
Alle functies werken natuurlijk weer alleen in de premium(koop)versie, dus even opzoek naar een volledige versie
Zeik en zeik nat. De hele loop/rit regen gehad.
Op zich vind ik dat niet erg maar wel als je met die fluttassen zit waardoor je post (soms zeik) nat wordt![]()
En de PostNL regenbroek ook deze keer weer eens niet waterdicht bleek te zijn![]()
Maar alle post is besteld
1 Herstelpost gehad, en weer eens veelte dikke bundels gekregen(lekker als weer dezelfde straat verkeerd is gezet/gesorteerd). Ook niet erg maar met dit weer icm met dikke bundels die je amper kan vasthouden: joepie!
[..]
1000 km beurt was bij bijna 1900km...
Vantevoren al aangegeven dat als je +/- 200km per week rijdt, je toch dan al kan inplannen wanneer je rond die 1000km zit?
Toen was het dat je zelf niet achter onderhoud/reparatie mocht gaan en sinds vorige week 'groenlicht' gekregen om dit zelf te regelen![]()
@ V__L_N: ik ga die focus eens proberen
@ Rafierafie: kan je de details van die rit ook ergens zien en eventueel uploaden naar je pc oid?
[..]
Ja mijn fluit ook met die flutregenbroeken van PostNL!(tis nog echt zo ook
)
die tijden zijn een aanfluiting, besparen moet je bovenin, niet onderin.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:55 schreef Rafierafie het volgende:
Bij mij en veel collega's kloppen de looptijden van week 51 en 52 niet... wat een verrassing.
Op de maandag hebben ze maar wat verzonnen en op de woens- en vrijdagen hebben ze gewoon daltijden geboekt.Ik wordt zo schijtziek van dit gezeik iedere keer weer. Ja hoor, gewerkte tijd is betaalde tijd. Geloven ze het zelf nog?
klinkt bekend. Kreeg voor een bepaalde wijk een half uur, terwijl je er op een piekdag twee uren mee bezig bentquote:Op donderdag 8 januari 2015 15:55 schreef Rafierafie het volgende:
Bij mij en veel collega's kloppen de looptijden van week 51 en 52 niet... wat een verrassing.
Op de maandag hebben ze maar wat verzonnen en op de woens- en vrijdagen hebben ze gewoon daltijden geboekt.Ik wordt zo schijtziek van dit gezeik iedere keer weer. Ja hoor, gewerkte tijd is betaalde tijd. Geloven ze het zelf nog?
Oke, ik heb nu runkeeper, locus, (endomondo) sports tracker en mytrack van google.quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:02 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
runkeeper ios is ook top, andro is er ook
quote:Vanaf 6 januari 2015 kun je solliciteren op de functie van technisch operator voor de SMX. We starten met een tweede vacatureronde omdat er nog 29 vacatures beschikbaar zijn. Vanuit de eerste vacatureronde zijn al 43 vacatures opgevuld.
6 januari 2015, 2 reacties
Productie
Wat doet een technisch operator?
Als technisch operator zorg je voor de aansturing van de nieuwste sorteermachines bij Collectie & Sorteren. Je krijgt een eigen verantwoordelijkheid voor de resultaten van de machine. Het is een zelfstandige functie waarin je met de nieuwste techniek werkt.
Wie kan er solliciteren?
Iedereen die bij PostNL werkt kan op de functie technisch operator (schaal 3) solliciteren. Wel zijn er twee voorwaarden.
Je hebt een contract voor onbepaalde tijd.
Je contractomvang is minimaal 15 uur per week. Deze grens is aangepast. Bij de vorige vacatureronde was deze grens meer dan 20 uur.
quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:08 schreef V__L_N het volgende:
Pieterke: het is locus, niet focus... https://play.google.com/s(...)menion.android.locus
Ik heb locus gekoppeld aan runkeeper. Dan krijg ik me menzis puntjes ook tijdens het werken. Dat moet me in de toekomst (als ik fit ben) toch weer zo'n 30 euro per maand gaan opleveren.
Mensen die klagen dat de post nat is met dit weer, die moeten zeker een enkeltje groene zode. Waar zitten die mensen met hun hersens.
Mijn standaardzin: ik ook. Fijne dag verder.quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:29 schreef houdjemond het volgende:
Postbodeeeeee, mijn post is nat!
Joh..
Zo snel mijn eigen wijk gelukkig weer.
Beetje jammer alleen dat je een roulerende dienst hebt, met dag-, avond- en nachtdiensten. Dat is echt buitengewoon ongezond: je kunt nog beter structureel nachtdienst hebben, dan dat gerouleer. Probleem is dat je door het rouleren je bioritme er niet op kunt aanpassen, waardoor je lichaam zich in een permanente staat van jetlag bevindt. Dat is geen aanrader.quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:09 schreef Pietertje71 het volgende:
Vanaf 6 januari 2015 kun je solliciteren op de functie van technisch operator voor de SMX. We starten met een tweede vacatureronde omdat er nog 29 vacatures beschikbaar zijn. Vanuit de eerste vacatureronde zijn al 43 vacatures opgevuld.
6 januari 2015, 2 reacties
Productie
Wat doet een technisch operator?
Als technisch operator zorg je voor de aansturing van de nieuwste sorteermachines bij Collectie & Sorteren. Je krijgt een eigen verantwoordelijkheid voor de resultaten van de machine. Het is een zelfstandige functie waarin je met de nieuwste techniek werkt.
Wie kan er solliciteren?
Iedereen die bij PostNL werkt kan op de functie technisch operator (schaal 3) solliciteren. Wel zijn er twee voorwaarden.
Je hebt een contract voor onbepaalde tijd.
Je contractomvang is minimaal 15 uur per week. Deze grens is aangepast. Bij de vorige vacatureronde was deze grens meer dan 20 uur.
Iets met concurrentie, Ook al werk je indirect nog wel voor de post, je werkt eigenlijk voor een ander koeriersbedrijf die dezelfde activiteiten uitvoert. Het is heel krom, maar helaas kunnen ze hier moeilijk over gaan doen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:37 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Waarom moet je dan 3 maanden wachten? Je werkt toch niet direct voor PostNL? Ik snap het niet
Wat een onzin. Er loopt bij ons in het team van alles rond, variërend van mensen die de middelbare school nooit hebben afgemaakt tot academici die elders niet aan de bak komen. Toch is de samenwerking prima. Maar goed, die P&O-figuren zijn altijd verzot op testjes, en de uitslag hiervan is altijd heilig.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:05 schreef LanaWoef het volgende:
@ Pietertje71: Mijn man heeft hierop gesolliciteerd in de eerste ronde en afgewezen omdat hij niet in het team zou passen qua intelligentie. De uitslag van zijn capaciteitentest was dat hij HBO-niveau heeft. Dus mocht iemand hierop willen solliciteren: maak de test niet extreem goed, want dan kom je niet verder
quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat een onzin. Er loopt bij ons in het team van alles rond, variërend van mensen die de middelbare school nooit hebben afgemaakt tot academici die elders niet aan de bak komen. Toch is de samenwerking prima. Maar goed, die P&O-figuren zijn altijd verzot op testjes, en de uitslag hiervan is altijd heilig.
Met dit pisweer is uw post doorweekt Beetje natte post doe ik echt niet, maar deze was door en door nat(lag los in de buitentas. Geen idee hoe dit is gekomenquote:Op donderdag 8 januari 2015 17:14 schreef V__L_N het volgende:
Wat voor kennisgeving doe je er dan bij? Beschadigd tijdens sorteerproces ofzo?
Ik had als baan internationaal chauffeur..dag/nacht-ritme was weg..totaal geen besef van. Breekt sommigen inderdaad wel op. Ikzelf heb er jaren geen last van gehad, maar met een normaal gezinsleven kon ik dit niet combineren, dus ben er mee gestopt.quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Beetje jammer alleen dat je een roulerende dienst hebt, met dag-, avond- en nachtdiensten. Dat is echt buitengewoon ongezond: je kunt nog beter structureel nachtdienst hebben, dan dat gerouleer. Probleem is dat je door het rouleren je bioritme er niet op kunt aanpassen, waardoor je lichaam zich in een permanente staat van jetlag bevindt. Dat is geen aanrader.
Hehe, als iemand een touwtje om mijn middel doet met mijn 50 kilo kunnen we vliegeren met Houdjemondquote:Op donderdag 8 januari 2015 18:40 schreef Peterselieman het volgende:
Komende dagen weer een stevige storm, dus oppassen dat je niet wegwaait
Dan wordt je juist per kubieke centimeter lichter en vinden wij je straks ergens in Groningen terugquote:Op donderdag 8 januari 2015 19:24 schreef Pietertje71 het volgende:
Luchtige toetjes...alleen de omvang wordt groter... :p
(inkoppertje?)
De tassen zijn zo lek als een mandjequote:Op donderdag 8 januari 2015 18:34 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Met dit pisweer is uw post doorweekt Beetje natte post doe ik echt niet, maar deze was door en door nat(lag los in de buitentas. Geen idee hoe dit is gekomen) en viel van ellende uit elkaar
Kennisgeving beschadigde post erbij gedaan en 'waarschijnlijk' en 'postverwerking' doorgestreept.
En er aan toegevoegd 'regenbui'. Dus dan staat er: Deze schade is ontstaan tijdens de regenbui.
hahaquote:Op donderdag 8 januari 2015 20:17 schreef houdjemond het volgende:
Ik hoor alleen maar drama over lekke tassen en regenpakken. . Hier was het een tikje vochtig maar niet doorweekt? Heb ik mazzel?
In ieder geval van twee collega`s weet ik dat ze direct de dag nadat hun contract af was gelopen als subcontractor aan de slag waren gegaan. Dus of dit is een oude regeling of mijn vestiging neemt het niet zo nauw met de regeltjes. Gelukkig ben ik nooit ziek (afkloppen) maar toch hoop ik dat ze niet zo moeilijk gaan doen over verlof. Ik vind het lastig om dit meteen te vragen tijdens een gesprek met m`n nieuwe baas omdat die dan misschien de indruk heeft dat ik direct verlof op wil gaan nemen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:33 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Ik heb ongeveer twee jaar terug hetzelfde gedaan. Houdt er wel rekening mee dat je officieel drie maanden en een dag bij PostNL uit dienst moet zijn om voor die subco te mogen gaan rijden.
Wat mij heel erg tegenviel was het feit dat je eigenlijk niet ziek kan zijn en nauwelijks verlof op kan nemen. Daarnaast bouw je ook helemaal niets op qua pensioen etc.
Ik kon gelukkig na een jaar weer voor PostNL gaan werken en ben blij dat ik de keus heb gemaakt om terug te gaan.
In ieder geval succes en sterkte. Het is nooit leuk om je baan te verliezen.
PostNL kiest er niet voor niks voor om zoveel mogelijk subcontractors in te zetten dus voor mezelf werken zou ik sowieso niet willen. Wat is de beste manier om uit te zoeken of de voorwaarden slechter zijn geworden? Contracten met elkaar vergelijken lijkt me best moeilijk omdat er negen van de tien keer tijdens een sollicitatiegesprek gevraagd wordt te ondertekenen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:01 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Tegen slechtere voorwaarden zeker ?niets tekenen hoor ,eerst laten onderzoeken,en voor jezelf die zooi rondracen moet je helemaal niet doen, dat is werken voor een drol(en de nodige schulden die je ervoor moet maken)
Busted!quote:Op donderdag 8 januari 2015 21:59 schreef Peterselieman het volgende:
Die laatste Twitteraar ken ik wel. Dat is Alex met de vijf x'en
Licht ik mijn TC in dat ik daar een extra wijk kan lopenquote:Op donderdag 8 januari 2015 19:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan wordt je juist per kubieke centimeter lichter en vinden wij je straks ergens in Groningen terug
[/flauwe modus]
Touwtje?.....quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:25 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Hehe, als iemand een touwtje om mijn middel doet met mijn 50 kilo kunnen we vliegeren met Houdjemond
Wellicht had men 'die bodem' van stevig net oid kunnen maken, of iig delen daarvan?quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:59 schreef VixenFromHell het volgende:
Zo stom altijd he.. op dit soort dagen willen enveloppen wel eens wat los scheuren als ze te erg natgeregend zijn, en meteen roept men dan dat we de post open gemaakt hebben
[..]
De tassen zijn zo lek als een mandjein die van mij staat na een tijdje vaak ook een plasje water, echt handig is dat niet
Jij welquote:Op donderdag 8 januari 2015 20:17 schreef houdjemond het volgende:
Ik hoor alleen maar drama over lekke tassen en regenpakken. . Hier was het een tikje vochtig maar niet doorweekt? Heb ik mazzel?
Collega of een 'wilde fietser' ?quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:38 schreef bikkie het volgende:
wel nog een klein ongelukje gehad, door een fietser aangereden vandaag...
Ga ik zo lezen met een bakkie koffie er bijquote:Op donderdag 8 januari 2015 21:55 schreef Rafierafie het volgende:
Wie was er weer nieuwsgierig?
https://twitter.com/Mirja(...)289306013696/photo/1
https://twitter.com/PostNL/status/553234452948983808
https://twitter.com/Craft(...)010497400832/photo/1
Natte post, onacceptabel:
https://twitter.com/_DreamDance/status/553222305753858048/photo/1
Dit vind ik oprecht zielig:
https://twitter.com/Helen(...)662274334720/photo/1
Tot slot:
https://twitter.com/PostNL/status/553247828529922048
Dit was voorlopig mijn laatste twitteravontuur. Niet goed voor me om dit te doen.
Een lichtpuntje: er wordt gevraagd of er logo of streepjescode van ons op de enveloppen staat.
johquote:Op vrijdag 9 januari 2015 05:08 schreef dud0r het volgende:
Alexxxxx z'n vriendin loopt die wijk zeker dat hij zo lief is over de pbz.
Had je iets anders verwacht dan? Tenslotte zijn we in de ogen van velen per definitie dieven en oplichters.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 14:21 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm het verhaal met de bezorger die spul achter gehouden had lag ook wat anders. De periode waarin hij daadwerkelijk spul achtergehouden heeft is veel korter, hij is waarschijnlijk in totaal dan gewoon een jaar in dienst geweest. Wel mooi dat er dan van gemaakt wordt dat hij die volledige periode spul meegenomen heeft
Wat ik ook zo krom vind in de redenering van PostNL is dat ze zeggen dat ze de postzegeltarieven verhogen ivm de dalende volumes. Dan zou je dus verwachten dat de tarieven van de pakketpost (en ook van het brievenbuspakje!) zouden dalen, want daar stijgen de volumes enorm. Maar nee, daar gaan de prijzen ook omhoog.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:39 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Had je iets anders verwacht dan? Tenslotte zijn we in de ogen van velen per definitie dieven en oplichters.
Zojuist het nieuwe boekje van toolstation ontvangen... bezorgd door SND. Nee hoor, het verhogen van de prijzen jaagt klanten niet weg.
buiten dat,je kan er ook niets bij doen, en dat voor 10 euroquote:Op donderdag 8 januari 2015 17:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Beetje jammer alleen dat je een roulerende dienst hebt, met dag-, avond- en nachtdiensten. Dat is echt buitengewoon ongezond: je kunt nog beter structureel nachtdienst hebben, dan dat gerouleer. Probleem is dat je door het rouleren je bioritme er niet op kunt aanpassen, waardoor je lichaam zich in een permanente staat van jetlag bevindt. Dat is geen aanrader.
aangetekend pakket is ook al aardig aan de prijs bijna 9quote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat ik ook zo krom vind in de redenering van PostNL is dat ze zeggen dat ze de postzegeltarieven verhogen ivm de dalende volumes. Dan zou je dus verwachten dat de tarieven van de pakketpost (en ook van het brievenbuspakje!) zouden dalen, want daar stijgen de volumes enorm. Maar nee, daar gaan de prijzen ook omhoog.
Dus als de afzet daalt.... verhoog je de prijs. En als de afzet stijgt..... verhoog je de prijs.
Nu heb ik hier niet voor doorgeleerd, maar er bekruipt mij toch een donkerbruin vermoeden dat er hier iets niet klopt.
iedereen heeft z n eigen kerstkado zelf betaaldquote:Op donderdag 8 januari 2015 16:43 schreef gelestipjes het volgende:
Hier kloppen de tijden voor die weken zowel qua voorbereiding als qua uitvoering voor geen meter. Volgens mij mist bij ons vrijwel iedereen wel tussen de 3 en 7 uur per week (van de mensen die zowel voorbereiding als uitvoering doen, postbezorgers missen iets minder)
Waar heb jij het nou over? Bij PostNL zijn ze dol op korting. Kijk maar week 51 en 52.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat ik ook zo krom vind in de redenering van PostNL is dat ze zeggen dat ze de postzegeltarieven verhogen ivm de dalende volumes. Dan zou je dus verwachten dat de tarieven van de pakketpost (en ook van het brievenbuspakje!) zouden dalen, want daar stijgen de volumes enorm. Maar nee, daar gaan de prijzen ook omhoog.
Dus als de afzet daalt.... verhoog je de prijs. En als de afzet stijgt..... verhoog je de prijs.
Nu heb ik hier niet voor doorgeleerd, maar er bekruipt mij toch een donkerbruin vermoeden dat er hier iets niet klopt.
Welk percentage van die uren wordt ook uitbetaald?quote:Postbezorgers werken in de week voor kerst 50 procent meer uren om alle kerstpost te bezorgen. En ze werken een dag extra op maandag 22 december.
Lol academici die post bezorgenquote:Op donderdag 8 januari 2015 18:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat een onzin. Er loopt bij ons in het team van alles rond, variërend van mensen die de middelbare school nooit hebben afgemaakt tot academici die elders niet aan de bak komen. Toch is de samenwerking prima. Maar goed, die P&O-figuren zijn altijd verzot op testjes, en de uitslag hiervan is altijd heilig.
Nee, dat bedoel ik niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 22:35 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Lol academici die post bezorgen![]()
Of bedoel je degenen die nog studeren?
Ik kan bij mij in het team al 3 man aanwijzen die drs zijn. Zie niet in waarom dat raar is. Even ter ondersteuning van de quote.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 22:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik niet.
In mijn vroegere team zaten ook jongeren/afgestudeerden/ouderen in de voorbereiding/bezorging, die op aardig hoog niveau studeren/afgestudeerd waren. Daarnaast ook ander hoogopgeleiden met voorheen een zeer goede baan in bank,verzekerings, juridische wezen e.d..quote:Op vrijdag 9 januari 2015 22:35 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Lol academici die post bezorgen![]()
Of bedoel je degenen die nog studeren?
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 08:04 schreef Pietertje71 het volgende:
Van FACEBOOK-PostNL geplukt:
Sonja Desconocido Groetjes uit Schiedam. Waar jullie postbezorger uit Rotterdam zijn post dumpt.
[ afbeelding ]
link
Des te opvallender is dat de tassen op het oog leeg lijken, afgezien van iets wat er uit ziet als een bol.com doos. En welke bezorger heeft er nou 5 fietstassen? Aan een fiets passen er maar twee, hooguit 3, als je er 1 op de voordrager zet.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:44 schreef Pietertje71 het volgende:
Tijdelijk 'depot' weggewaaid en iig 1 tas aan post bezorgd?
Lijkt het werk van 3 pbz' s !!??
Ik dacht meer aan tassen gejat en later daar gedumpt. Maar dat is dan weer niet waarschijnlijk als die doos er een van bol is, tenzij die leeggehaald is.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:44 schreef Pietertje71 het volgende:
Tijdelijk 'depot' weggewaaid en iig 1 tas aan post bezorgd?
Lijkt het werk van 3 pbz' s !!??
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:17 schreef Peterselieman het volgende:
De kampioenen en Makro maakten het druk, maar voor de rest viel het wel mee. De wind maakte het nog wat erger, maar nadat er een muur van regen voorbijgetrokken was werd het heerlijk loopweer
Ik ga mijn sloffen en dekentje maar eens halen dan..schuifel schuifel.....quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:34 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan tassen gejat en later daar gedumpt. Maar dat is dan weer niet waarschijnlijk als die doos er een van bol is, tenzij die leeggehaald is.
En Derrick? Ruim van voor mijn tijd.
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 16:25 schreef ophaling10 het volgende:
WGR / Duur artikel kwijt bij PostNL, vergoeding?
Kwartiertje omdat ik achter de HAH kon aanrennen en omdat mijn TC opeens met de garagedeur van het depot in zijn handen stondquote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:59 schreef VixenFromHell het volgende:
Hoe zat het vandaag bij anderen qua uitloop? Ik had zelf best wel wat, 20 tot 25 minuutjes per wijk, maarja de tijden waren al krap en deze week lekker weer 5 minuten eraf
Ook mooi, was een adres waar ik dinsdag ook al een pakje niet door de bus kreeg (zo'n mooie zak achter de brievenbus). Dus ik bel aan, hoor op een gegeven moment wel geluiden achter de deur, leek alsof men de post uit die zak aan het halen was. Maar de deur werd dus mooi niet open gedaannou goed, dan zo'n mooi briefje
jammer dat je daar dan toch weer tijd aan kwijt bent......
De studenten die ik kende, wisten niet hoe snel ze weg moesten eenmaal hun papiertje behaald. Maarja dat was geloof ik nog voor de crisis.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 07:02 schreef Pietertje71 het volgende:
Goedemorgen
Gisteren zag ik al dat de HAH wel meeviel(3 nog geen halve tasjes vol).
En vandaag hoop ik dat ik dat goed had gezien:P Wat een woei staat er al weer. Maar het is, en hopelijk blijft dat ook zo, droog![]()
[klaag]
Zoveelste verzoek om tijdens HAH/piekdagen geen dikke bundels te maken is nog steeds niet doorgekomen(lees: wordt niets mee gedaan). Alsmede dat het dan ook vervelend is om met die dikke bundels de nog steeds fout op de zet-volgorde balkjes(3x woordwaarde) staan, te hersorteren.
Meen dat ze wel goed in het sorteerproces staan.......
Zo simpel om toch even een nieuwe zet volgorde uit te printen![]()
[/klaag]
[..]
In mijn vroegere team zaten ook jongeren/afgestudeerden/ouderen in de voorbereiding/bezorging, die op aardig hoog niveau studeren/afgestudeerd waren. Daarnaast ook ander hoogopgeleiden met voorheen een zeer goede baan in bank,verzekerings, juridische wezen e.d..
Beter dan je TE goed vinden voor een minder baantje, en tijdens je uitkering laten blijken dat je zo goed hebt gestudeerd en diploma's hebt....en geen baan kunt vinden die goed voor je is.
Een naaste collega zat toen nog op de Rijksuniversiteit te Leeuwarden en studeerde economie en bedrijfskunde. Die kon altijd wel lachen met de bedrijfsvoering van PostNL
dat laatstequote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:37 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Kwartiertje omdat ik achter de HAH kon aanrennen en omdat mijn TC opeens met de garagedeur van het depot in zijn handen stond.
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:29 schreef Rafierafie het volgende:
[..]![]()
Ben nu bij pagina 6. Enigszins frustrerend lezen dit.
Sinds deze week houden ze je binnen ook weer strak aan de uren. Uitloop krijg je niet zomaar betaald. Heb vandaag eens gekeken of die tijden mogelijk waren. Dus giga snel gesorteerd waarbij ik dus ook niet meer naar klein/groot en alle andere "service" voor de bezorger gekeken heb. Wist het net binnen de norm te doen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:32 schreef V__L_N het volgende:
Ik vandaag ook een kwartiertje. Beetje ruzie met de wind en een sortereerder die percee klein-groot-klein- groot moet stapelen, maakt de dag niet makkelijk.
Nu is het wel grappig maar wel levensgevaarlijk, als je dat ding op je hoofd krijgt..quote:
Wat is dat toch steeds weer voor gezeur op sommige kantoren? Die normen zijn slechts een leidraad zodat een TC obv verkeersprognoses kan uitrekenen hoeveel uur hij moet inzetten. Maar als jij bijv. 3 uur hebt voorbereid, dan moet de TC gewoon 3 uur betalen, ervan uitgaande dat je niet constant omgekeerd op je stoel hebt gezeten of 5x bent weggegaan om koffie te halen of te roken. En anders is de oplossing simpel: gewoon naar huis gaan zodra je je contracturen gemaakt hebt.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:40 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Sinds deze week houden ze je binnen ook weer strak aan de uren. Uitloop krijg je niet zomaar betaald. Heb vandaag eens gekeken of die tijden mogelijk waren. Dus giga snel gesorteerd waarbij ik dus ook niet meer naar klein/groot en alle andere "service" voor de bezorger gekeken heb. Wist het net binnen de norm te doen.
Maar voor mensen met minder ervaring zijn die tijden vrijwel onmogelijk gok ik zo. Hoorde er dan ook al veel gezeur op.
Bakje koffie is gezet, dus ik ga even lezenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 16:25 schreef ophaling10 het volgende:
WGR / Duur artikel kwijt bij PostNL, vergoeding?
Idd,. Niet iedereen bleef. Die een (andere/betere) baan konden krijgen gingenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:19 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
De studenten die ik kende, wisten niet hoe snel ze weg moesten eenmaal hun papiertje behaald. Maarja dat was geloof ik nog voor de crisis.
Het koterige er aan is dat dat aan de sorteerder ligt die wel nogsteeds naar groot/klein doet. Officieel mag dat niet meer. Reden: kost de voorbereider/ster te vele tijd...ja maar die tijd gaat door naar de postbezorger...logicaquote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:32 schreef V__L_N het volgende:
Ik vandaag ook een kwartiertje. Beetje ruzie met de wind en een sortereerder die percee klein-groot-klein- groot moet stapelen, maakt de dag niet makkelijk.
Hier zijn je slofjes.....quote:Weer was opzich niet verkeerd verder. Piekdag viel me wel zwaar even. Voel me erg oud.
En zo heeft dus een collega van mij (de welbekende wijkafpikker) het dus ook enkele malen gedaan. Nadelig voor de collega's, en PostNL roept alleen dat het volgens het reglement niet mag, maar zal verders niets doen. Tijd wordt gehaald, post wordt besteld, dusquote:Kwam een collega tegen die zich liet helpen door iemand anders... beetje storend wel weer dat.
Er wordt gekort op logica.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:40 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Sinds deze week houden ze je binnen ook weer strak aan de uren. Uitloop krijg je niet zomaar betaald. Heb vandaag eens gekeken of die tijden mogelijk waren. Dus giga snel gesorteerd waarbij ik dus ook niet meer naar klein/groot en alle andere "service" voor de bezorger gekeken heb. Wist het net binnen de norm te doen.
In het verleden namen sommigen dat voor lief: tijd schrijven die er voor staat, en de rest aan extra tijd maar zien als ene vrijwillige bijdrage.quote:Maar voor mensen met minder ervaring zijn die tijden vrijwel onmogelijk gok ik zo. Hoorde er dan ook al veel gezeur op.
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 23:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat is dat toch steeds weer voor gezeur op sommige kantoren? Die normen zijn slechts een leidraad zodat een TC obv verkeersprognoses kan uitrekenen hoeveel uur hij moet inzetten. Maar als jij bijv. 3 uur hebt voorbereid, dan moet de TC gewoon 3 uur betalen, ervan uitgaande dat je niet constant omgekeerd op je stoel hebt gezeten of 5x bent weggegaan om koffie te halen of te roken. En anders is de oplossing simpel: gewoon naar huis gaan zodra je je contracturen gemaakt hebt.
Bij ons schrijft iedereen gewoon zijn tijden op het rooster en die worden betaald. En dat sommigen er wat langer over doen en anderen wat korter is ook omdat we elkaar afhelpen: als een wijk te laat af dreigt te zijn voor de afvoer, dan springen we met z'n allen bij. En we gaan ook altijd gezamenlijk koffie drinken, en gezamenlijk de straat op (degenen die nog een bestelling moeten lopen, althans). Werkt prima.
Zal nogsteeds zo zijn ja..quote:Op zondag 11 januari 2015 00:15 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ga zelf ook niet voor niets werken maar zijn volgens mij genoeg mensen bij die niks durfen te zeggen of het blijkbaar niks boeit.
WTF!?quote:Werd ook vorige week gebracht door de tc als van ik ga die uren toch niet betalen want dan wordt ik ontslagen.
Tot de laatste pagina gelezen:quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:29 schreef Rafierafie het volgende:
[..]![]()
Ben nu bij pagina 6. Enigszins frustrerend lezen dit.
quote:Op zondag 11 januari 2015 08:00 schreef bikkie het volgende:
Ben ik nou de enige die teveel tijd voor z'n wijk krijgt? Mij hoor je niet klagen..
Dan bof jij maar. Wij voorbereiders krijgen bij ons al maanden onze uren niet helemaal betaald, omdat we de "normuren" niet halen. Bijna niemand haalt die. Ik ook niet, omdat ik nog steeds het grootste poststuk achteraan zet en bijv. subnummers verbeter, die verkeerd tussen de machinepost zitten. Maar zo hier en daar om mij heen hoor ik al collega's die dit allemaal niet meer doen. Je hebt er eenvoudig geen tijd meer voor. Er is geen lol meer aan zo!quote:Op zaterdag 10 januari 2015 23:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat is dat toch steeds weer voor gezeur op sommige kantoren? Die normen zijn slechts een leidraad zodat een TC obv verkeersprognoses kan uitrekenen hoeveel uur hij moet inzetten. Maar als jij bijv. 3 uur hebt voorbereid, dan moet de TC gewoon 3 uur betalen, ervan uitgaande dat je niet constant omgekeerd op je stoel hebt gezeten of 5x bent weggegaan om koffie te halen of te roken. En anders is de oplossing simpel: gewoon naar huis gaan zodra je je contracturen gemaakt hebt.
Bij ons schrijft iedereen gewoon zijn tijden op het rooster en die worden betaald. En dat sommigen er wat langer over doen en anderen wat korter is ook omdat we elkaar afhelpen: als een wijk te laat af dreigt te zijn voor de afvoer, dan springen we met z'n allen bij. En we gaan ook altijd gezamenlijk koffie drinken, en gezamenlijk de straat op (degenen die nog een bestelling moeten lopen, althans). Werkt prima.
Als ze het hier ook zo strak gaan hanteren ga ik ook niet langer de grootste stukken achteraan zetten en subnummers verbeteren. Lullig voor degene die die wijk weg moet brengen, maar ik ga natuurlijk niet in mijn eigen tijd werken. Toch wel jammer dat kwaliteit inmiddels steeds minder belangrijk wordt.quote:Op zondag 11 januari 2015 09:49 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Dan bof jij maar. Wij voorbereiders krijgen bij ons al maanden onze uren niet helemaal betaald, omdat we de "normuren" niet halen. Bijna niemand haalt die. Ik ook niet, omdat ik nog steeds het grootste poststuk achteraan zet en bijv. subnummers verbeter, die verkeerd tussen de machinepost zitten. Maar zo hier en daar om mij heen hoor ik al collega's die dit allemaal niet meer doen. Je hebt er eenvoudig geen tijd meer voor. Er is geen lol meer aan zo!
Ik neem aan dat jullie hier massaal tegen in opstand zijn gekomen, je als 1 team hebben gemeld met jullie klacht bij de VBL-manager en massaal de vakbond hebben gebeld?quote:Op zondag 11 januari 2015 09:49 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Dan bof jij maar. Wij voorbereiders krijgen bij ons al maanden onze uren niet helemaal betaald, omdat we de "normuren" niet halen.
Niet allemaal tegelijk privéberichten naar ophaling10 sturen.quote:Op zondag 11 januari 2015 07:40 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Tot de laatste pagina gelezen:
De belangrijkste details zijn dat alle bezorgers dieven zijn en dat ophaling10 geen jongen is
ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier is de vestigingsmanager juist degene die begint te zeiken als er meer uren zijn uitgegeven dan wat mocht, dat is juist degene die tegen de teamcoaches zegt dat ze die uren niet mogen uitbetalen en als mensen het er niet mee eens zijn, dat ze er dan maar eens over na moeten denken of ze uberhaupt wel geschikt zijn voor hun functie als postbode/bezorger/voorbereider. En de bond bellen? Dat haalt toch nooit wat uit? Ja, die zeggen dan weer dat gewerkte tijd inderdaad in principe betaalde tijd is, ja, dat weet iedereen, verder gebeurt er echter helemaal niks.quote:Op zondag 11 januari 2015 11:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jullie hier massaal tegen in opstand zijn gekomen, je als 1 team hebben gemeld met jullie klacht bij de VBL-manager en massaal de vakbond hebben gebeld?
Als je en masse contact met bond of OR opneemt dan haalt het in elk geval meer uit dan niets doen. Of je zoekt het nog hogerop, en stuurt een brief aan Herna Verhagen (herna.verhagen@postnl.nl). . Dat trucje van "je bent niet geschikt" dat halen ze graag uit, en zo een beetje met ontslag dreigen, maar als bijna niemand de norm haalt (en daar ook tegen ageert) dan deugt de norm duidelijk niet. Dat, of ze zouden IEDEREEN moeten ontslaan, want dan is blijkbaar niemand geschikt voor dit werk.quote:Op zondag 11 januari 2015 11:41 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier is de vestigingsmanager juist degene die begint te zeiken als er meer uren zijn uitgegeven dan wat mocht, dat is juist degene die tegen de teamcoaches zegt dat ze die uren niet mogen uitbetalen en als mensen het er niet mee eens zijn, dat ze er dan maar eens over na moeten denken of ze uberhaupt wel geschikt zijn voor hun functie als postbode/bezorger/voorbereider. En de bond bellen? Dat haalt toch nooit wat uit? Ja, die zeggen dan weer dat gewerkte tijd inderdaad in principe betaalde tijd is, ja, dat weet iedereen, verder gebeurt er echter helemaal niks.
is dat de nieuwe strategie, eigen nadelen naar voren brengen?quote:Op zondag 11 januari 2015 07:18 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Zal nogsteeds zo zijn ja..
[..]
WTF!?
Als dit zo is gezegd, zou ik het wel even hogerop gaan zoeken.
Meen dat daar o.a. de oranje kaart voor is? Of een gesprek aanvragen met je senior.
Houd zelf ook goed je uren bij.
Met een niet (goed) werkende APP en digitaal uren doorgeven, heb ik er sowieso gene vertrouwen in.
zo is het maar netquote:Op zondag 11 januari 2015 07:40 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Tot de laatste pagina gelezen:
De belangrijkste details zijn dat alle bezorgers dieven zijn en dat ophaling10 geen jongen is
nee daar heb je gelijk in,maar voorlopig zit iedereen er nog,massaal alles plat kan nog weleens wonderen verrichten zie Brinks etc..quote:Op zondag 11 januari 2015 09:49 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Dan bof jij maar. Wij voorbereiders krijgen bij ons al maanden onze uren niet helemaal betaald, omdat we de "normuren" niet halen. Bijna niemand haalt die. Ik ook niet, omdat ik nog steeds het grootste poststuk achteraan zet en bijv. subnummers verbeter, die verkeerd tussen de machinepost zitten. Maar zo hier en daar om mij heen hoor ik al collega's die dit allemaal niet meer doen. Je hebt er eenvoudig geen tijd meer voor. Er is geen lol meer aan zo!
mooi hequote:Op zondag 11 januari 2015 11:34 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Niet allemaal tegelijk privéberichten naar ophaling10 sturen.
Om eerlijk te zijn vind ik die "pakjes moeten zoveel mogelijk in de tas van de bijbehorende bundel" 1 van de weinige wel goede regels van de afgelopen tijd. Dat je een bol.com pakje niet tussen een bundel moet doen zal iedere voorbereider toch wel snappen mag je hopen. En soms zorgt de regel ervoor dat ik een tas dan maar wat minder vol doe omdat dat qua pakjes beter uitkomt, juist om te zorgen dat er niks klem komt te zitten of stuk gaatquote:Op zondag 11 januari 2015 12:17 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ook zoiets dat teamcoaches van sorteren het bezorgen blijkbaar ook niets meer boeit. Alles pakjes moeten in de tas waar de bijbehorende bundel zit, en het liefst in de bundel.
Dat je daardoor heel scheve bundels krijg, klemzittende pakjes en kapotte pakjes schijnt ze niks uit te maken...
wat voor wonder heeft het bij Brink's opgeleverd dan? Of heb ik wat gemist qua nieuws?quote:Op zondag 11 januari 2015 12:27 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
nee daar heb je gelijk in,maar voorlopig zit iedereen er nog,massaal alles plat kan nog weleens wonderen verrichten zie Brinks etc..
ik neem aan dat binnen het vbl meerdere overcompleten lopen(niet productief)die eruit en je budget is weer in orde,misschien moet ik vbl manager wordenquote:Op zondag 11 januari 2015 11:41 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier is de vestigingsmanager juist degene die begint te zeiken als er meer uren zijn uitgegeven dan wat mocht, dat is juist degene die tegen de teamcoaches zegt dat ze die uren niet mogen uitbetalen en als mensen het er niet mee eens zijn, dat ze er dan maar eens over na moeten denken of ze uberhaupt wel geschikt zijn voor hun functie als postbode/bezorger/voorbereider. En de bond bellen? Dat haalt toch nooit wat uit? Ja, die zeggen dan weer dat gewerkte tijd inderdaad in principe betaalde tijd is, ja, dat weet iedereen, verder gebeurt er echter helemaal niks.
dat laatste komt zeer regelmatig voor bij meerdere collega's,en dat kan niet goed zijn.quote:Op zondag 11 januari 2015 12:17 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ook zoiets dat teamcoaches van sorteren het bezorgen blijkbaar ook niets meer boeit. Alles pakjes moeten in de tas waar de bijbehorende bundel zit, en het liefst in de bundel.
Dat je daardoor heel scheve bundels krijg, klemzittende pakjes en kapotte pakjes schijnt ze niks uit te maken...
heel binnenkort gaat het weer verder, net zolang als er iets bereikt wordt,niets ondernemenquote:Op zondag 11 januari 2015 12:29 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
wat voor wonder heeft het bij Brink's opgeleverd dan? Of heb ik wat gemist qua nieuws?
je bent meer aan eten kwijt dan je pd verdientquote:Op zondag 11 januari 2015 08:18 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]Houden zo
![]()
Als ik de tijd voor mijn wijken krijg zoals die op mijn verlof staan, zit ik dus ook prima in/aan de tijd die er voor staat. Vooralsnog doet men nogal moeilijk over de tijd die er voor staat als in: ik krijg er maar geen duidelijk antwoord op![]()
Zolang PostNL mijn gewerkte tijd betaald:
Afgelopen zaterdag volgens sports-tracker:
04:29:35
Distance 40.59 km
Avg. pace 6:38 /km
Energy 2622 kcal![]()
![]()
![]()
Avg. speed 9.0 km/h
Max. speed 46.1 km/h (52 op de teller..wtf!?![]()
)
Ascent / Descent 184 / 185 m
met niets doen en gewoon werken krijg je in ieder geval nog salaris, met staken zit je zonder inkomsten als je niet bij een bond bent aangesloten. Dus veel mensen kunnen het zich helemaal niet permitteren om te staken.quote:Op zondag 11 januari 2015 12:33 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
heel binnenkort gaat het weer verder, net zolang als er iets bereikt wordt,niets ondernemen
ga je niets mee bereiken, dan behoor je tot de doelgroep.
Sommige pakjes die net iets kleiner zijn dan die van bol passen plat in de tas. Maar eruit krijgen van die dingen is een heel ander verhaal. Pakjes naast de bundels onderin de tas is ook vrij vervelend omdat de binnentas dan niet meer in de buitentas past, en je eerst die pakjes er weer uit moet zien te vissen.quote:Op zondag 11 januari 2015 12:28 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn vind ik die "pakjes moeten zoveel mogelijk in de tas van de bijbehorende bundel" 1 van de weinige wel goede regels van de afgelopen tijd. Dat je een bol.com pakje niet tussen een bundel moet doen zal iedere voorbereider toch wel snappen mag je hopen. En soms zorgt de regel ervoor dat ik een tas dan maar wat minder vol doe omdat dat qua pakjes beter uitkomt, juist om te zorgen dat er niks klem komt te zitten of stuk gaat
Misschien dan toch maar eens lid worden van een bond. Ik geef toe dat je niet altijd evenveel hebt aan een bond, maar zonder bond sta je nog minder sterk. Van de OR heb ik ook geen hoge pet op, ik spreek uit ervaring. Die lui lullen gewoon met het bedrijf mee en doen niets voor de werknemer. Ze voeren een soort toneelstukje op om de schijn te wekken van een democratisch besluitvormingsproces, maar uiteindelijk haalt het niets uit. Bestellen uit 3 bundels? Georoute? Postvest? Allemaal zaken waar de OR tegen geprotesteerd heeft, en wat toch allemaal er door is gekomen.quote:Op zondag 11 januari 2015 12:41 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
met niets doen en gewoon werken krijg je in ieder geval nog salaris, met staken zit je zonder inkomsten als je niet bij een bond bent aangesloten. Dus veel mensen kunnen het zich helemaal niet permitteren om te staken.
Ook bol pakjes passen plat in de tas, het liefst helemaal onderin de tas en zijn inderdaad haast onmogelijk om er weer uit te krijgen. Pakjes naast de bundels leiden hier standaard tot geknakte pakjes die ik nauwelijks door de bus kan en durf te doen. Die krengen moet ik er eerst weer uitvissen voordat ik überhaupt de binnentas in mijn fietstas kan doen.quote:Op zondag 11 januari 2015 13:11 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Sommige pakjes die net iets kleiner zijn dan die van bol passen plat in de tas. Maar eruit krijgen van die dingen is een heel ander verhaal. Pakjes naast de bundels onderin de tas is ook vrij vervelend omdat de binnentas dan niet meer in de buitentas past, en je eerst die pakjes er weer uit moet zien te vissen.
Ik heb hier foto's van genomen hoe deze, tot op heden, beschadigd en wel in de tas zitten/uit de tas komen. Ik heb zelfs als 'ondersteek' extra kennisgevingen "beschadigde post" aangevraagd. Maar blijkbaar is het makkelijk om een dikke stapel van deze kennisgevingen aan mij mee te geven dan daadwerkelijk het probleem hier in op te lossen.quote:Op zondag 11 januari 2015 12:31 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat laatste komt zeer regelmatig voor bij meerdere collega's,en dat kan niet goed zijn.
Ik neem trossen bananen meequote:Op zondag 11 januari 2015 12:34 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
je bent meer aan eten kwijt dan je pd verdient
Klopt helemaal, zo gaat het bij ons ook. De TC heeft die normuren zo lang mogelijk af weten te houden, maar kan er nu niet meer omheen.quote:Op zondag 11 januari 2015 11:41 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier is de vestigingsmanager juist degene die begint te zeiken als er meer uren zijn uitgegeven dan wat mocht, dat is juist degene die tegen de teamcoaches zegt dat ze die uren niet mogen uitbetalen en als mensen het er niet mee eens zijn, dat ze er dan maar eens over na moeten denken of ze uberhaupt wel geschikt zijn voor hun functie als postbode/bezorger/voorbereider.
Dat precies volgens die tijden ben ik nu wel van plan. Vaste tijd is er echter ook weer niet. Is het drukker dan krijg je meer tijd is het rustiger dan minder. Hoeveel precies dat zal je wel eerst moeten navragen (anders zie je het pas bij de uitdraai een week later).quote:Op zondag 11 januari 2015 14:27 schreef V__L_N het volgende:
ns de tijd die er voor staat. En daarna is het klaar e
Het is tot nog toe gebleven bij enorm mopperen bij de TC...quote:Op zondag 11 januari 2015 11:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jullie hier massaal tegen in opstand zijn gekomen, je als 1 team hebben gemeld met jullie klacht bij de VBL-manager en massaal de vakbond hebben gebeld?
Maar daar heb je dan meteen een probleem te pakken, want massaal weglopen zal niet snel gebeuren. Weliswaar staat er bij fulltimers dan op het gerealiseerde rooster ook niet de juiste tijd, dan staat er bijvoorbeeld dat ze 31 uur gewerkt hebben terwijl ze in werkelijkheid wel degelijk gewoon 37 uur gemaakt hebben, maar die krijgen natuurlijk wel gewoon hun contracturen, en dus die volledige 37 uur uitbetaald. Die komen dan wel in de min te staan qua uren, maar die worden uiteindelijk wel weer weggestreept en ze kunnen hen niet verplichten om in een andere week ineens 45 uur te gaan werken of zo om minuren weg te werken. Dus voor hen zijn de gevolgen minder erg aangezien ze uiteindelijk nog wel gewoon hun uren uitbetaald krijgen. Dus die zullen ook minder snel mee gaan doen met zo'n soort actie.quote:Op zondag 11 januari 2015 13:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Misschien dan toch maar eens lid worden van een bond. Ik geef toe dat je niet altijd evenveel hebt aan een bond, maar zonder bond sta je nog minder sterk. Van de OR heb ik ook geen hoge pet op, ik spreek uit ervaring. Die lui lullen gewoon met het bedrijf mee en doen niets voor de werknemer. Ze voeren een soort toneelstukje op om de schijn te wekken van een democratisch besluitvormingsproces, maar uiteindelijk haalt het niets uit. Bestellen uit 3 bundels? Georoute? Postvest? Allemaal zaken waar de OR tegen geprotesteerd heeft, en wat toch allemaal er door is gekomen.
Ik roep hier ook helemaal niet op om te gaan staken, maar om alles maar te slikken uit angst voor ontslag is het andere uiterste. Als jij gewoon je uren maakt kunnen ze je nooit betichten van werkweigering. Je hebt een contract, dat betekent dat PostNL verplicht is jou voor dat aantal uren werk te verschaffen, en dat jij verplicht bent je voor dat aantal uren productief in te zetten voor het bedrijf. Het niet verrichten van structureel onbetaald meerwerk is geen werkweigering, want jij hebt je keurig gehouden aan jouw verplichtingen uit je contract. In sommige gevallen mag de werkgever je wel verplichten extra werk te doen, maar die uren moet hij m.i. wel gewoon betalen. Zeker omdat voorbereiders maar net iets boven het minimumloon zitten, en als je dan ook nog onbetaald meerwerk moet gaan doen, dan betaalt PostNL je dus per saldo minder uit dan het minimumloon, en dat is verboden.
Maar nogmaals wil ik benadrukken dat je als team gezamenlijk moet optrekken. Dus netjes voorbereiden tot je tijd er op zit, en dan als team MASSAAL weglopen. Dat is geen staking en geen werkweigering, en de kans dat een heel team op staande voet ontslagen wordt lijkt me nihil.
Maar hoeveel er daadwerkelijk voor staat is toch pas achteraf bekend? Ze weten immers pas op die dag zelf hoeveel post er echt was en of er nog bijzonderheden waren (extreem veel post achter de rode kaart bijvoorbeeld). 's Morgens hangt er wel een lijst maar dat is dan gebaseerd op de gegevens zoals die tot dan toe bekend zijn, dat is niet de uiteindelijke tijd die ervoor staat. Dus je kan sowieso nooit precies die tijd gaan werken en dan weggaan, simpelweg omdat nog helemaal niet bekend is hoelang je er die dag over mag doen.quote:Op zondag 11 januari 2015 14:36 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Dat precies volgens die tijden ben ik nu wel van plan. Vaste tijd is er echter ook weer niet. Is het drukker dan krijg je meer tijd is het rustiger dan minder. Hoeveel precies dat zal je wel eerst moeten navragen (anders zie je het pas bij de uitdraai een week later).
Dat kunnen ze best, en dat gebeurt ook regelmatig. En itt postbezorgers en zaterdagwerkers vervallen de minuren bij een fulltimer pas na. ik meen, 6 maanden.quote:Op zondag 11 januari 2015 16:39 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Die komen dan wel in de min te staan qua uren, maar die worden uiteindelijk wel weer weggestreept en ze kunnen hen niet verplichten om in een andere week ineens 45 uur te gaan werken of zo om minuren weg te werken.
Als jij een contract hebt voor 10 uur per week, en je uitloop wordt niet betaald, dan is de simpelste oplossing om weg te gaan zodra je 10 uur gewerkt hebt.quote:Op zondag 11 januari 2015 16:43 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar hoeveel er daadwerkelijk voor staat is toch pas achteraf bekend? Ze weten immers pas op die dag zelf hoeveel post er echt was en of er nog bijzonderheden waren (extreem veel post achter de rode kaart bijvoorbeeld). 's Morgens hangt er wel een lijst maar dat is dan gebaseerd op de gegevens zoals die tot dan toe bekend zijn, dat is niet de uiteindelijke tijd die ervoor staat. Dus je kan sowieso nooit precies die tijd gaan werken en dan weggaan, simpelweg omdat nog helemaal niet bekend is hoelang je er die dag over mag doen.
Bij ons werd gezegd dat dat niet kan, dat ze je niet kunnen dwingen meer te werken dan wat fulltime is. Maar goed, zoals met alles zullen ze ook hierover per vestiging wel weer verschillende dingen zeggen.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat kunnen ze best, en dat gebeurt ook regelmatig. En itt postbezorgers en zaterdagwerkers vervallen de minuren bij een fulltimer pas na. ik meen, 6 maanden.
Draaien de fulltimers bij jullie dan elke week op papier exact 37 uur? Dan zou dan wel moeten, namelijk. Bij ons hebben ze een roulatie waarin ze eens per 3 (?) weken een zaterdag vrij hebben. Dus ze werken zeg 2 x 35 uur en 1 x 40.quote:Op zondag 11 januari 2015 19:13 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Bij ons werd gezegd dat dat niet kan, dat ze je niet kunnen dwingen meer te werken dan wat fulltime is. Maar goed, zoals met alles zullen ze ook hierover per vestiging wel weer verschillende dingen zeggen.
roostervrije zaterdagen hebben ze bij ons allang niet meer, hoewel ze daar volgens de cao wel recht op hebben. Bij ons draaien ze op papier dus vaak minder dan 37 uur omdat de uren vrijwel nooit kloppen. In werkelijkheid zal het meestal wel rond de 37 uur liggenquote:Op zondag 11 januari 2015 21:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Draaien de fulltimers bij jullie dan elke week op papier exact 37 uur? Dan zou dan wel moeten, namelijk. Bij ons hebben ze een roulatie waarin ze eens per 3 (?) weken een zaterdag vrij hebben. Dus ze werken zeg 2 x 35 uur en 1 x 40.
Er zijn geen rooster vrije zaterdagen meer in de cao. Ging in op 01-01.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:48 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
roostervrije zaterdagen hebben ze bij ons allang niet meer, hoewel ze daar volgens de cao wel recht op hebben. Bij ons draaien ze op papier dus vaak minder dan 37 uur omdat de uren vrijwel nooit kloppen. In werkelijkheid zal het meestal wel rond de 37 uur liggen
Zou kunnen, maar vorig jaar had je er in ieder geval nog recht op 13 en het jaar daarvoor 26 geloof ik, maar toen kregen we die ook al niet meer, dus wat dat betreft verandert er dan niks voor ons met die nieuwe caoquote:Op zondag 11 januari 2015 22:18 schreef dud0r het volgende:
[..]
Er zijn geen rooster vrije zaterdagen meer in de cao. Ging in op 01-01.
Bij ons staan ruim 30 kasten. Alle kasten zijn bezet en daar zitten zo'n 10 nieuwe mensen bij. Die hebben geen flauw benul van tijden die wel of niet betaald worden, ja... een enkeling. Die krijgen we dus nooit zover om GEZAMENLIJK actie te ondernemen.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als jij een contract hebt voor 10 uur per week, en je uitloop wordt niet betaald, dan is de simpelste oplossing om weg te gaan zodra je 10 uur gewerkt hebt.
En dat is wat mensen, logisch, stil houdt en PostNL weet dat verdomd goed!quote:Op maandag 12 januari 2015 12:26 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Bij ons staan ruim 30 kasten. Alle kasten zijn bezet en daar zitten zo'n 10 nieuwe mensen bij. Die hebben geen flauw benul van tijden die wel of niet betaald worden, ja... een enkeling. Die krijgen we dus nooit zover om GEZAMENLIJK actie te ondernemen.
Bovendien loopt mijn 3de contract over een paar manden af en m i s s c h i e n mag ik terug komen. Hetzelfde bij 3 andere collega's. Ik hou me dus erg gedeisd en stel me welwillend op omdat ik heel graag terug wil komen.
Beter dit dan helemaal niks.
(extra)Korting is ook al voldoende. Op betaalbare wandelschoenen bijvoorbeeldquote:Op maandag 12 januari 2015 13:11 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Excuses aangenomen. In ruil wil ik wel een gratis lidmaatschap op de ANWB.
Wat is dit? Contextquote:Op maandag 12 januari 2015 12:45 schreef V__L_N het volgende:
https://www.dropbox.com/s(...)%2011.37.59.jpg?dl=0
Aha. Worden we in ieder geval door een iemand in dit land gewaardeerd.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:12 schreef V__L_N het volgende:
Een stukje van de eerste blz van de kampioen. Ik dacht, wel aardig om de excuses even door te geven.
Ik zie hem nog niet op het HaH overzichtje staan, bezorgen we dat ding nog wel dan?quote:Op maandag 12 januari 2015 16:30 schreef VixenFromHell het volgende:
Oh mochten er hier nog mensen zijn die dat apotheek blad ook rond moeten brengen, mijn moeder had hem vd week mee genomen in de apotheek en hij was nu veel kleinerscheelt toch weer!
die 10 nieuwe mensen behoren tot de doelgroepquote:Op maandag 12 januari 2015 12:26 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Bij ons staan ruim 30 kasten. Alle kasten zijn bezet en daar zitten zo'n 10 nieuwe mensen bij. Die hebben geen flauw benul van tijden die wel of niet betaald worden, ja... een enkeling. Die krijgen we dus nooit zover om GEZAMENLIJK actie te ondernemen.
Bovendien loopt mijn 3de contract over een paar manden af en m i s s c h i e n mag ik terug komen. Hetzelfde bij 3 andere collega's. Ik hou me dus erg gedeisd en stel me welwillend op omdat ik heel graag terug wil komen.
Beter dit dan helemaal niks.
daar moet je goed op letten, want als tientallen mensen dat niet doen, dan verdwijnt dat geld ergens anders heenquote:Op dinsdag 13 januari 2015 00:38 schreef V__L_N het volgende:
Zaterdag geen HaH? Of zetten ze dat gewoon niet op het rooster...
Grappenmakers bij dat rooster trouwens.Mijn collega kreeg vorige week dinsdag 3:30 minuten voor deze week, ik krijg er deze week maar 3:15 minuten. Voor zaterdag krijg ik ook ineens nog maar 3:15 minuten...
Bij mij zegt Buienradar nu "komende 2 uur geen regen", terwijl het buiten met bakken uit de lucht valt.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 08:52 schreef Rafierafie het volgende:
Net de hond uitgelaten en ondanks dat ik (nogal moeizaam) met een paraplu liep, kwam ik zeiknat thuis. Gelukkig mag ik tijdens het werk een fantastisch regenpak dragen.
Het zal vanmiddag op twitter wel weer klachten regenen over natte en "opengemaakte" post.
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 09:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij mij zegt Buienradar nu "komende 2 uur geen regen", terwijl het buiten met bakken uit de lucht valt.
Doe dat dan ook niet!quote:Op dinsdag 13 januari 2015 08:52 schreef Rafierafie het volgende:
Net de hond uitgelaten en ondanks dat ik (nogal moeizaam) met een paraplu liep, kwam ik zeiknat thuis. Gelukkig mag ik tijdens het werk een fantastisch regenpak dragen.
Het zal vanmiddag op twitter wel weer klachten regenen over natte en "opengemaakte" post.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |