De keren dat ik gps onderweg heb gebruikt was dat met mijn hardloop app; Sports Tracker. Die houdt precies bij waar je bent geweest, hoe lang je bezig bent geweest en hoe snel je ging.quote:Op donderdag 8 januari 2015 06:18 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij handig. Geen idee hoe dat zou moeten.
Gewoon met GOOGLEMaps of een ander GPS-programma?
Gaarne uitleg(welk programma en hoe aub)
Ik gebruik daarvoor de app Locus op mijn mobiel. De app heeft veel handige opties, maar je route opnemen is er 1 van. Eerst even priegelen met de instellingen. Maar daarna is het gewoon een kwestie van opname drukken en stoppen als je klaar bent.quote:Dat lijkt mij handig. Geen idee hoe dat zou moeten.
Gewoon met GOOGLEMaps of een ander GPS-programma?
Gaarne uitleg(welk programma en hoe aub)
Typisch gevalletje van "penny wise, pound foolish". Dan kunnen ze het hele fenomeen 1000-km beurt wel afschaffen, dan spreken ze gewoon af dat je langskomt als er iets kapot is en eerder niet. Waarom de banden vervangen als ze nog niet lek zijn? En zolang de motor niet in de soep loopt hoef je toch ook de olie niet te verversen?quote:Op donderdag 8 januari 2015 10:39 schreef Pietertje71 het volgende:
Scooter is weer terug. Nog even met een medewerker gesproken ivm onderhoud/reparatie. Deze gaf aan een budget te 'krijgen' van de leasemaatschappij. Kort gezegd: If it aint broke do not fix it.
"Voorkomen is beter dan genezen" is dus niet ingecalculeerd.
En dan strand je ergens onderweg, zoals mij wel eens overkomen is met een Fiat Duplo. Wat een gare bak was dat zegquote:Op donderdag 8 januari 2015 13:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Typisch gevalletje van "penny wise, pound foolish". Dan kunnen ze het hele fenomeen 1000-km beurt wel afschaffen, dan spreken ze gewoon af dat je langskomt als er iets kapot is en eerder niet. Waarom de banden vervangen als ze nog niet lek zijn? En zolang de motor niet in de soep loopt hoef je toch ook de olie niet te verversen?
Die moeten Dooooooooooood. Ook altijd van dat tuig dat alleen maar thuis zit.quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:29 schreef houdjemond het volgende:
Postbodeeeeee, mijn post is nat!
Joh..
Zo snel mijn eigen wijk gelukkig weer.
1000 km beurt was bij bijna 1900km...quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Typisch gevalletje van "penny wise, pound foolish". Dan kunnen ze het hele fenomeen 1000-km beurt wel afschaffen, dan spreken ze gewoon af dat je langskomt als er iets kapot is en eerder niet. Waarom de banden vervangen als ze nog niet lek zijn? En zolang de motor niet in de soep loopt hoef je toch ook de olie niet te verversen?
Ja mijn fluit ook met die flutregenbroeken van PostNL!quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:29 schreef houdjemond het volgende:
Postbodeeeeee, mijn post is nat!
Joh..
Zo snel mijn eigen wijk gelukkig weer.
Ik heb ongeveer twee jaar terug hetzelfde gedaan. Houdt er wel rekening mee dat je officieel drie maanden en een dag bij PostNL uit dienst moet zijn om voor die subco te mogen gaan rijden.quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:26 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Zo na meer dan 5 jaar als chauffeur bij PostNL gewerkt te hebben valt binnenkort officieel het doek. Ze mogen mijn contract niet meer verlengen. Maar het ziet er nu naar uit dat ik verder kan gaan als subcontractor voor een baas (dus niet voor mezelf zoals sommige wel doen) heeft iemand daar ervaring mee? Ik blijf dus gewoon precies dezelfde ritten rijden voor PostNL.
Waarom moet je dan 3 maanden wachten? Je werkt toch niet direct voor PostNL? Ik snap het nietquote:Op donderdag 8 januari 2015 15:33 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Ik heb ongeveer twee jaar terug hetzelfde gedaan. Houdt er wel rekening mee dat je officieel drie maanden en een dag bij PostNL uit dienst moet zijn om voor die subco te mogen gaan rijden.
Wat mij heel erg tegenviel was het feit dat je eigenlijk niet ziek kan zijn en nauwelijks verlof op kan nemen. Daarnaast bouw je ook helemaal niets op qua pensioen etc.
Ik kon gelukkig na een jaar weer voor PostNL gaan werken en ben blij dat ik de keus heb gemaakt om terug te gaan.
In ieder geval succes en sterkte. Het is nooit leuk om je baan te verliezen.
Dat is dus wat mijn vrouw zei: hoef ik het niet te doen!quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:31 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Scheelt weer, hoeft je vrouw 'm niet meer nat te maken.
Tegen slechtere voorwaarden zeker ?niets tekenen hoor ,eerst laten onderzoeken,en voor jezelf die zooi rondracen moet je helemaal niet doen, dat is werken voor een drol(en de nodige schulden die je ervoor moet maken)quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:26 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Zo na meer dan 5 jaar als chauffeur bij PostNL gewerkt te hebben valt binnenkort officieel het doek. Ze mogen mijn contract niet meer verlengen. Maar het ziet er nu naar uit dat ik verder kan gaan als subcontractor voor een baas (dus niet voor mezelf zoals sommige wel doen) heeft iemand daar ervaring mee? Ik blijf dus gewoon precies dezelfde ritten rijden voor PostNL.
runkeeper ios is ook top, andro is er ookquote:Op donderdag 8 januari 2015 14:59 schreef Pietertje71 het volgende:
Middag
Nou met die sports-tracker gedaan.
Alle functies werken natuurlijk weer alleen in de premium(koop)versie, dus even opzoek naar een volledige versie
Zeik en zeik nat. De hele loop/rit regen gehad.
Op zich vind ik dat niet erg maar wel als je met die fluttassen zit waardoor je post (soms zeik) nat wordt![]()
En de PostNL regenbroek ook deze keer weer eens niet waterdicht bleek te zijn![]()
Maar alle post is besteld
1 Herstelpost gehad, en weer eens veelte dikke bundels gekregen(lekker als weer dezelfde straat verkeerd is gezet/gesorteerd). Ook niet erg maar met dit weer icm met dikke bundels die je amper kan vasthouden: joepie!
[..]
1000 km beurt was bij bijna 1900km...
Vantevoren al aangegeven dat als je +/- 200km per week rijdt, je toch dan al kan inplannen wanneer je rond die 1000km zit?
Toen was het dat je zelf niet achter onderhoud/reparatie mocht gaan en sinds vorige week 'groenlicht' gekregen om dit zelf te regelen![]()
@ V__L_N: ik ga die focus eens proberen
@ Rafierafie: kan je de details van die rit ook ergens zien en eventueel uploaden naar je pc oid?
[..]
Ja mijn fluit ook met die flutregenbroeken van PostNL!(tis nog echt zo ook
)
die tijden zijn een aanfluiting, besparen moet je bovenin, niet onderin.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:55 schreef Rafierafie het volgende:
Bij mij en veel collega's kloppen de looptijden van week 51 en 52 niet... wat een verrassing.
Op de maandag hebben ze maar wat verzonnen en op de woens- en vrijdagen hebben ze gewoon daltijden geboekt.Ik wordt zo schijtziek van dit gezeik iedere keer weer. Ja hoor, gewerkte tijd is betaalde tijd. Geloven ze het zelf nog?
klinkt bekend. Kreeg voor een bepaalde wijk een half uur, terwijl je er op een piekdag twee uren mee bezig bentquote:Op donderdag 8 januari 2015 15:55 schreef Rafierafie het volgende:
Bij mij en veel collega's kloppen de looptijden van week 51 en 52 niet... wat een verrassing.
Op de maandag hebben ze maar wat verzonnen en op de woens- en vrijdagen hebben ze gewoon daltijden geboekt.Ik wordt zo schijtziek van dit gezeik iedere keer weer. Ja hoor, gewerkte tijd is betaalde tijd. Geloven ze het zelf nog?
Oke, ik heb nu runkeeper, locus, (endomondo) sports tracker en mytrack van google.quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:02 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
runkeeper ios is ook top, andro is er ook
quote:Vanaf 6 januari 2015 kun je solliciteren op de functie van technisch operator voor de SMX. We starten met een tweede vacatureronde omdat er nog 29 vacatures beschikbaar zijn. Vanuit de eerste vacatureronde zijn al 43 vacatures opgevuld.
6 januari 2015, 2 reacties
Productie
Wat doet een technisch operator?
Als technisch operator zorg je voor de aansturing van de nieuwste sorteermachines bij Collectie & Sorteren. Je krijgt een eigen verantwoordelijkheid voor de resultaten van de machine. Het is een zelfstandige functie waarin je met de nieuwste techniek werkt.
Wie kan er solliciteren?
Iedereen die bij PostNL werkt kan op de functie technisch operator (schaal 3) solliciteren. Wel zijn er twee voorwaarden.
Je hebt een contract voor onbepaalde tijd.
Je contractomvang is minimaal 15 uur per week. Deze grens is aangepast. Bij de vorige vacatureronde was deze grens meer dan 20 uur.
quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:08 schreef V__L_N het volgende:
Pieterke: het is locus, niet focus... https://play.google.com/s(...)menion.android.locus
Ik heb locus gekoppeld aan runkeeper. Dan krijg ik me menzis puntjes ook tijdens het werken. Dat moet me in de toekomst (als ik fit ben) toch weer zo'n 30 euro per maand gaan opleveren.
Mensen die klagen dat de post nat is met dit weer, die moeten zeker een enkeltje groene zode. Waar zitten die mensen met hun hersens.
Mijn standaardzin: ik ook. Fijne dag verder.quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:29 schreef houdjemond het volgende:
Postbodeeeeee, mijn post is nat!
Joh..
Zo snel mijn eigen wijk gelukkig weer.
Beetje jammer alleen dat je een roulerende dienst hebt, met dag-, avond- en nachtdiensten. Dat is echt buitengewoon ongezond: je kunt nog beter structureel nachtdienst hebben, dan dat gerouleer. Probleem is dat je door het rouleren je bioritme er niet op kunt aanpassen, waardoor je lichaam zich in een permanente staat van jetlag bevindt. Dat is geen aanrader.quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:09 schreef Pietertje71 het volgende:
Vanaf 6 januari 2015 kun je solliciteren op de functie van technisch operator voor de SMX. We starten met een tweede vacatureronde omdat er nog 29 vacatures beschikbaar zijn. Vanuit de eerste vacatureronde zijn al 43 vacatures opgevuld.
6 januari 2015, 2 reacties
Productie
Wat doet een technisch operator?
Als technisch operator zorg je voor de aansturing van de nieuwste sorteermachines bij Collectie & Sorteren. Je krijgt een eigen verantwoordelijkheid voor de resultaten van de machine. Het is een zelfstandige functie waarin je met de nieuwste techniek werkt.
Wie kan er solliciteren?
Iedereen die bij PostNL werkt kan op de functie technisch operator (schaal 3) solliciteren. Wel zijn er twee voorwaarden.
Je hebt een contract voor onbepaalde tijd.
Je contractomvang is minimaal 15 uur per week. Deze grens is aangepast. Bij de vorige vacatureronde was deze grens meer dan 20 uur.
Iets met concurrentie, Ook al werk je indirect nog wel voor de post, je werkt eigenlijk voor een ander koeriersbedrijf die dezelfde activiteiten uitvoert. Het is heel krom, maar helaas kunnen ze hier moeilijk over gaan doen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:37 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Waarom moet je dan 3 maanden wachten? Je werkt toch niet direct voor PostNL? Ik snap het niet
Wat een onzin. Er loopt bij ons in het team van alles rond, variërend van mensen die de middelbare school nooit hebben afgemaakt tot academici die elders niet aan de bak komen. Toch is de samenwerking prima. Maar goed, die P&O-figuren zijn altijd verzot op testjes, en de uitslag hiervan is altijd heilig.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:05 schreef LanaWoef het volgende:
@ Pietertje71: Mijn man heeft hierop gesolliciteerd in de eerste ronde en afgewezen omdat hij niet in het team zou passen qua intelligentie. De uitslag van zijn capaciteitentest was dat hij HBO-niveau heeft. Dus mocht iemand hierop willen solliciteren: maak de test niet extreem goed, want dan kom je niet verder
quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat een onzin. Er loopt bij ons in het team van alles rond, variërend van mensen die de middelbare school nooit hebben afgemaakt tot academici die elders niet aan de bak komen. Toch is de samenwerking prima. Maar goed, die P&O-figuren zijn altijd verzot op testjes, en de uitslag hiervan is altijd heilig.
Met dit pisweer is uw post doorweekt Beetje natte post doe ik echt niet, maar deze was door en door nat(lag los in de buitentas. Geen idee hoe dit is gekomenquote:Op donderdag 8 januari 2015 17:14 schreef V__L_N het volgende:
Wat voor kennisgeving doe je er dan bij? Beschadigd tijdens sorteerproces ofzo?
Ik had als baan internationaal chauffeur..dag/nacht-ritme was weg..totaal geen besef van. Breekt sommigen inderdaad wel op. Ikzelf heb er jaren geen last van gehad, maar met een normaal gezinsleven kon ik dit niet combineren, dus ben er mee gestopt.quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Beetje jammer alleen dat je een roulerende dienst hebt, met dag-, avond- en nachtdiensten. Dat is echt buitengewoon ongezond: je kunt nog beter structureel nachtdienst hebben, dan dat gerouleer. Probleem is dat je door het rouleren je bioritme er niet op kunt aanpassen, waardoor je lichaam zich in een permanente staat van jetlag bevindt. Dat is geen aanrader.
Hehe, als iemand een touwtje om mijn middel doet met mijn 50 kilo kunnen we vliegeren met Houdjemondquote:Op donderdag 8 januari 2015 18:40 schreef Peterselieman het volgende:
Komende dagen weer een stevige storm, dus oppassen dat je niet wegwaait
Dan wordt je juist per kubieke centimeter lichter en vinden wij je straks ergens in Groningen terugquote:Op donderdag 8 januari 2015 19:24 schreef Pietertje71 het volgende:
Luchtige toetjes...alleen de omvang wordt groter... :p
(inkoppertje?)
De tassen zijn zo lek als een mandjequote:Op donderdag 8 januari 2015 18:34 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Met dit pisweer is uw post doorweekt Beetje natte post doe ik echt niet, maar deze was door en door nat(lag los in de buitentas. Geen idee hoe dit is gekomen) en viel van ellende uit elkaar
Kennisgeving beschadigde post erbij gedaan en 'waarschijnlijk' en 'postverwerking' doorgestreept.
En er aan toegevoegd 'regenbui'. Dus dan staat er: Deze schade is ontstaan tijdens de regenbui.
hahaquote:Op donderdag 8 januari 2015 20:17 schreef houdjemond het volgende:
Ik hoor alleen maar drama over lekke tassen en regenpakken. . Hier was het een tikje vochtig maar niet doorweekt? Heb ik mazzel?
In ieder geval van twee collega`s weet ik dat ze direct de dag nadat hun contract af was gelopen als subcontractor aan de slag waren gegaan. Dus of dit is een oude regeling of mijn vestiging neemt het niet zo nauw met de regeltjes. Gelukkig ben ik nooit ziek (afkloppen) maar toch hoop ik dat ze niet zo moeilijk gaan doen over verlof. Ik vind het lastig om dit meteen te vragen tijdens een gesprek met m`n nieuwe baas omdat die dan misschien de indruk heeft dat ik direct verlof op wil gaan nemen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:33 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Ik heb ongeveer twee jaar terug hetzelfde gedaan. Houdt er wel rekening mee dat je officieel drie maanden en een dag bij PostNL uit dienst moet zijn om voor die subco te mogen gaan rijden.
Wat mij heel erg tegenviel was het feit dat je eigenlijk niet ziek kan zijn en nauwelijks verlof op kan nemen. Daarnaast bouw je ook helemaal niets op qua pensioen etc.
Ik kon gelukkig na een jaar weer voor PostNL gaan werken en ben blij dat ik de keus heb gemaakt om terug te gaan.
In ieder geval succes en sterkte. Het is nooit leuk om je baan te verliezen.
PostNL kiest er niet voor niks voor om zoveel mogelijk subcontractors in te zetten dus voor mezelf werken zou ik sowieso niet willen. Wat is de beste manier om uit te zoeken of de voorwaarden slechter zijn geworden? Contracten met elkaar vergelijken lijkt me best moeilijk omdat er negen van de tien keer tijdens een sollicitatiegesprek gevraagd wordt te ondertekenen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:01 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Tegen slechtere voorwaarden zeker ?niets tekenen hoor ,eerst laten onderzoeken,en voor jezelf die zooi rondracen moet je helemaal niet doen, dat is werken voor een drol(en de nodige schulden die je ervoor moet maken)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |