dit komt gewoon door het nieuwe jaarquote:Op zaterdag 3 januari 2015 16:09 schreef Cygne het volgende:
Dit brengt t fenomeen streepjesregen wel naar n heel nieuw level.
Overigens heb ik net een hele poos met mijn therapeut gebeld en ik mag altijd bellen als ik t even niet meer trek.
Klopt! Ik was door het dolle door vriends steun,quote:Op zaterdag 3 januari 2015 20:20 schreef Fien10 het volgende:
Welkom silliegirl. Je bent me snel gevolgd vanaf het rammelaarstopic. Fijn dat je vriend ook helemaal om is!
Welkom!quote:Op zaterdag 3 januari 2015 20:48 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Klopt! Ik was door het dolle door vriends steun,
Maarre.. Ik vind het wel heel spannend allemaal!
Weet iemand of je ook te vroeg kan beginnen met foliumzuur? Ik lees overal dat je 4 weken van tevoren moet starten, maar das lastig plannen.. Beter maar gewoon beginnen en zien wanneer het raak is denk ik hè?
Ik lees hier ook veel over ovulatietesten. Doen jullie daar allemaal wat mee? En al vanaf poging 1 of later?
En thanks voor het welkom 😁
Op deze manier krijgen we wel een grote leegloop hier jaquote:Op zaterdag 3 januari 2015 20:35 schreef Sara82 het volgende:
En hoi silly! Gelukkig, nieuwe aanwas! Hebben we nodig, Yeah!
Niet iedereen doet aan ovulatietesten, ik bijvoorbeeld niet. Ik wil het eerst een half jaar gewoon proberen en dan ga ik eens testen proberenquote:Op zaterdag 3 januari 2015 20:48 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Klopt! Ik was door het dolle door vriends steun,
Maarre.. Ik vind het wel heel spannend allemaal!
Weet iemand of je ook te vroeg kan beginnen met foliumzuur? Ik lees overal dat je 4 weken van tevoren moet starten, maar das lastig plannen.. Beter maar gewoon beginnen en zien wanneer het raak is denk ik hè?
Ik lees hier ook veel over ovulatietesten. Doen jullie daar allemaal wat mee? En al vanaf poging 1 of later?
En thanks voor het welkom 😁
Thanks voor de reacties! Van de week maar een potje halen dan! Ik had ze pas al vast bij de Hema, geloof 120 tabletten voor 2,50.. Is dat een goede prijs? Of zit er nog verschil in kwaliteit vd tabletten?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 21:01 schreef MaJo het volgende:
[..]
Op deze manier krijgen we wel een grote leegloop hier ja
[..]
Niet iedereen doet aan ovulatietesten, ik bijvoorbeeld niet. Ik wil het eerst een half jaar gewoon proberen en dan ga ik eens testen proberenFoliumzuur slik ik vanaf de dag dat we begonnen zijn, kan geen kwaad! Alleen maar goed om alvast mee te beginnen
Ik geloof dat de ADH (aanbevolen dagelijkse hoeveelheid) wel wat kan verschillen maar denk niet dat het heel veel uitmaakt. Ik heb een potje van de Etos, was ook rond die prijs.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 21:04 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Thanks voor de reacties! Van de week maar een potje halen dan! Ik had ze pas al vast bij de Hema, geloof 120 tabletten voor 2,50.. Is dat een goede prijs? Of zit er nog verschil in kwaliteit vd tabletten?
Die van Hema ken ik niet. Ik gebruik die van Etos. Heb destijds 1+1 gratis gehaald, scheelde toch weer. Uit m'n hoofd waren die van de etos 2,99 en 150 stuks.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 21:04 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Thanks voor de reacties! Van de week maar een potje halen dan! Ik had ze pas al vast bij de Hema, geloof 120 tabletten voor 2,50.. Is dat een goede prijs? Of zit er nog verschil in kwaliteit vd tabletten?
Kan ik me voorstellen. Maar probeer je er niet teveel op te focussen, je hersenen kunnen je ook zó voor de gek houden.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 21:11 schreef MaJo het volgende:
Er is echt iets gaande met mijn geur momenteelGisteren het rokerige blikjesincident en nu ruik ik continu de kattenbak. Ik wil er niet teveel aan ophangen maar dat is zo lastig
Ik weet het, ik heb al eerder gehad dat mijn lichaam me voor de gek hield. Maar dit reukding, dat is nieuw. Gisteren nog negatief getest dus verwacht er ook maar niet al te veel van (maar ondertussenquote:Op zaterdag 3 januari 2015 21:13 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen. Maar probeer je er niet teveel op te focussen, je hersenen kunnen je ook zó voor de gek houden.
Maar wie weet blijkt komende week anders. Lastig om geduldig te zijn he.
Ik moet nog wachten tot de 13e.
Heb je hobbies waar je je wat meer op kan focussen?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 21:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik weet het, ik heb al eerder gehad dat mijn lichaam me voor de gek hield. Maar dit reukding, dat is nieuw. Gisteren nog negatief getest dus verwacht er ook maar niet al te veel van (maar ondertussen![]()
)
Niet echtquote:Op zaterdag 3 januari 2015 21:48 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Heb je hobbies waar je je wat meer op kan focussen?
Ik ben gek op klussen in huis, dus ik ben daar regelmatig zoet mee als ik niet moet werken. Morgen onze radiatoren in de woonkamer een fris wit kleurtje geven.
Dat heb ik ook jaquote:Op zaterdag 3 januari 2015 22:16 schreef Cassandra87 het volgende:
voor cygne, gestreepte stoel, jagar en Starbuck! Wat een heerlijk begin van t jaar!
Majo heb je niet zo iets van, steeds vals alarm, k geloof er niet zo in? Dat had ik heel erg. Je zo gek maken veroorzaakt ook symptomen. Ik geloof er bij voorbaat niet in en dat zorgt voor een erg rustige tweede helft van mijn cyclus, geen gekke dingen, niet overtijd en als ik misselijk ben kan ik de reden er wel voor vinden.
Dat heb ik helemaal gemist! Dan ga ik er voortaan ook maar 2 innemenquote:Op zaterdag 3 januari 2015 22:17 schreef Stippelrientje het volgende:
Voor de startende foliumzuurslikkers.....
Laatst stond er een art in de ad krant (We hebben het er ook hier een tijdje over gehad, maar ik heb even geen linkjes)over dat een min 600migrogram foliumzuur beter is dan de 400microgram.
Dit verkleint niet alleen de kans op openruggetje en meer van dat maar ook de kans op adhd verkleint.
De bovengrens is 1000 microgram, dus als je twee pilletjes neemt van 400 zit je nog ruim in die marge![]()
veel dames slikken daarom hier twee pilletjes foliumzuur.
Me included![]()
Die van de kruidvat zijn ook prima te doen. Ongeveer dezelfde prijs.
nieuwe dames super veel batsplezier en babygefantaseer.
Ik heb overgeefangst dus bij mij komt het er vaak van onderen uit als ik eigenlijk moet overgevenquote:Op zaterdag 3 januari 2015 22:24 schreef Stippelrientje het volgende:
Tweede keer rennen omdat je lunch er van onder uitkomt???!
racekak is eerder een van de symptomen van buikgriep....
Lieve mayo,
Stop met jezelf gek maken.. overal wat achter zoeken.
Geef alle testen aan je vent en spreek af dat je er een mag hebben als je 40 dagen om zijn.
Je maakt jezelf helemaal gestoord en gestrest! dat zou ook helemaal niet gezond zijn en stress helpt ook niet echt bij innestellingen![]()
Ga lekker in bad, ga yoga doen, loop buiten een heerlijk rondje, laat je vastbinden even relaxed! lees een fijn boek, schilder de plinten eindelijk eens, ga wat leuks doen om jezelf af te leiden..... voor je krankjorem wordt![]()
![]()
ik zeg dit natuurlijk omdat ik je rust in je hersenpan en hartje gun en zie dat je jezelf helemaal gek aan het maken bent .... en dat al weken achtereen!
/Me zegt please take a chillpill
Ik weet hetquote:Op zaterdag 3 januari 2015 22:31 schreef .Sparkling. het volgende:
En ik ben het wel een beetje eens met stippelrientje. Je maakt jezelf echt een beetje gek zo, lieve Majo
Ik begrijp het wel hoor, het is zo ongrijpbaar en je kan niets doen om te zorgen dat het lukt (oke, seks hebben helpt) maar echt, overal iets achter zoeken maakt het zo zwaar om vol te houden.
Al hoop ik natuurlijk voor je dat er niets vol te houden is en je gewoon twee streepjes piest!
Nou dat laatste inderdaad! Mijn cyclus is ook wat langer met 40 dagen dus het is vooral veel wachtenquote:Op zaterdag 3 januari 2015 22:43 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik snap je wel hoor. Iedereen wel die hier (heeft) (ge)post, denk ik. Het is ook helemaal geen leuke tijd eigenlijk, dat wachten op streepjes.
Mijn lichaam is er nog niet uit hoe lang een cyclus duurt. Ik voel gemiddeld drie keer per week iets waarbij ik dan denk "oooeeeh, misschien is dít mijn eisprong!". Begint bij dag 12, tot ik ongesteld benquote:Op zaterdag 3 januari 2015 22:45 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nou dat laatste inderdaad! Mijn cyclus is ook wat langer met 40 dagen dus het is vooral veel wachtenDe eerste 4 weken gaan wel maar die laatste 1,5 week dan begin ik van alles te voelen enzo. Ik wou dat het volgende week was
Oh ja, ik had ook altijd een langere cyclus en dat ging prima maar dan die tijd na de eisprong inderdaad. De tijd kroop! En het vloog me dan altijd aan dat ik gewoon niets meer kon doen om te zorgen dat het lukt, alleen maar wachten.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 22:45 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nou dat laatste inderdaad! Mijn cyclus is ook wat langer met 40 dagen dus het is vooral veel wachtenDe eerste 4 weken gaan wel maar die laatste 1,5 week dan begin ik van alles te voelen enzo. Ik wou dat het volgende week was
Zo voelt het precies inderdaad!quote:Op zaterdag 3 januari 2015 22:48 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Ik vind een negatieve test ook veel erger dan een menstruatie. Ik weet niet goed waarom, maar zo'n omowit stuk plastic terwijl je al dagen misselijk/moe/hoofdpijn/noemmaarwat bent voelt bij mij als falen.
Ik ben er ook veel te veel mee bezig. Wat onder andere bewezen wordt doordat dit topic eigenlijk altijd open staat op mijn mobiel. En het is niet dat ik geen afleiding heb (net verhuisd; laten we het houden op 'er is nog wel wat te doen'en op het werk is het heel erg druk), maar het zit áltijd in mijn achterhoofd.
voor MaJo, ik weet hoe je je voelt!
Dat is ook wel extreem vervelendquote:Op zaterdag 3 januari 2015 22:50 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
[..]
Mijn lichaam is er nog niet uit hoe lang een cyclus duurt. Ik voel gemiddeld drie keer per week iets waarbij ik dan denk "oooeeeh, misschien is dít mijn eisprong!". Begint bij dag 12, tot ik ongesteld ben
Dat precies, de tijd kruipt echt! Nu ben ik ook 4 dagen achter elkaar vrij waardoor de tijd ook nog langzamer gaat. Wanneer ik weer kan werken gaat de week ook wat sneller omquote:Op zaterdag 3 januari 2015 22:51 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Oh ja, ik had ook altijd een langere cyclus en dat ging prima maar dan die tijd na de eisprong inderdaad. De tijd kroop! En het vloog me dan altijd aan dat ik gewoon niets meer kon doen om te zorgen dat het lukt, alleen maar wachten.
Nee, niks aan
Ik denk juist dat het niet lukt als ik me er teveel mee bezig houd, aan de andere kant dacht ik ook "maar als ik het echt graag wil misschien houdt mijn lichaam het dan nog beter vast". Rare kronkelsquote:Op zaterdag 3 januari 2015 23:00 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik ken het ook echt.. dat niet los kunnen laten in je achterhoofd of op de voorgrond.. of eigenlijk probeerde ik mijzelf ook niet goed af te leiden want ik was bang om het los te laten wat ik net vast mocht houdem
Daarom wil ik echt de strengere zijn die zegt chill! niet dat ik hoop dat het je niet lukt.. juist wel! maar het is erger om te staren naar een wensstreepje doe niet komt, dan spetters in je onderbroeklaat het niet toe dat je honderd keer in dezelfde maand teleurgesteld raakt
DMen en PMen mag altijd voor een luisterend oor of stippels wijze raad
Overigens kan stress ook dunne veroorzaken![]()
en laat het braken maar los, want gehijt /geheit?! ga je als het zover is over je nek met alle liefde door de sokken van de toekomstige papa![]()
Ik heb het er dan juist weer niet met vriendinnen over. Sterker nog, jullie hier zijn de enige die weten dat we bezig zijn. Hoewel we erg vaak "grappige" opmerkingen krijgen dat we nu echt wel eens mogen beginnen, voel ik nog geen enkele noodzaak om met men te delen dat we al bezig zijn.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 22:58 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zo voelt het precies inderdaad!
Ik heb het topic ook standaard open staan en zie dan ook meteen wanneer er gepost is. Aan de andere kant is het ook wel heel fijn om hier van je af te kunnen schrijven, dan vallen we onze partners er ook minder mee lastigMet vriendinnen heb ik het er trouwens nauwelijks over, wil het juist niet met iedereen het er de hele tijd over hebben.
+ nog maar 1!quote:Dat precies, de tijd kruipt echt! Nu ben ik ook 4 dagen achter elkaar vrij waardoor de tijd ook nog langzamer gaat. Wanneer ik weer kan werken gaat de week ook wat sneller om
Ik heb de fout gemaakt om ooit aan mensen te vertellen dat we eraan zouden beginnen na onze reis in de VS, nou dat heeft iedereen dus mooi onthoudenquote:Op zaterdag 3 januari 2015 23:08 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
[..]
Ik heb het er dan juist weer niet met vriendinnen over. Sterker nog, jullie hier zijn de enige die weten dat we bezig zijn. Hoewel we erg vaak "grappige" opmerkingen krijgen dat we nu echt wel eens mogen beginnen, voel ik nog geen enkele noodzaak om met men te delen dat we al bezig zijn.
[..]
+ nog maar 1!het afgelopen jaar zijn we getrouwd, gestopt met de pil, hebben een huis gekocht waarin we weken aan het klussen zijn geweest én heb ik een nieuwe baan gekregen. Hoewel ik er erg mee bezig ben geweest, overtreffen deze twee weken alles. Gelukkig mag ik maandag weer werken, haha!
Nope sorryquote:Op zaterdag 3 januari 2015 23:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik denk juist dat het niet lukt als ik me er teveel mee bezig houd, aan de andere kant dacht ik ook "maar als ik het echt graag wil misschien houdt mijn lichaam het dan nog beter vast". Rare kronkels
Hier ook bij de eerste twee zwangerschappen inderdaad. Ik was niet misselijk, geen zere borsten, niet moe. Er was niks.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 23:17 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nope sorry![]()
En ik lees hier af en toe ook mee en ben het roerend eens met stippelrientje. Stop met testen, echt.... Het wordt allemaal zo vreselijk beladen als je zo vaak een witte test hebt. Geloof mij nou maar dat je al die 'zwangerschapssymptomen' heus anders ook wel (een beetje) hebt, alleen dat ze je eerder niet zo zijn opgevallen. Of dat ze inderdaad door de stress komen die je er overduidelijk van hebt.
Ik heb álles wel een keer gehad, aan symptomen, en toen ik eindelijk zwanger was, deed ik de test juist omdat ik nog helemaal niks had
Misschien is dat minder posten wel een idee, maar ik vind het zo gezellig hier! Dat minder testen heb ik mezelf al voorgehouden want dat schiet echt niet op. De kattenbak verschoont vent altijd al gelukkigquote:Op zaterdag 3 januari 2015 23:14 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik wil je niet wegjagen, maar wat mij zelf goed hielp is een poosje veeeeeeeeeeeeeel minder tot effe niet meer hier lezen en/of posten.. en goede afspraken met mijzelf te maken met betrekking tot stokjes plassen (enkel op de nod en eventueel bij uitblijven menstruatie een paar dagen later herhalen) , borstenpijn incalculeren (op de schaal van Risu pas na 3,0 er wat van denken. 2,5 Is ongeveer zeurende zware pms tieten...), af en toe met dettol poetsen om te peilen wat je daar van vind en sowieso de kattenbak vanaf je vruchtbare dagen door je vent of partner laten verschonen, want je weet maar nooit.
Dat was even heel tegenstrijdig met wat ik natuurlijk wel wilde(doelde op het posten hier) maar het hielp mij wel een gezondere balans te vinden
Jullie hebben ook helemaal gelijk hoor! Ik ben vaak zat misselijk, heb pds dus vaak last van buikpijn (kan alleen nog steeds menstruatie en darmpijn niet uit elkaar houdenquote:Op zaterdag 3 januari 2015 23:17 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nope sorry![]()
En ik lees hier af en toe ook mee en ben het roerend eens met stippelrientje. Stop met testen, echt.... Het wordt allemaal zo vreselijk beladen als je zo vaak een witte test hebt. Geloof mij nou maar dat je al die 'zwangerschapssymptomen' heus anders ook wel (een beetje) hebt, alleen dat ze je eerder niet zo zijn opgevallen. Of dat ze inderdaad door de stress komen die je er overduidelijk van hebt.
Ik heb álles wel een keer gehad, aan symptomen, en toen ik eindelijk zwanger was, deed ik de test juist omdat ik nog helemaal niks had
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |