abonnement Unibet Coolblue
pi_148148378
Welkom in het flesvoeding topic!


SPOILER: Flesvoeding..hoe zit dat nou?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse soorten voeding
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Alle merken kunstvoeding zijn even goed
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoeveel voeding moet mijn baby per dag krijgen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Flesvoeding onderweg
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Borstvoeding naar flesvoeding..hoe zit dat nou?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Random fv tips
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 53% gewijzigd door GotC op 30-12-2014 22:15:38 ]
pi_148148759
Ik ga proberen een soort Q&A in de OP te maken, beetje extra informatie enzo :)
pi_148150001
^O^ _O_
Kwak
pi_148151472
Tering wat een verhaal :').

Kunnen jullie het checken? En evt vragen die nog ontbreken doorgeven? :*
pi_148151711
Netjes! Alle vragen die ik afgelopen weken had staan erin beantwoord.

Kwam verder eigenlijk even melden dat t goed gaat. Beetje rommelperiode gehad omdat M tegelijk ook in een groeisprongetje zat en met de drukke kerstdagen dus hij had veul! honger!

Maar nu sinds gisteren is er ineens een ritme en neemt hij niet meer teveel. O+

Zou wel van 7 naar 6 voedingen willen, hoe hebben jullie dat aangepakt?
Kwak
pi_148151834
Fijn dat het goed gaat! O+

Ging vanzelf hier Kwak :) Had er weinig in te willen.
Misschien bijvoorbeeld ontbijtfles, lunchfles en laatste fles iets groter maken? Kijken hoe dat gaat?
  dinsdag 30 december 2014 @ 18:50:00 #7
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_148151866
Het lijkt nu alsof je hoe zwaarder je kind wordt maar oneindig met die 150ml x kilo's door kan gaan maar die max 30 schepjes worden natuurlijk met een reden gegeven. Misschien net iets anders formuleren?

De landen om ons heen hanteren 35 schepjes dus er zit wel wat rek in maar structureel boven die liter zou ik wel proberen te vermijden.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 30 december 2014 @ 18:53:13 #8
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_148152011
En het is 180 ml x kilo's max.

En niet van iedere soort voeding is er nr 3.
pi_148152034
Iets aangepast laziness, al had ik het structureel teveel wel erin zitten. Ach, kan het nooit teveel benadrukken.
pi_148152073
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 december 2014 18:53 schreef -Bubseltje- het volgende:
En het is 180 ml x kilo's max.

En niet van iedere soort voeding is er nr 3.
Vandaar ook dat erbij staat dat ik uitga van Nutrilon.
  dinsdag 30 december 2014 @ 18:55:54 #11
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_148152119
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 18:53 schreef GotC het volgende:
Iets aangepast laziness, al had ik het structureel teveel wel erin zitten. Ach, kan het nooit teveel benadrukken.
Nou ja voordat iemand het via google vindt en de context die de gemiddelde OUDer wel kent compleet mist ;)

Nice gedaan wel! Wordt stil hier zo joh. Alles staat in de OP :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 30 december 2014 @ 19:00:11 #12
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_148152304
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 18:54 schreef GotC het volgende:

[..]

Vandaar ook dat erbij staat dat ik uitga van Nutrilon.
Had ik overheen gelezen dat het over Nutrilon standaard gaat, sorry.
pi_148152364
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 18:55 schreef laziness het volgende:

[..]

Nou ja voordat iemand het via google vindt en de context die de gemiddelde OUDer wel kent compleet mist ;)

Nice gedaan wel! Wordt stil hier zo joh. Alles staat in de OP :P
Mja ik vond het zo zonde dat er geen info in de OP stond :+

Thanks voor de opmerkingen tnt dames! :*
pi_148154474
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 18:49 schreef GotC het volgende:
Fijn dat het goed gaat! O+

Ging vanzelf hier Kwak :) Had er weinig in te willen.
Misschien bijvoorbeeld ontbijtfles, lunchfles en laatste fles iets groter maken? Kijken hoe dat gaat?
Hij krijgt nu 7x4 schepjes dus heb niet zoveel ruimte, soms komt hij ook voor een achtste fles (hangt af van hoe de nacht ervoor gaat zeg maar, hoe hij uitkomt).

Ik wacht eerst even af of het nette ritme blijft van de afgelopen dagen. Mijn bv is bijna op (kolf drie keer per dag max 50cc nu nog) dus het aanvullen daarmee is ook binnenkort voorbij.
Kwak
pi_148154831
als hij blijft vragen kun je dan niet iets meer vocht in de fles doen? of forte kwakz0r?

wij zijn nu weer terug op standaard en ze doet het er goed op! maar t belangrijkste is dat ze minder hulp nodig heeft bij t poepen O+
S. 2014
J. 2016
pi_148155778
A. is sinds de kerst 'ineens' over op 5 flessen ipv 6. Toen ze de flessen 150/5 allemaal leegdronk ben ik grotere flessen gaan aanbieden. Ik maak nu standaard 180/6 en soms gaat dat leeg en soms niet. Meestal eindigt ze zo rond de 800 á 850 ml. Ging dus eigenlijk 'vanzelf'. Ze drinkt nu meestal rond 7/11/15/18 en dan nog een fles rond 22u als ze slaapt.
pi_148155879
Trouwens, gebruikt hier iemand de Medelaflessen? Ik gebruik ze met de slowflowspeen, en soms lekken ze en heb ik géén idee waardoor. Ik draai ze altijd op dezelfde manier dicht, zorg dat alles goed droog is, en dan toch loopt het er soms langs als ik de fles terugkantel }:| .
pi_148157668
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 19:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
als hij blijft vragen kun je dan niet iets meer vocht in de fles doen? of forte kwakz0r?

wij zijn nu weer terug op standaard en ze doet het er goed op! maar t belangrijkste is dat ze minder hulp nodig heeft bij t poepen O+
Daar wil ik niet zomaar mee beginnen... Ik moet 13 jan naar het cb en vraag dan wel advies.

Hij heeft nu meestal genoeg aan de 7*4 overigens hoor. Maar t gaat wel vrijwel altijd op en meestal.moet je dan nog even pinken/speentje voor de zuigbehoefte. De 150/5 flessen gingen ook op, en dan kwam hij ook zeven keer en kwam ik niet uit. Dus dat doe ik maar even niet nog...

Even afwachten tot hij hier aan gewend is en of t ritme een beetje blijft voor ik weer ga schuiven/opvoeren.
Kwak
pi_148158293
Nette OP GotC!
Misschien er nog bij dat je ook kan beslissen om bij nutrilon nummer 3 kan overslaan en dan bij 1 jaar in een keer kan overstappen naar gewone melk?

Weet iemand nog wanneer je van speen 1 naar speen 2 (aventfles) gaat?

Oh en Kwak, ik probeerde voor mezelf toch een soort schema aan te houden. Bij een fles minder probeerde ik het dan telkens een kwartiertje langer te rekken, waardoor ik op schema kwam :)
pi_148158343
Oh ja, goede!

Loj, als je merkt dat je baby langer over de voeding gaat doen (dus >20 min) is het tijd om over te stappen :)
pi_148158494
Wat een fijne en informatiebe OP! Hulde aan GotC :D
pi_148158913
Oh joh, ik wist niet eens dat 3 voor 10-12 maanden was.

Misschien kan er bij het bv-fv overstap stukje ook dat je bv en fv ook mag mengen in een fles? En de waterkoker met 40 graden knop tip ben ik nog steeds heel erg blij mee!

Wij zitten inmiddels op 3 flessen. Meneer vindt diksap of jasmijnthee namelijk ook acceptabel als drinken :) Nu dus alleen een fles s nachts of s ochtends, bij de lunch en voor het slapen gaan. Zit ik alleen nog met het tandenpoetsprobleem...
pi_148159242
Ja die waterkoker hebben wij ook *; Ideaal.

Toegevoegd en nog een random tips deel toegevoegd ^O^
  dinsdag 30 december 2014 @ 21:28:08 #24
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_148160016
Tanden poetsen bij het avondritueel en dat er dan later nog drinken volgt boeit volgens de tandarts niet.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 30 december 2014 @ 21:31:12 #25
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_148160233
Wij gaan over ook een niet al te lange tijd (minder dan een maand) de 10 maanden aantikken.. Is die nummer 3 voeding echt nodig?! :) mijn meiske krijg nu nog 2 of soms nog 3 flessen per dag..

Ik zit zoals hierboven staat, ook te denken om na het eerste jaar al over te stappen naar (volle) zuivel oid :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_148160417
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 21:31 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Wij gaan over ook een niet al te lange tijd (minder dan een maand) de 10 maanden aantikken.. Is die nummer 3 voeding echt nodig?! :) mijn meiske krijg nu nog 2 of soms nog 3 flessen per dag..

Ik zit zoals hierboven staat, ook te denken om na het eerste jaar al over te stappen naar (volle) zuivel oid :)
Lees de OP maar :7 :+
Overstappen is niet nodig hoor, gewoon nummer 2 blijven geven :)
  dinsdag 30 december 2014 @ 21:38:16 #27
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_148160766
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 21:33 schreef GotC het volgende:

[..]

Lees de OP maar :7 :+
Overstappen is niet nodig hoor, gewoon nummer 2 blijven geven :)
Maar wat is dan het verschil tussen 2 en 3? Behalve de marketingtruc?!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_148160904
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 21:38 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Maar wat is dan het verschil tussen 2 en 3? Behalve de marketingtruc?!
Mja, bv past zich aan naar de behoeften van je baby. Bij fv doe je dat op een kunstmatige manier ;).
pi_148160922
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 21:00 schreef Loj het volgende:
Nette OP GotC!
Misschien er nog bij dat je ook kan beslissen om bij nutrilon nummer 3 kan overslaan en dan bij 1 jaar in een keer kan overstappen naar gewone melk?

Weet iemand nog wanneer je van speen 1 naar speen 2 (aventfles) gaat?

Oh en Kwak, ik probeerde voor mezelf toch een soort schema aan te houden. Bij een fles minder probeerde ik het dan telkens een kwartiertje langer te rekken, waardoor ik op schema kwam :)
Ja dat rekken... Hij schreeuwt zo hard :@ dat lukt me dan niet echt. Speen of pink blieft hij dan ook niet

Maar goed, als je elke fles een kwartiertje rekt zo dan scheelt t toch al wel...
Kwak
pi_148161246
Rekken heb ik ook nooit gedaan. Kon 't gewoon niet :+
pi_148161596
Gotc mooie OP. ^O^

Ik heb een flesweigeraar, niet de normale fles (Tommee Tippee) maar elke andere fles. -O- Vandaag heb ik difrax flessen gekocht met een gat in het midden, zodat ze de fles ook zelf vast kunnen houden over een tijdje, maar S weigert die fles. Hij doet heel maf met zijn tong en drinkt dus niet. Ook tuitbekers, rietjes etc. wil hij niet. Het lijkt een beetje alsof hij niet snapt hoe het moet. Hebben meer mensen hier ervaring mee en misschien tips? Op zich mag hij gewoon de Tommee Tippee fles blijven gebruiken van mij, maar ik heb met mijn dochter en andere zoon dus nooit problemen gehad.
pi_148161926
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 21:52 schreef _NIKKI_ het volgende:
Gotc mooie OP. ^O^

Ik heb een flesweigeraar, niet de normale fles (Tommee Tippee) maar elke andere fles. -O- Vandaag heb ik difrax flessen gekocht met een gat in het midden, zodat ze de fles ook zelf vast kunnen houden over een tijdje, maar S weigert die fles. Hij doet heel maf met zijn tong en drinkt dus niet. Ook tuitbekers, rietjes etc. wil hij niet. Het lijkt een beetje alsof hij niet snapt hoe het moet. Hebben meer mensen hier ervaring mee en misschien tips? Op zich mag hij gewoon de Tommee Tippee fles blijven gebruiken van mij, maar ik heb met mijn dochter en andere zoon dus nooit problemen gehad.
De Difrax speen wordt hier ook geweigerd, maar met een Dr Brown speen in de fles gaat het goed. Wij gebruiken die voor ander drinken. 'Proef' hem zelf maar eens. Hele vreemde speen....

Qua rietjesbeker pakt hij alleen de Nuby met handvatten en als de ergste dorst dan gelest is laat hij regelmatig slokjes uit z'n mond lopen dus die krijgt hij alleen als hij erna in bad moet. Tuitbekers kauwt ie alleen op. Het goedkoopste Kruidvat flesje drinkt hij trouwens ook goed zelf uit. Dat krijgt hij bij m'n ouders.
pi_148162465
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 18:41 schreef GotC het volgende:
Tering wat een verhaal :').

Kunnen jullie het checken? En evt vragen die nog ontbreken doorgeven? :*
Briljante OP!! Misschien nog toevoegen bij 'flesjes voor onderweg': als je een flesje mineraalwater meeneemt, kies dan voor natriumarm water. BarLeDuc en Spa zijn goede keuzes.

En in het algemeen: fles aanmaken met lauw kraanwater ipv gekookt en afgekoeld water schijnt tegenwoordig ook te mogen. En als je loden leidingen in huis hebt (komt soms nog voor in huizen van <1960) gebruik je liever ook mineraalwater.
  dinsdag 30 december 2014 @ 22:08:36 #34
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_148162552
Als je een geiser in huis hebt ook geen lauw kraanwater gebruiken!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_148162592
Oh ja dat is waar! Even erbij zetten :P

Het fv topic voelde altijd een beetje als een verdomhoekje, maar het is nu wel gezellig druk O+
pi_148162702
Ik kan me nog levendig herinneren onzeker ik af en toe werd van fv met schepjes en maximale hoeveelheden en dat soort gedoe. Als deze OP er toen was geweest, had dat me zeker geholpen.
pi_148162792
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 22:11 schreef Juud-- het volgende:
Ik kan me nog levendig herinneren onzeker ik af en toe werd van fv met schepjes en maximale hoeveelheden en dat soort gedoe. Als deze OP er toen was geweest, had dat me zeker geholpen.
O+ Precies dit. Ik vond het maar lastig en irritant, snapte er niks van..
pi_148163797
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 22:09 schreef GotC het volgende:
Het fv topic voelde altijd een beetje als een verdomhoekje, maar het is nu wel gezellig druk O+
+1

Dot, die speen heb ik zelf ook even geproefd, maar ik vond hem wel oke eigenlijk. Wel heel anders dan Tommee Tippee, dat wel. Ik geef nog niet op en morgen zal ik de fles ook nog wel een paar keer aan hem geven, maar ik heb er een hard hoofd in dat het gaat werken. Avent heb ik namelijk ook al geprobeerd en die wil hij ook niet. Kieskeurig typje.
pi_148164083
Ik vind het wel gezellig ook, zo'n eigen hoekje O+ en het maakt me veel zelfverzekerder merk ik.

voelde me ook echt een beetje verloren toen ik besloot van de bv af te stappen... Alsof ik nu geen 'echte' mama meer was. Maar dan kom ik hier bij allemaal echte lieve mama's in een behulpzaam topic terecht en dat helptO+
Kwak
pi_148164197
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 22:29 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

+1

Dot, die speen heb ik zelf ook even geproefd, maar ik vond hem wel oke eigenlijk. Wel heel anders dan Tommee Tippee, dat wel. Ik geef nog niet op en morgen zal ik de fles ook nog wel een paar keer aan hem geven, maar ik heb er een hard hoofd in dat het gaat werken. Avent heb ik namelijk ook al geprobeerd en die wil hij ook niet. Kieskeurig typje.
Grappig, M was de medela slowflow gewend, wat volgens mij gewoon hetzelfde is als de kruidvat en etos kersspenen en ik vond de difrax er erg op lijken.

Maar goed hij pakte eigenlijk alles wel behalve de calma speen...
Kwak
pi_148164314
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 22:34 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind het wel gezellig ook, zo'n eigen hoekje O+ en het maakt me veel zelfverzekerder merk ik.

voelde me ook echt een beetje verloren toen ik besloot van de bv af te stappen... Alsof ik nu geen 'echte' mama meer was. Maar dan kom ik hier bij allemaal echte lieve mama's in een behulpzaam topic terecht en dat helptO+
God ja precies dit. Fijn dat we elkaar hier kunnen helpen iig! :*
pi_148164996
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 22:36 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Grappig, M was de medela slowflow gewend, wat volgens mij gewoon hetzelfde is als de kruidvat en etos kersspenen en ik vond de difrax er erg op lijken.

Maar goed hij pakte eigenlijk alles wel behalve de calma speen...
A. pakt de Difrax ook niet, maar wel de Medela slowflow en de Dr Brown. En ik vind ze allemaal hetzelfde lijken, maar blijkbaar is er toch verschil. Maar goed, het vult ook hun hele mond hè, dan voel je elk miniem verschil natuurlijk :') .

Niemand nog antilektips trouwens?

Oh en +1 op de gezelligheid hier, dat is fijn! Thanks GotC voor de goede OP ^O^ !
  dinsdag 30 december 2014 @ 22:53:03 #43
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_148165150
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 21:31 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Wij gaan over ook een niet al te lange tijd (minder dan een maand) de 10 maanden aantikken.. Is die nummer 3 voeding echt nodig?! :) mijn meiske krijg nu nog 2 of soms nog 3 flessen per dag..

Ik zit zoals hierboven staat, ook te denken om na het eerste jaar al over te stappen naar (volle) zuivel oid :)
Nee hoor, niet nodig. Mijn dreumes zit ook nog op nr 2.

Toevoeging door allergie voor koemelk en soja. Anders was ik ook al overgegaan op normale melk.
pi_148166702
Nope Razz, geen last van gehad. Druk je de speen ver genoeg in de ringdop? Daar zou missxhien iets via haar mond terug kunnen lopen langs de buitenkant?
Kwak
pi_148166996
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 21:52 schreef _NIKKI_ het volgende:
Gotc mooie OP. ^O^

Ik heb een flesweigeraar, niet de normale fles (Tommee Tippee) maar elke andere fles. -O- Vandaag heb ik difrax flessen gekocht met een gat in het midden, zodat ze de fles ook zelf vast kunnen houden over een tijdje, maar S weigert die fles. Hij doet heel maf met zijn tong en drinkt dus niet. Ook tuitbekers, rietjes etc. wil hij niet.
Probeer je een rietjesbeker of echt gewoon een rietje? I vindt een rietjesbeker niks, maar uit een glas drinken met een gewoon rietje gaat wel helemaal goed. Snap ook niet helemaal waarom, maar het is zo. Verder misschien drinken uit een open beker proberen? (De beker voor hem vasthouden dan, uiteraard)? Misschien snapt ie dat beter?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_148167604
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 december 2014 23:26 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Probeer je een rietjesbeker of echt gewoon een rietje? I vindt een rietjesbeker niks, maar uit een glas drinken met een gewoon rietje gaat wel helemaal goed. Snap ook niet helemaal waarom, maar het is zo. Verder misschien drinken uit een open beker proberen? (De beker voor hem vasthouden dan, uiteraard)? Misschien snapt ie dat beter?
Ik probeer telkens gewoon een glas met rietje, maar hij sabbelt er nieteens aan.
Slokjes uit een gewone beker gaat inderdaad wel aardig, maar dan moet ik altijd helpen en het gaat ontzettend langzaam. Eigenlijk is het met 2 andere kinderen die rondlopen geen doen. :{ :@
pi_148168103
Nee, dat snap ik! Wel apart. Misschien heeft hij last van doorkomende tandjes, dat hij daarom gek doet met z'n tong? Of anders duurt het kennelijk even voor hij snapt wat de bedoeling is.. Succes!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_148168142
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 21:40 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja dat rekken... Hij schreeuwt zo hard :@ dat lukt me dan niet echt. Speen of pink blieft hij dan ook niet

Maar goed, als je elke fles een kwartiertje rekt zo dan scheelt t toch al wel...
Meer dan een kwartier lukte mij ook niet, want bij echt huilen kreeg hij gewoon de fles. (Nu zat dreumes 3 maanden ook in een heel strak ritme 0-3-6-9-12-15-18-21
Maar met afleiden lukte het wel :)

Mijn kinderarts zei toen dat het grootste verschil tussen 2 en 3 de smaak is. 3 zou net wat zoeter zijn, waardoor de kans groter was dat hij geen gewone melk zou willen en je verder zou gaan op 4 ;)
Ik heb nooit gekeken of dit waar is, maar ik vond het prima en dreumes vindt gewone melk heerlijk :)

Ja, lauw water mag ook gewoon.. Zo werden de nachten stukken dragelijker ;)

Oja GotC, dat was t tnx. Misschien binnenkort maar eens een tweetje erop zetten.

Nikki, hier snapte Ow ook alleen z'n vertrouwde aventfles voor een hele tijd. En opeens van de een op de anders dag snapte hij een rietjesbeker, tuitbeker en een gewone beker. Ik zou het regelmatig aanbieden en voordoen en verder rustig afwachten :)

En idd wat een gezelligheid hier :D
Fijn :D
  woensdag 31 december 2014 @ 00:54:47 #49
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_148170922
Nou Loj ik per ongeluk wel :P

Ik wist toen niet dat drie niet nodig zou zijn, ben met 10 maanden overgestapt naar Friso 3 en met een maand of 13 overgestapt naar koemelk.
De mijne had er geen problemen mee. Die blikte of bloosde niet en dronk het zo op.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_148172580
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 22:07 schreef Juud-- het volgende:

En in het algemeen: fles aanmaken met lauw kraanwater ipv gekookt en afgekoeld water schijnt tegenwoordig ook te mogen.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit alleen geldt voor nr2 en niet voor nr1? Maar correct me alsjeblieft if I'm wrong :)
pi_148173919
Amsel, dat vertelde mijn kraam ook. Ik doe dus altijd 1/3 kokend water en 2/3 koud. Maar dat is hier zo gepiept want we hebben een kokendwaterkraan.

En 's nachts staat er een thermos heet water naast m'n bed en een flesje koud, dus een eventuele nachtfles is zo gemaakt. (Al zucht m'n man zelfs dan nog bij het in de fles tikken van het poeder en het schudden }:| Waarna ik nog net iets luider schud, natuurlijk }) . )

Als ik weer ga werken mag hij er ook 's nachts uit voor een fles :7

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2014 07:22:54 ]
pi_148174727
Ik ben er al achter dat de adviezen op dat vlak enorm verschillen; mijn kraam (heb er 2 gehad) en het CB zeiden andere dingen en ook internet was niet eenduidig. Ik heb gedaan wat goed voelde: overdag vond ik waterkoken geen punt, 's nachts maakte ik omwille van mijn eigen nchtrust in de badkamer de fles met lauwwarm water. Heb ik zowel bij de Standaard 1 als 2 gedaan overigens. Wel van te voren gecheckt op loden leidingen, want woon in een huis uit 1929 en wist t niet zeker.
pi_148223333
Tof dat de OP is uitgebreid! ^O^

Meteen een vraagje aan de ervaren fv moeders: welke fles gebruiken jullie en waarom juist die?

Kan me voorstellen dat het per kind verschilt, maar alle input is welkom! :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_148223490
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 19:08 schreef twist02 het volgende:
Tof dat de OP is uitgebreid! ^O^

Meteen een vraagje aan de ervaren fv moeders: welke fles gebruiken jullie en waarom juist die?

Kan me voorstellen dat het per kind verschilt, maar alle input is welkom! :)
Difrax flessen hier, schijnt krampverminderend te werken, en ik had er fijne ervaring mee op mn werk.

Altijd afwachten of je kindje de fles die je kiest ook fijn vind, dus had ook n avent (uit de blijde doos) maar Saar pakte direct de difrax.
S. 2014
J. 2016
pi_148223574
wij koken overigens een liter water en zetten dan de kan in de koelkast.
S. 2014
J. 2016
pi_148223680
Ik gebruik Medela flessen met een slowflowspeen en een Dr Brown fles. Medela omdat ik die al had uit de tijd dat ik nog dacht te gaan kolven op m'n werk. Dr Brown omdat die tegen krampjes scheen te zijn. Bevallen allebei prima en qua kramp merk ik geen verschil eigenlijk. Medela leest door de zwarte opdruk wel een stuk makkelijker af qua aantal ml dan Dr Brown, zeker om 3:00 met slaaphoofd bij een nachtlampje :') .
pi_148224161
Ik heb de DrBrown gebruikt, merkte wel positief verschil vwb krampjes vergeleken met een Aventfles. Het aflezen van de maatstreepjes is indd onhandig, omdat ze niet in een contrasterende kleur zijn. En het afwassen/schoonmaken is wat meer werk met al die hulpstukken, maar verder ben ik er goed over te spreken.
  donderdag 1 januari 2015 @ 19:42:44 #58
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_148224186
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 19:08 schreef twist02 het volgende:
Tof dat de OP is uitgebreid! ^O^

Meteen een vraagje aan de ervaren fv moeders: welke fles gebruiken jullie en waarom juist die?

Kan me voorstellen dat het per kind verschilt, maar alle input is welkom! :)
Ik had Avent Classic gehaald en vanaf dag 1 pakte mijn dochter ook deze fles.

Waarom? Deze fles heeft zoals zovelen een ring die krampjes zou moeten verminderen! :)

Nu zijn wij gezegend met een kindje dat altijd weinig kramp had/heeft. Ze is inmiddels 9 maanden nu..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_148224391
Wij gebruikten de smalle dr. Brown flessen :)
pi_148224477
Ik gebruik Difrax s fles. Idd ivm kramp. Dr Brown vond ik heel vervelend. Schoonmaken en aflezen.

Bij sjaak gingen flessen beter dan Jaap. Sjaak pakte ip alles. Ook Hema en Etos. Jaap is heel kieskeurig qua speen. Kan ook aan de voeding liggen (omneo - meer stukjes, dus meer verstoppingen) En de laatste tijd is fles steeds groter gevecht. Nog een maandje.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_148224540
Trouwens: roeren jullie? Of schudden?
Ik schud het liefst want ik ben lui :@ en A. heeft geen last van kramp. Maar met die Dr Brown gaat er met schudden poeder in dat blauwe buisje zitten, dus die moet ik wel roeren. Of doe ik iets verkeerd?

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2015 19:55:06 ]
  donderdag 1 januari 2015 @ 19:57:17 #62
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_148224588
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2015 19:54 schreef Razztwizzle het volgende:
Trouwens: roeren jullie? Of schudden?
Ik schud het liefst want ik ben lui :@ en A. heeft geen last van kramp. Maar met die Dr Brown gaat er met schudden poeder in dat blauwe buisje zitten, dus die moet ik wel roeren. Of doe ik iets verkeerd?
Ik roer Razz, met een mes.
Zo blijven er ook geen restjes voeding achter.

Heen ervaring met Dr Brown, want Avent hier :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_148224596
Schudden veroorzaakt belletjes -> kramp ;)
Wij roerden met een lepel/eetstokje of zwenkten :7
pi_148224706
Grappig dingetje trouwens, als je de fled schudt en je doet er daarna Infacol in...: alle belletjes verdwijnen :P
pi_148224796
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2015 19:54 schreef Razztwizzle het volgende:
Trouwens: roeren jullie? Of schudden?
Ik schud het liefst want ik ben lui :@ en A. heeft geen last van kramp. Maar met die Dr Brown gaat er met schudden poeder in dat blauwe buisje zitten, dus die moet ik wel roeren. Of doe ik iets verkeerd?
Ik schudde met drbrown gewoon geen voeding in het staafje hier.
pi_148225044
Roeren, ik merk ook echt verschil...
pi_148225133
Ik schud trouwens ook omdat het op het pak van de voeding staat (Hero HA 1). Wonderlijk eigenlijk, als roeren dan beter is. Zal het eens gaan proberen!
pi_148225176
Schudden zal misschien het beter oplossen? Idd wel stom, niemand wil extra krampjes -O-
pi_148225318
Op Nutrilon staat dat ook idd. Ik maak met de fles rondjes zeg maar om het te mixen ;)
pi_148225444
Sommige flesvoeding krijg je door alleen roeren echt niet opgelost. Wij hebben een tijdje nutramigen gegeven en dat moesten we echt flink schudden. Misschien dat HA dus ook wel moeilijk oplost.
De normale Nutrilon lost heel makkelijk op met een beetje roeren.
E.
pi_148225834
Hier nutrilon HA1 in Difrax fles. Ik zwenk dan lost het wel op.

Nu mengen we met Albert Heijn HA1, die heeft meer klontjes dus dan schud ik weleens. Ik zie weinig bellen en hij heeft eigenlijk nooit kramp.

Avent en Medela slow flow gaven wel wat kramp, avent ging te snel en medela had geen anti-vacuum.
Kwak
pi_148227500
Als je 6 schepjes geeft kun je de Dr Brown fles ook vullen tot de onderste blauwe letters. Dat is volgens mij iets meer dan 180, maar wel makkelijker af te lezen.
pi_148228802
Gewoon met een zwarte marker streepje zetten op de fles?
pi_148231138
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 21:42 schreef GotC het volgende:
Gewoon met een zwarte marker streepje zetten op de fles?
pi_148231830
:+ :D
pi_148233298
Vraagje: doen jullie aan droomvoeding? Levert het iets op?
M heeft im 21.15 zijn laatste fles gehad en ik wilde hem zo nog een fles proberen te geven maar hij slaapt zooooo lief nu O+ :@

Hij heeft vandaag beetje gek ritme door oma die een kleiner flesje tussendoor gaf en omdat ik mijn handkolf vegeten was en hem tussendoor een keer heb aangelegd omdat ik harde plekken had... Heeft 5 gewone flessen en 1 kleintje gehad en 1 keer de borst, waarvan de laatste 4 keer drinken steeds na ongeveer twee uur...

Twijfel wat te doen...
Kwak
pi_148233798
Ik zou m lekker laten liggen.... hij komt vanzelf wel...

mag ik trouwens vragen waarom je HA geeft?
S. 2014
J. 2016
pi_148234217
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 00:38 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik zou m lekker laten liggen.... hij komt vanzelf wel...

mag ik trouwens vragen waarom je HA geeft?
Veel eczeem/astmatische brinchitis/allergieen in de familie... Las ook dat t aamgeraden wordt na bv. We mengen nu AH en nutrilon. Gaat tot nu toe goed. M is sowieso niet zo krampgevoelig lijkt het.

Heb m uiteindelijk wel opgepakt want lag al te lang in een luier. Maar goed ook, werd al klam. Fles is helemaal opgegaan. Halfslapend. Werd van de luier wel even wakker.
Kwak
  vrijdag 2 januari 2015 @ 13:58:37 #79
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_148242179
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 01:01 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Veel eczeem/astmatische brinchitis/allergieen in de familie... Las ook dat t aamgeraden wordt na bv. We mengen nu AH en nutrilon. Gaat tot nu toe goed. M is sowieso niet zo krampgevoelig lijkt het.

Heb m uiteindelijk wel opgepakt want lag al te lang in een luier. Maar goed ook, werd al klam. Fles is helemaal opgegaan. Halfslapend. Werd van de luier wel even wakker.
Issie daarna alsnog lekker (snel) in slaap gevallen?

En waarom geef je 2 merken voeding?!
Het is beter voor de darmpjes om zoveel mogelijk op 1 merkje te blijven.. :)

Wel fijn dat M. het goed doet op FV! :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_148242716
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:58 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Issie daarna alsnog lekker (snel) in slaap gevallen?

En waarom geef je 2 merken voeding?!
Het is beter voor de darmpjes om zoveel mogelijk op 1 merkje te blijven.. :)

Wel fijn dat M. het goed doet op FV! :)
Nou, hij kwam om 5uur voor eten, de tijd die ik verwacht had als ik hem had laten liggen :+ een volgende keer laat ik m dus lekker liggen denk ik.

Ik meng omdat ik over wil op AH vanwege de prijs. Ik las overal dat je dan eerst moet mengen voor de overgang :@ nutrilon is er ooit gekomen omdat we daar proefzakjes van hadden en vriend daarna een grote bus heeft gekocht. Maar het is zo duur -O- maar nu twijfel uk weer over de overstap want het kdv heeft volgens mij nutrilon dus dan zou hij weer terug moeten. Maar goed HA hebben ze daar toch niet dus dan geven we hem wel AH HA mee.

Zijn buik reageert vooralsnog prima op het mengen trouwens. Hij heeft sowieso zelden kramp gehad sinds zijn geboorte (hoera!).
Kwak
  vrijdag 2 januari 2015 @ 14:17:56 #81
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_148242739
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:17 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Omdat ik over wil op AH vanwege de prijs. Ik las overal dat je dan eerst moet mengen voor de overgang:@
Kan best hoor als je het maar voorzichtig doet :Y
  vrijdag 2 januari 2015 @ 14:31:57 #82
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_148243086
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:17 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Nou, hij kwam om 5uur voor eten, de tijd die ik verwacht had als ik hem had laten liggen :+ een volgende keer laat ik m dus lekker liggen denk ik.

Ik meng omdat ik over wil op AH vanwege de prijs. Ik las overal dat je dan eerst moet mengen voor de overgang :@ nutrilon is er ooit gekomen omdat we daar proefzakjes van hadden en vriend daarna een grote bus heeft gekocht. Maar het is zo duur -O- maar nu twijfel uk weer over de overstap want het kdv heeft volgens mij nutrilon dus dan zou hij weer terug moeten. Maar goed HA hebben ze daar toch niet dus dan geven we hem wel AH HA mee.

Zijn buik reageert vooralsnog prima op het mengen trouwens. Hij heeft sowieso zelden kramp gehad sinds zijn geboorte (hoera!).
Ik heb geen ervaring met mengen, want gelijk begonnen met flesvoeding trouwens..

En Nutrilon is idd best prijzig.. Ik geef het het vanaf dag 1 al, en eigenlijk niet geswitcht, omdat ze er gelijk goed op reageerde!

Ik gebruik nu dan opvolgmelk, maar ik gebruik nu nog maar 1 bus in 1.5 week.
Ze krijgt dan 2 flessen en 1 keer pap gemaakt met opvolgmelk per dag!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:19:54 #83
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_148244301
Logisch dat je overstapt kwak en dat kan prima zoals je het doet hoor. Zeker als je kind niet kramp gevoelig is.

Wat rijstebuiltje zegt klopt wel. Het aantal pakken neemt af maar bij jouw jonkie duurt dat nog wel even en dan tikt het best aan.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_148257045
Nou, fokwet, hele avond al kramp en huilen... Voor die paar euro ga ik m dat niet aandoen... Dan eten wij maar zelf iets goedkoper ofzo. Hij heeft echt nooit kramp dus weet vrij zeker dat t hier van komt.
Kwak
pi_148257577
Och dat is sneu idd -O- Stomme fokwet..
pi_148257911
Hè wat rot Kwak! Dan zou ik ook niet overstappen inderdaad. A. krijgt Hero 1 HA, ook vanwege allergieën en astma in de familie. Geen idee wat die pakken kosten trouwens :@ . Ze doet het er goed op, dus we houden het er maar in.

Ik doe alleen een droomvoeding als de vierde voeding vrij laat viel en ze daarna is gaan slapen en nog niet op haar gebruikelijke ongeveer-800 ml zit. Dus bij voedingen om bijvoorbeeld 5/9/13/17/20u-slapen doe ik het niet maar bij 7/11/15/19u-slapen haal ik haar rond 22u wel uit bed voor een fles. Ik merk dat als ik dat niet doe, ze rond 3u weer komt en haar hele schema van de volgende dag ook omgooit. En voor onze nachtrust is het ook beter ;) .

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2015 21:15:39 ]
pi_148258196
Kwak wat sneu. -O- Ga je gelijk stoppen met de AH voeding? Mocht je een ander goedkoop alternatief willen proberen, Kruidvat heeft ook HA voeding van het eigen merk.

Over voeding op het kdv gesproken, vanaf dat T en S 5,5 maand zijn krijgen ze thuis Kruidvat en op het kdv Nutrilon. Dat gaat vanaf het begin prima, ze waren natuurlijk al best "oud" toen ze voor het eerst naar het kdv gingen. Vandaar dat ik de gok durfde te nemen. Nadeel voor jou is dat ze waarschijnlijk geen HA voeding hebben, maar alleen normale voeding.
Wist je trouwens dat men flink terug aan het krabbelen is wat betreft het effect van HA voeding. Het blijkt dat je net zo goed normale voeding kunt geven.
pi_148258542
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:20 schreef _NIKKI_ het volgende:
Kwak wat sneu. -O- Ga je gelijk stoppen met de AH voeding? Mocht je een ander goedkoop alternatief willen proberen, Kruidvat heeft ook HA voeding van het eigen merk.

Over voeding op het kdv gesproken, vanaf dat T en S 5,5 maand zijn krijgen ze thuis Kruidvat en op het kdv Nutrilon. Dat gaat vanaf het begin prima, ze waren natuurlijk al best "oud" toen ze voor het eerst naar het kdv gingen. Vandaar dat ik de gok durfde te nemen. Nadeel voor jou is dat ze waarschijnlijk geen HA voeding hebben, maar alleen normale voeding.
Wist je trouwens dat men flink terug aan het krabbelen is wat betreft het effect van HA voeding. Het blijkt dat je net zo goed normale voeding kunt geven.
Ja ik wil vooral niet te vaak wisselen... Dus beter nu verder met Nutrilon HA en dan zien hoe hij t doet als ik in de weken voor hij naar het kdv gaat overga op standaard nutrilon. Of gewoon zien hoe hij reageert op flesjes gewone nutrilon daar en HA thuis (hij is dan vier maanden dus ook alweer wat ouder).

Razz: 14 euro nog wat :X per pak... Tegenover 9 euro nog wat voor huismerk. Maar goed, die 75 euro per maand aan voeding moet ik dan maar besparen door verder wat goedkoper in te kopen. Geen chips en chocola meer lijkt me een goed startpunt :+
Kwak
pi_148258681
Bij mij hadden ze helemaal geen babymelk op het kdv. Ik heb dus eerst maanden gekolfde melk meegegeven (in een koeltasje, voor die 100 meter over straat :+ ) en daarna zo'n poedertorentje met stickers hoeveel cc water erbij moest.
Professioneel gifmenger.
pi_148258746
kruidvatvoeding lijkt qua samenstelling het meest op nutrilon. Ze mogen het niet zeggen maar zo bevestigde wel dat het uit dezelfde fabriek komt.
pi_148260395
De kinderarts van Sarah gaf idd ook aan dat HA niet bewezen effectief is en volgens haar konden we wel gewoon standaard geven, dat zijn we na een maand ook gaan doen, Ze krijgt nu kruidvat standaard (nog geen 7 euro per pak) en dat komt idd uit dezelfde fabriek als nutrilon. Samenstelling is zo goed als t zelfde, alleen de prijs he...
S. 2014
J. 2016
pi_148260445
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:32 schreef ferrari_rood het volgende:
kruidvatvoeding lijkt qua samenstelling het meest op nutrilon. Ze mogen het niet zeggen maar zo bevestigde wel dat het uit dezelfde fabriek komt.
Uit dezelfde fabriek zegt niks.

Bolletje bakt grofweg 95% van alle beschuit in Nederland, maar gebruikt verschillende recepten, bakvormen en processen voor de verschillende merken. Dat zal voor flesvoeding echt niet anders zijn.
Professioneel gifmenger.
pi_148262602
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 22:03 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Uit dezelfde fabriek zegt niks.

Bolletje bakt grofweg 95% van alle beschuit in Nederland, maar gebruikt verschillende recepten, bakvormen en processen voor de verschillende merken. Dat zal voor flesvoeding echt niet anders zijn.
Klopt. Nutrilon gebruikt duurdere bacteriën dan Kruidvat. Toch is de samenstelling verder vrijwel gelijk.

Anyway, twee merken door elkaar of niet, overstappen of niet, je moet gewoon de optie kiezen waar je je goed bij voelt. :)
pi_148262872
Nou, na een uitputtende avond met huilen huilen en een jongetje dat steeds wakker schrikt van de kramp en een papa met rugpijn van het staan en dragen en hobbelen heb ik t wel even gehad met overstappen/uitproberen :@ ;(

Dan maar duur uit. Arm kind heeft nog nauwelijks kramp gehad op een weekje na (rond zes weken)... :N
Kwak
pi_148262942
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 22:42 schreef kwakz0r het volgende:
Nou, na een uitputtende avond met huilen huilen en een jongetje dat steeds wakker schrikt van de kramp en een papa met rugpijn van het staan en dragen en hobbelen heb ik t wel even gehad met overstappen/uitproberen :@ ;(

Dan maar duur uit. Arm kind heeft nog nauwelijks kramp gehad op een weekje na (rond zes weken)... :N
Ach, arme knul...
Professioneel gifmenger.
pi_148273151
Kwak, da's niet tof zeg :/
pi_148273510
Ennnn >twaalf uur geen AH gegeven en t is weer over. Voel me een beetje schuldig... -O-

Gisteren vriend een goeie rugmassage gegeven nadat hij een uur of drie met M had rondgesjouwd en gewiegd op arm en in draagzak. Die kon niet meer op of neer.
Kwak
pi_148276098
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:32 schreef ferrari_rood het volgende:
kruidvatvoeding lijkt qua samenstelling het meest op nutrilon. Ze mogen het niet zeggen maar zo bevestigde wel dat het uit dezelfde fabriek komt.
En betalen bij de duurdere merken doe je ook gewoon voor de mooiere verpakking.
Ik heb gewoon een afsluitbaar bakje voor voeding gekocht.
Gebruik na Kruidvat nu BonBebe standaard nr 2 voeding voor 6 euro per pak
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_148276201
Ik had van friso zo'n bewaarblik heb ik nu nog. We hebben ook een poos nestle gehad die zag ik nu bij de action voor ¤5,- ook nr1.

Kwak ik hoop dat hij krampvrij blijft ean weigerde uit het z-huis thuis ook de nr 1 van nutrilon want dat was ook anders dan in het z-huis. Sac dronk alles.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 13:00:33 #100
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_148277280
Wij hadden hebben Hero (destijds nog Friso), scheelt een klein beetje mbt de Nutrilon geloof ik. Maar die keuze is min of meer voor ons gemaakt.
We moesten naar het ziekenhuis omdat Nora te veel afviel in de kraamweek, daar kregen we Friso kv mee om bij te voeden. Die heb ik de eerste maanden niet gebruikt (wilde perse de bv laten lukken), maar toen ze uiteindelijk wel kv erbij kreeg gekozen voor Friso (Hero) omdat ik het anders zonde vond van de voeding die we van het ziekenhuis hadden gekregen. Ik durfde niet te wisselen van voeding omdat ze al zoveel problemen had met de voeding (reflux).

Maar niet schuldig voelen hoor Kwakzor! Heel vaak gaat het overstappen wel gewoon goed en je hebt netjes eerst gemengd.
Het is iig wel fijn dat de oorzaak duidelijk is, maar ik kan me voorstellen dat je nu ook niet snel een ander merk durft te geven.
Als hij ouder is en de darmen wat meer gewend zijn lukt het misschien wel.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_148297666
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 21:42 schreef GotC het volgende:
Gewoon met een zwarte marker streepje zetten op de fles?
Hmja. Maar in begin (toen ik fles gebruikte) gaat t nog zo snel van ene hoeveelheid naar de andere.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_148297851
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:14 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Hmja. Maar in begin (toen ik fles gebruikte) gaat t nog zo snel van ene hoeveelheid naar de andere.
Gewoon streepjes bij 90, 120, 150, 180 en 210 ^O^
Of, als je water bij de poeder doet bij de 100, 135, 165, 200 en 230 :+
pi_148298263
Gotc heeft oplossing voor alles :P

Overigens. Hier begonnen met Ah standaard 1. Maar na week of twee kwamen er enorme krampen. Uiteindelijk overgegaan op omneo met sab simplex. Toen ging het redelijk ok. Nog 1 keer geprobeerd terug te gaan naar Ah standaard 1 (1 schep vd zes vervangen) maar dat werd een enorm kots festijn. :N dus maar op omneo gebleven. Ah heeft helaas geen kramp voeding meer. Ging er net uit toen ik dat wilde proberen, blij dat ik t niet gepakt heb toen!

Met een maandje gaat ie op de gewone melk, en in de ochtend ws standaard 3 in de pap. Twijfel nog tussen nutrilon of eigen merk Etos/Ah.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_148447262
Mag je standaard 1 en 2 door elkaar geven? Go waar kind 2 dagen in de week naartoe gaat zit binnenkort zonder fv. Omdat ze best wel eventjes met een pak doet en Noor bijna 6 maanden is, wil ik 2 voor bij haar kopen. Hier thuis hebben we nog 1 pakken.

Iemand enig idee?
pi_148447740
Geen idee Sun! Sorry, ik loop achter ;)

Heb zelf ook een vraag: Anne doet nu wel heel lang over haar flessen 180/6, soms wel meer dan een half uur. Maar met een speen met een maatje groter gat is de fles in 5 á 10 minuten leeg. Is dat te snel of OK :?
  woensdag 7 januari 2015 @ 22:26:23 #106
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_148448137
Razz, het is even een zit, maar ik heb liever dat ze wat langer over de fles doet dan dat hij in no-time leeg is.

Het 'risico' is als de fles te snel leeg wordt gedronken dat ze niet verzadigd genoeg raakt, waardoor ze dus sneller kan komen voor de volgende.
Nu was mijn dame een gulzige dame bij tijd en wijle, die viel de fles vaak aan alsof ze nóóit iets kreeg ..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_148448560
M drinkt zijn flesjes 150/5 met t kleinste speengat steeds in een minuut of tien helemaal leeg... Heeft idd vaak nog even speen of pink nodig daarna. Maar ik durf nog niet naar grotere flessen toe want we zitten zo te kloten met flessen/slapen/hoeveelheden...

Mag van t CB hem 7*150/5 geven nu even in de hoop dat hij een fles gaat laten vallen (hoe en waarom snap ik ook niet) ze had t ook over grotere flessen geven maar ik ben zo bang dat hij dan nog steefs te vaak komt. Grootste probleem is dat hij s avonds zo laat gaat slapen en dan al snel weer voor een nachtvoeding komt...

Ik word echt gek van al die mensen 'uit het vak' en moeders die me vertellen dat hij met 11 weken toch echt wel naar zes of zelfs vijf voedingen 'mag'. Ja prima, maar hoe dan?!? :'(
Kwak
pi_148449566
Mensen die dat zeggen moeten even heel snel stoppen met dat te zeggen! Mega irritant is dat. Een kind volgt niet de hoeveelheden van een verpakking Nutrilon. Het is een kind. Uniek!

Ik heb me ook best druk gemaakt om het feit dat T. tegen de liter aanzat..want hoe moet dat nou als hij meer wilde, of grotere flessen?Hij kreeg met 2 mnd namelijk 4, 5 of 6x 180/6. Dat was niet mijn bedoeling en ik wilde echt niet met 4mnd met bijvoeding starten. (
OUD / Flesvoeding deel 15 )

Wijze dames hier zeiden 'dit gaat vanzelf'. En bizar maar waar: Hij heeft nooit om meer gevraagd. Sterker nog, bij 7 mnd vroeg ik in het topic hoe dat afbouwen zou moeten gaan, aangezien het CB wilde dat hij 2, max 3 flessen kreeg bij 9 mnd. En ook dat lukte! Zonder moeite en jawel, vanzelf.

( OUD / Flesvoeding deel 15 )

Motto van mijn verhaal: Ik ben er ook geweest. :* En mini wilde gewoon graag 4/5/6x 180/6, om de 2.5/3 uur, tot hij 8 mnd was.
Echt, probeer grotere flessen. Geef hem de kans om het te verwerken en je zal zien, hij lost dit op. :*

/rant :+

[ Bericht 2% gewijzigd door GotC op 07-01-2015 23:15:01 ]
pi_148450383
+1!

Kaylee heeft ook een poos 5x180/6 gedronken. En alles loste zich vanzelf op.

Sun hoelang verwacht je dat ze daar met een pak doet? Anders geef je elke dag poeder mee tot de 1 op is en kan je zonder mixen over naar 2?
Heb even terug gezocht, kaylee ging ook iets later over omdat het pak nog niet op was.. en ze doet het nog ;)
pi_148450564
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:20 schreef Razztwizzle het volgende:
Geen idee Sun! Sorry, ik loop achter ;)

Heb zelf ook een vraag: Anne doet nu wel heel lang over haar flessen 180/6, soms wel meer dan een half uur. Maar met een speen met een maatje groter gat is de fles in 5 á 10 minuten leeg. Is dat te snel of OK :?
Mijn ervaring is dat hij even moest omschakelen naar groter gat. Was even 1 of 2 weken raar (snel drinken, daardoor meer melk teruggeven enzo) maar daarna ging het prima :Y

Oh en Sun, vast geen probleem :) Ik merkte 0.niks van de overstap naar 2.
pi_148450834
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:54 schreef GotC het volgende:
Mensen die dat zeggen moeten even heel snel stoppen met dat te zeggen! Mega irritant is dat. Een kind volgt niet de hoeveelheden van een verpakking Nutrilon. Het is een kind. Uniek!

Ik heb me ook best druk gemaakt om het feit dat T. tegen de liter aanzat..want hoe moet dat nou als hij meer wilde, of grotere flessen?Hij kreeg met 2 mnd namelijk 4, 5 of 6x 180/6. Dat was niet mijn bedoeling en ik wilde echt niet met 4mnd met bijvoeding starten. (
OUD / Flesvoeding deel 15 )

Wijze dames hier zeiden 'dit gaat vanzelf'. En bizar maar waar: Hij heeft nooit om meer gevraagd. Sterker nog, bij 7 mnd vroeg ik in het topic hoe dat afbouwen zou moeten gaan, aangezien het CB wilde dat hij 2, max 3 flessen kreeg bij 9 mnd. En ook dat lukte! Zonder moeite en jawel, vanzelf.

( OUD / Flesvoeding deel 15 )

Motto van mijn verhaal: Ik ben er ook geweest. :* En mini wilde gewoon graag 4/5/6x 180/6, om de 2.5/3 uur, tot hij 8 mnd was.
Echt, probeer grotere flessen. Geef hem de kans om het te verwerken en je zal zien, hij lost dit op. :*

/rant :+
Ja, maar zo te lezen sliep jouw baby dus beter s nachts dan de minne. Want dat 3/3,5 uurs ritme gaat hier ook s nachts grotendeels door -O- dus dan zit ik op 7/8 keer 180/6 en dat lijkt me wat al te gek... Kan me niet voorstellen dat hij ineens veel eerder s avonds gaat slapen met grotere flessen (en dan de angst dat als ik t gewoon maar probeer ik om acht uur s avonds al op zes flessen zit, net als nu, en dan niks meer te geven heb... :'( )
Kwak
pi_148451074
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 23:24 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja, maar zo te lezen sliep jouw baby dus beter s nachts dan de minne. Want dat 3/3,5 uurs ritme gaat hier ook s nachts grotendeels door -O- dus dan zit ik op 7/8 keer 180/6 en dat lijkt me wat al te gek... Kan me niet voorstellen dat hij ineens veel eerder s avonds gaat slapen met grotere flessen (en dan de angst dat als ik t gewoon maar probeer ik om acht uur s avonds al op zes flessen zit, net als nu, en dan niks meer te geven heb... :'( )
Maar je geeft nu nog geen 180/6. Dus je weet ook niet wat hij daarmee doet :). Het lijkt er nu op dat hij constant niet helemaal voldaan is na 150/5?

En misschien (even hardop denkend) zorg je door de kleine flesjes bv die je nog erbij geeft ervoor dat hij blijft komen voor voeding?

Enne, baby honger? Dan eten geven. Simple as that. :*

Overigens sliep hij toen net 8 nachten door ;). Daarvoor braaf elke 3 a 4 uur.

[ Bericht 5% gewijzigd door GotC op 07-01-2015 23:46:26 ]
pi_148451193
Wij hebben vrij simpel opgebouwd vanaf 90/3. Gingen alle flessen op een week lang en ontevreden? 120/4 geven alle flessen. Gingen ze allemaal op een week lang en ontevreden? Alle flessen 150/5. Etc :)

Edit: ik kan me voorstellen dat het wat hard allemaal hier staat, maar ik probeer zoveel mogelijk feiten voor je te verzamelen over hoe het hier ging :*

[ Bericht 30% gewijzigd door GotC op 07-01-2015 23:57:15 ]
pi_148456180
Nee heel fijn juist! Je hebt ook gelijk, ik stress er onnodig over.

Hij krijgt nu nauwelijks nog bv. Gusteravond het zevende flesje drie schepjes kv en 50cc bv en daaar heeft hij vn twaalf tot half zes op geslapen. :o

We proberen het gewoon in elk geval de rest van deze week met 150/5 op verzoek zeven keer of zes keer. Daarna grotere flessen als hij alles leeg blijft drinken. Het is hier sowieso idd steeds rommelen geweest met bv erbij en wisselende grootte van flesjes...
Kwak
pi_148456515
Wij hebben ook zo gehannesd met Stip, want die wilde ook echt nog nachtvoedingen. Welke fles gebruik je kwak? Misschien is er een prematuurspeen om hem nog iets langzamer te laten drinken?

Wij deden ook 10-15 cc meer water in de fles, maar dat moet je alleen doen als de flessen echt leeg gaan. En vaak was het hier ook even miepen als de fles leeg was, maar als je dan even met hem liep was hij het snel vergeten, dus echt honger was het niet. Hij piept nog steeds als zn fles leeg is en laat sporadisch iets staan. Hij vindt het tutten gewoon heel fijn ofzo.

Inmiddels drinkt hij trouwens nog steeds wel eens 4 flessen met 9 maanden als hij niet tevreden is met iets anders. Sja, dan is dat maar zo :)

En idd, hij 'mag' naar zoveel flessen/voedingen-mensen kunnen leuk praten, maar die zijn niet bij je thuis om met een huilend kind te lopen.
pi_148457747
We hebben difrax flessen met een small speen. De grotere fles waren alleen medium spenen van, die hebben we nog niet geprobeerd maar 180/6 moet wel daaruit.

Op zich drinkt hij rustig, verslikte zich alleen de eerste week nog weleens, maar hij neemt geen pauzes. Klokt heel rustig maar gestaag de hele fles leeg.

Meer water deden we weleens met de 120/4 flesjes, maar nu niet meer nodig denk ik.

We gaan gewoon eens afwachten hoe we uitkomen de komende dagen :Y
Kwak
pi_148459512
Op Difrax flessen passen de Dr. Brown spenen ook als je ooit een kleinere wilt uitproberen. Misschien bevredigt langer drinken zijn zuigbehoefte en hoef je ook niet meer je pink te geven na het drinken :)

Het komt iig allemaal goed heb ik hier gemerkt!
pi_148461257
Goed plan Kwak! Ik geloof nog steeds heilig in 'ze regelen het zelf wel' inderdaad. Maar het lijkt me ook wel rot wanneer iedereen om je heen dat soort dingen zegt, zou mij ook onzeker maken.

Ik heb gisteravond eens geprobeerd wat er gebeurt als ik A. niet uit haar bedje pluk voor een laatste slaapfles rond 22:30. Gevolg: Ze werd om 1:15 wakker met honger :') . Vanavond maar weer wel doen dus, want ik sliep net lekker.

Advies van de CB-vpk vandaag bij de 4-maandencontrole: Wat rijstebloem door de laatste fles voor het naar bed gaan, dan hoeft die fles van 22:30 niet meer want dan zou ze gewoon gaan doorslapen tot de ochtend.

Hm. Ik weet niet zo goed wat ik daar van vind. Jullie?
  donderdag 8 januari 2015 @ 12:39:08 #119
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_148463365
Leuke theorie van het cb, maar het werkte hier niet.
Vind je het zelf een probleem dat ze die fles om 22.30u nog krijgt? Want anders zie ik de meerwaarde helemaal niet :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_148464365
Nee, dat is het juist. Ik vind het prima om haar even uit bed te halen, en ze drinkt 'm slapend leeg en ik kan haar dan zo terugleggen. Mijn gevoel zegt: if it ain't broken, don't fix it. Dus daar gaan we dan ook maar lekker mee door :) .
pi_148603187
En weer een vraagje over flesvoeding (sorry dat ik zoveel vraag maar jullie zijn mijn reddende engelen op dit gebied ;) )

We geven Noor sinds 2 dagen een papfles voor het slapen gaan. Alleen ik snap iets niet.

1 Dat afsluitding van dat blauwe buisje komt na een tijdje helemaal verstopt te zitten met pap. Zo komt er dus niets meer in speen terecht.
2 We schudden echt wel goed (of niet?) Maar het eerste deel is gewoon vloeibaar zoals normaal, maar op een gegeven moment wordt het echt wat dikker en krijgt ze het haast niet uit speen (heb fase 4 speen). Met als reultaat dat ze dus niet hele fles leegkrijgt,

Doe ik iets niet goed? Of zijn de dr. Browm flessen/spenen daar niet geschikt voor?
pi_148606124
Lol, in een dr. Brown fles zeker? Wat een hel was dat, pap geven daarmee!

We hebben alles geprobeerd:
Met blauw ding = verstopt
Zonder blauw ding = grote lekkage
Groter gat in speen = stuk en lekkage

Wij gaven sowieso geen papfles 's avonds, maar 's ochtends deden we zo min mogelijk pap in de fles. Uiteindelijk was ik het zo zat dat we maar pap van een bordje gaven :)
  maandag 12 januari 2015 @ 15:06:37 #123
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148606282
Dr Brown heeft speciale papspenen. Wij gaven papflessen zonder blauw ding en met papspeen. Nooit problemen mee gehad....
pi_148606713
quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:06 schreef Kyara het volgende:
Dr Brown heeft speciale papspenen. Wij gaven papflessen zonder blauw ding en met papspeen. Nooit problemen mee gehad....
Ja, dat is speen nr 4 :P Maar was hier ook drama.
pi_148606786
Moet je dan alleen het blauwe ding weglaten, of ook het witte dingetje wat je daar weer indrukt?
Want helemaal zonder iets erin sluit die fles toch niet goed?
pi_148606821
Ik heb er ook niet zo'n problemen mee gehad, maar ik heb het ook niet vaak gedaan tot nu toe. Wel idd met een 4 speen en altijd een klein laagje dat niet op gaat ivm indikken.

Gebruik je kant en klare pap of meng je zelf? Je zou eventueel wat minder schepjes pap kunnen gebruiken met wat meer melk/water?
pi_148607075
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:21 schreef Dot. het volgende:
Ik heb er ook niet zo'n problemen mee gehad, maar ik heb het ook niet vaak gedaan tot nu toe. Wel idd met een 4 speen en altijd een klein laagje dat niet op gaat ivm indikken.

Gebruik je kant en klare pap of meng je zelf? Je zou eventueel wat minder schepjes pap kunnen gebruiken met wat meer melk/water?
Ik gebruik rijstenbloem. Ik heb zaterdag 2 eetlepels door 180/6 fles gedaan en gister 1 door 150/5 fles. Maar ik ga idd eens proberen zonder dat blauwe buisje. Volgens mij is dat de grote boosdoener.
pi_148607257
Benieuwd hoe het gaat Sun! Geef je die fles voor het slapen gaan? Of overdag? - Ho, edit, goed lezen, 's avonds dus. Slaapt ze er goed op?

Ik hoor van ongeveer de helft van de mensen die ik er over spreek dat rijstebloem voor het slapen gaan stom is, en van de andere helft dat hun baby er zo heerlijk op doorsliep :') . Fijne adviezen.

A. drinkt nu 5x180/6 , dat is best veel maar omdat ze vaak niet helemaal leeg gaan komt ze meestal ergens tussen de 800 en 900 cc per dag uit. Nu had ik gisteren een discussie met m'n man: Ik wilde haar niet meer om 23:00 een slaapfles geven omdat ze al op 900cc zat. Uiteindelijk kwam ze om 1:30 met dikke honger en klokte ze zo 200cc weg. Hij vindt dat die slaapfles best had gekund, en ook handiger is voor onze nachtrust omdat ze dan meestal tot een uur of 5 doorslaapt. Ik vind: met 900cc al op ga ik er niet nog een fles induwen terwijl ze nog geen honger heeft. Als ze nou op 600cc ofzo zat, prima. Maar gisteravond had ze dus al veel meer op. Wat zouden jullie doen?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2015 15:36:03 ]
pi_148607263
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:26 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik gebruik rijstenbloem. Ik heb zaterdag 2 eetlepels door 180/6 fles gedaan en gister 1 door 150/5 fles. Maar ik ga idd eens proberen zonder dat blauwe buisje. Volgens mij is dat de grote boosdoener.
Zonder blauw en wit dingetje ging het hier lekken als een malle. Sowieso even spuugdoekje onder de fles houden ;)
pi_148607474
Ik geef m voor het slapen gaan omdat ik stiekem hoop dat ze daar op door zal slapen. Wat ook gebeurt is. Maar als ze elke keer een deel laat staan doordat het somehow niet goed mengt, ga ik toch maar terug op de normale flessen. Dan maar snachts er uit, heb liever dat ze dan alles opdrinkt.
pi_148607518
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:31 schreef GotC het volgende:

[..]

Zonder blauw en wit dingetje ging het hier lekken als een malle. Sowieso even spuugdoekje onder de fles houden ;)
Hm, ik ben benieuwd!
  maandag 12 januari 2015 @ 15:40:40 #132
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148607558
Oef geen idee meer Razz. M kreeg een paar maanden 1 ochtend per week een papfles en dat was het eigenlijk. Denk inderdaad dat er ook wel wat valt te behalen met de dikte. Al weet ik ook al niet meer wat wij uberhaupt gebruikten :D

M kreeg een papfles op de ochtenden dat hij naar het kdv moest en ik nog niet met verlof was. Geen tijd voor EN een boterham EN een fles melk. Dus dat zullen misschien 2 maanden zijn geweest of zo.
pi_148607788
Kreeg M dan ook nog een nachtvoeding Kyara? Stip drinkt 's nachts namelijk nog een fles, dus 's ochtends geef ik hem eigenlijk alleen een boterham met eventueel wat diksap.

Blauw staafje vergeten is hier ook gegarandeerd lekken. Je zou ook een Difrax fles kunnen pakken, daar passen ook Dr Brown spenen op en dan ben je van het hele staafje af ;) Pap was hier helaas geen doorslaapgarantie...
pi_148607825
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:31 schreef Razztwizzle het volgende:
Benieuwd hoe het gaat Sun! Geef je die fles voor het slapen gaan? Of overdag? - Ho, edit, goed lezen, 's avonds dus. Slaapt ze er goed op?

Ik hoor van ongeveer de helft van de mensen die ik er over spreek dat rijstebloem voor het slapen gaan stom is, en van de andere helft dat hun baby er zo heerlijk op doorsliep :') . Fijne adviezen.

A. drinkt nu 5x180/6 , dat is best veel maar omdat ze vaak niet helemaal leeg gaan komt ze meestal ergens tussen de 800 en 900 cc per dag uit. Nu had ik gisteren een discussie met m'n man: Ik wilde haar niet meer om 23:00 een slaapfles geven omdat ze al op 900cc zat. Uiteindelijk kwam ze om 1:30 met dikke honger en klokte ze zo 200cc weg. Hij vindt dat die slaapfles best had gekund, en ook handiger is voor onze nachtrust omdat ze dan meestal tot een uur of 5 doorslaapt. Ik vind: met 900cc al op ga ik er niet nog een fles induwen terwijl ze nog geen honger heeft. Als ze nou op 600cc ofzo zat, prima. Maar gisteravond had ze dus al veel meer op. Wat zouden jullie doen?
ik zou hetzelfde gedaan hebben als jij Razz, denk ik. ik ga niks forceren... hij drinkt uit zchzelf al zoveel.

gisteren kwam hij dus acht keer... en ik had al 7 flessen 150/5 gegeven. hij had wat gespuugd overdag dus nog maar 3 schepjes gegeven, maar lekker voelde het niet.

ik vind t heel moeilijk om erop te vertrouwen "dat het wel goed komt vanzelf" zoals ik hier steeds hoor. we geven nu al sinds de kerst volledig fv, en al een weekje flesjes 150. in overleg met cb mag ik 7x5 schepjes geven als hij daar om komt (ze kon het zich niet voorstellen)... hij komt nu af en toe 6 keer, even zovaak 7x en gisteren had hij een sprongdagje denk ik en kwam hij 8 keer. alles gaat leeg en het ziet er niet naar uit dat hij een fles gaat laten vallen naar echt 6 flessen per dag... eigenlijk drinkt hij elke dag meer dan een liter.

fortevoeding wilden ze niet aan bij het Cb tot hij eerst op minder flessen zat, wat ik niet helemaal snap.

we gaan nu sowieso eerst standaard 1 proberen, voor het geval de HA voeding lichter verteerbaar is. zou ik daarmee ook moeten mengen bij het overgaan?
Kwak
pi_148607912
Is er eigenlijk nog een ander 'officieel' adviespunt, behalve het cb? Want dat de kleine van kwak geen forte 'mag' omdat ie zoveel honger heeft en dus zoveel drinkt...daar zou ik nou een soort van second opinion over willen. Dat klinkt zó onlogisch.
Professioneel gifmenger.
pi_148607992
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:54 schreef Buurpoes het volgende:
Is er eigenlijk nog een ander 'officieel' adviespunt, behalve het cb? Want dat de kleine van kwak geen forte 'mag' omdat ie zoveel honger heeft en dus zoveel drinkt...daar zou ik nou een soort van second opinion over willen. Dat klinkt zó onlogisch.
mja ik wacht gewoon de afspraak morgen nog even af, en daarna gaan we gewoon zelf beslissen denk ik. mijn schoonmoeder is neonatologie vpk en die begon ook meteen over fortevoeding, juist als goede oplossing.

hij laat vandaag ineens weer meer tijd ertussen.
Kwak
pi_148607996
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:51 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik zou hetzelfde gedaan hebben als jij Razz, denk ik. ik ga niks forceren... hij drinkt uit zchzelf al zoveel.

gisteren kwam hij dus acht keer... en ik had al 7 flessen 150/5 gegeven. hij had wat gespuugd overdag dus nog maar 3 schepjes gegeven, maar lekker voelde het niet.

ik vind t heel moeilijk om erop te vertrouwen "dat het wel goed komt vanzelf" zoals ik hier steeds hoor. we geven nu al sinds de kerst volledig fv, en al een weekje flesjes 150. in overleg met cb mag ik 7x5 schepjes geven als hij daar om komt (ze kon het zich niet voorstellen)... hij komt nu af en toe 6 keer, even zovaak 7x en gisteren had hij een sprongdagje denk ik en kwam hij 8 keer. alles gaat leeg en het ziet er niet naar uit dat hij een fles gaat laten vallen naar echt 6 flessen per dag... eigenlijk drinkt hij elke dag meer dan een liter.

fortevoeding wilden ze niet aan bij het Cb tot hij eerst op minder flessen zat, wat ik niet helemaal snap.

we gaan nu sowieso eerst standaard 1 proberen, voor het geval de HA voeding lichter verteerbaar is. zou ik daarmee ook moeten mengen bij het overgaan?
Wij zijn van HA naar Forte overgestapt ivm het vele drinken en dat was ook op advies van het cb. Forte is ook handiger om over op te stappen, want daar heb ik nog nooit bij misgegrepen :P Wij zijn bij nmr. 2 weer naar Standaard gegaan, maar toen wilde hij weer meer drinken, dus zijn we toch weer teruggegaan naar Forte. Het is niet alsof er meer calorieën inzitten oid, dus ik snap niet waarom ze je niet naar Forte willen hebben...

Maar altijd mengen bij overstappen als het kan :)
pi_148608009
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:54 schreef Buurpoes het volgende:
Is er eigenlijk nog een ander 'officieel' adviespunt, behalve het cb? Want dat de kleine van kwak geen forte 'mag' omdat ie zoveel honger heeft en dus zoveel drinkt...daar zou ik nou een soort van second opinion over willen. Dat klinkt zó onlogisch.
Nutrilon heeft ook een fijne hulplijn!
pi_148608027
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:57 schreef Dot. het volgende:

[..]

Wij zijn van HA naar Forte overgestapt ivm het vele drinken en dat was ook op advies van het cb. Forte is ook handiger om over op te stappen, want daar heb ik nog nooit bij misgegrepen :P Wij zijn bij nmr. 2 weer naar Standaard gegaan, maar toen wilde hij weer meer drinken, dus zijn we toch weer teruggegaan naar Forte. Het is niet alsof er meer calorieën inzitten oid, dus ik snap niet waarom ze je niet naar Forte willen hebben...

Maar altijd mengen bij overstappen als het kan :)
geven jullie volledig forte? of doe je 1 om 4 of 5 ofzo? kan dat al helpen?
Kwak
pi_148608078
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:57 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

mja ik wacht gewoon de afspraak morgen nog even af, en daarna gaan we gewoon zelf beslissen denk ik. mijn schoonmoeder is neonatologie vpk en die begon ook meteen over fortevoeding, juist als goede oplossing.

hij laat vandaag ineens weer meer tijd ertussen.
Kijk, dat is nog eens fijn, zo'n vpk in je familie.
Professioneel gifmenger.
pi_148608153
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:58 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

geven jullie volledig forte? of doe je 1 om 4 of 5 ofzo? kan dat al helpen?
Ja, volledig Forte en we hebben 's avonds wel eens die Goede Nacht voeding gegeven, maar dat is pas vanaf 6 maanden. Dat hielp overigens beter dan pap!

Je zou idd alleen als avondfles Forte kunnen doen. Nikki heeft dat volgens mij een tijd gedaan.
  maandag 12 januari 2015 @ 16:06:00 #142
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148608275
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:49 schreef Dot. het volgende:
Kreeg M dan ook nog een nachtvoeding Kyara? Stip drinkt 's nachts namelijk nog een fles, dus 's ochtends geef ik hem eigenlijk alleen een boterham met eventueel wat diksap.

Nee, die sliep toen door. Ik denk dat hij die papfles tussen de 9 en de 11 maanden heeft gehad ongeveer. (M is altijd een goede slaper geweest dus die sliep al snel door)
pi_148609346
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:02 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ja, volledig Forte en we hebben 's avonds wel eens die Goede Nacht voeding gegeven, maar dat is pas vanaf 6 maanden. Dat hielp overigens beter dan pap!

Je zou idd alleen als avondfles Forte kunnen doen. Nikki heeft dat volgens mij een tijd gedaan.
oh ja, dat kan ook nog, ik bedoelde qua schepjes. dacht dat ik daar ook iemand over gehoord had: elke fles 1 van de schepjes vervangen door een schepje forte...
Kwak
pi_148609494
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:48 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

oh ja, dat kan ook nog, ik bedoelde qua schepjes. dacht dat ik daar ook iemand over gehoord had: elke fles 1 van de schepjes vervangen door een schepje forte...
Oh zo :D Ja, zo zijn we overgestapt idd. Een schepje vervangen per fles en dat een paar dagen doen en als het goed gaat 2 schepjes om 1. We zijn wel volledig overgestapt, want ik vond het ook een beetje gedoe dat mengen :@
  maandag 12 januari 2015 @ 19:02:25 #145
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_148614627
Kwak, ik zou overstappen op forte als ik dit zo hoor. Het CB is fijn als klankbord maar zij hoeven niet elke dag al die flessen te rekken. Het blijft jullie beslissing.
Wij gaven als laatste fles forte in de hoop dat hij er wat langer op zou slapen maar dat was ijdele hoop :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_148615997
Wij gaven forte voor de nacht, 4 schepjes forte en 1x normaal. En daarna volledig forte.
pi_148617987
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:02 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ja, volledig Forte en we hebben 's avonds wel eens die Goede Nacht voeding gegeven, maar dat is pas vanaf 6 maanden. Dat hielp overigens beter dan pap!

Je zou idd alleen als avondfles Forte kunnen doen. Nikki heeft dat volgens mij een tijd gedaan.
:Y Doen we nog steeds. Beide jongens krijgen de avondfles met forte.

T had echt forte nodig om langer voldaan te zijn. Wij zijn langzaam overgestapt door steeds een schepje extra aan de flessen toe te voegen. Gestart met 1 schepje forte en de rest normaal, de dag erna 2 schepjes forte en de rest normaal, net zo lang tot de hele fles forte was. Door langzaam over te stappen kun je ook goed in de gaten houden of hij er geen krampjes van krijgt bijvoorbeeld. Misschien heb je er wat aan, mocht je besluiten om over te gaan naar forte.
pi_148619266
Zeker nuttig Nikki, dankjewel!
Kwak
pi_148619623
Fijn om hier over fv te lezen!

E en S zijn bijna 10 weken oud. In de kraamweek kregen ze aan het einde vd week 60/2 om de 4 uren. Dit bleek te weinig want ze bleven afvallen.
Toen hebben we zelf besloten ze om de 2uren te voeden. Dat hielp. Ze groeiden. (E was behoorlijk afgevallen. Ze moesten echt aankomen. Daarnaast waren ze behoorlijk geel)

Later heb ik met behulp van mijn moeder de voedingen kunnen rekken zodat ze om de 3uren 90/3 dronken. Dit was ergens in week 4 of 5.

Helaas drinken de meiden nog steeds 90/3. Grotere flessen drinken ze niet. Ze laten 30 staan of spugen na de fles veel.
Na 3,5/4uren proberen we 120/4 te geven maar dat lukt dus niet..(zijn we nu al een paar weken mee bezig. We proberen het regelmatig)

Ik zou het wel prettig vinden om naar 120/4 te gaan zodat ze misschien wat langer tevreden zijn. Ze hebben vaak na 2uren alweer honger.. Dat probeer ik dan weer te rekken omdat ze anders echt gaan prutsen met flessen..met als gevolg dat ik de hele dag aan het heen en weer rennen ben.

Is er iets wat ik anders kan doen?
pi_148623738
welke voeding krijgen de meiden zoë. , Ik heb geen ervaring met kleinere flessen voor langere tijd... maar misschien is de voeding te zwaar?
S. 2014
J. 2016
pi_148624038
Ik heb bij de dreumes de flesjes vergroot door eerst alleen wat water toe te voegen. Dus 100/3 toen 110/3,5 en daarna 120/4 (deed ik een kleine week over)
pi_148630887
Gm87
Ze krijgen nutrilon.

Dat kan ik wel proberen Loj :)
pi_148640450
Nou, advies CB vpk was fortevoeding. Heb de nutrilon infolijn gebeld over hoe het veiligst over te stappen, en die adviseren eerst naar standaard over te gaan, omdat dat qua zwaarte op de maag tussen HA en Forte in zit en de overgang anders misschien te groot is. Ook adviseren ze een dentalspeen voor de drinksnelheid, iemand daar ervaring mee? en anders jbpm/nutriton gebruiken...

Standaard heb ik nu niet in huis, komt overmorgen met de AH bestelling, HA en forte wel....

Dus ik denk dat ik gewoon met 1 schepje Forte per fles begin, en dat we dan langzaam overgaan van HA met 1 schepje forte naar Standaard 1, en dan zien of de forte uberhaupt nog nodig is.

CB maakte zich zorgen over zijn gewicht, maar weigerden hem in de lengte te meten :') hij zit nu op 6810 gram. zelf thuis gemeten op 63/64 cm dus dat is gewoon in verhouding met elkaar (en wel lang en zwaar voor zijn leeftijd).
Kwak
pi_149308050
Zal m hier ook stellen, hij staat hier misschien beter op zijn plek :)

Ik heb ook nog een vraagje over voeding, Ik geef nu standaard 2. Aan de zijkant staat er dat 3 a 4 flessen 180/6 mag geven. Op sommige dagen (waaronder vandaag) kom ik niet met 4 flessen uit en wil ze er 5. Dat zijn dus ook gewoon 30 schepjes. Dat is dan toch geen probleem?
  maandag 2 februari 2015 @ 20:48:40 #155
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_149308547
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zal m hier ook stellen, hij staat hier misschien beter op zijn plek :)

Ik heb ook nog een vraagje over voeding, Ik geef nu standaard 2. Aan de zijkant staat er dat 3 a 4 flessen 180/6 mag geven. Op sommige dagen (waaronder vandaag) kom ik niet met 4 flessen uit en wil ze er 5. Dat zijn dus ook gewoon 30 schepjes. Dat is dan toch geen probleem?
Zo af en toe zeker niet, maar als het structureel voorkomt zou ik toch even in overleg gaan met je CB oid :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_149309009
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zal m hier ook stellen, hij staat hier misschien beter op zijn plek :)

Ik heb ook nog een vraagje over voeding, Ik geef nu standaard 2. Aan de zijkant staat er dat 3 a 4 flessen 180/6 mag geven. Op sommige dagen (waaronder vandaag) kom ik niet met 4 flessen uit en wil ze er 5. Dat zijn dus ook gewoon 30 schepjes. Dat is dan toch geen probleem?
Zou mij er niet druk over maken als het af en toe voorkomt...is hier ook wel eens zo.
Krijgt ze al regelmatig vaste voeding? En/of n papfles?
S. 2014
J. 2016
pi_149309445
Ja, structureel niet echt. Is nu een keer of 3 voor gekomen sinds een week 2 á 3. Ik zit nu ook te twijfelen; om 7 uur heeft ze 4e fles gehad. Zal ik dan nog rond een uur of tien een vijfde geven? Wat zouden jullie doen?

Papfles krijg ik niet bij haar naar binnen en vast voedsel al wel wat. Vanavond nog wat broodkorst en vanmorgen wat komkommer. Wat niet zo'n succes was, dus niet veel van gegeten :P
pi_149309845
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 21:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja, structureel niet echt. Is nu een keer of 3 voor gekomen sinds een week 2 á 3. Ik zit nu ook te twijfelen; om 7 uur heeft ze 4e fles gehad. Zal ik dan nog rond een uur of tien een vijfde geven? Wat zouden jullie doen?

Papfles krijg ik niet bij haar naar binnen en vast voedsel al wel wat. Vanavond nog wat broodkorst en vanmorgen wat komkommer. Wat niet zo'n succes was, dus niet veel van gegeten :P
Moet je haar wakker maken voor die 5e? Want dan zou ik het niet doen, Komt ze er zelf voor dan zou ik m geven.

Saar drinkt 4 flessen en krijgt n fruit en n potje groentje s'avonds, wij zijn bezig om 1 fles te laten vallen, maar ze vraagt echt nog om die 4e fles, die drinkt ze 9 vd 10 keer niet leeg dus ik ga ervan uit dat ze m vanzelf gaat skippen.
Maar ik heb een hele makkelijke eter...(gelukkig)
S. 2014
J. 2016
pi_149311006
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zal m hier ook stellen, hij staat hier misschien beter op zijn plek :)

Ik heb ook nog een vraagje over voeding, Ik geef nu standaard 2. Aan de zijkant staat er dat 3 a 4 flessen 180/6 mag geven. Op sommige dagen (waaronder vandaag) kom ik niet met 4 flessen uit en wil ze er 5. Dat zijn dus ook gewoon 30 schepjes. Dat is dan toch geen probleem?
Sun hier exact hetzelfde.

Mijn ventje zit nog op 5 flessen 180/6, waarvan de laatste papfles is. Overdag eet ie een potje fruit en een potje groente leeg. En met een beetje pech wordt ie 's nachts dan toch wakker.

Hij zal het wel nodig hebben .. Ik kan me er niet druk om maken. Die flessen vallen vanzelf wel wanneer hij er aan toe is.
pi_149313892
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 21:46 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Sun hier exact hetzelfde.

Mijn ventje zit nog op 5 flessen 180/6, waarvan de laatste papfles is. Overdag eet ie een potje fruit en een potje groente leeg. En met een beetje pech wordt ie 's nachts dan toch wakker.

Hij zal het wel nodig hebben .. Ik kan me er niet druk om maken. Die flessen vallen vanzelf wel wanneer hij er aan toe is.
Puur uit interesse maar levert dat geen gezeik op bij t cb? In tegenstelling tot de dochter van sun krijgt B wel structureel "teveel" binnen...
S. 2014
J. 2016
pi_149317516
Ik heb een paar topics terug dezelfde vraag gesteld volgens mij sun :) Uiteindelijk ook even gecheckt bij Nutrilon of we beter niet op 1 konden blijven hangen als hij nog 5 flessen wilde houden. Niet gedaan en op gegeven moment liet hij ook flessen vallen. Bied je ook ander drinken aan? Wij zijn volgens mij s ochtends iets anders aan gaan bieden op zn flesmoment en dat vond hij ook goed.

En gezeik bij het cb leg ik per direct naast me neer ;) Sowieso is er toch pas bij 11 maanden weer een afspraak? Dan zal ze vast minder drinken :)
pi_149317659
CB is hier wel fijn moet ik eerlijk zeggen. Komt met goede ideeën en spreken niet zo snel tegen.

Gister toch maar wel vijfde fles gegeven en nu net weer de eerste. Ben benieuwd vandaag. Het valt wel op dat ze bij go minder drinkt als thuis. Bij go zitten er dagen bij dat ze maar 3 flessen wil.

We'll see :)
pi_149318062
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Puur uit interesse maar levert dat geen gezeik op bij t cb? In tegenstelling tot de dochter van sun krijgt B wel structureel "teveel" binnen...
Ik beb niks te schaften met het cb en ik snap ook werkelijk niet dat moeders tdgenstrijdige adviezen van cb aannemen terwijl hun moedergevoel anders zegt.

Het is niet dat het cb heilig is ofzo. Of dat je in de cel belandt als je niet doet wat zij zeggen.

Cb is in mijn ogen een orgaan wat veel kindjes ziet in uiteenlopende situaties. En soms hebben zij door deze ervaringen tips die aan kunnen sluiten op jouw 'probleem'. Daar kun je dan mee doen wat je wilt ;)

Overigens ga ik vandaag wel fortevoeding scoren omdat ik zelf ook vind dat m.n. bet drinkgedrag wel heul veul is.

Maar ik meen een post te hebben gelezen van kwak (?) Dat ze bij haar op het cb hebben gezegd dat baby pas aan de forte mag als baby minder flessen gaat drinken? Als je zelf een beetje nadenkt weet je dat dat de oplossing niet gaat worden. Zonder veroordelend te zijn naar andere mama's: als jij denkt dat forte weleens de oplossing zou kunnen zijn dan probeer je dat gewoon uit. Klaar.

Ik lees hier af en toe iets van 'toestemming' van het cb. Daar doe ik niet aan. Hoogstens vraag kk advies als ik het zelf niet weet.
pi_149318716
Zijn hier moeders die zich hierin hebben verdiept: http://anurati.com/918/918

Er wordt dus gezegd dat de WGO het gebruik van opvolgmelk afraadt en dat je beter nr 1 kunt blijven gebruiken tot het kind over is op normale zuivel.
pi_149319308
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 09:31 schreef Rianne84 het volgende:
Zijn hier moeders die zich hierin hebben verdiept: http://anurati.com/918/918

Er wordt dus gezegd dat de WGO het gebruik van opvolgmelk afraadt en dat je beter nr 1 kunt blijven gebruiken tot het kind over is op normale zuivel.
Ik merk dat ik een beetje aversie tegen WHO heb.

Opvolgmelk wordt wereldwijd op agressieve manieren aangeprezen. Ja ok. Maar borstvoeding niet? Er is een land (welke weet ik niet meer) waar de vrouw verplicht wordt om bv te geven en alleen bij hele strikte voorwaarden wordt daar fv verschaft.

Ik snap dat WHO het als een taak ziet om zoveel mogelijk vrouwen aan bv te laten gaan, maar (er is al eerder een discussie over geweest) ik vind het allemaal wel een beetje over de top. En niet alleen bij WHO trouwens.

En misschien heeft het WHO wel gelijk hoor over opvolgmelk. Maar als ik naar mijn kind kijk, groeit goed en vol energie, blijf ik gewoon opvolgmelk geven.
pi_149323406
WHO heeft niet de taak zoveel mogelijk vrouwen bv te laten geven. Maar om alle mensen op de wereld zo gezond mogelijk te houden. Wat een land vervolgens met zo'n advies doet, mogen ze zelf weten.
WHO heeft er geen belang bij, ze verdienen er niet direct aan, itt de poederfabrikanten, die opvolgmelk nr 2/3/4 even agressief aanprijzen imo.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_149324162
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 08:36 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik beb niks te schaften met het cb en ik snap ook werkelijk niet dat moeders tdgenstrijdige adviezen van cb aannemen terwijl hun moedergevoel anders zegt.

Het is niet dat het cb heilig is ofzo. Of dat je in de cel belandt als je niet doet wat zij zeggen.

Cb is in mijn ogen een orgaan wat veel kindjes ziet in uiteenlopende situaties. En soms hebben zij door deze ervaringen tips die aan kunnen sluiten op jouw 'probleem'. Daar kun je dan mee doen wat je wilt ;)

Overigens ga ik vandaag wel fortevoeding scoren omdat ik zelf ook vind dat m.n. bet drinkgedrag wel heul veul is.

Maar ik meen een post te hebben gelezen van kwak (?) Dat ze bij haar op het cb hebben gezegd dat baby pas aan de forte mag als baby minder flessen gaat drinken? Als je zelf een beetje nadenkt weet je dat dat de oplossing niet gaat worden. Zonder veroordelend te zijn naar andere mama's: als jij denkt dat forte weleens de oplossing zou kunnen zijn dan probeer je dat gewoon uit. Klaar.

Ik lees hier af en toe iets van 'toestemming' van het cb. Daar doe ik niet aan. Hoogstens vraag kk advies als ik het zelf niet weet.
Ik ga ook erg op mn eigen gevoel+ kind af hoor, dus dat ben ik helemaal met je eens, daarom heeft saar al vanaf 8 wkn forte voeding gehad,
Ik was gewoon even benieuwd, want de richtlijn (30 scheppen/ 1 ltr ) zijn ergens op gebasseerd...
S. 2014
J. 2016
pi_149324299
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 08:36 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik beb niks te schaften met het cb en ik snap ook werkelijk niet dat moeders tdgenstrijdige adviezen van cb aannemen terwijl hun moedergevoel anders zegt.

Het is niet dat het cb heilig is ofzo. Of dat je in de cel belandt als je niet doet wat zij zeggen.

Cb is in mijn ogen een orgaan wat veel kindjes ziet in uiteenlopende situaties. En soms hebben zij door deze ervaringen tips die aan kunnen sluiten op jouw 'probleem'. Daar kun je dan mee doen wat je wilt ;)

Overigens ga ik vandaag wel fortevoeding scoren omdat ik zelf ook vind dat m.n. bet drinkgedrag wel heul veul is.

Maar ik meen een post te hebben gelezen van kwak (?) Dat ze bij haar op het cb hebben gezegd dat baby pas aan de forte mag als baby minder flessen gaat drinken? Als je zelf een beetje nadenkt weet je dat dat de oplossing niet gaat worden. Zonder veroordelend te zijn naar andere mama's: als jij denkt dat forte weleens de oplossing zou kunnen zijn dan probeer je dat gewoon uit. Klaar.

Ik lees hier af en toe iets van 'toestemming' van het cb. Daar doe ik niet aan. Hoogstens vraag kk advies als ik het zelf niet weet.
Ja ik heb t ook gewoon gedaan hoor. De cb infolijn, de nutricia infolijn en de cb vpk spraken elkaar tegen, en mijn sm de neonatologie vpk zei weer iets anders.

We doen nu 3 schepjes forte en 2 standaard en hij zit nu bijna altijd op 5*150/5, soms zes keer, vrijwel nooit meer 7 keer.

Heb uiteindelijk het meeste gehad aan de nutricia infolijn, ivm dentalspeen en hoe overstappen van ha naar std naar forte en mengen.
Kwak
pi_149333212
Ja gm daar heb ik ook over gelezen op internet. Het schijnt dat alleen in nl aan die 30 schepjes wordt vastgehouden en veel andere landen 35. En dat zou dan weer te maken hebben met het belasten van de nieren?

Ik jinx :') ... B heeft vandaag om 6.15 gedronken en wilde pas om 13 uur weer :') .. moet vaker hier posten haha!
pi_149333426
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 18:08 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja gm daar heb ik ook over gelezen op internet. Het schijnt dat alleen in nl aan die 30 schepjes wordt vastgehouden en veel andere landen 35. En dat zou dan weer te maken hebben met het belasten van de nieren?

Ik jinx :') ... B heeft vandaag om 6.15 gedronken en wilde pas om 13 uur weer :') .. moet vaker hier posten haha!
Dr zal nooit eenduidig verhaal komen gok ik....
S. 2014
J. 2016
pi_149394023
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 10:07 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik merk dat ik een beetje aversie tegen WHO heb.

Opvolgmelk wordt wereldwijd op agressieve manieren aangeprezen. Ja ok. Maar borstvoeding niet? Er is een land (welke weet ik niet meer) waar de vrouw verplicht wordt om bv te geven en alleen bij hele strikte voorwaarden wordt daar fv verschaft.

Ik snap dat WHO het als een taak ziet om zoveel mogelijk vrouwen aan bv te laten gaan, maar (er is al eerder een discussie over geweest) ik vind het allemaal wel een beetje over de top. En niet alleen bij WHO trouwens.

En misschien heeft het WHO wel gelijk hoor over opvolgmelk. Maar als ik naar mijn kind kijk, groeit goed en vol energie, blijf ik gewoon opvolgmelk geven.
Ik heb het ook eens nagevraagd op het cb. Daar zeiden ze dat je ook nr1 kunt blijven geven zolang ijzer en vitamines maar op een andere manier binnenkomen. Bij een slechte eter kan nr2 misschien wel verstandig zijn. Nr3 en hoger is iig de grootste onzin.

Op het kdv werd wel lacherig gedaan, want haar kinderen hadden ook gewoon nr5 gehad :') terwijl je vanaf een jaar gewone melk mag geven.
pi_149434756
:s)

[ Bericht 16% gewijzigd door GotC op 06-02-2015 22:52:22 ]
  vrijdag 6 februari 2015 @ 22:35:02 #173
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_149434834
Zo duur is flesvoeding ook weer niet ;) behalve dieetvoeding dan :X
pi_149454715
*meld*

Ik ben bv aan het afbouwen en meld me hier maar vast. W is nu 8 weken, hoogstwaarschijnlijk al ruim 6 kilo ( :') ) en krijgt momenteel 6×120/4 +30cc bv. de meeste flessen gaan moeiteloos leeg, nou vroeg ik me af.. qua kilos mag hij grotere flessen hebben, maar is het qua leeftijd niet wat vroeg? :)
pi_149454764
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 22:35 schreef -Bubseltje- het volgende:
Zo duur is flesvoeding ook weer niet ;) behalve dieetvoeding dan :X
Ik vond t best tegenvallen. Maar ik heb bijna een half jaar (gratis) borstvoeding gegeven. En toen ging ik nutrilon geven, dat is volgens mij ook gelijk het duurste merk. En mijn hongerlapje lustte wel een fles. :X
Professioneel gifmenger.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 21:13:37 #176
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_149455572
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 20:42 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik vond t best tegenvallen. Maar ik heb bijna een half jaar (gratis) borstvoeding gegeven. En toen ging ik nutrilon geven, dat is volgens mij ook gelijk het duurste merk. En mijn hongerlapje lustte wel een fles. :X
Tja de pepti voeding die mijn dochter krijgt, is nu ¤ 150 voor 4 bussen :X. Ben blij dat we dit niet zelf hoeven te betalen.
pi_149455591
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:13 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Tja de pepti voeding die mijn dochter krijgt, is nu ¤ 150 voor 4 bussen :X. Ben blij dat we dit niet zelf hoeven te betalen.
:o
pi_149455613
Welkom en moet kunnen Crumpette :) Laat hij merken dat hij nog honger heeft na een fles?
pi_149455644
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:13 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Tja de pepti voeding die mijn dochter krijgt, is nu ¤ 150 voor 4 bussen :X. Ben blij dat we dit niet zelf hoeven te betalen.
Zo duur! :X
Professioneel gifmenger.
pi_149455838
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 10:07 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik merk dat ik een beetje aversie tegen WHO heb.

Opvolgmelk wordt wereldwijd op agressieve manieren aangeprezen. Ja ok. Maar borstvoeding niet? Er is een land (welke weet ik niet meer) waar de vrouw verplicht wordt om bv te geven en alleen bij hele strikte voorwaarden wordt daar fv verschaft.

Ik snap dat WHO het als een taak ziet om zoveel mogelijk vrouwen aan bv te laten gaan, maar (er is al eerder een discussie over geweest) ik vind het allemaal wel een beetje over de top. En niet alleen bij WHO trouwens.

En misschien heeft het WHO wel gelijk hoor over opvolgmelk. Maar als ik naar mijn kind kijk, groeit goed en vol energie, blijf ik gewoon opvolgmelk geven.
Maar de who heeft toch niets te maken met het beleid van dat desbetreffende land? Ik snap niet zo goed wat je 'over the top' vindt, ik heb nooit het gevoel dat bv agressief wordt aangeprezen vanuit zulke organen, maar dat heb ik ook niet bij kv en hun fabrikanten.
pi_149456200
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:14 schreef GotC het volgende:
Welkom en moet kunnen Crumpette :) Laat hij merken dat hij nog honger heeft na een fles?
Nee dat opzich nog niet. Maar waar hij een tijd geleden steevast knocked out was na een fles 150, is hij dat nu alleen soms nog. Wachten tot hij aangeeft nog honger te hebben? Of proberen 180 te geven in de hoop dat hij een voeding laat vallen? (Of moet hij nog 6 voedingen hebben ivm leeftijd? vind het lastig dat er voor bv gemiddelden worden gegeven op basis van leeftijd, en bij fv op gewicht. Dat loopt niet synchroom hier :') )
pi_149456442
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:29 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Nee dat opzich nog niet. Maar waar hij een tijd geleden steevast knocked out was na een fles 150, is hij dat nu alleen soms nog. Wachten tot hij aangeeft nog honger te hebben? Of proberen 180 te geven in de hoop dat hij een voeding laat vallen? (Of moet hij nog 6 voedingen hebben ivm leeftijd? vind het lastig dat er voor bv gemiddelden worden gegeven op basis van leeftijd, en bij fv op gewicht. Dat loopt niet synchroom hier :') )
Vergeet direct die richtlijnen aan de zijkant van de pakken ;) Ze zijn leuk en aardig, maar zijn niet iets om naar te leven gelukkig. Wij hebben 5 voedingen gegeven tot hij...7? maanden was (en zat ook continu net boven de +1 lijn :P).
Des te ouder een kindje wordt, des te minder hij zal slapen. Dus dat hij niet meer KO gaat is niet heel gek. Kijk of hij tevreden is na een fles en laat het daar vanaf hangen ^O^
pi_149456656
W zit op +2,5 :P... maar ik kijk het dan nog even aan, want hij is toch nog wel tevreden na 150. als ik hem op 1 moment op de dag een grotere fles zou willen geven, is dat dan logisch in de ochtend na lange slaap, of juist savonds?
pi_149456760
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:43 schreef Crumpette het volgende:
W zit op +2,5 :P... maar ik kijk het dan nog even aan, want hij is toch nog wel tevreden na 150. als ik hem op 1 moment op de dag een grotere fles zou willen geven, is dat dan logisch in de ochtend na lange slaap, of juist savonds?
+2,5??? Zo, dan past ie inderdaad niet in de leeftijdsadviezen. Lekker negeren dus. ^O^
Ik had een heel fijn cb, misschien zijn ze bij jou prima? Dan kun je die ook bellen voor advies.

Ik zou de grootste fles in de avond geven. Doorslapen is fijn.
Professioneel gifmenger.
pi_149456863
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:43 schreef Crumpette het volgende:
W zit op +2,5 :P... maar ik kijk het dan nog even aan, want hij is toch nog wel tevreden na 150. als ik hem op 1 moment op de dag een grotere fles zou willen geven, is dat dan logisch in de ochtend na lange slaap, of juist savonds?
Dan idd zeker die richtlijnen negeren :D
En als je hem een grotere fles wil geven.. het tijdstip mag je helemaal zelf bepalen O+
pi_149457015
Hij slaapt al door de meeste nachten :D maar langer mag altijd natuurlijk.
pi_149457056
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:45 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

+2,5??? Zo, dan past ie inderdaad niet in de leeftijdsadviezen. Lekker negeren dus. ^O^
Ik had een heel fijn cb, misschien zijn ze bij jou prima? Dan kun je die ook bellen voor advies.

Ik zou de grootste fles in de avond geven. Doorslapen is fijn.
Grote avondfles is geen doorslaapgarantie [disclaimer] maar ik geef m ook s'avonds ;)

Crump, saar volgt ook de bovenste lijn :') zodra ze gaan lopen trekt dat wel.bij denk ik dan maar...
S. 2014
J. 2016
pi_149457079
Crump, ik zou bij een grotere fles voor de ochtend of avond gaan. Maar dat is meer mijn ervaring met mijn kinderen. Deze momenten van de dag zijn ze het hongerigst. Voor jouw mini kan het dus net zo goed een middagfles zijn. ;)
  zaterdag 7 februari 2015 @ 21:53:41 #189
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_149457099
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:45 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

+2,5??? Zo, dan past ie inderdaad niet in de leeftijdsadviezen. Lekker negeren dus. ^O^
Ik had een heel fijn cb, misschien zijn ze bij jou prima? Dan kun je die ook bellen voor advies.

Ik zou de grootste fles in de avond geven. Doorslapen is fijn.
Grotere fles was hier geen garantie tot langer doorslapen, ze sliep wel al snel 6,tot 7 uur achter elkaar en vanaf 7 maanden ging er opeens een knop om en nu slaapt ze ruim 11 tot soms 12.5 uur per nacht :)

En welkom Crump :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_149457147
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Grote avondfles is geen doorslaapgarantie [disclaimer] maar ik geef m ook s'avonds ;)

Crump, saar volgt ook de bovenste lijn :') zodra ze gaan lopen trekt dat wel.bij denk ik dan maar...
Hier is dat idd in 1 klap bijgetrokken daardoor! In 4 mnd tijd 700 gr aangekomen ipv 1kg per maand :+
pi_149457215
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:55 schreef GotC het volgende:

[..]

Hier is dat idd in 1 klap bijgetrokken daardoor! In 4 mnd tijd 700 gr aangekomen ipv 1kg per maand :+
Deze ga ik voor maandag onthouden voor t cb... Ik verwacht gezeur voor mn dikkie... :')
S. 2014
J. 2016
pi_149457291
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Deze ga ik voor maandag onthouden voor t cb... Ik verwacht gezeur voor mn dikkie... :')
EOIAOU ^O^
Al heb ik een heel fijn CB, ze kijken puur naar hem en of hij zijn eigen lijn volgt O+
pi_149457559
Nee, natuurlijk is n grote fles geen garantie voor doorslapen. Maar 's nachts honger is wèl garantie voor nachtvoeding. :+
Professioneel gifmenger.
pi_149457690
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:59 schreef GotC het volgende:

[..]

EOIAOU ^O^
Al heb ik een heel fijn CB, ze kijken puur naar hem en of hij zijn eigen lijn volgt O+
Hier ligt het aan de verpleegkundige die je treft...
S. 2014
J. 2016
pi_149458129
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:59 schreef GotC het volgende:

[..]

EOIAOU ^O^
Al heb ik een heel fijn CB, ze kijken puur naar hem en of hij zijn eigen lijn volgt O+
Welk cb is dat? Ik ga naar scheveningseweg.. vorige keer ook geen opmerking overigens behalve dat hij het goed deed. Maargoed, toen was hij ook nog geen 6 weken oud. Ben benieuwd wat hij nu weegt!

En waar staan die letters voor? :@
pi_149458196
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 22:27 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Welk cb is dat? Ik ga naar scheveningseweg.. vorige keer ook geen opmerking overigens behalve dat hij het goed deed. Maargoed, toen was hij ook nog geen 6 weken oud. Ben benieuwd wat hij nu weegt!
Campanulastraat :) Echt heel tevreden over: Vaste vpk (sinds intake al), vaste arts, vaste dag. Maargoed, nu zie ik ze bijna nooit meer :+
pi_149458206
Ene oor in andere oor uit :P
  zondag 8 februari 2015 @ 00:04:56 #198
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_149461175
Crump, M krijgt nog steeds flessen 150, meestal 5 of 6 en heel soms 7 per dag. Ik ben nog niet naar groter gegaan omdat we vrij stelselmatig nog zes flessen hebben en de vpk m ook nog wel jong vond voor grotere flessen.

Als we ook met hapjes gaan beginnen durf ik misschien grotere flessen wel aan, maar ben blij dat we met forte en dental speen nu eindelijk vrij stabiel op 5 of 6 flessen zitten zonder gestress over slapen enzo.
Kwak
pi_149464256
die dental speen :') W deed 20 min over 50 cc, haha. Dat is iets te langzaam. Browns gaat goed. Avent ook, maar wel snel en hij lekt meer.

Hier zitten we op 6 voedingen, dat lijkt redelijk stabiel. Maar ik kan me niet voorstellen dat hij er een gaat overslaan als ze niet eerst groter worden eigenlijk.. of is dat te logisch gedacht :P
pi_149464279
Ik zit hier opeens op nog maar 4 flessen van 180cc :o

150cc zorgde voor huilen en 180cc wilt hij alleen om de 4 uur ..
Dus we zitten nu zo rond de 8.00-12.00-16.00-20.00
Dus het regelt zich vanzelf :)
  zondag 8 februari 2015 @ 08:31:37 #201
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_149464469
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 07:22 schreef Crumpette het volgende:
die dental speen :') W deed 20 min over 50 cc, haha. Dat is iets te langzaam. Browns gaat goed. Avent ook, maar wel snel en hij lekt meer.

Hier zitten we op 6 voedingen, dat lijkt redelijk stabiel. Maar ik kan me niet voorstellen dat hij er een gaat overslaan als ze niet eerst groter worden eigenlijk.. of is dat te logisch gedacht :P
Het schijnt zichzelf te regelen, hoor ik net :+

Hier nog tevreden met 150 dus wacht nog even met grotere.
Kwak
pi_149583557
A. schuift ineens op naar maar vier flessen op een dag, meestal rond 8, 12, 17 en 21u. De laatste met wat schepjes rijstebloem. Is het dan de bedoeling dat ik nu de flessen ga vergroten van 180/6 naar 210/7? Of krijgt ze juist genoeg doordat ze nu fruit en groentehapjes krijgt en laat ze daarom een fles vallen? Ik ben bang dat ze nu wel weinig vocht binnen krijgt, of zal dat wel meevallen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2015 21:20:12 ]
  woensdag 11 februari 2015 @ 21:43:33 #203
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_149584461
Naar de 4 flessen is vanaf vier maanden wel normaal en de mijne kreeg pas bijvoeding vanaf zes maanden dus met fruit en groentehap is het wel logisch dat ze er eentje laat vervallen. Ik zou ze dan ook niet groter maken en qua hoeveelheid vocht me ook geen zorgen maken.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_149584510
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:19 schreef Razztwizzle het volgende:
A. schuift ineens op naar maar vier flessen op een dag, meestal rond 8, 12, 17 en 21u. De laatste met wat schepjes rijstebloem. Is het dan de bedoeling dat ik nu de flessen ga vergroten van 180/6 naar 210/7? Of krijgt ze juist genoeg doordat ze nu fruit en groentehapjes krijgt en laat ze daarom een fles vallen? Ik ben bang dat ze nu wel weinig vocht binnen krijgt, of zal dat wel meevallen?
Hoe zwaar is ze? Ik zag op de zijkant van t pak dat ze boven 6.5 kilo zogenaamd sowieso naar 4*180/6 "moeten"... Niet dat mijn M zover is ofzo, die zit nog lekker op 5 a 6 keer 150/5...

In t eten wat ze binnenkrijgt zit ook vocht he?
Kwak
pi_149584667
Gewoon plasluiers in de gaten houden en bij ontevreden door honger baby pas grotere flessen geven. Evt water erbij geven of extra cc in de fles.
pi_149586294
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:44 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Hoe zwaar is ze? Ik zag op de zijkant van t pak dat ze boven 6.5 kilo zogenaamd sowieso naar 4*180/6 "moeten"... Niet dat mijn M zover is ofzo, die zit nog lekker op 5 a 6 keer 150/5...

In t eten wat ze binnenkrijgt zit ook vocht he?
Dan zou mijn 8 weken baby dat ook ineens moeten :'). Ik wacht nog wel even!
pi_149595591
Thanks y'all ^O^ ! Ze plast prima en is vrolijk na de fles, dus ik houd het dan maar op 4 keer 180/6. Die rijstebloem ga ik ook maar weer afschaffen, want het maakt helemaal niks uit voor wel of niet doorslapen. Gisteren was het uiteindelijk 8:30, 12:15, 17:00, 22:30 en dan om 11:00 fruit en om 16:00 groente.

Ze was trouwens met de 16-weken afspraak bijna 6500 gram, dus ze zal nu wel richting de 7 kilo gaan. Wat een beertje heb je Crump O+ !

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2015 11:00:25 ]
pi_149596687
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:44 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Hoe zwaar is ze? Ik zag op de zijkant van t pak dat ze boven 6.5 kilo zogenaamd sowieso naar 4*180/6 "moeten"... Niet dat mijn M zover is ofzo, die zit nog lekker op 5 a 6 keer 150/5...

In t eten wat ze binnenkrijgt zit ook vocht he?
Ja als je van het pak uit moet gaan .. :')
Dan had mijn bolle al met 8 weken op 4 voedingen gezeten .. ging hem dus echt niet worden :N
pi_149597878
hee welke flessen gebruiken jullie eigenlijk? ik moet er wat bij-kopen merk ik. Avent natural gaat nogal snel en rommelig, browns smalle hals gaat goed. Maar als ik dezelfde speen in een medela flesje doe, doet hij ineens 2x zo lang over de voeding en heeft moeite met het vacuum lijkt het? :? Ik twijfel of ik spenen ga halen voor de medela flesjes die ik heb, of gewoon andere flessen.

En ik kreeg tips over tommy tippee - iemand ervaring mee?

En voor onderweg een thermosje he - is mijn ikea halve liter thermos een goede optie of is er stiekem eentje die echt perfect is hiervoor? :D

ik begrijp overigens nog steeds niet hoe mijn baby ooit een voeding moet gaan "laten vallen".. waarom zou hij dat doen?
pi_149598447
Wij waren erg blij met dr.Brown met smalle hals :) Eigenlijk niks anders meer geprobeerd.

Wij namen een thermosflesje van de Starbucks mee :+

Ennn flessen laten vallen kon ik me ook nooit voorstellen :') Maar als je op verzoek geeft merk je dat hij ineens wat langer ertussen laat (door bijvoeding, langere slaapjes ipv veel korte etc).
pi_149598742
Inderdaad, dan denk je ineens om 20:30 'Verrek, dit is pas de 4e fles vandaag :?' . Heel maf. Gaat vanzelf.
pi_149611369
Ah ok. :) Enne, die flessen, doen jullie die ook in de vaatwasser? Ik was ze nu nog steeds op de hand, maar zeker dat blauwe rietje voelt daarmee niet helemaal schoon...
pi_149611418
Difrax met dentalspeen hier, en niet in de vaatwasser want die hebben we niet ;(
Kwak
pi_149611706
Maar dit wil je dan toch weten voor je volgende huis, kwak 8-)
pi_149611853
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:29 schreef Crumpette het volgende:
Maar dit wil je dan toch weten voor je volgende huis, kwak 8-)
Uiteraard. Daar stop ik denk ik ALLES in de vaatwasser. Because I can :7
Kwak
pi_149612704
Ik gooi alles behalve de speen in de vaatwasser. Daarna op flessenrek laten drogen. Spenen doe ik in heet sop of kokend water. We hebben zo'n kokendwaterkraan ( O+ ! ) dus dat gaat lekker makkelijk. Flessen uitkoken doe ik... heel soms :@ . Kuch.
pi_149613159
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:22 schreef Crumpette het volgende:
Ah ok. :) Enne, die flessen, doen jullie die ook in de vaatwasser? Ik was ze nu nog steeds op de hand, maar zeker dat blauwe rietje voelt daarmee niet helemaal schoon...
Dat rietje effe schoonmaken met dat raggertje (? :')) :Y
pi_149613266
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:32 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Uiteraard. Daar stop ik denk ik ALLES in de vaatwasser. Because I can :7
arme M :D

BADTIJD!!! ~O>
pi_149613333
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 21:01 schreef Crumpette het volgende:

[..]

arme M :D

BADTIJD!!! ~O>
_O-
Professioneel gifmenger.
pi_149613346
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:50 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik gooi alles behalve de speen in de vaatwasser. Daarna op flessenrek laten drogen. Spenen doe ik in heet sop of kokend water. We hebben zo'n kokendwaterkraan ( O+ ! ) dus dat gaat lekker makkelijk. Flessen uitkoken doe ik... heel soms :@ . Kuch.
:@ ik *kuch* even met je mee. :')

Ohja dat raggertje :@ :') ik spoel hem na het sop af/uit onder de hete kraan en denk dan: nu zal het wel toch?
pi_149613404
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 21:03 schreef Crumpette het volgende:

[..]

:@ ik *kuch* even met je mee. :')

Ohja dat raggertje :@ :') ik spoel hem na het sop af/uit onder de hete kraan en denk dan: nu zal het wel toch?
Ik had (heb) een magnetronsterilisator, elke week even alle spullen erin. Zo klaar. Handig.
Professioneel gifmenger.
pi_149613581
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 21:04 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik had (heb) een magnetronsterilisator, elke week even alle spullen erin. Zo klaar. Handig.
Ja heb ik ook, maar ik leefde dus in de veronderstelling dat dat na elk gebruik moet? niet dus? :D
pi_149613719
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 21:08 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Ja heb ik ook, maar ik leefde dus in de veronderstelling dat dat na elk gebruik moet? niet dus? :D
Euh, geen idee.
Eerste half jaar kon ik niet steriliseren, want dat had fiks zeer gedaan. :+
En daarna komt t niet meer zo nauw.
Professioneel gifmenger.
pi_149613857
Ja bv is uberhaupt ook geen steriele aangelegenheid natuurlijk :+

en zand schuurt de maag! :7


:')
pi_149614015
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 21:12 schreef Crumpette het volgende:
Ja bv is uberhaupt ook geen steriele aangelegenheid natuurlijk :+

en zand schuurt de maag! :7


:')
Zand schuurt de maag?
Professioneel gifmenger.
pi_149614202
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 21:15 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Zand schuurt de maag?
als je het uit moet leggen is het garpje mislukt :'(
pi_149614618
Dat steriliseren is toch achterhaald :Y) Af en toe is zat. Verder ff afspoelen en gaan.
Raggertje ook af en toe want blijft een hoop bagger achter in dat blauwe ding :9
pi_149615468
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 21:26 schreef GotC het volgende:
Dat steriliseren is toch achterhaald :Y) Af en toe is zat. Verder ff afspoelen en gaan.
Raggertje ook af en toe want blijft een hoop bagger achter in dat blauwe ding :9
*noteert*

Leerzaam topique! *O*
pi_149617210
Overigens, afspoelen na het afwassen doe ik met koud water. Warm water haalt t sop niet goed weg, itt koud!

Schoonmoeder de veepleegster kwam met de tip om overdag sowieso alleen met koud water om te spoelen en dan in de koelkast bewaren van de fles. En dan 1 keer per dag met sop en koud naspoelen.
Kwak
pi_149618167
Oh en vergeet niet de siliconen spenen elke 6-8 weken te vervangen :7
pi_149626237
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 21:18 schreef Crumpette het volgende:

[..]

als je het uit moet leggen is het garpje mislukt :'(
Het is niet zo dat steriliseren tegen zand werkt he? Of dacht jij van wel?
Professioneel gifmenger.
pi_149656659
Ok browns flessen zijn fijn, dus die maar bijgekocht. If it aint broke... :+ maar wel met een setje trechters erbij want die nutrilon ging echt alle kanten op met die smalle hals :')

Oh en die spenen: ook goed om te weten! Hoe weet je wanneer je moet overstappen naar een volgende speen qua snelheid? W zit nou nog met de fase1 spenen ok volgens mij, doet ongeveer 20 min over een fles..
pi_149656676
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:43 schreef GotC het volgende:
Oh en vergeet niet de siliconen spenen elke 6-8 weken te vervangen :7
Ja moet dat echt? Of is dat een fijn verkooppraatje? Ik kijk de spenen steeds goed na, maar als ze er nog goed uitzien ga ik ze niet vervangen denk ik.

A. gebruikt nogsteeds speen 1. Met 2 heeft ze de fles in 5 minuten leeg en gaat ze huilen :') .
pi_149656713
@Crump, als W. ineens veel langer over een fles doet dan is het tijd om over te stappen :Y Klinkt raar maar ook dat kan uit het niks gebeuren :')

@Razz, idd gewoon goed controleren :) Siliconen scheurt makkelijk, vooral bij veel gebruik incl uitkoken enzo. Ik vond het zelf ook gewoon wat frisser :)
pi_149656928
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 09:03 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Het is niet zo dat steriliseren tegen zand werkt he? Of dacht jij van wel?
Zand schuurt de maag is een uitdrukking, vrij vertaald: ik maak me niet druk als t n x niet mega sterielschoon is ;)

Of als je kind iets vd grond eet, " joh, zand schuurt de maag"
S. 2014
J. 2016
pi_149657208
Hier met bijna 7 maanden (7 maanden alweer OMG!) fase 2 speen. Ik heb 1 gebruikt tot ze ongeveer 4.5 maand was, ze deed zó lang over de flessen. Met fase 2 toen weer een kwartiertje :)
pi_149657465
Saar zit nog steeds op 1.... misschien n goede om daar ff naar te kijken :+
S. 2014
J. 2016
pi_149658094
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 08:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Zand schuurt de maag is een uitdrukking, vrij vertaald: ik maak me niet druk als t n x niet mega sterielschoon is ;)

Of als je kind iets vd grond eet, " joh, zand schuurt de maag"
Ik gebruik die uitdrukking ook, maar dan alleen als er daadwerkelijk zand in t spel is. Inderdaad ligt er hier op de vloer regelmatig zand. :+
Professioneel gifmenger.
pi_149658127
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 09:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hier met bijna 7 maanden (7 maanden alweer OMG!) fase 2 speen. Ik heb 1 gebruikt tot ze ongeveer 4.5 maand was, ze deed zó lang over de flessen. Met fase 2 toen weer een kwartiertje :)
Dat is toch een voordeel van fv.
Mijn zoon deed gerust 45 min over 1 borst...en dan de andere ook willen!! ;(
Professioneel gifmenger.
pi_149658131
Melle lurkte met fase 1 in 5 min zijn fles leeg, met de kleinste dental in 10-15 soms 20 min :') io hoef nog niet naar een grotere speen denk ik...
Kwak
  zaterdag 14 februari 2015 @ 11:40:02 #241
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_149659134
Grotere speen hoeft niet per se he. Tepels krijgen ook niet ineens grotere gaatjes :P. E heeft altijd uit speen 1 gedronken.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 11:50:46 #242
149959 SQ
snelle trees
pi_149659328
Als ik M een fles met speen 1mnd geef gaat ze janken omdat het te snel gaat :') maat newborn hier dus nog steeds :P
achterbuurmeisje van 9mnd krijgt ook nog de newborn speen :)
disclaimer
pi_149659437
Gelukkig zijn alle babies niet hetzelfde. We hebben allemaal een uniek mensje op de wereld gezet O+
  zaterdag 14 februari 2015 @ 13:53:07 #244
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_149662372
Ik crosspost ff uit het babytopic want dat levert misschien meer op


quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 13:30 schreef Chanty het volgende:
Mijn kind weigert de fles -O- Hij heeft natuurlijk vanaf 2 maanden tot 6 maanden elke dag een flesje met wat melk en medicatie gehad. Maar toen we twee maanden geleden stopten met de medicatie kreeg hij nog maar eens per week een flesje als ik mijn vrijwilligerswerk had en de laatste weken zelfs dan niet meer omdat hij dan sliep. En nu wil hij de fles niet meer/ weet hij niet meer hoe hij moet drinken.

Dus we gaan weer oefenen met de fles. Iemand nog tips daarvoor? Juist doen als hij goed wakker is, of juist als hij half slaapt en voor een voeding komt? Heb in ieder geval weer een 0-6 maanden speen erop gezet want het lijkt erop dat hij die vervolgspeen niet fijn vindt omdat het er vrij snel uitloopt dan.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_149663431
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 11:40 schreef Tante_Soesa het volgende:
Grotere speen hoeft niet per se he. Tepels krijgen ook niet ineens grotere gaatjes :P. E heeft altijd uit speen 1 gedronken.
Maar groeiende baby's hebben ook een groeiende mond en bij bv kunnen ze een grotere hap maken daardoor :).

Het advies van grotere speen na verloop van tijd gaat vooral op voor fv kindjes. Fv kindjes zijn gewend dat er een constante stroom van melk is. Bv kindjes zijn gewend zelf het tempo te bepalen en dus niet een constante stroom melk naar binnen te krijgen.

Ennn bv is vloeibaarder dan fv.

Belangrijkste: Als alles goed gaat en je hebt een tevreden baby: Gewoon zo doorgaan.
pi_149665471
Geen ervaring mee chanty, vervelend! Van wat ik hier lees trek ik de conclusie: de aanhouder wint. Succes!
  zaterdag 14 februari 2015 @ 19:58:15 #247
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_149672380
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 14:30 schreef GotC het volgende:

[..]

Maar groeiende baby's hebben ook een groeiende mond en bij bv kunnen ze een grotere hap maken daardoor :).

Het advies van grotere speen na verloop van tijd gaat vooral op voor fv kindjes. Fv kindjes zijn gewend dat er een constante stroom van melk is. Bv kindjes zijn gewend zelf het tempo te bepalen en dus niet een constante stroom melk naar binnen te krijgen.

Ennn bv is vloeibaarder dan fv.

Belangrijkste: Als alles goed gaat en je hebt een tevreden baby: Gewoon zo doorgaan.
Dat laatste is idd het belangrijkste :Y. E heeft nooit een grotere speen gewild dan speen 1, fv kindje vanaf 3 maanden. Misschien toeval geweest dan :)
pi_149672714
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 13:53 schreef Chanty het volgende:
Ik crosspost ff uit het babytopic want dat levert misschien meer op

[..]

Als ik even optel, is hij acht maanden nu?
Waarom sla je de fles niet over en leer je hem niet uit een beker drinken? Het is misschien niet hoe je het in gedachten had, maar als hij dat wel wil leren, heb je het probleem wel opgelost.
ik begon rond zes maanden met kind op schoot, ondersteunen om hem uit een glas laten drinken. Vond hij reuze grappig, door het glas heen kunnen kijken en alles
Professioneel gifmenger.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 20:12:43 #249
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_149672936
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 20:06 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Als ik even optel, is hij acht maanden nu?
Waarom sla je de fles niet over en leer je hem niet uit een beker drinken? Het is misschien niet hoe je het in gedachten had, maar als hij dat wel wil leren, heb je het probleem wel opgelost.
ik begon rond zes maanden met kind op schoot, ondersteunen om hem uit een glas laten drinken. Vond hij reuze grappig, door het glas heen kunnen kijken en alles
Dat oefenen we ook al zo nu en dan maar dat lukt momenteel nog niet (als in alles belandt op zijn slab en bekers zijn om te smijten). Verwacht niet dat hij dat heel snel geleerd heeft en ik moet toch zo nu en dan de deur uit. Enige nadeel van borstvoeding: je kunt je borsten niet thuis laten -O-
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_149673086
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 20:12 schreef Chanty het volgende:

[..]

Dat oefenen we ook al zo nu en dan maar dat lukt momenteel nog niet (als in alles belandt op zijn slab en bekers zijn om te smijten). Verwacht niet dat hij dat heel snel geleerd heeft en ik moet toch zo nu en dan de deur uit. Enige nadeel van borstvoeding: je kunt je borsten niet thuis laten -O-
Ja, ik herken dat euvel. -O- Onderweg kolven is ook al niet je dat. Maar een hongerig kind thuislaten is echt rot.
Professioneel gifmenger.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 20:17:59 #251
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_149673195
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 13:53 schreef Chanty het volgende:
Ik crosspost ff uit het babytopic want dat levert misschien meer op

[..]

Wil hij de fles helemaal niet meer? Dus ook niet als iemand anders het geeft en jij niet in de buurt bent?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 20:33:45 #252
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_149673781
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 20:17 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Wil hij de fles helemaal niet meer? Dus ook niet als iemand anders het geeft en jij niet in de buurt bent?
Nope helemaal niet meer. Maakt niet uit wie hem geeft. Of ik er wel of niet ben. Wakker of half slapend. Donkere kamer of juist licht aan :') hij draait zijn hoofd weg, duwt de fles weg en wringt zich in allerlei bochten.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_149673873
Je kunt het beste oefenen met de fles als hij net aan de borst gedronken heeft (of iig niet hongerig is). Met de speen vd fles eerst een beetje tegen de lipjes duwen ipv gelijk in de mond kan ook helpen, net als een beetje laten knagen op de speen om er weer gevoel voor te krijgen. Heel lastig indd, ik hoop dat L snel de slag weer te pakken heeft!
pi_149673877
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 20:33 schreef Chanty het volgende:

[..]

Nope helemaal niet meer. Maakt niet uit wie hem geeft. Of ik er wel of niet ben. Wakker of half slapend. Donkere kamer of juist licht aan :') hij draait zijn hoofd weg, duwt de fles weg en wringt zich in allerlei bochten.
En met ECHT honger?
Wel zielig om uit te proberen. -O-
Professioneel gifmenger.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 20:43:13 #255
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_149674102
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 20:36 schreef Juud-- het volgende:
Je kunt het beste oefenen met de fles als hij net aan de borst gedronken heeft (of iig niet hongerig is). Met de speen vd fles eerst een beetje tegen de lipjes duwen ipv gelijk in de mond kan ook helpen, net als een beetje laten knagen op de speen om er weer gevoel voor te krijgen. Heel lastig indd, ik hoop dat L snel de slag weer te pakken heeft!
Tnx gaan we dat ook eens proberen.

Ja ik heb wel het idee dat hij honger heeft. Vorige week had hij een voeding over geslagen maar was wel steeds aan het huilen. Fles wilde hij niet. Toen ik thuis kwam heb ik het nog geprobeerd en uiteindelijk de borst aangeboden en die pakte hij meteen. Toen had hij dus zeker vijf uur niks gegeten (hij drinkt overdag nog elke twee uur en in de nacht ongeveer elke 3 a 4 uur).
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_149674332
Het schijnt zo te zijn dat kindjes graag willen leren, maar zich wel een beetje op hun gemak moeten voelen. Als hij superhongerig is, heeft hij geen zin om te leren en om te oefenen maar wil hij eten (drinken in dit geval). Waarschijnlijk valt hij daarom als een hongerige wolf aan op de borst, terwijl hij de fles weigert. Heb je wel een fles met een speen die lijkt op de borst? Ik meen me te herinneren dat die bestaan, heb alleen even geen merknamen paraat..
  zaterdag 14 februari 2015 @ 21:13:42 #257
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_149675138
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 20:51 schreef Juud-- het volgende:
Het schijnt zo te zijn dat kindjes graag willen leren, maar zich wel een beetje op hun gemak moeten voelen. Als hij superhongerig is, heeft hij geen zin om te leren en om te oefenen maar wil hij eten (drinken in dit geval). Waarschijnlijk valt hij daarom als een hongerige wolf aan op de borst, terwijl hij de fles weigert. Heb je wel een fles met een speen die lijkt op de borst? Ik meen me te herinneren dat die bestaan, heb alleen even geen merknamen paraat..
Dat klinkt inderdaad wel logisch. We hebben nuk en avent. Dat ging eerst altijd goed dus die probeer ik nu eerst weer. Volgens mij is de breastflow een aardige imitatie van de borst dus die ga ik anders aanschaffen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 15 februari 2015 @ 14:19:40 #258
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_149691860
Het lijkt erop dat hij de rietjesbeker snapt *O* Net nam hij ineens een paar slokken water eruit. De helft loopt vervolgens nog wel uit de mond maar het is een goed begin :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_149694542
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 14:19 schreef Chanty het volgende:
Het lijkt erop dat hij de rietjesbeker snapt *O* Net nam hij ineens een paar slokken water eruit. De helft loopt vervolgens nog wel uit de mond maar het is een goed begin :D
*O*
Professioneel gifmenger.
pi_149701251
Wat goed!
pi_149880083
ermagherd W heeft gewoon geslapen 7- nu :o en heeft dus fles 6 niet gehad. Als hij zo doorzet, krijgt hij dan nog wel genoeg met flessen 150/5?
  zaterdag 21 februari 2015 @ 08:23:30 #262
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_149880385
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 05:47 schreef Crumpette het volgende:
ermagherd W heeft gewoon geslapen 7- nu :o en heeft dus fles 6 niet gehad. Als hij zo doorzet, krijgt hij dan nog wel genoeg met flessen 150/5?
Dat is het betere werk he Crump.. :)
Als mijn dame de ene dag wat minder dronk haalde ze dat de keer erop weer in, komt wel goed! :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_149880410
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 08:23 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Dat is het betere werk he Crump.. :)
Als mijn dame de ene dag wat minder dronk haalde ze dat de keer erop weer in, komt wel goed! :)
Ik heb hem vanmorgen na zijn fles nog 30 ml aangeboden en dat ging er ook goed in. ik doe nou de overdagflessen gewoon wel 150 en dan de fles voor bed bied ik hem weer wat meer :7 dit soort gedrag wil ik wel stimuleren natuurlijk!
pi_149881197
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 05:47 schreef Crumpette het volgende:
ermagherd W heeft gewoon geslapen 7- nu :o en heeft dus fles 6 niet gehad. Als hij zo doorzet, krijgt hij dan nog wel genoeg met flessen 150/5?
M drinkt regelmatig maar 5*150/5, en soms 6 en na een oaar dagen 5 weleens ineens 7.

Hij is afgelopen maand gewoon 500gram aangekomen,wel iets mjnder hard gegroeid dan eerder maar dat is wel prima.
Kwak
pi_149881236
En lekker, zo'n nacht O+

Met M kan ik er geen pijl op trekken... We zijn nu over op flessen 180/6, gisteren overdag kwam hij na de eerste grote fles om 8.30 nog om 12.30 en 17.30, toen om 23 nog.

Vandaag zitten we op 3.30, 7.30... Ben benieuwd of hij t gaat trekken, 5*180/6. Afhankelijk van hoe hij slaapt denk ik.
Kwak
pi_149882872
Dat kan toch prima uit nog dan kwak? :Y komt wel goed.
pi_149883052
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:41 schreef Crumpette het volgende:
Dat kan toch prima uit nog dan kwak? :Y komt wel goed.
Ja komt wel goed, als hij maar goed slaapt. Vanochtend wilde hij niet echt meer slapen dus er zat om 10.45 alweee een fles in. Dan heeft hij er dus eigenlijk nog maar twee tussen 11.00 en 24.00...
Kwak
pi_149885272
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:48 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja komt wel goed, als hij maar goed slaapt. Vanochtend wilde hij niet echt meer slapen dus er zat om 10.45 alweee een fles in. Dan heeft hij er dus eigenlijk nog maar twee tussen 11.00 en 24.00...
ja.. ach je weet nooit wat ze doen he. Maar hier heeft het zich tnt altijd opgelost. Als ik me druk maakte over zoiets besloot meneer lekker te gaan tukken in de middag :'). Dus ik geef hem nu maar gewoon wanneer hij wil, hij heeft nog nooit meer gevraagd dan hij nodig heeft denk ik maar.
pi_149885475
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:24 schreef Crumpette het volgende:

[..]

ja.. ach je weet nooit wat ze doen he. Maar hier heeft het zich tnt altijd opgelost. Als ik me druk maakte over zoiets besloot meneer lekker te gaan tukken in de middag :'). Dus ik geef hem nu maar gewoon wanneer hij wil, hij heeft nog nooit meer gevraagd dan hij nodig heeft denk ik maar.
Doe ik ook... En meestal komt het goed. Soms niet maar dan heeft hij er maar een keertje eentje meer hoor.
Kwak
pi_149897582
Mijn ervaring is dat ze het vaak heel goed zelf regelen... 2 Weken terug maakte ik mij nog zorgen over dat saar nog op 4 flessen zat en terug moest naar 3, en vandaag realiseerde ik mij dat ze het zelf gewoon ff geregeld heeft...
Ze krijgt s'ochtends pap(fles) tussen de middag een fles en dan na t eten s'avonds en dan naar bed...
S. 2014
J. 2016
pi_149900560
Nou we hebben het vandaag zelf geregeld :') stonden bij IKEA met een jongetje met honger en een luiertas zonder fles erin.

Ohhh wat was ik boos op vriend die nu eens de luiertas had ingepakt. Ik bemoei me er altijd mee maar deze keer niet... Hij voelde zich zo schuldig. Gelukkig was M nog niet in totale staat van schreeuwen, pas toen we weer in de auto zaten... Dus toen zat er 5,5 uur tussen twee flesjes :')
Kwak
pi_149901511
Vervelend, maar hij ken het lijen :7 en toen kwam alles weer goed- toch?
pi_149901632
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 21:36 schreef kwakz0r het volgende:
Nou we hebben het vandaag zelf geregeld :') stonden bij IKEA met een jongetje met honger en een luiertas zonder fles erin.

Ohhh wat was ik boos op vriend die nu eens de luiertas had ingepakt. Ik bemoei me er altijd mee maar deze keer niet... Hij voelde zich zo schuldig. Gelukkig was M nog niet in totale staat van schreeuwen, pas toen we weer in de auto zaten... Dus toen zat er 5,5 uur tussen twee flesjes :')
Tja kan gebeuren toch? En dat overkomt m niet nog n keer :P
S. 2014
J. 2016
pi_149901833
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 22:01 schreef Crumpette het volgende:
Vervelend, maar hij ken het lijen :7 en toen kwam alles weer goed- toch?
En toen kwam er een olifant met een grote snuit en die blies het verhaaltje uit :Y
Kwak
pi_149981898
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 21:36 schreef kwakz0r het volgende:
Nou we hebben het vandaag zelf geregeld :') stonden bij IKEA met een jongetje met honger en een luiertas zonder fles erin.

Ohhh wat was ik boos op vriend die nu eens de luiertas had ingepakt. Ik bemoei me er altijd mee maar deze keer niet... Hij voelde zich zo schuldig. Gelukkig was M nog niet in totale staat van schreeuwen, pas toen we weer in de auto zaten... Dus toen zat er 5,5 uur tussen twee flesjes :')
Ik lees dit nu pas, dit is ons ook eens overkomen, óók in de IKEA :D ! . Zo'n gesprek van "Jij had toch.. ", "Nee, ik dacht dat jij.." en dan dus geen fles bij je hebben :') . We hebben toen om ons heen gespeurd naar mensen-met-baby (ik bedoel, IKEA..) en gevraagd of we een fles mochten lenen. En dat mocht O+ . Want ze was dus wel aan het krijsen van de honger, toen.

Bottom line: Het komt altijd goed ;)
pi_150342337
Ik stel voor de lol gewoon maar weer eens dezelfde vraag: :') wanneer gingen jullie over naar flessen 180? W is nu zo ontiegelijk groot en slaapt goed, doet 5 (heel soms 6) flessen 150/5, en ik vraag me af of het tijd is voor 180/6.. met name omdat hij zo groot is eigenlijk. Is het logisch dat grotere babies sneller naar grotere flessen gaan? Hij is 12 weken.
pi_150342363
Wat weegt W nu?

Wij zijn saar volgens mij toen forte gaan geven omdat 180 echt nog teveel was qua inhoud maar madame wel wilde eten... kan t straks wel even terug kijken voor je, moet nu eerst even de deur uit. :)
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 6 maart 2015 @ 08:40:14 #278
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_150342391
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 08:35 schreef Crumpette het volgende:
Ik stel voor de lol gewoon maar weer eens dezelfde vraag: :') wanneer gingen jullie over naar flessen 180? W is nu zo ontiegelijk groot en slaapt goed, doet 5 (heel soms 6) flessen 150/5, en ik vraag me af of het tijd is voor 180/6.. met name omdat hij zo groot is eigenlijk. Is het logisch dat grotere babies sneller naar grotere flessen gaan? Hij is 12 weken.
180/6 zat de mijne ook op met die leeftijd.
Als hij het opkrijgt en er niet enorm van gaat spugen wegens teveel, waarom niet?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_150342512
Hij weegt denk ik ongeveer 7.5 kilo.
Tis meer dat hij eerst 6 flessen dronk en er nu een heeft laten vallen, als ik ze groter maak drinkt hij weer een liter.. en wie weet laat hij er dan nog wel weer een vallen?

Hij is overigens niet heel ontevreden na 150, mijn gevoel is op weinig gestoeld qua ratio :').
  vrijdag 6 maart 2015 @ 08:54:53 #280
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_150342609
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 08:35 schreef Crumpette het volgende:
Ik stel voor de lol gewoon maar weer eens dezelfde vraag: :') wanneer gingen jullie over naar flessen 180? W is nu zo ontiegelijk groot en slaapt goed, doet 5 (heel soms 6) flessen 150/5, en ik vraag me af of het tijd is voor 180/6.. met name omdat hij zo groot is eigenlijk. Is het logisch dat grotere babies sneller naar grotere flessen gaan? Hij is 12 weken.
Dat deden wij met bijna vier maanden maar volgens cb had dat met zijn gewicht al eerder gekund.

Hier bleek het dé oplossing. Hij is nu tevreden met vier, soms vijf flessen en slaapt sindsdien door :o

Als hij ziek is en s nachts ineens vaker komt geven we verdunde flesjes met twee schepjes.
Kwak
pi_150342707
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 08:54 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Dat deden wij met bijna vier maanden maar volgens cb had dat met zijn gewicht al eerder gekund.

Hier bleek het dé oplossing. Hij is nu tevreden met vier, soms vijf flessen en slaapt sindsdien door :o

Als hij ziek is en s nachts ineens vaker komt geven we verdunde flesjes met twee schepjes.
Nouja dat he, W slaapt de ene nacht door tot 4, de ander tot 5 of 6, en ook dat wordt misschien net wat rustiger dacht ik met grotere flessen. Zeker als zijn laatste voeding dan niet meer om 6 uur is, maar bijv om 10 ofzo.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 09:28:45 #282
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_150343149
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 09:00 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Nouja dat he, W slaapt de ene nacht door tot 4, de ander tot 5 of 6, en ook dat wordt misschien net wat rustiger dacht ik met grotere flessen. Zeker als zijn laatste voeding dan niet meer om 6 uur is, maar bijv om 10 ofzo.
Het ging hier met flesjes 150/5 van eten om 18-2-5 naar eten om 18 - 6/7 echt zomaar...soms komt ie nog wat vroeger.

Overdag laat hij er nog steeds ca 3/4 uur tussen. Meestal is het:

Zzzzzzs 5-8.30-11.30-14.30-18 Zzzzzzz

Of zzzzz wakker maken voor de opvang en dan vervalt de fles om 5

Of zzzzz 7.30- 11.30-14.30-18 zzzzzz
Kwak
pi_150343183
Met 3,5 maand..
150 was niet meer genoeg en 180 ging makkelijk leeg...

[ Bericht 51% gewijzigd door Loj op 06-03-2015 09:39:22 ]
pi_150343341
Met 1.5 mnd zaten wij al op 180/6 :P Z'n flessen 150/5 gingen met gemak leeg en hij bleef wat onrustig erna. Overigens hebben we daarna nooit hoeven ophogen, dus hij heeft vanaf 1.5 mnd tot 10 mnd 180/6 gekregen ^O^ 5 flessen per dag ervan bij 1.5 mnd tot 7 mnd.
pi_150364295
Thanks voor de input O+ de afgelopen drie voedingen waren 180, ik ben benieuwd wat de nacht brengt!
  vrijdag 6 maart 2015 @ 20:07:47 #286
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_150364419
hij werd gisteren in t ziekenhuis gewogen trouwens en was maar 120 gram zwaarder dan op 19 februari... 4 maandendipje hier dus ook gewoon ondanks de flessen 190/6 * 4 of 5.
Kwak
pi_150364514
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 20:07 schreef kwakz0r het volgende:
hij werd gisteren in t ziekenhuis gewogen trouwens en was maar 120 gram zwaarder dan op 19 februari... 4 maandendipje hier dus ook gewoon ondanks de flessen 190/6 * 4 of 5.
Maar groeit nog steeds! en 120 gram in ongeveer 2 weken? Niet zo gek? Het zal wel weer aantrekken. Hoe is het nou met m?
pi_150364557
Btw kwak, als hij er 4 heeft, schuiven de tijden dan? Of laat hij er dan gewoon eentje weg?
  vrijdag 6 maart 2015 @ 20:13:25 #289
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_150364674
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 20:09 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Maar groeit nog steeds! en 120 gram in ongeveer 2 weken? Niet zo gek? Het zal wel weer aantrekken. Hoe is het nou met m?
nee das waar, maak me ook geen zorgen hoor (het was vorige maand nog 500 in 4 weken, dus wel langzamer maar dat mag inmiddels ook wel).

gaat iets beter. ik probeer niet te ongerust te zijn en een beetje vertrouwen te hebben maar vind het echt heel moeilijk als ik m hoor ratelen en piepen. vooral omdat de huisarts gisteren zichtbaar schrok van m en ik toen nog dacht dat ik me vast aanstelde. de huisarts was ook heel verbaasd dat hij nog zo vrolijk en alert was gezien hoe moeilijk hij ademde... toen was ik wel even echt heel bang.

dat ademen gaat voor mijn gevoel nog steeds heel moeilijk, en liefst zou ik de hele dag en nacht naast zn ledikant liggen om te checken of t nog wel goed gaat. maar ik weet dat t ok gaat want hij drinkt en plast....

(voor t eerst dat ik t zo opschrijf, dat ik echt heel bang was gisteren, en t is nog niet helemaal weg dat gevoel)
Kwak
  vrijdag 6 maart 2015 @ 20:15:30 #290
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_150364789
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 20:10 schreef Crumpette het volgende:
Btw kwak, als hij er 4 heeft, schuiven de tijden dan? Of laat hij er dan gewoon eentje weg?
M heeft er gewoon 1 weggelaten. hij laat er soms ineens wel 4 of 5 uur tussen, maar meestal haalt hij zo'n gat van 5 uur in door daarna na 2,5 uur te komen. over t algemeen drinkt hij nu gewoon om de 3,5 uur ongeveer, alleen niet meer s nachts.

ik had laatst zn tijden gepost geloof ik, dat is wel ongeveer regelmatig. voorheen was het 5, 8, 11, 14, 18, 2. die van 2 en 5 laat hij weg, soms is er nu 1 nachtvoeding, en de ochtendfles is vroeger. overdag is gelijk gebleven.
Kwak
pi_150364819
Het lijkt me ook enorm schrikken hoor, met je grote kleine jongen.. dan zijn ze ineens heel kwetsbaar :{ en wij ook. Hopelijk knapt ie snel echt goed op :*
pi_150364998
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 20:07 schreef kwakz0r het volgende:
hij werd gisteren in t ziekenhuis gewogen trouwens en was maar 120 gram zwaarder dan op 19 februari... 4 maandendipje hier dus ook gewoon ondanks de flessen 190/6 * 4 of 5.
Hoe herkenbaar!

Een kleine maand geleden was Js maar 100 gram aangekomen in een maand :) ...
Dat heeft hij deze maand ingehaald door 700 gram aan te komen :)

Hier vond het cb trouwens dat ik 5 flessen moest aanbieden zolang ik nog geen bijvoeding gaf :') .... Maar ik trek m'n eigen plan en zit ook op 4 of 5 flessen per dag van 180/6
  vrijdag 6 maart 2015 @ 20:24:05 #293
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_150365238
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 20:20 schreef Loj het volgende:

[..]

Hoe herkenbaar!

Een kleine maand geleden was Js maar 100 gram aangekomen in een maand :) ...
Dat heeft hij deze maand ingehaald door 700 gram aan te komen :)

Hier vond het cb trouwens dat ik 5 flessen moest aanbieden zolang ik nog geen bijvoeding gaf :') .... Maar ik trek m'n eigen plan en zit ook op 4 of 5 flessen per dag van 180/6
die van ons gaan lekker gelijk dan!

ik kreeg geen preek dat hapjes moesten. maar wel dat t met zes maanden de bedoeling was dat hij wel op 1 echt eetmoment per dag zat. ik heb gezegd dat we wel zouden zien. ze zei t vooral omdat ik toen nog dacht niet uit te zullen komen met flessen 180/6 omdat ie nog zo vast op 6 flessen zat, en een hapje erbij zou misschien helpen.

maar ze hadden hier gelijk: het komt vanzelf goed.
Kwak
pi_150365549
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 20:24 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

die van ons gaan lekker gelijk dan!

ik kreeg geen preek dat hapjes moesten. maar wel dat t met zes maanden de bedoeling was dat hij wel op 1 echt eetmoment per dag zat. ik heb gezegd dat we wel zouden zien. ze zei t vooral omdat ik toen nog dacht niet uit te zullen komen met flessen 180/6 omdat ie nog zo vast op 6 flessen zat, en een hapje erbij zou misschien helpen.

maar ze hadden hier gelijk: het komt vanzelf goed.
Idd, het regelt zichzelf wel...

En ze gaan echt redelijk gelijk op he, was me ook al opgevallen :)
  vrijdag 6 maart 2015 @ 20:30:57 #295
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_150365618
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 20:29 schreef Loj het volgende:

[..]

Idd, het regelt zichzelf wel...

En ze gaan echt redelijk gelijk op he, was me ook al opgevallen :)
alleen kan jouwes al rollen :+ mijn beertje ligt nog lekker op zn rug danwel buik een beetje te wapperen met zn benen en te schudden met zn kont. hij duwt wel maar maakt de beweging nog niet af. lijkt me ook lastig hoor, als je al 7,5 kilo weegt....

hij zal t wel kunnen als hij 18 is :7 (edit)
Kwak
pi_150378675
Hum. Kind lust geen pap(fles) dus geef ik smorgens wat brood met opvolgmelk. Alleen heb ik het idee dat ze door het brood niet dr hele fles wil opdrinken. Vanmorgen ook maar 90 cc. Dan toch maar stoppen met brood en alleen fles geven in de ochtend?
  zaterdag 7 maart 2015 @ 08:27:38 #297
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_150378813
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 08:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hum. Kind lust geen pap(fles) dus geef ik smorgens wat brood met opvolgmelk. Alleen heb ik het idee dat ze door het brood niet dr hele fles wil opdrinken. Vanmorgen ook maar 90 cc. Dan toch maar stoppen met brood en alleen fles geven in de ochtend?
Mijn dame dronk ook haar volledige fles niet leeg Sun, als ze brood kreeg. Dus kreeg ze een kleinere fles of zoals nu een bekertje thee of koemelk bij de lunch. De 500 per dag redt ze makkelijk. Brood kan best goed vullen het hè.

Lust ze ook geen pap van een bordje?
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_150378835
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 08:27 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Mijn dame dronk ook haar volledige fles niet leeg Sun, als ze brood kreeg. Dus kreeg ze een kleinere fles of zoals nu een bekertje thee of koemelk bij de lunch. De 500 per dag redt ze makkelijk. Brood kan best goed vullen het hè.

Lust ze ook geen pap van een bordje?
Nee Rijst. Heb nog jouw raad opgevolgd door een minder diep lepeltje te gebruiken en in ook nog een kek kleurtje. Mag niet baten...
  zaterdag 7 maart 2015 @ 08:40:45 #299
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_150378907
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 08:32 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Nee Rijst. Heb nog jouw raad opgevolgd door een minder diep lepeltje te gebruiken en in ook nog een kek kleurtje. Mag niet baten...
Wij hebben ook gezellige lepeltjes, hihi, maar jammer dat dat ook niet werkt.

Want hoeveel flesvoeding krijgt ze nu?
Aan mijn schema heb je niets, maar ze krijgt hier nu :

180 met pap
150 bij de lunch
120 na het avondeten

Tussendoor zit dan nog fruit, boterham, warme prak en een bakje yoghurt.. :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_150378933
Smorgens, tussen de middag bij boterham, rond 16 uur en dan weer rond een uur of 19.30 à 20 uur.

Koemelk mogen ze toch vanaf 1 jaar?
  zaterdag 7 maart 2015 @ 08:48:11 #301
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_150378967
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 08:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hum. Kind lust geen pap(fles) dus geef ik smorgens wat brood met opvolgmelk. Alleen heb ik het idee dat ze door het brood niet dr hele fles wil opdrinken. Vanmorgen ook maar 90 cc. Dan toch maar stoppen met brood en alleen fles geven in de ochtend?
Hoe oud is ze?
Hoeveel drinkt ze verder op een dag?
Het is juist de bedoeling dat ze hele flessen gaat vervangen voor eten en daarbij dan vocht in de vorm van water of melk tot zich neemt.
Dus op zich doet ze het goed zo :D Ik weet alleen niet of ze zo genoeg binnen krijgt voor haar leeftijd.
Ik zou eerder die fles iets later geven als ze 'm echt nog helemaal nodig heeft dan brood er weer afhalen.
Ik heb je lief mijn hele leven
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')