SPOILER: Flesvoeding..hoe zit dat nou?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse soorten voedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Alle merken kunstvoeding zijn even goedOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Hoeveel voeding moet mijn baby per dag krijgen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Flesvoeding onderwegOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Borstvoeding naar flesvoeding..hoe zit dat nou?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Random fv tipsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 53% gewijzigd door GotC op 30-12-2014 22:15:38 ]![]()
Netjes! Alle vragen die ik afgelopen weken had staan erin beantwoord.
Kwam verder eigenlijk even melden dat t goed gaat. Beetje rommelperiode gehad omdat M tegelijk ook in een groeisprongetje zat en met de drukke kerstdagen dus hij had veul! honger!
Maar nu sinds gisteren is er ineens een ritme en neemt hij niet meer teveel.![]()
Zou wel van 7 naar 6 voedingen willen, hoe hebben jullie dat aangepakt?Kwak![]()
Fijn dat het goed gaat!
Ging vanzelf hier KwakHad er weinig in te willen.
Misschien bijvoorbeeld ontbijtfles, lunchfles en laatste fles iets groter maken? Kijken hoe dat gaat?![]()
Het lijkt nu alsof je hoe zwaarder je kind wordt maar oneindig met die 150ml x kilo's door kan gaan maar die max 30 schepjes worden natuurlijk met een reden gegeven. Misschien net iets anders formuleren?
De landen om ons heen hanteren 35 schepjes dus er zit wel wat rek in maar structureel boven die liter zou ik wel proberen te vermijden.Ik heb je lief mijn hele leven![]()
Iets aangepast laziness, al had ik het structureel teveel wel erin zitten. Ach, kan het nooit teveel benadrukken.![]()
Vandaar ook dat erbij staat dat ik uitga van Nutrilon.quote:Op dinsdag 30 december 2014 18:53 schreef -Bubseltje- het volgende:
En het is 180 ml x kilo's max.
En niet van iedere soort voeding is er nr 3.![]()
Nou ja voordat iemand het via google vindt en de context die de gemiddelde OUDer wel kent compleet mistquote:Op dinsdag 30 december 2014 18:53 schreef GotC het volgende:
Iets aangepast laziness, al had ik het structureel teveel wel erin zitten. Ach, kan het nooit teveel benadrukken.
Nice gedaan wel! Wordt stil hier zo joh. Alles staat in de OP
Ik heb je lief mijn hele leven![]()
Had ik overheen gelezen dat het over Nutrilon standaard gaat, sorry.quote:Op dinsdag 30 december 2014 18:54 schreef GotC het volgende:
[..]
Vandaar ook dat erbij staat dat ik uitga van Nutrilon.![]()
Mja ik vond het zo zonde dat er geen info in de OP stondquote:Op dinsdag 30 december 2014 18:55 schreef laziness het volgende:
[..]
Nou ja voordat iemand het via google vindt en de context die de gemiddelde OUDer wel kent compleet mist
Nice gedaan wel! Wordt stil hier zo joh. Alles staat in de OP![]()
Thanks voor de opmerkingen tnt dames!![]()
![]()
Hij krijgt nu 7x4 schepjes dus heb niet zoveel ruimte, soms komt hij ook voor een achtste fles (hangt af van hoe de nacht ervoor gaat zeg maar, hoe hij uitkomt).quote:Op dinsdag 30 december 2014 18:49 schreef GotC het volgende:
Fijn dat het goed gaat!
Ging vanzelf hier KwakHad er weinig in te willen.
Misschien bijvoorbeeld ontbijtfles, lunchfles en laatste fles iets groter maken? Kijken hoe dat gaat?
Ik wacht eerst even af of het nette ritme blijft van de afgelopen dagen. Mijn bv is bijna op (kolf drie keer per dag max 50cc nu nog) dus het aanvullen daarmee is ook binnenkort voorbij.Kwak![]()
als hij blijft vragen kun je dan niet iets meer vocht in de fles doen? of forte kwakz0r?
wij zijn nu weer terug op standaard en ze doet het er goed op! maar t belangrijkste is dat ze minder hulp nodig heeft bij t poepen
S. 2014
J. 2016![]()
A. is sinds de kerst 'ineens' over op 5 flessen ipv 6. Toen ze de flessen 150/5 allemaal leegdronk ben ik grotere flessen gaan aanbieden. Ik maak nu standaard 180/6 en soms gaat dat leeg en soms niet. Meestal eindigt ze zo rond de 800 á 850 ml. Ging dus eigenlijk 'vanzelf'. Ze drinkt nu meestal rond 7/11/15/18 en dan nog een fles rond 22u als ze slaapt.![]()
Trouwens, gebruikt hier iemand de Medelaflessen? Ik gebruik ze met de slowflowspeen, en soms lekken ze en heb ik géén idee waardoor. Ik draai ze altijd op dezelfde manier dicht, zorg dat alles goed droog is, en dan toch loopt het er soms langs als ik de fles terugkantel.
![]()
Daar wil ik niet zomaar mee beginnen... Ik moet 13 jan naar het cb en vraag dan wel advies.quote:Op dinsdag 30 december 2014 19:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
als hij blijft vragen kun je dan niet iets meer vocht in de fles doen? of forte kwakz0r?
wij zijn nu weer terug op standaard en ze doet het er goed op! maar t belangrijkste is dat ze minder hulp nodig heeft bij t poepen
Hij heeft nu meestal genoeg aan de 7*4 overigens hoor. Maar t gaat wel vrijwel altijd op en meestal.moet je dan nog even pinken/speentje voor de zuigbehoefte. De 150/5 flessen gingen ook op, en dan kwam hij ook zeven keer en kwam ik niet uit. Dus dat doe ik maar even niet nog...
Even afwachten tot hij hier aan gewend is en of t ritme een beetje blijft voor ik weer ga schuiven/opvoeren.Kwak![]()
Nette OP GotC!
Misschien er nog bij dat je ook kan beslissen om bij nutrilon nummer 3 kan overslaan en dan bij 1 jaar in een keer kan overstappen naar gewone melk?
Weet iemand nog wanneer je van speen 1 naar speen 2 (aventfles) gaat?
Oh en Kwak, ik probeerde voor mezelf toch een soort schema aan te houden. Bij een fles minder probeerde ik het dan telkens een kwartiertje langer te rekken, waardoor ik op schema kwam![]()
![]()
Oh ja, goede!
Loj, als je merkt dat je baby langer over de voeding gaat doen (dus >20 min) is het tijd om over te stappen![]()
![]()
Oh joh, ik wist niet eens dat 3 voor 10-12 maanden was.
Misschien kan er bij het bv-fv overstap stukje ook dat je bv en fv ook mag mengen in een fles? En de waterkoker met 40 graden knop tip ben ik nog steeds heel erg blij mee!
Wij zitten inmiddels op 3 flessen. Meneer vindt diksap of jasmijnthee namelijk ook acceptabel als drinkenNu dus alleen een fles s nachts of s ochtends, bij de lunch en voor het slapen gaan. Zit ik alleen nog met het tandenpoetsprobleem...
![]()
Tanden poetsen bij het avondritueel en dat er dan later nog drinken volgt boeit volgens de tandarts niet.Ik heb je lief mijn hele leven![]()
Wij gaan over ook een niet al te lange tijd (minder dan een maand) de 10 maanden aantikken.. Is die nummer 3 voeding echt nodig?!mijn meiske krijg nu nog 2 of soms nog 3 flessen per dag..
Ik zit zoals hierboven staat, ook te denken om na het eerste jaar al over te stappen naar (volle) zuivel oid
Wir müssen leben, bis wir sterben!![]()
Lees de OP maarquote:Op dinsdag 30 december 2014 21:31 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Wij gaan over ook een niet al te lange tijd (minder dan een maand) de 10 maanden aantikken.. Is die nummer 3 voeding echt nodig?!mijn meiske krijg nu nog 2 of soms nog 3 flessen per dag..
Ik zit zoals hierboven staat, ook te denken om na het eerste jaar al over te stappen naar (volle) zuivel oid![]()
![]()
Overstappen is niet nodig hoor, gewoon nummer 2 blijven geven![]()
![]()
Maar wat is dan het verschil tussen 2 en 3? Behalve de marketingtruc?!quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:33 schreef GotC het volgende:
[..]
Lees de OP maar![]()
Overstappen is niet nodig hoor, gewoon nummer 2 blijven gevenWir müssen leben, bis wir sterben!![]()
Mja, bv past zich aan naar de behoeften van je baby. Bij fv doe je dat op een kunstmatige manierquote:Op dinsdag 30 december 2014 21:38 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Maar wat is dan het verschil tussen 2 en 3? Behalve de marketingtruc?!.
![]()
Ja dat rekken... Hij schreeuwt zo hardquote:Op dinsdag 30 december 2014 21:00 schreef Loj het volgende:
Nette OP GotC!
Misschien er nog bij dat je ook kan beslissen om bij nutrilon nummer 3 kan overslaan en dan bij 1 jaar in een keer kan overstappen naar gewone melk?
Weet iemand nog wanneer je van speen 1 naar speen 2 (aventfles) gaat?
Oh en Kwak, ik probeerde voor mezelf toch een soort schema aan te houden. Bij een fles minder probeerde ik het dan telkens een kwartiertje langer te rekken, waardoor ik op schema kwamdat lukt me dan niet echt. Speen of pink blieft hij dan ook niet
Maar goed, als je elke fles een kwartiertje rekt zo dan scheelt t toch al wel...Kwak![]()
Gotc mooie OP.![]()
Ik heb een flesweigeraar, niet de normale fles (Tommee Tippee) maar elke andere fles.Vandaag heb ik difrax flessen gekocht met een gat in het midden, zodat ze de fles ook zelf vast kunnen houden over een tijdje, maar S weigert die fles. Hij doet heel maf met zijn tong en drinkt dus niet. Ook tuitbekers, rietjes etc. wil hij niet. Het lijkt een beetje alsof hij niet snapt hoe het moet. Hebben meer mensen hier ervaring mee en misschien tips? Op zich mag hij gewoon de Tommee Tippee fles blijven gebruiken van mij, maar ik heb met mijn dochter en andere zoon dus nooit problemen gehad.
![]()
De Difrax speen wordt hier ook geweigerd, maar met een Dr Brown speen in de fles gaat het goed. Wij gebruiken die voor ander drinken. 'Proef' hem zelf maar eens. Hele vreemde speen....quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:52 schreef _NIKKI_ het volgende:
Gotc mooie OP.![]()
Ik heb een flesweigeraar, niet de normale fles (Tommee Tippee) maar elke andere fles.Vandaag heb ik difrax flessen gekocht met een gat in het midden, zodat ze de fles ook zelf vast kunnen houden over een tijdje, maar S weigert die fles. Hij doet heel maf met zijn tong en drinkt dus niet. Ook tuitbekers, rietjes etc. wil hij niet. Het lijkt een beetje alsof hij niet snapt hoe het moet. Hebben meer mensen hier ervaring mee en misschien tips? Op zich mag hij gewoon de Tommee Tippee fles blijven gebruiken van mij, maar ik heb met mijn dochter en andere zoon dus nooit problemen gehad.
Qua rietjesbeker pakt hij alleen de Nuby met handvatten en als de ergste dorst dan gelest is laat hij regelmatig slokjes uit z'n mond lopen dus die krijgt hij alleen als hij erna in bad moet. Tuitbekers kauwt ie alleen op. Het goedkoopste Kruidvat flesje drinkt hij trouwens ook goed zelf uit. Dat krijgt hij bij m'n ouders.![]()
Briljante OP!! Misschien nog toevoegen bij 'flesjes voor onderweg': als je een flesje mineraalwater meeneemt, kies dan voor natriumarm water. BarLeDuc en Spa zijn goede keuzes.quote:Op dinsdag 30 december 2014 18:41 schreef GotC het volgende:
Tering wat een verhaal.
Kunnen jullie het checken? En evt vragen die nog ontbreken doorgeven?
En in het algemeen: fles aanmaken met lauw kraanwater ipv gekookt en afgekoeld water schijnt tegenwoordig ook te mogen. En als je loden leidingen in huis hebt (komt soms nog voor in huizen van <1960) gebruik je liever ook mineraalwater.![]()
Oh ja dat is waar! Even erbij zetten
Het fv topic voelde altijd een beetje als een verdomhoekje, maar het is nu wel gezellig druk![]()
![]()
Ik kan me nog levendig herinneren onzeker ik af en toe werd van fv met schepjes en maximale hoeveelheden en dat soort gedoe. Als deze OP er toen was geweest, had dat me zeker geholpen.![]()
quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:11 schreef Juud-- het volgende:
Ik kan me nog levendig herinneren onzeker ik af en toe werd van fv met schepjes en maximale hoeveelheden en dat soort gedoe. Als deze OP er toen was geweest, had dat me zeker geholpen.Precies dit. Ik vond het maar lastig en irritant, snapte er niks van..
![]()
+1quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:09 schreef GotC het volgende:
Het fv topic voelde altijd een beetje als een verdomhoekje, maar het is nu wel gezellig druk
Dot, die speen heb ik zelf ook even geproefd, maar ik vond hem wel oke eigenlijk. Wel heel anders dan Tommee Tippee, dat wel. Ik geef nog niet op en morgen zal ik de fles ook nog wel een paar keer aan hem geven, maar ik heb er een hard hoofd in dat het gaat werken. Avent heb ik namelijk ook al geprobeerd en die wil hij ook niet. Kieskeurig typje.![]()
Ik vind het wel gezellig ook, zo'n eigen hoekjeen het maakt me veel zelfverzekerder merk ik.
voelde me ook echt een beetje verloren toen ik besloot van de bv af te stappen... Alsof ik nu geen 'echte' mama meer was. Maar dan kom ik hier bij allemaal echte lieve mama's in een behulpzaam topic terecht en dat helptO+Kwak![]()
Grappig, M was de medela slowflow gewend, wat volgens mij gewoon hetzelfde is als de kruidvat en etos kersspenen en ik vond de difrax er erg op lijken.quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:29 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
+1
Dot, die speen heb ik zelf ook even geproefd, maar ik vond hem wel oke eigenlijk. Wel heel anders dan Tommee Tippee, dat wel. Ik geef nog niet op en morgen zal ik de fles ook nog wel een paar keer aan hem geven, maar ik heb er een hard hoofd in dat het gaat werken. Avent heb ik namelijk ook al geprobeerd en die wil hij ook niet. Kieskeurig typje.
Maar goed hij pakte eigenlijk alles wel behalve de calma speen...Kwak![]()
God ja precies dit. Fijn dat we elkaar hier kunnen helpen iig!quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:34 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind het wel gezellig ook, zo'n eigen hoekjeen het maakt me veel zelfverzekerder merk ik.
voelde me ook echt een beetje verloren toen ik besloot van de bv af te stappen... Alsof ik nu geen 'echte' mama meer was. Maar dan kom ik hier bij allemaal echte lieve mama's in een behulpzaam topic terecht en dat helptO+![]()
![]()
A. pakt de Difrax ook niet, maar wel de Medela slowflow en de Dr Brown. En ik vind ze allemaal hetzelfde lijken, maar blijkbaar is er toch verschil. Maar goed, het vult ook hun hele mond hè, dan voel je elk miniem verschil natuurlijkquote:Op dinsdag 30 december 2014 22:36 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Grappig, M was de medela slowflow gewend, wat volgens mij gewoon hetzelfde is als de kruidvat en etos kersspenen en ik vond de difrax er erg op lijken.
Maar goed hij pakte eigenlijk alles wel behalve de calma speen....
Niemand nog antilektips trouwens?
Oh en +1 op de gezelligheid hier, dat is fijn! Thanks GotC voor de goede OP!
![]()
Nee hoor, niet nodig. Mijn dreumes zit ook nog op nr 2.quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:31 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Ik zit zoals hierboven staat, ook te denken om na het eerste jaar al over te stappen naar (volle) zuivel oid![]()
Toevoeging door allergie voor koemelk en soja. Anders was ik ook al overgegaan op normale melk.![]()
Nope Razz, geen last van gehad. Druk je de speen ver genoeg in de ringdop? Daar zou missxhien iets via haar mond terug kunnen lopen langs de buitenkant?Kwak![]()
Probeer je een rietjesbeker of echt gewoon een rietje? I vindt een rietjesbeker niks, maar uit een glas drinken met een gewoon rietje gaat wel helemaal goed. Snap ook niet helemaal waarom, maar het is zo. Verder misschien drinken uit een open beker proberen? (De beker voor hem vasthouden dan, uiteraard)? Misschien snapt ie dat beter?quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:52 schreef _NIKKI_ het volgende:
Gotc mooie OP.![]()
Ik heb een flesweigeraar, niet de normale fles (Tommee Tippee) maar elke andere fles.Vandaag heb ik difrax flessen gekocht met een gat in het midden, zodat ze de fles ook zelf vast kunnen houden over een tijdje, maar S weigert die fles. Hij doet heel maf met zijn tong en drinkt dus niet. Ook tuitbekers, rietjes etc. wil hij niet.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"![]()
Ik probeer telkens gewoon een glas met rietje, maar hij sabbelt er nieteens aan.quote:Op dinsdag 30 december 2014 23:26 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Probeer je een rietjesbeker of echt gewoon een rietje? I vindt een rietjesbeker niks, maar uit een glas drinken met een gewoon rietje gaat wel helemaal goed. Snap ook niet helemaal waarom, maar het is zo. Verder misschien drinken uit een open beker proberen? (De beker voor hem vasthouden dan, uiteraard)? Misschien snapt ie dat beter?
Slokjes uit een gewone beker gaat inderdaad wel aardig, maar dan moet ik altijd helpen en het gaat ontzettend langzaam. Eigenlijk is het met 2 andere kinderen die rondlopen geen doen.![]()
![]()
![]()
Nee, dat snap ik! Wel apart. Misschien heeft hij last van doorkomende tandjes, dat hij daarom gek doet met z'n tong? Of anders duurt het kennelijk even voor hij snapt wat de bedoeling is.. Succes!"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"![]()
Meer dan een kwartier lukte mij ook niet, want bij echt huilen kreeg hij gewoon de fles. (Nu zat dreumes 3 maanden ook in een heel strak ritme 0-3-6-9-12-15-18-21quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:40 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja dat rekken... Hij schreeuwt zo harddat lukt me dan niet echt. Speen of pink blieft hij dan ook niet
Maar goed, als je elke fles een kwartiertje rekt zo dan scheelt t toch al wel...
Maar met afleiden lukte het wel
Mijn kinderarts zei toen dat het grootste verschil tussen 2 en 3 de smaak is. 3 zou net wat zoeter zijn, waardoor de kans groter was dat hij geen gewone melk zou willen en je verder zou gaan op 4
Ik heb nooit gekeken of dit waar is, maar ik vond het prima en dreumes vindt gewone melk heerlijk
Ja, lauw water mag ook gewoon.. Zo werden de nachten stukken dragelijker
Oja GotC, dat was t tnx. Misschien binnenkort maar eens een tweetje erop zetten.
Nikki, hier snapte Ow ook alleen z'n vertrouwde aventfles voor een hele tijd. En opeens van de een op de anders dag snapte hij een rietjesbeker, tuitbeker en een gewone beker. Ik zou het regelmatig aanbieden en voordoen en verder rustig afwachten
En idd wat een gezelligheid hier![]()
Fijn![]()
![]()
Nou Loj ik per ongeluk wel![]()
Ik wist toen niet dat drie niet nodig zou zijn, ben met 10 maanden overgestapt naar Friso 3 en met een maand of 13 overgestapt naar koemelk.
De mijne had er geen problemen mee. Die blikte of bloosde niet en dronk het zo op.Ik heb je lief mijn hele leven![]()
Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit alleen geldt voor nr2 en niet voor nr1? Maar correct me alsjeblieft if I'm wrongquote:Op dinsdag 30 december 2014 22:07 schreef Juud-- het volgende:
En in het algemeen: fles aanmaken met lauw kraanwater ipv gekookt en afgekoeld water schijnt tegenwoordig ook te mogen.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: