Het schijnt zichzelf te regelen, hoor ik netquote:Op zondag 8 februari 2015 07:22 schreef Crumpette het volgende:
die dental speenW deed 20 min over 50 cc, haha. Dat is iets te langzaam. Browns gaat goed. Avent ook, maar wel snel en hij lekt meer.
Hier zitten we op 6 voedingen, dat lijkt redelijk stabiel. Maar ik kan me niet voorstellen dat hij er een gaat overslaan als ze niet eerst groter worden eigenlijk.. of is dat te logisch gedacht

Hoe zwaar is ze? Ik zag op de zijkant van t pak dat ze boven 6.5 kilo zogenaamd sowieso naar 4*180/6 "moeten"... Niet dat mijn M zover is ofzo, die zit nog lekker op 5 a 6 keer 150/5...quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:19 schreef Razztwizzle het volgende:
A. schuift ineens op naar maar vier flessen op een dag, meestal rond 8, 12, 17 en 21u. De laatste met wat schepjes rijstebloem. Is het dan de bedoeling dat ik nu de flessen ga vergroten van 180/6 naar 210/7? Of krijgt ze juist genoeg doordat ze nu fruit en groentehapjes krijgt en laat ze daarom een fles vallen? Ik ben bang dat ze nu wel weinig vocht binnen krijgt, of zal dat wel meevallen?

Dan zou mijn 8 weken baby dat ook ineens moetenquote:Op woensdag 11 februari 2015 21:44 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Hoe zwaar is ze? Ik zag op de zijkant van t pak dat ze boven 6.5 kilo zogenaamd sowieso naar 4*180/6 "moeten"... Niet dat mijn M zover is ofzo, die zit nog lekker op 5 a 6 keer 150/5...
In t eten wat ze binnenkrijgt zit ook vocht he?
 . Ik wacht nog wel even!
. Ik wacht nog wel even!

! Ze plast prima en is vrolijk na de fles, dus ik houd het dan maar op 4 keer 180/6. Die rijstebloem ga ik ook maar weer afschaffen, want het maakt helemaal niks uit voor wel of niet doorslapen. Gisteren was het uiteindelijk 8:30, 12:15, 17:00, 22:30 en dan om 11:00 fruit en om 16:00 groente.
 ! Ze plast prima en is vrolijk na de fles, dus ik houd het dan maar op 4 keer 180/6. Die rijstebloem ga ik ook maar weer afschaffen, want het maakt helemaal niks uit voor wel of niet doorslapen. Gisteren was het uiteindelijk 8:30, 12:15, 17:00, 22:30 en dan om 11:00 fruit en om 16:00 groente. !
 ! 

Ja als je van het pak uit moet gaan ..quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:44 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Hoe zwaar is ze? Ik zag op de zijkant van t pak dat ze boven 6.5 kilo zogenaamd sowieso naar 4*180/6 "moeten"... Niet dat mijn M zover is ofzo, die zit nog lekker op 5 a 6 keer 150/5...
In t eten wat ze binnenkrijgt zit ook vocht he?

Ik twijfel of ik spenen ga halen voor de medela flesjes die ik heb, of gewoon andere flessen.
  Ik twijfel of ik spenen ga halen voor de medela flesjes die ik heb, of gewoon andere flessen. 

Eigenlijk niks anders meer geprobeerd.
 Eigenlijk niks anders meer geprobeerd.
 Maar als je op verzoek geeft merk je dat hij ineens wat langer ertussen laat (door bijvoeding, langere slaapjes ipv veel korte etc).
 Maar als je op verzoek geeft merk je dat hij ineens wat langer ertussen laat (door bijvoeding, langere slaapjes ipv veel korte etc).

' . Heel maf. Gaat vanzelf.
' . Heel maf. Gaat vanzelf.

Enne, die flessen, doen jullie die ook in de vaatwasser? Ik was ze nu nog steeds op de hand, maar zeker dat blauwe rietje voelt daarmee niet helemaal schoon...
  Enne, die flessen, doen jullie die ook in de vaatwasser? Ik was ze nu nog steeds op de hand, maar zeker dat blauwe rietje voelt daarmee niet helemaal schoon...

Uiteraard. Daar stop ik denk ik ALLES in de vaatwasser. Because I canquote:Op donderdag 12 februari 2015 20:29 schreef Crumpette het volgende:
Maar dit wil je dan toch weten voor je volgende huis, kwak

! ) dus dat gaat lekker makkelijk. Flessen uitkoken doe ik... heel soms
 ! ) dus dat gaat lekker makkelijk. Flessen uitkoken doe ik... heel soms  . Kuch.
 . Kuch.

Dat rietje effe schoonmaken met dat raggertje (?quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:22 schreef Crumpette het volgende:
Ah ok.Enne, die flessen, doen jullie die ook in de vaatwasser? Ik was ze nu nog steeds op de hand, maar zeker dat blauwe rietje voelt daarmee niet helemaal schoon...
 )
)  

arme Mquote:Op donderdag 12 februari 2015 20:32 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Uiteraard. Daar stop ik denk ik ALLES in de vaatwasser. Because I can

quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:50 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik gooi alles behalve de speen in de vaatwasser. Daarna op flessenrek laten drogen. Spenen doe ik in heet sop of kokend water. We hebben zo'n kokendwaterkraan (! ) dus dat gaat lekker makkelijk. Flessen uitkoken doe ik... heel soms
. Kuch.
 ik *kuch* even met je mee.
  ik *kuch* even met je mee.  

ik spoel hem na het sop af/uit onder de hete kraan en denk dan: nu zal het wel toch?
 ik spoel hem na het sop af/uit onder de hete kraan en denk dan: nu zal het wel toch?

Ik had (heb) een magnetronsterilisator, elke week even alle spullen erin. Zo klaar. Handig.quote:Op donderdag 12 februari 2015 21:03 schreef Crumpette het volgende:
[..]ik *kuch* even met je mee.

Ohja dat raggertje

Ja heb ik ook, maar ik leefde dus in de veronderstelling dat dat na elk gebruik moet? niet dus?quote:Op donderdag 12 februari 2015 21:04 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik had (heb) een magnetronsterilisator, elke week even alle spullen erin. Zo klaar. Handig.

Euh, geen idee.quote:Op donderdag 12 februari 2015 21:08 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Ja heb ik ook, maar ik leefde dus in de veronderstelling dat dat na elk gebruik moet? niet dus?

Zand schuurt de maag?quote:Op donderdag 12 februari 2015 21:12 schreef Crumpette het volgende:
Ja bv is uberhaupt ook geen steriele aangelegenheid natuurlijk
en zand schuurt de maag!

Af en toe is zat. Verder ff afspoelen en gaan.
 Af en toe is zat. Verder ff afspoelen en gaan. 

*noteert*quote:Op donderdag 12 februari 2015 21:26 schreef GotC het volgende:
Dat steriliseren is toch achterhaaldAf en toe is zat. Verder ff afspoelen en gaan.
Raggertje ook af en toe want blijft een hoop bagger achter in dat blauwe ding

Het is niet zo dat steriliseren tegen zand werkt he? Of dacht jij van wel?quote:Op donderdag 12 februari 2015 21:18 schreef Crumpette het volgende:
[..]
als je het uit moet leggen is het garpje mislukt

maar wel met een setje trechters erbij want die nutrilon ging echt alle kanten op met die smalle hals
  maar wel met een setje trechters erbij want die nutrilon ging echt alle kanten op met die smalle hals  

Ja moet dat echt? Of is dat een fijn verkooppraatje? Ik kijk de spenen steeds goed na, maar als ze er nog goed uitzien ga ik ze niet vervangen denk ik.quote:Op donderdag 12 februari 2015 22:43 schreef GotC het volgende:
Oh en vergeet niet de siliconen spenen elke 6-8 weken te vervangen
 .
 .

Klinkt raar maar ook dat kan uit het niks gebeuren
 Klinkt raar maar ook dat kan uit het niks gebeuren 
 Siliconen scheurt makkelijk, vooral bij veel gebruik incl uitkoken enzo. Ik vond het zelf ook gewoon wat frisser
 Siliconen scheurt makkelijk, vooral bij veel gebruik incl uitkoken enzo. Ik vond het zelf ook gewoon wat frisser  

Zand schuurt de maag is een uitdrukking, vrij vertaald: ik maak me niet druk als t n x niet mega sterielschoon isquote:Op vrijdag 13 februari 2015 09:03 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Het is niet zo dat steriliseren tegen zand werkt he? Of dacht jij van wel?

Ik gebruik die uitdrukking ook, maar dan alleen als er daadwerkelijk zand in t spel is. Inderdaad ligt er hier op de vloer regelmatig zand.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 08:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Zand schuurt de maag is een uitdrukking, vrij vertaald: ik maak me niet druk als t n x niet mega sterielschoon is
Of als je kind iets vd grond eet, " joh, zand schuurt de maag"

Dat is toch een voordeel van fv.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hier met bijna 7 maanden (7 maanden alweer OMG!) fase 2 speen. Ik heb 1 gebruikt tot ze ongeveer 4.5 maand was, ze deed zó lang over de flessen. Met fase 2 toen weer een kwartiertje

io hoef nog niet naar een grotere speen denk ik...
 io hoef nog niet naar een grotere speen denk ik...

maat newborn hier dus nog steeds
 maat newborn hier dus nog steeds 

quote:Op zaterdag 14 februari 2015 13:30 schreef Chanty het volgende:
Mijn kind weigert de flesHij heeft natuurlijk vanaf 2 maanden tot 6 maanden elke dag een flesje met wat melk en medicatie gehad. Maar toen we twee maanden geleden stopten met de medicatie kreeg hij nog maar eens per week een flesje als ik mijn vrijwilligerswerk had en de laatste weken zelfs dan niet meer omdat hij dan sliep. En nu wil hij de fles niet meer/ weet hij niet meer hoe hij moet drinken.
Dus we gaan weer oefenen met de fles. Iemand nog tips daarvoor? Juist doen als hij goed wakker is, of juist als hij half slaapt en voor een voeding komt? Heb in ieder geval weer een 0-6 maanden speen erop gezet want het lijkt erop dat hij die vervolgspeen niet fijn vindt omdat het er vrij snel uitloopt dan.

Maar groeiende baby's hebben ook een groeiende mond en bij bv kunnen ze een grotere hap maken daardoorquote:Op zaterdag 14 februari 2015 11:40 schreef Tante_Soesa het volgende:
Grotere speen hoeft niet per se he. Tepels krijgen ook niet ineens grotere gaatjes. E heeft altijd uit speen 1 gedronken.
 .
.  

Dat laatste is idd het belangrijkstequote:Op zaterdag 14 februari 2015 14:30 schreef GotC het volgende:
[..]
Maar groeiende baby's hebben ook een groeiende mond en bij bv kunnen ze een grotere hap maken daardoor.
Het advies van grotere speen na verloop van tijd gaat vooral op voor fv kindjes. Fv kindjes zijn gewend dat er een constante stroom van melk is. Bv kindjes zijn gewend zelf het tempo te bepalen en dus niet een constante stroom melk naar binnen te krijgen.
Ennn bv is vloeibaarder dan fv.
Belangrijkste: Als alles goed gaat en je hebt een tevreden baby: Gewoon zo doorgaan.
 . E heeft nooit een grotere speen gewild dan speen 1, fv kindje vanaf 3 maanden. Misschien toeval geweest dan
. E heeft nooit een grotere speen gewild dan speen 1, fv kindje vanaf 3 maanden. Misschien toeval geweest dan  

Als ik even optel, is hij acht maanden nu?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 13:53 schreef Chanty het volgende:
Ik crosspost ff uit het babytopic want dat levert misschien meer op
[..]

Dat oefenen we ook al zo nu en dan maar dat lukt momenteel nog niet (als in alles belandt op zijn slab en bekers zijn om te smijten). Verwacht niet dat hij dat heel snel geleerd heeft en ik moet toch zo nu en dan de deur uit. Enige nadeel van borstvoeding: je kunt je borsten niet thuis latenquote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:06 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Als ik even optel, is hij acht maanden nu?
Waarom sla je de fles niet over en leer je hem niet uit een beker drinken? Het is misschien niet hoe je het in gedachten had, maar als hij dat wel wil leren, heb je het probleem wel opgelost.
ik begon rond zes maanden met kind op schoot, ondersteunen om hem uit een glas laten drinken. Vond hij reuze grappig, door het glas heen kunnen kijken en alles

Ja, ik herken dat euvel.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:12 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat oefenen we ook al zo nu en dan maar dat lukt momenteel nog niet (als in alles belandt op zijn slab en bekers zijn om te smijten). Verwacht niet dat hij dat heel snel geleerd heeft en ik moet toch zo nu en dan de deur uit. Enige nadeel van borstvoeding: je kunt je borsten niet thuis laten
 Onderweg kolven is ook al niet je dat. Maar een hongerig kind thuislaten is echt rot.
 Onderweg kolven is ook al niet je dat. Maar een hongerig kind thuislaten is echt rot.

Wil hij de fles helemaal niet meer? Dus ook niet als iemand anders het geeft en jij niet in de buurt bent?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 13:53 schreef Chanty het volgende:
Ik crosspost ff uit het babytopic want dat levert misschien meer op
[..]

Nope helemaal niet meer. Maakt niet uit wie hem geeft. Of ik er wel of niet ben. Wakker of half slapend. Donkere kamer of juist licht aanquote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:17 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Wil hij de fles helemaal niet meer? Dus ook niet als iemand anders het geeft en jij niet in de buurt bent?
 hij draait zijn hoofd weg,  duwt de fles weg en wringt zich in allerlei bochten.
 hij draait zijn hoofd weg,  duwt de fles weg en wringt zich in allerlei bochten.

En met ECHT honger?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:33 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nope helemaal niet meer. Maakt niet uit wie hem geeft. Of ik er wel of niet ben. Wakker of half slapend. Donkere kamer of juist licht aanhij draait zijn hoofd weg, duwt de fles weg en wringt zich in allerlei bochten.

Tnx gaan we dat ook eens proberen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:36 schreef Juud-- het volgende:
Je kunt het beste oefenen met de fles als hij net aan de borst gedronken heeft (of iig niet hongerig is). Met de speen vd fles eerst een beetje tegen de lipjes duwen ipv gelijk in de mond kan ook helpen, net als een beetje laten knagen op de speen om er weer gevoel voor te krijgen. Heel lastig indd, ik hoop dat L snel de slag weer te pakken heeft!

Dat klinkt inderdaad wel logisch. We hebben nuk en avent. Dat ging eerst altijd goed dus die probeer ik nu eerst weer. Volgens mij is de breastflow een aardige imitatie van de borst dus die ga ik anders aanschaffen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:51 schreef Juud-- het volgende:
Het schijnt zo te zijn dat kindjes graag willen leren, maar zich wel een beetje op hun gemak moeten voelen. Als hij superhongerig is, heeft hij geen zin om te leren en om te oefenen maar wil hij eten (drinken in dit geval). Waarschijnlijk valt hij daarom als een hongerige wolf aan op de borst, terwijl hij de fles weigert. Heb je wel een fles met een speen die lijkt op de borst? Ik meen me te herinneren dat die bestaan, heb alleen even geen merknamen paraat..

Net nam hij ineens een paar slokken water eruit. De helft loopt vervolgens nog wel uit de mond maar het is een goed begin
 Net nam hij ineens een paar slokken water eruit. De helft loopt vervolgens nog wel uit de mond maar het is een goed begin  

quote:Op zondag 15 februari 2015 14:19 schreef Chanty het volgende:
Het lijkt erop dat hij de rietjesbeker snaptNet nam hij ineens een paar slokken water eruit. De helft loopt vervolgens nog wel uit de mond maar het is een goed begin

en heeft dus fles 6 niet gehad. Als hij zo doorzet, krijgt hij dan nog wel genoeg met flessen 150/5?
 en heeft dus fles 6 niet gehad. Als hij zo doorzet, krijgt hij dan nog wel genoeg met flessen 150/5?

Dat is het betere werk he Crump..quote:Op zaterdag 21 februari 2015 05:47 schreef Crumpette het volgende:
ermagherd W heeft gewoon geslapen 7- nuen heeft dus fles 6 niet gehad. Als hij zo doorzet, krijgt hij dan nog wel genoeg met flessen 150/5?

Ik heb hem vanmorgen na zijn fles nog 30 ml aangeboden en dat ging er ook goed in. ik doe nou de overdagflessen gewoon wel 150 en dan de fles voor bed bied ik hem weer wat meerquote:Op zaterdag 21 februari 2015 08:23 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Dat is het betere werk he Crump..
Als mijn dame de ene dag wat minder dronk haalde ze dat de keer erop weer in, komt wel goed!
 dit soort gedrag wil ik wel stimuleren natuurlijk!
 dit soort gedrag wil ik wel stimuleren natuurlijk!

M drinkt regelmatig maar 5*150/5, en soms 6 en na een oaar dagen 5 weleens ineens 7.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 05:47 schreef Crumpette het volgende:
ermagherd W heeft gewoon geslapen 7- nuen heeft dus fles 6 niet gehad. Als hij zo doorzet, krijgt hij dan nog wel genoeg met flessen 150/5?

Ja komt wel goed, als hij maar goed slaapt. Vanochtend wilde hij niet echt meer slapen dus er zat om 10.45 alweee een fles in. Dan heeft hij er dus eigenlijk nog maar twee tussen 11.00 en 24.00...quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:41 schreef Crumpette het volgende:
Dat kan toch prima uit nog dan kwak?komt wel goed.

ja.. ach je weet nooit wat ze doen he. Maar hier heeft het zich tnt altijd opgelost. Als ik me druk maakte over zoiets besloot meneer lekker te gaan tukken in de middagquote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:48 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja komt wel goed, als hij maar goed slaapt. Vanochtend wilde hij niet echt meer slapen dus er zat om 10.45 alweee een fles in. Dan heeft hij er dus eigenlijk nog maar twee tussen 11.00 en 24.00...
 . Dus ik geef hem nu maar gewoon wanneer hij wil, hij heeft nog nooit meer gevraagd dan hij nodig heeft denk ik maar.
. Dus ik geef hem nu maar gewoon wanneer hij wil, hij heeft nog nooit meer gevraagd dan hij nodig heeft denk ik maar.

Doe ik ook... En meestal komt het goed. Soms niet maar dan heeft hij er maar een keertje eentje meer hoor.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 13:24 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ja.. ach je weet nooit wat ze doen he. Maar hier heeft het zich tnt altijd opgelost. Als ik me druk maakte over zoiets besloot meneer lekker te gaan tukken in de middag. Dus ik geef hem nu maar gewoon wanneer hij wil, hij heeft nog nooit meer gevraagd dan hij nodig heeft denk ik maar.

stonden bij IKEA met een jongetje met honger en een luiertas zonder fles erin.
 stonden bij IKEA met een jongetje met honger en een luiertas zonder fles erin. 

Tja kan gebeuren toch? En dat overkomt m niet nog n keerquote:Op zaterdag 21 februari 2015 21:36 schreef kwakz0r het volgende:
Nou we hebben het vandaag zelf geregeldstonden bij IKEA met een jongetje met honger en een luiertas zonder fles erin.
Ohhh wat was ik boos op vriend die nu eens de luiertas had ingepakt. Ik bemoei me er altijd mee maar deze keer niet... Hij voelde zich zo schuldig. Gelukkig was M nog niet in totale staat van schreeuwen, pas toen we weer in de auto zaten... Dus toen zat er 5,5 uur tussen twee flesjes

En toen kwam er een olifant met een grote snuit en die blies het verhaaltje uitquote:Op zaterdag 21 februari 2015 22:01 schreef Crumpette het volgende:
Vervelend, maar hij ken het lijenen toen kwam alles weer goed- toch?

Ik lees dit nu pas, dit is ons ook eens overkomen, óók in de IKEAquote:Op zaterdag 21 februari 2015 21:36 schreef kwakz0r het volgende:
Nou we hebben het vandaag zelf geregeldstonden bij IKEA met een jongetje met honger en een luiertas zonder fles erin.
Ohhh wat was ik boos op vriend die nu eens de luiertas had ingepakt. Ik bemoei me er altijd mee maar deze keer niet... Hij voelde zich zo schuldig. Gelukkig was M nog niet in totale staat van schreeuwen, pas toen we weer in de auto zaten... Dus toen zat er 5,5 uur tussen twee flesjes
 ! . Zo'n gesprek van "Jij had toch.. ", "Nee, ik dacht dat jij.." en dan dus geen fles bij je hebben
 ! . Zo'n gesprek van "Jij had toch.. ", "Nee, ik dacht dat jij.." en dan dus geen fles bij je hebben  . We hebben toen om ons heen gespeurd naar mensen-met-baby (ik bedoel, IKEA..) en gevraagd of we een fles mochten lenen. En dat mocht
 . We hebben toen om ons heen gespeurd naar mensen-met-baby (ik bedoel, IKEA..) en gevraagd of we een fles mochten lenen. En dat mocht  . Want ze was dus wel aan het krijsen van de honger, toen.
 . Want ze was dus wel aan het krijsen van de honger, toen. 

wanneer gingen jullie over naar flessen 180? W is nu zo ontiegelijk groot en slaapt goed, doet 5 (heel soms 6) flessen 150/5, en ik vraag me af of het tijd is voor 180/6.. met name omdat hij zo groot is eigenlijk. Is het logisch dat grotere babies sneller naar grotere flessen gaan? Hij is 12 weken.
 wanneer gingen jullie over naar flessen 180? W is nu zo ontiegelijk groot en slaapt goed, doet 5 (heel soms 6) flessen 150/5, en ik vraag me af of het tijd is voor 180/6.. met name omdat hij zo groot is eigenlijk. Is het logisch dat grotere babies sneller naar grotere flessen gaan? Hij is 12 weken.

180/6 zat de mijne ook op met die leeftijd.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 08:35 schreef Crumpette het volgende:
Ik stel voor de lol gewoon maar weer eens dezelfde vraag:wanneer gingen jullie over naar flessen 180? W is nu zo ontiegelijk groot en slaapt goed, doet 5 (heel soms 6) flessen 150/5, en ik vraag me af of het tijd is voor 180/6.. met name omdat hij zo groot is eigenlijk. Is het logisch dat grotere babies sneller naar grotere flessen gaan? Hij is 12 weken.

.
.

Dat deden wij met bijna vier maanden maar volgens cb had dat met zijn gewicht al eerder gekund.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 08:35 schreef Crumpette het volgende:
Ik stel voor de lol gewoon maar weer eens dezelfde vraag:wanneer gingen jullie over naar flessen 180? W is nu zo ontiegelijk groot en slaapt goed, doet 5 (heel soms 6) flessen 150/5, en ik vraag me af of het tijd is voor 180/6.. met name omdat hij zo groot is eigenlijk. Is het logisch dat grotere babies sneller naar grotere flessen gaan? Hij is 12 weken.

Nouja dat he, W slaapt de ene nacht door tot 4, de ander tot 5 of 6, en ook dat wordt misschien net wat rustiger dacht ik met grotere flessen. Zeker als zijn laatste voeding dan niet meer om 6 uur is, maar bijv om 10 ofzo.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 08:54 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat deden wij met bijna vier maanden maar volgens cb had dat met zijn gewicht al eerder gekund.
Hier bleek het dé oplossing. Hij is nu tevreden met vier, soms vijf flessen en slaapt sindsdien door
Als hij ziek is en s nachts ineens vaker komt geven we verdunde flesjes met twee schepjes.

Het ging hier met flesjes 150/5 van eten om 18-2-5 naar eten om 18 - 6/7 echt zomaar...soms komt ie nog wat vroeger.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:00 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Nouja dat he, W slaapt de ene nacht door tot 4, de ander tot 5 of 6, en ook dat wordt misschien net wat rustiger dacht ik met grotere flessen. Zeker als zijn laatste voeding dan niet meer om 6 uur is, maar bijv om 10 ofzo.

Z'n flessen 150/5 gingen met gemak leeg en hij bleef wat onrustig erna. Overigens hebben we daarna nooit hoeven ophogen, dus hij heeft vanaf 1.5 mnd tot 10 mnd 180/6 gekregen
 Z'n flessen 150/5 gingen met gemak leeg en hij bleef wat onrustig erna. Overigens hebben we daarna nooit hoeven ophogen, dus hij heeft vanaf 1.5 mnd tot 10 mnd 180/6 gekregen  5 flessen per dag ervan bij 1.5 mnd tot 7 mnd.
 5 flessen per dag ervan bij 1.5 mnd tot 7 mnd.

Maar groeit nog steeds! en 120 gram in ongeveer 2 weken? Niet zo gek? Het zal wel weer aantrekken. Hoe is het nou met m?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 20:07 schreef kwakz0r het volgende:
hij werd gisteren in t ziekenhuis gewogen trouwens en was maar 120 gram zwaarder dan op 19 februari... 4 maandendipje hier dus ook gewoon ondanks de flessen 190/6 * 4 of 5.

nee das waar, maak me ook geen zorgen hoor (het was vorige maand nog 500 in 4 weken, dus wel langzamer maar dat mag inmiddels ook wel).quote:Op vrijdag 6 maart 2015 20:09 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Maar groeit nog steeds! en 120 gram in ongeveer 2 weken? Niet zo gek? Het zal wel weer aantrekken. Hoe is het nou met m?

M heeft er gewoon 1 weggelaten. hij laat er soms ineens wel 4 of 5 uur tussen, maar meestal haalt hij zo'n gat van 5 uur in door daarna na 2,5 uur te komen. over t algemeen drinkt hij nu gewoon om de 3,5 uur ongeveer, alleen niet meer s nachts.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 20:10 schreef Crumpette het volgende:
Btw kwak, als hij er 4 heeft, schuiven de tijden dan? Of laat hij er dan gewoon eentje weg?

en wij ook. Hopelijk knapt ie snel echt goed op
 en wij ook. Hopelijk knapt ie snel echt goed op   

Hoe herkenbaar!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 20:07 schreef kwakz0r het volgende:
hij werd gisteren in t ziekenhuis gewogen trouwens en was maar 120 gram zwaarder dan op 19 februari... 4 maandendipje hier dus ook gewoon ondanks de flessen 190/6 * 4 of 5.
 ...
 ...
 .... Maar ik trek m'n eigen plan en zit ook op 4 of 5 flessen per dag van 180/6
 .... Maar ik trek m'n eigen plan en zit ook op 4 of 5 flessen per dag van 180/6

die van ons gaan lekker gelijk dan!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 20:20 schreef Loj het volgende:
[..]
Hoe herkenbaar!
Een kleine maand geleden was Js maar 100 gram aangekomen in een maand...
Dat heeft hij deze maand ingehaald door 700 gram aan te komen
Hier vond het cb trouwens dat ik 5 flessen moest aanbieden zolang ik nog geen bijvoeding gaf.... Maar ik trek m'n eigen plan en zit ook op 4 of 5 flessen per dag van 180/6

Idd, het regelt zichzelf wel...quote:Op vrijdag 6 maart 2015 20:24 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
die van ons gaan lekker gelijk dan!
ik kreeg geen preek dat hapjes moesten. maar wel dat t met zes maanden de bedoeling was dat hij wel op 1 echt eetmoment per dag zat. ik heb gezegd dat we wel zouden zien. ze zei t vooral omdat ik toen nog dacht niet uit te zullen komen met flessen 180/6 omdat ie nog zo vast op 6 flessen zat, en een hapje erbij zou misschien helpen.
maar ze hadden hier gelijk: het komt vanzelf goed.

alleen kan jouwes al rollenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 20:29 schreef Loj het volgende:
[..]
Idd, het regelt zichzelf wel...
En ze gaan echt redelijk gelijk op he, was me ook al opgevallen
 mijn beertje ligt nog lekker op zn rug danwel buik een beetje te wapperen met zn benen en te schudden met zn kont. hij duwt wel maar maakt de beweging nog niet af. lijkt me ook lastig hoor, als je al 7,5 kilo weegt....
 mijn beertje ligt nog lekker op zn rug danwel buik een beetje te wapperen met zn benen en te schudden met zn kont. hij duwt wel maar maakt de beweging nog niet af. lijkt me ook lastig hoor, als je al 7,5 kilo weegt.... (edit)
 (edit)

Mijn dame dronk ook haar volledige fles niet leeg Sun, als ze brood kreeg. Dus kreeg ze een kleinere fles of zoals nu een bekertje thee of koemelk bij de lunch. De 500 per dag redt ze makkelijk. Brood kan best goed vullen het hè.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 08:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hum. Kind lust geen pap(fles) dus geef ik smorgens wat brood met opvolgmelk. Alleen heb ik het idee dat ze door het brood niet dr hele fles wil opdrinken. Vanmorgen ook maar 90 cc. Dan toch maar stoppen met brood en alleen fles geven in de ochtend?

Nee Rijst. Heb nog jouw raad opgevolgd door een minder diep lepeltje te gebruiken en in ook nog een kek kleurtje. Mag niet baten...quote:Op zaterdag 7 maart 2015 08:27 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Mijn dame dronk ook haar volledige fles niet leeg Sun, als ze brood kreeg. Dus kreeg ze een kleinere fles of zoals nu een bekertje thee of koemelk bij de lunch. De 500 per dag redt ze makkelijk. Brood kan best goed vullen het hè.
Lust ze ook geen pap van een bordje?

Wij hebben ook gezellige lepeltjes, hihi, maar jammer dat dat ook niet werkt.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 08:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nee Rijst. Heb nog jouw raad opgevolgd door een minder diep lepeltje te gebruiken en in ook nog een kek kleurtje. Mag niet baten...

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |