abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148139509
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.

pi_148140706
Awesome al die herkenbare peuterbuien! Kleptomaan is I. (nog???) niet, lastig lijkt me!

Hij wil wel steeds alles zelf doen, beslissen of helpen. Pfff hoeveel driftbuien er niet al geweest zijn omdat ik het licht aandeed en er even niet aan dacht om hém te vragen om dat te doen.. Als ik in een goede bui ben doe ik het ligt weer uit en mag hij het nog een keer doen, maar soms heb ik daar gewoon even geen zin in of heb ik haast. Man man, kindermishandeling volgens peuter! Waarna we in een spiraal komen van driftbuien, want dan wil ik door met aankleden/brood smeren/jas aandoen/whatever, en dan vraag ik wel of hij zelf iets wil doen, maar krijg ik geen respons. Na 2x vragen en uitleggen dat mama het dan zal doen, ga ik tot actie over, en daarna besluit hij toch dat hij het wilde doen. Wat dan niet meer kan...

Of te moe om zelf de trap op te lopen. Ik probeer hem altijd over te halen om zelf te lopen (ik sta al hijgend boven als ik alleen mezelf omhoog moet hijsen :P), maar bij veel treuzelen, balanceren, springen en/of dansen, pak ik hem toch op. Dan wil hij uiteraard toch lopen. Dus zet ik hem weer neer na een paar treden. Maar dat is dan ook niet goed, want hij wilde precies DIE TREDEN lopen die hij nu overgeslagen heeft. Groot drama, I. weer aan het stunten op de trap, ik til hem dus weer op, etc, etc, etc. :'). Zucht...

Maar aan de andere kant kan hij ook zo leuk, lief en grappig zijn, de peuterleeftijd is echt een periode van uitersten :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 30 december 2014 @ 19:35:21 #3
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148153877
Inderdaad een faaaaaase, maar wel een die zich maandelijks ofzo herhaalt :X :D

Pijnlijk die tand door je lip fr :*

Gewoon vaker langskomen Spees! ^O^
Heerlijk om hier af en toe even te spuien ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 31 december 2014 @ 21:06:48 #4
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_148200707
No sh*t, ik heb een vuurwerkliefhebber op bed liggen :o.
De vorige keren heeft ze er niks van meegekregen maar oma vond het dit jaar toch nodig om een klein pakketje bij de Action te kopen.
Bij elk potje of pijltje dat in de hens ging applaudisseren, en of de knallen groot of klein waren, dat deerde niet. Ze is zelfs niet bang om sterretjes vast te houden :o .
En dat terwijl mama zo'n vreselijke angsthaas is op het gebied van vuurwerk :') .
Ik ben benieuwd of ze om 0.00uur wakker word. We weten sowieso niet wat we kunnen verwachten in onze nieuwe buurt qua vuurwerk, maar het zal hoogstwaarschijnlijk niet zo'n hel zijn als in onze oude woonplaats, waar de lawinepijlen bij ons voor de deur werden afgestoken :(.
pi_148201970
Hier alweer 1x wakker door de knallen en helaas is hij er erg bang voor -O-. We wilden hem daarom sowieso wakker maken voor 12 uur, zodat hij niet heel erg in paniek wakker zou worden (hij slaapt erg licht tussen 10 en 12). Na morgen gelukkig weer even rust met alle feestdagen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 31 december 2014 @ 22:01:42 #6
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148202043
Hier ligt er eentje te snurken en wordt niet wakker van die idioot harde knallen :? Ik vind het soms niet normaal hoe hard het is eigenlijk, zal wel carbid zijn denk ik.
Ze is er overigens niet bang voor, maar deed vanmiddag wel haar handen voor haar oren en vroeg zich af "wie dat nou toch doet!" Vanavond stond ze bij de deur te kijken en af en toe ging de deur ook open.

Ik ben ook benieuwd of ze straks om 12 uur wakker wordt :)
pi_148202391
Luc vond het vuurwerk fantastisch. Bij iedere knal "Oooh mama vuurwerk!!!"
Slapen wilde hij ook niet want de achter buren bleven maar vuurwerk afsteken...
Gelukkig na een tijdje is hij toch gaan slapen.

We halen hem er om 0:00 wel uit, mede omdat hij het vuurwerk zo ontzettend geweldig vindt.

Ik geniet de laatste tijd volop van de kleine man. Hij heeft de woordenschat van een kind van 3/3.5 (volgens het KDV) wat het communiceren met hem erg makkelijk maakt.
Hij kwekt & zingt de hele dag door. Maakt zijn eigen liedjes. Begint nu ook de piano (kinder piano) te spelen & zingen. Vindt het fantastisch om met mijn man of mijzelf gitaar te spelen en te zingen (olifantje in het bos is favoriet :D) We genieten volop hier. Erg fijn, we hebben vooral tussen 11 maand en 1.5 jaar hele heftige maanden gehad met een super gefrustreerd kind. Vanaf toen ging het elke maand een beetje beter en sinds hij 2 is, ken ik hem amper nog terug.

Alvast een erg fijne jaarwisseling voor iedereen!
En dat 2015 maar een fijn jaar mag worden met iedereen zijn/haar familie :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_148204194
Wij zijn bij vrienden en mini en maxi liggen heerlijk te snurken. Djen leek vandaag niks om het vuurwerk te geven. We zien wel of ze wakker wordt
pi_148209851
Gelukkig nieuwjaar allemaal!! Hoe hebben jullie peuters geslapen? :D Billie heeft overal doorheen geslapen :z
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_148209861
Ean is tig keer wakker geworden van het vuurwerk maar was normale tijd wakker :O
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 1 januari 2015 @ 08:58:11 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_148209899
peuter+kleuter waren om 7 uur wakker }:|
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 1 januari 2015 @ 09:13:37 #12
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148209959
Iedereen een goed en gezond 2015 gewenst!

Peuter heeft hier doorgeslapen door de enorme harde knallen tot 7 uur. Daar was ik erg blij mee (gisteren was het nog voor 6 uur namelijk :P) Helaas kon ik er niet doorheen slapen, manlief wel. Ja, wij lagen al in bed :P
pi_148210239
Kinderen sliepen er doorheen en de peuter werd bij wijze van uitzondering zelfs pas om kwart voor 9 wakker.
Nieuwjaarscadeau O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 1 januari 2015 @ 11:05:14 #14
348178 NotTheSame
pi_148210856
Hier ook een doorslaper tot 8.30uur. Maar het was bij ons ook wel errug rustig met het vuurwerk.

Nu weer al die familie-nieuwjaarsborrels af gaan :r . 1 gehad, nog 2 to go...
pi_148211315
Luc is van 23:50 tot 1:00 wakker geweest, daarna ging hij weer braaf slapen tot 9:30 ^O^
Vandaag een lekker rustig dagje gelukkig.

Succes met de nieuwjaarsborrels NTS
  donderdag 1 januari 2015 @ 11:48:02 #16
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_148211459
De mijne is opgebleven maar hij voelde zich niet zo lekker.
Hij heeft nog een paar keer gespuugd ook.

Woensdag mag hij naar school. We zijn dit topic ook wel een beetje ontgroeid. Hoewel het gevoel voor drama er nog wel is en zijn oren zijn ook best vaak op vakantie :P maar hij schrijft letters, kan rijmen en gaat opeens netjes binnen de lijntjes (proberen) te kleuren.

Hij kwam van de week op het kdv zijn beste vriendje tegen die bij de NSO zit. Dolgelukkig knuffelden de twee elkaar.
Ze kijken er samen naar uit tot Ollie ook naar school en de NSO komt.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 1 januari 2015 @ 12:58:42 #17
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148213104
Vriendjes voor het leven O+
Gaat hij wennen Laziness of al voor het echt? Wennen dacht ik, eind januari jarig toch?
  donderdag 1 januari 2015 @ 13:15:10 #18
244125 laziness
pi_148213656
Wennen 2 ochtenden per week, vijf weken lang en dan is hij 8 februari jarig.

Ik ben al bezig met traktatie bedenken e.d.
Alleen voor de leidsters een afscheidscadeau vind ik lastig.
Eentje heeft een specialer plekje dan de rest ook.
pi_148214401
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Lazi kreeg jij vanzelf een oproep voor het wennen? Hoe lang van te voren was dat? Eva zal in april gaan wennen denk ik. Ben benieuwd wanneer ze contact opnemen.

Eva vond het vuurwerk al helemaal niks en gisteravond werd ze dan rond 00.20 toch nog wakker ervan. Ze heeft even een kwartiertje gekeken, maar wilde daarna graag terug naar bed. Helaas lukte dat niet echt, want ze schrok steeds enorm en lag dan te huilen in bed. Die heeft dus een nachtje tussenin geslapen (vriend niet mee eens, maar dat is hij nooit. Met uitzondering van ziek zijn. Maar ik vond dit gewoon zielig, dus pech. En ik mocht beslissen zei hij ;) ).

We zijn dus allemaal een beetje brak. Behalve de jongste. Die sliep overal doorheen tot 08.30 :D
  donderdag 1 januari 2015 @ 14:42:14 #20
244125 laziness
pi_148216076
Danic, wij kregen een uitnodiging via de mail voor de infoavond begin van het schooljaar omdat hij dit jaar zou komen en je dan nuttige info mee krijgt.
Die avond hebben we email adressen met de juf uitgewisseld en toen kreeg ik een mail van de juf om de wenafspraak af te stemmen. Dit was al een maand of twee geleden maar dat was puur omdat ze ons dus al gezien had op die avond dat ze maar meteen de daad bij het woord voegde zei ze in de mail.

Normaal is wel dat school per brief of mail op tijd contact opneemt met je dus nog even geduld ;)
pi_148218455
Hier wakker van 23.30 tot een uur of 1/ half 2. Slapen in eigen bed lukte niet, daar was hij veel te wakker voor. Dus bij ons in bed geslapen tot 9 uur *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 2 januari 2015 @ 10:24:34 #22
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148237721
Goh R is sinds gisteren ziek. Geen hoesten, geen verkoudheid maar wel koorts. Gisteravond 39.6 en vanochtend 38.6
Is dit niet hoog voor de ochtend?
En zover ik kan checken heeft hij ook geen last van zijn oren.
Rayen 2½ jaar!
pi_148238922
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2015 14:42 schreef laziness het volgende:
Danic, wij kregen een uitnodiging via de mail voor de infoavond begin van het schooljaar omdat hij dit jaar zou komen en je dan nuttige info mee krijgt.
Die avond hebben we email adressen met de juf uitgewisseld en toen kreeg ik een mail van de juf om de wenafspraak af te stemmen. Dit was al een maand of twee geleden maar dat was puur omdat ze ons dus al gezien had op die avond dat ze maar meteen de daad bij het woord voegde zei ze in de mail.

Normaal is wel dat school per brief of mail op tijd contact opneemt met je dus nog even geduld ;)
Oké thanks, bedankt voor je reactie.
Ik wacht ook nog wel even af. Maar de structopaat in mij wil het graag allemaal weten, omdat er bij mij een operatie aankomt en ik graag wil weten hoe alles te plannen en te regelen.
Maar dat gaat niet met alles ;)
pi_148238945
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 10:24 schreef TimeJumper het volgende:
Goh R is sinds gisteren ziek. Geen hoesten, geen verkoudheid maar wel koorts. Gisteravond 39.6 en vanochtend 38.6
Is dit niet hoog voor de ochtend?
En zover ik kan checken heeft hij ook geen last van zijn oren.
Nee hoor. Vaak zijn ze warm van de nacht dus dat is niet heel gek. Hou het wel in de gaten of het stijgt in de komende uren en daarop kun je dan eventueel anticiperen. Maar ik schrik niet van deze temperatuur in de ochtend bij een ziek kindje. Zeker niet als ik de temperatuur van de avond ervoor zie.
Beterschap :*
  vrijdag 2 januari 2015 @ 12:09:52 #25
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148239736
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 11:28 schreef danic het volgende:

[..]

Nee hoor. Vaak zijn ze warm van de nacht dus dat is niet heel gek. Hou het wel in de gaten of het stijgt in de komende uren en daarop kun je dan eventueel anticiperen. Maar ik schrik niet van deze temperatuur in de ochtend bij een ziek kindje. Zeker niet als ik de temperatuur van de avond ervoor zie.
Beterschap :*
Dank je en ook dank voor je advies.
Nog een vraagje dan, ik schrok eigenlijk van 39.6 van gisteravond, heb toen wel een zetpil gegeven.
Nu weet ik theoretisch :P dat kinderen vaak hoge koorts kunnen hebben. Maar het zit dicht tegen de 40 graden aan.
Als een kind nou 40 graden koorts heeft ga je dan gelijk naar de huisarts? Of dan toch gewoon een zetpil?
Rayen 2½ jaar!
pi_148240412
Ook weer even aankijken denk ik. Drinkt hij goed? Dat is voor nu het belangrijkst. En 1 dag hoge koorts zou ik nog niet gelijk de huisarts bellen. Maar langer dan 3 dagen zou ik denk ik niet doen.
Maar dat is dus afhankelijk van je kind ook.
En een zetpil kun je wel geven denk ik. Ik kijk hierbij ook naar mijn kind. Zijn ze er echt beroerd van dan krijgen ze iets. Maar zijn ze verder oké en aan het spelen, dan laat ik het lichaam het zelf zo veel mogelijk oplossen.

Mijn zusje werd schijnbaar vroeger heel vaak 's middags wakker met ruim 39 graden koorts. Dan was ze huilerig en pieperig.
Mijn moeder liet haar dan even liggen. Ze sliep dan weer in en een half uurtje later werd ze fit en koortsvrij wakker. Heel vreemd, maar zo kan het dus heen een weer schieten bij een kind.
pi_148240525
Ik heb voor de kerst gebeld omdat hij drie dagen koorts had. En dat ook in de loop van de dag wisselde. Het enige wat ze konden vinden was een oor wat rood was van binnen. Ik heb toen met het oog op het lange weekend wel antibiotica meegekregen, zodat ik kon beginnen als hij koorts bleef houden, maar het is niet nodig geweest..
  vrijdag 2 januari 2015 @ 17:06:28 #28
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148247808
Nou hij drinkt genoeg en na 3 dagen koorts naar de huisarts dat doe ik altijd.
Ik vond die 40 graden grens altijd een beetje eng , weet ook niet waarom, dacht het ergens gelezen te hebben.
Nou hij heeft vanmiddag lekker lang geslapen, koorts is volgens mij een stuk minder.
Bedankt voor jullie reacties ^O^ voor deze angsthaas haha :+
Rayen 2½ jaar!
pi_148258361
Gelukkig nieuwjaar ! *O*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_148258544
tj hoe is het met R gegaan?

Wij hebben dus een abo op zo'n speelhal/hel was ik vandaag bij een vriendin vraagt ze Ean waar was je woensdag geweest? Bij de efteling zegt ze. Ik hoor ook zo ineens al 2wk lang dat ze naar de efteling wil.
pi_148259536
Oh eva ook! "Zullen we nog even naar buiten gaan eva?"
"Ja!! Naar de Efteling!!" 8)7
pi_148259602
Ze is er 1x geweest en vond bijna alles eng.
pi_148259806
Oh echt? Eva zou er het liefst gaan wonen denk ik :D
pi_148259854
Ja ze vindt sowieso veel eng.
pi_148260580
Eva ook hoor. Maar de Efteling vindt ze echt geweldig.
Tranen met tuiten bij sinterklaas of vuurwerk, is superverlegen. Maar gaat zonder moeite in monsieur canibale toen ze nog geen 3 was....
Maf
pi_148260629
Dot dacht ook altijd dat ze veel eng vond, maar sinds ze in de Bob is geweest, is dat redelijk over.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_148260719
Wij durven allebei niet in de bob :@ en als ik dan al die ulkjes zie gaan vind ik mezelf echt wel eens een mietje.
Misschien dat ze volgend jaar maar eens moet gaan met een vriend van ons. Dan gaan zij gewoon gezellig mee.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 22:09:39 #38
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148260809
Hoi! Ik heb sinds vandaag een peuter *O* . Inclusief bijbehorende buien -O-

Ik hang nu uitgeput op de bank van het verjaardagsfeestje, maar ik hoop dit weekend foto's :D
pi_148261951
Hoi MM :W

Gefeliciteerd met je peuter! Ben benieuwd naar de foto's. Hoe was zijn verjaardag? Wat heeft hij gekregen?
  vrijdag 2 januari 2015 @ 22:35:55 #40
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148262436
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:28 schreef ferrari_rood het volgende:
tj hoe is het met R gegaan?

Wij hebben dus een abo op zo'n speelhal/hel was ik vandaag bij een vriendin vraagt ze Ean waar was je woensdag geweest? Bij de efteling zegt ze. Ik hoor ook zo ineens al 2wk lang dat ze naar de efteling wil.
Nou gaat stukken beter. Vanavond bij het naar bed gaan had hij 37.8
Dus nog iets verhoging maar zo goed als weg. Wat het nou geweest is dat hij koorts kreeg :? geen idee.

Ohw de efteling O+ Maar wij zijn er nog niet geweest. Ik vind het nogal prijzig dus als we gaan wil ik dat hij iets ouder is.
Rayen 2½ jaar!
pi_148262873
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 22:08 schreef danic het volgende:
Wij durven allebei niet in de bob :@ en als ik dan al die ulkjes zie gaan vind ik mezelf echt wel eens een mietje.
Misschien dat ze volgend jaar maar eens moet gaan met een vriend van ons. Dan gaan zij gewoon gezellig mee.
:o
Echt superleuk. De eerste keer was ik bang dat ze het niks zou vinden, maar bij de eerste bocht gilde ze al van het lachen. Volgens mij zou je er je eigen angst van vergeten.

Ik zag zelfs een driejarige (denk ik) 2x in het schip gaan...
pi_148263789
Wij worden echt allebei strontberoerd in dat soort dingen. Dus het schip, achtbaan enzo slaan we over.
Ik heb er als kind echt nooit een punt van gemaakt.

Een paar jaar geleden villa volta geprobeerd. Omdat ik weet dat het qua beweging weinig voorstelt en het vooral optisch bedrog is.
Ik heb al heel snel mijn ogen dicht gedaan en lekker uitgeschommeld, maar met mijn ogen open is het geen doen.
Dus......dan dus ook maar geen python, vogel rock, joris en de draak enzo.
Monsieur canibale is wel de max voor mij :@
  vrijdag 2 januari 2015 @ 23:06:31 #43
244125 laziness
pi_148264103
Villa Volta kan ik ook niet tegen, net als andere simulator dingen maar doe mij maar een achtbaan met drie loopings en vijf kurkentrekkers O+

De Efteling is juist met een driejarige geweldig. Het sprookjesbos en de sprookjesboom. De mijne begon er vandaag nog over. Dat ie het zo leuk vond om met de boom te praten. En dat hij stiekem wel weet dat sprookjes nep zijn. Behalve de boom. 'Die is echt mama.' :D O+
Er is echt genoeg waar ze in kunnen.
pi_148264330
Ja precies. We zijn in september nog geweest met kortingsactie van de ah.
We zijn niet eens in het sprookjesbos geweest :o geen tijd voor gehad. Eva wil overal in en soms zelfs 2 of 3x.
We hebben wel veel dingen uit het oude deel ook gedaan. Die vlindervanger, zweefmolen, oude draaimolens enzo. En toen was het ineens 17.00. En ging ze liever nog een keer in die kookpotten.
Ik heb even een rondje overgeslagen :P
pi_148265108
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 23:06 schreef laziness het volgende:
Dat ie het zo leuk vond om met de boom te praten. En dat hij stiekem wel weet dat sprookjes nep zijn. Behalve de boom. 'Die is echt mama.'
smelt O+ O+
pi_148272404
Sprookjesbos vind ik zelf niet zo leuk.
Wij zijn toen 3 dagen geweest, dat geeft meer speelruimte. Ruim een halve dag sprookjesbos, daarna heel veel Bob, fata morgana, droomvlucht, carnival, kookpotten.
Oh en de auto's en de trein, die vond ze ook wel tof.

We kijken hier nog best regelmatig onride filmpjes op YouTube, vindt ze ook leuk.
pi_148272604
Tegen villa volta/het schip/die kookpotten kan ik ook niet maar de bob/python/vogelrok ed count me in.

En danic ik vind je vriend zo stoer ogen dus had wel gedacht dat hij overal in zou gaan
pi_148272793
Gek hè fr. Zo'n grote vent haha.
Maar hij is er als klein mannetje in geweest met zijn vader en zijn moeder hoorde hem bieden gillen :D
Maar hij is ook wagenziek enzo. Toen vond hij het eng, nu wordt hij er beroerd van.
pi_148275672
Ik ben ook altijd wagenziek geweest maar tegen achtbanen kan ik dus wel.
pi_148276857
Monsieur Canibale kan ik ook echt niet tegen. Bob vind ik ook doodeng.

Maar het allerallerallerengste van de hele Efteling vind ik toch wel wel de Pagode.

Ik vond de carrousel trouwens ook al behoorlijk hard gaan :D
  zaterdag 3 januari 2015 @ 17:41:07 #51
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148285751
Efteling *O* J. vond het vorige week geweldig! De ontmoeting met Jokie en Jet was het hoogtepunt, maar carnaval festival en de draaimolens waren ook top! O ja, en de trein! De carroussel gaat trouwens echt superhard ja, die vond ik zelf als puber ook nog leuk :@

Sprookjesbos kun je toch niet overslaan? In kabouterhuisjes kijken, naar paddenstoelen luisteren, meedansen met de indische waterlelies en de sprookjesboom natuurlijk :D
Wij hadden de kaartjes trouwens gratis van de airmiles. Vriend moet van t werk tanken bij Shell, dus dat sparen schiet dan wel op...

J. is trouwens schandalig verwend door de opa's en oma's voor zn verjaardag. Van ons kreeg ie een vuilniswagen en (nep)kapla blokken, van oma en opa 1 een loopfiets, opa en oma 2 brachten de ikea werkbank mee (klussen is hip sinds papa dat ook weer doet) en opa en oma 3 brachten een speeltent en een boek...

En de foto's moet ik nog steeds van de camera afhalen...
pi_148288227
Ean zou vandaag met mijn moeder, mijn zus en neefje naar buurman en buurman gaan. Dit bleek uitverkocht dus gingen mijn moeder met mijn neefje en haar naar een indoorspeelgeval. Vriend was niet thuis en ik was bij Sac thuis belt mijn moeder op dat er iets gebeurt is in de ballenbak met haar been/voet en ze alleen maar huilt en naar huis wil. Vriend gebeld dat hij Ean moest ophalen en nu wil ze er niet op lopen. Ik mag er eigenlijk niet eens naar kijken maar als ik haar been en voet vastpak geeft ze geen pijn aan.

En nu weet ik niet wat wijsheid is hij is niet dik/blauw/warm ze kan er wel op staan maar weigert.
pi_148291468
Niet verkeerd bedoeld, maar hoe weet je dat ze erop kan staan als ze weigert?

Anders even de nacht aankijken en zien hoe haar enkel er morgen uitziet en of ze gewoon loopt en beweegt. Anders even hap denk ik.
pi_148293717
Lastig, kon je moeder vertellen wat er precies gebeurd is? Sinds wij hier een doktorspel hebben weet ik af en toe ook niet meer of peuter kleuter echt ziek of schijnziek is....dan zegt hij uit het niets dat hij buikpijn heeft of elk klein dingetje wordt uitvergroot, overal moet een pleister op of een zwachtel om.
maar als de "dokter" dan zegt dat hij in bed moet blijven is het vaak snel afgelopen....

Heb een vraag over mediagebruik, hoe doen jullie dat, hebben jullie een limiet? Mijn zoontje heeft graag de televisie aan staan met kinderprogramma's, maar vaak ook als achtergrond en kijkt er eigenlijk niet echt naar, maar uitdoen mag ook niet, want volgens hem kijkt hij er wel. En hij is nu al verzot op spelletjes op de tablet en filmpjes kijken via kindertube of youtube.....Soms is het wel makkelijk, maar als je alle kleine beetjes bij elkaar optelt op een dag kom je toch op iets uit wat in mijn ogen te veel is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zana op 03-01-2015 22:26:56 ]
pi_148294749
Omdat ze wel loopt als het in haar voordeel is. D'r knuffel pakken of d'r toetje maar als ik vraag of ze wilt gaan staan zegt ze nee.

Ze liep toen ze al in bed was wel naar de wc maar wel op d'r tenen dus ergens doet het wel pijn denk ik. Ik kijk morgen even wat ze doet.

Mijn moeder heeft het niet zien gebeuren dus weet het ook niet en als Ean huilt kom je er ook niet goed doorheen.

Zana ean wil hetzelfde graag aan maar kijkt dan vaak niet ik beperk het nu van voor de lunch even dan wordt ze nu en rond 16:00 weer want dan wordt ze ook moe.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 21:24:04 #56
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148295017
Hier nog nauwelijks tv/ andere media. Wij bepalen wanneer J. kijkt. Af en toe vraagt ie om Jokie en Jet, maar eigenlijk kijken we dat alleen na het avondeten soms even, zal eens in de week hoogstens zijn. Maar goed, net 2, misschien verandert het het komend jaar nog.

Hij vindt smartphones en ipads trouwens wel erg interessant hoor, maar mag er van mij gewoon nog niet alleen aanzitten. Af en toe een spelletje op de ipad, maar dat is echt niet vaker dan 1 keer in de week. Ik denk er gewoon niet aan, hij speelt namelijk net zo lief met auto's, keukentje en knuffelbeesten.
  zondag 4 januari 2015 @ 12:04:51 #57
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148311907
Zoals beloofd, de foto:

De taart was best aardig gelukt voor een eerste poging. Hij smaakte prima :Y)
  zondag 4 januari 2015 @ 18:06:05 #58
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148325040
Leuke collage mousemicky en nog gefeliciteerd natuurlijk!
pi_148327273
mm mooie collage en een goed gelukte taart zeg. Ik begin altijd heel enthousiast maar het resultaat is altijd vrij matig.
  zondag 4 januari 2015 @ 21:21:10 #60
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148333177
FR, hoe gaat het nu met Ean haar voetje?

Mooie collage MM, Taart is zeker goed gelukt! Ik heb zojuist een hele mooie Dikkie Dik taart in elkaar geknutseld. Op de Hema site :+

Wat betreft mediagedrag: hier wordt meer tv gekeken dan ik eigenlijk zou willen. Vooral de afgelopen week met ziekte, slecht week en schoolvakantie waardoor het lastig is om iets buiten de deur te vinden. IPad of telefoon eigenlijk niet. Maar dat heeft vooral te maken met 1 IPad, 1 telefoon en 3 kinderen.
pi_148340979
Pfff eva dr fantasie ontwikkeling neemt even een spring en ik vind dat soms best pittig.
Enerzijds is het leuk omzet zien hoe ze samen met haar zusje de doos verkleedkleren induikt en wiebelend op prinsessenhakken de kamer door gaat.

Maar ze gebruikt ook ineens fantasie woorden. Grappig maar ook bijzonder.
Ook angsten 's nachts zijn ineens aanwezig en ze zit zichzelf soms behoorlijk in de weg.
Als je vraagt waarvoor ze nou bang is bij het knallende vuurwerk zegt ze 'dat ze bang is dat er leeuwen uitkomen' :? En ze is ook een tijdje bang geweest voor wolven.

vanavond moest is naar boven want ze hoorde spoken. Echt brrr, niet mijn onderwerp zeg maar.
Maar goed, meiske gerustgesteld dat ik beneden alles goed in de gaten hou en alles en iedereen weg jaag die binnen wil komen. Ook alle ramen en deuren waren goed dicht, dat was belangrijk.

Zojuist wel grappig: ze begint te huilen in dr slaap.
Terwijl ik haar gerust aan het stellen ben zegt ze: 'mama kom bij me liggen' (normaal geen probleem maar ik moet morgen werken en vroeg op, terwijl eva vaak niet voor 08.00 wakker is).
Ik uitgelegd dat dat niet kan en gevraagd waarom dat dan moest?
Eva: 'gewoon, dat moet van mijn eigen zelf' :D

Ze kan hartstikke goed praten, maar als ze slaapt even niet geloof ik.

Ik vind fantasie ontwikkeling heel belangrijk, maar het beangstigd haar zo ontzettend.
Ik heb zelf ook een hele levendige fantasie en dat zit me soms ook aardig in de weg. Ik kan mezelf goed gek maken zeg maar.
Ik heb als kind jaaaaaren lang last gehad van een nachtmerrie. De herinnering eraan was al genoeg. Ik weet nu nog hoe het gingen Hoe ik me voelde. Brrr.
Ik hoop zo dat ik alleen het positieve van een flinke fantasie ga doorgeven en het negatieve stuk bij mij blijft....
pi_148343001
Lastig die angsten. Speelt ze zelf geen spookje of leeuw die je gaat pakken? Nena doet al een dinosaurus na sinds ze geluiden maakt(broer is gek op dino's) en ze maakt elke avond grapjes over spoken. Ze gromt als een leeuw en eet iedereen op en speelt dat ze bang is voor spinnen(van een peppa pig aflevering)
Ik ben eigenlijk nooit mee gegaan in het spoken of monsters verjagen en zeg dan gewoon dat ze niet bestaan. Maar Mex mag wel bij me liggen als hij wil. Nena ligt nog in haar ledikant en die komt nooit s'nachts.

TV maag hier altijd aan als ze dat willen. Zet hem nu wel wat minder uit mezelf aan,omdat ze dan leuk aan het spelen aan, maar als ze het vragen mag het gewoon aan. Mex weet zelf ook hoe het werkt, zoekt filmpjes uit op Netflix en we kijken allemaal graag naar disneyfilms.

Op de computer kijken ze wel eens youtube en Mex speelt ook wel eens spelletjes op de pc of playstation, maar na het avondeten mag dat niet meer. Accepteert hij goed.
Tablet heb ik weg gedaan. Vond dat alleen maar frustrerend voor mezelf en voor hun. elke keer per ongeluk die app weg en weer opzoeken waar ze waren gebleven. Apps die vastliepen,pfff
Telefoon mochten ze eerst wel op, maar toen we nieuwe telefoons kregen hebben we ze niet meer gegeven en nu is dat gewoon. Ik had meer drama verwacht,maar dat viel mee.

Hoe is het met haar voetje ferrari? En mousemickey,gefeliciteerd!
pi_148353447
Ik kom vanaf hier weer inhaken.
In de vakantie weinig tijd gehad voor het forum. Gewoon veel leuke dingen gedaan en helaas zo'n beetje om en om ziek geweest.

MM welkom en nog gefeliciteerd! Toffe collage!
pi_148356105
Troeta, ik had haar bewust voor sinterklaas een doos met drie setjes verkleedkleren gegeven. Leek me zo leuk. Zegt ze: "mama, deze zijn voor als ik 4 ben"
Oftewel, ik vind er niets aan, maar als ik 4 ben wel :D

Dus ik heb Rosalie ingeschakeld. Die is altijd wel in voor een potje gek doen. Dus die hees zich gelijk in de verkleedkleren en toen kreeg ze eva wel mee.
Ze spelen ook wel vaak doktertje enzo. Dus rollenspellen zitten er wel in.

Op de fiets hoor ik vaak ineens "BAAAAAH!!" Flikker ik eerst bijna van de fiets van schrik, tot ik me besef dat ze vogeltjes uit de berm aan het wegjagen zijn :') En dan soms ook nog in stereo; eentje voorop en eentje achterop de fiets 8)7
pi_148358692
Lief dat jullie het vragen gisteren liep ze nog behoorlijk mank dus vanmiddag toch maar even naar de HA geweest. D'r voetje is wat rood en ietsjes dikker aankijken en rustig aandoen.

Danic was je al op sollicitatiegesprek geweest?
pi_148365633
Gelukkig nieuw jaar allemaal!

Welkom en gefeliciteerd met je peuter MM!

Hier sliep er eentje moeilijk in op oudejaarsavond vanwege het vuurwerk. Hij viel rond 21 uur in slaap op schoot, maar sliep door de jaarwisseling heen en s'ochtends ook wat langer.

Efteling was bij peuter ook een hit. Sprookjesbos en wat carrousels vond hij leuk.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_148368196
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:56 schreef ferrari_rood het volgende:
Lief dat jullie het vragen gisteren liep ze nog behoorlijk mank dus vanmiddag toch maar even naar de HA geweest. D'r voetje is wat rood en ietsjes dikker aankijken en rustig aandoen.

Danic was je al op sollicitatiegesprek geweest?
Goed te horen dat er niets beschadigd is.

Volgende week donderdag mag ik op gesprek. De 15e
pi_148376331
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:49 schreef danic het volgende:

Op de fiets hoor ik vaak ineens "BAAAAAH!!" Flikker ik eerst bijna van de fiets van schrik, tot ik me besef dat ze vogeltjes uit de berm aan het wegjagen zijn :') En dan soms ook nog in stereo; eentje voorop en eentje achterop de fiets 8)7
_O- _O- _O- _O-

Maar lekker gek blijven doen kan wel helpen denk ik, gooi een deken over je hoofd en achter ze aan! *O*

Gelukkig niks ernstigs ferrari!
pi_148381315
MM nog gefeliciteerd! Mooi overzicht O+ (is het al geland dat he straks twee van die leuke kindjes hebt?? :D).

Danic, heb jij mijn kind? Heel herkenbaar allemaal. Die fantasie is leuk, maar de bijbehorende angsten niet :(.

Hier na weken spoken 's nachts, eindelijk weer eens een nachtje doorgeslapen! *O* Geen nachtmerries! Geen drama omdat hij eruit wil, bang is voor monsters, moet hoesten of bij papa en mama in bed wil. Zal wel eenmalig zijn, maar toch heeeeel fijn *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_148396818
Sorry, ik kom even binnenvallen met een vraag. :@

Mijn peuter van net twee hoest alweer sinds de kerst. Kwam weer zomaar opzetten. Het leek vorige week even goed te gaan, maar het is nu alweer mis. Vandaag is het weer heel extreem, hoesten tot kokhalzen en zelfs overgeven aan toe.
Hij heeft dit vorig jaar ook al zo'n 3/4 keer gehad, zo'n fase van ongeveer een week. Ik maak me nu zorgen omdat het nu zolang duurt.

De huisarts wou vorige week niet naar z'n keel/amandelen kijken omdat dat een aanleiding voor peuter is om te gaan rellen. Hij kan niet tegen aanrakingen van vreemden.
Ik ga sowieso morgenochtend bellen voor een nieuwe afspraak, maar misschien is er hier iemand die er ervaring mee heeft. En wat het dan kan zijn.

Hij heeft ook altijd vieze oortjes (oorsmeer) en regelmatig een hele vieze adem.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 18:37:12 #71
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148397673
Ik ben geen arts, maar Anouk rook ook giga uit haar mond toen haar amandelen ontstoken waren. Daarna volgde ook weer een periode met hoest. Het een had met het ander te maken. Zou dus idd toch ha gaan.
pi_148399181
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:37 schreef Susie het volgende:
Ik ben geen arts, maar Anouk rook ook giga uit haar mond toen haar amandelen ontstoken waren. Daarna volgde ook weer een periode met hoest. Het een had met het ander te maken. Zou dus idd toch ha gaan.
Ik had inderdaad die link al gelegd. De huisarts zei dat het ook gepaard ging met hoge koorts, wat hier niet het geval is. Plus ik kon zelf niet zien dat het rood en opgezet is, dat was dan ook weer een 'vereiste'.

Ik bel sowieso morgen voor een afspraak, dit moet nu maar eens klaar zijn.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 19:32:01 #73
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148399652
Ik kon het ook zelf niet zien (want mocht uiteraard niet kijkem :P ), maar ik voelde aan de buitenkant van haar keel al aan beide kanten dikke bulten zitten.
pi_148400006
Onze peuter hoest ook bij elke verkoudheid. Sinds hij griep (met 8 maanden) en RS-virus met longontsteking (met 1,5 jaar) heetf gehad, lijkt het zijn zwakke plek. Amandelen zijn tot nu toe steeds in orde, al ga ik pas naar de dokter als het gepaard gaat met 3 dagen hoge koorts (en dat komt niet vaak voor, meestal maar 1-2 dagen). Het hoesten houdt steeds een paar weken aan, heel vervelend vooral omdat hij er steeds in paniek van raakt 's nachts en we dan zo een uur bezig zijn om hem weer te kalmeren. Overdag vindt hij het eigenlijk niet zo vervelend.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_148400886
Poesopstokje geen ervaring.
Goed dat je morgen even naar de huisarts gaat!

Phaidra fijn zo'n nachtje doorslapen. Hopelijk is het gewoon niet eenmalig!

Pffffff ff klagen. Ik heb dus al drie avonden achter elkaar koorts.
In de ochtend gaat het wel en heb ik 37,4. Ik kom de dag door met paracetamol en ibuprofen. Tegen het eind van de middag begin ik me dan echt belabberd te voelen. Net was mijn temp 38,8 en lig ik te rillen onder een dekentje op de bank.
Misschien ook niet slim dat ik vandaag heb gewerkt. En morgen MOET ik ook.
pi_148402577
Hij heeft net z'n nieuwe bed ondergespuugd ;(
Hij blijft maar hoesten en kokhalzen.

Ik sta op het punt om de dokterswacht te bellen, maar wat is er aan te doen??
pi_148405103
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:58 schreef Animalmix het volgende:
Poesopstokje geen ervaring.
Goed dat je morgen even naar de huisarts gaat!

Phaidra fijn zo'n nachtje doorslapen. Hopelijk is het gewoon niet eenmalig!

Pffffff ff klagen. Ik heb dus al drie avonden achter elkaar koorts.
In de ochtend gaat het wel en heb ik 37,4. Ik kom de dag door met paracetamol en ibuprofen. Tegen het eind van de middag begin ik me dan echt belabberd te voelen. Net was mijn temp 38,8 en lig ik te rillen onder een dekentje op de bank.
Misschien ook niet slim dat ik vandaag heb gewerkt. En morgen MOET ik ook.
Aww beterschap :* ziekmelden geen optie?

Doorslapen voor Phaidra *O*

Beterschap stokjes poes
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_148406005
Dokterswacht gebeld, ze kunnen hier niks mee.
Morgen naar de huisarts.

Hij is nog steeds wakker, en alweer een bed verschoond. -O-
pi_148407248
Troeta, heel herkenbaar. Ik zei ook laatst tegen een mevrouw die naast me fietste, dat ik een eigen radio had op de fiets (peuter zat achterop) :)

Animal beterschap!

Poesopstokje, wat sneu. Hopelijk gaat de nacht wel goed.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_148407647
Hij slaapt eindelijk.
Bedankt iedereen :)
  dinsdag 6 januari 2015 @ 22:33:27 #81
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148408487
Wij hadden afgelopen nacht zo'n huil nacht. En wat er nou was? Tot half 3 in de weer geweest. Ook praten erbij, puzzel maken, kerstboom, tablet, kwam allemaal voorbij, maar wel met huilen dus :?
En nu dus zojuist een nachtangst, lastig om het verschil te merken, maar ze was nu aan het krijsen en duurde ruim een kwartier en na afloop keek ze rond en wilde ze weer slapen (niet zo gek ook natuurlijk). Waar het nu weer vandaan komt? Geen idee... nu hoop ik alleen dat we het gehad hebben en ik weer een goede nacht kan slapen.
Anouk zei wel vanmorgen dat ze goed geslapen had :D

Animalmix, je MOET niks hè? Ik zeg altijd poepen en plassen moet je, verder niets ;) (maar ik snap het wel hoor)
pi_148408656
Gek Susie!! R heeft ook soms dat ze in dr slaap huilt en onrustig is maar geen idee of het nacht angst is.
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_148409016
Hier ook een peuter die s nachts ineens aan het spoken is.
En s avonds niet wil slapen.
pi_148409301
Ze vindt hier haar nieuwe bed erg spannend..ze vraagt om haar oude baby bed :{ gisteren en eer gisteren samen met mij op het grote bed in slaap gevallen en toen bracht ik dr rond middernacht naar haar bedje aar vanavond ging ik mee liggen in haar bedje en zo viel ze in slaap tegen mij aan O+ O+ *;

Vervelend Kyara -O- slaapt ie nog zo lang overdag?
pi_148409495
Nee, soms helemaal niet, soms wel en dan plukken we hem wel eerder op bed.

Maar hij is ook heel verkouden. Moet ook erg veel hoesten en zo. En ik denk dat hij ook aan een ander bed toe is. Het past allemaal niet lekker meer.
  woensdag 7 januari 2015 @ 07:17:00 #86
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148415779
Nachtangst merk je wel. Er is geen contact te krijgen en in het ergste geval wordt er geschopt en geslagen.
Maandag was ze echt gewoon onrustig en zachtjes aan het huilen, gisteren was het dus krijsen :'( . Maar gelukkig daarna niet meer gehoord.

Dan moet je toch eens aan de schilder Kyara ;)
  woensdag 7 januari 2015 @ 08:34:09 #87
348178 NotTheSame
pi_148416366
Hier is de levendige fantasie inmiddels ingeslagen. Bang voor draken, dinosauriërs, spinnen, vliegen, you name it.
Ze slaapt nu met een zaklamp in d'r bed, papa heeft al een keer een dinosaurus via de voordeur buiten gezet en ik mocht een draak door de wc gaan spoelen :').

Ik merk wel dat ze langer slaapt sinds ze in d'r peuterbed ligt. Ze ligt namelijk nu nog op 1 oor ;).
pi_148416474
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 07:17 schreef Susie het volgende:
Dan moet je toch eens aan de schilder Kyara
ja.... zodra ik weer energie heb....
pi_148416496
quote:
2s.gif Op woensdag 7 januari 2015 08:45 schreef Kyara het volgende:

[..]

ja.... zodra ik weer energie heb....
Dus ergens rond de puberteit krijgt M zijn peuterbed ;)
pi_148416907
Dat is meteen ook het nadeel van tweedehands meuk. Was veel liever naar de ikea gereden, bed in geladen en opgezet :@ Maar ja, dat doe je ook niet als je al wat hebt staan he.
pi_148417814
:W Ik kom ook weer eens aanwaaien...

Mijn lieve peuter slaapt ook in zijn peuterbed ^O^ Dikke prima dit keer! 8-)

Het plassen op de wc wil nog niet zo lukken dus we lassen een pauze in. Hij wil wel graag zonder luier, voelt dat hij moet plassen en dan is het te laat.
pi_148422529
Wij vroegen ons ook af of het slapen in een groter bed de oplossing zou zijn. Maar voor hetzelfde geld wordt het daarmee alleen maar erger en kan hij dan ook nog zijn bed en kamer uit.

's Avonds niet willen/kunnen slapen was hier wel steeds het teken dat hij aan minder slaap toe was. Dus of middagslaapje eruit of wat later naar bed. Alleen heeft hij weer meer indrukken te verwerken nu hij overdag niet meer slaapt, dus in de nacht onrustiger. Ik hoop maar dat dat een kwestie van wennen is, want met slaapje ligt hij vaak pas rond 21.30 te slapen.

Cyntiaa, jammer dat het plassen op de wc nog niet goed gaat. Peuter heeft hier wel interesse in het potje, maar hij wil er hooguit 2x per week op zitten. Gister wilde hij opeens, maar ik was net zelf aan het plassen. Toen ik klaar was en hem wilde helpen, zegt hij droog: "Ja nou hoef ik niet meer." _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_148424702
Cyntia wat goed van het peuterbed.
Plassen komt vanzelf!!

Is dit herkenbaar bij een net tweejarige?

Mama: "Wat wil je op de boterham? Peuter: "Smeerkaas" Mama smeert boterham met smeerkaas.
Peuter: "Neeeeeeee, worst" Peuter krijgt toch boterham met smeerkaas. Mama snijt deze in kleine stukjes. Peuter: "Neeeeeee wil niet kleine stukjes wil grote boterham" Gevolg drama, krijsen, huilen, op de grond liggen.....

Peuter mag een filmpje op de iPad kijken. Mama: "Wat wil je kijken?" Peuter: "Peppa Pig Nieuwe schoenen" Mama zet deze op. Peuter: "Nee niet nieuwe schoenen. Pannenkoeken!" Mama swicht naar de aflevering van de pannenkoeken. Peuter: "Nee toch nieuwe schoenen!" Gevolg drama, krijsen, huilen, op de grond liggen.....

Peuter krijgt haar schoenen aan. Peuter: "Nee niet schoenen aan. Laarzen aan!" Mama: "Nee vandaag doen we de schoenen aan" (red: we gingen op verjaarsdagsvisite) Gevolg drama, krijsen, huilen, op de grond liggen.....

Enz. enz.

Ik trek de conclusie: gevalletje van eigen identiteit en eigen mening ontwikkelen.....
Zwaar vermoeiend wel }:|
  woensdag 7 januari 2015 @ 13:32:19 #94
244125 laziness
pi_148424784
Welkom tot het peutertopic. Nu hoor je er echt bij :+

Een feestje is het elke dag *O*
pi_148424861
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:32 schreef laziness het volgende:
Welkom tot het peutertopic. Nu hoor je er echt bij :+

Een feestje is het elke dag *O*
Bedankt voor de bemoedigende woorden :P
  woensdag 7 januari 2015 @ 13:38:21 #96
244125 laziness
pi_148425075
Ollie is bijna 4 en heeft dat soort buien niet meer hoor dus houdt moed :P

Mijn jongetje ging vandaag voor het eerst wennen. Hij was zo wijs met zijn rugzak om al huppelend en kwebbelend naast me :{ O+
Hij vond het geweldig en volgens de juf was het alsof hij er al jaren is. Mijn grote stoere O+

pi_148426136
Boh Lazi. Stoer jochie! En wat gaat het toch hard. Ik kan me jouw zwangerschap in Z&G nog wel herinneren.
pi_148426222
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:30 schreef Animalmix het volgende:
Cyntia wat goed van het peuterbed.
Plassen komt vanzelf!!

Is dit herkenbaar bij een net tweejarige?

Mama: "Wat wil je op de boterham? Peuter: "Smeerkaas" Mama smeert boterham met smeerkaas.
Peuter: "Neeeeeeee, worst" Peuter krijgt toch boterham met smeerkaas. Mama snijt deze in kleine stukjes. Peuter: "Neeeeeee wil niet kleine stukjes wil grote boterham" Gevolg drama, krijsen, huilen, op de grond liggen.....

Peuter mag een filmpje op de iPad kijken. Mama: "Wat wil je kijken?" Peuter: "Peppa Pig Nieuwe schoenen" Mama zet deze op. Peuter: "Nee niet nieuwe schoenen. Pannenkoeken!" Mama swicht naar de aflevering van de pannenkoeken. Peuter: "Nee toch nieuwe schoenen!" Gevolg drama, krijsen, huilen, op de grond liggen.....

Peuter krijgt haar schoenen aan. Peuter: "Nee niet schoenen aan. Laarzen aan!" Mama: "Nee vandaag doen we de schoenen aan" (red: we gingen op verjaarsdagsvisite) Gevolg drama, krijsen, huilen, op de grond liggen.....

Enz. enz.

Ik trek de conclusie: gevalletje van eigen identiteit en eigen mening ontwikkelen.....
Zwaar vermoeiend wel }:|
Yep. Herkenbaar.

Op dit moment zit peuter in de uitprobeerfase.

I: mag ik een koekje?
Mama: nee <insert reden>
I: jawel *)

I: mag ik een chocolaatje?
Mama: nee, ook niet.
I: niet nee zeggen! :(

I: mag ik hiermee gooien (altijd iets dat stuk kan, zeg maar)
Mama: nee joh, dan gaat het stuk!
I: wel! *gooi*

etc.. :P

De fase dat hij zelf steeds van mening verandert is nu wel over, scheelt dat? ;)
Nu moet hij nog even doorkrijgen dat 'netjes vragen' niet direct betekent dat je je zin krijgt. Opgroeien is zo moeilijk soms :P.

Lazi O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_148426323
Billie zegt sinds een paar dagen heel trots en met big smile tegen me: Ik hou heel veel van jou!! :D.
Zo lief O+.

Al die probeerfases zijn zo herkenbaar. :') Peuters O+
pi_148426441
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:06 schreef Kuukske het volgende:
Billie zegt sinds een paar dagen heel trots en met big smile tegen me: Ik hou heel veel van jou!! :D.
Zo lief O+.

Al die probeerfases zijn zo herkenbaar. :') Peuters O+
Aaaah O+. Gister zei mijnes dat ook en wilde hij steeds knuffelen. Alleen was ik bezig met hem naar bed te brengen, dus ik vermoed dat het een uitsteltactiek was. Het werkte :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_148426515
Hahaha, ja mijnes ook. Man had hem naar bed gebracht en ik was toevallig ook boven. "Mama knuffel?" Oké.. "Mama liggen?" Nee je gaat lekker slapen. "mama kus?". Oké. "Drinken?"

Ik vind dat stiekem wel heel schattig. Hij wil zo graag bij ons beneden zijn 's avonds. De wereld is veel te interessant om te slapen.
pi_148429878
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:04 schreef Phaidra het volgende:
Nu moet hij nog even doorkrijgen dat 'netjes vragen' niet direct betekent dat je je zin krijgt. Opgroeien is zo moeilijk soms .
hehe herkenbaar...
We hebben Luc eindelijk zo ver dat het niet meer "Ik wil" maar "Mag ik.... alsjeblieft?" maar als het antwoord dan nee is, dan is het mis _O-
Arm jong :D
  woensdag 7 januari 2015 @ 16:30:06 #103
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148432368
Oh Lazi, wat ziet hij er al groot uit O+
pi_148442687
Ean zegt hier ook als ze iets in het winkelwagentje ziet liggen wat lekker is. Mama ik wil jou een kus en knuffel geven want ik vind je lief.
En ook drama als ik nee zeg op koekje/tv/of wat dan ook.

Poes hoe is het nu met billy?

Lazi je grote man bijna naar school hij kijkt er super trots bij.
pi_148461766
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:39 schreef ferrari_rood het volgende:
Ean zegt hier ook als ze iets in het winkelwagentje ziet liggen wat lekker is. Mama ik wil jou een kus en knuffel geven want ik vind je lief.
En ook drama als ik nee zeg op koekje/tv/of wat dan ook.

Poes hoe is het nu met billy?

Lazi je grote man bijna naar school hij kijkt er super trots bij.
Gisteravond weer gespuugd in bed. Luuf onder de voetjes gesmeerd en toen ging het al beter met het hoesten.
Vanmorgen bij de huisarts geweest. Ze kon niks vinden in de oortjes/keel, longen waren ook slijmvrij.

Omdat Billy verder goed eet en energiek is vindt ze het hoesten niet zorgwekkend. Het hoort allemaal bij het weerstand opbouwen, het ene kind wordt daar vaker ziek van dan de ander. En hij zit een dag op de opvang, dus daar vliegt ook van alles rond natuurlijk, hij pikt dat allemaal op nu.

Ik mag nu gaan neussprayen en dan moet het gauw weer over zijn.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 08:59:22 #106
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_148494489
hoi, ik kom ook maar weer eens kijken hier, wil toch weer wat vaker meeschrijven... heb pas sinds afgelopen dinsdag weer internet, want we zijn half december verhuisd.

Ook hier een ziek meisje, sinds gisteravond. .... en nu ligt ze weer te slapen op de bank. ze voelt best heet aan. Zit te twijfelen, of t ff aankijken, of vloeibare ibrufen geven? ze drinkt wel
  vrijdag 9 januari 2015 @ 09:31:19 #107
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148495002
Welkom terug PE! Verhuizing goed gegaan? Kinderen van slag of viel het mee?

Ik geef zelf eigenlijk alleen pcm als ze zich ook echt naar voelen of pijn hebben. Bij alleen koorts zou ik het aan het lichaam zelf overlaten.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 09:41:12 #108
348178 NotTheSame
pi_148495200
Welkom terug PE! Al een beetje gewend in het nieuwe huis?

Hier ook alleen pcm als ze zichzelf in de weg zit bij ziekte.

Wat een weer buiten :(. Gisteren de godsganse dag regen en vannacht stormen, niet normaal. Draak was om 6.15uur al wakker door dat geloei en geknots rond ons huis. Fijn dat we wat vrijer wonen nu, maar met dit weer is het niet leuk :O .
  vrijdag 9 januari 2015 @ 10:04:59 #109
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148495838
Hier begint peuter een beetje bijdehand te worden.

"D is lief he. Mag ze een koekje? O-) "
  vrijdag 9 januari 2015 @ 10:16:20 #110
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_148496169
ja verhuizing ging goed. we kregen vrijdags de sleutel, en zaterdag sliepen we hier al. cristel en jordy hebben toen bij mn ouders geslapen, en Wesley heeft meegeholpen met verhuizen. (zaterdag alle spullen uit het oude huis gehaald, en zondag de dingen buiten en uit de garage...)
Ging eigenlijk gelijk goed met slapen, we hebben geen traphekje meer staan, en ze gaat dus zelf Naar boven of beneden. ik vind het wel handig.
Merk ook wel dat ze alle 3 wat rustiger zijn, en ik ook.
pi_148496689
Ja hoi...
Mijn kind is 2....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 10:54:52 #112
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148497460
Hoi Tico, gefeliciteerd met je peuter!

Fijn dat het goed is gegaan PE!
  vrijdag 9 januari 2015 @ 11:54:22 #113
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_148500074
Gefeliciteerd tico!
pi_148500100
Thanks lady's.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 13:13:19 #115
348178 NotTheSame
pi_148503164
Klinkt goed P-E! Zijn de kinderen nu ook van school veranderd?

Tico gefeliciteerd met B. en welkom hiero!

M. van Kyara bijdehandje O+!
  vrijdag 9 januari 2015 @ 13:20:49 #116
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_148503428
Nee, ze zitten nu voor het 2e schooljaar hier in nl. bevalt goed.
cristel zit ook op de Psz, maar daar ben ik niet zo kapot van...
pi_148504769
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 10:04 schreef Kyara het volgende:
Hier begint peuter een beetje bijdehand te worden.

"D is lief he. Mag ze een koekje? O-) "
Whaha was de vervolgvraag: mag ik er dan ook eentje?

Tico welkom met je peuter!! Gefeliciteerd!

PE beterschap met je meisje!
pi_148506899
Gefeliciteerd Tico!
pi_148508283
Gefeliciteerd Tico! *O*
pi_148512324
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:04 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Yep. Herkenbaar.

Op dit moment zit peuter in de uitprobeerfase.

I: mag ik een koekje?
Mama: nee <insert reden>
I: jawel *)

I: mag ik een chocolaatje?
Mama: nee, ook niet.
I: niet nee zeggen! :(

I: mag ik hiermee gooien (altijd iets dat stuk kan, zeg maar)
Mama: nee joh, dan gaat het stuk!
I: wel! *gooi*

etc.. :P

De fase dat hij zelf steeds van mening verandert is nu wel over, scheelt dat? ;)
Nu moet hij nog even doorkrijgen dat 'netjes vragen' niet direct betekent dat je je zin krijgt. Opgroeien is zo moeilijk soms :P.

Lazi O+.
Zo herkenbaar. Met de toevoeging dat als ik iets zeg hij nee zegt of wel zegt (natuurlijk altijd tegenovergesteld tot wat ik zei). En de waarom fase is hier ook hard van stapel gegaan. Op elk antwoord volgt het volgende waarom (makkelijk 10-15 keer).

Animal ben je weer beter?

Lazi, wat een trotse grote jongen.

Tico gefeliciteerd met je peuter!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_148522889
Tico gefeliciteerd *O*
  vrijdag 9 januari 2015 @ 21:31:28 #122
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_148523929
Gefeliciteerd Tico!
I`m not weird. I`m limited edition.
  zondag 11 januari 2015 @ 08:43:22 #123
348178 NotTheSame
pi_148560136
Kyara gefeliciteerd met je 3-jarige peuter *O* !
  zondag 11 januari 2015 @ 09:41:30 #124
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148560478
Alweer 3 jaar ook! Gefeliciteerd met je grote jommen! *O*

En Tico ook nog gefeliciteerd met je peuter *O*
  zondag 11 januari 2015 @ 11:23:10 #125
244125 laziness
pi_148561521
Kyara gefeliciteerd *O*
  zondag 11 januari 2015 @ 13:07:08 #126
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148564139
Kyara gefeliciteerd *O* goh ik dacht dat M al 3 was :@

En welkom Ticootje :W

Leuke foto van de eerste schooldag en wat is die altijd leuk gekleed ^O^
Rayen 2½ jaar!
pi_148565481
Gefeliciteerd Kyara! *O*
pi_148565504
Kyara gefeliciteerd met M.
pi_148567866
gefeliciteerd!

Iemand nog ervaring/ de gouden tip hoe je de eetlust weer kan aanwakkeren na diarree/ buikgriep?

mijn zoontje heeft zo al bijna geen spekjes, maar na een paar dagen waterdunne ontlasting om de 2 uur kun je echt de botten tellen...het lijkt gelukkig weer ietsje beter te gaan en drinken doet hij gelukkig ook, nu het eten weer langzaam opbouwen, maar hij heeft nergens zin in...
pi_148568167
Gefeliciteerd M!!!!!
  zondag 11 januari 2015 @ 16:05:35 #131
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148570097
Dank jullie wel! O+

Vanavond meer...
pi_148573791
Kyara, gefeliciteerd met M! *O* *O* *O*
  zondag 11 januari 2015 @ 20:36:31 #133
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_148581053
Kyara, gefeliciteerd!!
Soms heb je van die momenten dat je moet lachen, maar dat je dat eigenlijk niet moet doen...
Larissa heeft weer problemen met eten, en ze heeft nu een nieuwe smoes:
"Mama, ik heb kramp in mijn arm" :')
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_148582252
Kyara gefeliciteerd!
  zondag 11 januari 2015 @ 22:32:48 #135
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148588451
Verjaardagsspam!

kaarsjes uitblazen

taart eten

Met lievelingscadeau: de bus

peuter, nog steeds <3
pi_148589092
O+ Mooie spam
pi_148591456
Mooie foto's Kyara!
En ook hier alsnog gefeliciteerd :*

Larissa :D lekkere druif! Goed verzonnen wel.

Zana, ik denk niet dat je het echt kan opwekken. Misschien ook juist rustig beginnen als zijn maag leeg is. Crackers, beschuitje enzo.
En vooral dingen die hij lekker vindt. Niet te Moeilijk denken. Als hij een droge boterham wil, dan een droge boterham. Als hij het maar lekker vindt.
Het komt vanzelf weer. Ook al is de diarree over, dan hebben zijn maag en darmen nog wel te herstellen.
Beterschap.
pi_148596773
Leuk Kyara!
pi_148596966
Lieve Kyara, hier ook nog gefeliciteerd met M! Wat een prachtige foto's! O+ Ik vind hem ook echt opeens weer ouder lijken.

Haha, die Larissa weet het wel leuk te brengen :D. Ik lag ook heel pedagogisch onverantwoord in een deuk toen I. dit weekend heel nonchalant antwoordde op de vraag of hij een appeltje wilde eten: "nee, bedankt mama, liever niet". Oud wijf :').

Zana, eens met danic. Een kind dat niet wil eten, wil niet eten... Helaas. Ik ken het probleem, mijnes heeft ook weinig reserves en heeft zelfs een keer sondevoeding moeten krijgen toen hij ziek was. Het heeft ons maanden gekost om daarna weer op het niveau te komen van voor zijn ziekenhuisopname. Hij vond eten eng, assosieerde het met pijn en dat had echt enorme impact. Over het algemeen volgt na een periode ziek zijn vanzelf weer een periode waarin veel gegeten wordt. Nu lijkt het me beter om hem te volgen. Wel vaak aanbieden (veel verschillende dingen, waarvan je weet dat het meestal goed gegeten wordt), maar niet aandringen als hij niet wil. Wij merkten dat onze peuter ook reageerde op onze bezorgdheid door juist niet te willen eten. Bij oma ging het bijvoorbeeld veel beter dan bij ons.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 12 januari 2015 @ 10:01:49 #140
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_148597448
Jeej, fotospam :D
Mooie foto's!

Wij hebben vanmiddag een afspraak bij de kinderarts... en ik ben heel erg zenuwachtig.
Waarom?
De vorige keer was de kinderarts totaal niet tevreden over Larissa haar groei. Ze moest meer eten maar ik mocht haar niet dwingen..
De diëtist wilde dat ik haar elke keer een drankje ging geven, maar had geen tips om haar juist beter te laten eten.

Gelukkig had de ambulante hulp dat wel. We hebben met z'n allen (ik, papa, opa en oma) afgesproken dat ze minimaal 5 happen van elke maaltijd moet eten. Niet dat we dat gelijk zeggen, alleen op momenten dat ze al gelijk gaat protesteren, of smoesjes gaat verzinnen (zoals nu dus: ik heb kramp in mijn arm :') )

Het werkt wel aardig, het haalt in ieder geval wat spanning weg, omdat we niet per maaltijd bepalen of we haar van tafel laten gaan, of dat we erop staan dat ze eet, omdat ze de keer ervoor niet gegeten heeft.

Kijken of we dat terug zien in de curves *duim duim duim*

De drankjes van de dietist drinkt ze nauwelijks, dus dat is niet de oplossing (ondanks dat ik het als chocolademelk of milkshake presenteer).
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  maandag 12 januari 2015 @ 10:40:21 #141
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_148598153
Die drankjes zijn ook niet te drinken, heb je het wel eens geproefd?

Ik begrijp goed dat je nerveus bent, al kan je er zelf niet zoveel aan veranderen, wel naar dat ze niet goed eet.

Ik begrijp niet zo goed waarom de dietiste geen advies had? Roomboter gebruiken op alles wat ze eet, incl een klontje door haar avondeten. Volle melkproducten gebruiken, volle kwark geven. Vette kaas geven, evt ook zo als tussendoortje.
Weet je ook waarom ze niet eet? Uit protest of heeft ze gewoon geen trek?
Lastig hoor, het is een van de weinige dingen waarop je weinig tot geen invloed hebt.

*En verder, hoi zwaai naar de rest, ik lees hier nog wel geregeld, schrijf alleen niet meer zoveel.*
pi_148599070
Ik heb nu 2 kinderen die leven op lucht en liefde. Als Bram in de ochtend 1 hapje beschuit eet is het al heel wat...
En Leyla verplichten we nu dat ze in de ochtend gewoon haar beschuitje / rijstwafel / cracker gewoon opeet. Gewoon ze blijft zitten tot het op is.

Maar het is lastig. Je wilt ze toch graag op een gezonde manier wat extra voeden... Kijk met elke dag patat en pannenkoeken en koekjes en chipjes zouden ze hier ook wel meer eten, maar jammer de bammer... Als je je avond eten niet lust, dan eet je maar niet. Ook bij Leyla, terwijl ook zij echt moet gaan groeien...

Maar wat we wel doen, er zijn nu eenmaal echt wel gezondere dingen die alledrie de kinderen echt goed eten, en dat eten we dan wel minimaal 1x per week...
  maandag 12 januari 2015 @ 11:17:11 #143
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148599075
Succes TT! Kan mij voorstellen dat je wat nerveus bent. Ik ben het altijd omgekeerd, dat ze niet te zwaar is :X Aan de andere kant, Anouk was bij geboorte al zwaar :+
Ik zeg altijd dat ze al een voorsprong had.
  maandag 12 januari 2015 @ 11:20:26 #144
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_148599199
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 10:40 schreef Juud79 het volgende:
Die drankjes zijn ook niet te drinken, heb je het wel eens geproefd?

Ik begrijp goed dat je nerveus bent, al kan je er zelf niet zoveel aan veranderen, wel naar dat ze niet goed eet.

Ik begrijp niet zo goed waarom de dietiste geen advies had? Roomboter gebruiken op alles wat ze eet, incl een klontje door haar avondeten. Volle melkproducten gebruiken, volle kwark geven. Vette kaas geven, evt ook zo als tussendoortje.
Weet je ook waarom ze niet eet? Uit protest of heeft ze gewoon geen trek?
Lastig hoor, het is een van de weinige dingen waarop je weinig tot geen invloed hebt.

*En verder, hoi zwaai naar de rest, ik lees hier nog wel geregeld, schrijf alleen niet meer zoveel.*
Ik vond ze nog best aardig eigenlijk, iedereen zei dat ze niet te drinken waren, maar misschien hebben wij een net iets andere soort? Het was ook niet dat Larissa ze niet lekker vond, ze had er gewoon geen zin in :P
En inderdaad, ze heeft gewoon vaak geen trek. Geen zin om te eten. Ze wil ook geen patat, of pannenkoeken. Het enige wat er wel altijd in gaat is snoep en koek (krijgt ze niet, want als ze niet goed eet, mag ze ook niet snoepen). Bietjes en broccoli en witlof vind ze lekker, maar dat verschilt per dag, dus het is geen garantie dat ze dat dan de volgende keer ook eet.

Volle producten krijgt ze ook, maar ze eet het vaak dus gewoon niet :(

Op de opvang eet ze wel, en ik heb onderhand alles van de opvang hier ook geprobeerd; geen succes
pi_148599228
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:17 schreef Susie het volgende:
Succes TT! Kan mij voorstellen dat je wat nerveus bent. Ik ben het altijd omgekeerd, dat ze niet te zwaar is :X Aan de andere kant, Anouk was bij geboorte al zwaar :+
Ik zeg altijd dat ze al een voorsprong had.
Zolang ze netjes op haar eigen lijntje zit is dat ook niet erg, maar ze kunnen wel zien of het lijntje naar boven gaat afwijken, dus dat ze ook voor haar groei eigenlijk teveel is aangekomen..

Ik had het toen met Jen, die was bij het laatste bezoek toch wat meer aangekomen als dat voor haar normaal was. Jenny is gewoon een prima meisje wat echt niet te dik is. Maar ik snap dat overgewicht echt wel een ding is en ik vind het ook goed dat ze je als ouder erop attent maken, zeker als je nog op een punt zit waar je prima het tij kan keren.
Wij gaven elke dag een pakje drinken mee naar school... Dat zit echt barstend vol suiker.. We hebben nu gewoon bekers, en die vullen we met ranja. Het is en goedkoper en wat gezonder.
Tussendoortjes wat vaker met fruit en wat minder vaak een koekje...
pi_148599340
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:20 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Ik vond ze nog best aardig eigenlijk, iedereen zei dat ze niet te drinken waren, maar misschien hebben wij een net iets andere soort? Het was ook niet dat Larissa ze niet lekker vond, ze had er gewoon geen zin in :P
En inderdaad, ze heeft gewoon vaak geen trek. Geen zin om te eten. Ze wil ook geen patat, of pannenkoeken. Het enige wat er wel altijd in gaat is snoep en koek (krijgt ze niet, want als ze niet goed eet, mag ze ook niet snoepen). Bietjes en broccoli en witlof vind ze lekker, maar dat verschilt per dag, dus het is geen garantie dat ze dat dan de volgende keer ook eet.

Volle producten krijgt ze ook, maar ze eet het vaak dus gewoon niet :(

Op de opvang eet ze wel, en ik heb onderhand alles van de opvang hier ook geprobeerd; geen succes
En de tussendoortjes, ga je dan even samen zitten? En dat jij dus ook eet...
Op de opvang zit de hele groep om 10 en 3 ook te eten he? Misschien zien eten doet eten?
pi_148601757
Hier ook een drama met eten hoor. Haar reactie is mijn buik is echt vol, om even later te zeggen dat er wel een plekje is voor een toetje en ja voor koek en snoep.

Ze wil nu ook niet meer bij de go eten, want daar moet ze wel d'r boterham op eten. Nou ja moeten zo zwart/wit is het niet. Maar ze wil geen korstjes dus wil thuis eten.

Succes TT
  maandag 12 januari 2015 @ 13:43:50 #148
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148603520
Zeker goed dat ze er opletten hoor, laatste keer boog haar lijntje wat af, dus erg fijn. Wij letten er zelf ook op, aangezien er al 3 in de familie (neefjes en nicht) zijn met overgewicht en dat wik ik voor Anouk echt niet. (En ik ben zelf ook te zwaar....working on it ;) )
  maandag 12 januari 2015 @ 13:49:18 #149
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_148603687
Ohai! :W
3!
  maandag 12 januari 2015 @ 17:34:39 #150
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148610793
:W Jij ook hier? :P
  maandag 12 januari 2015 @ 18:43:38 #151
95408 Incantrix
pi_148613807
Yesh! De prinses is reeds een peuter, jawohl ;)
3!
  maandag 12 januari 2015 @ 20:07:41 #152
244125 laziness
pi_148617660
Tankgirl, de monkeyplatter al geprobeerd om dr toch tussendoor wat extra te laten eten?
En hoe ging het bij de arts?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 12 januari 2015 @ 20:11:36 #153
147316 crew  DJMO
#trut
pi_148617819
i know, post hier vrijwel nooit. Maar heb nu toch een vraag over het gedrag van mijn peuter .. Bij vrijwel alles wat er gebeurt/gebeuren moet wil hij de regie in handen hebben. Voorbeeldje: gisteren moest hij gaan douchen en daarvoor moet hij door mijn slaapkamer heen. Nou zit mijn deur altijd op de knip, om te voorkomen dat ze per ongeluk de deur open laten staan en de kat er naar binnen glipt. Maar ik mocht de deur pas van de knip afhalen van hem als hij zich had uitgekleed. En zo gaat het met letterlijk alles. Als we naar boven gaan moet ik halverwege de trap wachten, anders weigert monsieur om naar boven te komen. In de winkel moet en zal hij mijn portemonnee in handen hebben om het wisselgeld in terug te stoppen. Het is niet voldoende dat ik hem openhoud voor hem, nee hij moet en zal werkelijk alles doen. Ik herken dit totaal niet van m'n kleuter, dus ik vraag me af of het een fáaaase is en in hoeverre er ik in mee moet gaan ...
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

maandag 12 januari 2015 @ 20:21:17 #154
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_148618199
Helemaal herkenbaar DJMO! Als ik eerder naar boven ga, moet ik eerst weer naar beneden zodat ventje 'kan winnen'. Als ik een banaan pel maar niet op de manier waarop hij dat wilde, moet ik de banaan 'maken' en het ritueel herhalen. Laatst trok ik per ongeluk door nadat hij had gepoept. Drama: het is eérst poepen, dan samen de drol bestuderen, dan kontje vegen, dan papier in pot, dan ventje doortrekken (dat hij op de knop drukt dan he). Klopt die volgorde niet dan is het gillen. Moest gister zelfs de poep terug in z'n billen stoppen (zodat we het over konden doen)! :D
pi_148618288
Ik vind bijna alle gedrag een fase. Ooit (al is het pas bij volwassenheid) gaat het gedrag over. :D
Maar hoever je moet gaan is echt aan jezelf. Kijken wat voor jou de grenzen zijn en in hoeverre je zijn wensen kan respecteren. Als bepaalde dingen echt jouw grenzen voorbij gaan leg je hem uit dat je snapt dat hij het zo wil, maar dat dat niet kan, omdat (en dan de reden)
  maandag 12 januari 2015 @ 20:23:46 #156
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_148618300
Ow en hoe ik ermee om ga? De ene keer speel ik het spel mee, de andere keer laat ik hem weten dat zijn eisen niet redelijk zijn (doe eens niet zo gek)! Afleiden helpt ook (hee, daar ligt een autotje, wil je die even opruimen)?
pi_148618587
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:49 schreef Incantrix het volgende:
Ohai! :W
Gefeliciteerd!! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 12 januari 2015 @ 20:35:24 #158
147316 crew  DJMO
#trut
pi_148618682
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:23 schreef Omentielvo het volgende:
Ik vind bijna alle gedrag een fase. Ooit (al is het pas bij volwassenheid) gaat het gedrag over. :D
Maar hoever je moet gaan is echt aan jezelf. Kijken wat voor jou de grenzen zijn en in hoeverre je zijn wensen kan respecteren. Als bepaalde dingen echt jouw grenzen voorbij gaan leg je hem uit dat je snapt dat hij het zo wil, maar dat dat niet kan, omdat (en dan de reden)
dat heb ik dus vanavond gedaan bij het eten koken .. hij wilde persé helpen. Prima, je mag de champignons doen (heb zo'n multirasp, leg er een champ op, druk omlaag en je hebt plakjes). Maar even later wilde hij in een pan kokend water roeren, dat ging me even iets te ver. Toen heb ik 'm gevraagd hoe laat het was en hij sprintte gelijk naar de woonkamer om op de klok te kijken :P maar helaas werkt dat afleiden dus niet altijd ..

maar het gedrag is dus herkenbaar, blij om :Y :P

pi_148619195
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:23 schreef Omentielvo het volgende:
Dat ligt o.a. aan de ernst en oorzaak van het gedrag. Soms gaat het niet zomaar vanzelf over.

[ Bericht 7% gewijzigd door Vanyel op 12-01-2015 21:09:37 ]
  maandag 12 januari 2015 @ 20:53:42 #160
244125 laziness
pi_148619356
Hoe is het nu bij jullie Vanyel?
  maandag 12 januari 2015 @ 21:03:27 #161
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_148619740
Hoe zit dat dan, Vanyel? Heb je daar misschien wat leesvoer over?

wel vervelend, sterkte.
pi_148619747
Tankgirl Hoe groot is Larissa nu?
pi_148619782
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Vanyel op 12-01-2015 21:49:06 ]
pi_148619914
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:03 schreef Aventura het volgende:
Hoe dan, Vanyel? Heb je daar misschien wat leesvoer over?
Ik heb zelf niet zoveel, maar op de website van Basic trust moet je wel een hoop kunnen vinden.
Heel wonderlijk, wij hebben in een week of zes echt een bizarre omslag en verbetering gezien sinds we hiermee zijn begonnen.
  maandag 12 januari 2015 @ 21:31:35 #165
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148621086
Inca! Welkom met je peutertje!

TT, hoe was het bij de KA?

Vanyel, wat moeilijk zeg. Wel fijn dat jullie verbetering zien. Lijkt me ook nog best lastig om er achter te komen waar het probleem zat, en hoe het op te lossen zeg. Ken jullie situatie verder niet eerlijk gezegd.
pi_148622108
quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:31 schreef Kyara het volgende:
Vanyel, wat moeilijk zeg. Wel fijn dat jullie verbetering zien. Lijkt me ook nog best lastig om er achter te komen waar het probleem zat, en hoe het op te lossen zeg.
Hou op schei uit, dat is inderdaad echt gedoe. Is niet het eerste waar wij aan dachten bij een mindere ontwikkeling en moeilijk gedrag.
  maandag 12 januari 2015 @ 21:49:16 #167
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148622159
Ja precies. Hoe kom je daar achter? Door de hele zorgmolen in te gaan?
pi_148622180
Lekker inconsequent ben ik met spoilers..

We zochten eigenlijk iets als systeemtherapie thuis toen een vriendin dit tipte, gebaseerd op een paar opvallende dingen en doorstane issues met haar eigen kind.
Nu ik het zeg, die verdient nog wel een etentje oid voor haar briljante ingeving.

Volgens mij had zij het oorspronkelijk van d en v trouwens. We wilden per se niet zo'n pedagoog die geijkte gedragsmatige dingen ging roepen over meer structuur, beloningsprogramma's en dat soort omdat we daar niet in geloofden.

[ Bericht 43% gewijzigd door Vanyel op 12-01-2015 21:55:23 ]
  maandag 12 januari 2015 @ 21:55:22 #169
244125 laziness
pi_148622537
Ik ben vooral heel blij dat jullie een oorzaak gevonden hebben Vanyel en er gericht mee aan de slag kunnen.
En nog fijner dat ze beter in haar vel zit en weer begint te ontwikkelen!

Hoe ontstaat zo'n probleem als dit nu? Is daar iets over te zeggen?
  maandag 12 januari 2015 @ 21:57:34 #170
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148622667
Wat laziness zegt dus.
pi_148623636
Ja daar is vanalles over te zeggen, maar niet per se openbaar.
In t algemeen is het een combi van een gevoelig kind met bijvoorbeeld ziekenhuisopnames of ziek worden/wegvallen van een ouder, soms zelfs broers of zussen krijgen.
pi_148623707
Heftig Vanyel. Lijkt me ook niet iets wat je 'verwacht' idd. Fijn dat er zo snel verbetering te merken is!

Verder: herkenbaar DJMO. Hier ook een periode van controledrift. Het gaat nu weer ietsjes makkelijker. Als ik tijd/geduld heb, ga ik erin mee (lichtknopje weer even uit doen zodat hij het nog een keer kan doen bijvoorbeeld). Maar dat lukt natuur niet altijd en dan probeer ik uit te leggen waarom. Of belofte dat hij dan straks <...> mag doen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 12 januari 2015 @ 22:20:54 #173
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_148623975
Kinderarts was tevreden *pfew!*
Larissa heeft zich ook prima gedragen deze keer :) Alhoewel ik het aan haar zag dat ze het super spannend vond.
Ze is nu 13 kg en 91,4cm. De vorige keer was ze 89cm en 12kg op 8 september.
pi_148624061
Een kilo *O*
  maandag 12 januari 2015 @ 22:25:51 #175
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_148624235
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:22 schreef Vanyel het volgende:
Een kilo *O*
ja idd, zeker nadat ze dus al een half jaar heeft stilgestaan (als het niet langer is) *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 12 januari 2015 @ 22:33:34 #176
244125 laziness
pi_148624647
Een kilo in een paar maanden is heel mooi! Dat redt de mijne ook al heel lang niet meer. Die doet daar rustig een jaar over. Dus heel fijn dat de arts tevreden was *O*
  maandag 12 januari 2015 @ 22:35:19 #177
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148624731
Fijn TT! *O*
pi_148624914
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:33 schreef laziness het volgende:
Een kilo in een paar maanden is heel mooi! Dat redt de mijne ook al heel lang niet meer. Die doet daar rustig een jaar over. Dus heel fijn dat de arts tevreden was *O*
Ik wilde heel verbaasd doen met mijn 20 kilo kind, maar dat is idd ook al een hele tijd zoveel.
Deze week definitief alle broeken in 104 eruit, het is inmiddels echt genant hoogwater (over naar m.n. 110-116. Was al ff nodig :@). Groeien, dat doet ze onverminderd.
  maandag 12 januari 2015 @ 22:44:13 #179
244125 laziness
pi_148625099
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:39 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik wilde heel verbaasd doen met mijn 20 kilo kind, maar dat is idd ook al een hele tijd zoveel.
Deze week definitief alle 104 eruit, het is inmiddels echt genant hoogwater. Groeien, dat doet ze onverminderd.
Ja 20? :o
Ollie haalde in november op het cb 17,4kg. Die blijft groeien in de lengte maar de kilo's niet echt meer.
Ik trok vorige week de eerste 116 broek aan die ik dacht op de groei gekocht te hebben 8)7
Die moet dan ingesnoerd tot het laatste gaatje van het knoopsgatelastiek want de verhoudingen kloppen niet echt meer :P
pi_148625178
Al maaaanden. Was even een beetje bol, nu trekt de lengtegroei dat weer recht.

Insnoeren is altijd zo jammer dat t nodig is.
  maandag 12 januari 2015 @ 22:46:19 #181
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148625200
Ik ben ook heel benieuwd naar M's stats. Morgen even bellen met het cb want ik heb 2 brieven gehad met 2 verschillende data :')
  maandag 12 januari 2015 @ 22:48:08 #182
244125 laziness
pi_148625273
Helaas kan ik niet fotoooo roepen Vanyel ;)

Ik heb van de week zelf gemeten. 112cm met een gewicht van niks. Precies zijn papa vroeger.
  maandag 12 januari 2015 @ 22:51:17 #183
244125 laziness
pi_148625415
Na de foto die ik van de week zag van M. kan ik me toch niet voorstellen dat je weer zo'n rotopmerking over het gewicht krijgt Kyara }:|
  maandag 12 januari 2015 @ 22:51:59 #184
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148625447
Ik hoop het. Vond het wel lief dat je dat zei trouwens O+
pi_148627814
Mooie stats hoor tankgirl. Prima in verhouding lijkt me zo.

Ik denk dat ik woensdag eens even langs het cb wandel om ze te meten. Wegen weet ik wel. Eva wilde van de week op de weegschaal en die gaf 14.4 aan :o. Waarvan geen idee :')
En in maat 104, dus ze zal net op of over de meter zitten.
Ben nog meer benieuwd naar de lengte van de jongste.
pi_148686430
Gefeliciteerd Kyara!

Tt fijn dat de kinderarts tevreden was.

Welkom Inca en gefeliciteerd!

DJMO herkenbaarheid alom. Hier ook herhaling, afleiding of volgende keer.

Duits praten met mijn peuter maakt zich betaald. Hij babbelt steeds meer woorden en hele zinnen na :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_148687159
Over 4 uur (nou eigenlijk 8 uur) heb ik een peuter :o
pi_148687427
Tankgirl, fijn dat ze goed aangekomen was!

Gister mijn peuter ook even gewogen, hij kwam op 12,2 kg uit (voor het slapen 's avonds, met slaappakje aan). Lengtemaat 92 nu voor de meeste kleding.

Tinu, wat leuk dat L. nu ook Duits gaat praten!

Loj :o O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_148687889
Morgen met Bram en Leyla naar het cb... Ik ben benieuwd.
  woensdag 14 januari 2015 @ 20:27:37 #190
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_148687946
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 20:15 schreef Phaidra het volgende:
Tankgirl, fijn dat ze goed aangekomen was!

Gister mijn peuter ook even gewogen, hij kwam op 12,2 kg uit (voor het slapen 's avonds, met slaappakje aan). Lengtemaat 92 nu voor de meeste kleding.

Tinu, wat leuk dat L. nu ook Duits gaat praten!

Loj :o O+.
Jeetje :D. E is dan gewoon 2 kilo zwaarder :') :@
pi_148689816
Gefeliciteerd verse en jarige peuters! *O*

quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:46 schreef Kyara het volgende:
Ik ben ook heel benieuwd naar M's stats. Morgen even bellen met het cb want ik heb 2 brieven gehad met 2 verschillende data :')
Oh, geef mij er maar eentje. Wij hebben nog steeds geen uitnodiging voor de 2 jaar-afspraak. :')
pi_148690346
Oh, de 2 jaar afspraak hebben wij ook :X
pi_148692813
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 20:27 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Jeetje :D. E is dan gewoon 2 kilo zwaarder :') :@
:D! Maar E. was ook langer zag ik! De laatste 2 maanden is I. echt gegroeid, zowel lengte als gewicht. Bizar dat dat echt in sprongen gaat!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_148693117
Wat zijn de leeftijden, lengte en gewichten dan van jullie kindjes?
Hier een meisje van net 3, 95 cm, 13,3 kilo.
Make my day!
pi_148693381
Ik geloof dat ik volgende week die tweejaarsafspraak heb, meneer is 2jr 3 mnd. Best redelijk op tijd vind ik. De laatste keer was juni dus ik ben wel benieuwd naar stats. Maat 92 sowieso en volgens mij zitten er in elk geval wat kilo's aan sinds afgelopen zomer, die kon hij wel gebruiken.

Ik schat hem een beetje hetzelfde als jouw dochter agter, ongeveer 93 cm en een kilo of 13.
pi_148693656
Jongen, 2j7m, ca. 12 kg en maat 92.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 14 januari 2015 @ 23:07:10 #197
244125 laziness
pi_148694451
Ollie is bijna vier. Nog 3,5 week een peuter.
112cm, ongeveer 18kg en maat 116 (al is dat wisselend per merk)
pi_148694522
Hier op de gok/schatting; net 2, 88cm en net onder de 13 kilo.
pi_148694567
M is net 3, maat 104. Ik gok rond de 100 cm en 16 kg. Over 2 weken weet ik het zeker ;)
  woensdag 14 januari 2015 @ 23:34:48 #200
348178 NotTheSame
pi_148695507
Draak is 3 jaar, weegt 13,2 en gaat nu maat 104 in, dus ik schat haar ook rond de 1m
pi_148695799
E. is 92 cm en 13 kilo. En over een goeie 2 weken 4. Ongelofelijk hoe snel het is gegaan en hoe het tegelijkertijd heel lang en heel kort geleden lijkt dat ze zo klein was. Mn druif ♡

lazi! Ollie is langer dan A. :D lange knappe kerel wordt het later, die zoon van je. Bereid je maar voor op een hoop meiden als ie 16 is :D
:)
pi_148696005
Vanmorgen dus geweest en met een beetje inspanning kwam ik op 99 cm :D
Nog geen meter kind.
Wat ik wel bijzonder vond was Hoe de curve haar gewicht aangaf.
Ruime tijd geleden had ze haar eigen -3 lijn, wat wel zorgelijk was, want ze zakte steeds verder naar beneden.
En nu zit ze tussen de 0 en -1 :o
echt bizar!
pi_148696122
Goeie sprint getrokken danic! *O*
pi_148699638
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 23:41 schreef mignonne het volgende:
E. is 92 cm en 13 kilo. En over een goeie 2 weken 4.
En Dot is 19.6 kg (iets lichter dan ze was) en rond de 108 cm gok ik op basis van mt 110 kleren.
We zouden ze eigenlijk op een rijtje moeten zetten met zijn drieen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 15-01-2015 06:16:43 ]
  donderdag 15 januari 2015 @ 08:49:50 #205
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_148700867
Meisje, nu 2,5 jaar, 91 cm en 14 kg rond (maar dit was 2 maanden terug :+). Ze eet als een bootwerker de laatste dagen dus ik verwacht een groeispurt.

Wat goed Danic!
  donderdag 15 januari 2015 @ 09:11:00 #206
244125 laziness
pi_148701181
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 06:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]

En Dot is 19.6 kg (iets lichter dan ze was) en rond de 108 cm gok ik op basis van mt 110 kleren.
We zouden ze eigenlijk op een rijtje moeten zetten met zijn drieen.
E, Ollie en Dot op deze volgorde van leeftijd naast elkaar :Y
pi_148701552
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 09:11 schreef laziness het volgende:

[..]

Hahaha :D ja psies :D ik kan beter mn oudste in het rijtje zetten, dat steekt minder af :+ (voor de stats, 109 cm en 17,5 kg nu en 5,5 dus.)

Vanyel fijn dat jullie passende begeleiding hebben gevonden! Ik heb de spoilers gemist maar denk wel ongeveer te snappen hoe en wat. Hoe kijk je inmiddels aan tegen het school-gebeuren? Ga je er met een wat beter gevoel in straks? en doe weer es een foto? ben benieuwd O+ En hoe sta je ervoor qua allergie-dingen? Hoe gaat het sowieso met Dot en dr allergieën? En hebben jullie al een gesprek of iets gehad op school erover?

Ze worden zo groot hè, onze mini's. Ik vond het bij de oudste al zo snel gaan, die eerste vier jaar, maar somehow voelde dat heel natuurlijk en geleidelijk enzo. Bij mn jongste nu is het echt alsof ze ineens zo nu van de ene op de andere dag baby-af is en hops schoolkind :') mn baby... ;( maar ze is er wel echt echt aan toe. Wennen ging prima tot nu toe. Volgens de juf had ze de hele dag gekletst. Voor haar doen hoogst uitzonderlijk :D dus ze zal het wel leuk hebben ghehe
pi_148702313
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 09:11 schreef laziness het volgende:

[..]

j
Alleen maar omdat jullie snood voordrongen!
pi_148702374
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 23:41 schreef mignonne het volgende:
E. is 92 cm en 13 kilo. En over een goeie 2 weken 4. Ongelofelijk hoe snel het is gegaan en hoe het tegelijkertijd heel lang en heel kort geleden lijkt dat ze zo klein was. Mn druif ♡

lazi! Ollie is langer dan A. :D lange knappe kerel wordt het later, die zoon van je. Bereid je maar voor op een hoop meiden als ie 16 is :D
Ik heb vanmiddag nieuwe stats voor mijn ukkepuk... Ik gok zelf 98 cm en rond de 13 kilo...
pi_148702457
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 10:10 schreef Vanyel het volgende:

[..]

j
:D

ik weet nog dat ik me écht bezwaard voelde toen mn vliezen braken :') :D
pi_148702483
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 10:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb vanmiddag nieuwe stats voor mijn ukkepuk... Ik gok zelf 98 cm en rond de 13 kilo...
Bram of Leyla?

Ik ben benieuwd of je dame net zo'n spurt gaat trekken straks als E. deed na starten dieet! Kon ineens ein-de-lijk een hele nieuwe garderobe voor t kind regelen :D
pi_148702565
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 10:18 schreef mignonne het volgende:

[..]

:D

ik weet nog dat ik me écht bezwaard voelde toen mn vliezen braken :') :D
:D :o
Leek wel of ik een maand bovenaan stond daar.

Andere vragen liever niet hier, sorry.
pi_148702646
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 10:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:D :o
Leek wel of ik een maand bovenaan stond daar.

Andere vragen liever niet hier, sorry.
snap k :)

en volgens mij stónd je ook een maand bovenaan zo'n beetje, of niet? :D
pi_148702788
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 10:19 schreef mignonne het volgende:

[..]

Bram of Leyla?

Ik ben benieuwd of je dame net zo'n spurt gaat trekken straks als E. deed na starten dieet! Kon ineens ein-de-lijk een hele nieuwe garderobe voor t kind regelen :D
Leyla. :D
BRam zal ongeveer hetzelfde wegen.
pi_148702866
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 10:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Leyla. :D
BRam zal ongeveer hetzelfde wegen.
Ja ik zat ff te twijfelen of Leyla nou al 4 was of niet :') ik raak in de war van die topics :P
Brammie O+ Leyla heeft zo'n lief snoetje <3 heb k dat wel ns gezegd? Volgens mij niet. bij deze :7
pi_148706869
Ja, ik heb weer internet!

Daan is intussen 3 geworden en goed verwend. We hebben de feestdagen rustig gevierd tussen de dozen. En we zijn naar een stad zo'n 80 km verderop verhuisd. Nu bezig met een nieuw start. Daan mist zijn peuterspeelzaal wel een beetje, maar dat gaan we hier ook regelen. Chis draait vrolijk me op zijn nieuwe school. En wij zijn lekker aan het klussen. Buiten de nodige hoest/griep acties om..

Ik denk dat daan nu zo'n 95 cm is en 15 kilo.. De drie jaars afspraak moet nog, zal wel bij het Cb hier moeten, maar kan me zo voorstellen dat deze vergeten wordt door de verhuizing..
pi_148715303
Bram viel wat tegen. Hij eet wel echt slecht, dus het komt niet uit het niets. Meneertje is nu 12 kilo en 88 cm.
Van dat dikke is echt niets over.

Leyla lijkt een lijntje op te pakken. Voorzichtig tevreden dus. Even ook bloed afwachten.
pi_148715625
Oh. Op de curve van bv.com ziet het er gewoon normaal uit. Dat is altijd zo stom van de cb curves. Bram is gewoon normaal gemiddeld. :')
  donderdag 15 januari 2015 @ 19:10:06 #219
244125 laziness
pi_148721636
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 10:10 schreef Vanyel het volgende:

[..]

j
Mignonne wel ja, by far!
Maar ik was ook al vijf dagen over tijd.
Dot was gewoon fashionably late :P
pi_148722518
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 19:10 schreef laziness het volgende:

[..]

Mignonne wel ja, by far!
Maar ik was ook al vijf dagen over tijd.
Dot was gewoon fashionably late :P
Al vijf dagen? 12 hier!
Zou eigenlijk best kunnen dat ik bijna een maand bovenaan stond. Toch eens nakijken.
Ontopic zijn wij net getrakteerd op een 'tiatervoorstelling' van een peuter die plots op haar stoel ging staan en alle dames en heren om aandacht vroeg O+
pi_148729745
Gefeliciteerd DF! En ook nog verhuisd! Ben benieuwd waar naartoe :+

M is volgens mij wel iets kleiner dan 1 meter. Centimeter of 97 denk ik.

en mijn bijna peuters ben ik ook benieuwd naar. Denk 85 cm en 11 kilo of zo

OMG ik heb bijna 3 peuters
pi_148729907
Ik ben ook zo benieuwd naar mijn bijna peuter. Ik denk 77 cm en 10 kilo :D
pi_148730034
Nog steeds maat 74 Omen :D
pi_148732156
Ja :D
Maar ze gaat wel langzaam naar maatje 80 toe.
pi_148737606
Hoi!
Ik hoor erbij ;) :D

Ow, twee weken geleden zelf gemeten en gewogen... 91 cm en 11,5 kilo..
Een lange dunne ;)
  vrijdag 16 januari 2015 @ 06:52:03 #226
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148738138
Anouk was 1 december 97 cm en 16,3 kg :X
pi_148738526
Mijn peuter weegt 15,5 bij ??? iets meer dan een meter.
Mijn dreumes weegt dik 11 bij ???? ergens tussen de 80 en 86cm gok ik.

Ean was afgelopen nacht weer wakker om 02:30 en ik daarna nog steeds de nacht ervoor was het 04:30 en bedacht ze om 06:15 weer te gaan slapen *O* alleen Sac was om 06:20 wakker -O- ik was donderdag vrij maar toch wel erg moe.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 09:06:10 #228
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148739220
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 03:59 schreef Loj het volgende:
Hoi!
Ik hoor erbij ;) :D

Ow, twee weken geleden zelf gemeten en gewogen... 91 cm en 11,5 kilo..
Een lange dunne ;)
Binnenkort ook naar het CB voor de 2 jaar afspraak?
  vrijdag 16 januari 2015 @ 09:06:42 #229
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148739229
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 06:52 schreef Susie het volgende:
Anouk was 1 december 97 cm en 16,3 kg :X
Vergelijkbaar met M nu denk ik :D
pi_148757053
quote:
2s.gif Op donderdag 15 januari 2015 22:04 schreef Kyara het volgende:
Gefeliciteerd DF! En ook nog verhuisd! Ben benieuwd waar naartoe :+

M is volgens mij wel iets kleiner dan 1 meter. Centimeter of 97 denk ik.

en mijn bijna peuters ben ik ook benieuwd naar. Denk 85 cm en 11 kilo of zo

OMG ik heb bijna 3 peuters
We zijn van enschede naar Zwolle gegaan. Iets centraler :+

Daan is ook wel stevig gebouwd geloof ik. Zijn grote broer ging in de peuterleeftijd vooral de lengte in, en gewicht bleef erg achter. Eerst een propje, Nu heeft hij gewoon een slanke bouw. Daan was gemiddeld(tussen 0&+1lijn) als baby, en blijft dat ook ;)
  vrijdag 16 januari 2015 @ 21:09:01 #231
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_148759744
Voor degene die kinetic sand hebben. ...hoeveel hebben jullie gekocht? ik wil wel de echte, dat is volgens mij deze

http://www.trendyspeelgoed.nl/Kinetic-Sand-zand-in-beweging.html

we hebben nu een klein emmertje super sand, maar dat plakt overal aan vast. die uit de link schijnt beter te zijn?
  vrijdag 16 januari 2015 @ 21:26:35 #232
244125 laziness
pi_148760402
Wij hebben een kilo
  vrijdag 16 januari 2015 @ 21:27:00 #233
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148760416
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 21:09 schreef PureEvil het volgende:
Voor degene die kinetic sand hebben. ...hoeveel hebben jullie gekocht? ik wil wel de echte, dat is volgens mij deze

we hebben nu een klein emmertje super sand, maar dat plakt overal aan vast. die uit de link schijnt beter te zijn?
Ik heb toen 1 kilo gekocht, maar achteraf zou ik wat meer kopen.
Door het spelen verdwijnt er af en toe toch wat, dus het volume verminderd.
Het is inderdaad makkelijk op te ruimen, want het plakt alleen aan elkaar en aan niets anders.
Je kan er vormpjes mee maken, maar je kan er niet echt mee bouwen en stort het in elkaar.
Dus meerder vormpjes die gemaakt zijn met zand op elkaar stapelen lukt niet want dan stort het al gauw in elkaar.
Maar niettemin fijn spul om mee te spelen ^O^
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 16 januari 2015 @ 21:37:37 #234
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148760882
Ik vind het vreselijk spul...die meuk ligt door het hele huis, want Anouk moet dan natuurlijk haar pannetjes uit haar keukentje pakken, maar spul aan haar mouw (ondanks de "armen" omhoog ;) ), dat valt er vanaf onderweg naar haar keukentje natuurlijk. Nee, zou blij zijn als de rest ook op de grond valt, dan kan ik het opzuigen :P
  vrijdag 16 januari 2015 @ 22:10:08 #235
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148762200
Wij hebben 2,5 kilo maar daar spelen dan ook 3 kinderen mee.

Ik kan er zelf ook uren mee kneden en zo :@
pi_148765010
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 09:06 schreef Kyara het volgende:

[..]

Binnenkort ook naar het CB voor de 2 jaar afspraak?
Ja, ooit...
Ze hebben geloof ik 3 maanden achterstand :')
Ik ben wel erg benieuwd, Ow is namelijk echt een lange dunne :)
pi_148769205
S.ara is 2jr 7mnd. 12kg en zit in mt 98/104
pi_148770667
Wij hebben deltazand en kunnen gewoon torens stapelen er mee. Elke keer ligt er wel wat op de grond helaas.
  zaterdag 17 januari 2015 @ 12:06:55 #239
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148772141
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 10:34 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij hebben deltazand en kunnen gewoon torens stapelen er mee. Elke keer ligt er wel wat op de grond helaas.
Oh dat is misschien iets om de volgende keer te kopen.
En dat plakt niet aan alles?
Rayen 2½ jaar!
pi_148772932
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 21:09 schreef PureEvil het volgende:

wat gek? wij hebben ook supersand maar dat plakt alleen aan elkaar en niet aan andere dingen :?
Het is wel zo dat supersand zn vorm behoudt als je er iets van bouwt, en kinetic zand is kinetisch dus nja dat glijdt na een poosje weer in elkaar. Als je kind net als de mijnes dat niet zo leuk vinden dan is dat wellicht wel wat om in het achterhoofd te houden?

Wij hadden 450 gram voor sinterklaas gedaan en E. is straks jarig en krijgt dan nog extra zand van mijn moeder.
  zaterdag 17 januari 2015 @ 13:01:58 #241
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_148773286
als cristel met super sand speelt dan zit er heel veel aan dr kleren vastgeplakt, lijkt me niet de bedoeling. en je kan het er dan ook niet zomaar afvegen
pi_148774396
oh op die fiets :D en kinetic zand plakt niet aan de kleren?
want hier hebben we ook wel ns iets van zand aan een mouw ofzo maar verder plakt t nergens aan?
pi_148777810
Wij hebben kinetic zand en dat plakt inderdaad alleen aan elkaar. Plus aan het stof op de grond, losse haren etc :X
pi_148779566
Hier op de psz hebben ze ook dat zand. Ik hou het lekker daar :+.

Ik vroeg me af trouwens: geven jullie je peuters echt al alles te eten? Laatst kregen we bij schoonouders biefstuk geserveerd maar ik vind Billie daar nog wel een beetje te jong voor. Of ben ik nou een watje?
pi_148779705
mijnes krijgen alles ja. Behalve gluten :') :+
Ik ga er vanuit dat ze qua toxoplasmose uit rauw vlees of andere parasieten bijvoorbeeld een groter risico lopen in de lokale zandbak of onze tuin dan van een stukje vlees.

Enige waar ik matig mee ben zijn dingen met veel zout of heel veel suiker, qua snacks, maar ook qua gewoon eten. Ik doe niet aan helemaal uitsluiten, maar dus met mate en zulks.
pi_148780091
Ja als je het zo stelt. Ik had alleen niet zozeer nagedacht over toxoplasmose.

Meer gewoon het idee van dat kleine lijfje in combinatie met iets rauws. Ook met rosbief op brood bijvoorbeeld. Hij is ook zo gek op vlees dat hij het volgens mij zo weg zou werken. :D
pi_148788262
Hier ook dat kinetic zand, ik heb er niet echt last van dat het ook aan stof enzo blijft plakken..
Ow vindt het wel echt helemaal fantastisch (en z'n mama ook :') )

Hier vandaag Ow z'n verjaardag gevierd..
Hij heeft het erg naar z'n zin gehad! Alleen het zingen was niet leuk ;)
  zondag 18 januari 2015 @ 08:19:34 #248
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148798370
Wat heeft hij gekregen Loj? Verjaardagsfoto's? O-)

M eet in principe gewoon alles maar toch zou ik hem nog niet snel een biefstuk voorschotelen eigenlijk.
pi_148798835
Ow eet op zich ook alles, alleen idd vlees zoals een biefstuk geef ik eigenlijk niet.
En met zout let ik ook op, geen chips enzo.
Maar ook hier, ik let erop, als hij zoiets een keer wel krijgt vind ik het geen probleem :)

Verjaardagsfoto's staan op m'n fotocamera en die staan over een maandje of 4 wel op m'n computer :')
En hij heeft van ons een op afstandbestuurbaarautootjr en een abbo op de dierentuin gekregen. En verder: loopfietsje, wat toettoet spullen, knutselspullen, puzzel, kleding, wat autootjes, dierentuindiertjes en wat geld.
Stiekem ben ik vooral blij met het geld, dan kan ik over een maand of vier nog wat voor hem kopen :)
pi_148798949
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:27 schreef Kuukske het volgende:
Hier op de psz hebben ze ook dat zand. Ik hou het lekker daar :+.

Ik vroeg me af trouwens: geven jullie je peuters echt al alles te eten? Laatst kregen we bij schoonouders biefstuk geserveerd maar ik vind Billie daar nog wel een beetje te jong voor. Of ben ik nou een watje?
Ja, wij geven haar alles. Ook 'risico' eten: filet americain, sushi met rauwe zalm etc.
Of ze het eet, is nogal wisselend.
Vorig jaar op een festival geweest met haar (manana manana), en daar bleek ze gefrituurde/gebakken insecten heerlijk te vinden. Sprinkhaan op een stokje etc. Niets voor mij, maar als zij dat graag wil: ga maar lekker proeven. Haha!

Ach, voorheen stak ze buiten ook alles in haar mond. Dus ik denk dat dat maagje wel wat gewend is. :)

En chipjes kreeg ze eerst van die zoutloze, deze:

Maar ze vindt die van papa lekkerder (borrelnootjes is ze gek op). Dus nu heel af en toe daarvan wat.
En popcorn, geef ik dan vaak als vervanging. :)
Maar dan moet je denken aan 1 handje in de twee weken ofzo.

[ Bericht 7% gewijzigd door agter op 18-01-2015 10:00:33 ]
Make my day!
pi_148803436
loj klinkt als een geslaagde verjaardag.
pi_148809158
hier ook super sand... als hij ermee speelt ligt het overal en het plakt ook aan de kleding, het geeft nog meer troep dan play doh klei (maar is makkelijker vormbaar), ik kan er niet zo goed tegen, maar dat ligt vooral eraan omdat wij voornamelijk tapijt hebben

de buikgriep is weer over, zo snel hij was afgevallen zo snel het er ook weer aan lijkt te zitten, gelukkig, ik twijfelde zo of ik naar de dokter moest of niet, maar het was ook weekeind en hij had niet echt koorts alleen veel gewichtsverlies en geen eetlust
  maandag 19 januari 2015 @ 06:06:57 #253
95408 Incantrix
pi_148830181
Loj *O* welkom hier!

Rauw spul wordt afgeraden tot een jaar of 4 toch? Peach krijgt wep gerookte zalm trouwens, dat vind ze zó lekker O+

Fijn dat je zoon zo snel weer aankomt na de buikgriep, Zana :)
3!
pi_148831587
Hoi Loj,

Zana, fijn dat hij zelf weer bijkomt met zijn gewicht!

Ik hoor ook wel 6 of 10 jaar voor rauw vlees.
Maar Daan is niet zo gek op vlees. Hem zou ik niet blij maken met een biefstuk. Dat houdt met en gehaktbal wel op.. Ik geloof dat we bij Chris het wel gaven, met mate. Zelfde met sushi, dat at hij ook zo wel. Maar dan gaf ik de soorten die ik van en sushiman mocht tijdens de zwangerschap.. Dus geen tonijn bijvoorbeeld.

Gisteravond 5 jaar ouder geworden. We waren met zijn allen op weg van zolder naar beneden. Halverwege moest Daan even wachten op mij. Alleen hij vond dat hij best verder kon. Kan hij ook wel. Maar als je dan op de bovenste tree gaat staan, achterstevoren, om het traphekje dicht te moeten doen, dan werkt dat niet. Hij trok aan het hekje, raakte zijn grip kwijt en ging zo achterover de trap af.. Mijn man kon hem beneden oprapen. Gelukkig fysiek geen last, op even een half uurtje trekken met zijn bovenbeen na. Hij was wel erg onder de indruk. Hij blijft er over praten.
En ik zie hem nog vliegen, in 2 radslagen naar beneden. :X
Hij heeft echt geluk gehad..
pi_148833433
ja het advies daarover loopt een beetje uiteen. Voedingscentrum adviseert iedereen met een lagere weerstand dan volwassenen geen rauw vlees te eten. Zwangeren, kinderen, bejaarden. Advies is ivm toxoplasmose parasiet. Diezelfde parasiet die je kunt naar alle waarschijnlijkheid eerder oploopt in de zandbak of van je eigen huis- tuin- en keukenkat ;) de meeste mensen merken niet eens echt dat ze er heel ziek van zijn, wat grieperig hooguit.

Mijn baby's gaf ik geen rauw vlees, en ook geen varkensvlees. Heel af en toe kip of vis. Maar nu krijgen ze gewoon alles. Filet Americain eten we hier sowieso niet dus dat eten ze dan weer nooit, maar sushi, gerookte zalm en dus ook medium gebakken biefstuk (wat wel iets anders is dan volledig rauw imho) krijgen ze gewoon.
pi_148837087
O my DF :X ..wat zal jij geschrokken zijn :X

En nog even een snelle crosspost O+

SPOILER
pi_148837355
Twinkle! O+. Mooie foto's.
DF, wat een schrik. OMG. :X
  maandag 19 januari 2015 @ 15:16:24 #258
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148841667
Jeetje DF, dat is zeker schrikken!
  maandag 19 januari 2015 @ 15:58:06 #259
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148843352
Jemig, wat een schrik DF. Gelukkig goed afgelopen.

Wat een mooie foto's Twinkle! Broer en zus O+
pi_148864973
Vanyel, je spoilers gemist, maar fijn om te lezen dat het al zo snel beter gaat en jullie een manier hebben gevonden om er mee om te gaan!

Wat een schrik Deepfreeze! Wonderbaarlijk wat een val ze kunnen hebben he!
  dinsdag 20 januari 2015 @ 09:05:27 #261
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148865908
Jullie wel eens meegemaakt? Anouk had koorts vanmorgen, maar brak evengoed het huis helemaal af, dus ik met mijn goede gedrag naar kdv. Mag ze niet blijven. :( Zojuist nog gemeten, 38,4. Kreeg als uitleg, stel dat ze een koortsstuip krijgt? En de reden dat als koorts al zo hoog is nu, dat het alleen nog maar kan oplopen? Anouk is alleen maar wat verkouden?
Was best een beetje pissig eigenlijk, dat ik thuis gebeld werd door de leidster dat ze morgen eventueel kan inhalen, dat heb ik dus naar volgende week gezet, want morgen zal ze ook nog wel koorts hebben ;)
pi_148865976
Vervelend zeg, lekker dan als je moet werken. Ik zou werk echt niet af kunnen zeggen, want dan kan het niet open.
Daarom verzwijgen ouders het dus als het kindje wat verhoging heeft.

Heeft zij wel eens een koortsstuip gehad dan? Zo vaak komt dat nou ook weer niet voor...
pi_148866180
Vervelend susie. Een koortsstuip lijkt me niet een reden om aan te voeren waarom een kind niet zou mogen komen eerlijk gezegd :') mijn buurvrouw werkte op een kdv en die gaf aan dat kindjes met koorts niet mogen komen omdat ze de tijd en aandacht die een kind met koorts nodig heeft niet kunnen geven. Seems fair enough lijkt me.

Overigens treedt een koortstuip op wanneer de koorts plotseling heel snel oploopt, en soms ook wanneer de koorts plotseling daalt, en doorgaans vindt dit bij aanvang van de koorts plaats en is het dus het eerste teken van ziek zijn. Anders is het normaal dat het binnen 24 u na start koorts optreedt. De hoogte van de temperatuur heeft er verder niets mee te maken, het gaat om de snelle stijging of daling. Ook een kind wat 37.2 heeft kan gaan stuipen. En een kind wat 39.6 heeft hoeft helemaal niet per se te gaan stuipen.
Mijn dochter was echt ziek-ziek op de momenten dat ze stuipen had. Hangerig, niks willen, echt een ziek vogeltje. Mijn meiden hebben altijd hoge koorts als ze koorts hebben. Temperaruren van 40 graden zijn niet uitzonderlijk, maar de keren dat mn jongste stuipen kreeg begon ze zonder koorts maar juist met ziek en hangerig zijn.
pi_148866230
Vaag Susie! Bij ons is juist wel eens gezegd toen ik belde om hem ziek te melden dat hij met alleen verhoging best mocht komen. Maar ik vond juist dat hij erg hangerig was en wilde hem liever een dagje laten uitzieken. Koortsstuip komt toch vaker bij jongere kindjes voor? Tenzij je weet dat ze er gevoelig voor is.

Wij doen mee met de ziekenboeg. Peuter heeft sinds zaterdag koorts. Vannacht nog gloeiend heet, maar nu niet meer. Toch het belletje naar de dokter nog even uitstellen... Hij slaapt nog wel :o, wel na een nacht met minstens 10x huilend wakker.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_148866323
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 06:59 schreef Troeta het volgende:
Vanyel, je spoilers gemist, maar fijn om te lezen dat het al zo snel beter gaat en jullie een manier hebben gevonden om er mee om te gaan!
Ze zijn geloof ik ook niet meer zo relevant. 7 wk na het eerste gesprek hoorden we gisteren (en vanmorgen weer van de logo) dat ze plots wel redelijk klaar lijkt voor school.
Oeps.
pi_148866615
Wauw! Wat een omslag! Leuk zeg!
  dinsdag 20 januari 2015 @ 11:11:32 #267
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148868353
Wat fijn Vanyel!

Ze heeft nog nooit een koortsstuip gehad.
Het arme kind zit hier nu thuis, terwijl ze lekker wilde spelen :'(
Ik hou mijn mail een beetje bij, maar ik moet sollicitanten uitnodigen en dat lukt natuurlijk niet echt zo thuis met een kind dat mee loopt te zingen met alles wat ze hoort.
Man komt 12 uur thuis, dan stap ik alsnog op de trein naar Amsterdam om te werken.
pi_148870532
Hier ook weer een zieke. Flink verkouden weer.
Gaat allemaal lekker zo met die peutertjes -O-. Beterschap allemaal!
pi_148870716
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 09:05 schreef Susie het volgende:
Jullie wel eens meegemaakt? Anouk had koorts vanmorgen, maar brak evengoed het huis helemaal af, dus ik met mijn goede gedrag naar kdv. Mag ze niet blijven. :( Zojuist nog gemeten, 38,4. Kreeg als uitleg, stel dat ze een koortsstuip krijgt? En de reden dat als koorts al zo hoog is nu, dat het alleen nog maar kan oplopen? Anouk is alleen maar wat verkouden?
Was best een beetje pissig eigenlijk, dat ik thuis gebeld werd door de leidster dat ze morgen eventueel kan inhalen, dat heb ik dus naar volgende week gezet, want morgen zal ze ook nog wel koorts hebben ;)
Ja. Hier moeten ze naar huis vanaf 38.5 daaronder mogen ze blijven.
De reden is dat ze vinden dat ze kindjes vanaf die temperatuur beter in de gaten moeten houden en die speciale aandacht kunnen ze niet geven.
pi_148870761
Beterschap voor alle zieke kindjes.

DF wat zal jij geschrokken zijn :X Gelukkig dat hij verder niks ernstigs had.

Wat fijn Vanyel!!!
pi_148872045
Vanyel, wat een geweldig nieuws!! *O*

DF, wat eng! Gelukkig weinig schade behalve aan je eigen zenuwen dan...

Beterschap voor iedereen! Grote haat aan de winterperiode met tig virussen :(.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_148872209
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 09:27 schreef mignonne het volgende:
kindjes met koorts niet mogen komen omdat ze de tijd en aandacht die een kind met koorts nodig heeft niet kunnen geven
Dit is precies de reden dat je op ons kdv ook niet mag brengen met een temp boven de 38 nog iets. Niet zo vreemd, maar soms wel lastig ja.

Deepfreeze, tien jaar ouder idd :o gelukkig heeft hij er niks aan overgehouden!
pi_148872472
Ik ben daarom ook zo enorm blij dat ik niets meer te maken heb met een kinderdagverblijf. Hoe vaak ik wel weer thuis zat voor een ziek kind dat eigenlijk niet ziek was...
pi_148872992
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 13:33 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben daarom ook zo enorm blij dat ik niets meer te maken heb met een kinderdagverblijf. Hoe vaak ik wel weer thuis zat voor een ziek kind dat eigenlijk niet ziek was...
Dat kan ik me voorstellen ja. Wij hebben idd gelukkig ook altijd het geluk gehad dat we alles in goed overleg met de gastouder konden regelen. Als ze wel koorts hadden maar niet ziek waren dan mochten we ze gewoon brengen (ondanks dat die van mij dus wél bekend is met koortsstuipen ;) )
en als ze wel echt ziek-ziek waren dan was er ook nog overleg mogelijk.

Het is nooit mijn intentie geweest om een ziek kind ergens te 'dumpen', maar het is wel eens voorgekomen dat ik op de dag van mn tentamen een gloeiend heet kind uit bed haalde. B. al naar zn werk en ik nog 2 uur voor aanvang tentamen. Ga dan maar eens iets anders regelen. Thank god voor de gastouder die dan zei breng maar. Haalde ik haar direct na het tentamen gewoon weer op.
pi_148873492
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 13:49 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat kan ik me voorstellen ja. Wij hebben idd gelukkig ook altijd het geluk gehad dat we alles in goed overleg met de gastouder konden regelen. Als ze wel koorts hadden maar niet ziek waren dan mochten we ze gewoon brengen (ondanks dat die van mij dus wél bekend is met koortsstuipen ;) )
en als ze wel echt ziek-ziek waren dan was er ook nog overleg mogelijk.

Het is nooit mijn intentie geweest om een ziek kind ergens te 'dumpen', maar het is wel eens voorgekomen dat ik op de dag van mn tentamen een gloeiend heet kind uit bed haalde. B. al naar zn werk en ik nog 2 uur voor aanvang tentamen. Ga dan maar eens iets anders regelen. Thank god voor de gastouder die dan zei breng maar. Haalde ik haar direct na het tentamen gewoon weer op.
Hier kunnen ze gewoon ziek zijn in hun eigen bed.
pi_148873590
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 14:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hier kunnen ze gewoon ziek zijn in hun eigen bed.
das helemaal ideaal! En uiteindelijk het beste ook :)
pi_148873722
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 14:03 schreef mignonne het volgende:

[..]

das helemaal ideaal! En uiteindelijk het beste ook :)
Gelukkig zijn ze echt heel veel minder ziek nu ze niet op een kinderdagverblijf zijn. Dat scheelt dus echt een jas.
pi_148873835
Ik moet zeggen dat ik zelf erg huiverig ben om peuter met verhoging weg te brengen. Omdat zowel ik als vriend minstens een uur onderweg zijn als hij toch opgehaald moet worden, maar ook omdat ik bang ben dat hij daar nog iets anders oppikt door lage weerstand en je dan een paar dagen later met een doodziek vogeltje alsnog thuis zit,aar dan veel langer.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_148875631
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 13:49 schreef mignonne het volgende:
Ons kdv is daar ook best flexibel in. En voor rede vatbaar.
Laatst had M krentenbaard. We hadden het toevallig ontdekt toen ie een paar dagen niet naar het kdv ging en direct gesmeerd met antibacteriële zalf. Na drie dagen behandelen, zijn ze niet meer besmettelijk en mogen ze volgens t rivm naar kdv. Wij vergaten t te melden. Kdv belde dat ie moest worden opgehaald. Mevrouw V legde uit dat al drie dagen gesmeerd was. Vonden ze wel een beetje lastig, maar hij mocht uiteindelijk gewoon blijven. Fijn is dat.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 19:25:12 #280
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148883829
Een ziek kind zou ik ook niet wegbrengen nee. Maar een kind dat verkouden is en dus koorts, die vanaf 6 uur tot half 8 gewoon speelt, met haar pannen loopt te rammen, fijn de buren wakker gilt, lastig doet met aankleden ;) en dus gewoon gewoon is, daar hoeft echt niet veel meer aandacht aan gegeven te worden. Als ik niks had gezegd, had ze dus gewoon een fijne dag op het kdv gehad. En dat vind ik dus jammer.
Als ze was zoals laatst met de keelontsteking, dan vind ik het een heel ander verhaal.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 20:14:03 #281
95408 Incantrix
pi_148885541
Hier wordt geen grens gesteld qua temperatuur. Met koorts mogen ze gewoon komen, mits ze zich niet ziek 'gedragen'. Kan dus voorkomen dat je zonder koorts kunt brengen, maar ook dat je je kind met 38.5 brengt en het gewoon zijn/haar dag vol maakt. Ze kunnen idd geen extra aandacht geven aan een kind dat zich ziek voelt, maar koorts of verhoging zonder bijverschijnselen zijn dus niet erg :)
3!
  dinsdag 20 januari 2015 @ 21:35:23 #282
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148889179
Hier ook inderdaad. Ik ben laatst wel gebeld dat hij ontzettend moest hoesten. Verder niks aan de hand of zo maar dan had ik nog de mogelijkheid om iets in huis te halen voor de nacht mocht dat nodig zijn.

Vond ik zo lief meegedacht.
pi_148889475
Dat is echt meedenken Kyara O+
  dinsdag 20 januari 2015 @ 22:00:41 #284
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148890548
Het zijn ook schatten hoor, ik was vanmorgen alleen overdonderd hierdoor.
pi_148896960
Oh DF, wat een schrik!

Twinkle, wat een lieve foto O+

Wel balen hoor Susie. Hier is het beleid dat ze vanaf 38,5 moeten worden opgehaald. Voelen of gedragen ze zich ziek (ook zonder koorts) worden de ouders gebeld met het verzoek om ze op te halen. Zo ben ik een keer gebeld door een invalster (hij was er een uur) dat ik Ow maar moest komen ophalen. Hij was erg hangerig naar haar toe en wou niet met andere kinderen spelen. Ik heb haar toen toch vriendelijk verteld dat ik dat niet van plan was omdat hij altijd zo is en of het misschien slim was dat ze even in z'n boekje las ;)
pi_148898900
Dat is wel heel onzorgvuldig. Volgens mij moet je het verschil tussen altijd hangerig/ aanhankelijk en ziek toch ook wel kunnen maken als leidster.

Met het allergische kind is het ook best wat telefoonverkeer geweest. Soms best irritant, voor de tiende keer "we hebben een zelfgemaakte traktatie, mag ze die?", maar ook heel fijn dat ze altijd vroegen en nooit zomaar gaven.
pi_148899653
Dat lijkt me inderdaad ook dubbel inderdaad. Maar beter een keer teveel bellen dan te weinig, dat zal ook wel hun gedachte zijn geweest.
pi_148900619
En terecht. Als ik niet toevallig net heel druk aan het werk ben, ben ik er altijd heel blij mee.

Bevestiging op CB, kind wordt slanker. 19,3 bij tussen 1.08 en 1.09 was volgens mij al 20 kg bij 1.00). Ze bleef voor het eerst ooit staan bij het meten :D
pi_148900680
Zoë moet 2 februari voor het laatste prikje naar het CB. En ik ben echt benieuwd naar haar lengte en gewicht. Onze meting was 12,8 en 102 cm. Ze is weer flink afgevallen de periode dat ze ziek was. Maar aankomen ho maar :')

Overigs eet ze nu beetje bij beetje beter. Ik betrek haar nu bij het koken. Ze vind het leuk en eet daarom ook iets beter.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_148915743
En een kind kan toch ook gewoon eventjes hangerig zijn. Misschien slecht geslapen of wat dan ook. Zijn geen kleine robotjes.
  woensdag 21 januari 2015 @ 19:08:42 #291
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148917669
Waren het maar robotjes :P Met gebruiksaanwijzing graag :D

Zo schattig vanmorgen: ik sta te niezen in de keuken, hoor ik vanaf de bank:"gezondheid" O+
pi_148922018
Licht gewichtje is ze tally.

Lief en knap als ze zo gericht kunnen antwoorden.

Ean blijft maar hoesten en afgelopen nacht moest ze er zelfs van spugen zo sneu.
pi_148923442
Zo schattig Susie :D

Over hangerig gesproken.. Omdat Ow nu al weken hangerig is, pikt ieder virusje op, heeft continu onverklaarbare uitslag, slaapt weer dramatisch, heeft een loopoor en heeft een rare nagel ;)
Ik krijg vast te horen dat ik een overbezorgde moeder ben, maar ik heb toch maar ff een afspraak bij de huisarts ggemaakt
pi_148924236
Schattig Susie! O+ Ik kreeg gister een spontane knuffel met "Ik vind jou lief" erbij O+. Dan vergeet je toch spontaan eventjes dat je de rest van de dag vooral wordt geslagen en geknepen uit frustratie omdat meneer niet weet wat hij met zijn zieke zelf aan moet :P.

Succes Loj! Lijkt me helemaal geen gek idee. Die rare nagel intrigeert me overigens wel ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_148924717
Het is een extra nagel op z'n nagel...
Heel vreemd :)

(M'n kinderen hebben iets met nagels ;) Js heeft twee nagels op z'n kleine teen ;) )
pi_148924767
Nog twee dagen en dan kom ik hier ook met mijn nu nog dreumes

Loj, ik kan me niet voorstellen dat jij als overbezorgde moeder gezien wordt. :*

Phaidra, zo lief die knuffel O+
Ik moest lachen om het stukje daarna.
pi_148933781
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:53 schreef ferrari_rood het volgende:
Ean blijft maar hoesten en afgelopen nacht moest ze er zelfs van spugen zo sneu.
Naar is dat, gebeurt hier ook regelmatig.
Ik ging gister een knorrige, huilende M uit bed halen. Van onderaan de trap komt Dot er even tussen. "Gaat t wel goed daar?"
  donderdag 22 januari 2015 @ 06:41:20 #298
95408 Incantrix
pi_148933856
Omen, nog even! :o *O*

Fr, boeh, hier ook hoestbuien tot kokhalzen en blauw aanlopen aan toe. Wat een kloteverkoudheid zeg..

Vanyel O+ :D

Ik heb me voorgenomen om vandaag eens een begin te maken met de zindelijkheidstraining. Peach geeft zelf aan wanneer ze een vieze luier heeft, wil graag in haar blote billen lopen en vind het potje interessant. Vandeweek bij de winkel had ze gepoept maar ik had geen luier bij me, dus moest ze nog heel even in de auto. Dat was dus gillen, ze wilde niet meer zitten. Ik neem aan omdat ze dat vies vond voelen, dus ik vind het wel een mooi moment :)
3!
  donderdag 22 januari 2015 @ 21:20:28 #299
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148957727
En hoe is het gegaan Inca?
pi_148959798
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 06:41 schreef Incantrix het volgende:

Peach geeft zelf aan wanneer ze een vieze luier heeft

Wil graag in haar blote billen lopen

.................. en vind het potje interessant ...............
Check :D

Check :D

Fail ........ :')

Geduld hebben of??
  vrijdag 23 januari 2015 @ 07:23:58 #301
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148969224
Dicht dan maar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: