abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 januari 2015 @ 17:41:07 #51
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148285751
Efteling *O* J. vond het vorige week geweldig! De ontmoeting met Jokie en Jet was het hoogtepunt, maar carnaval festival en de draaimolens waren ook top! O ja, en de trein! De carroussel gaat trouwens echt superhard ja, die vond ik zelf als puber ook nog leuk :@

Sprookjesbos kun je toch niet overslaan? In kabouterhuisjes kijken, naar paddenstoelen luisteren, meedansen met de indische waterlelies en de sprookjesboom natuurlijk :D
Wij hadden de kaartjes trouwens gratis van de airmiles. Vriend moet van t werk tanken bij Shell, dus dat sparen schiet dan wel op...

J. is trouwens schandalig verwend door de opa's en oma's voor zn verjaardag. Van ons kreeg ie een vuilniswagen en (nep)kapla blokken, van oma en opa 1 een loopfiets, opa en oma 2 brachten de ikea werkbank mee (klussen is hip sinds papa dat ook weer doet) en opa en oma 3 brachten een speeltent en een boek...

En de foto's moet ik nog steeds van de camera afhalen...
pi_148288227
Ean zou vandaag met mijn moeder, mijn zus en neefje naar buurman en buurman gaan. Dit bleek uitverkocht dus gingen mijn moeder met mijn neefje en haar naar een indoorspeelgeval. Vriend was niet thuis en ik was bij Sac thuis belt mijn moeder op dat er iets gebeurt is in de ballenbak met haar been/voet en ze alleen maar huilt en naar huis wil. Vriend gebeld dat hij Ean moest ophalen en nu wil ze er niet op lopen. Ik mag er eigenlijk niet eens naar kijken maar als ik haar been en voet vastpak geeft ze geen pijn aan.

En nu weet ik niet wat wijsheid is hij is niet dik/blauw/warm ze kan er wel op staan maar weigert.
pi_148291468
Niet verkeerd bedoeld, maar hoe weet je dat ze erop kan staan als ze weigert?

Anders even de nacht aankijken en zien hoe haar enkel er morgen uitziet en of ze gewoon loopt en beweegt. Anders even hap denk ik.
pi_148293717
Lastig, kon je moeder vertellen wat er precies gebeurd is? Sinds wij hier een doktorspel hebben weet ik af en toe ook niet meer of peuter kleuter echt ziek of schijnziek is....dan zegt hij uit het niets dat hij buikpijn heeft of elk klein dingetje wordt uitvergroot, overal moet een pleister op of een zwachtel om.
maar als de "dokter" dan zegt dat hij in bed moet blijven is het vaak snel afgelopen....

Heb een vraag over mediagebruik, hoe doen jullie dat, hebben jullie een limiet? Mijn zoontje heeft graag de televisie aan staan met kinderprogramma's, maar vaak ook als achtergrond en kijkt er eigenlijk niet echt naar, maar uitdoen mag ook niet, want volgens hem kijkt hij er wel. En hij is nu al verzot op spelletjes op de tablet en filmpjes kijken via kindertube of youtube.....Soms is het wel makkelijk, maar als je alle kleine beetjes bij elkaar optelt op een dag kom je toch op iets uit wat in mijn ogen te veel is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zana op 03-01-2015 22:26:56 ]
pi_148294749
Omdat ze wel loopt als het in haar voordeel is. D'r knuffel pakken of d'r toetje maar als ik vraag of ze wilt gaan staan zegt ze nee.

Ze liep toen ze al in bed was wel naar de wc maar wel op d'r tenen dus ergens doet het wel pijn denk ik. Ik kijk morgen even wat ze doet.

Mijn moeder heeft het niet zien gebeuren dus weet het ook niet en als Ean huilt kom je er ook niet goed doorheen.

Zana ean wil hetzelfde graag aan maar kijkt dan vaak niet ik beperk het nu van voor de lunch even dan wordt ze nu en rond 16:00 weer want dan wordt ze ook moe.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 21:24:04 #56
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148295017
Hier nog nauwelijks tv/ andere media. Wij bepalen wanneer J. kijkt. Af en toe vraagt ie om Jokie en Jet, maar eigenlijk kijken we dat alleen na het avondeten soms even, zal eens in de week hoogstens zijn. Maar goed, net 2, misschien verandert het het komend jaar nog.

Hij vindt smartphones en ipads trouwens wel erg interessant hoor, maar mag er van mij gewoon nog niet alleen aanzitten. Af en toe een spelletje op de ipad, maar dat is echt niet vaker dan 1 keer in de week. Ik denk er gewoon niet aan, hij speelt namelijk net zo lief met auto's, keukentje en knuffelbeesten.
  zondag 4 januari 2015 @ 12:04:51 #57
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148311907
Zoals beloofd, de foto:

De taart was best aardig gelukt voor een eerste poging. Hij smaakte prima :Y)
  zondag 4 januari 2015 @ 18:06:05 #58
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148325040
Leuke collage mousemicky en nog gefeliciteerd natuurlijk!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_148327273
mm mooie collage en een goed gelukte taart zeg. Ik begin altijd heel enthousiast maar het resultaat is altijd vrij matig.
  zondag 4 januari 2015 @ 21:21:10 #60
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148333177
FR, hoe gaat het nu met Ean haar voetje?

Mooie collage MM, Taart is zeker goed gelukt! Ik heb zojuist een hele mooie Dikkie Dik taart in elkaar geknutseld. Op de Hema site :+

Wat betreft mediagedrag: hier wordt meer tv gekeken dan ik eigenlijk zou willen. Vooral de afgelopen week met ziekte, slecht week en schoolvakantie waardoor het lastig is om iets buiten de deur te vinden. IPad of telefoon eigenlijk niet. Maar dat heeft vooral te maken met 1 IPad, 1 telefoon en 3 kinderen.
pi_148340979
Pfff eva dr fantasie ontwikkeling neemt even een spring en ik vind dat soms best pittig.
Enerzijds is het leuk omzet zien hoe ze samen met haar zusje de doos verkleedkleren induikt en wiebelend op prinsessenhakken de kamer door gaat.

Maar ze gebruikt ook ineens fantasie woorden. Grappig maar ook bijzonder.
Ook angsten 's nachts zijn ineens aanwezig en ze zit zichzelf soms behoorlijk in de weg.
Als je vraagt waarvoor ze nou bang is bij het knallende vuurwerk zegt ze 'dat ze bang is dat er leeuwen uitkomen' :? En ze is ook een tijdje bang geweest voor wolven.

vanavond moest is naar boven want ze hoorde spoken. Echt brrr, niet mijn onderwerp zeg maar.
Maar goed, meiske gerustgesteld dat ik beneden alles goed in de gaten hou en alles en iedereen weg jaag die binnen wil komen. Ook alle ramen en deuren waren goed dicht, dat was belangrijk.

Zojuist wel grappig: ze begint te huilen in dr slaap.
Terwijl ik haar gerust aan het stellen ben zegt ze: 'mama kom bij me liggen' (normaal geen probleem maar ik moet morgen werken en vroeg op, terwijl eva vaak niet voor 08.00 wakker is).
Ik uitgelegd dat dat niet kan en gevraagd waarom dat dan moest?
Eva: 'gewoon, dat moet van mijn eigen zelf' :D

Ze kan hartstikke goed praten, maar als ze slaapt even niet geloof ik.

Ik vind fantasie ontwikkeling heel belangrijk, maar het beangstigd haar zo ontzettend.
Ik heb zelf ook een hele levendige fantasie en dat zit me soms ook aardig in de weg. Ik kan mezelf goed gek maken zeg maar.
Ik heb als kind jaaaaaren lang last gehad van een nachtmerrie. De herinnering eraan was al genoeg. Ik weet nu nog hoe het gingen Hoe ik me voelde. Brrr.
Ik hoop zo dat ik alleen het positieve van een flinke fantasie ga doorgeven en het negatieve stuk bij mij blijft....
pi_148343001
Lastig die angsten. Speelt ze zelf geen spookje of leeuw die je gaat pakken? Nena doet al een dinosaurus na sinds ze geluiden maakt(broer is gek op dino's) en ze maakt elke avond grapjes over spoken. Ze gromt als een leeuw en eet iedereen op en speelt dat ze bang is voor spinnen(van een peppa pig aflevering)
Ik ben eigenlijk nooit mee gegaan in het spoken of monsters verjagen en zeg dan gewoon dat ze niet bestaan. Maar Mex mag wel bij me liggen als hij wil. Nena ligt nog in haar ledikant en die komt nooit s'nachts.

TV maag hier altijd aan als ze dat willen. Zet hem nu wel wat minder uit mezelf aan,omdat ze dan leuk aan het spelen aan, maar als ze het vragen mag het gewoon aan. Mex weet zelf ook hoe het werkt, zoekt filmpjes uit op Netflix en we kijken allemaal graag naar disneyfilms.

Op de computer kijken ze wel eens youtube en Mex speelt ook wel eens spelletjes op de pc of playstation, maar na het avondeten mag dat niet meer. Accepteert hij goed.
Tablet heb ik weg gedaan. Vond dat alleen maar frustrerend voor mezelf en voor hun. elke keer per ongeluk die app weg en weer opzoeken waar ze waren gebleven. Apps die vastliepen,pfff
Telefoon mochten ze eerst wel op, maar toen we nieuwe telefoons kregen hebben we ze niet meer gegeven en nu is dat gewoon. Ik had meer drama verwacht,maar dat viel mee.

Hoe is het met haar voetje ferrari? En mousemickey,gefeliciteerd!
pi_148353447
Ik kom vanaf hier weer inhaken.
In de vakantie weinig tijd gehad voor het forum. Gewoon veel leuke dingen gedaan en helaas zo'n beetje om en om ziek geweest.

MM welkom en nog gefeliciteerd! Toffe collage!
pi_148356105
Troeta, ik had haar bewust voor sinterklaas een doos met drie setjes verkleedkleren gegeven. Leek me zo leuk. Zegt ze: "mama, deze zijn voor als ik 4 ben"
Oftewel, ik vind er niets aan, maar als ik 4 ben wel :D

Dus ik heb Rosalie ingeschakeld. Die is altijd wel in voor een potje gek doen. Dus die hees zich gelijk in de verkleedkleren en toen kreeg ze eva wel mee.
Ze spelen ook wel vaak doktertje enzo. Dus rollenspellen zitten er wel in.

Op de fiets hoor ik vaak ineens "BAAAAAH!!" Flikker ik eerst bijna van de fiets van schrik, tot ik me besef dat ze vogeltjes uit de berm aan het wegjagen zijn :') En dan soms ook nog in stereo; eentje voorop en eentje achterop de fiets 8)7
pi_148358692
Lief dat jullie het vragen gisteren liep ze nog behoorlijk mank dus vanmiddag toch maar even naar de HA geweest. D'r voetje is wat rood en ietsjes dikker aankijken en rustig aandoen.

Danic was je al op sollicitatiegesprek geweest?
pi_148365633
Gelukkig nieuw jaar allemaal!

Welkom en gefeliciteerd met je peuter MM!

Hier sliep er eentje moeilijk in op oudejaarsavond vanwege het vuurwerk. Hij viel rond 21 uur in slaap op schoot, maar sliep door de jaarwisseling heen en s'ochtends ook wat langer.

Efteling was bij peuter ook een hit. Sprookjesbos en wat carrousels vond hij leuk.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_148368196
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:56 schreef ferrari_rood het volgende:
Lief dat jullie het vragen gisteren liep ze nog behoorlijk mank dus vanmiddag toch maar even naar de HA geweest. D'r voetje is wat rood en ietsjes dikker aankijken en rustig aandoen.

Danic was je al op sollicitatiegesprek geweest?
Goed te horen dat er niets beschadigd is.

Volgende week donderdag mag ik op gesprek. De 15e
pi_148376331
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:49 schreef danic het volgende:

Op de fiets hoor ik vaak ineens "BAAAAAH!!" Flikker ik eerst bijna van de fiets van schrik, tot ik me besef dat ze vogeltjes uit de berm aan het wegjagen zijn :') En dan soms ook nog in stereo; eentje voorop en eentje achterop de fiets 8)7
_O- _O- _O- _O-

Maar lekker gek blijven doen kan wel helpen denk ik, gooi een deken over je hoofd en achter ze aan! *O*

Gelukkig niks ernstigs ferrari!
pi_148381315
MM nog gefeliciteerd! Mooi overzicht O+ (is het al geland dat he straks twee van die leuke kindjes hebt?? :D).

Danic, heb jij mijn kind? Heel herkenbaar allemaal. Die fantasie is leuk, maar de bijbehorende angsten niet :(.

Hier na weken spoken 's nachts, eindelijk weer eens een nachtje doorgeslapen! *O* Geen nachtmerries! Geen drama omdat hij eruit wil, bang is voor monsters, moet hoesten of bij papa en mama in bed wil. Zal wel eenmalig zijn, maar toch heeeeel fijn *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_148396818
Sorry, ik kom even binnenvallen met een vraag. :@

Mijn peuter van net twee hoest alweer sinds de kerst. Kwam weer zomaar opzetten. Het leek vorige week even goed te gaan, maar het is nu alweer mis. Vandaag is het weer heel extreem, hoesten tot kokhalzen en zelfs overgeven aan toe.
Hij heeft dit vorig jaar ook al zo'n 3/4 keer gehad, zo'n fase van ongeveer een week. Ik maak me nu zorgen omdat het nu zolang duurt.

De huisarts wou vorige week niet naar z'n keel/amandelen kijken omdat dat een aanleiding voor peuter is om te gaan rellen. Hij kan niet tegen aanrakingen van vreemden.
Ik ga sowieso morgenochtend bellen voor een nieuwe afspraak, maar misschien is er hier iemand die er ervaring mee heeft. En wat het dan kan zijn.

Hij heeft ook altijd vieze oortjes (oorsmeer) en regelmatig een hele vieze adem.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 18:37:12 #71
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148397673
Ik ben geen arts, maar Anouk rook ook giga uit haar mond toen haar amandelen ontstoken waren. Daarna volgde ook weer een periode met hoest. Het een had met het ander te maken. Zou dus idd toch ha gaan.
pi_148399181
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:37 schreef Susie het volgende:
Ik ben geen arts, maar Anouk rook ook giga uit haar mond toen haar amandelen ontstoken waren. Daarna volgde ook weer een periode met hoest. Het een had met het ander te maken. Zou dus idd toch ha gaan.
Ik had inderdaad die link al gelegd. De huisarts zei dat het ook gepaard ging met hoge koorts, wat hier niet het geval is. Plus ik kon zelf niet zien dat het rood en opgezet is, dat was dan ook weer een 'vereiste'.

Ik bel sowieso morgen voor een afspraak, dit moet nu maar eens klaar zijn.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 19:32:01 #73
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148399652
Ik kon het ook zelf niet zien (want mocht uiteraard niet kijkem :P ), maar ik voelde aan de buitenkant van haar keel al aan beide kanten dikke bulten zitten.
pi_148400006
Onze peuter hoest ook bij elke verkoudheid. Sinds hij griep (met 8 maanden) en RS-virus met longontsteking (met 1,5 jaar) heetf gehad, lijkt het zijn zwakke plek. Amandelen zijn tot nu toe steeds in orde, al ga ik pas naar de dokter als het gepaard gaat met 3 dagen hoge koorts (en dat komt niet vaak voor, meestal maar 1-2 dagen). Het hoesten houdt steeds een paar weken aan, heel vervelend vooral omdat hij er steeds in paniek van raakt 's nachts en we dan zo een uur bezig zijn om hem weer te kalmeren. Overdag vindt hij het eigenlijk niet zo vervelend.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_148400886
Poesopstokje geen ervaring.
Goed dat je morgen even naar de huisarts gaat!

Phaidra fijn zo'n nachtje doorslapen. Hopelijk is het gewoon niet eenmalig!

Pffffff ff klagen. Ik heb dus al drie avonden achter elkaar koorts.
In de ochtend gaat het wel en heb ik 37,4. Ik kom de dag door met paracetamol en ibuprofen. Tegen het eind van de middag begin ik me dan echt belabberd te voelen. Net was mijn temp 38,8 en lig ik te rillen onder een dekentje op de bank.
Misschien ook niet slim dat ik vandaag heb gewerkt. En morgen MOET ik ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')