Pfff eva dr fantasie ontwikkeling neemt even een spring en ik vind dat soms best pittig.
Enerzijds is het leuk omzet zien hoe ze samen met haar zusje de doos verkleedkleren induikt en wiebelend op prinsessenhakken de kamer door gaat.
Maar ze gebruikt ook ineens fantasie woorden. Grappig maar ook bijzonder.
Ook angsten 's nachts zijn ineens aanwezig en ze zit zichzelf soms behoorlijk in de weg.
Als je vraagt waarvoor ze nou bang is bij het knallende vuurwerk zegt ze 'dat ze bang is dat er leeuwen uitkomen'

En ze is ook een tijdje bang geweest voor wolven.
vanavond moest is naar boven want ze hoorde spoken. Echt brrr, niet mijn onderwerp zeg maar.
Maar goed, meiske gerustgesteld dat ik beneden alles goed in de gaten hou en alles en iedereen weg jaag die binnen wil komen. Ook alle ramen en deuren waren goed dicht, dat was belangrijk.
Zojuist wel grappig: ze begint te huilen in dr slaap.
Terwijl ik haar gerust aan het stellen ben zegt ze: 'mama kom bij me liggen' (normaal geen probleem maar ik moet morgen werken en vroeg op, terwijl eva vaak niet voor 08.00 wakker is).
Ik uitgelegd dat dat niet kan en gevraagd waarom dat dan moest?
Eva: 'gewoon, dat moet van mijn eigen zelf'

Ze kan hartstikke goed praten, maar als ze slaapt even niet geloof ik.
Ik vind fantasie ontwikkeling heel belangrijk, maar het beangstigd haar zo ontzettend.
Ik heb zelf ook een hele levendige fantasie en dat zit me soms ook aardig in de weg. Ik kan mezelf goed gek maken zeg maar.
Ik heb als kind jaaaaaren lang last gehad van een nachtmerrie. De herinnering eraan was al genoeg. Ik weet nu nog hoe het gingen Hoe ik me voelde. Brrr.
Ik hoop zo dat ik alleen het positieve van een flinke fantasie ga doorgeven en het negatieve stuk bij mij blijft....