abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148426515
Hahaha, ja mijnes ook. Man had hem naar bed gebracht en ik was toevallig ook boven. "Mama knuffel?" Oké.. "Mama liggen?" Nee je gaat lekker slapen. "mama kus?". Oké. "Drinken?"

Ik vind dat stiekem wel heel schattig. Hij wil zo graag bij ons beneden zijn 's avonds. De wereld is veel te interessant om te slapen.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_148429878
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:04 schreef Phaidra het volgende:
Nu moet hij nog even doorkrijgen dat 'netjes vragen' niet direct betekent dat je je zin krijgt. Opgroeien is zo moeilijk soms .
hehe herkenbaar...
We hebben Luc eindelijk zo ver dat het niet meer "Ik wil" maar "Mag ik.... alsjeblieft?" maar als het antwoord dan nee is, dan is het mis _O-
Arm jong :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
  woensdag 7 januari 2015 @ 16:30:06 #103
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148432368
Oh Lazi, wat ziet hij er al groot uit O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_148442687
Ean zegt hier ook als ze iets in het winkelwagentje ziet liggen wat lekker is. Mama ik wil jou een kus en knuffel geven want ik vind je lief.
En ook drama als ik nee zeg op koekje/tv/of wat dan ook.

Poes hoe is het nu met billy?

Lazi je grote man bijna naar school hij kijkt er super trots bij.
pi_148461766
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:39 schreef ferrari_rood het volgende:
Ean zegt hier ook als ze iets in het winkelwagentje ziet liggen wat lekker is. Mama ik wil jou een kus en knuffel geven want ik vind je lief.
En ook drama als ik nee zeg op koekje/tv/of wat dan ook.

Poes hoe is het nu met billy?

Lazi je grote man bijna naar school hij kijkt er super trots bij.
Gisteravond weer gespuugd in bed. Luuf onder de voetjes gesmeerd en toen ging het al beter met het hoesten.
Vanmorgen bij de huisarts geweest. Ze kon niks vinden in de oortjes/keel, longen waren ook slijmvrij.

Omdat Billy verder goed eet en energiek is vindt ze het hoesten niet zorgwekkend. Het hoort allemaal bij het weerstand opbouwen, het ene kind wordt daar vaker ziek van dan de ander. En hij zit een dag op de opvang, dus daar vliegt ook van alles rond natuurlijk, hij pikt dat allemaal op nu.

Ik mag nu gaan neussprayen en dan moet het gauw weer over zijn.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 08:59:22 #106
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_148494489
hoi, ik kom ook maar weer eens kijken hier, wil toch weer wat vaker meeschrijven... heb pas sinds afgelopen dinsdag weer internet, want we zijn half december verhuisd.

Ook hier een ziek meisje, sinds gisteravond. .... en nu ligt ze weer te slapen op de bank. ze voelt best heet aan. Zit te twijfelen, of t ff aankijken, of vloeibare ibrufen geven? ze drinkt wel
  vrijdag 9 januari 2015 @ 09:31:19 #107
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148495002
Welkom terug PE! Verhuizing goed gegaan? Kinderen van slag of viel het mee?

Ik geef zelf eigenlijk alleen pcm als ze zich ook echt naar voelen of pijn hebben. Bij alleen koorts zou ik het aan het lichaam zelf overlaten.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 09:41:12 #108
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_148495200
Welkom terug PE! Al een beetje gewend in het nieuwe huis?

Hier ook alleen pcm als ze zichzelf in de weg zit bij ziekte.

Wat een weer buiten :(. Gisteren de godsganse dag regen en vannacht stormen, niet normaal. Draak was om 6.15uur al wakker door dat geloei en geknots rond ons huis. Fijn dat we wat vrijer wonen nu, maar met dit weer is het niet leuk :O .
  vrijdag 9 januari 2015 @ 10:04:59 #109
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148495838
Hier begint peuter een beetje bijdehand te worden.

"D is lief he. Mag ze een koekje? O-) "
  vrijdag 9 januari 2015 @ 10:16:20 #110
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_148496169
ja verhuizing ging goed. we kregen vrijdags de sleutel, en zaterdag sliepen we hier al. cristel en jordy hebben toen bij mn ouders geslapen, en Wesley heeft meegeholpen met verhuizen. (zaterdag alle spullen uit het oude huis gehaald, en zondag de dingen buiten en uit de garage...)
Ging eigenlijk gelijk goed met slapen, we hebben geen traphekje meer staan, en ze gaat dus zelf Naar boven of beneden. ik vind het wel handig.
Merk ook wel dat ze alle 3 wat rustiger zijn, en ik ook.
pi_148496689
Ja hoi...
Mijn kind is 2....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 10:54:52 #112
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148497460
Hoi Tico, gefeliciteerd met je peuter!

Fijn dat het goed is gegaan PE!
  vrijdag 9 januari 2015 @ 11:54:22 #113
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_148500074
Gefeliciteerd tico!
pi_148500100
Thanks lady's.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 13:13:19 #115
348178 NotTheSame
pi_148503164
Klinkt goed P-E! Zijn de kinderen nu ook van school veranderd?

Tico gefeliciteerd met B. en welkom hiero!

M. van Kyara bijdehandje O+!
  vrijdag 9 januari 2015 @ 13:20:49 #116
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_148503428
Nee, ze zitten nu voor het 2e schooljaar hier in nl. bevalt goed.
cristel zit ook op de Psz, maar daar ben ik niet zo kapot van...
pi_148504769
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 10:04 schreef Kyara het volgende:
Hier begint peuter een beetje bijdehand te worden.

"D is lief he. Mag ze een koekje? O-) "
Whaha was de vervolgvraag: mag ik er dan ook eentje?

Tico welkom met je peuter!! Gefeliciteerd!

PE beterschap met je meisje!
pi_148506899
Gefeliciteerd Tico!
pi_148508283
Gefeliciteerd Tico! *O*
pi_148512324
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:04 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Yep. Herkenbaar.

Op dit moment zit peuter in de uitprobeerfase.

I: mag ik een koekje?
Mama: nee <insert reden>
I: jawel *)

I: mag ik een chocolaatje?
Mama: nee, ook niet.
I: niet nee zeggen! :(

I: mag ik hiermee gooien (altijd iets dat stuk kan, zeg maar)
Mama: nee joh, dan gaat het stuk!
I: wel! *gooi*

etc.. :P

De fase dat hij zelf steeds van mening verandert is nu wel over, scheelt dat? ;)
Nu moet hij nog even doorkrijgen dat 'netjes vragen' niet direct betekent dat je je zin krijgt. Opgroeien is zo moeilijk soms :P.

Lazi O+.
Zo herkenbaar. Met de toevoeging dat als ik iets zeg hij nee zegt of wel zegt (natuurlijk altijd tegenovergesteld tot wat ik zei). En de waarom fase is hier ook hard van stapel gegaan. Op elk antwoord volgt het volgende waarom (makkelijk 10-15 keer).

Animal ben je weer beter?

Lazi, wat een trotse grote jongen.

Tico gefeliciteerd met je peuter!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_148522889
Tico gefeliciteerd *O*
  vrijdag 9 januari 2015 @ 21:31:28 #122
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_148523929
Gefeliciteerd Tico!
I`m not weird. I`m limited edition.
  zondag 11 januari 2015 @ 08:43:22 #123
348178 NotTheSame
pi_148560136
Kyara gefeliciteerd met je 3-jarige peuter *O* !
  zondag 11 januari 2015 @ 09:41:30 #124
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148560478
Alweer 3 jaar ook! Gefeliciteerd met je grote jommen! *O*

En Tico ook nog gefeliciteerd met je peuter *O*
  zondag 11 januari 2015 @ 11:23:10 #125
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_148561521
Kyara gefeliciteerd *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 11 januari 2015 @ 13:07:08 #126
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148564139
Kyara gefeliciteerd *O* goh ik dacht dat M al 3 was :@

En welkom Ticootje :W

Leuke foto van de eerste schooldag en wat is die altijd leuk gekleed ^O^
Rayen 2½ jaar!
pi_148565481
Gefeliciteerd Kyara! *O*
pi_148565504
Kyara gefeliciteerd met M.
pi_148567866
gefeliciteerd!

Iemand nog ervaring/ de gouden tip hoe je de eetlust weer kan aanwakkeren na diarree/ buikgriep?

mijn zoontje heeft zo al bijna geen spekjes, maar na een paar dagen waterdunne ontlasting om de 2 uur kun je echt de botten tellen...het lijkt gelukkig weer ietsje beter te gaan en drinken doet hij gelukkig ook, nu het eten weer langzaam opbouwen, maar hij heeft nergens zin in...
pi_148568167
Gefeliciteerd M!!!!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 11 januari 2015 @ 16:05:35 #131
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148570097
Dank jullie wel! O+

Vanavond meer...
pi_148573791
Kyara, gefeliciteerd met M! *O* *O* *O*
  zondag 11 januari 2015 @ 20:36:31 #133
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_148581053
Kyara, gefeliciteerd!!
Soms heb je van die momenten dat je moet lachen, maar dat je dat eigenlijk niet moet doen...
Larissa heeft weer problemen met eten, en ze heeft nu een nieuwe smoes:
"Mama, ik heb kramp in mijn arm" :')
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_148582252
Kyara gefeliciteerd!
Life is what happens while you are busy making other plans...
  zondag 11 januari 2015 @ 22:32:48 #135
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148588451
Verjaardagsspam!

kaarsjes uitblazen

taart eten

Met lievelingscadeau: de bus

peuter, nog steeds <3
pi_148589092
O+ Mooie spam
pi_148591456
Mooie foto's Kyara!
En ook hier alsnog gefeliciteerd :*

Larissa :D lekkere druif! Goed verzonnen wel.

Zana, ik denk niet dat je het echt kan opwekken. Misschien ook juist rustig beginnen als zijn maag leeg is. Crackers, beschuitje enzo.
En vooral dingen die hij lekker vindt. Niet te Moeilijk denken. Als hij een droge boterham wil, dan een droge boterham. Als hij het maar lekker vindt.
Het komt vanzelf weer. Ook al is de diarree over, dan hebben zijn maag en darmen nog wel te herstellen.
Beterschap.
pi_148596773
Leuk Kyara!
pi_148596966
Lieve Kyara, hier ook nog gefeliciteerd met M! Wat een prachtige foto's! O+ Ik vind hem ook echt opeens weer ouder lijken.

Haha, die Larissa weet het wel leuk te brengen :D. Ik lag ook heel pedagogisch onverantwoord in een deuk toen I. dit weekend heel nonchalant antwoordde op de vraag of hij een appeltje wilde eten: "nee, bedankt mama, liever niet". Oud wijf :').

Zana, eens met danic. Een kind dat niet wil eten, wil niet eten... Helaas. Ik ken het probleem, mijnes heeft ook weinig reserves en heeft zelfs een keer sondevoeding moeten krijgen toen hij ziek was. Het heeft ons maanden gekost om daarna weer op het niveau te komen van voor zijn ziekenhuisopname. Hij vond eten eng, assosieerde het met pijn en dat had echt enorme impact. Over het algemeen volgt na een periode ziek zijn vanzelf weer een periode waarin veel gegeten wordt. Nu lijkt het me beter om hem te volgen. Wel vaak aanbieden (veel verschillende dingen, waarvan je weet dat het meestal goed gegeten wordt), maar niet aandringen als hij niet wil. Wij merkten dat onze peuter ook reageerde op onze bezorgdheid door juist niet te willen eten. Bij oma ging het bijvoorbeeld veel beter dan bij ons.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 12 januari 2015 @ 10:01:49 #140
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_148597448
Jeej, fotospam :D
Mooie foto's!

Wij hebben vanmiddag een afspraak bij de kinderarts... en ik ben heel erg zenuwachtig.
Waarom?
De vorige keer was de kinderarts totaal niet tevreden over Larissa haar groei. Ze moest meer eten maar ik mocht haar niet dwingen..
De diëtist wilde dat ik haar elke keer een drankje ging geven, maar had geen tips om haar juist beter te laten eten.

Gelukkig had de ambulante hulp dat wel. We hebben met z'n allen (ik, papa, opa en oma) afgesproken dat ze minimaal 5 happen van elke maaltijd moet eten. Niet dat we dat gelijk zeggen, alleen op momenten dat ze al gelijk gaat protesteren, of smoesjes gaat verzinnen (zoals nu dus: ik heb kramp in mijn arm :') )

Het werkt wel aardig, het haalt in ieder geval wat spanning weg, omdat we niet per maaltijd bepalen of we haar van tafel laten gaan, of dat we erop staan dat ze eet, omdat ze de keer ervoor niet gegeten heeft.

Kijken of we dat terug zien in de curves *duim duim duim*

De drankjes van de dietist drinkt ze nauwelijks, dus dat is niet de oplossing (ondanks dat ik het als chocolademelk of milkshake presenteer).
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  maandag 12 januari 2015 @ 10:40:21 #141
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_148598153
Die drankjes zijn ook niet te drinken, heb je het wel eens geproefd?

Ik begrijp goed dat je nerveus bent, al kan je er zelf niet zoveel aan veranderen, wel naar dat ze niet goed eet.

Ik begrijp niet zo goed waarom de dietiste geen advies had? Roomboter gebruiken op alles wat ze eet, incl een klontje door haar avondeten. Volle melkproducten gebruiken, volle kwark geven. Vette kaas geven, evt ook zo als tussendoortje.
Weet je ook waarom ze niet eet? Uit protest of heeft ze gewoon geen trek?
Lastig hoor, het is een van de weinige dingen waarop je weinig tot geen invloed hebt.

*En verder, hoi zwaai naar de rest, ik lees hier nog wel geregeld, schrijf alleen niet meer zoveel.*
pi_148599070
Ik heb nu 2 kinderen die leven op lucht en liefde. Als Bram in de ochtend 1 hapje beschuit eet is het al heel wat...
En Leyla verplichten we nu dat ze in de ochtend gewoon haar beschuitje / rijstwafel / cracker gewoon opeet. Gewoon ze blijft zitten tot het op is.

Maar het is lastig. Je wilt ze toch graag op een gezonde manier wat extra voeden... Kijk met elke dag patat en pannenkoeken en koekjes en chipjes zouden ze hier ook wel meer eten, maar jammer de bammer... Als je je avond eten niet lust, dan eet je maar niet. Ook bij Leyla, terwijl ook zij echt moet gaan groeien...

Maar wat we wel doen, er zijn nu eenmaal echt wel gezondere dingen die alledrie de kinderen echt goed eten, en dat eten we dan wel minimaal 1x per week...
  maandag 12 januari 2015 @ 11:17:11 #143
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148599075
Succes TT! Kan mij voorstellen dat je wat nerveus bent. Ik ben het altijd omgekeerd, dat ze niet te zwaar is :X Aan de andere kant, Anouk was bij geboorte al zwaar :+
Ik zeg altijd dat ze al een voorsprong had.
  maandag 12 januari 2015 @ 11:20:26 #144
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_148599199
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 10:40 schreef Juud79 het volgende:
Die drankjes zijn ook niet te drinken, heb je het wel eens geproefd?

Ik begrijp goed dat je nerveus bent, al kan je er zelf niet zoveel aan veranderen, wel naar dat ze niet goed eet.

Ik begrijp niet zo goed waarom de dietiste geen advies had? Roomboter gebruiken op alles wat ze eet, incl een klontje door haar avondeten. Volle melkproducten gebruiken, volle kwark geven. Vette kaas geven, evt ook zo als tussendoortje.
Weet je ook waarom ze niet eet? Uit protest of heeft ze gewoon geen trek?
Lastig hoor, het is een van de weinige dingen waarop je weinig tot geen invloed hebt.

*En verder, hoi zwaai naar de rest, ik lees hier nog wel geregeld, schrijf alleen niet meer zoveel.*
Ik vond ze nog best aardig eigenlijk, iedereen zei dat ze niet te drinken waren, maar misschien hebben wij een net iets andere soort? Het was ook niet dat Larissa ze niet lekker vond, ze had er gewoon geen zin in :P
En inderdaad, ze heeft gewoon vaak geen trek. Geen zin om te eten. Ze wil ook geen patat, of pannenkoeken. Het enige wat er wel altijd in gaat is snoep en koek (krijgt ze niet, want als ze niet goed eet, mag ze ook niet snoepen). Bietjes en broccoli en witlof vind ze lekker, maar dat verschilt per dag, dus het is geen garantie dat ze dat dan de volgende keer ook eet.

Volle producten krijgt ze ook, maar ze eet het vaak dus gewoon niet :(

Op de opvang eet ze wel, en ik heb onderhand alles van de opvang hier ook geprobeerd; geen succes
pi_148599228
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:17 schreef Susie het volgende:
Succes TT! Kan mij voorstellen dat je wat nerveus bent. Ik ben het altijd omgekeerd, dat ze niet te zwaar is :X Aan de andere kant, Anouk was bij geboorte al zwaar :+
Ik zeg altijd dat ze al een voorsprong had.
Zolang ze netjes op haar eigen lijntje zit is dat ook niet erg, maar ze kunnen wel zien of het lijntje naar boven gaat afwijken, dus dat ze ook voor haar groei eigenlijk teveel is aangekomen..

Ik had het toen met Jen, die was bij het laatste bezoek toch wat meer aangekomen als dat voor haar normaal was. Jenny is gewoon een prima meisje wat echt niet te dik is. Maar ik snap dat overgewicht echt wel een ding is en ik vind het ook goed dat ze je als ouder erop attent maken, zeker als je nog op een punt zit waar je prima het tij kan keren.
Wij gaven elke dag een pakje drinken mee naar school... Dat zit echt barstend vol suiker.. We hebben nu gewoon bekers, en die vullen we met ranja. Het is en goedkoper en wat gezonder.
Tussendoortjes wat vaker met fruit en wat minder vaak een koekje...
pi_148599340
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:20 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Ik vond ze nog best aardig eigenlijk, iedereen zei dat ze niet te drinken waren, maar misschien hebben wij een net iets andere soort? Het was ook niet dat Larissa ze niet lekker vond, ze had er gewoon geen zin in :P
En inderdaad, ze heeft gewoon vaak geen trek. Geen zin om te eten. Ze wil ook geen patat, of pannenkoeken. Het enige wat er wel altijd in gaat is snoep en koek (krijgt ze niet, want als ze niet goed eet, mag ze ook niet snoepen). Bietjes en broccoli en witlof vind ze lekker, maar dat verschilt per dag, dus het is geen garantie dat ze dat dan de volgende keer ook eet.

Volle producten krijgt ze ook, maar ze eet het vaak dus gewoon niet :(

Op de opvang eet ze wel, en ik heb onderhand alles van de opvang hier ook geprobeerd; geen succes
En de tussendoortjes, ga je dan even samen zitten? En dat jij dus ook eet...
Op de opvang zit de hele groep om 10 en 3 ook te eten he? Misschien zien eten doet eten?
pi_148601757
Hier ook een drama met eten hoor. Haar reactie is mijn buik is echt vol, om even later te zeggen dat er wel een plekje is voor een toetje en ja voor koek en snoep.

Ze wil nu ook niet meer bij de go eten, want daar moet ze wel d'r boterham op eten. Nou ja moeten zo zwart/wit is het niet. Maar ze wil geen korstjes dus wil thuis eten.

Succes TT
  maandag 12 januari 2015 @ 13:43:50 #148
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148603520
Zeker goed dat ze er opletten hoor, laatste keer boog haar lijntje wat af, dus erg fijn. Wij letten er zelf ook op, aangezien er al 3 in de familie (neefjes en nicht) zijn met overgewicht en dat wik ik voor Anouk echt niet. (En ik ben zelf ook te zwaar....working on it ;) )
  maandag 12 januari 2015 @ 13:49:18 #149
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_148603687
Ohai! :W
3!
  maandag 12 januari 2015 @ 17:34:39 #150
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148610793
:W Jij ook hier? :P
  maandag 12 januari 2015 @ 18:43:38 #151
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_148613807
Yesh! De prinses is reeds een peuter, jawohl ;)
3!
  maandag 12 januari 2015 @ 20:07:41 #152
244125 laziness
pi_148617660
Tankgirl, de monkeyplatter al geprobeerd om dr toch tussendoor wat extra te laten eten?
En hoe ging het bij de arts?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 12 januari 2015 @ 20:11:36 #153
147316 crew  DJMO
#trut
pi_148617819
i know, post hier vrijwel nooit. Maar heb nu toch een vraag over het gedrag van mijn peuter .. Bij vrijwel alles wat er gebeurt/gebeuren moet wil hij de regie in handen hebben. Voorbeeldje: gisteren moest hij gaan douchen en daarvoor moet hij door mijn slaapkamer heen. Nou zit mijn deur altijd op de knip, om te voorkomen dat ze per ongeluk de deur open laten staan en de kat er naar binnen glipt. Maar ik mocht de deur pas van de knip afhalen van hem als hij zich had uitgekleed. En zo gaat het met letterlijk alles. Als we naar boven gaan moet ik halverwege de trap wachten, anders weigert monsieur om naar boven te komen. In de winkel moet en zal hij mijn portemonnee in handen hebben om het wisselgeld in terug te stoppen. Het is niet voldoende dat ik hem openhoud voor hem, nee hij moet en zal werkelijk alles doen. Ik herken dit totaal niet van m'n kleuter, dus ik vraag me af of het een fáaaase is en in hoeverre er ik in mee moet gaan ...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 12 januari 2015 @ 20:21:17 #154
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_148618199
Helemaal herkenbaar DJMO! Als ik eerder naar boven ga, moet ik eerst weer naar beneden zodat ventje 'kan winnen'. Als ik een banaan pel maar niet op de manier waarop hij dat wilde, moet ik de banaan 'maken' en het ritueel herhalen. Laatst trok ik per ongeluk door nadat hij had gepoept. Drama: het is eérst poepen, dan samen de drol bestuderen, dan kontje vegen, dan papier in pot, dan ventje doortrekken (dat hij op de knop drukt dan he). Klopt die volgorde niet dan is het gillen. Moest gister zelfs de poep terug in z'n billen stoppen (zodat we het over konden doen)! :D
pi_148618288
Ik vind bijna alle gedrag een fase. Ooit (al is het pas bij volwassenheid) gaat het gedrag over. :D
Maar hoever je moet gaan is echt aan jezelf. Kijken wat voor jou de grenzen zijn en in hoeverre je zijn wensen kan respecteren. Als bepaalde dingen echt jouw grenzen voorbij gaan leg je hem uit dat je snapt dat hij het zo wil, maar dat dat niet kan, omdat (en dan de reden)
  maandag 12 januari 2015 @ 20:23:46 #156
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_148618300
Ow en hoe ik ermee om ga? De ene keer speel ik het spel mee, de andere keer laat ik hem weten dat zijn eisen niet redelijk zijn (doe eens niet zo gek)! Afleiden helpt ook (hee, daar ligt een autotje, wil je die even opruimen)?
pi_148618587
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:49 schreef Incantrix het volgende:
Ohai! :W
Gefeliciteerd!! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 12 januari 2015 @ 20:35:24 #158
147316 crew  DJMO
#trut
pi_148618682
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:23 schreef Omentielvo het volgende:
Ik vind bijna alle gedrag een fase. Ooit (al is het pas bij volwassenheid) gaat het gedrag over. :D
Maar hoever je moet gaan is echt aan jezelf. Kijken wat voor jou de grenzen zijn en in hoeverre je zijn wensen kan respecteren. Als bepaalde dingen echt jouw grenzen voorbij gaan leg je hem uit dat je snapt dat hij het zo wil, maar dat dat niet kan, omdat (en dan de reden)
dat heb ik dus vanavond gedaan bij het eten koken .. hij wilde persé helpen. Prima, je mag de champignons doen (heb zo'n multirasp, leg er een champ op, druk omlaag en je hebt plakjes). Maar even later wilde hij in een pan kokend water roeren, dat ging me even iets te ver. Toen heb ik 'm gevraagd hoe laat het was en hij sprintte gelijk naar de woonkamer om op de klok te kijken :P maar helaas werkt dat afleiden dus niet altijd ..

maar het gedrag is dus herkenbaar, blij om :Y :P
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_148619195
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:23 schreef Omentielvo het volgende:
Dat ligt o.a. aan de ernst en oorzaak van het gedrag. Soms gaat het niet zomaar vanzelf over.

[ Bericht 7% gewijzigd door Vanyel op 12-01-2015 21:09:37 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 12 januari 2015 @ 20:53:42 #160
244125 laziness
pi_148619356
Hoe is het nu bij jullie Vanyel?
  maandag 12 januari 2015 @ 21:03:27 #161
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_148619740
Hoe zit dat dan, Vanyel? Heb je daar misschien wat leesvoer over?

wel vervelend, sterkte.
pi_148619747
Tankgirl Hoe groot is Larissa nu?
pi_148619782
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Vanyel op 12-01-2015 21:49:06 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_148619914
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:03 schreef Aventura het volgende:
Hoe dan, Vanyel? Heb je daar misschien wat leesvoer over?
Ik heb zelf niet zoveel, maar op de website van Basic trust moet je wel een hoop kunnen vinden.
Heel wonderlijk, wij hebben in een week of zes echt een bizarre omslag en verbetering gezien sinds we hiermee zijn begonnen.
  maandag 12 januari 2015 @ 21:31:35 #165
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148621086
Inca! Welkom met je peutertje!

TT, hoe was het bij de KA?

Vanyel, wat moeilijk zeg. Wel fijn dat jullie verbetering zien. Lijkt me ook nog best lastig om er achter te komen waar het probleem zat, en hoe het op te lossen zeg. Ken jullie situatie verder niet eerlijk gezegd.
pi_148622108
quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:31 schreef Kyara het volgende:
Vanyel, wat moeilijk zeg. Wel fijn dat jullie verbetering zien. Lijkt me ook nog best lastig om er achter te komen waar het probleem zat, en hoe het op te lossen zeg.
Hou op schei uit, dat is inderdaad echt gedoe. Is niet het eerste waar wij aan dachten bij een mindere ontwikkeling en moeilijk gedrag.
  maandag 12 januari 2015 @ 21:49:16 #167
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148622159
Ja precies. Hoe kom je daar achter? Door de hele zorgmolen in te gaan?
pi_148622180
Lekker inconsequent ben ik met spoilers..

We zochten eigenlijk iets als systeemtherapie thuis toen een vriendin dit tipte, gebaseerd op een paar opvallende dingen en doorstane issues met haar eigen kind.
Nu ik het zeg, die verdient nog wel een etentje oid voor haar briljante ingeving.

Volgens mij had zij het oorspronkelijk van d en v trouwens. We wilden per se niet zo'n pedagoog die geijkte gedragsmatige dingen ging roepen over meer structuur, beloningsprogramma's en dat soort omdat we daar niet in geloofden.

[ Bericht 43% gewijzigd door Vanyel op 12-01-2015 21:55:23 ]
  maandag 12 januari 2015 @ 21:55:22 #169
244125 laziness
pi_148622537
Ik ben vooral heel blij dat jullie een oorzaak gevonden hebben Vanyel en er gericht mee aan de slag kunnen.
En nog fijner dat ze beter in haar vel zit en weer begint te ontwikkelen!

Hoe ontstaat zo'n probleem als dit nu? Is daar iets over te zeggen?
  maandag 12 januari 2015 @ 21:57:34 #170
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148622667
Wat laziness zegt dus.
pi_148623636
Ja daar is vanalles over te zeggen, maar niet per se openbaar.
In t algemeen is het een combi van een gevoelig kind met bijvoorbeeld ziekenhuisopnames of ziek worden/wegvallen van een ouder, soms zelfs broers of zussen krijgen.
pi_148623707
Heftig Vanyel. Lijkt me ook niet iets wat je 'verwacht' idd. Fijn dat er zo snel verbetering te merken is!

Verder: herkenbaar DJMO. Hier ook een periode van controledrift. Het gaat nu weer ietsjes makkelijker. Als ik tijd/geduld heb, ga ik erin mee (lichtknopje weer even uit doen zodat hij het nog een keer kan doen bijvoorbeeld). Maar dat lukt natuur niet altijd en dan probeer ik uit te leggen waarom. Of belofte dat hij dan straks <...> mag doen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 12 januari 2015 @ 22:20:54 #173
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_148623975
Kinderarts was tevreden *pfew!*
Larissa heeft zich ook prima gedragen deze keer :) Alhoewel ik het aan haar zag dat ze het super spannend vond.
Ze is nu 13 kg en 91,4cm. De vorige keer was ze 89cm en 12kg op 8 september.
pi_148624061
Een kilo *O*
  maandag 12 januari 2015 @ 22:25:51 #175
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_148624235
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:22 schreef Vanyel het volgende:
Een kilo *O*
ja idd, zeker nadat ze dus al een half jaar heeft stilgestaan (als het niet langer is) *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 12 januari 2015 @ 22:33:34 #176
244125 laziness
pi_148624647
Een kilo in een paar maanden is heel mooi! Dat redt de mijne ook al heel lang niet meer. Die doet daar rustig een jaar over. Dus heel fijn dat de arts tevreden was *O*
  maandag 12 januari 2015 @ 22:35:19 #177
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148624731
Fijn TT! *O*
pi_148624914
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:33 schreef laziness het volgende:
Een kilo in een paar maanden is heel mooi! Dat redt de mijne ook al heel lang niet meer. Die doet daar rustig een jaar over. Dus heel fijn dat de arts tevreden was *O*
Ik wilde heel verbaasd doen met mijn 20 kilo kind, maar dat is idd ook al een hele tijd zoveel.
Deze week definitief alle broeken in 104 eruit, het is inmiddels echt genant hoogwater (over naar m.n. 110-116. Was al ff nodig :@). Groeien, dat doet ze onverminderd.
  maandag 12 januari 2015 @ 22:44:13 #179
244125 laziness
pi_148625099
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:39 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik wilde heel verbaasd doen met mijn 20 kilo kind, maar dat is idd ook al een hele tijd zoveel.
Deze week definitief alle 104 eruit, het is inmiddels echt genant hoogwater. Groeien, dat doet ze onverminderd.
Ja 20? :o
Ollie haalde in november op het cb 17,4kg. Die blijft groeien in de lengte maar de kilo's niet echt meer.
Ik trok vorige week de eerste 116 broek aan die ik dacht op de groei gekocht te hebben 8)7
Die moet dan ingesnoerd tot het laatste gaatje van het knoopsgatelastiek want de verhoudingen kloppen niet echt meer :P
pi_148625178
Al maaaanden. Was even een beetje bol, nu trekt de lengtegroei dat weer recht.

Insnoeren is altijd zo jammer dat t nodig is.
  maandag 12 januari 2015 @ 22:46:19 #181
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148625200
Ik ben ook heel benieuwd naar M's stats. Morgen even bellen met het cb want ik heb 2 brieven gehad met 2 verschillende data :')
  maandag 12 januari 2015 @ 22:48:08 #182
244125 laziness
pi_148625273
Helaas kan ik niet fotoooo roepen Vanyel ;)

Ik heb van de week zelf gemeten. 112cm met een gewicht van niks. Precies zijn papa vroeger.
  maandag 12 januari 2015 @ 22:51:17 #183
244125 laziness
pi_148625415
Na de foto die ik van de week zag van M. kan ik me toch niet voorstellen dat je weer zo'n rotopmerking over het gewicht krijgt Kyara }:|
  maandag 12 januari 2015 @ 22:51:59 #184
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148625447
Ik hoop het. Vond het wel lief dat je dat zei trouwens O+
pi_148627814
Mooie stats hoor tankgirl. Prima in verhouding lijkt me zo.

Ik denk dat ik woensdag eens even langs het cb wandel om ze te meten. Wegen weet ik wel. Eva wilde van de week op de weegschaal en die gaf 14.4 aan :o. Waarvan geen idee :')
En in maat 104, dus ze zal net op of over de meter zitten.
Ben nog meer benieuwd naar de lengte van de jongste.
pi_148686430
Gefeliciteerd Kyara!

Tt fijn dat de kinderarts tevreden was.

Welkom Inca en gefeliciteerd!

DJMO herkenbaarheid alom. Hier ook herhaling, afleiding of volgende keer.

Duits praten met mijn peuter maakt zich betaald. Hij babbelt steeds meer woorden en hele zinnen na :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_148687159
Over 4 uur (nou eigenlijk 8 uur) heb ik een peuter :o
pi_148687427
Tankgirl, fijn dat ze goed aangekomen was!

Gister mijn peuter ook even gewogen, hij kwam op 12,2 kg uit (voor het slapen 's avonds, met slaappakje aan). Lengtemaat 92 nu voor de meeste kleding.

Tinu, wat leuk dat L. nu ook Duits gaat praten!

Loj :o O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_148687889
Morgen met Bram en Leyla naar het cb... Ik ben benieuwd.
  woensdag 14 januari 2015 @ 20:27:37 #190
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_148687946
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 20:15 schreef Phaidra het volgende:
Tankgirl, fijn dat ze goed aangekomen was!

Gister mijn peuter ook even gewogen, hij kwam op 12,2 kg uit (voor het slapen 's avonds, met slaappakje aan). Lengtemaat 92 nu voor de meeste kleding.

Tinu, wat leuk dat L. nu ook Duits gaat praten!

Loj :o O+.
Jeetje :D. E is dan gewoon 2 kilo zwaarder :') :@
pi_148689816
Gefeliciteerd verse en jarige peuters! *O*

quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:46 schreef Kyara het volgende:
Ik ben ook heel benieuwd naar M's stats. Morgen even bellen met het cb want ik heb 2 brieven gehad met 2 verschillende data :')
Oh, geef mij er maar eentje. Wij hebben nog steeds geen uitnodiging voor de 2 jaar-afspraak. :')
pi_148690346
Oh, de 2 jaar afspraak hebben wij ook :X
pi_148692813
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 20:27 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Jeetje :D. E is dan gewoon 2 kilo zwaarder :') :@
:D! Maar E. was ook langer zag ik! De laatste 2 maanden is I. echt gegroeid, zowel lengte als gewicht. Bizar dat dat echt in sprongen gaat!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_148693117
Wat zijn de leeftijden, lengte en gewichten dan van jullie kindjes?
Hier een meisje van net 3, 95 cm, 13,3 kilo.
Make my day!
pi_148693381
Ik geloof dat ik volgende week die tweejaarsafspraak heb, meneer is 2jr 3 mnd. Best redelijk op tijd vind ik. De laatste keer was juni dus ik ben wel benieuwd naar stats. Maat 92 sowieso en volgens mij zitten er in elk geval wat kilo's aan sinds afgelopen zomer, die kon hij wel gebruiken.

Ik schat hem een beetje hetzelfde als jouw dochter agter, ongeveer 93 cm en een kilo of 13.
pi_148693656
Jongen, 2j7m, ca. 12 kg en maat 92.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 14 januari 2015 @ 23:07:10 #197
244125 laziness
pi_148694451
Ollie is bijna vier. Nog 3,5 week een peuter.
112cm, ongeveer 18kg en maat 116 (al is dat wisselend per merk)
pi_148694522
Hier op de gok/schatting; net 2, 88cm en net onder de 13 kilo.
pi_148694567
M is net 3, maat 104. Ik gok rond de 100 cm en 16 kg. Over 2 weken weet ik het zeker ;)
  woensdag 14 januari 2015 @ 23:34:48 #200
348178 NotTheSame
pi_148695507
Draak is 3 jaar, weegt 13,2 en gaat nu maat 104 in, dus ik schat haar ook rond de 1m
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')