Ah, fascinerend, zo bijzonder hoe dat werkt! Ik ga eens op die site kijken als ik thuis ben.quote:Op dinsdag 30 december 2014 15:22 schreef Morretje het volgende:
Je lijf begint al met antistoffen aanmaken op het moment dat zij ziekig bij je drinkt. Hoe het precies werkt weet ik niet, maar het drinken zorgt ervoor dat jouw lijf de antistoffen gaat aanmaken voor het virus. Of je lijf harder aan het werk gaat als je zelf ziek bent weet ik niet precies. Ik vermoed dat Gonneke vam eurolactatie.net er wel een blog aan gewijd heeft, maar zit mobiel.
Ja, dat snap ik idd. Maar dat je lijf al iets gaat doen als je kind alleen al ziek is vind ik fascinerend. Dat mijn lijf dat doet voor mijn eigen ziektekiemen vind ik niet meer spannendquote:Op dinsdag 30 december 2014 16:01 schreef WupWup het volgende:
Je gaat antistoffen aanmaken op het moment dat je in aanraking komt met een ziekteverwekker. Daar heeft borstvoeding an sich niks mee te maken. Wel dat je kind er idd van meeprofiteert.
Fascinerend he? Wij waren geïnfecteerd met het kotsvirus, het begon bij Sil, en iedereen die in zijn buurt was geweest begon binnen een dag of twee te kotsen, misselijk, koorts. Behalve Suus. Die heeft niks gehad terwijl die best in aanraking komt met Sils vingers/spuug/etcquote:Op dinsdag 30 december 2014 12:58 schreef Tante_Soesa het volgende:
Mijn - 'normaal' doorslapende - baby wordt nu ze ziek is ook zo'n beetje elke 1,5 uur wakker voor een slokje. Zere keel denk ik. De borst is dan echt het enige dat ze accepteert. Gelukkig ging het vannacht al stukken beter want het breekt je wel op zeg, poeh.
Mijn dochter is dus nu zo'n 1,5 week snipverkouden. Sinds 2 dagen ben ik zelf ook hartstikke verkouden en heb last van m'n keel, ik vermoed dat ze mij heeft aangestoken. Nu gaat het sinds gisteravond ineens echt heel snel heel veel beter met haar, we hebben gewoon prima geslapen (van 22 tot 1 en toen door tot 5) en ze is een heel stuk vrolijker.
Hoe werkt dat nu met die antistoffen in mijn melk, is het logisch dat sinds ik ziek ben geworden zij zo snel beter wordt of is dat toeval? Maakt mijn lijf nu antistoffen aan tegen de verkoudheid waar zij mooi van mee profiteert? /noobvraag
http://eurolactatie.net/2014/09/17/beschermer/quote:Door door de dag heen vaak kleine slokjes bij haar te nemen besmet hij op zijn beurt zijn moeder met al die viezigheidjes. In de borst (ja, in de borst, niet alleen in de darm!) wordt op die kolonisatie razendsnel gereageerd door het aanmaken van specifieke afweerstoffen, die het kind bij zijn volgende pitstop al weer meekrijgt met de melk. Samen, uiteraard, met alle algemene beschermende stoffen die altijd al in moedermelk zitten.
Nou ja dit inderdaad een beetje.quote:Op dinsdag 30 december 2014 12:47 schreef Morretje het volgende:
[..]
Maar niet voeden en op een andere manier troosten garandeerd niet dat je kind dan wel langer achtereen slaapt. Dat bedoelde ik te zeggen, dat er een reden voor het vaak wakker worden is, die je misschien niet wegneemt met voeden (of misschien wel bij honger bijv) maar dat iedereen dan weer t snelste slaapt. We zijn (ik ook hoor) te veel gericht op doorslapen denk ik.
Bij elke 1,5u denk ik wel aan ergens last van trouwens.
Zo bedoelde ik het niet, sorry als het zo overkwam.quote:Op dinsdag 30 december 2014 20:07 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Nou ja dit inderdaad een beetje.
M heeft nooit doorgeslapen (hij is 13 maanden en heeft maximaal 10x 5 uur of langer geslapen 's nachts) en is erg driftig als hij geen borst krijgt. En ja ik kies voor de makkelijkste weg door hem toch maar weer aan te leggen. Juist omdat ik werk heb ik geen zin om 'de strijd' aan te gaan. Ook niet 'voor een paar nachten'lekker makkelijk gezegd. Ik wil 'm gewoon niet meer laten krijsen, tot kotsen aan toe, want ja zo driftig is hij. 1x een half uurtje geprobeerd, dat doe ik mijn kind niet nog een keer aan.
Ik functioneer opzich goed zo, alleen voor 't gemak en comfort en soms irritatie/ergernis door het voeden (niet alleen in de nachten) én uiteraard de twijfels heel af en toe of hij wel in orde is.
Verder kan ik echt niets bedenken waar hij last van zou hebben. Hij is overdag erg vrolijk, eet goed, beweegt goed, groeit goed en ontwikkelt zich prima. Hij heeft de eerste maanden wel veel gehuild overdag (alleen thuis) en heeft nu nog een kort lontje maar oogt wel happy. Zou ik echt iets over het hoofd zien waar hij last van zou kunnen hebben?Of is hij het gewoon zo gewend en heeft hij er behoefte aan? Dat laatste vind ik nu opzich nog prima (meestal dan
) maar ik merk dat ik steeds meer denk aan stoppen en vraag me af hoe dat dan moet.
Hoe voelt dat voor jou?quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:05 schreef L-E het volgende:
LB, gewoon aan de borst laten 'drinken'. Ik denk dat hij niets binnen krijgt, maar hij valt al drinkend weer in slaap, prima dus
Hij heeft 1x bij mijn moeder geslapen. Dat ging redelijk, het was zo'n zeldzame nacht van iets meer dan 5 uur. Wakker zijn was wel drama en hij heeft toen 2x een half uur gehuild.quote:Op dinsdag 30 december 2014 20:52 schreef Franny_G het volgende:
Maar als jij eens een nachtje niet bij hem bent? Of komt dat nooit voor?
Ach, wat rot zeg.quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:12 schreef Mabawa. het volgende:
Afgelopen weekend sliep ik niet thuis en heeft hij 3x langer dan een half uur gekrijst.LE wat fijn!!
Ja vond ik ook zo jammer want die van h&m is idd best mooi!quote:Op woensdag 31 december 2014 14:52 schreef mignonne het volgende:
prenatal huismerk heb ik nooit gehad dus geen idee. Ik vond het van H&M echt jammer want ik vond ze er wel mooi (iig mooier dan die seksloze hema-dingen) uit zien maar helaasch![]()
Ik had voor de zwabberschap een C cup en nu een D cup spees. Dat valt wel mee toch![]()
en als ik wat minder vreet in mn murf steek dan ga ik misschien ooit wel weer eens terug naar een C cup ofzowat minder tiet zou ik helemaal niet erg vinden
+1quote:Op woensdag 31 december 2014 14:52 schreef mignonne het volgende:
prenatal huismerk heb ik nooit gehad dus geen idee. Ik vond het van H&M echt jammer want ik vond ze er wel mooi (iig mooier dan die seksloze hema-dingen) uit zien maar helaasch![]()
ja das waar. Dat je ze zo over je schouder kan gooien in de auto om je kind gewoon ín de maxi-cosi te voeden vanaf de voorstoel. Dat is dan wel weer een voordeel van cupje dubbel Zquote:Op woensdag 31 december 2014 14:53 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja vond ik ook zo jammer want die van h&m is idd best mooi!
En ja, jouwes vallen wel mee iddik lees hier zo vaak over H I J K ellemenopee!
Oh dat zou relaxed zijnquote:Op woensdag 31 december 2014 14:56 schreef mignonne het volgende:
[..]
ja das waar. Dat je ze zo over je schouder kan gooien in de auto om je kind gewoon ín de maxi-cosi te voeden vanaf de voorstoel. Dat is dan wel weer een voordeel van cupje dubbel Z![]()
Boh dat lijkt me echt heel naarquote:Op woensdag 31 december 2014 15:01 schreef mignonne het volgende:
Echt hè?![]()
dé reden waarom ik E. haar hele eerste jaar zo'n beetje op de achterbank heb gezeten
Die was alleen rustig als ik haar handje vasthield én over haar buikje wreef. Da kennie vanaf de voorstoel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 31 december 2014 15:05 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Boh dat lijkt me echt heel naar
Ik heb laatst een pitstop bij de MC drive naast de snelweg gemaakt om te gaan voeden vanwege achterbankconcert. Het allerergste was nog dat ik geen big mac kon eten omdat ze anders een week naar augurk zou stinken (bigmacs kun je niet eten zonder knoeien)mwheheheSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
sesamzaadjes in het haar <3 dat je thuis komt en een kloddertje ketchup ontdekt achter dr ene oortjede joys van het eten terwijl je voedt
:)
Das wel handig voor de leftovers die je dan uit je kind kan plukken!quote:Op woensdag 31 december 2014 20:11 schreef AwayTL het volgende:
Ei op hoofd. En nog wat leftover kruimels terug vinden in de doek.. Check.
Ik wilde ook een kniepertje kanen. Gelukkig bedacht ik me op tijd
Kind gewoon een hele week in de doek laten zitten. Heb ik nog restjes als de rest al op isquote:Op woensdag 31 december 2014 20:15 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Das wel handig voor de leftovers die je dan uit je kind kan plukken!
Kniepertjes
hoor je dat niet als je bloed afneemt? Soms klinkt het wat luider, meestal niet zo erg duidelijk. Maar echt dat het zich volzuigt, zo'n vloeistof die loopt. Maar goed, met bv had ik het maar heel soms, meestal vlak na een tsr en dan echt op het moment van zo'n maximale vacuüm. Duurt maar een seconde of twee in mijn geval xDquote:Op woensdag 31 december 2014 21:37 schreef WupWup het volgende:
Wtf?Volgens mij moet ik naar een audicien...
Bij kolven hebben jullie het nu toch over?quote:Op woensdag 31 december 2014 21:45 schreef mignonne het volgende:
[..]
hoor je dat niet als je bloed afneemt? Soms klinkt het wat luider, meestal niet zo erg duidelijk. Maar echt dat het zich volzuigt, zo'n vloeistof die loopt. Maar goed, met bv had ik het maar heel soms, meestal vlak na een tsr en dan echt op het moment van zo'n maximale vacuüm. Duurt maar een seconde of twee in mijn geval xD
maareh. Ik weet nog wel een goeie audicien anders hoor
Nee bij drinkenquote:Op woensdag 31 december 2014 21:49 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Bij kolven hebben jullie het nu toch over?
http://www.mamamea.nl/quote:Op woensdag 31 december 2014 15:50 schreef Radyhyn het volgende:
Bedankt allemaal! Ik ga toch maar op zoek naar een goede bh danEens kijken of er ergens in de buurt een speciaalzaak zit. Of anders bestel ik er gewoon een paar online om uit te proberen
Hi Fazz. Herkenbaar verhaal. Ik ben toen I 8 maanden was, gestopt met kolven op het werk. Ik trok het ook niet, en met mijn werk is het ook lastig te combineren.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 23:08 schreef Fazzoletti het volgende:
Dat zou idd ook nog een optie zijn. Ik kijk het wel even aan de komende week. In het 'ergste' geval kan ik alsnog 1 kolf moment gaan inplannen op werk maar ik hoop dat dat niet nodig is
Nou dat kan ook wel wat comfortabeler. Morgen geurkaarsjes meenemenquote:Op maandag 5 januari 2015 10:29 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, en het zitten in zo'n tl-hok dat naar peuken ruiktwent vanzelf!
ze zat hier al vijf kwartier. Ik dacht goed gepland te hebbenquote:Op maandag 5 januari 2015 13:16 schreef BlueEyes het volgende:
Huh? Moet je samen tegelijk kolven in dezelfde ruimte?
Dan zou ik toch afstemmen voor de volgende keer.
Nou begint mijn kolfplek in het voorraadhok er ineens veel aantrekkelijker uit te zien als ik dit zo lees
quote:Op maandag 5 januari 2015 13:28 schreef Stormqueen het volgende:
Het is ook een prima ruimte hoor. Alleen vandaag is bal. (Heb m vroeger veel gebruikt voor fysio oefeningen).
Tik m af op 110cc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Wat niet weet...quote:Op maandag 5 januari 2015 13:48 schreef Stormqueen het volgende:
Ze schijnt 30cc te hebben gedronken. Ik vraag er niet naar
Oh en een kolfvraag. Ik voed meestal maar met 1 borst per keer. Maar kolf nu twee borsten. Kan dat kwaad?
Mja, dat is natuurlijk wel zoquote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:20 schreef Morretje het volgende:
Grote kans dat als je het morgen nog een keer doet je wel degelijk meer hebt Soes. Je lijf moet ook even de kans krijgen te reageren he![]()
Lekker bezig SQ!
Hoe vaak denk je dan aan? Voor de opbrengst hoeft het momenteel echt niet hier - ze drinkt hoogstens 50 cc op een dag en ik kolf er makkelijk 350.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:59 schreef WupWup het volgende:
Plus, vaker kolven is beter voor je productie dan langer. Ongeacht de opbrengst.
Een ander ritueel met papa inzetten was hier noodzakelijk bij nr1 als ze wakker werd. En zonder drama ging dat niet, helaas.quote:Op woensdag 7 januari 2015 08:16 schreef Mabawa. het volgende:
Zo... Ik denk dat hier de knoop doorgehakt is. Ik ga stoppen met bv. De afgelopen weken zijn de nachten meer drama geworden dan ze al waren en ik begin niet leuke gedachten te krijgen als M aan het drinken is. Reactie als hij net aanhapt is eigenlijk direct weer afkoppelen, dat wil ik in ieder geval doen, vaak doe ik het niet. Het voelt ook gewoon niet prettig, mn tepels voelen raar/pijnlijk en dat terwijl ik nooit pijn heb ervaren door de bv.
Maar goed hoe gaan we dit aanpakken?? Overdag drinkt hij soms 2 keer en soms 6. De nachten dus veel. Ik wil beginnen bij de nachtvoedingen eigenlijk. Omdat ik een je weet maar nooit gevoel heb en ik de avondvoeding nog wel fijn vind
Iemand tips?
AUW AUW AUWquote:Op woensdag 7 januari 2015 16:30 schreef Burdie het volgende:
Chanty, kuiken had dat ook. Het CB arts vond het niet erg zolang je er met bv verder geen last van hebt. De meeste kindjes scheuren zelf wel een keer hun lipbandje als de tanden doorkomen of als ze eens vallen. Kuiken trok mijn laptop omver boven op zijn snoet, toen was het ook gedaan.
Ik zou het de volgende keer bij het CB laten zien als ik jou was.
Oh sorry, zit ik de credits aan LB te geven! Lees Kyara waar ik LB schreef. Stop de tijd.quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:05 schreef Kyara het volgende:
Ja, die bedoelde ik inderdaad
Davinia, gefeliciteerd!
Ja mijn vriend gaat me hier echt bij helpen. Spruw lijkt me niet, dat vervelende gevoel is alleen tijdens de nachten. Ik ben dan zo blij en opgelucht als hij klaar is! Overdag kan ik namelijk nog genieten van een voeding en heb ik ook dat onprettige gevoel niet.quote:Op woensdag 7 januari 2015 09:11 schreef Morretje het volgende:
[..]
Een ander ritueel met papa inzetten was hier noodzakelijk bij nr1 als ze wakker werd. En zonder drama ging dat niet, helaas.
Weet je zeker dat je geen spruw oid hebt? Of is het nursing agitation? K*t is het in elk geval, als het je zo tegen staat.
Ja en daar ben ik zo bang voorquote:Op woensdag 7 januari 2015 10:08 schreef LadyBlack het volgende:
Mabawa, sterkte! Ik hoop dat jullie gauw een fijn alternatief ritueel hebben. Wat je laatst zei over kokhalzen of spugen door het huilen klinkt echt heel naar.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:44 schreef Phaidra het volgende:
Mabawa. Wat rot dat het drinken zo vervelend voor je is. Het linkje dat LB bedoelt is denk ik deze: http://drjaygordon.com/attachment/sleeppattern.html. Uitgangspunt is dat het kindje bij de ouders slaapt, maar er is wel een eigen draai aan te geven om het op een andere situatie aan te passen.Sterkte!
Dank jullie!quote:
Even een zijspoor, zou je zwanger kunnen zijn? Wat je beschrijft had ik exact toen ik net zwanger was deze ronde, ik zag het echt niet meer zitten. Dat is gelukkig wel bijgetrokken, want die afkeer is echt enorm rot iddquote:Op woensdag 7 januari 2015 08:16 schreef Mabawa. het volgende:
Zo... Ik denk dat hier de knoop doorgehakt is. Ik ga stoppen met bv. De afgelopen weken zijn de nachten meer drama geworden dan ze al waren en ik begin niet leuke gedachten te krijgen als M aan het drinken is. Reactie als hij net aanhapt is eigenlijk direct weer afkoppelen, dat wil ik in ieder geval doen, vaak doe ik het niet. Het voelt ook gewoon niet prettig, mn tepels voelen raar/pijnlijk en dat terwijl ik nooit pijn heb ervaren door de bv.
Maar goed hoe gaan we dit aanpakken?? Overdag drinkt hij soms 2 keer en soms 6. De nachten dus veel. Ik wil beginnen bij de nachtvoedingen eigenlijk. Omdat ik een je weet maar nooit gevoel heb en ik de avondvoeding nog wel fijn vind
Iemand tips?
quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:21 schreef L-E het volgende:
[..]
Even een zijspoor, zou je zwanger kunnen zijn? Wat je beschrijft had ik exact toen ik net zwanger was deze ronde, ik zag het echt niet meer zitten. Dat is gelukkig wel bijgetrokken, want die afkeer is echt enorm rot idd
ja dat is helaas met mijn voorgevel ook geen optiequote:Op donderdag 8 januari 2015 12:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
Met rechterhand de eerste schelp pakken, op borst zetten, vastklemmen met rechteronderarm, met linkerhand tweede schelp pakken, op borst zetten, vasthouden met rechterhand, met linkerhand kolf aanzetten..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:40 schreef BlueEyes het volgende:
Ik krijg dubbelzijdig kolven echt niet voor elkaar!
Maar heb ook in 15min per borst max de boel ook wel leeg. Met opbrengsten variërend van 70-150-200 ml per borst.
Vanmorgen nog op CB geweest, meneer heeft na zijn 'dipje' gelukkig een eigen lijntje gevonden!200 ml PER BORST !! Is dat in die 15 mins?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi lijntje!disclaimer
dan moet je goed mikkenquote:Op donderdag 8 januari 2015 13:05 schreef L-E het volgende:
Ik zette gewoon de kolf aan en deed dan pas de schelpen aan mijn borst, of kan dat niet met elke kolf? (hier de medela pisa)
Bloeduitstortingen ftw!quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dan moet je goed mikkenmij lukt dat iig niet
Ja handkolven zou ook achter het stuur geen succes zijnquote:Op donderdag 8 januari 2015 13:03 schreef Hilmo het volgende:
Hahahah aah geweldig mabawa! Mijn hand kolf moet ik al er tegenaan houden met 2 handen, anders schiet de melk eronder uit. Ben benieuwd naar de kolf die ik straks kkrikg. Vanochtend 120 ml en 60ml gekolfd. Straks moet ik collega uit het kantoor vragen te gaan en dan onder tijdsdruk kolven, ben benieuwd...
Kolf in je BH doen, in voedingsbh? Dan kan ik hem niet vastzetten em BH zit niet echt strak
quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:40 schreef BlueEyes het volgende:
Ik krijg dubbelzijdig kolven echt niet voor elkaar!
Maar heb ook in 15min per borst max de boel ook wel leeg. Met opbrengsten variërend van 70-150-200 ml per borst.
Vanmorgen nog op CB geweest, meneer heeft na zijn 'dipje' gelukkig een eigen lijntje gevonden!Mooie curv!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had 270ml per 2 borsten met cup B![]()
Geen tips Maba..hier ook soms irritaties maar aan stoppen dacht/denk ik niet**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
Beetje hoe je kijkt; volgens mij heeft M gewoon een spurt getrokken rond de 8-10 weken, en gaat het nu minder hardquote:Op donderdag 8 januari 2015 14:16 schreef Omentielvo het volgende:
Als ik die curve zo zie vind ik hem er echt heel netjes uitzien. Ik zie de curve niet echt afbuigen, maar meer het lijntje volgend
Detailquote:Op donderdag 8 januari 2015 13:35 schreef Mabawa. het volgende:
Best jammer dat ik geen koninklijke productie had
Ik heb het niet eerder gehoord, maar ik zit niet zo in de scene.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:56 schreef Stormqueen het volgende:
Nou, het lijkt inmiddels toch echt aan het fenomeen "moedermelk uit een flesje" te liggen. Ik snap niks van haar. Nutrilon accepteert ze uit de fles, moedermelk niet.
Herkent iemand dit? En hoe kunnen we daar het best mee omgaan?
Je mengt de moedermelk dan met kunstvoeding (die dus bestaat uit water en poeder) dus niet alleen de poeder door de moedermelk.quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:11 schreef bitterend het volgende:
Kan je moedermelk mengen met poeder?(serieuze vraag nog nooit van gehoord namelijk
)
ik twijfelde iddquote:
ohhh ok makes sensequote:Op donderdag 8 januari 2015 16:18 schreef Kyara het volgende:
[..]
Je mengt de moedermelk dan met kunstvoeding (die dus bestaat uit water en poeder) dus niet alleen de poeder door de moedermelk.
ja, ik zou m gewoon pas voor het kolven omdoenquote:Op donderdag 8 januari 2015 16:27 schreef LadyBlack het volgende:
Whoaaaa met hippe stippen nog wel!!
Maar, die gaat dus over je bh en onder je kleren als je naar je werk gaat? Of doe je m voordat je gaat kolven over je kleren heen?![]()
Ja, als extra erbovenop dan he. Ik zou nit je poeder aanmaken met moedermelk.quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:11 schreef bitterend het volgende:
Kan je moedermelk mengen met poeder?(serieuze vraag nog nooit van gehoord namelijk
)
quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:47 schreef Stormqueen het volgende:
Misschien kan ik m na de bv nog inzetten als interessante slaapkameraccessoire
ik heb de insert van 22 mm idd! Werkte super. De optiflow vobd ik vreselijk, sq vond m top. Persoonlijke voorkeur dus.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:16 schreef Hilmo het volgende:
Haha geweldig!
Sq en kwak, jullie hebben ook ardo toch? Welke maat schelp?
Standaard heb ik hierbij 26. Net via MP de elektrische gekocht met flesjes en schelpen maar dat blijken ook 26 schelpen te zijn. Balen, hoopte op kleinere maten. Volgens ado site heb ik veel te groot schelp.
Licht er tegenaan zetten zorgt voor best wat ruimte tussen de borst en tepel, dus sluit niet aan. Alleen de insert van 22 kan dan helpen zeker?
En die optiflow? Maakt dat de schelp kleiner, is het fijn?
quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:22 schreef Hilmo het volgende:
Hmm, de tepel kan in elk geval vrij bewegen (zit in elk geval niet klem, dus de 26 is niet te klein, dat weet ik dan wel zeker.
Het doet wel 'pijn' na het kolven en onder het kolven, in elk geval best gevoelig, ook omdat ik erg vaccuum moet maken om er goed melk uit te krijgen. Maar de melk komt over het algemeen wel goed, maar ik moet de schelp er echt goed op drukken (best hard). Stuwing in de tepelhof, weet ik niet hoe dat eruit ziet. Ik vind het wat zonde![]()
om de schelp los te bestellen (de 22) en dan nog meer verzendkosten te hebben dan aan kosten voor de schelp zelf...En misschien past het niet eens goed. Anders morgen eens kijken hoe het elektrisch gaat, dubbelzijdig. Nog niet thuis uitgetest, heb geen puf meer en ben enorm chago van de 5 sessies uitkoken
en nog de afwas moeten doen en nog dingen regelen.
+1, is net te krap om goed te klemmen, dus het zit altijd mijn vacuüm te trollenquote:Op donderdag 8 januari 2015 22:52 schreef WupWup het volgende:
Grappig Amsel, ik heb juist altijd ruzie met dat stukje stof over de onderkant van m'n borst met kolven.
ik heb ze de eerste keer per ongeluk uitgekookt omdat ik niet snapte dat er geen melk door gingquote:Op vrijdag 9 januari 2015 06:39 schreef Hilmo het volgende:
Het uitkoken bedoel je? Omdat ik het tweedehands heb overgenomen. Heb gister alle andere dingen afwassen met sop en heet water en daarna uitgekookt, maar die slangetjes alleen met een doek afgenomen. Ze komen niet in aanraking met melk las ik, maar tochMaar ik doe het maar niet, droog krijg je het niet goed lijkt me.
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:12 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik heb ze de eerste keer per ongeluk uitgekookt omdat ik niet snapte dat er geen melk door ging
Heb ze rondgeslingerd om meeste water eruit te krijgen en daarna hangend gedroogd. Als er water in blijft zitten kun je water in de motor krijgen en dat is not good...
Bizar trouwens, heb al twee dagrn niet meer gekolfd want geen stuwing of niks... Zit ik op de wc hier te lezen over kolven loopt er ineens melk over mn buik
Ik voelde dus zelden een tsr. Nu weer niet. T was meer 'hej melk,quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:14 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Het gevoel van een tsr heb ik.nog heel lang gehad na het stoppen met de bv. En toen ik weer zwanger werd had ik het ook regelmatig. Maf is dat!
Dubbelzijdig. Scheelt echt gigantisch. Dus zo slecht is jouw opbrengst niet, denk dat we aardig pas lopen!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 14:33 schreef Hilmo het volgende:
Franny, lijkt me bijzonder!
Wow sq hoe doe je dat? Hahawelke instelling hou jij nu aan?
Dit elektrisch kolven gaat veel fijner en minder gevoelig dan hand kolf, denk dat de schelp best kan zo. Hier in half uur, 200 ml in totaal, na 2 borsten.
Dat precies!!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:13 schreef Franny_G het volgende:
Het is gewoon zo fijn je kind als ze zich niet fijn en lekker voelt bij je te nemen en de borst te kunnen geven..
ja. Koud, warm, kamertemperatuur, en dit gecombineerd met zes verschillende spenen en voeders en locaties.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:49 schreef BlueEyes het volgende:
En, heel suf misschien en ben ik spuit 11, heb je de bv al eens koud geprobeerd te geven? Niet ijs en ijskoud ivm krampjes bedoel ik maar gewoon afgekoeld
quote:Op zondag 11 januari 2015 10:38 schreef Stormqueen het volgende:
Speciaal voor chanty:
Het lijkt wel een oempaloempa kruising
scheelt je baby weer kotsenquote:Op zondag 11 januari 2015 17:35 schreef WupWup het volgende:
Of je gooit ff 20cc over je broek heen na het kolven
ja, het telt natuurlijk ook wel bij elkaar op. Da's waarquote:Op maandag 12 januari 2015 11:41 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je meer productie krijgt doordat je overdag goed stimuleert en daarna komt je dochter ook vaker s avonds omdat ze honger heeft.
Dus dan wordt je totale vraag wel groter.
Als ze beter uit de fles gaat drinken, komt eea meer in evenwicht denk ik.
Maar dat is mijn gevoel bij je vraag. Wellicht dat iemand anders er een andere gedachte bij heeft.
Kuiken is altijd moe als we hem naar bed doen... Soms zit hij aan tafel al te gapen, daarna doen we hem in bad en naar bed. Hij valt dus wel drinkend in slaap, alleen het overleggen lukt mij dus niet.quote:Op maandag 12 januari 2015 11:41 schreef WupWup het volgende:
Klinkt alsof je productie wat hoger is. Is op zich ook niet gek met een steeds hogere behoefte door baby, want groei. Overproductie is als je echt teveel hebt. Dat lees ik nu niet.
Burdie, for what it's worth: ik leg baby pas op bed als ze moe is. Soms is dat om half 7, soms pas om half 9. Als ze er niet aan toe is, zal ze niet gaan slapen. Ze drinkt zichzelf in een paar minuten in slaap, op ons bed, en ik leg haar dan niet over maar stut met kussens.
Dat heb ik ook ja, elke dag anders. Gisteren had ik ineens voor mijn doen heel veel (totaal 440 cc na 2 x kolven) en bleek S ook veel gedronken te hebben dus ik heb ongeveer gekolfd wat zij dronk. Hoop nu btw wel dat ik zo veel blijf kolven anders heeft S niet genoeg.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:10 schreef Stormqueen het volgende:
ben ik weer met een stomme kolfvraag
Is het normaal dat kolfopbrengst zo ontzettend fluctueert? Gisteren dus 500, vandaag ongeveer 370![]()
Oh en M drinkt steeds beter, gisteren op het KDV al 160 cc bv gedronken uit de fles en vandaag al 2x 80 cc
Ik had een jaar na dato nog steeds melk als ik een kolvende beweging maakte. Ik meen zelfs dat er op het forum iemand was die het zelfs nog na meerdere jaren had.quote:Op donderdag 15 januari 2015 00:12 schreef kwakz0r het volgende:
Zeg, die bv, hoe lang loopt die nog door? Ik had vannacht weer 1 lektiet tijdens t troosten van M, en ik kneep net voor de gein in mn tiet op de wc (don't ask) en toen had ik voor t eerst (!!!) een sproeierlinks lijkt 'droog' maar rechts doet dus gekke dingen. Heb m al een week niet meer gekolfd, en heb ook geen stuwing meer ofzo...
quote:Op donderdag 15 januari 2015 11:40 schreef LadyBlack het volgende:
Ahhh zonde Mabawa! Maar gewoon 's ochtends en 's avonds lijkt me wat betreft productie niet zo'n probleem toch.
Hier is het in slaap voeden nu helemaal afgelopen geloof ik. Overdag wil ze dat nu ook niet meer. Gisteren heb ik haar na dr middagslaap zelf nog aangeboden omdat mijn borst zeer deed (die met de kloof, ik ben zo bang dat t gaat ontsteken), maar anders is het hier alleen nog de ochtendvoeding
Gelukkig telt die qua fijnheid driedubbel
![]()
Mwah gelukt is een groot woord. Hij krijgt geen voeding meer tijdens de nacht, maar er zijn wel genoeg momenten dat ik zou willen dat ik 'm aan 'kon' leggenquote:
Dat eerste was ik een beetje bang voor, omdat ik nu die kant echt minder vaak aanbied, en E er misschien ook wel minder goed uit dronk. Maar volgens mij loopt t wel los.quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:19 schreef Mabawa. het volgende:
Ja die ochtend he
![]()
Ai die kloof, hier gelukkig geen ervaring mee. Maar is de kans op een bo groter door een kloof of bedoel je gewoon dat de kloof ontsteekt? (vage zin)
*proest*quote:
Succes daar meequote:Op donderdag 15 januari 2015 14:19 schreef Mabawa. het volgende:
Ja die ochtend he
![]()
Ai die kloof, hier gelukkig geen ervaring mee. Maar is de kans op een bo groter door een kloof of bedoel je gewoon dat de kloof ontsteekt? (vage zin)
[..]
Mwah gelukt is een groot woord. Hij krijgt geen voeding meer tijdens de nacht, maar er zijn wel genoeg momenten dat ik zou willen dat ik 'm aan 'kon' leggen![]()
Dus op naar de volgende stap.
En daar heb ik nog meer moeite mee. Volgens die link van Gordon, die overigens wel echt voor een stukje doorzettingsvermogen heeft gezorgd, is de volgende stap 'niet oppakken'. En daar ben ik zoooooo bang voorI know, geen verplichting enzo. Maar ik wil het, ik sta er achter. Maar ik ben bang voor zijn reactie en verdriet
O ja dat klink heel logisch.quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:27 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Dat eerste was ik een beetje bang voor, omdat ik nu die kant echt minder vaak aanbied, en E er misschien ook wel minder goed uit dronk. Maar volgens mij loopt t wel los.
Sterkte met de volgende stap johSuperrot als het zoveel verdriet oplevert.
Ik heb E net toch ook weer in slaap gevoed omdat ze superhard begon te huilen toen ik haar in bed legde
Dank je!quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:22 schreef Burdie het volgende:
[..]
Succes daar mee
(En ga op je eigen tempo)
Ik vind het inderdaad ook niet direct flatteus, maar ik kan het wel waarderen. Het is stoer!quote:Op donderdag 15 januari 2015 17:15 schreef LadyBlack het volgende:
Het is een foto uit het A Beautiful Body Project, en de betreffende mevrouw is danseres én 'breastfeeding advocate'.
Dus het is ook inderdaad niet flatteus bedoeld, maar wel artistiek.
Yup!quote:Op maandag 19 januari 2015 13:29 schreef Stormqueen het volgende:
Vraagje, ik ben vrijdag weer ongesteld gewordennu merk ik dat ik sinds vrijdag veel minder kolf. Dat hoort er bij, maar trekt dat vanzelf weer bij als de menstruatie voorbij is?
Jep!quote:Op maandag 19 januari 2015 13:29 schreef Stormqueen het volgende:
Vraagje, ik ben vrijdag weer ongesteld gewordennu merk ik dat ik sinds vrijdag veel minder kolf. Dat hoort er bij, maar trekt dat vanzelf weer bij als de menstruatie voorbij is?
Hoe oud is kuiken nu?quote:Op maandag 19 januari 2015 13:29 schreef Burdie het volgende:
Balen, Amsel!
Wij zijn overigens nog steeds aan het stoeien met bv, en ik kom er niet uit dus wil het hier eigenlijk nogmaals in de groep gooien, misschien heeft iemand nog een zinnige tip. Het lijkt wel of kuiken de laatste tijd niet meer genoeg heeft aan mijn melk. Hij wil bijvoorbeeld niet in slaap vallen, ookal is hij heel moe. Dan geeft mijn man nog maar een flesje kv, en dan drinkt hij gewoon nog 120cc weg voordat hij lekker in slaap valt. Vaak wordt hij een paar uur later ook nog een keer hongerig wakker om dan nog een keer 160cc kv weg te klokken.
Overdag wil hij nauwelijks nog aan de borst, hij borst wel weer gezien. Gemiddeld komen we op een dag denk ik op iets van 3-5 keer van die korte slokjes tussendoor en 3 keer een 'echte' voeding waarbij echt goed wordt gedronken.
Kolven doe ik al maanden niet meer, maar heb ik gisteren en vandaag maar wel weer eens gedaan, om te kijken of er überhaupt nog melk komt, en dat viel me niet tegen, gewoon de 'normale' kolfopbrengst (ok, iets minder, maar wel gewoon een nette opbrengst).
Maar wat nu?Ik wil kuiken (zelf) geen kv geven, maar hij lijkt wel iets meer nodig te hebben in de avond. Zou hij overdag meer moeten eten, wat we nu door het aanbieden van extra kv een beetje 'verpesten'? Moet hij in de avond meer eten? Is pap geven zinnig? Of is het een fase? Kan ik nog iets doen? Help?
De 30e spreek ik de LK weer, dus dan ga ik het ook vragen. Of indien nodig eerder een afspraak maken natuurlijk, maar misschien vind ik hier nog wat tips of ervaringen.
Nee dat niet, hij wil altijd wel graag drinken. En ik vind het prima als hij minder wil drinken of minder nodig heeft, maar eigenlijk vind ik het niet prima dat hij die flesjes kv er bij nodig heeft/gaat hebben.quote:Op maandag 19 januari 2015 13:37 schreef Stormqueen het volgende:
Burdie, vervelend. Heb je het idee dat kuiken er zelf mee begint te stoppen?
10,5 maanden is hij nu. En je bedoelt 10 minuten na de voeding opnieuw aanleggen als ware het een nieuwe voeding? Mijn gevoel zegt: dat werkt niet en als hij daarvan al in slaap zou vallen, wordt hij na twee uur wakker met honger. Maar ik kan het wel gewoon proberen.quote:Op maandag 19 januari 2015 13:39 schreef Cwen het volgende:
Hoe oud is kuiken nu?
En als je 'm 's avonds na ca. 10 min weer aanlegt? Drinkt hij dan ook niet?
Bedoel je vaker de borst aanbieden, of vaker vast eten?quote:Op maandag 19 januari 2015 13:57 schreef Mabawa. het volgende:
Lastig als je dan aan je productie moet twijfelen he Burdie? Ik zou inderdaad kijken hoe het gaat als hem nog iets meer aanbiedt. M heeft 2 tussendoormomenten tussen lunch en avondeten, dus misschien in ieder geval 1 invoeren? Hoe laat eten jullie avondeten en hoe laat gaat hij dan naar bed? Krijgt hij ook nog iets van yoghurt na?
Ik bedoel vaker vast eten en dan met name tussen lunch en diner denk ik aan het huidige schema te zien.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:00 schreef Burdie het volgende:
[..]
Bedoel je vaker de borst aanbieden, of vaker vast eten?
We eten vaak rond half zeven, zeven uur en kuiken krijgt altijd een schaaltje geitenyoghurt na. Na het eten gaat hij even een kwartiertje spelen, daarna naar boven voor bad of douche en slobber + slaapje. Uiteindelijk belandt hij meestal ergens tussen 20.30 en 21.30 wel in bed (we proberen nu of we dat langzaam maar zeker wat naar voren kunnen gaan trekken, omdat hij 's ochtends ook rustig tot 9 of 9.30 uur blijft slapen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |