abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148196099
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 18:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het blijft verbazingwekkend hoe de Nazis zoveel mensen wisten te verblinden en voor zich te laten werken. De bewonderaars zaten trouwens niet alleen in D en waren niet slechts uitschot.
Johnathan Meedes had een goede vergelijking, een land waar iedereen lid is van een Jim Jones achtige sekte.
Misschien is de wrange conclusie dat veel mensen slecht zijn of gemakkelijk slecht kunnen worden en dat de NAZI's dit op een zeer pijnlijke wijze aantoonden doordat het systeem deze mensen beloonde voor slecht gedrag? Dat mensen zeer beïnvloedbaar zijn en gemakkelijk slechte dingen doen omdat het hen wordt opgedragen is natuurlijk aangetoond met dat fameuze elektroshock-experiment, jij zal dat vast wel kennen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Milgram_experiment
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148196254
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 18:19 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik ben ooit in het museum over het Manhattan Project in Los Alamos geweest, en wat me daar opviel was hoeveel van de top wetenschappers die eraan werkten gevluchte Duitse en Hongaarse joden waren. Tja, als je alle joden kwijt wil dan raak je ook veel van je top wetenschappers kwijt. Als de nazis niet antisemitisch waren geweest dan had het de VS langer gekost, en hadden de nazis waarschijnlijk sneller vooruitgang geboekt.
Een mooie ironie hè? :)
#NoDAPL
pi_148196383
Schijnt dat de ss toch ook ergen tunnelcomplexen met goud en kunst. Bedoeld om na verlies oorlog weer leger op te bouwen

Echt intrigerend die nazis.

Meest bizarre was voor mij een docu over nazis. Tijdens optocht kwam er meisje voorbij die als twee druppels op mijn Duitse ex leek. Kloon programma 😛
  woensdag 31 december 2014 @ 18:57:27 #204
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_148197191
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 18:30 schreef hans1985 het volgende:
Schijnt dat de ss toch ook ergen tunnelcomplexen met goud en kunst. 😛
Ja, dat complex heet Zwitserland.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_148197241
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 18:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, dat complex heet Zwitserland.
Merkwaardig eigenlijk dat we dat nooit hebben teruggehaald: je geeft het terug of je wordt economisch en sociaal geïsoleerd of zoiets. Als je niet de rechthebbende kan achterhalen dan maar naar het algemene goed, een of ander potje voor de landen waaruit het gestolen is.
#NoDAPL
  woensdag 31 december 2014 @ 19:05:47 #206
111528 Viajero
Who dares wins
pi_148197429
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 18:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Merkwaardig eigenlijk dat we dat nooit hebben teruggehaald: je geeft het terug of je wordt economisch en sociaal geïsoleerd of zoiets. Als je niet de rechthebbende kan achterhalen dan maar naar het algemene goed, een of ander potje voor de landen waaruit het gestolen is.
De mensen die over ons regeren hebben zelf vette bankrekeningen in Zwitserland. Die gaan echt niet het risico nemen de Zwitsers boos te maken. Het is toch maar geld van de staat, of het nou door de Zwitsers wordt gestolen of door onze politici en hun vriendjes maakt ook niet zoveel uit. We verlagen het loon van nutteloze paupers als verpleegsters, politieagenten of docenten wel. Geen probleem.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 31 december 2014 @ 19:05:58 #207
45206 Pietverdriet
pi_148197441
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 18:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wo Tronen schwanken helfen Schweizer Banken..
Maar laten we eerlijk zijn, Nederland heeft ook nogal wat Joodse kunst niet terug willen geven
pi_148197762
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 19:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wo Tronen schwanken helfen Schweizer Banken..
Maar laten we eerlijk zijn, Nederland heeft ook nogal wat Joodse kunst niet terug willen geven
Te bizar voor woorden eigenlijk.
Ook dat overheden ermee weg komen. als de rechtmatige eigenaar dood is of niet te vinden dan hebben alle "gevluchte/overlevende" joden recht op dat geld of de staat israel.
pi_148197807
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 19:15 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Ook dat overheden ermee weg komen. als de rechtmatige eigenaar dood is of niet te vinden dan hebben alle "gevluchte/overlevende" joden recht op dat geld of de staat israel.
De staat Israël heeft niets te klagen hoor. Heb jij enig idee hoeveel geld ze jaarlijks krijgen van de USA? Zoek het eens op maar zie dat je zit, anders val je om door verbazing. ;)
#NoDAPL
  vrijdag 2 januari 2015 @ 09:35:27 #210
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_148237135
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 19:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De staat Israël heeft niets te klagen hoor. Heb jij enig idee hoeveel geld ze jaarlijks krijgen van de USA? Zoek het eens op maar zie dat je zit, anders val je om door verbazing. ;)
Israël... het na smeulend vuurtje van de Tweede Oorlog.
De Joden een eigen staat geven om zo je schuld gevoel af te kopen...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_148237183
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 19:15 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Oh, wat denk je van de gemeente Amsterdam. Die teruggekeerde joden uit de kampen aansloegen voor gemiste erfpacht en boetes wegens het niet op tijd betalen.
Make my day!
pi_148237262
Nou laten we blij zijn dat het ze niet gelukt is. In WW2 waren ze al helemaal niet bezig met burgerdoden dus dat ding was gewoon overal neergeflikkerd.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 10:03:13 #213
45206 Pietverdriet
pi_148237479
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 09:46 schreef b4kl4p het volgende:
Nou laten we blij zijn dat het ze niet gelukt is. In WW2 waren ze al helemaal niet bezig met burgerdoden dus dat ding was gewoon overal neergeflikkerd.
Wat dat betreft mogen we blij zijn dat Duitsland capituleerde voordat de amerikanen hem klaar hadden.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 10:09:22 #214
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148237549
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 19:05 schreef Viajero het volgende:

[..]

De mensen die over ons regeren hebben zelf vette bankrekeningen in Zwitserland. Die gaan echt niet het risico nemen de Zwitsers boos te maken. Het is toch maar geld van de staat, of het nou door de Zwitsers wordt gestolen of door onze politici en hun vriendjes maakt ook niet zoveel uit. We verlagen het loon van nutteloze paupers als verpleegsters, politieagenten of docenten wel. Geen probleem.
Bron?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 11:22:35 #215
111528 Viajero
Who dares wins
pi_148238833
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 10:09 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Bron?
Het is de enige verklaring die ik kan bedenken voor het feit dat we de Zwitsers met hulp van de nazis miljarden van ons laten stelen zonder er iets tegen te doen. Als jij een andere verklaring hebt dan hoor ik het graag.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_148238911
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 11:22 schreef Viajero het volgende:

[..]

Het is de enige verklaring die ik kan bedenken voor het feit dat we de Zwitsers met hulp van de nazis miljarden van ons laten stelen zonder er iets tegen te doen. Als jij een andere verklaring hebt dan hoor ik het graag.
Je zit in NWS, niet in BNW.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 11:36:36 #217
111528 Viajero
Who dares wins
pi_148239096
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 11:26 schreef Awsom het volgende:

[..]

Je zit in NWS, niet in BNW.
Dat weet ik. Weet iemand wat de officiele reden is dat we de Zwitsers al dat door de nazis van ons gestolen goud laten houden?
pi_148239152
In ieder geval is het aannemelijk om te stellen dat de politici zo laks handelen tegen het bankgeheim van Zwitserland aangezien zij zelf veel geld stallen in Zwitserland. ;)
#NoDAPL
pi_148239314
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 11:22 schreef Viajero het volgende:

[..]

Andere verklaring is dat het beleid van herstelbetalingen en het leeg halen van de verliezende landen na WW1 een aanleiding was voor WW2. Als je dus als Nederland na WW2 claims gaat leggen op Zwitserland kun je verwachten dat Rusland geld gaat eisen voor de schade die Nederlandse SS'ers aan het Oost Front hebben aangericht.

Overigens zou het de Zwitsers wel sieren als ze het foute goud teruggeven en wellicht doen ze dat ooit nog wel eens.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 11:51:39 #220
111528 Viajero
Who dares wins
pi_148239398
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 11:48 schreef Nintex het volgende:

[..]

Andere verklaring is dat het beleid van herstelbetalingen en het leeg halen van de verliezende landen na WW1 een aanleiding was voor WW2. Als je dus als Nederland na WW2 claims gaat leggen op Zwitserland kun je verwachten dat Rusland geld gaat eisen voor de schade die Nederlandse SS'ers aan het Oost Front hebben aangericht.

Dit is geen claim op oorlogsschade vergoeden, dit gaat om gestolen goederen teruggeven.

quote:
Overigens zou het de Zwitsers wel sieren als ze het foute goud teruggeven en wellicht doen ze dat ooit nog wel eens.
_O- _O- _O-

Zwitserland is rijk door te profiteren van alle ellende in de rest van de wereld. Ik zie ze dat niet veranderen.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 11:52:01 #221
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_148239403
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 11:36 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dat weet ik. Weet iemand wat de officiele reden is dat we de Zwitsers al dat door de nazis van ons gestolen goud laten houden?
Er is na de oorlog een en ander afgekocht (Akkoord van Washington), conform dat verdrag zouden alle toekomstige claims ongeldig zijn.

http://www.dnb.nl/binaries/wo0606_tcm46-145923.pdf
pi_148239418
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 11:48 schreef Nintex het volgende:

[..]

Ik herinner mij dat Nederland talloze schilderen, waaronder pronkstukken, heeft gegeven aan nabestaanden van joden van wie ze werden gestolen. Dat hoort in zekere zin zo* maar we zijn weer het braafste jongetje van de klas.

* Persoonlijk vind ik dat dit soort zaken X jaar na het overlijden van de maker van iedereen moet zijn aangezien het cultureel erfgoed is, van heel de wereld dus, en dat een museum wat op non profit basis werkt de eer moet krijgen om het te stallen, bij voorkeur een die door een staat wordt bekostigd en die geen entreegeld vraagt (ik denk aan hoe ze het in London doen), sowieso moet het in een niet-commercieel museum worden gestald.
#NoDAPL
  vrijdag 2 januari 2015 @ 12:05:50 #223
111528 Viajero
Who dares wins
pi_148239658
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 11:52 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Er is na de oorlog een en ander afgekocht (Akkoord van Washington), conform dat verdrag zouden alle toekomstige claims ongeldig zijn.

http://www.dnb.nl/binaries/wo0606_tcm46-145923.pdf
Bedankt! ^O^

Er is dus vlak na de oorlog veel te snel een accoord ondertekend dat de Zwitsers hun oorlogsbuit mochten houden.

Ik zou als Nederlandse regering vandaag de dag daar geen genoegen mee nemen, en bv de Zwitserse ambassadeur naar huis sturen tot ze besluiten ons goud terug te geven.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 12:31:19 #224
45206 Pietverdriet
pi_148240197
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 11:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik herinner mij dat Nederland talloze schilderen, waaronder pronkstukken, heeft gegeven aan nabestaanden van joden van wie ze werden gestolen. Dat hoort in zekere zin zo* maar we zijn weer het braafste jongetje van de klas.

Nee, niet echt, Nederland heeft in een aantal gevallen vreselijk dwars gelegen (Collectie Goudstikker, collectie Sam Bernhard Levie, bezit Hans Ludwig Larsen en bezit Richard Semmel) pas recent werd dit terug gegeven.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 13:23:37 #225
45206 Pietverdriet
pi_148241341
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 11:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

.

* Persoonlijk vind ik dat dit soort zaken X jaar na het overlijden van de maker van iedereen moet zijn aangezien het cultureel erfgoed is, van heel de wereld dus, en dat een museum wat op non profit basis werkt de eer moet krijgen om het te stallen, bij voorkeur een die door een staat wordt bekostigd en die geen entreegeld vraagt (ik denk aan hoe ze het in London doen), sowieso moet het in een niet-commercieel museum worden gestald.
Los van dat je een nogal vreemde opvatting hebt van privebezit, (waarom zou een schilderij dat ik heb gekocht ineens publiek bezit worden omdat de maker een aantal jaar dood is) is het een belachelijke notie, 90% van het kunstbezit van musea ziet nu al zelden of nooit het daglicht.
pi_148272381
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Los van dat je een nogal vreemde opvatting hebt van privebezit, (waarom zou een schilderij dat ik heb gekocht ineens publiek bezit worden omdat de maker een aantal jaar dood is) is het een belachelijke notie, 90% van het kunstbezit van musea ziet nu al zelden of nooit het daglicht.
Wat is jouw verdienste als jouw opa of overgrootvader een zeer bijzonder schilderij heeft gemaakt? Ik vind het grotere goed, het ervoor zorgen dat iedereen zonder dat hier geld mee wordt verdiend het culturele erfgoed kan zien, belangrijker dan het geld van de achterkleinzoon. Mij lijkt die opvatting absoluut niet vreemd.
#NoDAPL
  zaterdag 3 januari 2015 @ 05:10:34 #227
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_148272435
Er waren altijd al vermoedens dat de Duitsers bezig waren met het ontwikkelen van een atoombom.

No shit.

http://en.wikipedia.org/wiki/Norwegian_heavy_water_sabotage

En aan het eind van de Europese oorlog hebben de Duitsers nog een voorraad uranium naar Japan proberen te verschepen. De U-234 (hoe toevallig) had volgens veel bronnen genoeg aan boord voor een bom. Dat is rechtstreeks naar het Amerikaanse programma gegaan.

Het Nazi programma heeft echter nooit veel voorrang gekregen want Hitler en zijn top meenden dat tegen de tijd dat de atoombom klaar kon zijn de oorlog al gewonnen moest zijn. Ze wisten heel goed dat ze een uitputtingsoorlog nooit konden winnen dus het was alles of niks.
Zelfs het raketprogramma kreeg aanvankelijk niet veel voorrang. Vliegtuigen en tanks moesten het doen dus daar is op ingezet.

Wat de Duitsers wel hadden wat een primitieve reactor en ze konden ladingen radioactief grafiet produceren. Dat hadden ze heel gemakkelijk in een V2 kunnen stoppen en zo half Engeland onbewoonbaar kunnen bombarderen met vuile bommen.
Dat hebben ze nooit gedaan net zoals ze nooit chemische of biologische wapens hebben ingezet. Die vanzelfsprekendheid dat als de Nazi's een atoombom hadden ze die wel zeker ook gegooid zouden hebben is dus helemaal niet zo zeker.

Zoek eens op hoeveel ton sarin de Nazi's hadden liggen. Men had half London in een dag kunnen uitmoorden maar hebben geen gram gebruikt.

Wees eerder blij Churchill zijn zin niet heeft gekregen om de Duitsers met anthrax te bombarderen. Was West Europa nu nog onbewoonbaar geweest.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_148273081
Een verlaten bunker is natuurlijk niet meteen een verlaten nuclaire installatie. De fotos laten enkel een verlaten bunker zien waarvan er tienduizenden waren, er zijn geen enkele nukes of delen daarvan te zien in de foto. Dikke vette hoax dus.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 10:23:04 #229
45206 Pietverdriet
pi_148273812
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 04:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat is jouw verdienste als jouw opa of overgrootvader een zeer bijzonder schilderij heeft gemaakt? Ik vind het grotere goed, het ervoor zorgen dat iedereen zonder dat hier geld mee wordt verdiend het culturele erfgoed kan zien, belangrijker dan het geld van de achterkleinzoon. Mij lijkt die opvatting absoluut niet vreemd.
Privaat bezit, maar begrijp dat jij dat niet erkent.
pi_148273833
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 10:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Privaat bezit, maar begrijp dat jij dat niet erkent.
Niet altijd, nee. Ik ben een voorstander van een hoge erfbelasting, dat komt op hetzelfde neer en dat zal jij ongetwijfeld ook niets vinden. Ik heb er zelf trouwens ook al eens duizenden Euro's door verloren.
#NoDAPL
  zaterdag 3 januari 2015 @ 10:27:55 #231
45206 Pietverdriet
pi_148273881
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 10:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet altijd, nee. Ik ben een voorstander van een hoge erfbelasting, dat komt op hetzelfde neer en dat zal jij ongetwijfeld ook niets vinden. Ik heb er zelf trouwens ook al eens duizenden Euro's door verloren.
Heerlijk hoe schuimbekkend afgunstig je bent, echt, wie heeft jou in je pap gescheten dat je zo een haat hebt op mensen die wat bezitten of meer verdienen dan jij?
pi_148273935
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 10:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heerlijk hoe schuimbekkend afgunstig je bent, echt, wie heeft jou in je pap gescheten dat je zo een haat hebt op mensen die wat bezitten of meer verdienen dan jij?
Nogmaals, ik heb zelf ook duizenden Euro's erfbelasting moeten betalen.
Jij mag daar anders over denken, prima, hier gaat het over een ander onderwerp dus hier ga ik daar niet over discussiëren. Een andere keer misschien.
#NoDAPL
pi_148274134
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 10:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zodat de staat het op zeer ondemocratische wijze kan verspillen aan allerlei onzin?
  zaterdag 3 januari 2015 @ 10:47:04 #234
45206 Pietverdriet
pi_148274216
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 10:43 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Zodat de staat het op zeer ondemocratische wijze kan verspillen aan allerlei onzin?
Uiteraard, de staat moet voor bram altijd meer besteden.
pi_148274235
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 10:43 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Ik had het nadrukkelijk over het tentoonstellen in een zo'n laagdrempelig mogelijk niet commercieel museum. Het wordt dus niet verkocht en de staat kan het dus ook niet besteden of verspillen aan wat jij onzin vindt.
#NoDAPL
pi_148274247
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 10:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Integendeel, ik pleit hier vaak voor het snijden in allerlei overheidsvet. Dat jij daaruit de conclusie trekt dat ze minder moeten besteden is aan jou, die conclusie volgt daar niet automatisch uit. ;)
#NoDAPL
  zaterdag 3 januari 2015 @ 10:51:40 #237
45206 Pietverdriet
pi_148274298
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 10:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik had het nadrukkelijk over het tentoonstellen in een zo'n laagdrempelig mogelijk niet commercieel museum. Het wordt dus niet verkocht en de staat kan het dus ook niet besteden of verspillen aan wat jij onzin vindt.
De musea bezitten nu al bunkers vol met kunst, 10 keer zoveel dan wat je kan bekijken. En jij wilt dat nog meer hebben, waarom?
  zaterdag 3 januari 2015 @ 10:56:19 #238
45206 Pietverdriet
pi_148274384
En aan wie gaan kunstenaars hun werk verkopen als de Bramstaat het van particulieren afpakt om het in een bunker te leggen?
pi_148274651
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 08:55 schreef Crazy_like_Alex_Jones het volgende:
Een verlaten bunker is natuurlijk niet meteen een verlaten nuclaire installatie. De fotos laten enkel een verlaten bunker zien waarvan er tienduizenden waren, er zijn geen enkele nukes of delen daarvan te zien in de foto. Dikke vette hoax dus.
Er zijn nog geen fotos van.
De fotos die je ziet zijn van een ander complex.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 11:17:50 #240
45206 Pietverdriet
pi_148274838
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 11:09 schreef Awsom het volgende:

[..]

Er zijn nog geen fotos van.
De fotos die je ziet zijn van een ander complex.
Hier een paar fotos van wat ze opgegraven hebben
http://www.t-online.de/na(...)-nazis-entdeckt.html
Meer dan een trap ingang is het niet
pi_148275170
Blijft fascinerende om te zien wat voor grote bouwwerken die Duitsers allemaal gebouwd hebben :) Ik heb er een keer een serie over gezien, over de grootste bouwwerken van nazi Duitsland, en vele zijn gewoon niet stuk te krijgen.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 11:36:33 #242
45206 Pietverdriet
pi_148275308
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 11:30 schreef Diqiu-Long het volgende:
Blijft fascinerende om te zien wat voor grote bouwwerken die Duitsers allemaal gebouwd hebben :) Ik heb er een keer een serie over gezien, over de grootste bouwwerken van nazi Duitsland, en vele zijn gewoon niet stuk te krijgen.
Het waren niet de Duitsers die het bouwde, het waren miljoenen dwangarbeiders uit heel europa.
pi_148275750
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 10:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Toch gek, dat heilig vertrouwen in de staat, waar eenieder om zich heen kan zien dat doorsnee mensen er in de regel een potje van maken. De staat echter is daar blijkbaar van vrijgesteld, of zou het zo zijn dat mensen die teveel in abstracties denken werkelijk niet doorhebben dat de staat niet bestaat, maar wordt gevormd door doorsnee mensen met hun doorsnee gebreken?
  zaterdag 3 januari 2015 @ 14:12:25 #244
45206 Pietverdriet
pi_148279360
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 11:59 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Toch gek, dat heilig vertrouwen in de staat, waar eenieder om zich heen kan zien dat doorsnee mensen er in de regel een potje van maken. De staat echter is daar blijkbaar van vrijgesteld, of zou het zo zijn dat mensen die teveel in abstracties denken werkelijk niet doorhebben dat de staat niet bestaat, maar wordt gevormd door doorsnee mensen met hun doorsnee gebreken?
En zeker als je naar het onderwerp van dit topic kijkt moet het duidelijk zijn dan je niet moet willen dat een staat veel macht heeft.
pi_148281221
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En zeker als je naar het onderwerp van dit topic kijkt moet het duidelijk zijn dan je niet moet willen dat een staat veel macht heeft.
Precies. De staat is de gevaarlijkste uitvinding ooit gedaan, het is erg onverstandig de staat meer macht te verlenen dan absoluut noodzakelijk is, en bij twijfel: niet doen.
pi_148282495
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 05:10 schreef Rica het volgende:
Er waren altijd al vermoedens dat de Duitsers bezig waren met het ontwikkelen van een atoombom.

No shit.

En aan het eind van de Europese oorlog hebben de Duitsers nog een voorraad uranium naar Japan proberen te verschepen. De U-234 (hoe toevallig) had volgens veel bronnen genoeg aan boord voor een bom. Dat is rechtstreeks naar het Amerikaanse programma gegaan.

Het Nazi programma heeft echter nooit veel voorrang gekregen want Hitler en zijn top meenden dat tegen de tijd dat de atoombom klaar kon zijn de oorlog al gewonnen moest zijn. Ze wisten heel goed dat ze een uitputtingsoorlog nooit konden winnen dus het was alles of niks.
Zelfs het raketprogramma kreeg aanvankelijk niet veel voorrang. Vliegtuigen en tanks moesten het doen dus daar is op ingezet.

Wat de Duitsers wel hadden wat een primitieve reactor en ze konden ladingen radioactief grafiet produceren. Dat hadden ze heel gemakkelijk in een V2 kunnen stoppen en zo half Engeland onbewoonbaar kunnen bombarderen met vuile bommen.
Dat hebben ze nooit gedaan net zoals ze nooit chemische of biologische wapens hebben ingezet. Die vanzelfsprekendheid dat als de Nazi's een atoombom hadden ze die wel zeker ook gegooid zouden hebben is dus helemaal niet zo zeker.

Zoek eens op hoeveel ton sarin de Nazi's hadden liggen. Men had half London in een dag kunnen uitmoorden maar hebben geen gram gebruikt.

Wees eerder blij Churchill zijn zin niet heeft gekregen om de Duitsers met anthrax te bombarderen. Was West Europa nu nog onbewoonbaar geweest.
Ofwel, zelfs Hitler had grenzen. Goed om te weten. :)
Wat moeten we er dan van denken dat de USA wel twee nucleaire bommen dropte?
#NoDAPL
pi_148282539
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 10:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De musea bezitten nu al bunkers vol met kunst, 10 keer zoveel dan wat je kan bekijken. En jij wilt dat nog meer hebben, waarom?
Omdat ik het zonde vind als het bij een particulier in een huiskamer hangt waar niemand het kan zien.
#NoDAPL
  zaterdag 3 januari 2015 @ 16:36:12 #248
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_148283565
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Omdat ik het zonde vind als het bij een particulier in een huiskamer hangt waar niemand het kan zien.
In een depot ook niet. En nu?
pi_148283632
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:36 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

In een depot ook niet. En nu?
Bij mijn weten wisselen de schilderen de ganse tijd zodat toch uiteindelijk alles getoond wordt. En anders richt je toch meer publieke musea op? In London willen ze vast wel allerlei schilderwerken van ons stallen. Gratis toegang voor iedereen. ;)
Nu weer ontopic?
#NoDAPL
pi_148283851
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 05:10 schreef Rica het volgende:

No shit.

Je snapt het concept verboden wapens?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 3 januari 2015 @ 16:47:00 #251
58560 Oksel
Gezellig.
pi_148283905
Pics or it didn't happen. :P
pi_148284854
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je snapt het concept verboden wapens?
Iets zegt mij dat de Americanen ook het concept Geneefse Conventie snappen. Het heeft weinig geholpen. ;)
Bij oorlogen doen verdragen er niet altijd toe.
#NoDAPL
  zaterdag 3 januari 2015 @ 17:24:14 #253
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_148285245
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Bij mijn weten wisselen de schilderen de ganse tijd zodat toch uiteindelijk alles getoond wordt.
Dat valt wel mee, een groot deel van het openbare kunstbezit is te kwetsbaar om langere tijd tentoongesteld te worden. Papier kan je bijvoorbeeld maar een maand in de zoveel jaar laten zien. Ook ligt veel werk dat te weinig kwaliteit heeft om op zaal te hangen of domweg niet in de mode is opgeslagen in depots.
quote:
En anders richt je toch meer publieke musea op? In London willen ze vast wel allerlei schilderwerken van ons stallen. Gratis toegang voor iedereen. ;)
Ja, dat is goed voor de conservering van die werken. Waarom zou Londen Nederlands kunstbezit moeten stallen?
quote:
Nu weer ontopic?
Akkoord.
pi_148285464
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Iets zegt mij dat de Americanen ook het concept Geneefse Conventie snappen. Het heeft weinig geholpen. ;)
Bij oorlogen doen verdragen er niet altijd toe.
Valt erg mee hoor, overigens zijn de Amerikanen volgens mij nooit zo van het tekenen, 1 van weinige landen die nog doodstraf heeft voor kinderen, en ik geloof dat ze ook nooit het gifgas verdrag hebben getekend.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 3 januari 2015 @ 17:35:09 #255
45206 Pietverdriet
pi_148285546
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In depots (waar nu al 90%) van de kunst hangt ziet ook niemand het, en jij wil dat nog vergroten door particulieren hun privebezit af te pakken. En zoals ik al zei, als je privekunstbezit afschaft, aan wie gaan kunstenaars dan hun kunst verkopen?
pi_148285559
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

Valt erg mee hoor
Slechts op vele manieren martelen, mensen zonder proces langdurig opsluiten onder erbarmelijke omstandigheden (in strijd met het verdrag) en nog wat van die zaken. Peanuts allemaal. :?
Ik ben niet anti-USA (verre van) maar kom op, de USA heeft zo'n beetje alle elementaire verdragen die zij heeft ondertekend in dit kader geschonden bij de laatste 'oorlog' (het was niet eens een oorlog maar een eenzijdige aanval).
Dat ze veel verdragen niet hebben getekend klopt maar nu net wel een belangrijk verdrag wat een slechte behandeling van POW's, martelen en het ontzeggen van een normale rechtsgang verbiedt. Die Americanen komen met dergelijke streken weg en dat weten ze. Zo heeft het altijd gewerkt met wereldmachten en zo zal het altijd werken.
#NoDAPL
pi_148285605
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In depots (waar nu al 90%) van de kunst hangt ziet ook niemand het, en jij wil dat nog vergroten door particulieren hun privebezit af te pakken. En zoals ik al zei, als je privekunstbezit afschaft, aan wie gaan kunstenaars dan hun kunst verkopen?
Nogmaals, dat heb ik al een tijdje afgesloten wegens te offopic, een andere keer zullen we het hier over hebben.
#NoDAPL
  maandag 5 september 2016 @ 14:45:47 #258
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_165103925
Oud topic, i know maar niet minder interessant aangezien het een bijzonder onderwerp betreft. Inmiddels is er ook wat meer bekend over B8 Bergkristall

Tour door B8 Bergkristall:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')