Iets zegt mij dat de Americanen ook het concept Geneefse Conventie snappen. Het heeft weinig geholpen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 16:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je snapt het concept verboden wapens?
Dat valt wel mee, een groot deel van het openbare kunstbezit is te kwetsbaar om langere tijd tentoongesteld te worden. Papier kan je bijvoorbeeld maar een maand in de zoveel jaar laten zien. Ook ligt veel werk dat te weinig kwaliteit heeft om op zaal te hangen of domweg niet in de mode is opgeslagen in depots.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 16:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bij mijn weten wisselen de schilderen de ganse tijd zodat toch uiteindelijk alles getoond wordt.
Ja, dat is goed voor de conservering van die werken. Waarom zou Londen Nederlands kunstbezit moeten stallen?quote:En anders richt je toch meer publieke musea op? In London willen ze vast wel allerlei schilderwerken van ons stallen. Gratis toegang voor iedereen.
Akkoord.quote:Nu weer ontopic?
Valt erg mee hoor, overigens zijn de Amerikanen volgens mij nooit zo van het tekenen, 1 van weinige landen die nog doodstraf heeft voor kinderen, en ik geloof dat ze ook nooit het gifgas verdrag hebben getekend.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 17:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat de Americanen ook het concept Geneefse Conventie snappen. Het heeft weinig geholpen.
Bij oorlogen doen verdragen er niet altijd toe.
In depots (waar nu al 90%) van de kunst hangt ziet ook niemand het, en jij wil dat nog vergroten door particulieren hun privebezit af te pakken. En zoals ik al zei, als je privekunstbezit afschaft, aan wie gaan kunstenaars dan hun kunst verkopen?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 16:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Omdat ik het zonde vind als het bij een particulier in een huiskamer hangt waar niemand het kan zien.
Slechts op vele manieren martelen, mensen zonder proces langdurig opsluiten onder erbarmelijke omstandigheden (in strijd met het verdrag) en nog wat van die zaken. Peanuts allemaal.quote:
Nogmaals, dat heb ik al een tijdje afgesloten wegens te offopic, een andere keer zullen we het hier over hebben.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 17:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In depots (waar nu al 90%) van de kunst hangt ziet ook niemand het, en jij wil dat nog vergroten door particulieren hun privebezit af te pakken. En zoals ik al zei, als je privekunstbezit afschaft, aan wie gaan kunstenaars dan hun kunst verkopen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |