Ik zeg niet dat het nieuws volgen een gegarandeerde oplossing is. Misschien moeten we in het OP hierover een uitleg opnemen, daar het al vaak is gezegd.quote:
Het grote probleem is nu juist, dat de massamedia de extreme bronnen - in de zin van volkomen kritiekloos naar het Westen en consequent vooringenomen negatief naar Rusland- zijn.quote:
Dat is niet zo begonnen. Rusland heeft ook grove middelen gebruikt. Wel effectief, maar het stuit veel mensen tegen de borst. De VS heeft er aanvankelijk niet zoveel over gezegd. Het was voor gewone Amerikanen teveel een ver van mijn bed show.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:55 schreef JCats het volgende:
[..]
Het grote probleem is nu juist, dat de massamedia de extreme bronnen - in de zin van volkomen kritiekloos naar het Westen en consequent vooringenomen negatief naar Rusland- zijn.
klinkt een beetje als een complotheorietje...quote:Op vrijdag 2 januari 2015 22:22 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Mijn indruk is dat het burgerprotest in Oost-Oekraine niet onder doet voor een efficient uitgevoerde militaire operatie, waarbij de kopstukken allemaal Russen zijn met ervaring op dit terrein. Uitgevoerd onder druk van een mogelijke invasie door het Russische leger, om Oekraine te weerhouden in te grijpen. Terwijl Rusland alles bagatelliseerde tot het te laat was en steden waren ingegraven, claimde zij zich nergens mee te bemoeien, en drongen zich op als bemiddelaar.
Dat stoort me ook mateloos, ik last zojuist weer een artikel in de bn de stem, wat zomaar geschreven had kunnen worden door het ministerie van propaganda in Kiev ;een opiniestuk dus van iemand met zeer veel vooringenomenheid tegenRusland, zonder dat er ook maar 1kritische noot in stond over het optreden van het westen, of het handelen van de bendes en milities van Kiev.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:55 schreef JCats het volgende:
[..]
Het grote probleem is nu juist, dat de massamedia de extreme bronnen - in de zin van volkomen kritiekloos naar het Westen en consequent vooringenomen negatief naar Rusland- zijn.
Nee joh, dat was een Oekrainse jet volgens de russenquote:Op zaterdag 3 januari 2015 10:12 schreef BEFEM het volgende:
Misschien heeft het ermee te maken dat Rusland 196 Nederlanders vermoord heeft.
Ik ben nieuwsgierig of je een serieuze reactie krijgt.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 09:41 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Maar zelfs dit ontbrak en werd het gepresenteerd als een journalistiek stuk. Absurd gewoon. Hier gaat ook een gepeperde mail naar de redactie.
Dat is natuurlijk onzin. Dat ze niet zoals jij geilen op Poetin maakt ze nog niet kritiekloos de andere kant op... Juist hier in het westen hebben we vrije media waar alle kanten van het verhaal aan de orde komenquote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:55 schreef JCats het volgende:
[..]
Het artikel dat mij stoorde was "De lessen van een grensland" geschreven door historicus Timothy Snyder. stond vrijdag in de Stem. Zeer eenzijdig anti Rusland artikel.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 10:30 schreef JCats het volgende:
[..]
Ik ben nieuwsgierig of je een serieuze reactie krijgt.
Ik heb ook even op de site van BN De Stem rondgekeken.
Twee artikels vielen me op.
http://www.bndestem.nl/al(...)oord-korea-1.4697549
Opvallend zijn de 3 reacties!
Kennelijk werkt de brainwashing niet bij iedereen.
En:
http://www.bndestem.nl/al(...)restaurant-1.4696762
Ook hier vallen de kritische reacties op ("Het anti Poetin propaganda berichtje van de dag.")
Tja, zolang men Poetin niet blind adoreert is het toch niet goed voor jou...quote:Op zaterdag 3 januari 2015 10:36 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Het artikel dat mij stoorde was "De lessen van een grensland" geschreven door historicus Timothy Snyder. stond vrijdag in de Stem. Zeer eenzijdig anti Rusland artikel.
Als men er OPINIE boven had gezet, was het voor mij prima geweest. Ik zie nu dat Snyder niet de eerste de beste Jandoedel is, maar dan nog is het een opiniestuk. Verder is de balans zoek. Er staan alleen maar anti-Rusland opiniestukken in de krant. De andere zijde wordt nauwelijks belicht. Dat is namelijk ook de taak van een onafhankelijke krant. Op een onafhankelijke manier alle zeiden van de zaak belichten.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 10:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, zolang men Poetin niet blind adoreert is het toch niet goed voor jou...
Welke andere zijde, dat Rusland het eigenlijk alleen maar goed voor heeft met de mensen die nu in honger leven en de bommen over en weer zien vliegen dankzij hun?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 10:40 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Als men er OPINIE boven had gezet, was het voor mij prima geweest. Ik zie nu dat Snyder niet de eerste de beste Jandoedel is, maar dan nog is het een opiniestuk. Verder is de balans zoek. Er staan alleen maar anti-Rusland opiniestukken in de krant. De andere zijde wordt nauwelijks belicht. Dat is namelijk ook de taak van een onafhankelijke krant. Op een onafhankelijke manier alle zeiden van de zaak belichten.
Nu mag je dat vinden. Ik ben blij dat de Amerikanen een stevig verhaal hebben neergezet, want in het begin domineerde de Russische propaganda en ik voelde ik mij geroepen om weerstand te bieden.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 04:04 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
klinkt een beetje als een complotheorietje...
Voor jou is het toch niet onafhankelijk zolang het niet 100% pro-Rusland is. Je hebt jezelf zo'n extreem standpunt aangemeten dat iedereen altijd sterk afwijkt.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 10:40 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Als men er OPINIE boven had gezet, was het voor mij prima geweest. Ik zie nu dat Snyder niet de eerste de beste Jandoedel is, maar dan nog is het een opiniestuk. Verder is de balans zoek. Er staan alleen maar anti-Rusland opiniestukken in de krant. De andere zijde wordt nauwelijks belicht. Dat is namelijk ook de taak van een onafhankelijke krant. Op een onafhankelijke manier alle zeiden van de zaak belichten.
Timothy Snyder is pro-Oekraïens en zeker niet neutraal. Maar de stelling dat Oekraine meer eigenheid heeft dan de Russen doen voorkomen, is terecht. Stuitend vind ik het, hoe de Russen eventjes komen vertellen wat de bevolking daar is en welke rol zij dienen te spelen. Op dat terrein laat Snijder een welkom tegengeluid horen dat veel geloofwaardiger is.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 10:36 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Het artikel dat mij stoorde was "De lessen van een grensland" geschreven door historicus Timothy Snyder. stond vrijdag in de Stem. Zeer eenzijdig anti Rusland artikel.
Het artikel is overigens van rob vunderink, hij gebruikt en quote uit het werk van Snyder. Het is niet een 1 op 1 vertaling.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 10:55 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Timothy Snyder is pro-Oekraïens en zeker niet neutraal. Maar de stelling dat Oekraine meer eigenheid heeft dan de Russen doen voorkomen, is terecht. Stuitend vind ik het, hoe de Russen eventjes komen vertellen wat de bevolking daar is en welke rol zij dienen te spelen. Op dat terrein laat Snijder een welkom tegengeluid horen dat veel geloofwaardiger is.
POL / Een eerbetoon aan Howard Zinn
On CNN.com, Snyder compared the annexation of the Crimea to Hitler’s Anschluss in 1938, while, in April, he hinted in the Guardian that Russia was responsible for an ominous circular calling on Ukrainian Jews to report to the “separatist authorities.” This was too much even for that paper’s notoriously anti-Russian editors, who inserted a correction noting that it was obvious to all that the leaflets were a hoax. In May, he accused Russia of sending troops to Donetsk and Luhansk, a deployment that no other journalist has been able to detect. A few days later, he accused Putin of not only seeking to destabilize Ukraine, but the EU as well.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 10:46 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
https://www.jacobinmag.com/2014/09/timothy-snyders-lies/
een aardig tegengeluid, dat de stukken van meneer Snyder in een interessant daglicht stelt.
Dus jij vindt het een probleem wanneer een krant opiniestukken of verhalen publiceert waar jij het niet mee eens bent.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 10:36 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Welkom in dit topicquote:Op zaterdag 3 januari 2015 11:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus jij vindt het een probleem wanneer een krant opiniestukken of verhalen publiceert waar jij het niet mee eens bent.
Nou nee dus, zoals ik al zei. Men moet er wel bijzetten dat het een opiniestuk betreft en als je veel opiniestukken publiceert moet er een balans zijn, zodat je niet een eenzijdig beeld opgedrongen wordt. Het probleem dat ik heb van het stuk van meneer Vunderink, is dat hij zonder het te vermelden zijn mening aan de lezers opdringt, waarbij hij zijn mening baseert op 1 enkele bron en dat is Tomothy Snyder, die zoals ik het nu zie bekend staat om zijn extreme uitlatingen en eenzijdige propaganda. Vunderink is ook al helemaal gehersenspoeld, zie ik op zijn blog.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 11:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus jij vindt het een probleem wanneer een krant opiniestukken of verhalen publiceert waar jij het niet mee eens bent.
Die blog zit redelijk in elkaar. Dat jij de Russische lijn volgt dat Oekraïne geen recht heeft op zelfbeschikking doet daar weinig aan af...quote:Op zaterdag 3 januari 2015 11:05 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Nou nee dus, zoals ik al zei. Men moet er wel bijzetten dat het een opiniestuk betreft en als je veel opiniestukken publiceert moet er een balans zijn, zodat je niet een eenzijdig beeld opgedrongen wordt. Het probleem dat ik heb van het stuk van meneer Vunderink, is dat hij zonder het te vermelden zijn mening aan de lezers opdringt, waarbij hij zijn mening baseert op 1 enkele bron en dat is Tomothy Snyder, die zoals ik het nu zie bekend staat om zijn extreme uitlatingen en eenzijdige propaganda. Vunderink is ook al helemaal gehersenspoeld, zie ik op zijn blog.
http://columns.dg.nl/rob-vunderink/vrijheid/
Kortom, het zit je dwars dat het opiniestuk haaks staat op jouw opvattingen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 11:05 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Nou nee dus, zoals ik al zei. Men moet er wel bijzetten dat het een opiniestuk betreft en als je veel opiniestukken publiceert moet er een balans zijn, zodat je niet een eenzijdig beeld opgedrongen wordt. Het probleem dat ik heb van het stuk van meneer Vunderink, is dat hij zonder het te vermelden zijn mening aan de lezers opdringt, waarbij hij zijn mening baseert op 1 enkele bron en dat is Tomothy Snyder, die zoals ik het nu zie bekend staat om zijn extreme uitlatingen en eenzijdige propaganda. Vunderink is ook al helemaal gehersenspoeld, zie ik op zijn blog.
http://columns.dg.nl/rob-vunderink/vrijheid/
Nou nee, om te voorkomen dat mensen het voor waarheid aanzien moet dit erbij gezet worden, zeker als de balans in de artikelen ontbreekt.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 11:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kortom, het zit je dwars dat het opiniestuk haaks staat op jouw opvattingen.
Dat het opinie betreft, hoeft er niet bij te worden gezet. Dat lijkt mij namelijk evident.
De haat zit vrij diep bij die knul.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:13 schreef Solstice1 het volgende:
Amerikanen zelfs zonder hoofdletter schrijven, grappig.
Rusland is niet Europees en zal het ook nooit worden. De Russen zullen zich niet kunnen schikken naar de EU en bovendien wordt de Unie uit balans gebracht door Rusland. No way dus.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:05 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Nou nee, om te voorkomen dat mensen het voor waarheid aanzien moet dit erbij gezet worden, zeker als de balans in de artikelen ontbreekt.
ik denk overigens nog steeds dat Rusland eerder deel van de Europese unie wordt dan Turkije en dat dit ook een doel moet zijn. door onze agressieve houding en vooral het onbegrip tov de Russische volksaard is dit onontkoombare proces inde vertraging gelopen,. Rusland is veel meer Europees en westers dan men ons hier probeert wijs te maken. amerikanen hebben er belang bij Europa en Rusland uit elkaar te drijven, daar zit hem de crux van het probleem. de onrust in Oekraine is een tijdelijk en een eenvoudig door de tijd oplosbaar probleem als de Europa-Rusland verhoudingen maar beter worden en dit gaat op termijn zeker gebeuren. rusland en Europa zijn elkaars natuurlijke partners en bondgenoten, alleen beseffen we ons dat nog niet.
Kan zijn omdat er weinig positiefs is aan de acties van de Russen. Hetzelfde zag je trouwens bij de irak invasie alle kranten waren tegen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:38 schreef JCats het volgende:
Kunnen de Putin-haters een pro-Rusland opiniestuk uit een Nederlandse krant laten zien?
Zelfs nieuws wordt hier gebracht met negatief commentaar erbij.
In het Westen heerst consensus.
"Het Westen en de regering in Kiev volgden eerdere konvooien met argusogen. Volgens hen zijn de leveringen van hulpgoederen een dekmantel voor het aanvoeren van wapens en munitie voor de rebellen."
http://www.bndestem.nl/al(...)Fne-sturen-1.4697737
Waarom wordt de unie uit balans gebracht door Rusland volgens jou? Waarom zouden "de Russen" niet binnen de EU passen op termijn? de meeste Russen die ik ken zijn heel redelijke en gematigde mensen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rusland is niet Europees en zal het ook nooit worden. De Russen zullen zich niet kunnen schikken naar de EU en bovendien wordt de Unie uit balans gebracht door Rusland. No way dus.
En: niet zo janken over opiniestukken.
Net zo gematigd als jij?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:43 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Waarom wordt de unie uit balans gebracht door Rusland volgens jou? Waarom zouden "de Russen" niet binnen de EU passen op termijn? de meeste Russen die ik ken zijn heel redelijke en gematigde mensen.
Wat dacht je van de bevolkingsgrootte? Je gelooft toch zeker zelf niet dat de Fransen en Duitsers ooit met de toetreding van Rusland akkoord zullen gaan. Zelfde geldt overigens voor Turkije, en al helemaal nu Erdogan daar de baas is.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:43 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Waarom wordt de unie uit balans gebracht door Rusland volgens jou? Waarom zouden "de Russen" niet binnen de EU passen op termijn? de meeste Russen die ik ken zijn heel redelijke en gematigde mensen.
Of de doorsnee Rus gematigd is, is niet relevant. De Russische politiek is dat allerminst en daar gaat het om.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:43 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dat heb je in de krant gelezen en op het NOS-journaal gezien?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De Russische politiek is dat allerminst en daar gaat het om.
Ach, de Russen hebben allang hun conclusies getrokken uit de idiote EU-opstelling.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:49 schreef J.B. het volgende:
[..]
Wat dacht je van de bevolkingsgrootte? Je gelooft toch zeker zelf niet dat de Fransen en Duitsers ooit met de toetreding van Rusland akkoord zullen gaan. Zelfde geldt overigens voor Turkije, en al helemaal nu Erdogan daar de baas is.
Een land dat de Krim annexeert, het conflict in Oost-Oekraine aanwakkert, ruzie maakt met buurlanden en dubieuze wetgeving doorvoert kan ik met de beste wil van de wereld niet gematigd noemen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:52 schreef JCats het volgende:
[..]
Dat heb je in de krant gelezen en op het NOS-journaal gezien?
Daar zouden dan nog een aantal generaties over heen moeten gaan. Maar buiten dat zie ik het nooit gebeuren omdat China dit nooit zal accepteren. Zij willen net als de Russen met de Oekraïne een neutrale buffer hebben. China zal nooit blij zijn EU/VS militairen gelegerd in Rusland. Daarbij is een groot deel van Rusland Azië.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:43 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
De Russen hebben er dan ook een bende van gemaakt. Nogal logisch dat daar niet erg positief over bericht wordt. Kan me niet voorstellen dat een verstandig mens het annexeren van een stuk van een ander land zomaar goedpraat.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:38 schreef JCats het volgende:
Kunnen de Putin-haters een pro-Rusland opiniestuk uit een Nederlandse krant laten zien?
Zelfs nieuws wordt hier gebracht met negatief commentaar erbij.
In het Westen heerst consensus.
"Het Westen en de regering in Kiev volgden eerdere konvooien met argusogen. Volgens hen zijn de leveringen van hulpgoederen een dekmantel voor het aanvoeren van wapens en munitie voor de rebellen."
http://www.bndestem.nl/al(...)Fne-sturen-1.4697737
Laat ze een voorbeeld nemen aan de US, die bemoeit zich niet met andere landen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een land dat de Krim annexeert, het conflict in Oost-Oekraine aanwakkert, ruzie maakt met buurlanden en dubieuze wetgeving doorvoert kan ik met de beste wil van de wereld niet gematigd noemen.
Ja, Poetin naait zijn eigen bevolking om maar niet toe te hoeven geven...quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:54 schreef JCats het volgende:
[..]
Ach, de Russen hebben allang hun conclusies getrokken uit de idiote EU-opstelling.
En hebben de banden met o.a. China en India aangehaald.
Ik heb nog steeds de hoop dat Europa , onder aanvoering van Duitsland bijdraait. het klopt wel dat de situatie in Oekraine nu niet helpt. hoewel de crisis is veroorzaakt door de Vs en Eu, heeft Rusland niet altijd even slim gehandeld. Ik ben ervan overuigd dat tijd de wonden zal helen,zeker als andere crises in de wereld straks weer de aandacht opeisen. Rusland is in de wereldpolitiek een belangrijke speler en zal vaak een sleutelrol kunnen vervullen inde oplossing hiervan. De Crisis in Oekraine zal uiteindelijk verworden tot een voetnoot in de geschiedenis.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:54 schreef JCats het volgende:
[..]
Ach, de Russen hebben allang hun conclusies getrokken uit de idiote EU-opstelling.
En hebben de banden met o.a. China en India aangehaald.
Aha en hoe wil je hiermee precies het gedrag van de Russen goedpraten?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 13:05 schreef JCats het volgende:
[..]
Laat ze een voorbeeld nemen aan de US, die bemoeit zich niet met andere landen.
http://www.bndestem.nl/al(...)oord-korea-1.4697549
http://www.washingtonsblo(...)kwater-training.html
Tja, dan zal Rusland eerst de Krim terug moeten geven en Oekraine de schade die ze hebben aangericht moeten vergoeden. Tot die tijd is Rusland gewoon een internationale paria.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 13:07 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds de hoop dat Europa , onder aanvoering van Duitsland bijdraait. het klopt wel dat de situatie in Oekraine nu niet helpt. hoewel de crisis is veroorzaakt door de Vs en Eu, heeft Rusland niet altijd even slim gehandeld. Ik ben ervan overuigd dat tijd de wonden zal helen,zeker als andere crises in de wereld straks weer de aandacht opeisen. Rusland is in de wereldpolitiek een belangrijke speler en zal vaak een sleutelrol kunnen vervullen inde oplossing hiervan. De Crisis in Oekraine zal uiteindelijk verworden tot een voetnoot in de geschiedenis.
Tja, jij kent Poetin beter dan de Russen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 13:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, Poetin naait zijn eigen bevolking om maar niet toe te hoeven geven...
Waarom zou je pro-Rusland schrijven als er niet zoveel positiefs over te vertellen valt?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 13:08 schreef JCats het volgende:
[..]
Tja, jij kent Poetin beter dan de Russen.
Je reageerde trouwens op mijn post waarin ik vroeg om een link naar een pro-Rusland-opiniestuk.
Komt dat nog?
De Russen hebben er dan ook een bende van gemaakt. Nogal logisch dat daar niet erg positief over bericht wordt. Kan me niet voorstellen dat een verstandig mens het annexeren van een stuk van een ander land zomaar goedpraat.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 13:08 schreef JCats het volgende:
[..]
Tja, jij kent Poetin beter dan de Russen.
Je reageerde trouwens op mijn post waarin ik vroeg om een link naar een pro-Rusland-opiniestuk.
Komt dat nog?
Omdat Amerika is geloof ik zijn standaard respons.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 13:09 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Waarom zou je pro-Rusland schrijven als er niet zoveel positiefs over te vertellen valt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |