Als ik nog iets ben vergeten in de OP hoor ik het wel.quote:Natuurlijk, over pedoseksualiteit valt geen goed woord te spreken. Ik wil, voor ik ga beginnen, graag gelijk duidelijk maken dat ik hier absoluut tegen ben.
Maar: er valt onderscheid te maken tussen pedofilie en pedoseksualiteit. Na het zien van de onderstaande documentaire, ben ik ervan overtuigd dat pedofilie een geaardheid is, zoals heteroseksualiteit of homoseksualiteit dit ook is. Ik heb er ook nooit voor gekozen dat ik op mannen val. Wie wel? Zoals de wetenschapper in deze documentaire ook beweert is pedofilie waarschijnlijk iets dat vanaf jonge leeftijd al bepaald is.
Het klinkt misschien vreemd, maar ik kan in zekere zin een bepaald medelijden voor pedofielen opbrengen, omdat zij nooit echt aan hun trekken zouden kunnen komen. Echter, zodra een pedofiel seksuele handelingen met een minderjarige zou verrichten omdat hij(/zij?) zich niet in kan houden, kan dit natuurlijk wat betreft onze normen en waarden nooit en te nimmer door de beugel en moet dit zwaar gestraft worden. Het onderscheid tussen pedofiel en pedoseksueel komt hierbij wederom naar voren.
De meningen over pedofilie zijn vaak zo hard en ondoordacht. Over de PNVD wordt vaak gelachen. Pedofielen partij? Dat zijn allemaal gekken! Maar is het allemaal wel zo zwart wit? Ik moet eerlijk zeggen dat ik het totaal niet eens ben met hun standpunten, maar het feit dat ze zijn ontbonden vind ik toch vreemd, aangezien er uit onderzoek is gebleken dat zo'n 2/3% van de bevolking pedofiel is. Drie op de honderd, dat is veel. Ik vind persoonlijk dat deze groep in een vrij land als Nederland wel voor zichzelf mag opkomen en ik vind de reacties duiden op onwetendheid. Wat vinden jullie?
Ik hoop dat ik jullie hierbij geen gek beeld heb gegeven van mijn principes. Zoals gezegd vind ik pedoseksualiteit echt, echt, echt onacceptabel en uitermate vulgair. Deze documentaire heeft mij persoonlijk alleen een ander inzicht gegeven. Voorheen zou ik alle pedofielen over één kam scheren en van ze walgen. Ik vind dit echter erg oppervlakkig gedacht van mezelf en heb mijzelf daarom uitgedaagd zo'n topic te beginnen en jullie meningen te horen.
Kennelijk, ik snap er inderdaad weinig van. Ik snap al helemaal niet dat volwassenen hun piemel in een kind willen steken. Ik vind daar zeker heel veel mis mee.quote:Op zondag 28 december 2014 15:24 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Kennelijk ben jij dus heel erg primitief en kennelijk snap je niet wat geaardheid inhoud. We leven niet meer in een tijd dat 't mannetje alle vrouwtjes maar de hele dag wil neuken. Geaardheid gaat verder dan lustgevoelens.
[..]
Ik leef toch met dat deel van mij en daar is toch niets mis mee, waarom zou ik dat niet gewoon mogen voelen en enorme risico's moeten nemen met het nemen van medicijnen die zeer zeker mijn levenskwaliteit enorm inperken. Weet je überhaupt wat die medicijnen zijn en wat ze doen?
Dat dus.quote:Op zondag 28 december 2014 15:30 schreef Tem het volgende:
[..]
Kennelijk, ik snap er inderdaad weinig van. Ik snap al helemaal niet dat volwassenen hun piemel in een kind willen steken. Ik vind daar zeker heel veel mis mee.
Kijk, je gaat nu een zelf een kant op in de discussie waarbij je mensen gaat betichten van dom of weet ik veel wat en dan wil je wel acceptatie. Nou, succes ermee want met dit soort onzinnigheid zal die acceptatie er nooit komen.
Wat is dat nou weer voor rare aanname. Hoe kan je nou denken dat iemand, iemand van wie hij houd wil penetreren als hij/zij daar lichamelijk nog niet klaar voor is. Intimiteit en seks is meer dan dat.quote:Op zondag 28 december 2014 15:30 schreef Tem het volgende:
[..]
Kennelijk, ik snap er inderdaad weinig van. Ik snap al helemaal niet dat volwassenen hun piemel in een kind willen steken. Ik vind daar zeker heel veel mis mee.
Dat zou ik ook graag zien, maar je kan toch niet van me verwachten dat wanneer er valse aannames worden gedaan ik dat zomaar negeer.quote:Op zondag 28 december 2014 15:33 schreef Tem het volgende:
Eigenlijk wilde ik dit topic bij 1 deel laten aangezien TS ook nooit meer is teruggekomen en we te ver afdrijven van het politieke aspect.
Dus, wanneer de discussie over de PNVD gaat en het poltieke vraagstuk vind ik het best. Wanneer het hier alleen maar gaat om jouw gevoelens of van andere pedofielen te bespreken kan je beter een apart topic openen in een ander subforum.
Misschien helpt het als je mensen met afwijkende standpunten niet dom of primitief noemt.quote:Op zondag 28 december 2014 15:40 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Maar aangezien de oorspronkelijke TS een one-post-user is en de discussie een behoorlijke andere wending heeft genomen is het misschien een slim idee de discussie elders voort te zetten. Al zou ik niet weten waar, aangezien ik al in meerdere subfora een ban heb op het onderwerp.
Heb je dit al eens in R&P geprobeerd?quote:Op zondag 28 december 2014 15:40 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Maar aangezien de oorspronkelijke TS een one-post-user is en de discussie een behoorlijke andere wending heeft genomen is het misschien een slim idee de discussie elders voort te zetten. Al zou ik niet weten waar, aangezien ik al in meerdere subfora een ban heb op het onderwerp.
Jij geeft aan dat ik primitief ben. Dan lijkt het me niet onlogisch dat ik kenbaar maak dat dat dan waarschijnlijk je eigen primitieve gedachte zijn en ik het dom vind dat je aanneemt dat ik ook zo ben.quote:Op zondag 28 december 2014 15:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Misschien helpt het als je mensen met afwijkende standpunten niet dom of primitief noemt.
Ja, dat was m'n eerste topic. Toen ik later de discussie wat dieper in wilde gaan werd dezen direct dicht gegooit, omdat het onderwerp wel genoeg besproken was, volgens de sluitpost. (Zo uit mijn geheugen).quote:
Huh? Waar?quote:Op zondag 28 december 2014 15:43 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Jij geeft aan dat ik primitief ben.
Nee, je noemde me dom omdat ik niet graag pedofielen in de buurt van mijn kinderen heb.quote:Dan lijkt het me niet onlogisch dat ik kenbaar maak dat dat dan waarschijnlijk je eigen primitieve gedachte zijn en ik het dom vind dat je aanneemt dat ik ook zo ben.
Even terug lezen.quote:Op zondag 28 december 2014 15:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Huh? Waar?
[..]
Nee, je noemde me dom omdat ik niet graag pedofielen in de buurt van mijn kinderen heb.
Maar je punt is verder wel duidelijk, lijkt me zo.
Als de buurman aangeeft graag een seksuele relatie met mijn vrouw aan te willen gaan, dan stoort dat me wel ja. En waarschijnlijk ook wel zo erg dat ik 'm liever niet in de buurt heb.quote:Op zondag 28 december 2014 15:51 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Even terug lezen.
Ik heb je dom genoemd, omdat je mensen willen verbannen/uitgestoten vanwege zijn geaardheid vergeleek met iemand niet mogen, omdat hij je vrouw neukt. Dat vind ik dom ja.
En als een pedofiel ergens woont waar ook nog andere wonen die geen pedofiel zijn dan stoort dat je ook al. Ja, echt een fantastische vergelijking.quote:Op zondag 28 december 2014 15:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als de buurman aangeeft graag een seksuele relatie met mijn vrouw aan te willen gaan, dan stoort dat me wel ja. En waarschijnlijk ook wel zo erg dat ik 'm liever niet in de buurt heb.
Dat is inderdaad wat ongenuanceerd, want mijn vrouw is niet zo gemakkelijk beïnvloedbaar als een kind, maar dat versterkt het punt juist alleen maar.
Het staat je verder vrij om dat dom te noemen. Ik denk niet dat dat je zaak erg helpt, maar je gaat je gang maar, wat dat betreft.
Een fatsoenlijk antwoord zou zijn: 'Ik snap de vergelijking niet', dus ik doe maar even alsof je dat zei.quote:Op zondag 28 december 2014 16:00 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
En als een pedofiel ergens woont waar ook nog andere wonen die geen pedofiel zijn dan stoort dat je ook al. Ja, echt een fantastische vergelijking.
Waarom wil je alle tegenstand in het absurde trekken?quote:Op zondag 28 december 2014 16:04 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Waarom sta je het uberhaupt toe dat er een heteroseksuele man in een straal van een kilometer van je vrouw komt, ze willen d'r allemaal alleen maar neuken.
Weet je, zoek het ook maar uit met je misbruikverheerlijking.quote:Op zondag 28 december 2014 16:03 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Jij bent er zeker ook zo eentje die geen homo's in z'n buurt wil, omdat ze allemaal massaal op je vallen. Dat IS toch gewoon belachelijk dom.
Dat had ik al geprobeerd, maar dat snapte je (kennelijk) niet. Je vergelijking klopte gewoon niet. Jij vind het kwalijk als een pedofiel in de buurt van een kind komt, dat is wat je hebt gezegd.quote:Op zondag 28 december 2014 16:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Een fatsoenlijk antwoord zou zijn: 'Ik snap de vergelijking niet', dus ik doe maar even alsof je dat zei.
A: Als een pedofiel uit is op een seksuele relatie met mijn kinderen, dan ben ik daar niet tegen omdat ik tegen pedofielen ben, maar om andere redenen.
B: Als een heteroseksueel uit is op een seksuele relatie met mijn vrouw, dan ben ik daar niet tegen omdat ik tegen heterofielen ben, maar om andere redenen.
Kortom: nee, het gaat niet om de geaardheid, maar om het gedrag.
Nee, ik trek al het andere recht met je standpunt over pedofielen.quote:Op zondag 28 december 2014 16:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Waarom wil je alle tegenstand in het absurde trekken?
Wat ben je ook een vreselijk irritante kut-trollquote:Op zondag 28 december 2014 16:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Weet je, zoek het ook maar uit met je misbruikverheerlijking.
En het dan vreemd vinden dat er pedohaat bestaat. Ja, vind je het gek, met figuren zoals jij.
Dit doe je toch echt zelf. Als je op deze wijze een gesprek aangaat dan maak je het je gesprekspartners wel heel erg lastig om begrip danwel acceptatie op te brengen.quote:Op zondag 28 december 2014 16:08 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Wat ben je ook een vreselijk irritante kut-troll
Je snapt toch wel waarom ik me zo irriteer? Als je iemand niet waarderen omdat hij nou eenmaal pedofiel is vergelijkt met iemand niet waarderen, omdat hij seks met je vrouw wil met elkaar vergelijkt snap je er toch of geen hol van of ben je gewoon dik aan het trollen?quote:Op zondag 28 december 2014 16:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit doe je toch echt zelf. Als je op deze wijze een gesprek aangaat dan maak je het je gesprekspartners wel heel erg lastig om begrip danwel acceptatie op te brengen.
Als jij verwacht dat we begrip opbrengen voor de gevoelens en meningen van pedofielen, is begrip voor de meningen van de discussiepartner wel de minste tegenprestatie. Waarom zou Jigzoz niet mogen vinden wat hij vindt?quote:Op zondag 28 december 2014 16:13 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Je snapt toch wel waarom ik me zo irriteer? Als je iemand niet waarderen omdat hij nou eenmaal pedofiel is vergelijkt met iemand niet waarderen, omdat hij seks met je vrouw wil met elkaar vergelijkt snap je er toch of geen hol van of ben je gewoon dik aan het trollen?
Omdat hij een belachelijke vergelijking maakt.quote:Op zondag 28 december 2014 16:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als jij verwacht dat we begrip opbrengen voor de gevoelens en meningen van pedofielen, is begrip voor de meningen van de discussiepartner wel de minste tegenprestatie. Waarom zou Jigzoz niet mogen vinden wat hij vindt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |