abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148054868
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 17:17 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Er is geen politicus of medium dat zijn handen er aan durft te branden en het enige wat men nu hoort is dat pedofielen kinderverkrachters zijn en dat is simpelweg niet zo. Mensen zouden eens wat beter voorgelicht moeten worden en "pedohunters" zouden eens publiekelijk aan de schandpaal genageld moeten worden.
Maar hoe dan? Een campagne over acceptatie van pedofilie is wat mij betreft niet wenselijk. Allereerst omdat ik nog altijd vind dat elke vorm van uiting van pedofilie (in de vorm van intimiteit) onwenselijk is en je daarom geen campagne kan voeren voor het accepteren van pedofilie. Waar het hier om gaat is het accepteren van pedofielen die hun neigingen wel kunnen beheersen. Maar dat is een pleidooi dat eigenlijk in het algemeen valt onder "verdraagzaamheid voor andersdenkenden". Ik zie niet zo snel hoe daar voorlichting over zou kunnen ontstaan.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_148054944
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 17:21 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Ik zou zelf in eerste instantie wel eens een fatsoenlijk onderzoek willen naar de seksualiteit van kinderen/pubers. Kijk eerst eens naar kind-kind relatie's, mastrubatie, lichamelijke- en geestelijkefunctioneren, etc.
Dit vind ik nogal vaag. Allereerst worden dergelijke thema's al onderzocht; er zijn onderzoeken naar de ontwikkeling van seksuele gevoelens onder kinderen. Wat is het precies dat je vindt dat er onderzocht moet worden? Een onderzoek waaruit zou blijken dat kinderen al eerder dan 16 behoefte hebben aan seks?

Dat is het probleem helemaal niet. Ik denk dat tegenstanders van pedofilie niet per sé tegenstanders zijn van seksueel contact tussen kinderen onderling. Het gaat expliciet om de volwassene - kindrelatie die problematisch is.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_148055370
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 17:22 schreef keste010 het volgende:

[..]

Maar hoe dan? Een campagne over acceptatie van pedofilie is wat mij betreft niet wenselijk. Allereerst omdat ik nog altijd vind dat elke vorm van uiting van pedofilie (in de vorm van intimiteit) onwenselijk is en je daarom geen campagne kan voeren voor het accepteren van pedofilie. Waar het hier om gaat is het accepteren van pedofielen die hun neigingen wel kunnen beheersen. Maar dat is een pleidooi dat eigenlijk in het algemeen valt onder "verdraagzaamheid voor andersdenkenden". Ik zie niet zo snel hoe daar voorlichting over zou kunnen ontstaan.
Laat men een pedofiel zijn verhaal eens doen op tv zonder dat degene die daar tegenoverstaat meteen weer iemand met het standpunt "wij trekken een grens, een pedo is geen mens". Zorg er voor dat de "gewone pedofiel", de niet practicerende pedofiel eens wat menselijker wordt gemaakt. Een voorbeeld van een dergelijke actie op de Nederlandse TV is bijvoorbeeld de korte film bij filmlab 27 november "Onder Ons".

Om even terug te komen op het verbod op Vereniging Martijn, ik denk dat dat echt een inpact heeft gehad op de verdraagzaamheid en ik denk dat de rechter daar echt een fout heeft gemaakt. De rotte appels hadden er uit moeten worden gepikt.

quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 17:24 schreef keste010 het volgende:

[..]

Dit vind ik nogal vaag. Allereerst worden dergelijke thema's al onderzocht; er zijn onderzoeken naar de ontwikkeling van seksuele gevoelens onder kinderen. Wat is het precies dat je vindt dat er onderzocht moet worden? Een onderzoek waaruit zou blijken dat kinderen al eerder dan 16 behoefte hebben aan seks?

Dat is het probleem helemaal niet. Ik denk dat tegenstanders van pedofilie niet per sé tegenstanders zijn van seksueel contact tussen kinderen onderling. Het gaat expliciet om de volwassene - kindrelatie die problematisch is.
Wat dacht je dan van onderzoek naar vriendschappen tussen volwassenen en kinderen, die zijn er zat. Laten we eens kijken of het kind daarin nou echt door de volwassenen wordt overschaduwd. Genoeg mensen vinden ook niet dat dat kan.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_148086586
Politieke aspect is wel weg in dit topic dus vandaar dat het dicht gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')