abonnement Unibet Coolblue
pi_148006532
Mooie kapsels, kort of lang. Kappersangst. De beste shampoos, conditioners en haarmaskers.
Wat zijn goeie borstels en kammen? Haar verven of niet?
Gewoon alles wat met haar te maken heeft dus!



Vorige topics
Topicreeks: Mooie haren topic

Algemeen
- Niet je haar als een bezetene droog wrijven met de handdoek. Liever wat deppen met een oud t-shirt/handdoek en het verder aan de lucht laten drogen. Mocht je toch echt een föhn nodig hebben, zet deze dan op de laagste stand en houdt het een centimeter of 15? van het haar
- Sommige mensen hebben baat bij katoensatijnen kussenslopen: het haar knoopt minder en glanst meer. Je kan je haar ook in een satijnen doekje wikkelen voor je gaat slapen.
- Probeer haarverf, föhn, straightener en stylingproducten zoveel mogelijk te vermijden.
- Zoek elastiekjes zonder een stukje metaal, dit beschadigt je haar.
- Verwen je haar af en toe eens met een masker. Zoek een masker waar jouw haar het mee eens is, maak je haar handdoekdroog en smeer er wat van het masker in. Zet je haar vast in een handdoek op je hoofd en ga een uurtje fokken. Hierna spoel je je haar uit en je kunt het dan naspoelen met koud water
- Bijpunten!!! Altijd.
- Borstels zonder bolletjes op het uiteinde zijn beter dan met. Het is even zoeken. Beter dan een borstel: een grof getande kam. Zoek er wel een van goede kwaliteit, zonder scherpe plastic randen of houten splinters.
- Haar wat tegen kleding (of bureaustoelen, oid) schuurt slijt sneller. Hoewel kroeshaar het meeste baat heeft bij 'beschermende' haarstijlen, kan het voor de rest ook weinig kwaad om regelmatig ervoor te kiezen om het haar omhoog te dragen. Maak dan direct misbruik van de situatie om een dagje zonder producten te doen en/of extra leave-in te gebruiken.
- Wasbeurt eindigen met koud water na het wassen laat het altijd wat meer glanzen.

Verzorging
Bijpunten, maskers,
Kijk in de 'handleiding voor prachtige krullen' bij valkuilen voor informatie over sulfaten, SLS, parabenen & siliconen

Krullen
Lees deze post. Dit is een handleiding geschreven door Evil-Cherry, en veel mensen met krullen krijgen hierdoor een prachtige, krullerige bos haar
Handleiding voor prachtige krullen

Dun haar
- Knip je haar in laagjes (niet aan te raden bij lang en steil haar)
- Voor wat slagvolume slapen met een natte invlecht
- Geen zware conditioners, dat trekt het volume uit je haar
- Helaas, iets korter haar is beter dan lang haar als je dun haar hebt

Glad haar
geen conditioner

Droog haar
Hoe weet je of je haar droog is? Droog haar heeft een laag vet- en vochtgehalte. Droog haar wordt dus niet snel vet en is niet zo flexibel. Hierdoor breekt het snel af. Verder is droog haar vaak futloos, raakt het snel in de klit, is het vaak statisch en zit het vol met gespleten haarpunten.

- Vochtinbrengende/milde shampoo
- Maskers
- Niet met los haar slapen
- Niet föhen
- Niet verven
- Knippen

Als je haar weer beter is kun je met beleid wel weer iets doen zoals verven, maar liever niet.

Maar probeer eerst uit te zoeken wat de oorzaak is van jouw droge haar. Verf en permanent bijvoorbeeld kunnen resulteren in droog haar.

Vet haar
Vet haar is meestal een gevolg van een slecht voedingspatroon, stress, agressieve haarproducten of een verstoord hormonaal evenwicht. Hierdoor worden talgklieren geactiveerd, wat een vette hoofdhuid tot gevolg heeft. Als je vet haar hebt, heb je meestal ook droge haarpunten

- Milde shampoo/neutrale pH-waarde
- Conditioners even links laten liggen of alleen in de punten
- Masseer tijdens het wassen de hoofdhuid zachtjes
- Blijf met je tengels uit je haar
- Kammen en borstelen stimuleert de talgklieren waardoor ze meer talg aanmaken

Producten zonder sliconen en SLS (aanvullingen zijn welkom)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De_Taartjesfee | Smart_ass | Breathtaking | Fascination | Harajuku. | DeZwabber | Dzjonka | Evil-Cherry, Queen of Curl | ChipsZak.
  zondag 4 januari 2015 @ 14:15:32 #2
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_148316266
Weet iemand of er ook goedkope silicone vrije conditioners en shampoos zijn? Ik gebruik met name veel conditioner en zit niet te wachten op flessen conditioner van 5 tot 10 euro...
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  zondag 4 januari 2015 @ 14:18:58 #3
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_148316358
Balea, huismerk van DM drogisterij in Duitsland heeft voor heel weinig geld erg goede spullen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_150928241
Kickje.

Ik word niet goed van mijn haar de laatste maanden. Ik heb sinds een paar jaar een schildklier die niet meer werkt en daardoor vaak hormonale onbalans. Ik ben lang op zoek geweest naar de juiste shampoo en conditioner. Ik had ooit Elvive Collagen uit de OP gehaald en dat beviel prima. Tot het ineens niet meer werkte een paar maanden geleden.

Nu kan ik dus weer overnieuw beginnen :( Bij de Action heb ik twee siliconenvrije shampoos en conditioners gevonden. Timotei en iets met kokosnoot (daar kreeg ik honger van :9 ). Maar het is allebei niets voor mij. Wel spotgoedkoop trouwens.

Maar nu blijft mijn haar maar lastig. De ene dag vet, de andere droog. Het is steil, halflang, dikke haren maar niet veel haren. Niet beschadigd maar het klit wel veel tegenwoordig. Het zit gewoon niet lekker. En van die Timotei krijg ik nog jeuk op mijn hoofd ook.

Help >:)
Spoilers!
  zondag 22 maart 2015 @ 21:48:09 #5
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_150929732
Die timotei is echt zware aids, ik heb 'm 1 keer gebruikt, gebruik 'm nu maar om make up kwasten mee schoon te maken :')

Ik vind DM (Duitse drogist eigen merk) oil repair shampoo erg goed. Links op het plaatje, conditioner is ook prima. Olie ook erg fijn alleen daar zitten wel siliconen in.




Yves rocher shampoo en conditioner zijn ook fijn vind ik.
Deze, maar ook de krullen shampoo en conditioner. Beide zonder siliconen.



Daarnaast nog deze shampoo (moeilijk verkrijgbaar, wel heeeeel zacht voor je haar, ik heb 'm laatst op bol.com gekocht)
Met amandelbloesem.





En tot slot de rainforest moisture shampoo van the body shop. Fijn, ruikt goddelijk, alleen wat duurder.


Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_150930788
Die Timotei kan inderdaad zo het beste omschreven worden ja :D Ik krabde gewoon vlokken van mijn hoofdhuid.

Ik ga volgende maand toevallig naar DM dus ik zal eens iets meenemen. Van de week probeer ik Fructis uit de OP ook maar eens denk ik. Ik hou niet zo van Fructis eigenlijk. Ik heb er eens dagcreme van gekocht en mijn huid voelde toen als plastic.
Spoilers!
pi_150931039
Oh, die Rainforest van de Body Shop heb ik ook wel eens gehad. Die was fijn inderdaad, rook ook erg lekker. Volgende keer ga ik die weer eens halen, was hem een beetje vergeten.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zondag 22 maart 2015 @ 22:11:54 #8
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_150931268
Ze hebben er alleen de grote flessen niet meer van, maaiers :(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_150931700
Ik wil gel maken uit lijnzaad. Zou dat iets zijn en is er iemand met ervaring?
Gewone gels doen mijn haar vies maken.
pi_151125524
Dus, is heb geen malle moer te doen en ik zit al een tijdje met het idee mijn haar weer te verven. Alleen een gloed erdoorheen, heb gewon zwart haar (of heel intens kastanjebruin om expliciet te zijn).

Een blauwe of misschien lekker gek paarse gloed er overheen, want ik wil het niet weer ontkleuren. Aanraders?

Niet al te kek overigens, hooguit dit:



[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2015 14:30:59 ]
pi_151128547
Iemand tips om droog, krullend haar (type 3a) te hydrateren? Pure kokosolie heb ik geprobeerd, net als arganolie, maar daar werd m'n haar natuurlijk gigantisch vet van. Nu laatst de R&B moisturiser van Lush gehaald, maar daar heb ik een halve pot van nodig om m'n haar ook maar een beetje te voeden. :')
pi_151128624
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:53 schreef Negentiendertig het volgende:
Iemand tips om droog, krullend haar (type 3a) te hydrateren? Pure kokosolie heb ik geprobeerd, net als arganolie, maar daar werd m'n haar natuurlijk gigantisch vet van. Nu laatst de R&B moisturiser van Lush gehaald, maar daar heb ik een halve pot van nodig om m'n haar ook maar een beetje te voeden. :')
Wil je het zachter hebben?
pi_151128691
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:57 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Wil je het zachter hebben?
Ik wil het gezond hebben :+ Tips wb shampoo's en conditioners mogen ook hoor, als het zou kunnen helpen. Gebruik nu een solid shampoo van de Lush, iets met kokos, en een ACV rinse als conditioner.

Zachter.. ja ach, m'n haar voelt zacht aan, maar is gewoon superdroog.
pi_151128866
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 17:01 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Ik wil het gezond hebben :+ Tips wb shampoo's en conditioners mogen ook hoor, als het zou kunnen helpen. Gebruik nu een solid shampoo van de Lush, iets met kokos, en een ACV rinse als conditioner.

Zachter.. ja ach, m'n haar voelt zacht aan, maar is gewoon superdroog.
Volgens mij krijg je krullen gewoon niet voedend.. heb laatst mn cremespoeling er in gelaten als leave in, het is zacht zo.

Maar heb jij niet dat je krullen mooier zijn als ze droog zijn?
pi_151129318
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 17:07 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Volgens mij krijg je krullen gewoon niet voedend.. heb laatst mn cremespoeling er in gelaten als leave in, het is zacht zo.

Maar heb jij niet dat je krullen mooier zijn als ze droog zijn?
Heb ik ook wel eens gedaan idd, cremespoeling laten zitten, maar dan droogde het gewoon niet mooi op.

Mijn krullen zien er alright uit als ze droog zijn (dus niet nat, zegmaar), maar als ik m'n handen door m'n haar haal voelt het uitgedroogd aan, en daar zou ik graag wat aan doen.

Vanavond ga ik kokosolie in m'n haar smeren en dat flink lang laten zitten. Kijken of dat de boel een beetje helpt :)

Lijnzaadgel heb ik wel eens gemaakt trouwens, iets van 1 deel lijnzaad op 6 delen water ofzo? Werkte voor m'n krullen best goed, maar toen vond ik wat beters wat ik gewoon in de winkel kon kopen en vond ik het maken van dat spul de moeite niet meer waard.
pi_151129383
Ben ook niet blij met leave in... maakt mn krullen slap ;(

Ben benieuwd of je iets vindt om ze te hydreren. Mij nooit gelukt :)
  zaterdag 28 maart 2015 @ 17:34:10 #17
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_151129546
http://www.drogistplein.n(...)ences-clearly-naked-(0%25)-volumeshampoo/G2_H4_C1640_P967774/?gclid=CIHvsvi8y8QCFUbKtAodWTQA7g

Ik gebruik deze, erg fijn tot nu toe :)
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_151130744
Zal m'n moeder eens vragen wat zij in d'r fro doet.

Nu overigens met mijn hoofd een ombre ontkleuring aan het doen :') nu al spijt, maar het zit er al een half uur in. |:(

Volgende week maar gewoon helemaal lichter maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2015 18:27:55 ]
pi_151130784
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:26 schreef Myrr het volgende:
Zal m'n moeder eens vragen wat zij in d'r fro doet.

Nu overigens met mijn hoofd een ombre ontkleuring aan het doen :') nu al spijt, maar het zit er al een half uur in. |:(

Volgende week maar gewoon helemaal doen.
Ombre doe ik _nooit_ meer. De onderste 10 cm van m'n haar was zodanig dood dat zelfs pure olie het niet meer kon redden. Was niet eens zo erg gebleekt, maar blijkbaar houdt m'n haar niet van die ongein.

Vind het wel mooi staan altijd, dat wel :)
pi_151131585
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:28 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Ombre doe ik _nooit_ meer. De onderste 10 cm van m'n haar was zodanig dood dat zelfs pure olie het niet meer kon redden. Was niet eens zo erg gebleekt, maar blijkbaar houdt m'n haar niet van die ongein.

Vind het wel mooi staan altijd, dat wel :)
Toen ik het bij de Kinky heb laten doen, was het eigenlijk wel prima. Nu deze keer echter is het meteen gortdroog. :')
pi_151131650
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 19:02 schreef Myrr het volgende:

[..]

Toen ik het bij de Kinky heb laten doen, was het eigenlijk wel prima. Nu deze keer echter is het meteen gortdroog. :')
Heb geen ervaring met kappers wat dat betreft, maar ik deed het met zo'n ombre-setje van L'oreal ofzo. Waar-de-loos. De week erop meteen m'n kapper gebeld om het eruit te laten knippen :')

Hoop voor jou dat het nog een beetje op te peppen is met het een of ander :P
pi_151131697
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 19:04 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Heb geen ervaring met kappers wat dat betreft, maar ik deed het met zo'n ombre-setje van L'oreal ofzo. Waar-de-loos. De week erop meteen m'n kapper gebeld om het eruit te laten knippen :')

Hoop voor jou dat het nog een beetje op te peppen is met het een of ander :P
Heb ook die van L' Oreal gebruikt inderdaad. ;(

Voortaan maar gewoon geduld hebben tot ik weer bij de kapperswinkel ben. Heb van hun spullen nooit (ahum, voor zo vaak ik mijn haar verf dan… Is ook alweer twee jaar geleden) last van droogte.

Ah goed, morgen maar even een heel scala aan maskers kopen. Het was het niet eens waard, heeft amper gepakt. :') Heb nu een soort bruin/koper/as/roodkleur. Maargoed, da's de ondertoon van mijn haar dus daar heeft L' Oreal weinig mee te maken :P

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2015 19:08:08 ]
pi_151131790
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 19:06 schreef Myrr het volgende:

[..]

Heb ook die van L' Oreal gebruikt inderdaad. ;(

Voortaan maar gewoon geduld hebben tot ik weer bij de kapperswinkel ben. Heb van hun spullen nooit (ahum, voor zo vaak ik mijn haar verf dan… Is ook alweer twee jaar geleden) last van droogte.

Ah goed, morgen maar even een heel scala aan maskers kopen. Het was het niet eens waard, heeft amper gepakt. :') Heb nu een soort bruin/koper/as/roodkleur.
Welke spullen gebruikt jouw kapper dan? Mijn kapper gebruikt spullen van Ref, en zelf ben ik vooral fan van de 244 Curl Power :) Maar 't is best duur, dus ik bestel het zo nu en dan online. En verder doet het niets voor m'n droge haar (m'n krullen worden er wel mooier van), dus dan vind ik het ook weer zonde.

Jammer dat de verf niet heeft gepakt. Wat is je natuurlijke haarkleur?
pi_151131862
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 19:09 schreef Negentiendertig het volgende:
Welke spullen gebruikt jouw kapper dan? Mijn kapper gebruikt spullen van Ref, en zelf ben ik vooral fan van de 244 Curl Power Maar 't is best duur, dus ik bestel het zo nu en dan online. En verder doet het niets voor m'n droge haar (m'n krullen worden er wel mooier van), dus dan vind ik het ook weer zonde.

Zwart.

Geen idee wat ze gebruikt heeft, ik knip verder zelf gewoon mijn haar dus ben ook al even niet bij de kapper geweest. Smeer er verder serums in van John Frieda maar heb een shampoo gevonden waarbij dat niet meer echt nodig is.

Nu zwaar in twijfel over wat ik ga doen. Mijn haar helemaal compleet verneuken door het nog een keer te doen (wilde van de zomer sowieso iets fels erin dus dan moet het toch al ontkleurd), eruit knippen is geen optie (wordt het te kort en heb eergisteren al geknipt) of maar gewoon weer terug naar zwart.

Ik ga er een nachtje over slapen. :P

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2015 19:12:55 ]
pi_151131935
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 19:12 schreef Myrr het volgende:

[..]

Zwart.

Geen idee wat ze gebruikt heeft, ik knip verder zelf gewoon mijn haar dus ben ook al even niet bij de kapper geweest. Smeer er verder serums in van John Frieda maar heb een shampoo gevonden waarbij dat niet meer echt nodig is.

Nu zwaar in twijfel over wat ik ga doen. Mijn haar helemaal compleet verneuken door het nog een keer te doen (wilde van de zomer sowieso iets fels erin dus dan moet het toch al ontkleurd), eruit knippen is geen optie (wordt het te kort en heb eergisteren al geknipt) of maar gewoon weer terug naar zwart.

Ik ga er een nachtje over slapen. :P
Misschien een andere kleur in het ontkleurde gedeelte? Ooit, als dat werktechnisch uitkomt, verf ik de onderkant van m'n haar turquoise.


O+

Of weer veilig zwart, is altijd goed toch?
pi_151131988
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 19:15 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Misschien een andere kleur in het ontkleurde gedeelte? Ooit, als dat werktechnisch uitkomt, verf ik de onderkant van m'n haar turquoise.

[ afbeelding ]
O+

Of weer veilig zwart, is altijd goed toch?
Zat zelf te denken aan paars of heel donker marineblauw. Dan wel wat hoger, zoals op de foto vind ik niet mooi.
pi_151132046
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 19:17 schreef Myrr het volgende:

[..]

Zat zelf te denken aan paars of heel donker marineblauw. Dan wel wat hoger, zoals op de foto vind ik niet mooi.
Denk dat donker marineblauw heel mooi zou staan met zwart :Y Probeer het eens! Als het niet bevalt kun je het alsnog zwart verven met een spoeling. En de ombre op de foto moet idd hoger, maar ging om de kleur ;)
pi_151132199
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 19:19 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Denk dat donker marineblauw heel mooi zou staan met zwart :Y Probeer het eens! Als het niet bevalt kun je het alsnog zwart verven met een spoeling. En de ombre op de foto moet idd hoger, maar ging om de kleur ;)
Wachten tot maandag en dan treinen naar m'n oude woonplaats om daar wat verf te halen, meteen vragen of ze nog een goed masker hebben.

Zo, nu maar even wat maskeren :')

Fijne avond! x
pi_151132277
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 19:25 schreef Myrr het volgende:

[..]

Wachten tot maandag en dan treinen naar m'n oude woonplaats om daar wat verf te halen, meteen vragen of ze nog een goed masker hebben.

Zo, nu maar even wat maskeren :')

Fijne avond! x
Ben benieuwd! Ik pak ook net de kokosolie :P

En insgelijks! :W
pi_151135710
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 19:28 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Ben benieuwd! Ik pak ook net de kokosolie :P

En insgelijks! :W
Na wat stijltang geweld wil het op zich nog wel… Een beetje. Al m'n lampen zijn op dus moest voor m'n 100 watt verlichting. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ga het morgen gewoon nog een keer doen en daarna maar een keratinekuur erin knallen.
pi_151135774
Looks good?
pi_151135783
Mijngod, m'n vers geknipte punten :')
pi_151135819
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 21:01 schreef Stimorol- het volgende:
Looks good?
Dank je :P

Het is alleen echt gortdroog.
pi_151136636
Puntjes zien er wat droog uit, maar denk wel dat het na die keratinekuur een stuk opgeknapt is :Y
pi_152155346
Wie heeft er een krulset? Bevalt het? Welk merk en type?

Ik ga binnenkort mijn haar balayage laten verven en ik vind dat het mooist met van die grote krullen iets wat niet lukt met mijn krultang. Maar er zijn zoveel opties!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_152155519
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 16:41 schreef Rebubbled het volgende:
Wie heeft er een krulset? Bevalt het? Welk merk en type?

Ik ga binnenkort mijn haar balayage laten verven en ik vind dat het mooist met van die grote krullen iets wat niet lukt met mijn krultang. Maar er zijn zoveel opties!
Ik heb er een van Carmen, maar gebruik hem echt nooit. Die was me toen aanbevolen door de kapper, maar ik vind het maar onhandig en het resultaat ook niet zo bijzonder.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_152164504
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 16:46 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Ik heb er een van Carmen, maar gebruik hem echt nooit. Die was me toen aanbevolen door de kapper, maar ik vind het maar onhandig en het resultaat ook niet zo bijzonder.
:D Welke precies en wil je ervan af?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_152164589
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 16:46 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Ik heb er een van Carmen, maar gebruik hem echt nooit. Die was me toen aanbevolen door de kapper, maar ik vind het maar onhandig en het resultaat ook niet zo bijzonder.
Die vol automagische??
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_152165067
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:01 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

:D Welke precies en wil je ervan af?
Ja, maar is een oud model dus denk niet dat iemand daar op zit te wachten :P
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Die vol automagische??
Haha, nee
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_152165494
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:15 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Ja, maar is een oud model dus denk niet dat iemand daar op zit te wachten :P

[..]

Haha, nee
Ik heb die. Erg leuk!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_152180591
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb die. Erg leuk!
Welke heb je? Hoe lang duurt het opwarmen?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_152183121
Heb je laagjes Myrr? Of komt het doordat je normaal geen stijl haar hebt, het valt heel mooi namelijk!
'I always hear ''Punch me in the face'' when you're speaking, but it's usually subtext'
  maandag 4 mei 2015 @ 08:32:58 #43
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152254480
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 14:32 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Welke heb je? Hoe lang duurt het opwarmen?
Opwarmen: net zo lang als een stijltang.
Volgens mij merk babyliss...

Alleen het ding wordt 230 graden, je moet echt een protector in je haar doen. En dan nog je ruikt je haar na het krullen... Daarna is het een kwestie van een weekje maskers en haar in een staart of knot of vlecht. Het is zeker geen ding om dagelijks te gebruiken, meer alleen voor feestjes.

Oh en met een half uurtje heb ik heel mn haar gedaan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_152257459
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 08:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Opwarmen: net zo lang als een stijltang.
Volgens mij merk babyliss...

Alleen het ding wordt 230 graden, je moet echt een protector in je haar doen. En dan nog je ruikt je haar na het krullen... Daarna is het een kwestie van een weekje maskers en haar in een staart of knot of vlecht. Het is zeker geen ding om dagelijks te gebruiken, meer alleen voor feestjes.

Oh en met een half uurtje heb ik heel mn haar gedaan.
:D Holy shit! Euhm dan denk ik er nog even overna.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 12:56:56 #45
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_152520665
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:48 schreef Molo het volgende:
Die timotei is echt zware aids, ik heb 'm 1 keer gebruikt, gebruik 'm nu maar om make up kwasten mee schoon te maken :')

Ik vind DM (Duitse drogist eigen merk) oil repair shampoo erg goed. Links op het plaatje, conditioner is ook prima. Olie ook erg fijn alleen daar zitten wel siliconen in.


[ afbeelding ]

Ik heb de Oil Repair van DM gekocht. Maar 1,45 :o Hij bevalt goed moet ik zeggen, mijn haar is weer heerlijk zacht. Ik denk wel dat ik hem niet om de dag kan gebruiken, mijn haar is na 2 wasbeurten een beetje vettig bovenop.

De hele lijn van Balea in tubes is overigens siliconenvrij. Ik heb ook nog Glatt+Glanz en Beautiful Long gekocht. En mijn vriendin heeft een shampoo voor bruin haar gekocht die ik ook een paar keer mag testen.
Spoilers!
  dinsdag 12 mei 2015 @ 14:03:04 #46
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_152522855
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 12:56 schreef Lucky_Strike het volgende: mijn haar is na 2 wasbeurten een beetje vettig bovenop.
Ik ben supertevreden over de Andrelon natuurlijk puur, ik heb die voor haar dat snel vet wordt, niet dat mijn haar nou zo snel vet werd, maar als ik "voedende" shampoos gebruikte gebeurde dat wel. Nu ik deze gebruik wordt het helemaal niet meer vet en hoef ik het veel minder vaak te wassen (wat imho beter is voor mijn haar).
Crèmespoeling gebruik ik ook steeds minder, ik doe na het wassen als het nog vochtig is arganolie in mijn haar, dat werkt veel beter. Mijn haar is nu echt zacht en glanzend, dat had ik na tien jaar blonderen nog niet eerder meegemaakt. :)
  dinsdag 12 mei 2015 @ 14:04:38 #47
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_152522909
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 14:03 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik ben supertevreden over de Andrelon natuurlijk puur, ik heb die voor haar dat snel vet wordt, niet dat mijn haar nou zo snel vet werd, maar als ik "voedende" shampoos gebruikte gebeurde dat wel. Nu ik deze gebruik wordt het helemaal niet meer vet en hoef ik het veel minder vaak te wassen (wat imho beter is voor mijn haar).
Crèmespoeling gebruik ik ook steeds minder, ik doe na het wassen als het nog vochtig is arganolie in mijn haar, dat werkt veel beter. Mijn haar is nu echt zacht en glanzend, dat had ik na tien jaar blonderen nog niet eerder meegemaakt. :)
Als mijn project met Balea mislukt zal ik die ook eens proberen. Mijn haar is de ene dag droog en de andere beginnend vettig door hormonale schommelingen. Het lijkt nu weer wat te herstellen.
Spoilers!
  dinsdag 12 mei 2015 @ 14:20:48 #48
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152523525
Ik was nu overgestapt naar say yes to carrots. Maar in combinatie met andrelon haarmasker wordt mn haar echt bagger vet binnen 2 dagen. Ik vind dat de shampoo het vet ook niet goed uit mn haar krijgt. Als ik mn haar nu heb gewassen en ga stylen dan hangt het echt als slierten, geen potje.

Tips?

Overstappen naar ander haarmasker? En dan welke?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_152531269
zitten er siliconen in het haarmasker?
om siliconen uit je haar te wassen heb je sulfaten nodig, say yes to carrots is sulfaat vrij.

overstappen naar een haarmasker zonder siliconen of overstappen naar een shampoo met sulfaten die je haar schoon strippen.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 19:22:23 #50
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_152533854
Wat is er nou eigenlijk zo slecht aan siliconen in shampoos? Ik gebruik al een paar jaar siliconevrije shampoo en het was een hele verbetering maar ik snap nog niet helemaal waarom eigenlijk.
Spoilers!
pi_152534368
dat siliconenvrij beter wordt genoemd komt volgens mij meer doordat je dan geen sulfaten hoeft te gebruiken.

siliconen zelf zijn (voor zover ik het heb begrepen) niet slecht. maar wanneer je ze niet uitwast blijft het elke wasbeurt opstapelen. om siliconen uit te wassen heb je sulfaten nodig en die worden vaak als slecht bestempeld.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 21:04:29 #52
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_152538883
Maar is een siliconenvrije shampoo dan ook een sulfaatvrije shampoo?
Spoilers!
  dinsdag 12 mei 2015 @ 21:43:38 #53
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152541090
Dus eigenlijk is het beste om nu eerst even te wassen met sulfaten om de boel goed schoon te krijgen?
Of slijt het er wel uit?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_152541906
geen idee of het slijt zoveel verstand heb ik er ook weer niet van. ik volg een beetje de Curly Girl regeltjes (staat ook in de openingspost). maar dan wel een sulfaat vrije shampoo want enkel conditioner vond ik niet prettig.

ik begon toen volgens mij met neutral shampoo. die bevat geen siliconen maar wel sulfaten.
ook handig voor noodgevallen zoals een kapper die ongevraagd iets in je haar smeert.
pi_152542138
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 21:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Maar is een siliconenvrije shampoo dan ook een sulfaatvrije shampoo?
Nee, er zijn ook shampoos zonder siliconen maar met sulfaten. En het gros van de verzorgings-/stylingproducten bevat siliconen, die maken dat je haar er zacht en glanzend uit ziet. Voor zover ik weet is alles wat eindigd op -cone -xane -conol siliconen. Maar laat je die in je haar zitten, dan krijg je dus build up. Sulfaten strippen die siliconen uit je haar en doen dat erg enthousiast, waar dus het probleem kan liggen. Natuurlijke vetten en je hoofdhuid worden net zo hard gestript, wat de boel droog en geïrriteerd kan maken. Sulfaten zorgen overigens ook voor flink schuim, shampoo zonder is even wennen :)


quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 21:43 schreef Ticootje het volgende:
Dus eigenlijk is het beste om nu eerst even te wassen met sulfaten om de boel goed schoon te krijgen?
Of slijt het er wel uit?
Ik weet niet of het slijt, ik zou even wassen met siliconenvrij maar met sulfaten (oa Neutral) om een schone start te maken.
  woensdag 13 mei 2015 @ 09:09:41 #56
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_152551035
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 22:03 schreef Holyme het volgende:

[..]

Nee, er zijn ook shampoos zonder siliconen maar met sulfaten. En het gros van de verzorgings-/stylingproducten bevat siliconen, die maken dat je haar er zacht en glanzend uit ziet. Voor zover ik weet is alles wat eindigd op -cone -xane -conol siliconen. Maar laat je die in je haar zitten, dan krijg je dus build up. Sulfaten strippen die siliconen uit je haar en doen dat erg enthousiast, waar dus het probleem kan liggen. Natuurlijke vetten en je hoofdhuid worden net zo hard gestript, wat de boel droog en geïrriteerd kan maken. Sulfaten zorgen overigens ook voor flink schuim, shampoo zonder is even wennen :)

[..]

Ik weet niet of het slijt, ik zou even wassen met siliconenvrij maar met sulfaten (oa Neutral) om een schone start te maken.
Dank voor de uitleg ^O^
Spoilers!
  zaterdag 16 mei 2015 @ 21:07:21 #57
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152660542
Neutral shampoo gekocht dus.
En aussie masker om de schade te herstellen van het stylen.

Kijken of dit meer doet dan de yes to carrots. Daarmee wordt mn haar gewoon niet schoon genoeg voor een aantal dagen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_152674012
Na een aantal keer met neutral zou je de yes to carrot opnieuw kunnen proberen maar dan geen siliconenproducten meer gebruiken. Kijkn of dat werkt. Kan ook nog zijn dat je hoofdhuid moet omschakelen. Eerder werd de hoofdhuid schoongestript waardoor de hoofdhuid extra vet aanmaakt. Met een milde shampoo wordt de huid niet meer schoongestript dus al dat extra is niet meer nodig, duurt ff voordat de huid dat door heeft.
pi_152713584
Yes To Carrots vond ik zelf ook geen fijne shampoo, mijn haar werd er heel stug van en bovendien prikt die shampoo in je ogen als de ziekte :( Wat betreft de mildere, natuurlijkere shampoos vind ik de shampoos van Dr Organic echt vele malen fijner.

Ik ben trouwens nieuw hier in dit topic, dus hallo!
Momenteel heb ik half lang haar dat megadroog is dankzij het vele kleuren en het gebruik van shampoos die niet zo vriendelijk zijn voor mijn haar. Ik wil mijn haar nu lang laten groeien en ook niet meer verven (heb vorige week bij de kapper mijn haar laten verven in mijn eigen kleur, dus het mag er nu gewoon uit groeien :) ). Ben ook aan het proberen om wat minder vaak te wassen, daardoor zit ik nu wel in zo'n vervelende overgangsperiode waarin mijn haar veel te vet is :')
pi_152842918
Ik heb een kapsel wat tussen kort en half lang in zit in een scheiding en daar heb ik gel in, maar daar ben ik eigenlijk wel een beetje klaar mee. Dat vast geplak etc. je kent het wel. Zonder gel zit er natuurlijk ook wel een model in mijn haar, maar dan zit het toch niet zoals ik wil. Wat moet ik gebruiken om het toch goed in model te krijgen en te houden zonder dat ik het vastplak, dus een natural look zegmaar. Wax, wax spray mousse of iets anders?
  zondag 28 juni 2015 @ 12:26:55 #61
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_153899797
Ik heb nog 5 euro korting van Ami kappers gekregen toen ik een Tangle Teezer ( O+ ) kocht. Mocht iemand nog interesse hebben; its all yours!
geen.
pi_153900291
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 23:58 schreef ElProf het volgende:
Ik heb een kapsel wat tussen kort en half lang in zit in een scheiding en daar heb ik gel in, maar daar ben ik eigenlijk wel een beetje klaar mee. Dat vast geplak etc. je kent het wel. Zonder gel zit er natuurlijk ook wel een model in mijn haar, maar dan zit het toch niet zoals ik wil. Wat moet ik gebruiken om het toch goed in model te krijgen en te houden zonder dat ik het vastplak, dus een natural look zegmaar. Wax, wax spray mousse of iets anders?
Wax inderdaad, en dan van die klei-achtige, bijvoorbeeld die van Damn.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_153900529
Vroagje.

Heeft iemand hier een krulborstel? Jeweetwel, zo'n borstel en föhn in één, en dan het liefst met een roterende kop. Ik heb van mezelf een toffe slag, maar erg fijn haar wat er het best uit ziet na een blow-dry, maar no way in hell dat dat me met een aparte borstel en föhn lukt. Zo'n ding leek me wel handig eigenlijk, om als het al halverwege droog is, mee af te maken. Iemand ervaring?
pi_153900629
Ik heb hem, werkt goed. Ik heb hem alleen nog niet zo lang en ik gebruik hem zeker niet heel vaak (laaaazy mofo) en nu begint hij al kuren te vertonen, na ruim een jaar dus.

Ik heb dan ook wel echt dik en eigenwijs haar, maar dan nog.

Aan de andere kant, wat kost het 40 piek ofzo en je hebt er een jaar plezier van!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_153900720
Nice. Degene die me tof lijkt (big hair van babyliss) is nu ook in de aanbieding bij de bijenkorf dus dat komt goed uit.

Fokzus O+
pi_153900782
Ik heb wel echt een andere. Met haartjes ipv deze kleine sateprikkers die ik niet echt begrijp :o

O nee laat maar, ik had moeten klikken, ik zie op de grotere afbeelding dat het gewoon bundeltjes haren zijn :')

Proceed O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_153900845
Whehe ok. Ik ben laatst bij een nieuwe kapper geweest en een balayage erin geknald, dus m'n haartjes verdienen extra aandacht om nog mooier te worden O+
pi_153900978
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 13:12 schreef clumsy_clown het volgende:
Whehe ok. Ik ben laatst bij een nieuwe kapper geweest en een balayage erin geknald, dus m'n haartjes verdienen extra aandacht om nog mooier te worden O+
Oh dat vind ik ook echt fantastisch! Is het mooi?

Ik zit alleen al even steady in #teamkeratine, dus dat is nogal het tegenovergestelde.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_153901049
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 13:17 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Oh dat vind ik ook echt fantastisch! Is het mooi?

Ik zit alleen al even steady in #teamkeratine, dus dat is nogal het tegenovergestelde.
Jaa, heel mooi. Niet zo blokkig als ombre, en niet zo streaky als highlights zetten. Maar goed, ben ook wel naar een high end kapper gegaan. Ik durf met m'n haar gewoon niet meer naar een kinky of hairish ofzo te stappen. Te veel slechte ervaringen.

Maar het zit echt keimooi O+ Ik moet alleen binnenkort weer terug om alweer te laten knippen en uitgroei bijwerken. Lang leve grijs worden voor je 30e :')
pi_153905696
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 13:20 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Jaa, heel mooi. Niet zo blokkig als ombre, en niet zo streaky als highlights zetten. Maar goed, ben ook wel naar een high end kapper gegaan. Ik durf met m'n haar gewoon niet meer naar een kinky of hairish ofzo te stappen. Te veel slechte ervaringen.

Maar het zit echt keimooi O+ Ik moet alleen binnenkort weer terug om alweer te laten knippen en uitgroei bijwerken. Lang leve grijs worden voor je 30e :')
Guuuuurl *boks*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 28 juni 2015 @ 19:19:00 #71
123170 alors
zlata1234
pi_153908061
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 13:12 schreef clumsy_clown het volgende:
Whehe ok. Ik ben laatst bij een nieuwe kapper geweest en een balayage erin geknald, dus m'n haartjes verdienen extra aandacht om nog mooier te worden O+
Daar zit ik ook al een tijd aan te denken, maar ik vertrouw geen random kappers daarmee :')
know'm sayin?
×
word? word.
pi_153908120
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 19:19 schreef alors het volgende:

[..]

Daar zit ik ook al een tijd aan te denken, maar ik vertrouw geen random kappers daarmee :')
Als je in Rotterdam woont weet ik wel een kapper, maar anders is het echt internet afstruinen naar ervaringen inderdaad.
pi_153908137
Welke kapper?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_153908302
Oeh, dat wil ik ook allemaal. Maar dat heb ik al snel op sites van kappers. Die zien er bijna allemaal gelikt uit :Y
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_153908349
Check ze op facebook ff, daar posten ze volgens mij regelmatig foto's van klanten.

Ik ben echt een zeur als het op kappers aankomt, maar dit zijn chicks en dudes die weten waar ze mee bezig zijn.
pi_153908481
Oh nee ik geloof jou gewoon, veel makkelijker allemaal, mgighig.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 28 juni 2015 @ 21:15:14 #78
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_153911689
Ik vraag me nog steeds af of je haar nu sneller groeit in de zomer. Er zijn zoveel verschillende dingen te vinden op Google, het is niet waar je naar zoekt...
geen.
  woensdag 1 juli 2015 @ 10:33:32 #79
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_153973029
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:48 schreef Molo het volgende:
Die timotei is echt zware aids, ik heb 'm 1 keer gebruikt, gebruik 'm nu maar om make up kwasten mee schoon te maken :')

Ik vind DM (Duitse drogist eigen merk) oil repair shampoo erg goed. Links op het plaatje, conditioner is ook prima. Olie ook erg fijn alleen daar zitten wel siliconen in.


[ afbeelding ]

Yves rocher shampoo en conditioner zijn ook fijn vind ik.
Deze, maar ook de krullen shampoo en conditioner. Beide zonder siliconen.

[ afbeelding ]

Daarnaast nog deze shampoo (moeilijk verkrijgbaar, wel heeeeel zacht voor je haar, ik heb 'm laatst op bol.com gekocht)
Met amandelbloesem.


[ afbeelding ]

En tot slot de rainforest moisture shampoo van the body shop. Fijn, ruikt goddelijk, alleen wat duurder.


[ afbeelding ]
Molo, je bent mijn held van 2015! Ik gebruik nu 1,5 maand Balea Glatt und Glanz en ik krijg na jaren weer complimenten over mijn haar. Het schijnt echt op te vallen dat het lekker valt, gezond is en mooi glanst. Ik ben helemaal blij. En moet nu voor een aantal meiden in mijn omgeving ook Balea gaan kopen _O-
Spoilers!
pi_153997478
Sinds een aantal maanden gebruik ik yes to cumcumbers en dat bevalt me ook goed. Siliconenvrij enzo, 8¤ per 500 mL. Gebruikte eerst inecto maar dat was niet goed voor de kleur.

Wel ben ik nog op zoek naar een petjesloze manier om mn hoofdhuid goed te beschermen tegen zonnebrand. Ik heb er lush powdered sunshine voor gekocht en dat werkt afdoende, indien je zoveel gebruikt dat je alsnog grijze aanzetten krijgt door de maizena. Daarom verf ik het juist, dus niet de bedoeling. Nu vraag ik me af of er droogshampoo met UV-bescherming is. Kent iemand dit en zo ja, ervaring mee?
  donderdag 2 juli 2015 @ 10:07:41 #81
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_153998571
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 08:49 schreef MevrouwPuff het volgende:
Sinds een aantal maanden gebruik ik yes to cumcumbers
_O- _O- _O-

Sorry, maar ik moest hier echt té hard om lachen _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_154012275
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 10:07 schreef Molo het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

Sorry, maar ik moest hier echt té hard om lachen _O-
:@ dat komt iha niet in mn haar. :D
cucumbers dus. maar je weet het niet? :'(
pi_154017131
Bij mij komt er alleen nog maar arganolie in mijn haar.
Ik ben steeds meer aan het minderen met al die gewone producten.
's Nachts slapen met een sok in m'n haar en elke morgen mooie zachte krullen. Lijkt wel of ik het ook veel minder vaak hoef te wassen, het blijft langer mooi (duurt langer voor 't gaat pluizen). :)
  donderdag 2 juli 2015 @ 22:21:23 #84
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_154017417
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 08:49 schreef MevrouwPuff het volgende:
Sinds een aantal maanden gebruik ik yes to cumcumbers en dat bevalt me ook goed. Siliconenvrij enzo, 8¤ per 500 mL. Gebruikte eerst inecto maar dat was niet goed voor de kleur.

Wel ben ik nog op zoek naar een petjesloze manier om mn hoofdhuid goed te beschermen tegen zonnebrand. Ik heb er lush powdered sunshine voor gekocht en dat werkt afdoende, indien je zoveel gebruikt dat je alsnog grijze aanzetten krijgt door de maizena. Daarom verf ik het juist, dus niet de bedoeling. Nu vraag ik me af of er droogshampoo met UV-bescherming is. Kent iemand dit en zo ja, ervaring mee?
Yes to is regelmatig in de aanbieding bij Kruidvat voor 6 euro :)
geen.
pi_154936812
Vraag:
Mijn haar is tot net boven schouder lengte. Het valt vrij aardig,met wat slag, en ik doe er niet veel mee.
Maar nu moet ik over een paar weken naar een bruiloft en wil ik feestelijks. Maar hoe? Mooi föhnen kan. Iets er in? Opgestoken? Ik ben echt een kneus met zulke dingen. Pinterest geeft gewoon teveel (!) keuze. Jullie leuke tips?
Met een meidenkwartet
  woensdag 5 augustus 2015 @ 20:28:11 #86
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_154936927
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 22:21 schreef Isis20 het volgende:

[..]

Yes to is regelmatig in de aanbieding bij Kruidvat voor 6 euro :)
Naahh, ik heb dat nog nóóit bij Kruidvat gezien :o Ga altijd naar de Tuinen
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 22:02:25 #87
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_154940376
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 20:28 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Naahh, ik heb dat nog nóóit bij Kruidvat gezien :o Ga altijd naar de Tuinen
Jaaaa for realll. Twee van de drie hebben ze daar. Geloof dat tomatoes ook gestopt is.
geen.
pi_154940529
toevallig afgelopen week hier nog bij de kruidvat gekeken en gevraagd . maar ze hebben het echt niet. etos/trekpleister ook niet. dus ik moet toch echt naar de stad en bij de tuinen langs.
pi_154944918
Iemand een tip voor een goed haarmasker? Laatste tijd veel gereisd, en m'n haar is er niet zo blij mee. Superdroog, valt niet te hydrateren met kokos- of arganolie (dat gebruik ik normaliter). Liefst een DIY zodat er weinig rommel inzit, maar als iemand me kan overtuigen is iets uit de winkel ook ok.

Oh, ik heb krullend haar tot net over m'n schouders. Type 3b.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 06:04:21 #90
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_154947669
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 22:05 schreef Elleska het volgende:
toevallig afgelopen week hier nog bij de kruidvat gekeken en gevraagd . maar ze hebben het echt niet. etos/trekpleister ook niet. dus ik moet toch echt naar de stad en bij de tuinen langs.
Het staat wel op de site van Kruidvat
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_154947897
Ik zoek een tip voor goede siliconen vrije gel en/of mousse. Liefst een die heel stevig blijft zitten en krullen goed fixeerd.

Tips iemand? :)
pi_154960945
Hoi, ik kom even een tvp plaatsen in dit topic.

Ik ben een beetje apart, ik heb mijn haar voor het eerst lang laten groeien toen ik een jaar of 17 was en pas laten knippen toen het op mn kont zat (duurde trouwens ongeveer 6 jaar, even "for the record" :P ).
Daarna nog een tijdje een normale staart gehad, totdat ik -alles- eraf haalde.

Sindsdien zit ik in een soort cyclus, ik laat alles eraf halen (dus van lang haar naar "stekeltjes" of iets anders wat erg kort is) waarna ik het na korte tijd weer laat groeien totdat het haar weer lang is (dat er makkelijk een haarband in kan) en op een gegeven moment word ik dat weer zat en gaat alles eraf :P

Wat ikzelf wel grappig vind, is dat ik al mijn staarten bewaard heb, heb er nu 3 of 4 (maar kan er helaas nog maar 1 vinden, de rest is zoekgeraakt). Ik weet, raar :') maar thats the way I am :P

Maar ik kom ook met 1 vraagje:
Toen mijn haar zo superlang was (toen het op mn kont zat), vond ik een Nederlandstalig forum "longhair.be". Ergens op dat forum hadden ze een lijstje met welke stoffen beter waren voor je haar en welke slechter (het had geloof ik te maken met dat sommige shampoos steeds een "laagje" op je haar achter lieten, wat uiteindelijk je haar vernaggelde, zoiets) maar dat forum bestaat al heel lang niet meer en dat lijstje is weg.

Weet iemand hier toevallig wat er met dat forum gebeurd is?

Danku :P

Edit:
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 19:15 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Misschien een andere kleur in het ontkleurde gedeelte? Ooit, als dat werktechnisch uitkomt, verf ik de onderkant van m'n haar turquoise.

[ afbeelding ]
O+

Of weer veilig zwart, is altijd goed toch?
Sorry :@

Wou alleen even zeggen dat ik dit supernice vind :P
Ben sowieso wel een beetje een fan van gekleurd haar :P
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 09:01:51 #93
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_154976375
Siliconen en sulfaten
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 7 augustus 2015 @ 10:17:01 #94
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_154977567
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 19:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
Welke kapper?
Nog een tip; een andere goede kapster in Rotterdam is DYEhard, :).
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 19:58:45 #95
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_154992928
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 06:04 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Het staat wel op de site van Kruidvat
Misschien is de Kruidvat iets te klein oid? Ik heb 't sowieso gezien bij een grote
geen.
pi_154993283
"mijn" kruidvat is geen hele grote dus dat zal het verklaren.

maar ik zie nu pas dat je de bestelling ook gratis bij het filiaal kan afhalen. waarom hebben ze dat in de winkel niet gezegd... :?

ff de aanbiedingen in de gaten houden.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 20:10:42 #97
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_154993320
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 20:09 schreef Elleska het volgende:
"mijn" kruidvat is geen hele grote dus dat zal het verklaren.

maar ik zie nu pas dat je de bestelling ook gratis bij het filiaal kan afhalen. waarom hebben ze dat in de winkel niet gezegd... :?

ff de aanbiedingen in de gaten houden.
Waarschijnlijk weten ze dat zelf ook niet
geen.
pi_154993478
beetje raar dat ze niet weten dat klanten een bestelling bij hun kunnen ophalen.
  zondag 9 augustus 2015 @ 15:48:39 #99
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_155047122
Ik heb mijn haar geverfd / laten verven.. in een best wel opvallende kleur :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Moderator zondag 9 augustus 2015 @ 15:53:21 #100
155227 crew  Guppy
dus
pi_155047266
quote:
2s.gif Op zondag 9 augustus 2015 15:48 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb mijn haar geverfd / laten verven.. in een best wel opvallende kleur :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel erg Donna, van Suits :Y mooi!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 9 augustus 2015 @ 16:06:54 #101
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_155047640
quote:
2s.gif Op zondag 9 augustus 2015 15:48 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb mijn haar geverfd / laten verven.. in een best wel opvallende kleur :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi! Rood haar staat ons bleke huidjes vaak wel goed! ;) :D
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 20:10:52 #102
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_155157558
Iemand ervaring met de hair butters van The Body Shop?
geen.
pi_155185836
Gebruikt hier iemand ook Curly Wurly van Lush?

Ik gebruikte altijd orofluido en had er prachtige krullen van maar het is prijzig en alleen online te krijgen, dus ik overgestapt naar John Frieda en mijn hele haar zakte uit dus toe. Kreeg ik de tip van lush omdat lush net als orofluido alleen maar natuurlijke ingrediënten gebruikt.

Ik gebruik het nu 2 weken maar ben 1 grote lelijke pluizige krullenbol ;( vraag me af of dit normaal is...
Op dinsdag 29 juli 2014 16:09 schreef Kutmanager het volgende:
Wat een sfeerspons.
pi_155268466
quote:
13s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 18:45 schreef UnicornFarts het volgende:
Gebruikt hier iemand ook Curly Wurly van Lush?

Ik gebruikte altijd orofluido en had er prachtige krullen van maar het is prijzig en alleen online te krijgen, dus ik overgestapt naar John Frieda en mijn hele haar zakte uit dus toe. Kreeg ik de tip van lush omdat lush net als orofluido alleen maar natuurlijke ingrediënten gebruikt.

Ik gebruik het nu 2 weken maar ben 1 grote lelijke pluizige krullenbol ;( vraag me af of dit normaal is...
Wat voor haar heb je normaal? Droog/pluizend of juist fijne krullen? Een product hoort goed te werken, dat is niet normaal nee :P Ik heb zelf heel erg droog haar dat snel pluist. Ik verzorg mijn haar volgens de lco-methode (zoek maar eens op als je geïnteresseerd bent). Dat houdt in dat je eerst elke ochtend je haar nat maakt met water of een water based product. Daarna een creme in je haar doen (ik gebruike leave in conditioner van African Pride), als laatste 'seal' ik mijn haar met een beetje olie, ik gebruik zelf olijfolie of kokosolie voor de punten vooral. Niet te veel olie insmeren, anders kan je haar al snel vettig ogen. Klinkt misschien als een hele routine, maar mijn haar is dan ook extreem droog en lastig te temmen dus het is wel nodig dan :+
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_155268681
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 16:48 schreef ntm het volgende:

[..]

Wat voor haar heb je normaal? Droog/pluizend of juist fijne krullen? Een product hoort goed te werken, dat is niet normaal nee :P Ik heb zelf heel erg droog haar dat snel pluist. Ik verzorg mijn haar volgens de lco-methode (zoek maar eens op als je geïnteresseerd bent). Dat houdt in dat je eerst elke ochtend je haar nat maakt met water of een water based product. Daarna een creme in je haar doen (ik gebruike leave in conditioner van African Pride), als laatste 'seal' ik mijn haar met een beetje olie, ik gebruik zelf olijfolie of kokosolie voor de punten vooral. Niet te veel olie insmeren, anders kan je haar al snel vettig ogen. Klinkt misschien als een hele routine, maar mijn haar is dan ook extreem droog en lastig te temmen dus het is wel nodig dan :+
Je maakt het dus elke ochtend nat? Maar wat doe je qua wassen? Elke avond?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_155278737
Ik ben niet echt pluizig alleen met bepaald weer. Na wat research blijken er veel vrouwen last van te hebben, degene die er geen last van hebben zijn vaak de vrouwen met stijl haar die curly wurly gebruiken :')

Ik kan geen normale of andere krulshampoo's gebruiken, dan zakt het uit of gaat het pluizen, Andrelon, Elvive, John Frieda... Niets uit de winkel werkt.

Ik ken de LCO methode maar is niet voor mij geschikt. Ik moet niets in mijn haar smeren dat is het beste, dan heb ik gewoon zachte krullen.


Mijn haar met shampoo en conditioner van Orofluido, verder niets


2 weken Curly Wurly ;( m'n vriendin die het ook gebruikt schrok zich rot.

Best wel pijnlijk, gelukkig nu mijn Oro weer binnen O+ ben benieuwd hoe snel mijn haar herstelt.
Op dinsdag 29 juli 2014 16:09 schreef Kutmanager het volgende:
Wat een sfeerspons.
  zondag 16 augustus 2015 @ 22:30:49 #107
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_155278799
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 22:29 schreef UnicornFarts het volgende:
Ik ben niet echt pluizig alleen met bepaald weer. Na wat research blijken er veel vrouwen last van te hebben, degene die er geen last van hebben zijn vaak de vrouwen met stijl haar die curly wurly gebruiken :')

Ik kan geen normale of andere krulshampoo's gebruiken, dan zakt het uit of gaat het pluizen, Andrelon, Elvive, John Frieda... Niets uit de winkel werkt.

Ik ken de LCO methode maar is niet voor mij geschikt. Ik moet niets in mijn haar smeren dat is het beste, dan heb ik gewoon zachte krullen.

[ afbeelding ]
Mijn haar met shampoo en conditioner van Orofluido, verder niets

[ afbeelding ]
2 weken Curly Wurly ;( m'n vriendin die het ook gebruikt schrok zich rot.

Best wel pijnlijk, gelukkig nu mijn Oro weer binnen <3
Oiii geweldig haar, alleen op de laatste foto niet zo ;] Geloof dat je iets meer voeding nodig hebt
geen.
pi_155279118
Nouja ik weet dat ik nu gewoon niet meer over moet stappen omdat ik te lui ben het online te bestellen :') Ik kreeg trouwens ook enorme jeuk aan mijn hoofdhuid, denk dat dat van het droge was.
Op dinsdag 29 juli 2014 16:09 schreef Kutmanager het volgende:
Wat een sfeerspons.
  zondag 16 augustus 2015 @ 22:42:11 #109
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_155279213
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 22:39 schreef UnicornFarts het volgende:
Nouja ik weet dat ik nu gewoon niet meer over moet stappen omdat ik te lui ben het online te bestellen :') Ik kreeg trouwens ook enorme jeuk aan mijn hoofdhuid, denk dat dat van het droge was.
Curly girl methode dan?
[of had je daar al iets over gezegd dat t niet werkte....]
geen.
pi_155290162
Hier mensen die van die fohnborstels gebruiken?

Ga er binnenkort eentje kopen en ben benieuwd naar ervaringen. Heb nogal dik en stug haar, dus zoek echt een krachtige.

Zoiets:

I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_155339943
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 16:58 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Je maakt het dus elke ochtend nat? Maar wat doe je qua wassen? Elke avond?
Ja, dat heeft mijn haar echt nodig helaas. Het is zó droog. Ik probeer 1x per week mijn haar te wassen, gebruik daarna altijd een vochtherstellend masker.
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_155339978
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 22:29 schreef UnicornFarts het volgende:
Ik ben niet echt pluizig alleen met bepaald weer. Na wat research blijken er veel vrouwen last van te hebben, degene die er geen last van hebben zijn vaak de vrouwen met stijl haar die curly wurly gebruiken :')

Ik kan geen normale of andere krulshampoo's gebruiken, dan zakt het uit of gaat het pluizen, Andrelon, Elvive, John Frieda... Niets uit de winkel werkt.

Ik ken de LCO methode maar is niet voor mij geschikt. Ik moet niets in mijn haar smeren dat is het beste, dan heb ik gewoon zachte krullen.

[ afbeelding ]
Mijn haar met shampoo en conditioner van Orofluido, verder niets

[ afbeelding ]
2 weken Curly Wurly ;( m'n vriendin die het ook gebruikt schrok zich rot.

Best wel pijnlijk, gelukkig nu mijn Oro weer binnen O+ ben benieuwd hoe snel mijn haar herstelt.
Ah ik zie het inderdaad, jouw haar is best fijn zo te zien. Niet heel erg kroezig ofzo. Hopelijk herstelt het snel inderdaad, pluist wel erg op de laatste foto.
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_155340017
Ik kan mijn haar ook nooit los laten, want van boven is het heel erg droog en veel volume en van onderen is het wat fijnere en dun. Struggles ;(
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_155377170
Mijn haar is alweer helemaal terug *O*

NTM, en op een andere manier knippen? Ik droeg het vroeger nooit los want het was zwaar en echt enorm dik, toen ben ik naar een kapster gegaan die wist hoe ze het moest knippen en sindsdien eigenlijk altijd los.
Op dinsdag 29 juli 2014 16:09 schreef Kutmanager het volgende:
Wat een sfeerspons.
pi_155377860
dat scheelt hier ook heel veel. als het door de kapper is geknipt draag ik het weer graag los.

daarom ga ik rond september meestal langs de kapper. dan kan ik in het najaar/winter mijn haar los dragen. in de lente/zomer heb ik het haar toch liever vast om de warmte.
pi_155378146
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 16:48 schreef ntm het volgende:

[..]

Wat voor haar heb je normaal? Droog/pluizend of juist fijne krullen? Een product hoort goed te werken, dat is niet normaal nee :P Ik heb zelf heel erg droog haar dat snel pluist. Ik verzorg mijn haar volgens de lco-methode (zoek maar eens op als je geïnteresseerd bent). Dat houdt in dat je eerst elke ochtend je haar nat maakt met water of een water based product. Daarna een creme in je haar doen (ik gebruike leave in conditioner van African Pride), als laatste 'seal' ik mijn haar met een beetje olie, ik gebruik zelf olijfolie of kokosolie voor de punten vooral. Niet te veel olie insmeren, anders kan je haar al snel vettig ogen. Klinkt misschien als een hele routine, maar mijn haar is dan ook extreem droog en lastig te temmen dus het is wel nodig dan :+
1 x gehad en dat was niets. Krullen werden er te zwaar door.

Ik was het gewoon om de 3 dagen, met shampoo om de 2 weken, na elke wasbeurt doe ik er schuim in en wat gel en klaar is ik.
  donderdag 20 augustus 2015 @ 13:23:41 #117
365231 Fera
Fire & Blood
pi_155378242
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 13:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hier mensen die van die fohnborstels gebruiken?

Ga er binnenkort eentje kopen en ben benieuwd naar ervaringen. Heb nogal dik en stug haar, dus zoek echt een krachtige.

Zoiets:

[ afbeelding ]
Volgens mij gebruikte mijn vorige kapster die altijd om mijn haar naar binnen te föhnen. Zag er wel mooi uit altijd, maar met mijn dikke haar was het model er ook weer vlug uit moet ik zeggen. :')
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  donderdag 20 augustus 2015 @ 17:27:24 #118
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_155383671
Ik vind los haar wel mooi, maar het zit me altijd zo verschrikkelijk in de weg. Daarom heb ik het vrijwel altijd vast, jammer.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_155386629
quote:
7s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 12:37 schreef UnicornFarts het volgende:
Mijn haar is alweer helemaal terug *O*

NTM, en op een andere manier knippen? Ik droeg het vroeger nooit los want het was zwaar en echt enorm dik, toen ben ik naar een kapster gegaan die wist hoe ze het moest knippen en sindsdien eigenlijk altijd los.

Wat voor kapsel heb je dan? Ik knip altijd alleen de puntjes als ik naar de kapper ga :P
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_155386699
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:19 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

1 x gehad en dat was niets. Krullen werden er te zwaar door.

Ik was het gewoon om de 3 dagen, met shampoo om de 2 weken, na elke wasbeurt doe ik er schuim in en wat gel en klaar is ik.
Jij hebt wat fijnere krullen dan, dikke crèmes werken denk ik ook alleen bij heel droog/stug haar. Wat voor schuim gebruik je?
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_155387139
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 19:25 schreef ntm het volgende:

[..]

Jij hebt wat fijnere krullen dan, dikke crèmes werken denk ik ook alleen bij heel droog/stug haar. Wat voor schuim gebruik je?
Wat in de aanbieding is. Tho zonder siliconen.

Heb wel erg droge en pluizige krullen.
pi_155389657
Ik heb ook slag/krullen. Ik volg nu een aantal maanden de curly girl methode. En er zit wel meer krul in en het lijkt een stuk gezonder maar ben nog niet helemaal tevreden. Ook heb ik het nu een stuk korter waardoor het sowieso meer krult. Ik gebruik vaak producten van balea. De conditioners zijn echt heel erg fijn en zonder siliconen. Alleen de krullen mousse is niet zo fijn (plakkerig). Ik gebruik ook de coconut lijn van de action. Mijn routine is haar wassen met sulfaatvrije shampoo (dr.organics argan oil) of gewoon met water, daarna cremevoeding en daarna gel of mousse. Zijn mijn krullen opgedroogd dan doe ik er af en toe nog een drupje olie/serum doorheen.
Maar het is moeilijk om het perfecte resultaat te bereiken tussen droog en pluizig en vettige krullen. Ik vind het namelijk al snel te vettig. En als ik het borstel wordt het al helemaal een ramp.

Laatste tijd vond ik mijn haar redelijk droog. Dus dacht ik pak een wat zwaardere leave in conditioner van dark en lovely olive oil. Is meer voor kroeshaar. Resultaat vet haar en weinig krul.Dit was na een dag werken/fietsen etc en de olive oil conditioner
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgende keer maar wat minder indoen. Benieuwd naar foto's van andere kapsels met krullen.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_155391203
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 20:48 schreef WinnieWana het volgende:
Ik heb ook slag/krullen. Ik volg nu een aantal maanden de curly girl methode. En er zit wel meer krul in en het lijkt een stuk gezonder maar ben nog niet helemaal tevreden. Ook heb ik het nu een stuk korter waardoor het sowieso meer krult. Ik gebruik vaak producten van balea. De conditioners zijn echt heel erg fijn en zonder siliconen. Alleen de krullen mousse is niet zo fijn (plakkerig). Ik gebruik ook de coconut lijn van de action. Mijn routine is haar wassen met sulfaatvrije shampoo (dr.organics argan oil) of gewoon met water, daarna cremevoeding en daarna gel of mousse. Zijn mijn krullen opgedroogd dan doe ik er af en toe nog een drupje olie/serum doorheen.
Maar het is moeilijk om het perfecte resultaat te bereiken tussen droog en pluizig en vettige krullen. Ik vind het namelijk al snel te vettig. En als ik het borstel wordt het al helemaal een ramp.

Laatste tijd vond ik mijn haar redelijk droog. Dus dacht ik pak een wat zwaardere leave in conditioner van dark en lovely olive oil. Is meer voor kroeshaar. Resultaat vet haar en weinig krul.Dit was na een dag werken/fietsen etc en de olive oil conditioner
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgende keer maar wat minder indoen. Benieuwd naar foto's van andere kapsels met krullen.
Welke gel en mousse gebruik je? Ik zoek nog een goed product, heb van de mousse die ik nu heb best veel nodig om het goed te krijgen. Zou graag een geconcentreerdere hebben
pi_155391453
Deze gel beton spray van hegron ( te koop bij action)


Zit wel uitdrogende alcohol in.

en deze

Mousse geen aanraders van want degene die ik had wordt niet meer verkocht. Die van balea was drie keer niks en ik heb er nu een van kruidvat eigen merk maar nog niet uitgetest.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_155392368
Top dankje!
  donderdag 20 augustus 2015 @ 22:22:54 #126
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_155392686
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 20:48 schreef WinnieWana het volgende:
Ik heb ook slag/krullen. Ik volg nu een aantal maanden de curly girl methode. En er zit wel meer krul in en het lijkt een stuk gezonder maar ben nog niet helemaal tevreden. Ook heb ik het nu een stuk korter waardoor het sowieso meer krult. Ik gebruik vaak producten van balea. De conditioners zijn echt heel erg fijn en zonder siliconen. Alleen de krullen mousse is niet zo fijn (plakkerig). Ik gebruik ook de coconut lijn van de action. Mijn routine is haar wassen met sulfaatvrije shampoo (dr.organics argan oil) of gewoon met water, daarna cremevoeding en daarna gel of mousse. Zijn mijn krullen opgedroogd dan doe ik er af en toe nog een drupje olie/serum doorheen.
Maar het is moeilijk om het perfecte resultaat te bereiken tussen droog en pluizig en vettige krullen. Ik vind het namelijk al snel te vettig. En als ik het borstel wordt het al helemaal een ramp.

Laatste tijd vond ik mijn haar redelijk droog. Dus dacht ik pak een wat zwaardere leave in conditioner van dark en lovely olive oil. Is meer voor kroeshaar. Resultaat vet haar en weinig krul.Dit was na een dag werken/fietsen etc en de olive oil conditioner
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgende keer maar wat minder indoen. Benieuwd naar foto's van andere kapsels met krullen.
Aaah krullie :D
geen.
pi_156031606
De mousse die ik gebruik is weer te koop bij de kruidvat voor 1 euro. Pro set Volume lift. Volgens mij hebben ze weer ergens een partij kunnen opkopen want het zit niet standaard in hun assortiment.

Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_156580823
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 20:48 schreef WinnieWana het volgende:
Ik heb ook slag/krullen. Ik volg nu een aantal maanden de curly girl methode. En er zit wel meer krul in en het lijkt een stuk gezonder maar ben nog niet helemaal tevreden. Ook heb ik het nu een stuk korter waardoor het sowieso meer krult. Ik gebruik vaak producten van balea. De conditioners zijn echt heel erg fijn en zonder siliconen. Alleen de krullen mousse is niet zo fijn (plakkerig). Ik gebruik ook de coconut lijn van de action. Mijn routine is haar wassen met sulfaatvrije shampoo (dr.organics argan oil) of gewoon met water, daarna cremevoeding en daarna gel of mousse. Zijn mijn krullen opgedroogd dan doe ik er af en toe nog een drupje olie/serum doorheen.
Maar het is moeilijk om het perfecte resultaat te bereiken tussen droog en pluizig en vettige krullen. Ik vind het namelijk al snel te vettig. En als ik het borstel wordt het al helemaal een ramp.

Laatste tijd vond ik mijn haar redelijk droog. Dus dacht ik pak een wat zwaardere leave in conditioner van dark en lovely olive oil. Is meer voor kroeshaar. Resultaat vet haar en weinig krul.Dit was na een dag werken/fietsen etc en de olive oil conditioner
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgende keer maar wat minder indoen. Benieuwd naar foto's van andere kapsels met krullen.
Ik ben sinds twee jaar verslingerd aan Curl Power van REF. Het merk is niet overal te verkrijgen - alleen bij de kapper of online - en is ook niet echt goedkoop (alle producten rond de 17,00 euro), maar ontzettend goed. Het zit in een pompje en 1 pompje is voldoende om mijn gehele haar (stukje onder mijn schouders) tot prachtige krullen om te toveren. In nat haar aanbrengen en dan met een diffuser goed droog föhnen. Onlangs heb ik bij de krullenkapper ook een potje wax meegenomen van hetzelfde merk en mijn krullen hebben echt nog nooit zo goed gezeten. Wellicht een tip voor de dames met krullen in dit topic.
pi_156581058
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:10 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ik ben sinds twee jaar verslingerd aan Curl Power van REF. Het merk is niet overal te verkrijgen - alleen bij de kapper of online - en is ook niet echt goedkoop (alle producten rond de 17,00 euro), maar ontzettend goed. Het zit in een pompje en 1 pompje is voldoende om mijn gehele haar (stukje onder mijn schouders) tot prachtige krullen om te toveren. In nat haar aanbrengen en dan met een diffuser goed droog föhnen. Onlangs heb ik bij de krullenkapper ook een potje wax meegenomen van hetzelfde merk en mijn krullen hebben echt nog nooit zo goed gezeten. Wellicht een tip voor de dames met krullen in dit topic.
[ afbeelding ]
Wat raar dat ik nergens de ingrediënten kan vinden. Ligt dat aan mij.
pi_156581103
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:10 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ik ben sinds twee jaar verslingerd aan Curl Power van REF. Het merk is niet overal te verkrijgen - alleen bij de kapper of online - en is ook niet echt goedkoop (alle producten rond de 17,00 euro), maar ontzettend goed. Het zit in een pompje en 1 pompje is voldoende om mijn gehele haar (stukje onder mijn schouders) tot prachtige krullen om te toveren. In nat haar aanbrengen en dan met een diffuser goed droog föhnen. Onlangs heb ik bij de krullenkapper ook een potje wax meegenomen van hetzelfde merk en mijn krullen hebben echt nog nooit zo goed gezeten. Wellicht een tip voor de dames met krullen in dit topic.
[ afbeelding ]
Kheb standaard 4 flesjes in huis van dit spul. Echt baaazenspul O+
pi_156587350
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:17 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Wat raar dat ik nergens de ingrediënten kan vinden. Ligt dat aan mij.
Vreemd inderdaad. Het is sowieso niet heel gemakkelijk recensies te vinden, want de meeste zijn Scandinavisch. Hier een onhandige poging. Een rond buisje fotograferen is niet mijn sterkste punt. :')



Ik ga zelf altijd meer voor het resultaat dan voor de ingrediënten, dus wat er precies inzit weet ik niet.

Resultaat (net na het kleuren en wassen dus mijn haar is wat slap. De tweede dag zit het altijd beter).


[ Bericht 8% gewijzigd door bloempje-moi op 04-10-2015 09:44:19 ]
pi_156588406
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 08:52 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Vreemd inderdaad. Het is sowieso niet heel gemakkelijk recensies te vinden, want de meeste zijn Scandinavisch. Hier een onhandige poging. Een rond buisje fotograferen is niet mijn sterkste punt. :')
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik ga zelf altijd meer voor het resultaat dan voor de ingrediënten, dus wat er precies inzit weet ik niet.

Resultaat (net na het kleuren en wassen dus mijn haar is wat slap. De tweede dag zit het altijd beter).
[ afbeelding ]

Zie wat sterke conserveringsmiddelen erin, maar geen siliconen.

Maar je doet wat van dit in je haar en dan zit het? Als ik geen schuim in mijn haar doe wordt het een bonk pluis haar.
pi_156588427
Krullend haar is echt het mooist als het korter is O+

Heb toch besloten om te gaan voor lang haar, ben benieuwd wat dat met mijn krullen doet.
pi_156588541
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:10 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ik ben sinds twee jaar verslingerd aan Curl Power van REF. Het merk is niet overal te verkrijgen - alleen bij de kapper of online - en is ook niet echt goedkoop (alle producten rond de 17,00 euro), maar ontzettend goed. Het zit in een pompje en 1 pompje is voldoende om mijn gehele haar (stukje onder mijn schouders) tot prachtige krullen om te toveren. In nat haar aanbrengen en dan met een diffuser goed droog föhnen. Onlangs heb ik bij de krullenkapper ook een potje wax meegenomen van hetzelfde merk en mijn krullen hebben echt nog nooit zo goed gezeten. Wellicht een tip voor de dames met krullen in dit topic.
[ afbeelding ]
Oh ik heb dit liggen, twee keer gebruikt ofzo maar het werkt niet met mijn haar. Als iemand hem wil overnemen voor een paar euro, kan dat via dm.
pi_156588582
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:08 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Zie wat sterke conserveringsmiddelen erin, maar geen siliconen.

Maar je doet wat van dit in je haar en dan zit het? Als ik geen schuim in mijn haar doe wordt het een bonk pluis haar.
Ik weet wel dat er bij de shampoo, conditioner en forming cream de nadruk wordt gelegd op veel natuurlijke ingrediënten, zoals bessen ed. Bij de forming cream staat bijvoorbeeld: 'De nieuwe, succesvolle wax is verrijkt met het Nordic Complex dat bestaat uit rode bes, bergframboos en zwarte bes extracten. REF Forming Cream 423 heeft een hypoallergene en kalmerende werking en geeft intens volume en textuur. REF Forming Cream 423 is vrij van parabenen en sulfaten.'
Ik denk dat voor alle REF producten daarnaar gestreefd wordt.

Ik doe 1 pompje van de curl power op nat haar. Dan föhn ik het vrijwel helemaal droog met een diffuser. Als het bijna droog is, doe ik een klein beetje forming cream in mijn haar. Dan föhn ik het nog even verder en zit het eigenlijk de hele dag goed in de krul. Sinds vorige week heb ik ook volume shampoo en conditioner van REF, maar daarmee heb ik nog te weinig ervaring. Mijn krullen zijn overigens met stappen vooruit gegaan sinds ik een krullenkapper heb ontdekt. O+

En inderdaad, nu het weer wat korter is met veel laagjes zit het veel beter. Ik wilde het ook langer, maar mijn krullen worden er niet mooier op. Liever mooie krullen dan lengte.
pi_156588751
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:21 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ik weet wel dat er bij de shampoo, conditioner en forming cream de nadruk wordt gelegd op veel natuurlijke ingrediënten, zoals bessen ed. Bij de forming cream staat bijvoorbeeld: 'De nieuwe, succesvolle wax is verrijkt met het Nordic Complex dat bestaat uit rode bes, bergframboos en zwarte bes extracten. REF Forming Cream 423 heeft een hypoallergene en kalmerende werking en geeft intens volume en textuur. REF Forming Cream 423 is vrij van parabenen en sulfaten.'
Ik denk dat voor alle REF producten daarnaar gestreefd wordt.

Ik doe 1 pompje van de curl power op nat haar. Dan föhn ik het vrijwel helemaal droog met een diffuser. Als het bijna droog is, doe ik een klein beetje forming cream in mijn haar. Dan föhn ik het nog even verder en zit het eigenlijk de hele dag goed in de krul. Sinds vorige week heb ik ook volume shampoo en conditioner van REF, maar daarmee heb ik nog te weinig ervaring. Mijn krullen zijn overigens met stappen vooruit gegaan sinds ik een krullenkapper heb ontdekt. O+

En inderdaad, nu het weer wat korter is met veel laagjes zit het veel beter. Ik wilde het ook langer, maar mijn krullen worden er niet mooier op. Liever mooie krullen dan lengte.
Hmmm. Denk dan niet dat dit voor mij is, want als ik geen shitload aan dingen in mijn haar doe zit het raar.
Sinds ik ben gestopt met siliconen is het lastiger mijn haar te handelen. Heb wel alles geprobeerd aan spul (gel/crème/olie/wax), maar wat echt helpt is schuim erin na het wassen en dan drogen met shirt techniek.
pi_156588760
Wat doet een krullenkapper?
pi_156588862
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:35 schreef Stimorol- het volgende:
Wat doet een krullenkapper?
Ik merkte dat gewone kappers niet goed met krullen konden omgaan. Voor mooie krullen heb je laagjes nodig; iedere lok bijna op een andere lengte. De kappers die ik hiervoor bezocht knipten 2-3 lagen, waardoor ik er als een kerstboom bij liep. Bij de krullenkapper moet je verschillende poses aannemen - achter de stoel gaan staan bijvoorbeeld - en kijkt ze steeds opnieuw hoe de krul valt en of er nog iets vanaf moet. Het is echt krullenhemel! Volgens mij zijn krullenkappers wel schaars - ik ga ervoor naar Europaplein bij de RAI in Amsterdam. Op hun site hebben ze veel voor en na foto's staan. http://simcha.nl/
pi_156588924
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:42 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ik merkte dat gewone kappers niet goed met krullen konden omgaan. Voor mooie krullen heb je laagjes nodig; iedere lok bijna op een andere lengte. De kappers die ik hiervoor bezocht knipten 2-3 lagen, waardoor ik er als een kerstboom bij liep. Bij de krullenkapper moet je verschillende poses aannemen - achter de stoel gaan staan bijvoorbeeld - en kijkt ze steeds opnieuw hoe de krul valt en of er nog iets vanaf moet. Het is echt krullenhemel! Volgens mij zijn krullenkappers wel schaars - ik ga ervoor naar Europaplein bij de RAI in Amsterdam. Op hun site hebben ze veel voor en na foto's staan. http://simcha.nl/
Ik snap je. Mijn haar is nu helemaal verneukt door een kapper. Laat het nu groeien en wilde daarna zoeken naar een goede kapper over een maand of 2.

Ik ga die website eens bezoeken en waag denk daar een poging.

Ik haat kappers. ;(
pi_156588977
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:48 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik snap je. Mijn haar is nu helemaal verneukt door een kapper. Laat het nu groeien en wilde daarna zoeken naar een goede kapper over een maand of 2.

Ik ga die website eens bezoeken en waag denk daar een poging.

Ik haat kappers. ;(
Ik ook! Ik moet zeggen: ik ga niet voor mijn lol naar Simcha. Het is maar een verwarrende plek, waar het altijd druk is (zeker een afspraak maken!) en iedere keer iemand anders aan je haar zit. Soms lijken de dames een beetje langs elkaar heen te werken. Maar.... het resultaat is wat telt! Daarom bikkel ik mij er iedere keer doorheen. En de prijs valt voor een gespecialiseerde kapper mee: 55 euro. Ik heb wel eens 68 euro afgerekend voor een flutknipbeurt. De twee artikelen op hun site (Aafke en Eva Hoeke) geven een goed beeld van hoe het er in de salon aan toe gaat. :)
En daar krijg je standaard REF in je haar, dus kun je meteen zien of het voor je werkt. Of het aanbod van hierboven - tweedehands voor een paar euro - eens proberen.
pi_156589022
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:08 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Zie wat sterke conserveringsmiddelen erin, maar geen siliconen.

Maar je doet wat van dit in je haar en dan zit het? Als ik geen schuim in mijn haar doe wordt het een bonk pluis haar.
Cyclopenta dinges zie ik wel staan. Siliconenvrij is het niet dus.
Ik zoek toch wat verzorgenders dan yes to cucumbers shampoo + conditioner, maar misschien moet ik gewoon beginnen met een wekelijks masker weer. Aanraders?
pi_156589132
Ik neem m'n aanbod terug, blijkbaar heb ik het weggeflikkerd :@
pi_156589176
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:56 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Cyclopenta dinges zie ik wel staan. Siliconenvrij is het niet dus.
Ik zoek toch wat verzorgenders dan yes to cucumbers shampoo + conditioner, maar misschien moet ik gewoon beginnen met een wekelijks masker weer. Aanraders?
Yes to sucks.. ik heb brandnetelshampoo van Jacob Hooij. Dit is het enige wat mijn haar zacht maakt zonder iets extra's. Daarnaast zo min mogelijk wassen?
pi_156589195
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:53 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ik ook! Ik moet zeggen: ik ga niet voor mijn lol naar Simcha. Het is maar een verwarrende plek, waar het altijd druk is (zeker een afspraak maken!) en iedere keer iemand anders aan je haar zit. Soms lijken de dames een beetje langs elkaar heen te werken. Maar.... het resultaat is wat telt! Daarom bikkel ik mij er iedere keer doorheen. En de prijs valt voor een gespecialiseerde kapper mee: 55 euro. Ik heb wel eens 68 euro afgerekend voor een flutknipbeurt. De twee artikelen op hun site (Aafke en Eva Hoeke) geven een goed beeld van hoe het er in de salon aan toe gaat. :)
En daar krijg je standaard REF in je haar, dus kun je meteen zien of het voor je werkt. Of het aanbod van hierboven - tweedehands voor een paar euro - eens proberen.
Eindresultaat telt idd. Mijn laatste knipbeurt was zo erg dat ik bijna heb gehuild :')
pi_156590794
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:42 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ik merkte dat gewone kappers niet goed met krullen konden omgaan. Voor mooie krullen heb je laagjes nodig; iedere lok bijna op een andere lengte. De kappers die ik hiervoor bezocht knipten 2-3 lagen, waardoor ik er als een kerstboom bij liep. Bij de krullenkapper moet je verschillende poses aannemen - achter de stoel gaan staan bijvoorbeeld - en kijkt ze steeds opnieuw hoe de krul valt en of er nog iets vanaf moet. Het is echt krullenhemel! Volgens mij zijn krullenkappers wel schaars - ik ga ervoor naar Europaplein bij de RAI in Amsterdam. Op hun site hebben ze veel voor en na foto's staan. http://simcha.nl/
een goeie kapper hoort ook niet maar 2-3 lagen te knippen. dat werkt zelfs bij mijn slag al niet.
toch doen veel kappers dat wel, lekker lui knippen ofzo. ik ga nog steeds naar mijn vorige woonplaats voor de kapper. heeft destijds meerdere mislukte kapsels opgeleverd voordat ik daar terecht kwam en dat terwijl ik gewoon lang haar met wat slag heb, niets moeilijks zou je denken.
pi_156591069
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:09 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Yes to sucks.. ik heb brandnetelshampoo van Jacob Hooij. Dit is het enige wat mijn haar zacht maakt zonder iets extra's. Daarnaast zo min mogelijk wassen?
Ik ben wel blijer met de kleurbescherming dan bij andere shampoos/conditioners die ik tot nu toe gehad heb en ik was het 2-3x per week, niet supervaak dus. Helaas heb ik de verf wel echt nodig, op m'n 28e voel ik me echt niet comfortabel met een grijze coupe :'(
pi_156591320
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 13:31 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ik ben wel blijer met de kleurbescherming dan bij andere shampoos/conditioners die ik tot nu toe gehad heb en ik was het 2-3x per week, niet supervaak dus. Helaas heb ik de verf wel echt nodig, op m'n 28e voel ik me echt niet comfortabel met een grijze coupe :'(
3 x per week vind ik vaak :@ Doe zelf 1 x per 7 tot 10 dagen. Heb jij vet haar?
pi_156591362
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 13:41 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

3 x per week vind ik vaak :@ Doe zelf 1 x per 7 tot 10 dagen. Heb jij vet haar?
Totaal niet. :@ Maar ik vind het wel lekker om m'n haar te wassen :P
pi_156591534
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 13:42 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Totaal niet. :@ Maar ik vind het wel lekker om m'n haar te wassen :P
Ja, ken dat. O+ sinds ik mijn haar 1 x per week ofzo was en die brandnetelshampoo doe heb ik niet eens conditioner nodig om mijn krullen te ontklitten.
pi_156647985
Zo'n krullenkapper hè, is die ook interssant voor meer golvend/slag lang haar?
Heb haartype 2b, denk ik. Er zit er zowaar 1 in de buurt. :)
En wat is er zo goed aan brandnetelshampoo?

[ Bericht 6% gewijzigd door vencodark op 06-10-2015 20:18:14 ]
pi_156648298
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 13:12 schreef clumsy_clown het volgende:
Whehe ok. Ik ben laatst bij een nieuwe kapper geweest en een balayage erin geknald, dus m'n haartjes verdienen extra aandacht om nog mooier te worden O+
Balayage. Weer een nieuwe term geleerd. :P Maar doet mij erg aan highlights denken.
pi_156649145
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:42 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ik merkte dat gewone kappers niet goed met krullen konden omgaan. Voor mooie krullen heb je laagjes nodig; iedere lok bijna op een andere lengte. De kappers die ik hiervoor bezocht knipten 2-3 lagen, waardoor ik er als een kerstboom bij liep. Bij de krullenkapper moet je verschillende poses aannemen - achter de stoel gaan staan bijvoorbeeld - en kijkt ze steeds opnieuw hoe de krul valt en of er nog iets vanaf moet. Het is echt krullenhemel! Volgens mij zijn krullenkappers wel schaars - ik ga ervoor naar Europaplein bij de RAI in Amsterdam. Op hun site hebben ze veel voor en na foto's staan. http://simcha.nl/
He, daar ga ik ook altijd heen. Natalie O+

Wel een rommelige toko idd, rumourig en véél meiden die er rond lopen. Maar wél allemaal heel kundig. En je krijgt er altijd croissants en tosti's en drankjes aangeboden :D
pi_156650285
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 20:10 schreef vencodark het volgende:

[..]

Balayage. Weer een nieuwe term geleerd. :P Maar doet mij erg aan highlights denken.
Het is subtieler dan highlights. Die heb ik ook gehad, maar een balayage ziet er 45 keer mooier uit, vind ik.
pi_156662331
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 20:39 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

He, daar ga ik ook altijd heen. Natalie O+

Wel een rommelige toko idd, rumourig en véél meiden die er rond lopen. Maar wél allemaal heel kundig. En je krijgt er altijd croissants en tosti's en drankjes aangeboden :D
Ik word ook meestal door Natalie geknipt, maar ook door Simcha zelf en twee weken geleden een andere dame. Allemaal goed. Gisteren verdedigde ik mijn proefschrift en toen belde ik in paniek Simcha op zondag op of dinsdag mijn haar kon worden opgestoken. Gisterenochtend hebben ze speciaal voor mij de zaak geopend (Simcha's man want de kapster die het zou opsteken stond vast in OV), thee, koffie, koekjes, tosti's inderdaad. Fijne mensen met hart voor het werk.

Gisteren had ik daarom ook de tijd om wat meer over Simcha and friends te weten te komen. Simcha ontwikkelde zelf de techniek van het knippen van krullen, en die techniek schaaft ze steeds bij. Zij leidt haar meisjes zelf op - 15 kapsters in de zaak - en die dames leren dus allemaal hoe ze krullen moeten knippen. Hierbij wordt een hoge standaard gehanteerd. Ze hebben wekelijks cursussen waarbij ze de nieuwste technieken leren en gaan naar beurzen en workshops om bij te leren. Ondanks dat het inderdaad wat druk en rommelig in de zaak kan zijn, denk ik niet dat ik snel naar een andere kapper meer zal gaan.
pi_156662461
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:58 schreef vencodark het volgende:
Zo'n krullenkapper hè, is die ook interssant voor meer golvend/slag lang haar?
Heb haartype 2b, denk ik. Er zit er zowaar 1 in de buurt. :)
En wat is er zo goed aan brandnetelshampoo?
Ze hebben daar het motto 'als je krullen kan knippen, kun je alles knippen'. En dat doen ze dan ook. Ze knippen zelfs Edwin v/d Sar hoorde ik gisteren, dus ze zijn allereerst gewoon goede kappers. En dan denk ik wel dat ze de lichte krullen dusdanig kunnen knippen dat ze mooi vallen en misschien meer krullen. Kijk eens op hun site om te zien of jouw type krul bij de before and after foto's staat. Kun je het verschil zien.
pi_156662545
Mijn type krul staat niet bij de foto's :')
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_156970529
Iemand goede ervaringen met een kapper in amsterdam O+ ik haat naar de kapper gaan :@ ik wil er eentje die goed kijkt naar wat er bij mij past maar vaak verprutsen ze het ;(
pi_156971486
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 16:55 schreef HyrulePrincess het volgende:
Iemand goede ervaringen met een kapper in amsterdam O+ ik haat naar de kapper gaan :@ ik wil er eentje die goed kijkt naar wat er bij mij past maar vaak verprutsen ze het ;(
Simcha dus. Zie hierboven. Ze knippen krul en stijl haar.
pi_157102273
Sinds kort (dankzij dit topic) ook begonnen met de curly girl methode. Ik zit nu in week twee, maar ik sla de stap over met de gel (alleen conditioner/ water/ wat olie). Ik hou er niet van om gel er in te smeren, maar als dit niet werkt dan ga ik alsnog de methode met gel proberen.

Nu moet ik al zeggen dat mijn krullen niet super pluizig waren en ik eigenlijk nooit föhn. Over het algemeen waste ik met Andrelon perfect krul shampoo en 1 keer met crèmespoeling en dat werkte prima.

Dit is nog voordat ik de CG methode deed, of naja een gefaalde attempt eigenlijk met plopping. Het is een beetje pluizig en de krullen zijn iets uitgezakt.



Dit is mijn tweede week (vandaag gemaakt dag 2 krullen) met de CG methode, zonder de gel erin:



Heb het idee dat er veel minder pluis in zit. En vooral onderin de krullen die ik het liefst ook boven in zie. Hoop dat het uiteindelijk ook bovenin wat meer definite zal gaan geven, maar ben bang dat ik juist daarvoor de gel zal moeten gebruiken.

Verder ben ik onwijs jaloers op jullie mooie krullenkoppen die helemaal tot de wortel reiken. Wil binnenkort ook eens kijken of de DEVAcut ook hier in de buurt is (Den Bosch) of dat ik eventueel zelf het droog knippen ga proberen al is het niet echt nodig nog (geen dode punten of stro aan de onderkant).

[ Bericht 0% gewijzigd door joyvke op 25-10-2015 22:42:12 (Moe, veel typefouten rare grammatica....) ]
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_157122842
Ik ga denk ik binnenkort ook maar eens naar Simcha. Ik heb ook wel een beetje krullen, maar moeilijk in model te brengen. Nu is het door flink gewichtsverlies ook nog eens behoorlijk uitgevallen dus model is ver te zoeken. Eerst maar eens fatsoenlijk laten knippen, daarna ga ik eens op zoek naar fatsoenlijke stylingproducten.
Aids.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 06:40:12 #161
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_157128022
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 22:38 schreef joyvke het volgende:
Sinds kort (dankzij dit topic) ook begonnen met de curly girl methode. Ik zit nu in week twee, maar ik sla de stap over met de gel (alleen conditioner/ water/ wat olie). Ik hou er niet van om gel er in te smeren, maar als dit niet werkt dan ga ik alsnog de methode met gel proberen.

Nu moet ik al zeggen dat mijn krullen niet super pluizig waren en ik eigenlijk nooit föhn. Over het algemeen waste ik met Andrelon perfect krul shampoo en 1 keer met crèmespoeling en dat werkte prima.

Dit is nog voordat ik de CG methode deed, of naja een gefaalde attempt eigenlijk met plopping. Het is een beetje pluizig en de krullen zijn iets uitgezakt.

[ afbeelding ]

Dit is mijn tweede week (vandaag gemaakt dag 2 krullen) met de CG methode, zonder de gel erin:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Heb het idee dat er veel minder pluis in zit. En vooral onderin de krullen die ik het liefst ook boven in zie. Hoop dat het uiteindelijk ook bovenin wat meer definite zal gaan geven, maar ben bang dat ik juist daarvoor de gel zal moeten gebruiken.

Verder ben ik onwijs jaloers op jullie mooie krullenkoppen die helemaal tot de wortel reiken. Wil binnenkort ook eens kijken of de DEVAcut ook hier in de buurt is (Den Bosch) of dat ik eventueel zelf het droog knippen ga proberen al is het niet echt nodig nog (geen dode punten of stro aan de onderkant).
Ik vind onder er wel beter uitzien, maar dat licht doet het geen recht :P
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_157132482
Thanks :). Ja het is veel "dikker" qua krul, meer kleine krullen ipv de grove slag. Dit was gisteren, al had ik wel iets meer pluis dan de foto doet vermoeden. Dag drie krullen zien er beter uit dan ik ooit had verwacht. Normaal zijn ze plat/ uitgezakt.



Merk wel dat de slag/ halve krul nu (dag 4) steeds verder omhoog aan het kruipen is (richting de wortel). Ik kan alleen maar hopen dat het zonder gel ook uiteindelijk krul wordt zoals onderin. Heb foto's gezien bij vrouwen die eerst ook geen slag hadden bovenin en nu dikke krullen :). Als het goed is zal het minder vettig worden na 2 - 6 weken, het begint nu wel vet te worden. Gelukkig hoef ik niet naar buiten dus ik kan het langer rekken dan normaal.

We blijven proberen 8-).
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_157451723
Vorige week bij Simcha geweest, wat een bazenkapper. Heel stuk van mijn haar eraf, maar daarna zat de krul er flink in. Werd me wel geadviseerd om alle haarverzorging met siliconen te mijden en over te stappen naar verzorging zonder.

Heb even de OP gelezen en ik ga op zoek naar shampoo en conditioner zonder. Er staat me iets van bij dat je eerst je haar moet 'reinigen' van de siliconen met weer een bepaald shampoo. Weet iemand wat dit is?
En qua shampoo & conditioner moet ik op zoek naar een waar geen ingrediënten in zitten die eindigen op '-cone' of moet ik meer dingen vermijden?

De kapper had mijn haar heel tof gestyled met krullencreme en wax, zelf krijg dat uiteraard niet zo mooi voor elkaar. Ik heb er de krullencreme gekocht, maar het zakt nog redelijk snel uit als ik het zelf doe. Weet iemand een goede wax zonder siliconen? Die zie ik namelijk niet in de OP staan.

Alvast bedankt!
Aids.
pi_157463464
Wauw, wat een bos joyvke! Mooi :)

Mss, ik quote mezelf even want lui en mobiel. Wax weet ik niet, dat zou ik ook wel willen weten. Dr. Organic heeft sowieso silicoonvrij spul, al moet je even per product kijken, geloof nl niet dat alles ok is.

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 22:03 schreef Holyme het volgende:

[..]

Nee, er zijn ook shampoos zonder siliconen maar met sulfaten. En het gros van de verzorgings-/stylingproducten bevat siliconen, die maken dat je haar er zacht en glanzend uit ziet. Voor zover ik weet is alles wat eindigd op -cone -xane -conol siliconen. Maar laat je die in je haar zitten, dan krijg je dus build up. Sulfaten strippen die siliconen uit je haar en doen dat erg enthousiast, waar dus het probleem kan liggen. Natuurlijke vetten en je hoofdhuid worden net zo hard gestript, wat de boel droog en geïrriteerd kan maken. Sulfaten zorgen overigens ook voor flink schuim, shampoo zonder is even wennen :)

[..]

Ik weet niet of het slijt, ik zou even wassen met siliconenvrij maar met sulfaten (oa Neutral) om een schone start te maken.


[ Bericht 0% gewijzigd door Holyme op 11-11-2015 06:46:05 ]
pi_157463796
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 17:25 schreef Mss het volgende:
Vorige week bij Simcha geweest, wat een bazenkapper. Heel stuk van mijn haar eraf, maar daarna zat de krul er flink in. Werd me wel geadviseerd om alle haarverzorging met siliconen te mijden en over te stappen naar verzorging zonder.

Heb even de OP gelezen en ik ga op zoek naar shampoo en conditioner zonder. Er staat me iets van bij dat je eerst je haar moet 'reinigen' van de siliconen met weer een bepaald shampoo. Weet iemand wat dit is?
En qua shampoo & conditioner moet ik op zoek naar een waar geen ingrediënten in zitten die eindigen op '-cone' of moet ik meer dingen vermijden?

De kapper had mijn haar heel tof gestyled met krullencreme en wax, zelf krijg dat uiteraard niet zo mooi voor elkaar. Ik heb er de krullencreme gekocht, maar het zakt nog redelijk snel uit als ik het zelf doe. Weet iemand een goede wax zonder siliconen? Die zie ik namelijk niet in de OP staan.

Alvast bedankt!
Ik heb ook de wax van REF, gekocht bij Simcha. Geen idee of het siliconen bevat, maar het werkt in ieder geval goed. :-)
pi_157497700
Ik ga ook de producten van REF eens proberen.
Spreekt me wel aan... Ik heb trouwens iets heel geks, ik gebruik altijd orofluido, dit is op basis van oliën maar maakt mijn haar niet vet en ik krijg er zulke mooie krullen van! Alleen na een tijdje wordt mijn haar vet, en hoe langer ik orofluido gebruik hoe vetter het is, ik stap met vet haar uit de douche zelfs ook alleen als ik de shampoo gebruik.

Ik moet dan resetten door er troep zoals John frieda in te gooien een weekje, m'n krullen verdwijnen als sneeuw voor de zon :') maar mijn vette haar ook, daarna kan ik gewoon weer gerust 2 à 3 maanden orofluido gebruiken zonder problemen... Hebben meer mensen dit?
Op dinsdag 29 juli 2014 16:09 schreef Kutmanager het volgende:
Wat een sfeerspons.
pi_158222674
kreeg zojuist een mail van de kruidvat: "Sorry, Yes to Carrots Nourishing Shampoo is helaas uit ons assortiment"
:(
pi_158354273
Ik ga binnenkort eens beginnen met de curly girl methode. Volgende week ben ik in Duitsland dus ik ga eens even de DM plunderen voor Balea producten. Nu nog even een sulfatenshampoo zoeken. Hoorde dat Neutral een optie is. Is dat iedere Neutral shampoo of alleen een bepaalde soort? En kun je daar een conditioner bij gebruiken?
Of iemand die wellicht nog andere tips voor een sulfatenshampoo en conditioner?
Aids.
pi_158354404
quote:
17s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:29 schreef Mss het volgende:
Ik ga binnenkort eens beginnen met de curly girl methode. Volgende week ben ik in Duitsland dus ik ga eens even de DM plunderen voor Balea producten. Nu nog even een sulfatenshampoo zoeken. Hoorde dat Neutral een optie is. Is dat iedere Neutral shampoo of alleen een bepaalde soort? En kun je daar een conditioner bij gebruiken?
Of iemand die wellicht nog andere tips voor een sulfatenshampoo en conditioner?
Sulfatenshampoo is toch gewoon elke shampoo met sls? Die je wil gebruiken om build up te verwijderen?
Gewoon een megagoedkope shampoo met sls halen.
pi_158355046
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:34 schreef mootie het volgende:

[..]

Sulfatenshampoo is toch gewoon elke shampoo met sls? Die je wil gebruiken om build up te verwijderen?
Gewoon een megagoedkope shampoo met sls halen.
Ja, maar zonder siliconen dus, had ik er even duidelijker bij moeten zetten. ;)
Aids.
pi_158355279
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 14:12 schreef Mss het volgende:

[..]

Ja, maar zonder siliconen dus, had ik er even duidelijker bij moeten zetten. ;)
Andrelon puur natuur, wel sls, geen siliconen.
pi_158355363
En volgens mij hebben die goedkope Actionshampoos ook geen coontjes.
pi_158363765
quote:
17s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:29 schreef Mss het volgende:
Ik ga binnenkort eens beginnen met de curly girl methode. Volgende week ben ik in Duitsland dus ik ga eens even de DM plunderen voor Balea producten. Nu nog even een sulfatenshampoo zoeken. Hoorde dat Neutral een optie is. Is dat iedere Neutral shampoo of alleen een bepaalde soort? En kun je daar een conditioner bij gebruiken?
Of iemand die wellicht nog andere tips voor een sulfatenshampoo en conditioner?
Neutral shampoo is inderdaad zonder siliconen maar met sulfaten. dus voor stap 0 en daarna bewaren voor het geval je toch een keer siliconen gebruikt (of bijvoorbeeld de kapper).

neutral conditioner is ook zonder siliconen.
  donderdag 29 september 2016 @ 10:15:04 #174
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_165641657
Wat vinden jullie eigenlijk van de tangle teezer?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_165642981
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:15 schreef Valerie. het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van de tangle teezer?
Ik vind 'm wel prettig, sneller dan een kam, minder slopend dan een normale borstel.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_165643008
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:15 schreef Valerie. het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van de tangle teezer?
Onmisbaar. Zeker voor het dikke haar van mijn dochter. Drama met iedere andere borstel.
Met een meidenkwartet
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 29 september 2016 @ 11:54:34 #177
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_165643306
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:15 schreef Valerie. het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van de tangle teezer?
Chill! Heb zelf de roze.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_165643421
Dacht altijd dat de tangle teezer voor kroeshaar was. :o Niet dus kom ik nu achter.
  donderdag 29 september 2016 @ 12:11:34 #179
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_165643703
Brainwash probeerde hem superhard aan me te verkopen een poos geleden, en ik ben maar overstag gegaan :')

Deed toen mijn haar met een brede kam omdat dat beter zou zijn, maar miste het borstelen zooooo erg. Ben blij dat ik dat nu een beetje terug heb.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_165644567
Zo'n tangle teezer is het enige waar ik m'n haar goed mee uit kan kammen :') Heb de donkerrode, voor kroeshaar.
  donderdag 29 september 2016 @ 15:11:47 #181
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_165647482
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:54 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Chill! Heb zelf de roze.
paars/roze hier
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 29 september 2016 @ 15:12:09 #182
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_165647490
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:59 schreef Voetstappen het volgende:
Dacht altijd dat de tangle teezer voor kroeshaar was. :o Niet dus kom ik nu achter.
gauw kopen!! :D
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_165734613
Ik laat mijn haar groeien, althans ik doe daar een poging toe.
Het valt nu op de onderkant van mijn nek ongeveer, en ik begin me af te vragen of ik in de nacht beter een staartje in kan doen als ik ga slapen?
pi_165735531
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:54 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Ik laat mijn haar groeien, althans ik doe daar een poging toe.
Het valt nu op de onderkant van mijn nek ongeveer, en ik begin me af te vragen of ik in de nacht beter een staartje in kan doen als ik ga slapen?
Ik dacht dat je haar daardoor meer af gaat breken.
pi_165735604
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 20:30 schreef _Joy_ het volgende:

[..]

Ik dacht dat je haar daardoor meer af gaat breken.
Hangt af van het soort elastiekje lijkt me.
pi_165736367
Ik heb gewone elastiekjes zonder metaal.
Ik ben erg beweeglijk in de nacht, ik kan me voorstellen dat dat losse haar steeds over je kussen schuren ook niet echt je van het is.
pi_165738471
wanneer je met staart over je kussen schuurt knappen de haartjes bij het elastiekje.
ik zou dan eerder voor los haar op een zijden kussensloop gaan.

standaard elastiekjes zonder metaal zijn snachts niet voldoende tegen het afbreken. ik gebruik snachts altijd in een soort knot met een fluffie elastiekje. geen idee hoe die dingen heten maar het knelt het haar niet af en het breekt daardoor ook niet. mijn haar is alleen een stuk langer, bij jou lengte is los haar het beste.
pi_165743595
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:55 schreef Elleska het volgende:
wanneer je met staart over je kussen schuurt knappen de haartjes bij het elastiekje.
ik zou dan eerder voor los haar op een zijden kussensloop gaan.

standaard elastiekjes zonder metaal zijn snachts niet voldoende tegen het afbreken. ik gebruik snachts altijd in een soort knot met een fluffie elastiekje. geen idee hoe die dingen heten maar het knelt het haar niet af en het breekt daardoor ook niet. mijn haar is alleen een stuk langer, bij jou lengte is los haar het beste.
Dan zou een knot bovenop het hoofd dus ook geen probleem moeten zijn.
pi_165747928
ja en nee. een knot en een staart maakt weinig verschil.
ook bij een knot schuurt je achterhoofd nog steeds over het kussen en die haren kunnen nog steeds knappen ter plaatse van het elastiekje. met een zacht elastiekje is dat al minder maar helemaal voorkomen kan je het niet. grootste nadeel van een elastiekje vind ik dat de haren veelal op dezelfde plek afbreken waardoor het extra opvalt.

ik zie bij jou haarlengte geen enkel probleem in het los dragen. ik ben mijn haar pas in een knot gaan dragen toen het voorbij het bh bandje kwam omdat ik snachts met mijn eigen haar in de knoop kwam.
pi_165748338
Met los haar slapen is vervelend :r Warm in de nek.

Maar ga ook niet zo'n silk cap halen, m'n vriendje lacht me vierkant uit.
pi_165748364
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 12:58 schreef Negentiendertig het volgende:
Zo'n tangle teezer is het enige waar ik m'n haar goed mee uit kan kammen :') Heb de donkerrode, voor kroeshaar.
Maakt het echt verschil met gewone borstels? Ik heb zo'n ding echt nog nooit gezien of van gehoord :D Het lijkt gewoon op een normale borstel of zit ik helemaal mis?
pi_165748518
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 13:23 schreef -Strawberry- het volgende:
Met los haar slapen is vervelend :r Warm in de nek.

Maar ga ook niet zo'n silk cap halen, m'n vriendje lacht me vierkant uit.
haren omhoog gooien over je kussen heen.
maar het is dus omdat je het vervelend vind en niet omdat het beter is. want tegen vervelend werkt een knot natuurlijk prima.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 15:31:46 #193
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_165751155
Ik vlecht mijn haar meestal in, lijkt me beter dan los, soit.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 10 oktober 2016 @ 13:55:43 #194
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_165872381
Ik gebruikte een tijdje say yes to carrots tot ik allemaal pijnlijke plekjes en pukkels op mijn achterhoofd/nek kreeg. Toen Dr. Organic olijf gekocht, maar dat is instant vet haar en het voelt onder de douche ook niet lekker. Uiteindelijk recalcitrant een oude Kruidvat-shampoo gepakt nadat ik de Dr Organic weer eens had uitgespoeld, vast boordevol siliconen en sulfaten en superslecht, MAAR HET WAS ZO ONTZETTEND LEKKER. En nog steeds. O+
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_165872638
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 15:31 schreef Valerie. het volgende:
Ik vlecht mijn haar meestal in, lijkt me beter dan los, soit.
Dat klopt wel.
pi_165877486
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 13:55 schreef Valerie. het volgende:
Ik gebruikte een tijdje say yes to carrots tot ik allemaal pijnlijke plekjes en pukkels op mijn achterhoofd/nek kreeg. Toen Dr. Organic olijf gekocht, maar dat is instant vet haar en het voelt onder de douche ook niet lekker. Uiteindelijk recalcitrant een oude Kruidvat-shampoo gepakt nadat ik de Dr Organic weer eens had uitgespoeld, vast boordevol siliconen en sulfaten en superslecht, MAAR HET WAS ZO ONTZETTEND LEKKER. En nog steeds. O+
Yes to carrots O+

Nog geen klachten. Merkte wel toen ik een tijd een shampoo gebruikte die een kapster me had aangesmeerd, ik allemaal schilfertjes kreeg. Tja, sodium lauryl sulfaat will do that...
pi_165892306
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:15 schreef Valerie. het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van de tangle teezer?
Super!! Eerste borstel waarbij het geen pijn doet om mijn haren te borstelen.
Striving to be more than average.
pi_167073914
Leeft dit topic nog? :)
Aan het typen...
  zaterdag 3 december 2016 @ 15:31:25 #199
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_167073987


Ik verzorg met een shampoo voor highlights en een bijhorende conditioner.

:)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_167074624
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 13:24 schreef vera166 het volgende:

[..]

Maakt het echt verschil met gewone borstels? Ik heb zo'n ding echt nog nooit gezien of van gehoord :D Het lijkt gewoon op een normale borstel of zit ik helemaal mis?
Anti klit kam van Kruidvat voor 4 euro ofzo will do the same.
  zaterdag 3 december 2016 @ 16:03:20 #201
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_167074736
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2016 15:58 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Anti klit kam van Kruidvat voor 4 euro ofzo will do the same.
Ook na het douchen? Dan heb ik knopen in mijn haar.

Ontwarspray staat er ook nog maar is dat wel goed?
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_167076955
Die antiklitkam werkt bij mij dan weer helemaal niet, die tangleteezer wel.

Woensdag ga ik weer naar de krullenkapper (Sim), en ga het nu ook voor het eerst laten verven. Highlights of balayage, ik twijfel nog. M'n haar komt tot net over m'n schouders en weet niet of balayage dan mooi uit komt.
pi_167077790
Ik heb een tangle teezer van Zenner. O+
Aan het typen...
pi_169642799
Kickkkkk

Need help. Ik zoek een product dat mijn exotische haar (lees dik, veel, volumineus, luchtig, slag) kan temmen.

Een dikker smeersel, geen serum of olie, dat werkt allemaal niet. Zoek echt iets voor niet-Nederlands haar, zegmaar.

Kan qua shampoo alleen Neutral (achtige) dingen gebruiken, ik krijg verder overal schilfers van en dat is een beetje meh op zwart haar. Was het ook max. twee keer in de week, anders wordt het vettig. Het product dat ik zoek moet dan ook eerder intrekken of 'verdwijnen', dan vettig of viezig worden.

Wil niet meer steilen om het te temmen, maar zonder ben ik Hermelien uit deel 1 much.

Ahja, morgen balayage abuse dus het moet ook een beetje voeden. Heb alleen geen zin het probleem bij de kapper voor te leggen want ik heb geen zin om producten aangesmeerd te krijgen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2017 23:52:55 ]
pi_169644261
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 23:49 schreef Myrr het volgende:
Kickkkkk

Need help. Ik zoek een product dat mijn exotische haar (lees dik, veel, volumineus, luchtig, slag) kan temmen.

Een dikker smeersel, geen serum of olie, dat werkt allemaal niet. Zoek echt iets voor niet-Nederlands haar, zegmaar.

Kan qua shampoo alleen Neutral (achtige) dingen gebruiken, ik krijg verder overal schilfers van en dat is een beetje meh op zwart haar. Was het ook max. twee keer in de week, anders wordt het vettig. Het product dat ik zoek moet dan ook eerder intrekken of 'verdwijnen', dan vettig of viezig worden.

Wil niet meer steilen om het te temmen, maar zonder ben ik Hermelien uit deel 1 much.

Ahja, morgen balayage abuse dus het moet ook een beetje voeden. Heb alleen geen zin het probleem bij de kapper voor te leggen want ik heb geen zin om producten aangesmeerd te krijgen.
Stop met neutral. Agressieve shit. Ga over op natuurlijke shizzle. Was je haar minder met shampoo. Dan gaat t allemaal beter zitten. Als je dit doet stop dan ook met troep in je haren te smeren.
pi_169644432
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 07:16 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Stop met neutral. Agressieve shit. Ga over op natuurlijke shizzle. Was je haar minder met shampoo. Dan gaat t allemaal beter zitten. Als je dit doet stop dan ook met troep in je haren te smeren.
Ja wat dan?

Nog minder wassen wil ik ook doen, alleen dan pas vanaf de zomervakantie.
pi_169644496
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 23:49 schreef Myrr het volgende:
Kickkkkk

Need help. Ik zoek een product dat mijn exotische haar (lees dik, veel, volumineus, luchtig, slag) kan temmen.

Een dikker smeersel, geen serum of olie, dat werkt allemaal niet. Zoek echt iets voor niet-Nederlands haar, zegmaar.

Kan qua shampoo alleen Neutral (achtige) dingen gebruiken, ik krijg verder overal schilfers van en dat is een beetje meh op zwart haar. Was het ook max. twee keer in de week, anders wordt het vettig. Het product dat ik zoek moet dan ook eerder intrekken of 'verdwijnen', dan vettig of viezig worden.

Wil niet meer steilen om het te temmen, maar zonder ben ik Hermelien uit deel 1 much.

Ahja, morgen balayage abuse dus het moet ook een beetje voeden. Heb alleen geen zin het probleem bij de kapper voor te leggen want ik heb geen zin om producten aangesmeerd te krijgen.
Keratine?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_169645030
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 07:50 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ja wat dan?

Nog minder wassen wil ik ook doen, alleen dan pas vanaf de zomervakantie.
Wat voor haar heb je? Vergeten. :@
pi_169645037
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 07:57 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Keratine?
Dat is toch super slecht? Althans gelezen.
pi_169645237
Wat bij mijn gevoelige hoofdhuid goed werkt is een combinatie van Andalou shampoo en conditioner (orange/argan) 1x pw en dagelijks dit magische spul:

pi_169645367
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:06 schreef Negentiendertig het volgende:
Wat bij mijn gevoelige hoofdhuid goed werkt is een combinatie van Andalou shampoo en conditioner (orange/argan) 1x pw en dagelijks dit magische spul:

[ afbeelding ]
Maar kan dit wel met stijl haar? Mijn krullen vinden dit idd ook wel lekker.
pi_169645400
Even een andere vraag, want zelf heb ik dik sterk vettig haar, maar mijn vriendin heeft juist het tegenover gestelde. Erg droog en breekbaar haar.

Ze kamt 3x en haalt er zo een hele bos haar uit. Die standaard serums voeden haar haren ook niet zo goed. Heeft iemand een idee wat ze kan gebruiken om haar haren wat sterker te maken en zorgen dat het minder uitvalt bij kammen?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_169645453
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:13 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Maar kan dit wel met stijl haar? Mijn krullen vinden dit idd ook wel lekker.
Denk het wel hoor, ze heeft niet zomaar stijl haar toch?

quote:
exotische haar (lees dik, veel, volumineus, luchtig, slag)
Vind het ook niet super zwaar spul oid, het voedt gewoon heel lekker :9
pi_169645603
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:15 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Even een andere vraag, want zelf heb ik dik sterk vettig haar, maar mijn vriendin heeft juist het tegenover gestelde. Erg droog en breekbaar haar.

Ze kamt 3x en haalt er zo een hele bos haar uit. Die standaard serums voeden haar haren ook niet zo goed. Heeft iemand een idee wat ze kan gebruiken om haar haren wat sterker te maken en zorgen dat het minder uitvalt bij kammen?
Eet ze gezond? Bij een gebrek aan vitaminen wordt het haar ook breekbaar en valt het sneller uit. Ze zou speciale shampoo kunnen gebruiken tegen haaruitval.

Verder: haarmasker. Goede. En proberen niet te föhnen, of te ruw te en met nat haar. Niet te vaak het haar wassen met shampoo. Probeer het terug te brengen naar 2 keer per week.
pi_169645619
Mijn haar beschadigt in de zomer vaak erg door de zon. Het wordt ook erg blond. Is er iets waarmee je je haar goed beschermt tegen UV?
pi_169645909
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:28 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Eet ze gezond? Bij een gebrek aan vitaminen wordt het haar ook breekbaar en valt het sneller uit. Ze zou speciale shampoo kunnen gebruiken tegen haaruitval.

Verder: haarmasker. Goede. En proberen niet te föhnen, of te ruw te en met nat haar. Niet te vaak het haar wassen met shampoo. Probeer het terug te brengen naar 2 keer per week.
Ze eet gezond, maar niet erg veel. Daar probeert ze ook aan te werken..

Shampoo ga ik zoeken, maar het liefst wel een zachte en niet te chemisch.. Ik heb stiekem het idee dat het allemaal best lastig is in shampoo land.

Haarmaskers ben ik totaal niet bekend mee. Zijn erg aanraders van goede haarmaskers? Dan ga ik die voor haar wel halen :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_169645944
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:15 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Even een andere vraag, want zelf heb ik dik sterk vettig haar, maar mijn vriendin heeft juist het tegenover gestelde. Erg droog en breekbaar haar.

Ze kamt 3x en haalt er zo een hele bos haar uit. Die standaard serums voeden haar haren ook niet zo goed. Heeft iemand een idee wat ze kan gebruiken om haar haren wat sterker te maken en zorgen dat het minder uitvalt bij kammen?
Haar voeden doe je van binnenuit. Eet ze gezond en heeft ze stress? L caseïne (zo heet het dacht ik), biotine slikken helpt ook.

Wat voor haar heeft ze? Kleurt ze het? Zo ja wat voor kleur?
pi_169646256
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:47 schreef Stimorol- het volgende:

[..]
Haar voeden doe je van binnenuit. Eet ze gezond en heeft ze stress? L caseïne (zo heet het dacht ik), biotine slikken helpt ook.

Wat voor haar heeft ze? Kleurt ze het? Zo ja wat voor kleur?
Ik weet dat het van binnenuit moet komen, maar naast het eten heeft ze "gewone" stress zoals iedereen.. Niks speciaals of extreme stress.

Ze heeft zwart haar en ze kleurt het (niet zo vaak, want dat maakt het haar nog meer kapot), maar dan kleurt ze het naar donker bruin..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_169646388
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:59 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Ik weet dat het van binnenuit moet komen, maar naast het eten heeft ze "gewone" stress zoals iedereen.. Niks speciaals of extreme stress.

Ze heeft zwart haar en ze kleurt het (niet zo vaak, want dat maakt het haar nog meer kapot), maar dan kleurt ze het naar donker bruin..
Haaruitval door stress komt dan ook pas maanden er na.

Qua droogte zou een kokosolie masker moeten helpen. YouTube staat er vol mee?
pi_169646400
Wat is trouwens niet zo vaak :P
pi_169646413
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:46 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Ze eet gezond, maar niet erg veel. Daar probeert ze ook aan te werken..

Shampoo ga ik zoeken, maar het liefst wel een zachte en niet te chemisch.. Ik heb stiekem het idee dat het allemaal best lastig is in shampoo land.

Haarmaskers ben ik totaal niet bekend mee. Zijn erg aanraders van goede haarmaskers? Dan ga ik die voor haar wel halen :)
Dan zou het wel aan de hoeveelheden liggen. Misschien kan ze een tijd lang een haarsupplement gebruiken, zoals vitaminen voor het haar die je kunt kopen bij Holland&Barrett.

Keune heeft een goed haarmasker voor gekleurd haar die ik gebruik. Merk echt verschil. Overigens zou ik het verven echt tot een minimum beperken als ik haar was. Als er iets slecht is voor je haar... :P
pi_169646675
Ik heb afgelopen weekend balayage laten doen (zeg je dat zo? :') ) en ik heb er stap 1 en 2 van Olaplex bij gekocht. Op internet had ik een aantal vage reacties gelezen maar uiteindelijk wilde ik het toch zelf proberen. Ik besloot nog even te wachten met stap 3 en ik wil graag hier vragen of er mensen zijn die de gehele behandeling hebben gekocht, en zo ja, of ze dit zouden aanraden.

Stap 1 en 2 zijn niet voor 'gewone consumenten' en stap 3 dan juist weer wel... Heb nu voor 1 en 2 ¤30,- betaald en stap 3 kost nog een keer ¤34,-. Ik vraag me af of het het geld wel waard is :) Iemand ervaring?
pi_169646973
quote:
2s.gif Op maandag 20 maart 2017 10:19 schreef vera166 het volgende:
Ik heb afgelopen weekend balayage laten doen (zeg je dat zo? :') ) en ik heb er stap 1 en 2 van Olaplex bij gekocht. Op internet had ik een aantal vage reacties gelezen maar uiteindelijk wilde ik het toch zelf proberen. Ik besloot nog even te wachten met stap 3 en ik wil graag hier vragen of er mensen zijn die de gehele behandeling hebben gekocht, en zo ja, of ze dit zouden aanraden.

Stap 1 en 2 zijn niet voor 'gewone consumenten' en stap 3 dan juist weer wel... Heb nu voor 1 en 2 ¤30,- betaald en stap 3 kost nog een keer ¤34,-. Ik vraag me af of het het geld wel waard is :) Iemand ervaring?
Bij welke kapper? Cosmo? Zie hij op de prijslijst alleen 'Olaplex 30 euro' maar ik ga er even vanuit dat dan dan voor alle drie de stappen is. }:|

Ga ook straks voor een balayage.

quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:50 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Wat voor haar heb je? Vergeten. :@
Hmmm, Yolanthe haar heb ik. Maar die heeft geloof ik van zichzelf krullen, ik heb gewoon grove slag. Keratine is idd niet echt geweldig geloof ik, maar ik ga zo'n masker wel proberen.

Moet overigens wel zeggen dat mijn haar vandaag best fab zit, van alleen wassen gisteren.
pi_169647090
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 10:06 schreef Stimorol- het volgende:
Wat is trouwens niet zo vaak :P
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 10:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dan zou het wel aan de hoeveelheden liggen. Misschien kan ze een tijd lang een haarsupplement gebruiken, zoals vitaminen voor het haar die je kunt kopen bij Holland&Barrett.

Keune heeft een goed haarmasker voor gekleurd haar die ik gebruik. Merk echt verschil. Overigens zou ik het verven echt tot een minimum beperken als ik haar was. Als er iets slecht is voor je haar... :P
Niet zo veel als in; eens per 3/4 maanden compleet, en tussendoor soms wat kleine gedeeltes bijwerken waar de beginnende wijze kleur opkomt :P

Haarsupplement zal ik eens regelen, en ook de haarmaskers.
Kijken of het dan beter wordt binnen een paar maanden.

Dankjewel!
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_169647122
quote:
99s.gif Op maandag 20 maart 2017 10:36 schreef Myrr het volgende:

[..]

Bij welke kapper? Cosmo? Zie hij op de prijslijst alleen 'Olaplex 30 euro' maar ik ga er even vanuit dat dan dan voor alle drie de stappen is. }:|

Ga ook straks voor een balayage.

[..]

Hmmm, Yolanthe haar heb ik. Maar die heeft geloof ik van zichzelf krullen, ik heb gewoon grove slag. Keratine is idd niet echt geweldig geloof ik, maar ik ga zo'n masker wel proberen.

Moet overigens wel zeggen dat mijn haar vandaag best fab zit, van alleen wassen gisteren.
Ja Cosmo idd. Ik heb op meerdere websites gekeken en soms is het ¤15,- kennelijk alleen voor de eerste twee stappen en dan komt de derde er alsnog overheen. Ik zie geen verschil nu :') Heb sowieso altijd moeite met geloven dat dat soort stuff echt werkt. Maar ik heb het ook nog geen echte kans gegeven want ik heb de derde stap nog niet gekocht en ik twijfel nu :D

Succes bij de kapper. Voor welke kleur ga je?
pi_169647194
quote:
2s.gif Op maandag 20 maart 2017 10:44 schreef vera166 het volgende:

[..]

Ja Cosmo idd. Ik heb op meerdere websites gekeken en soms is het ¤15,- kennelijk alleen voor de eerste twee stappen en dan komt de derde er alsnog overheen. Ik zie geen verschil nu :') Heb sowieso altijd moeite met geloven dat dat soort stuff echt werkt. Maar ik heb het ook nog geen echte kans gegeven want ik heb de derde stap nog niet gekocht en ik twijfel nu :D

Succes bij de kapper. Voor welke kleur ga je?
Echt geen idee, ik kijk zo wel wat mogelijk is. Mijn eigen haar zit tegen zwart aan met heel veel roodpigment en ik wil het het liefst heel licht, koel en asblond, maar ze gaan me straks vast vertellen dat dat niet mogelijk is.

Nah, dan doe ik alleen die eerste twee stappen en haal ik drie wel ergens anders.

Al die sterren hebben nog redelijk wat haar op hun kapotgeblondeerde hoofd, dus het zal vast wel iets doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2017 10:49:09 ]
pi_169647333
quote:
99s.gif Op maandag 20 maart 2017 10:48 schreef Myrr het volgende:

[..]

Echt geen idee, ik kijk zo wel wat mogelijk is. Mijn eigen haar zit tegen zwart aan met heel veel roodpigment en ik wil het het liefst heel licht, koel en asblond, maar ze gaan me straks vast vertellen dat dat niet mogelijk is.

Nah, dan doe ik alleen die eerste twee stappen en haal ik drie wel ergens anders.

Al die sterren hebben nog redelijk wat haar op hun kapotgeblondeerde hoofd, dus het zal vast wel iets doen.
Ik zou het je echt afraden...... Je gaat oranje haar krijgen.

Been there :')
pi_169647409
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 10:56 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik zou het je echt afraden...... Je gaat oranje haar krijgen.

Been there :')
En er een bak geld tegenaan pleuren voor toners. Yay zwartharigen. ^O^ Ik laat me straks wel adviseren en anders maar wat donkerder. Zie het zo wel. Wil gvd ook gewoon een keer instagramhaar. :(

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2017 11:00:27 ]
pi_169647469
quote:
99s.gif Op maandag 20 maart 2017 11:00 schreef Myrr het volgende:

[..]

En er een bak geld tegenaan pleuren voor toners. Yay zwartharigen. ^O^ Ik laat me straks wel adviseren en anders maar wat donkerder. Zie het zo wel. Wil gvd ook gewoon een keer instagramhaar. :(
Ik ook. ;( Maar je gaat spijt krijgen.
pi_169647483
Ik ben juist jaloers op zwart haar :') :@
pi_169647562
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 11:02 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik ook. ;( Maar je gaat spijt krijgen.
Die kans is reëel, maar heb nog een dichte tube eigen haarkleur, mocht het echt heel fout gaan.
pi_169647592
Heb bruin haar en dat is al afschuwelijk. Laat staan zwart ;(
pi_169647601
quote:
2s.gif Op maandag 20 maart 2017 11:03 schreef vera166 het volgende:
Ik ben juist jaloers op zwart haar :') :@
Nah, het is prachtig maar als je iets anders wil is het moeilijk, duur en duurt het jaren voor het is uitgegroeid.

Wil festivallokken met toonverschillen in vlechten enzeuw. Liefst ook met een stel fstivalbenen erbij.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2017 11:09:46 ]
pi_169647648
quote:
99s.gif Op maandag 20 maart 2017 11:08 schreef Myrr het volgende:

[..]

Nah, het is prachtig maar als je iets anders wil is het moeilijk, duur en duurt het jaren voor het is uitgegroeid.

Wil festivallokken met toonverschillen in vlechten enzeuw. Liefst ook met een stel fstivalbenen erbij.
Ik wil grijsblauw ofzo ;(
pi_169647680
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 11:11 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik wil grijsblauw ofzo ;(
Hnngja :9~
pi_169654371
Potverdorie. Het begint echt ernstig te ontkleuren nu. Much megusta much. Beachbae.
pi_169673174
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:57 schreef Myrr het volgende:
Potverdorie. Het begint echt ernstig te ontkleuren nu. Much megusta much. Beachbae.
Pics!! :) Als je daar aan doet tenminste, op internet :)
pi_169673314
Dit is mijn haar geworden. Tot zover 'balayage', want ik had er meer van verwacht. Vind het ook niet per se lelijk maar ik denk dat m'n zus zonder kappersopleiding dit ook had gekund :) :') . Maar het is wel prima zo.

Ik begrijp ook wel weer dat de foto's die ik vooraf liet zien aan de kapper (van Pinterest) ontzettend bewerkt waren met filters en dat het er niet zo uit ging zien, maar goed :) .

pi_169673357
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 11:21 schreef vera166 het volgende:
Dit is mijn haar geworden. Tot zover 'balayage', want ik had er meer van verwacht. Vind het ook niet per se lelijk maar ik denk dat m'n zus zonder kappersopleiding dit ook had gekund :) :') . Maar het is wel prima zo.

Ik begrijp ook wel weer dat de foto's die ik vooraf liet zien aan de kapper (van Pinterest) ontzettend bewerkt waren met filters en dat het er niet zo uit ging zien, maar goed :) .

[ afbeelding ]
Nee. Dit is gewoon slecht gedaan....
pi_169673376
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 11:23 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Nee. Dit is gewoon slecht gedaan....
Agreed. Maar ik ben blij dat het niet oranje is geworden of iets in die richting. Niet onherstelbaar verpest iig.

*Groen bedoel ik eigenlijk. Dat heb ik eens gehad, was echt afzichtelijk :')
pi_169711289
Wie heeft hier ook krullen? Ik word wat labiel van de verschillende kruldefinities en vroeg mij af hoe dat bij anderen is?

Ik heb de mooiste krul vormen op de achterkant van mijn hoofd zitten, daar waar men het niet ziet :s Vlakbij de nek dus. En de kruin kent de stomme krullen, ik heb daar altijd klitten en het zit niet. Is dat herkenbaar?
pi_169711567
Zie amper kleurverschil. Zonde zeg. Het is hier wel een stuk lichter, maar het moet gewoon in meerdere etappes om te komen waar ik het wil.

Heb nu even geen foto (heb alleen Snaps gemaakt) maar zal morgen even vragen of iemand er een wil maken van de achterkant.

Ken iemand die het voor 45 doet, met nog een dik haar toeslag plus olaplex kosten. Nog steeds goedkoper dan in een salon. :')

Volgende maand nog een keer.
pi_169711606
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 22:09 schreef Stimorol- het volgende:
Wie heeft hier ook krullen? Ik word wat labiel van de verschillende kruldefinities en vroeg mij af hoe dat bij anderen is?

Ik heb de mooiste krul vormen op de achterkant van mijn hoofd zitten, daar waar men het niet ziet :s Vlakbij de nek dus. En de kruin kent de stomme krullen, ik heb daar altijd klitten en het zit niet. Is dat herkenbaar?
Mijn zus heeft dit ook, maar wat ze er mee doet geen idee. Volgens mij pleurt ze er gewoon mousse in, maar het zit nooit echt denderend. Ze wil er heen volume in. :')

Intussen wil ik het altijd iets korter wieken en poofy maken omdat mooi.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2017 22:19:43 ]
pi_169711656
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 22:17 schreef Myrr het volgende:
Zie amper kleurverschil. Zonde zeg. Het is hier wel een stuk lichter, maar het moet gewoon in meerdere etappes om te komen waar ik het wil.

Heb nu even geen foto (heb alleen Snaps gemaakt) maar zal morgen even vragen of iemand er een wil maken van de achterkant.

Ken iemand die het voor 45 doet, met nog een dik haar toeslag plus olaplex kosten. Nog steeds goedkoper dan in een salon. :')

Volgende maand nog een keer.
Yes, doe. wil zien :)

quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 22:19 schreef Myrr het volgende:

[..]

Mijn zus heeft dit ook, maar wat ze er mee doet geen idee. Volgens mij pleurt ze er gewoon mousse in, maar het zit nooit echt denderend. Ze wil er heen volume in. :')

Intussen wil ik het altijd iets korter wieken en poofy maken omdat mooi.
Ik heb veel volume, heb nu wel door hoe ik dat krijg. Punt is alleen dat ik na 2 dagen haar heb vol klitten, de ene krul krult enorm en de andere niet en ik WIL GGEWOON ALLES GELIJK.
gewoon mooi krullend op elk plekje.
pi_169711855
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 22:20 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Yes, doe. wil zien :)

[..]

Ik heb veel volume, heb nu wel door hoe ik dat krijg. Punt is alleen dat ik na 2 dagen haar heb vol klitten, de ene krul krult enorm en de andere niet en ik WIL GGEWOON ALLES GELIJK.
gewoon mooi krullend op elk plekje.
Mensen die dat hebben, zien er echt onwijs greasy uit. Misschien moet je gewoon vies vettig spul erin smeren. :'(

ELKE DAG OPNIEUW WHOOOOOP
pi_169711895
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 22:27 schreef Myrr het volgende:

[..]

Mensen die dat hebben, zien er echt onwijs greasy uit. Misschien moet je gewoon vies vettig spul erin smeren. :'(

ELKE DAG OPNIEUW WHOOOOOP
Ik doe shea moisture. Maar echt SUPER weinig, want anders ziet het er vies uit idd. Ik doe er ook mousse in, dan heb ik echt een vacht op mijn hoofd.

Misschien moet ik dat stukje korter knippen ofzo.
pi_169712063
Kun je niet, het is veel moeite, maar een krultang kopen met je eigen maat en dan gewoon de kutkrullen daarmee bijwerken?
pi_169712082
En dan gewoon staand gaan slapen. _O-
pi_169712123
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 22:35 schreef Myrr het volgende:
Kun je niet, het is veel moeite, maar een krultang kopen met je eigen maat en dan gewoon de kutkrullen daarmee bijwerken?
No man, ik fohn mijn haar zelfs niet met warmte :@ Dat is heel slecht, want mijn haar is al droog. En het wordt anders. Volgens mij heb ik gewoon vette pech. Het is echt dat stukje bij mijn kruin. ZO HATELIJK.
pi_169712281
Ik slaap hiermee. niet lachen.

pi_169971974
Klein vraagje mbt haar kleuring..
Mijn vriendin heeft van nature zwart haar, maar er komen zachtjes aan wat grijze (wijze) haren te voorschijn.

In plaats van al die chemische kleuringen, kan ze haar haar ook natuurlijk zwart kleuren met iets zoals Henna? En dan zo, dat het niet rood uitslaat? :P
Ik heb een beetje lopen googlen, maar ik kom er niet aan uit welk producten je hiervoor nodig zou hebben.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_170051000
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 15:10 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Klein vraagje mbt haar kleuring..
Mijn vriendin heeft van nature zwart haar, maar er komen zachtjes aan wat grijze (wijze) haren te voorschijn.

In plaats van al die chemische kleuringen, kan ze haar haar ook natuurlijk zwart kleuren met iets zoals Henna? En dan zo, dat het niet rood uitslaat? :P
Ik heb een beetje lopen googlen, maar ik kom er niet aan uit welk producten je hiervoor nodig zou hebben.
Henna is gezonder maar daar ga je geen plukjes mee pakken.
pi_170055895
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 15:10 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Klein vraagje mbt haar kleuring..
Mijn vriendin heeft van nature zwart haar, maar er komen zachtjes aan wat grijze (wijze) haren te voorschijn.

In plaats van al die chemische kleuringen, kan ze haar haar ook natuurlijk zwart kleuren met iets zoals Henna? En dan zo, dat het niet rood uitslaat? :P
Ik heb een beetje lopen googlen, maar ik kom er niet aan uit welk producten je hiervoor nodig zou hebben.
http://www.hennaforhair.com/indigo/ misschien heb je hier wat aan.

Er zijn ook wel winkels die pakjes 'henna' verkopen in allerlei tinten, maar daar zit soms niet zo fijne zooi in. Henna op zichzelf is gewoon echt oranje.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_170085625
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 15:10 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Klein vraagje mbt haar kleuring..
Mijn vriendin heeft van nature zwart haar, maar er komen zachtjes aan wat grijze (wijze) haren te voorschijn.

In plaats van al die chemische kleuringen, kan ze haar haar ook natuurlijk zwart kleuren met iets zoals Henna? En dan zo, dat het niet rood uitslaat? :P
Ik heb een beetje lopen googlen, maar ik kom er niet aan uit welk producten je hiervoor nodig zou hebben.
Henna pakt niet op grijs haar.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_170331230
Misschien kan iemand mij helpen, ik heb sinds een paar weken weer veel last van een jeukende hoofdhuid. Dit had ik vroeger ook vaak (inclusief roos), maar het begint nu weer terug te komen. Iemand een idee wat ik eraan kan doen? Het is indertijd verminderd doordat ik mijn haar nog maar één keer per week waste (wat ik nog steeds doe).
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_170337219
quote:
2s.gif Op woensdag 19 april 2017 15:05 schreef DevilsWhore het volgende:
Misschien kan iemand mij helpen, ik heb sinds een paar weken weer veel last van een jeukende hoofdhuid. Dit had ik vroeger ook vaak (inclusief roos), maar het begint nu weer terug te komen. Iemand een idee wat ik eraan kan doen? Het is indertijd verminderd doordat ik mijn haar nog maar één keer per week waste (wat ik nog steeds doe).
Niks veranderd qua shampoo of andere haarproducten?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_170337880
quote:
2s.gif Op woensdag 19 april 2017 15:05 schreef DevilsWhore het volgende:
Misschien kan iemand mij helpen, ik heb sinds een paar weken weer veel last van een jeukende hoofdhuid. Dit had ik vroeger ook vaak (inclusief roos), maar het begint nu weer terug te komen. Iemand een idee wat ik eraan kan doen? Het is indertijd verminderd doordat ik mijn haar nog maar één keer per week waste (wat ik nog steeds doe).
Douche je heet?

Heb je de laatste tijd meer stress?
pi_170410356
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 19:48 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Niks veranderd qua shampoo of andere haarproducten?
Nope.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_170410380
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 20:10 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Douche je heet?

Heb je de laatste tijd meer stress?
Ik douche altijd heet.

Stress heb ik al een jaar lang. :p
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_171796934
Een leuk artikel over krullenkapper Simcha in Amsterdam: http://www.parool.nl/stad(...)9a5d9f2c76be5a039938
  Moderator / Miss SHO dinsdag 20 juni 2017 @ 14:05:28 #261
22592 crew  Ole
pi_171811577
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 15:10 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Klein vraagje mbt haar kleuring..
Mijn vriendin heeft van nature zwart haar, maar er komen zachtjes aan wat grijze (wijze) haren te voorschijn.

In plaats van al die chemische kleuringen, kan ze haar haar ook natuurlijk zwart kleuren met iets zoals Henna? En dan zo, dat het niet rood uitslaat? :P
Ik heb een beetje lopen googlen, maar ik kom er niet aan uit welk producten je hiervoor nodig zou hebben.
kleurshampoo in plaats van verf. Is minder schadelijk en was je er na een paar keer uit

Edit.. beetje late reactie
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_171851549
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 14:05 schreef Ole het volgende:

[..]

kleurshampoo in plaats van verf. Is minder schadelijk en was je er na een paar keer uit

Edit.. beetje late reactie
Later, maar niet verkeerd :D
Best een goed idee inderdaad..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_171851976
quote:
2s.gif Op woensdag 19 april 2017 15:05 schreef DevilsWhore het volgende:
Misschien kan iemand mij helpen, ik heb sinds een paar weken weer veel last van een jeukende hoofdhuid. Dit had ik vroeger ook vaak (inclusief roos), maar het begint nu weer terug te komen. Iemand een idee wat ik eraan kan doen? Het is indertijd verminderd doordat ik mijn haar nog maar één keer per week waste (wat ik nog steeds doe).
Bij mij heeft wassen zonder sls geholpen. Had heel erg last van jeuk en schilfers. Is nu weg.
pi_171854798
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:05 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Later, maar niet verkeerd :D
Best een goed idee inderdaad..
En er is ook zwarte henna!
Moet ze wel even goed kijken welke ze pakt, in sommige versies zit iets schadelijks, iets metaligs, te lui om te googlen nu :@
pi_171856106
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 11:17 schreef mootie het volgende:

[..]

En er is ook zwarte henna!
Moet ze wel even goed kijken welke ze pakt, in sommige versies zit iets schadelijks, iets metaligs, te lui om te googlen nu :@
Ja ik heb daarop gezocht een tijd geleden, maar sommige sites spraken elkaar tegen mbt die schadelijke stoffen. Na 2/3 uur zoeken zag ik door de bomen het bos niet meer :+
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator / Miss SHO vrijdag 23 juni 2017 @ 17:21:32 #266
22592 crew  Ole
pi_171889702
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:05 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Later, maar niet verkeerd :D
Best een goed idee inderdaad..
Ik heb heel zwak haar. Kapper wilde niet verven, alleen een kleurshampoo. Dat legt namelijk een laagje om je haar, maar tast je haar zelf niet aan. Je kunt alleen niet heel ver van je eigen kleur afwijken. Maar een paar grijze haren dekt het wel.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_172031411


Ik wil een nieuw kapsel, maar ik weet niet wat. Weten jullie iets? Lichter of weer terug naar eigen haarkleur (bovenkant haar). Zijn er andere modellen te doen dan lagen met dik haar en slag? Wil het wel lang houden.

Ben wel bijgepunt inmiddels.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2017 22:50:31 ]
pi_172040296
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 22:49 schreef Myrr het volgende:
[ afbeelding ]

Ik wil een nieuw kapsel, maar ik weet niet wat. Weten jullie iets? Lichter of weer terug naar eigen haarkleur (bovenkant haar). Zijn er andere modellen te doen dan lagen met dik haar en slag? Wil het wel lang houden.

Ben wel bijgepunt inmiddels.
Maar het is prachtig :'( !!!
  Moderator zaterdag 8 juli 2017 @ 20:35:22 #269
155227 crew  Guppy
dus
pi_172278054
Lieve haardeskundigen, ik heb hulp nodig!

Sinds een paar weken krijg ik m'n haar niet meer goed schoon. Eigenlijk al direct na het wassen voelt het plakkerig en stroef aan, met name bovenop. Het ziet er vettig en onverzorgd uit, dus ik ben gedwongen om het op een staart te dragen. Geen gezicht anders.

Ik sport veel, 6x per week en kom er na een sportsessie echt niet onderuit om het te wassen. Op dit moment gebruik ik Head&Shoulders Menthol Fresh en Andrelon conditioner, alleen in het onderste gedeelte.

Na een tijdje eindeloos Google-ronddolen en talloze adviezen vraag ik jullie om advies! Wat kan ik doen om dit te verhelpen??
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 8 juli 2017 @ 23:49:09 #270
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_172283152
Misschien een minder agressieve shampoo?
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_172284659
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 20:35 schreef Guppyfriend het volgende:
Lieve haardeskundigen, ik heb hulp nodig!

Sinds een paar weken krijg ik m'n haar niet meer goed schoon. Eigenlijk al direct na het wassen voelt het plakkerig en stroef aan, met name bovenop. Het ziet er vettig en onverzorgd uit, dus ik ben gedwongen om het op een staart te dragen. Geen gezicht anders.

Ik sport veel, 6x per week en kom er na een sportsessie echt niet onderuit om het te wassen. Op dit moment gebruik ik Head&Shoulders Menthol Fresh en Andrelon conditioner, alleen in het onderste gedeelte.

Na een tijdje eindeloos Google-ronddolen en talloze adviezen vraag ik jullie om advies! Wat kan ik doen om dit te verhelpen??
Andere shampoo proberen idd? Gebruik je nog meer spul voor in je haar? Verf je je haar?
  Moderator zondag 9 juli 2017 @ 12:27:55 #272
155227 crew  Guppy
dus
pi_172289981
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 01:34 schreef vera166 het volgende:

[..]

Andere shampoo proberen idd? Gebruik je nog meer spul voor in je haar? Verf je je haar?
Geen verf, verder ook geen producten. Alleen shampoo en conditioner. Ik dacht eerst dat het zou kunnen komen omdat ik het niet goed genoeg uitgespoeld had. Maar ook als ik er extra goed op let, blijft het zo.

Ik stond net besluiteloos voor het shampoo-shop, wat raden jullie aan? :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_172290244
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 20:35 schreef Guppyfriend het volgende:
Lieve haardeskundigen, ik heb hulp nodig!

Sinds een paar weken krijg ik m'n haar niet meer goed schoon. Eigenlijk al direct na het wassen voelt het plakkerig en stroef aan, met name bovenop. Het ziet er vettig en onverzorgd uit, dus ik ben gedwongen om het op een staart te dragen. Geen gezicht anders.

Ik sport veel, 6x per week en kom er na een sportsessie echt niet onderuit om het te wassen. Op dit moment gebruik ik Head&Shoulders Menthol Fresh en Andrelon conditioner, alleen in het onderste gedeelte.

Na een tijdje eindeloos Google-ronddolen en talloze adviezen vraag ik jullie om advies! Wat kan ik doen om dit te verhelpen??
Was je je haar na elke sportsessie?
  Moderator zondag 9 juli 2017 @ 12:43:20 #274
155227 crew  Guppy
dus
pi_172290273
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 12:41 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Was je je haar na elke sportsessie?
In principe wel... Sowieso na het zwemmen in het open water en na het fietsen (helm opgehad en zo). Heel soms sla ik het na het hardlopen wel eens over, maar eigenlijk alleen in het weekend. Door de weeks kan dat écht niet.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 9 juli 2017 @ 12:54:27 #275
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_172290480
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 12:27 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Geen verf, verder ook geen producten. Alleen shampoo en conditioner. Ik dacht eerst dat het zou kunnen komen omdat ik het niet goed genoeg uitgespoeld had. Maar ook als ik er extra goed op let, blijft het zo.

Ik stond net besluiteloos voor het shampoo-shop, wat raden jullie aan? :')
Ikzelf gebruik Andrelon puur & natuur, maar ik was mijn haar maar één keer per week. Ga sowieso voor een mildere shampoo, Head & Shoulders staat erom bekend dat het erg agressief is. Misschien een babyshampoo voor na het sporten met misschien een wat sterkere shampoo voor één keer per week.

Het is vooral uitproberen wat voor jou werkt.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_172290569
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 12:43 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

In principe wel... Sowieso na het zwemmen in het open water en na het fietsen (helm opgehad en zo). Heel soms sla ik het na het hardlopen wel eens over, maar eigenlijk alleen in het weekend. Door de weeks kan dat écht niet.
Ah. Dus je wast je haar elke dag met sls en siliconen en bent verbaast dat jouw haar eronder lijdt ;(

Sulfaten (bepaalde) strippen je haar van alle vet en daarom werkt joiw hoofdhuid overuren om dat weer aan te maken.

Oplossing: wassen met shampoo zonder sulfaten/siliconen.
pi_172290605
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 12:54 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Ikzelf gebruik Andrelon puur & natuur, maar ik was mijn haar maar één keer per week. Ga sowieso voor een mildere shampoo, Head & Shoulders staat erom bekend dat het erg agressief is. Misschien een babyshampoo voor na het sporten met misschien een wat sterkere shampoo voor één keer per week.

Het is vooral uitproberen wat voor jou werkt.
Die babyshampoo's bevatten ook agressieve shit. Onvoorstelbaar.
  Moderator zondag 9 juli 2017 @ 13:23:48 #278
155227 crew  Guppy
dus
pi_172291140
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 12:54 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Ikzelf gebruik Andrelon puur & natuur, maar ik was mijn haar maar één keer per week. Ga sowieso voor een mildere shampoo, Head & Shoulders staat erom bekend dat het erg agressief is. Misschien een babyshampoo voor na het sporten met misschien een wat sterkere shampoo voor één keer per week.

Het is vooral uitproberen wat voor jou werkt.
Dat Puur & Natuur heb ik ook zien staan. Van de week eens een paar verschillende flessen halen en proberen dan maar :)

quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 12:59 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ah. Dus je wast je haar elke dag met sls en siliconen en bent verbaast dat jouw haar eronder lijdt ;(

Sulfaten (bepaalde) strippen je haar van alle vet en daarom werkt joiw hoofdhuid overuren om dat weer aan te maken.

Oplossing: wassen met shampoo zonder sulfaten/siliconen.
Tja, shampoo is shampoo, weet ik veel :') Vandaar dat ik om advies kom vragen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_172291325
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 13:23 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Dat Puur & Natuur heb ik ook zien staan. Van de week eens een paar verschillende flessen halen en proberen dan maar :)

[..]

Tja, shampoo is shampoo, weet ik veel :') Vandaar dat ik om advies kom vragen
Die puur natuur bevat ook sulfaten. Dat gaat je niet helpen bij je probleem.
pi_172291547
wassen met alleen water en 1x in de week met shampoo is geen optie? zweet spoel je er ook uit met enkel water.
  Moderator zondag 9 juli 2017 @ 14:39:47 #281
155227 crew  Guppy
dus
pi_172293906
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 13:35 schreef Elleska het volgende:
wassen met alleen water en 1x in de week met shampoo is geen optie? zweet spoel je er ook uit met enkel water.
Hmmm, dat is ook nog wel het overwegen waard. Misschien zelfs nog wel de beste oplossing ook. Ik ga daar eens mee starten! ^O^
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_172294770
even een kleine waarschuwing. als je stopt met het strippen (je haar en huid ontdoen van al het huidvet) lijkt je haar in eerste instantie extra vettig waardoor je direct weer naar de shampoo wil grijpen. niet doen, daar moet je echt even doorheen. het wordt echt beter. je hoofdhuid heeft even tijd nodig om om te schakelen en minder huidvet aan te maken.

haar in een staart of knot dragen dan valt het minder op.
daarnaast dus opzoek naar een shampoo waarbij je haar wel schoon voelt.
pi_172295383
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 15:04 schreef Elleska het volgende:
even een kleine waarschuwing. als je stopt met het strippen (je haar en huid ontdoen van al het huidvet) lijkt je haar in eerste instantie extra vettig waardoor je direct weer naar de shampoo wil grijpen. niet doen, daar moet je echt even doorheen. het wordt echt beter. je hoofdhuid heeft even tijd nodig om om te schakelen en minder huidvet aan te maken.

haar in een staart of knot dragen dan valt het minder op.
daarnaast dus opzoek naar een shampoo waarbij je haar wel schoon voelt.
Ik was tussendoor met conditioner.
  Moderator zondag 9 juli 2017 @ 15:34:22 #284
155227 crew  Guppy
dus
pi_172295738
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 15:04 schreef Elleska het volgende:
even een kleine waarschuwing. als je stopt met het strippen (je haar en huid ontdoen van al het huidvet) lijkt je haar in eerste instantie extra vettig waardoor je direct weer naar de shampoo wil grijpen. niet doen, daar moet je echt even doorheen. het wordt echt beter. je hoofdhuid heeft even tijd nodig om om te schakelen en minder huidvet aan te maken.

haar in een staart of knot dragen dan valt het minder op.
daarnaast dus opzoek naar een shampoo waarbij je haar wel schoon voelt.
Dat doe ik nu ook al, dus check ^O^

Ik ga dus na het sporten alleen spoelen met water. Alleen écht wassen na het zwemmen in open water, dat is 1 à 2x per week.

En op zoek naar een nieuwe, mildere shampoo. Ik heb m'n oog laten vallen op Weleda. Dat is in ieder geval zonder de grote boze sulfaten en siliconen, volgens de website.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 9 juli 2017 @ 17:15:44 #285
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_172298906
Ik ben heel tevreden met deze shampoo en bijbehorende conditioner.

https://www.sheamoisture.(...)tention-shampoo.html
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_172359604
Voor iedereen met droog haar: Olaplex 3 is wel mooi. Mijn haar is super zacht nu.
pi_172722823
Ik wil ook graag overstappen naar "gezonde" shampoo maar ik zie het gedeelte overstappen door je haar een tijd niet te wassen..niet zitten.

Ik heb lang haar en was het elke dag, ik heb een intensieve baan met lichamelijke inspanning en ik wil savonds gewoon echt fris mijn bed in.

Kan ik niet eerst overstappen van shampoo en dan langzaam dagjes wassen gaan overslaan?
pi_172723795
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 21:22 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik wil ook graag overstappen naar "gezonde" shampoo maar ik zie het gedeelte overstappen door je haar een tijd niet te wassen..niet zitten.

Ik heb lang haar en was het elke dag, ik heb een intensieve baan met lichamelijke inspanning en ik wil savonds gewoon echt fris mijn bed in.

Kan ik niet eerst overstappen van shampoo en dan langzaam dagjes wassen gaan overslaan?
Wel joh, heb ik ook gedaan :Y
  Moderator zaterdag 29 juli 2017 @ 12:58:26 #289
155227 crew  Guppy
dus
pi_172757665
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 13:35 schreef Elleska het volgende:
wassen met alleen water en 1x in de week met shampoo is geen optie? zweet spoel je er ook uit met enkel water.
Ik doe nu dus dit, sinds jouw tip. Het is wennen :') m'n vaste was-dag is nu dinsdag, want dan zwem ik (meestal) in het open water. Voor de rest van de trainingen spoel ik het uit.

Nogmaals, het is wennen. Maar er zijn ook voordelen. Het plakkerige is weg ^O^ het extreem vettige op zich ook, het wordt nú al minder.

En ik bespaar me een shitload aan shampoo :+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_172813444
logisch dat het wennen is. maar fijn dat het plakkerige weg is, daar ging het uiteindelijk om :)

quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 21:22 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik wil ook graag overstappen naar "gezonde" shampoo maar ik zie het gedeelte overstappen door je haar een tijd niet te wassen..niet zitten.

Ik heb lang haar en was het elke dag, ik heb een intensieve baan met lichamelijke inspanning en ik wil savonds gewoon echt fris mijn bed in.

Kan ik niet eerst overstappen van shampoo en dan langzaam dagjes wassen gaan overslaan?
je kan zelfs gewoon elke dag blijven wassen met 'gezonde' shampoo.
minder wassen is over het algemeen beter maar dat is niet voor iedereen de oplossing.
pi_172838443
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 10:45 schreef Stimorol- het volgende:
Voor iedereen met droog haar: Olaplex 3 is wel mooi. Mijn haar is super zacht nu.
Ik ben nu fan van Salonplex van Syoss en spul met omegaplex van Gliss Kur:D schijnt een zelfde soort werking te hebben als Olaplex. Niet zo sterk waarschijnlijk (zelf nooit Olaplex gebruikt), maar de conditioner kost dan ook maar een paar euro. Mijn haar is in het verleden een paar keer gebleekt en was toch nog vaak erg droog onderaan, 's ochtends altijd compleet in de war en in de knoop. Gebruik dat spul nu een paar dagen en mijn haar is er nu al flink op vooruit gegaan :Y
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_172840090
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 10:45 schreef Stimorol- het volgende:
Voor iedereen met droog haar: Olaplex 3 is wel mooi. Mijn haar is super zacht nu.
Dat is echt de kappersbehandeling toch?

Enigzins een idee hoe die zich verhoudt tot een keratinebehandeling?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_172840370
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:45 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Dat is echt de kappersbehandeling toch?

Enigzins een idee hoe die zich verhoudt tot een keratinebehandeling?
3 is thuis. Keratine ken ik niet :@
pi_172859252
Wil mn haar sneller laten groeien. Ga nu wekelijks een hotoil treatment doen. Iemand ervaring mee?
pi_172865763
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 10:45 schreef Stimorol- het volgende:
Voor iedereen met droog haar: Olaplex 3 is wel mooi. Mijn haar is super zacht nu.
Lang getwijfeld. Kon vooral kappersverkooppraatjes vinden. Ga het aanschaffen denk ik :)
pi_172883996
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 22:29 schreef vera166 het volgende:

[..]

Lang getwijfeld. Kon vooral kappersverkooppraatjes vinden. Ga het aanschaffen denk ik :)
Waarom wil je het gebruiken.
pi_172902977
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 19:03 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Waarom wil je het gebruiken.
Mijn haar is altijd droog. Bovenop niet, maar snel daarna wel en ook als ik er 15 cm vanaf knip blijft het zo. Verven helpt natuurlijk niet maar ja :') heb al een x olaplex 1 en 2 gehad bij de kapper maar toen niet de derde gekocht.
  maandag 12 februari 2018 @ 10:21:41 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_177124588
Ik ga dit topic maar weer eens een schopje geven.
Ik ben nu ruim 3 weken bezig met de "curly girl" methode en ik merk echt overduidelijk verschil al. Mijn haar krult veel meer. Ik was het nu elke 3-4 dagen met siliconenvrije conditioner. Ik moet zeggen dat het me echt heel erg mee valt qua "vies" gevoel, als je je haar goed uitspoelt met water wordt het eigenlijk schoon genoeg. Ook ben ik gestopt met elastiekjes, en gebruik alleen nog grove klemmen om mijn haar uit mijn bakkes te houden (met het idee dat dat minder breuk zou geven).

Ik ben alleen nog zoekende naar het juiste stylingproduct. Mijn haar voelt namelijk erg droog op de uiteinden, en ik heb het idee dat mousse dat alleen maar versterkt.
Heeft iemand tips qua siliconenvrije stylingproducten voor droog halflang haar met slag en grove krullen?
disclaimer
  maandag 12 februari 2018 @ 10:55:58 #299
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_177125087
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 10:21 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ga dit topic maar weer eens een schopje geven.
Ik ben nu ruim 3 weken bezig met de "curly girl" methode en ik merk echt overduidelijk verschil al. Mijn haar krult veel meer. Ik was het nu elke 3-4 dagen met siliconenvrije conditioner. Ik moet zeggen dat het me echt heel erg mee valt qua "vies" gevoel, als je je haar goed uitspoelt met water wordt het eigenlijk schoon genoeg. Ook ben ik gestopt met elastiekjes, en gebruik alleen nog grove klemmen om mijn haar uit mijn bakkes te houden (met het idee dat dat minder breuk zou geven).

Ik ben alleen nog zoekende naar het juiste stylingproduct. Mijn haar voelt namelijk erg droog op de uiteinden, en ik heb het idee dat mousse dat alleen maar versterkt.
Heeft iemand tips qua siliconenvrije stylingproducten voor droog halflang haar met slag en grove krullen?
Ik weet niet of je deze lijst al gevonden had? http://krullenwijzer.nl/2(...)alcoholvrije-mousse/

En ik weet niet of je verder nog dingen als masker ofzo gebruikt, maar toen ik nog CO deed (lang geleden, voordat ik met grote flessen moest gaan slepen. Kan het nu wel weer eens oppakken eigenlijk. :+), gooide ik nog wel eens jojoba olie op de punten. Een keer in de anderhalve/twee weken ongeveer.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_177125094
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 10:21 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ga dit topic maar weer eens een schopje geven.
Ik ben nu ruim 3 weken bezig met de "curly girl" methode en ik merk echt overduidelijk verschil al. Mijn haar krult veel meer. Ik was het nu elke 3-4 dagen met siliconenvrije conditioner. Ik moet zeggen dat het me echt heel erg mee valt qua "vies" gevoel, als je je haar goed uitspoelt met water wordt het eigenlijk schoon genoeg. Ook ben ik gestopt met elastiekjes, en gebruik alleen nog grove klemmen om mijn haar uit mijn bakkes te houden (met het idee dat dat minder breuk zou geven).

Ik ben alleen nog zoekende naar het juiste stylingproduct. Mijn haar voelt namelijk erg droog op de uiteinden, en ik heb het idee dat mousse dat alleen maar versterkt.
Heeft iemand tips qua siliconenvrije stylingproducten voor droog halflang haar met slag en grove krullen?
Zou een (SLSvrij) haarmaskertje in de punten 1x in de 1-2 weken niet een idee zijn? Stylingproducten maakten mijn haar uiteindelijk enkel sneller vet (toen ik nog aan no-poo deed) en na enige weken wennen had mijn haar eigenlijk heel die producten niet meer nodig, het krulde en veerde als nooit tevoren. :)
  maandag 12 februari 2018 @ 10:57:46 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_177125131
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 10:55 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ik weet niet of je deze lijst al gevonden had? http://krullenwijzer.nl/2(...)alcoholvrije-mousse/

En ik weet niet of je verder nog dingen als masker ofzo gebruikt, maar toen ik nog CO deed (lang geleden, voordat ik met grote flessen moest gaan slepen. Kan het nu wel weer eens oppakken eigenlijk. :+), gooide ik nog wel eens jojoba olie op de punten. Een keer in de anderhalve/twee weken ongeveer.
Ja, daar had ik mijn mousse en gel al uit gekocht inderdaad :Y
Maskertjes kan ik ook wel eens proberen. Ik hoorde ook laatst iets over pure kokosolie en dat een tijdje laten intrekken, heeft iemand daar ervaring mee?
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')