Hier ook sneeuwquote:Op zaterdag 27 december 2014 10:05 schreef Spockjuh_ het volgende:
[..]
brabo's zijn de enigen met snil zo'n beetje op dit moment...
HEUJquote:
Sneuiauil?quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:06 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
HEUJ
Ik ben Hagenees dus alles moet hier met een accent... Kankah zaui!
Blijft alleen niet echt liggenquote:
Wow.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:07 schreef Mutant01 het volgende:
Kutsneeuw. Zeker 5-10 cm in Rotterdam.
Poging gewaagd maar het lijkt inderdaad niet mogelijkquote:Op zaterdag 27 december 2014 10:07 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik zocht ook al het juiste woord maar die is er volgens mij niet
Je gaat mij toch niet wijsmaken dat het daar in 010 wel netjes blijft liggen allemaalquote:Op zaterdag 27 december 2014 10:07 schreef Mutant01 het volgende:
Kutsneeuw. Zeker 5-10 cm in Rotterdam.
Jazekers.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:08 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Je gaat mij toch niet wijsmaken dat het daar in 010 wel netjes blijft liggen allemaal??
Zit in temperatuur nog wel een verschil tussen het direct aan de kust liggende Den Haag en het iets meer binnenlands gelegen Rotterdamquote:Op zaterdag 27 december 2014 10:08 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Je gaat mij toch niet wijsmaken dat het daar in 010 wel netjes blijft liggen allemaal??
Beetjequote:
Jaquote:Op zaterdag 27 december 2014 10:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Zit in temperatuur nog wel een verschil tussen het direct aan de kust liggende Den Haag en het iets meer binnenlands gelegen Rotterdam
Temperatuur loopt hier ook op. Dus ik denk niet dat we er de hele dag van kunnen genieten.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Zit in temperatuur nog wel een verschil tussen het direct aan de kust liggende Den Haag en het iets meer binnenlands gelegen Rotterdam
Valt wel mee hoor. Er ligt bij mij (half uurtje metro buiten Rotterdam, ook zo'n 8 cm) en het is wel enigszins crispy. Maar zodra je de stappen achter je ziet, dan is het grijze drab. En in het park loop je door het water drab van mensen die daar gelopen hebben. En krijg je flinke plakken sneeuw op je hoofd die al uit de bomen vallen!quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:08 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Daarvoor moet je met de trein naar het Oosten.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:09 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Het maakt pas echt indruk bij 40-45 cm snil..
Er zou nog meer bij komen vandaag... maar het laat op zich wachten.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:11 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor. Er ligt bij mij (half uurtje metro buiten Rotterdam, ook zo'n 8 cm) en het is wel enigszins crispy. Maar zodra je de stappen achter je ziet, dan is het grijze drab. En in het park loop je door het water drab van mensen die daar gelopen hebben. En krijg je flinke plakken sneeuw op je hoofd die al uit de bomen vallen!
Op schone stukken waar niemand gelopen heeft is het prima vertoeven. Tot het betrapt wordt en waterig wordt!
Met de NS die niet of maar deels rijdtquote:Op zaterdag 27 december 2014 10:11 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Daarvoor moet je met de trein naar het Oosten.
Als je goed kijkt naar de radarbeelden zie je het sneeuwgebied in het zuiden indraaien.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Er zou nog meer bij komen vandaag... maar het laat op zich wachten.
Ja zie het. Hangt wel een hele grote boog om mijn gebied heen zegquote:Op zaterdag 27 december 2014 10:13 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Als je goed kijkt naar de radarbeelden zie je het sneeuwgebied in het zuiden indraaien.
Dus naar NW?quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:13 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Als je goed kijkt naar de radarbeelden zie je het sneeuwgebied in het zuiden indraaien.
Valt wel mee toch? Aan de kustgebieden is het in de winter altijd warmer. En in het noorden valt geen sneeuw terwijl het zuiden een flink sneeuwdek heeft. Niets abnormaals dus.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:18 schreef Skwish het volgende:
Wat een temp verschillen aankomende nacht en morgen zeg
-1 in het noorden, -8 in limburg
Romantische lokatiequote:Op zaterdag 27 december 2014 10:20 schreef desbarts het volgende:
Breukelen
[ afbeelding ]
Met de trein nu richting Rotterdam
Ik ookquote:Op zaterdag 27 december 2014 10:20 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Op de sneeuwradar woon ik precies in het gat waar geen sneeuw valt
Enschede nog steeds helemaal niksquote:Op zaterdag 27 december 2014 10:10 schreef MaLo het volgende:
In Oldenzaal echt mooie dikke vlokken, maar het blijft niet liggen.
Ongekleed als in helemaal naakt?quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:15 schreef TLC het volgende:
En ik kon het niet weerstaan om s'ochtends even ongekleed de sneeuw om me te laten vallen (in de achtertuin uiteraard) ; een tip om goed wakker te worden
Kan dat nog op de een of andere "magische" manier veranderen? Of zal ik de slee weer naar zolder brengen?quote:
Ja, geinspireerd door de documentaires die ik weleens zie van de Iceman, dus ik dacht ik probeer het ook even, en het is verbazingwekkend warm als je in je nakie bent terwijl de sneeuw valtquote:Op zaterdag 27 december 2014 10:23 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ongekleed als in helemaal naakt?
Held!
Berg maar weer opquote:Op zaterdag 27 december 2014 10:24 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
[..]
Kan dat nog op de een of andere "magische" manier veranderen? Of zal ik de slee weer naar zolder brengen?
Haha mafkees, maar je heb geen buren met zicht op je tuin?quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:25 schreef TLC het volgende:
[..]
Ja, geinspireerd door de documentaires die ik weleens zie van de Iceman, dus ik dacht ik probeer het ook even, en het is verbazingwekkend warm als je in je nakie bent terwijl de sneeuw valtIk had het veel erger verwacht.
Ze stoppen er maar mee :pquote:Geen treinverkeer in het Zuiden van het land.
Zaterdag 27 December 10:14
Oorzaak
Door meerdere verstoringen kunnen er tot onze spijt op dit moment geen treinen rijden in het zuiden van het land, met name ten zuiden van Utrecht.
Verwachting
Het gaat om de trajecten van en naar Roosendaal, Eindhoven, Den Bosch en Lage Zwaluwe. Stel hier uw reis zo mogelijk uit. Er rijden ook geen treinen tussen Rotterdam en Hoek van Holland. Wij verwachten dat deze situatie in elk geval tot in de loop van de dag duurt. Op dit moment is het helaas niet mogelijk om de reisinformatie up-to-date te houden door de grote drukte op het spoor.
Reisadvies
•Wij doen ons uiterste best om u zo spoedig mogelijk weer actuele informatie te geven. Zodra de reisinformatie betrouwbaar is zullen we dat hier melden. laatste update: 10:15
tja...Ik hebbde hoop opgegrvenquote:Op zaterdag 27 december 2014 10:24 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
[..]
Kan dat nog op de een of andere "magische" manier veranderen? Of zal ik de slee weer naar zolder brengen?
Jawel, maar mijn buren kunnen niet direct in mijn achtertuin kijken, aan zulke dingen denk ik welquote:Op zaterdag 27 december 2014 10:27 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Haha mafkees, maar je heb geen buren met zicht op je tuin?
Ik zou wel raar opkijken als ik net uit bed kom, kijk uit het slaapkamerraam en zie de buurman geheel naakt met 1cm slappe trots achterover in de sneeuw vallen
twitter:OVEindhoven twitterde op zaterdag 27-12-2014 om 10:09:03Hermes.Bus. Eindhoven e.o. Het busvervoer is zojuist gestaakt. De bussen rijden nu naar de garage. Vertragingen liepen op tot 1 uur. reageer retweet
Is het zo erg dan?quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:33 schreef Houtenbeen het volgende:
Naast de NS staakt nu ook Hermes het busvervoertwitter:OVEindhoven twitterde op zaterdag 27-12-2014 om 10:09:03Hermes.Bus. Eindhoven e.o. Het busvervoer is zojuist gestaakt. De bussen rijden nu naar de garage. Vertragingen liepen op tot 1 uur. reageer retweet
Meerdere botsingen al schijnbaar en bussen die vast zitten in de sneeuw.quote:
twitter:NS_online twitterde op zaterdag 27-12-2014 om 10:18:55Let op! Door meerdere verstoringen is er geen treinverkeer mogelijk in het Zuiden van het land. Meer info: http://t.co/axyyfI1se0 reageer retweet
Ze kunnen de drab niet aan?quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:37 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Meerdere botsingen al schijnbaar en bussen die vast zitten in de sneeuw.twitter:NS_online twitterde op zaterdag 27-12-2014 om 10:18:55Let op! Door meerdere verstoringen is er geen treinverkeer mogelijk in het Zuiden van het land. Meer info: http://t.co/axyyfI1se0 reageer retweet
Op de gewone radar hangen hier om 11.05 uur wolken.. ik doe gewoon alsof het sneeuwwolken zijn!quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:27 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
tja...Ik hebbde hoop opgegrven
Juist drab is een ellende.. droge sneeuw is veel prettiger om weg te krijgen. Temperaturen rond 0 zijn echt een hel.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze kunnen de drab niet aan?
Wordt helemaal leuk als er droge sneeuw ligt.
Ben jaloersquote:Op zaterdag 27 december 2014 10:48 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ga het zo zien, onderweg van Zoetermeer naar Loosduinen nu
Komt helemaal nietquote:Op zaterdag 27 december 2014 10:46 schreef GekkePoes het volgende:
Boven Groningen regent het 350 dagen per jaar, alleen als er sneeuw is voorspeld valt er vrijwel geen neerslag.
komt nog, denk ik
Iemand heeft de camera schoongemaakt.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:48 schreef GekkePoes het volgende:
http://webcam.prvgld.nl/n322.html
Zo, ik heb echt het gevoel dat ik in een ander land woon...
quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:53 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Iemand heeft de camera schoongemaakt.
Wow. Hier gewoon regen in Haarlemquote:Op zaterdag 27 december 2014 10:48 schreef GekkePoes het volgende:
http://webcam.prvgld.nl/n322.html
Zo, ik heb echt het gevoel dat ik in een ander land woon...
Zit jij ook in het gatquote:
De gele pekeltrams? Die rijden in het Haagse gebied ja, niet in Leidschendam en delftquote:Op zaterdag 27 december 2014 10:52 schreef Westhoven het volgende:
rijden de strooiGTL's al admiraal, ik wil een plaatje schieten.
Ik kon een glimlach anders niet onderdrukken.quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:10 schreef Klonk het volgende:
[..]
Kom maar eens terug als je echt grappig bent
Ken nog wel een goeie psycholoog die je wil helpenquote:Op zaterdag 27 december 2014 11:14 schreef Storneren het volgende:
[..]
Ik kon een glimlach anders niet onderdrukken.
Heeft het jou ook van je minderwaardigheidscomplex afgeholpen?quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:14 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ken nog wel een goeie psycholoog die je wil helpen
Ach, jij zal nog wel wat krijgen deze winter denk ikquote:Op zaterdag 27 december 2014 11:15 schreef Dven het volgende:
Veel poedersneeuw hier. Blijft niet op straat liggen.
Dat kan. Of juist niet. Winter hier is heerlijk warm of ijskoudquote:Op zaterdag 27 december 2014 11:16 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ach, jij zal nog wel wat krijgen deze winter denk ik
quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:24 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Wat een heisa om een beetje sneeuw. Maandag is het weer weg.
quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:30 schreef Ivy_Mike het volgende:
Hier in de Kop van Noord Holland enkelt regen
Mooi klimaat daar, altijd weer spannendquote:Op zaterdag 27 december 2014 11:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat kan. Of juist niet. Winter hier is heerlijk warm of ijskoudMaar vooralsnog lijkt de winter inderdaad er aan te komen
[ afbeelding ]
Ik vind er nu effe geen reet aanquote:Op zaterdag 27 december 2014 11:31 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Mooi klimaat daar, altijd weer spannend
Wauw. Hier in Utrecht sneeuwt het wel, maar is nog steeds meer natte drab dan echt serieuze sneeuw en de straten zijn ook nog steeds niet echt wit ofzo.quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:28 schreef Landyacht het volgende:
Ok, niet meer leuk nu. Bomen gaan bij bosjes neer en zelfs mn rodondendron ligt plat. Meeste doorgaande wegen afgesloten. Dit had op een doordeweekse dag moeten gebeuren. Kon je lachen.
twitter:NS_online twitterde op zaterdag 27-12-2014 om 11:20:30@whatiisay_lobke We gaan proberen om vanmiddag geleidelijk de treindienst in het Zuiden weer op te starten. Houd http://t.co/LfJCoHYBMV 1/2 reageer retweet
twitter:OVEindhoven twitterde op zaterdag 27-12-2014 om 11:22:35Bus. Eindhoven. Hermes. De bussen staan weer op de juiste plaats. De dienstregeling wordt weer opgestart. Hou rekening mete forse vertraging reageer retweet
Fietsen met dat kind dus.quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:55 schreef TvhN het volgende:
Hier in Groningen geen sneeuw, maar het is nog wel verraderlijk glad op sommige fietspaden.
Straks lekker een Sneeuwkoelkast maken dusquote:Op zaterdag 27 december 2014 11:52 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
26mm neerslag hier, vanaf 5.00 sneeuw en het blijft maar door sneeuwen
Hier is het nu aan het dalen, van 1.6 naar inmiddels 0.9.quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:58 schreef Drassss het volgende:
Afwachten wanneer de temperaturen weer gaan dalen.. dan kan je pas echt gaan lachen..
Precies, dan ga je echt een teringbende krijgen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:59 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Hier is het nu aan het dalen, van 1.6 naar inmiddels 0.9.
Als het nu gaat vriezen dan wordt het spekglad, ik hoop het![]()
bomen die omgaan?quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:58 schreef Crazy-M het volgende:
Tilburg ligt ook vol. Hulpverleners handen vol aan bomen die omgaan. Net ook nog samen met iemand anders een oude man met een scootmobiel op weg geholpen. Zat helemaal vast. Heb al wat foto's zal vanmiddag online gooien. Lijkt hier nu iets minder te gaan sneeuwen.
Straatsenquote:Op zaterdag 27 december 2014 11:59 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Hier is het nu aan het dalen, van 1.6 naar inmiddels 0.9.
Als het nu gaat vriezen dan wordt het spekglad, ik hoop het![]()
Yep, zware vrij natte sneeuw doet takken knappen en zeker in combinatie met de harde wind levert dat wel problemen op.quote:
Koelbox moet misschien wel lukken, maar een koelkast, nee.quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Straks lekker een Sneeuwkoelkast maken dus
Hey, das in de Hoekse Waard of niet?quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:04 schreef Dven het volgende:
Heerlijk was dat
Zag mensen op straat vlak gaan door de dikke ijslaag. Dus maar het idee gekregen om op straat te gaan schaatsen. Mensen zagen me gaan en op een gegeven moment ging de hele straat meedoenS'avonds lampen buiten gezet, iedereen aan de snert en gluhwein. Heerlijk
Een jonge dven
Oud-Beijerlandquote:Op zaterdag 27 december 2014 12:09 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Hey, das in de Hoekse Waard of niet?
Mijn hometown ookquote:
Waar?quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:12 schreef Mutant01 het volgende:
Daar heb ik nog een tijdje gewerkt.
Respect, Zeeheldenwijk hierquote:Op zaterdag 27 december 2014 12:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Mijn hometown ookDe klaagmuur is wel verziekt door die trappen. Oude klaagmuur
Spuioeverwijk. Maar een dijk verschil dusquote:
Laat het maar blijven komenquote:Op zaterdag 27 december 2014 12:12 schreef junkiexp het volgende:
http://www.buienradar.nl/verwachting-3-uur
Blijft hier in het zuidwesten nog tot 15:00 uur sneeuwen en de temps dalen
Nobel werkquote:
http://www.vid.nl/Camera/stream/cam_13quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:15 schreef Bloem84 het volgende:
Hoe zijn de wegen ten zuiden van Rotterdam momenteel?
Dikwijls tweebaans.quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:15 schreef Bloem84 het volgende:
Mooi filmpjequote:Op zaterdag 27 december 2014 12:04 schreef Dven het volgende:
Heerlijk was dat
Zag mensen op straat vlak gaan door de dikke ijslaag. Dus maar het idee gekregen om op straat te gaan schaatsen. Mensen zagen me gaan en op een gegeven moment ging de hele straat meedoenS'avonds lampen buiten gezet, iedereen aan de snert en gluhwein. Heerlijk
Een jonge dven
http://www.vid.nl/Camera/stream/cam_15quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:15 schreef Bloem84 het volgende:
Klopt redelijk. 1 mm regen staat gelijk aan 1 cm sneeuw. Auto's staan nu tot de dorpels in de sneeuw.quote:
Klopt, het sneeuwt genoeg maar te warm.quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dat wat nu hier valt blijft ook gewoon helemaal niet liggen
Ja schiet niet op he, dit is de kant van brabant op toch?quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:30 schreef Drassss het volgende:
File daar op de a27 gaat lekker. Zie wagens in 15 minuten pas 25 meter verderop staan.
Hobbelige ijsbaan...quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:33 schreef Perrin het volgende:
Ben benieuwd hoe de blubber is na een nachtje vorst..
Gaat door en door en doorquote:
Mits genoeg verkeer gewoon een prachtige ijsbaanquote:Op zaterdag 27 december 2014 12:34 schreef bondage het volgende:
[..]
Hobbelige ijsbaan...
Hier in Assen is werkelijk geen mm gevallen.
Klopt, blijft alleen geen fuck liggen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:35 schreef marcel-o het volgende:
[..]
Gaat door en door en door
Maar wel van die kleine korreltjes
Dan wordt het spekgladquote:Op zaterdag 27 december 2014 12:33 schreef Perrin het volgende:
Jazekerquote:Op zaterdag 27 december 2014 12:41 schreef desbarts het volgende:
Heeft iemand eigenlijk een kaartje met de sneeuwhoogtes in nederland?
quote:Safaripark Beekse Bergen gesloten
Vanwege de slechte weersomstandigheden is Safaripark Beekse Bergen
vandaag zaterdag 27 december 2014 gesloten.
Morgen zijn we weer open!
Hoekse Waard. Gereformeerd. Zelfs de dorpen zijn inteeltquote:Op zaterdag 27 december 2014 12:46 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
Lijkt wel Puttershoek
Zwijndrecht
`quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Jazeker
[ afbeelding ]
En iets recenter
[ afbeelding ]
Ik woon gelukkig aan de andere kant van het water.quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Hoekse Waard. Gereformeerd. Zelfs de dorpen zijn inteelt
nee echt?quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:50 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
`
Euhm, das 2013 en februari.....
Ik ookquote:Op zaterdag 27 december 2014 12:50 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
Ik woon gelukkig aan de andere kant van het water.
Dat is een hele broek volquote:
Ik dacht dat het niet zou sneeuwenquote:
Drap =/= sneeuwquote:
Dat siert jequote:Op zaterdag 27 december 2014 13:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Drap =/= sneeuw
En ik was niet die negatieveling, die durft niks meer te zeggen nu
Nogal wiedes in het zonnigste plekje van Nederlandquote:
Dat je wel nog eventjes langskomtquote:
Ja, ik huil tranen van het hoestenquote:Op zaterdag 27 december 2014 13:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Nogal wiedes in het zonnigste plekje van Nederland
Binnen wel lekker nat?
Kun je lekker de wodka buiten zettenquote:
Keertje de whiskey laten staan buiten. Was in de ochtend volledig bevrorenquote:Op zaterdag 27 december 2014 13:07 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Kun je lekker de wodka buiten zetten
Meeste op de Hoeksche Waardquote:
Dat vind ik op de stoepen altijd zo jammer, daar is dan vaak aangelopen sneeuw, en na een week helemaal een ijslaag, maar als er dan weer sneeuw valt kan je de gladde stukken niet zienquote:Op zaterdag 27 december 2014 12:33 schreef Perrin het volgende:
Daar snuiven ze het van de klaagmuur af als ze bij Dingens of Moods zijn geweest.quote:
Lekker op straat schaatsen, niets mis mee.quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:10 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Dat vind ik op de stoepen altijd zo jammer, daar is dan vaak aangelopen sneeuw, en na een week helemaal een ijslaag, maar als er dan weer sneeuw valt kan je de gladde stukken niet zien
quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:10 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Daar snuiven ze het van de klaagmuur af als ze bij Dingens of Moods zijn geweest.
Jij woont in Oost-Rusland of het was slappe pauper whiskey? Volgens mij moet je toch dik over de -20 gaan wil dat bevriezen namelijkquote:Op zaterdag 27 december 2014 13:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Keertje de whiskey laten staan buiten. Was in de ochtend volledig bevroren
Bulgarijequote:Op zaterdag 27 december 2014 13:13 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Jij woont in Oost-Rusland of het was slappe pauper whiskey? Volgens mij moet je toch dik over de -20 gaan wil dat bevriezen namelijk
En daarna ff turkse pizza halen bij de Wiekslagquote:
Ik heb een overenthousiaste buurman die volgens mij elk uur met zijn sneeuwschuiver de halve buurt rondlooptquote:Op zaterdag 27 december 2014 13:10 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Dat vind ik op de stoepen altijd zo jammer, daar is dan vaak aangelopen sneeuw, en na een week helemaal een ijslaag, maar als er dan weer sneeuw valt kan je de gladde stukken niet zien
twitter:MeteoGroupWeer twitterde op zaterdag 27-12-2014 om 13:09:09#Sneeuwverwachting vanmiddag/vanavond. De rode lijnen geven aan wanneer het droog wordt. Er valt nog 0-3 cm sneeuw http://t.co/GewbOgcw1E reageer retweet
Ik had ooit een buurman die had een benzine grasmaaier met een schuivertje ervoorquote:Op zaterdag 27 december 2014 13:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik heb een overenthousiaste buurman die volgens mij elk uur met zijn sneeuwschuiver de halve buurt rondloopt
Ik werkte op dat moment in Zweeds Lapland. Waren op survivaltocht met sledehonden en waren aan het overnachten onder de sterrenhemel met -45quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:13 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Jij woont in Oost-Rusland of het was slappe pauper whiskey? Volgens mij moet je toch dik over de -20 gaan wil dat bevriezen namelijk
Mooi land. Soms een beetje koud in de winter. Maar soms ook warm.quote:
De wiekslag?quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:14 schreef junkiexp het volgende:
[..]
En daarna ff turkse pizza halen bij de Wiekslag
quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:16 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik had ooit een buurman die had een benzine grasmaaier met een schuivertje ervoor
Oke, dan is het wel te begrijpen jaquote:Op zaterdag 27 december 2014 13:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik werkte op dat moment in Zweeds Lapland. Waren op survivaltocht met sledehonden en waren aan het overnachten onder de sterrenhemel met -45
quote:Albert Heijn XL in Tilburg met spoed ontruimd door inzakken dak
TILBURG – De Albert Heijn XL in Tilburg is zaterdagmiddag net voor 13:00 uur met spoed ontruimd door de brandweer. Het dak is op verschillende plaatsen ingezakt, als gevolg van de hevige sneeuwval.
Alle bezoekers en werknemers die in de Albert Heijn te vinden waren, zijn naar buiten gestuurd.
Hulpdiensten, waaronder de brandweer en politie, zijn aanwezig.
Iets van -28 is het absolute minimum ja. Maar dat zijn wel heel bijzondere omstandigheden.quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:19 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Oke, dan is het wel te begrijpen jaIn Nederland wordt het nooit zo koud, die -22 in 2012 was één van de koudste volgens mij. Maar als het heel de dag door blijft sneeuwen en vannacht helder wordt krijg je wel weer zo'n zelfde scenario.
quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:17 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een onkruidbrander, zal het ook wel mee lukken
Brr... Maar raar dat het daar zo koud kan zijn joh, heeft dat te maken met de ligging t.o.v. de Zwarte Zee aan de ene kant en bergen aan de andere?quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Iets van -28 is het absolute minimum ja. Maar dat zijn wel heel bijzondere omstandigheden.
Koudste wat ik hier heb meegemaakt is -17 ofzo. Dat ga ik de komende dagen meermaals minstens evenaren![]()
officieuze minimum ligt op -39. Bizar dat het zo zuidelijk zo koud kan worden. Lig verdomme op een lijn met St. Tropez
Nicequote:
Denk meer omdat de koude vanuit Rusland goed binnen kan stromen over de laaglanden in Oekraine, Roemenie en Noord-Bulgarije.quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:24 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Brr... Maar raar dat het daar zo koud kan zijn joh, heeft dat te maken met de ligging t.o.v. de Zwarte Zee aan de ene kant en bergen aan de andere?
85 graden verschilquote:Op zaterdag 27 december 2014 13:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Denk meer omdat de koude vanuit Rusland goed binnen kan stromen over de laaglanden in Oekraine, Roemenie en Noord-Bulgarije.
Ik zit een KM of 20 ten noorden van het Balkangebergte die het land in twee delen splijt. Ten zuiden daarvan is het in de winter dikwijls een stuk warmer. Bijna Mediterraans. Maar de verschillen zijn inderdaad bizar groot, zeker in deze stad. Laagste minimum dus -39 en hoogste maximum is 45. 85 graden verschil
Niet zo gek hoor, toen ik vannacht naar huis toe reed ging ik ook met stromende regen weg, een paar minuten later was het opeens natte sneeuwquote:Op zaterdag 27 december 2014 13:35 schreef Infection het volgende:
Die sneeuwradar van buienradar klopt ook voor geen meter. Gebieden die binnen enkele minuten veranderen van natte sneeuw naar normale sneeuw.
Dat zijn landklimaattaferelen jaquote:Op zaterdag 27 december 2014 13:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
85 graden verschilFebruari 2012 had ook best een snelle schommeling in korte tijd, was het het ene moment nog -23, een week of 3 later alweer bijna 14
http://www.knmi.nl/klimat(...)ten/maand/feb12.html
Arme leeuwenquote:Op zaterdag 27 december 2014 13:38 schreef Crazy-M het volgende:
Tilburg vanmorgen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dat is ongeveer kleine 4 uur geleden, nog steeds aan het sneeuwen.
Beekse bergen is vandaag zelfs gesloten. De takken boven de auto en wandelroute zorgen voor te gevaarlijke situaties
Hier waait het te hard om in de bomen te blijven liggenquote:
quote:Winter Efteling sluit eerder door winterweer, gedeelte park afgesloten
KAATSHEUVEL - Een deel van de Winter Efteling is zaterdag afgesloten vanwege de zware sneeuwval. "Dat hebben we vooral gedaan uit veiligheidsoverwegingen'', zegt een woordvoerster van het pretpark. Er zijn in ieder geval nog vijf grote binnenattracties open.
Door de sneeuw zijn veel paden onbegaanbaar geworden. Ook ligt er veel sneeuw op de bomen in het Sprookjesbos en daken van verschillende gebouwtjes, en 'we willen niet dat iemand dat op zijn hoofd krijgt'. Het pretpark is bezig de paden sneeuwvrij te maken, maar doordat het blijft sneeuwen is dat lastig.
Nog vijf attracties open
Zeker vijf grote binnenattracties zijn nog wel open: Vogel Rok, Carnaval Festival, Villa Volta, Droomvlucht en PandaDroom.
De Winter Efteling gaat zaterdag om 18.00 dicht, twee uur eerder dan normaal. "Wie vandaag nog zou willen komen, raden we aan op een andere dag terug te komen'', aldus de woordvoerster. De verwachting is dat het park zondag weer gewoon opengaat.
Ga dan in een normaal land wonen, met je toendraklimaatquote:Op zaterdag 27 december 2014 13:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat zijn landklimaattaferelen ja
Bizar wat een beetje wind kan veroorzaken. Hier afgelopen januari hadden we hetzelfde. Eind januari 25.8 graden, 5 dagen later -14 overdag
En afgelopen oktober ook.
[ afbeelding ]
Van nazomer naar een halve meter sneeuw in 3 dagen tijd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze week eigenlijk hetzelfde effect. Met kerst heb ik een BBQ gehad. Temperaturen van 22 graden. Over een paar nachten is tegen de -20
Winterefteling en dan jezelf sluiten omdat winterquote:Op zaterdag 27 december 2014 13:41 schreef Houtenbeen het volgende:
Niet alleen de Beekse Bergen, ook de Efteling.
[..]
Valt best mee met toendraklimaat. Van maart tot en met november is het vaak zalig weer en ruim boven de 20 graden. Soms zelfs in de winter zelf. In de zomer gaan de jassen aan als het onder de 25 graden komtquote:Op zaterdag 27 december 2014 13:41 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ga dan in een normaal land wonen, met je toendraklimaat
Komt wel erg dichtbij zoquote:Op zaterdag 27 december 2014 13:42 schreef Crazy-M het volgende:
En nu ook de ALbert heijn XL in tilburg:
http://www.omroepbrabant.(...)winkel+ontruimd.aspx
In vught was er ook al een ijsbaan die gesloten moest worden.
We hebben hetzelfde weerquote:Op zaterdag 27 december 2014 13:42 schreef dick_laurent het volgende:
Pfff hier blijft het maar doorsneeuwen, of ja nat doorsneeuwen. Maar nog steeds blijft er zo goed als niks liggen.
Van mij mag t weer droog worden... dit wordt toch niks.
quote:
The ironyquote:Op zaterdag 27 december 2014 13:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Winterefteling en dan jezelf sluiten omdat winter
Ach ik hou wel van kou, als het maar sneeuwt of zonnig isquote:Op zaterdag 27 december 2014 13:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Valt best mee met toendraklimaat. Van maart tot en met november is het vaak zalig weer en ruim boven de 20 graden. Soms zelfs in de winter zelf. In de zomer gaan de jassen aan als het onder de 25 graden komt
voor jou nietquote:
Extreme kouquote:Op zaterdag 27 december 2014 13:45 schreef LTVDK het volgende:
[..]
The irony
[..]
Ach ik hou wel van kou, als het maar sneeuwt of zonnig is
(Ik loop gewoon op teenslippers door de tuin heen)
Hier ook sneeuw hoorquote:Op zaterdag 27 december 2014 13:45 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
voor jou niethier wel
Alleen de doorgaande wegen zijn redelijk begaanbaar. Had om 12:00 tuinpad schoongemaakt, kan nu weer opnieuw beginnen
En dan gaf de auto ook al aan dat het al begon te vriezen
En een thermometer heeft niet voor niets getallen erop staan onder 0 en boven de 30 .quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Extreme kouNet als hitte trouwens
Niets zo geil als de thermometer zeer ver naar boven of beneden te zien lopen
twitter:omroepbrabant twitterde op zaterdag 27-12-2014 om 13:17:32Dak Albert Heijn XL in Tilburg ingezakt, winkel ontruimd http://t.co/i2OR2LqqiY reageer retweet
twitter:omroepbrabant twitterde op zaterdag 27-12-2014 om 13:43:16Het dak van de naastgelegen C&A is vanwege de hevige sneeuwval ook deels ingezakt. Ruim 100 mensen zijn geëvacueerd. http://t.co/EJfORQgaS3 reageer retweet
twitter:omroepbrabant twitterde op zaterdag 27-12-2014 om 13:46:06Er is GRIP 1 afgekondigd door inzakken dak AH XL. Dat betekent dat er sprake is van een 'gevaarlijke situatie'. http://t.co/i2OR2LqqiY reageer retweet
Temperaturen tussen de 0 en 30 graden moeten eigenlijk verboden wordenquote:Op zaterdag 27 december 2014 13:47 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
En een thermometer heeft niet voor niets getallen erop staan onder 0 en boven de 30 .
Wow. Lijkt alsof ze geen grip meer hebben op de situatiequote:Op zaterdag 27 december 2014 13:47 schreef ZaZoe het volgende:
twitter:omroepbrabant twitterde op zaterdag 27-12-2014 om 13:17:32Dak Albert Heijn XL in Tilburg ingezakt, winkel ontruimd http://t.co/i2OR2LqqiY reageer retweet
twitter:omroepbrabant twitterde op zaterdag 27-12-2014 om 13:43:16Het dak van de naastgelegen C&A is vanwege de hevige sneeuwval ook deels ingezakt. Ruim 100 mensen zijn geëvacueerd. http://t.co/EJfORQgaS3 reageer retweet
twitter:omroepbrabant twitterde op zaterdag 27-12-2014 om 13:46:06Er is GRIP 1 afgekondigd door inzakken dak AH XL. Dat betekent dat er sprake is van een 'gevaarlijke situatie'. http://t.co/i2OR2LqqiY reageer retweet
mja is 1 grote winkelpand, kleine winkelcentrum als het ware. Dus als het gaat, gaan er meer meequote:Op zaterdag 27 december 2014 13:47 schreef ZaZoe het volgende:
Dat had ik dus een paar jaar geleden (jaja, weer die "horrorwinter van 2012"), moest ik bij mijn bijbaan 's avonds buiten werken om sneeuw te ruimen en bepaalde zaken ijsvrij houden. Had helemaal niet door dat het zo koud was. Stap ik daarna in de auto is het opeens -13 en op de weg terug de temperatuur steeds verder zien zakken (want vanuit stad door de polders) naar -18quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Extreme kouNet als hitte trouwens
Niets zo geil als de thermometer zeer ver naar boven of beneden te zien lopen
Kan je daar dag en nacht in?quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Water komt van een natuurlijke hot spring. Hij overleeft het wel
Een GRIP situatie om wat sneeuwquote:Op zaterdag 27 december 2014 13:47 schreef ZaZoe het volgende:
eeh lees even goed ... niet vanwege de sneeuw, maar vanwege een winkelcentrum die ontruimd wordt omdat een dak instort ... even goed lezen alvorens zo te reagerenquote:
Heerlijk om de stad uit te gaan en de temperatuur te zien droppen jaquote:Op zaterdag 27 december 2014 13:49 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat had ik dus een paar jaar geleden (jaja, weer die "horrorwinter van 2012"), moest ik bij mijn bijbaan 's avonds buiten werken om sneeuw te ruimen en bepaalde zaken ijsvrij houden. Had helemaal niet door dat het zo koud was. Stap ik daarna in de auto is het opeens -13 en op de weg terug de temperatuur steeds verder zien zakken (want vanuit stad door de polders) naar -18
En dat dak stort niet in vanwege de sneeuw?quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:51 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
eeh lees even goed ... niet vanwege de sneeuw, maar vanwege een winkelcentrum die ontruimd wordt omdat een dak instort ... even goed lezen alvorens zo te reageren
Water is volgens mij rond de 30 graden. En ja. Dag en nachtquote:Op zaterdag 27 december 2014 13:49 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Kan je daar dag en nacht in?
En welke temp gemiddeld dat water?
Extremen zijn altijd tof ja, stond toen bijna te juichen om elke graad dat het kouder werdquote:Op zaterdag 27 december 2014 13:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Heerlijk om de stad uit te gaan en de temperatuur te zien droppen ja
Extreem lage temperaturen hebben iets. Alsof ze een oergevoel ontwaken ofzo
deels, de totale oorzaak zal zijn de druk van de sneeuw en het niet goed weg kunnen laten gaan van de sneeuw door de constructiequote:Op zaterdag 27 december 2014 13:52 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En dat dak stort niet in vanwege de sneeuw?
Herkenbaarquote:Op zaterdag 27 december 2014 13:52 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Extremen zijn altijd tof ja, stond toen bijna te juichen om elke graad dat het kouder werd
Sow dat is gaaf, leuk om een paar nachtelijk uurtjes met een dronken Bulgaarse chick in te vertoeven!quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Water is volgens mij rond de 30 graden. En ja. Dag en nachtHot springs zijn awesome
Apen in Japan kunnen er over meepraten
Klinkt niet verkeerd neequote:Op zaterdag 27 december 2014 13:56 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Sow dat is gaaf, leuk om een paar nachtelijk uurtjes met een dronken Bulgaarse chick in te vertoeven!
Toen wij in de winterefteling waren (2 jaar terug) sneeuwde het ook flink. De paadjes in Bosrijk (bungalowpark) waren spekglad. Gelukkig hebben ze het park toen niet gesloten.quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Winterefteling en dan jezelf sluiten omdat winter
twitter:Roberkanook twitterde op zaterdag 27-12-2014 om 12:17:36@omroepbrabant ijsbaan dak ingestort van #efteling http://t.co/ISDIUDSS3h reageer retweet
Ook herkenbaarquote:Op zaterdag 27 december 2014 13:54 schreef Dven het volgende:
[..]
HerkenbaarHeb tijdens een bijzonder koude nacht in ongeveer 2010 elke tien minuten een printscreentje gemaakt van de actuele temperaturen en daarna omgezet naar een gifje
Helaas verloren mettertijd
Dat soort dingen moeten eigenlijk standaard dagelijks gemaakt worden door het knmi.
Statistiekengeilenquote:Op zaterdag 27 december 2014 14:06 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ook herkenbaarvolgens mij heb ik ook nog van die kaartjes met donkerpaarse vlekken erin
Op een gegeven moment waren de kleuren zelfs op!quote:Op zaterdag 27 december 2014 14:06 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ook herkenbaarvolgens mij heb ik ook nog van die kaartjes met donkerpaarse vlekken erin
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |