Pffff. Hou toch op man, dat doe ik ook. Ik zei toch dat ik een vrachtwagen inhaalde, alleen daarvoor ging ik ff naar links. Jij blijft zeker altijd rechts en dan 80 rijden achter een vrachtwagen.quote:Op zondag 4 januari 2015 18:34 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ook op een rustige zonnige zondagmiddag moet je zoveel mogelijk rechts houden.
Dan ben jij toch degene die fout is? Kan me voorstellen dat ze je inhalen. Je gaat een vrachtwagen natuurlijk niet onder de maximumsnelheid inhalen. Dan moet je juist ff extra bijgassen. Is je dat nooit geleerd? Maar hoe was de situatie dan. Jij haalde een vrachtwagen links van je in of zo? Hoe kan anders iemand je op rechts inhalen?quote:Op zondag 4 januari 2015 18:28 schreef dick_laurent het volgende:
Pfff zélfs op een rustige zonnige zondagmiddag vinden mensen het alsnog nodig om je rechts in te halen en levensgevaarlijk af te snijden terwijl je bezig bent een vrachtwagen in te halen (en nee ik reed niet belachelijk langzaam, ongeveer 115 waar je 120 mocht)
Echt, wat een ongeloofelijke k*tmongolen heb je in dit land. Gewoon compleet onnodige idiote aso acties uithalen puur omdat je het iq van een pakje boter hebt![]()
![]()
Sorry, zo bedoelde ik het niet. Maar zeker als het rustig is en je onder de vmax rijdt (115 teller is 105 echte kilometers) dan kan het irritant zijn als je hem te vroeg naar links duwt. Kerel die jou inhaalde is zeker een achterlijke idioot daar niet van, maar jij gaf hem wel de mogelijkheid rechts in te halen.quote:Op zondag 4 januari 2015 18:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Pffff. Hou toch op man, dat doe ik ook. Ik zei toch dat ik een vrachtwagen inhaalde, alleen daarvoor ging ik ff naar links. Jij blijft zeker altijd rechts en dan 80 rijden achter een vrachtwagen.
Als je rechts kan inhalen doet de ander iets fout. Zo simpel is het.quote:Op zondag 4 januari 2015 18:54 schreef opgebaarde het volgende:
Och ook in deze situatie wordt het rechts inhalen weer eens goed gepraat
Gast, het merendeel van de nerds in dit topic is het nu met jou eens. Je kiest de verkeerde kant, oen. Je zou het met mij eens moeten zijnquote:Op zondag 4 januari 2015 18:57 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Als je rechts kan inhalen doet de ander iets fout. Zo simpel is het.
Als je rechts inhaalt betekend dat immers dat er iemand anders links rijdt terwijl er rechts ruimte is.
Dat geld ook voor heel ver van te voren naar de linkerbaan gaan enzo.
quote:Op zondag 4 januari 2015 18:57 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Als je rechts kan inhalen doet de ander iets fout. Zo simpel is het.
Als je rechts inhaalt betekend dat immers dat er iemand anders links rijdt terwijl er rechts ruimte is.
Dat geld ook voor heel ver van te voren naar de linkerbaan gaan enzo.
Oh please. Als jij de ruimte laat dat iemand je rechts inhaalt doe je gewoon iets verkeerd. Het is helemaal niet nodig ver van te voren naar de linkerbaan te gaan om een vrachtwagen in te halen. Dan hou je iedereen op. Beter pas je je eigen snelheid aan aan het verkeer op de linkerbaan en hinder je niemand...quote:
Dit dus idd. Ff bijgassen en je aanpassen naar het verkeer waarbij je invoegt.quote:Op zondag 4 januari 2015 18:41 schreef Samson het volgende:
[..]
Dan ben jij toch degene die fout is? Kan me voorstellen dat ze je inhalen. Je gaat een vrachtwagen natuurlijk niet onder de maximumsnelheid inhalen. Dan moet je juist ff extra bijgassen. Is je dat nooit geleerd? Maar hoe was de situatie dan. Jij haalde een vrachtwagen links van je in of zo? Hoe kan anders iemand je op rechts inhalen?
Dit inderdaadquote:Op zondag 4 januari 2015 19:17 schreef opgebaarde het volgende:
Prima plan, als je rechts in kan halen, doen! Is de schuld van de persoon die je gaat inhalen. Top idee, zal elke debiel die kan nadenken begrijpen en accepteren, vooral een rechter
quote:Op dinsdag 30 december 2014 15:45 schreef NieuweNier het volgende:
Ook weer een keertje in slaap gevallen in de auto. Gelukkig wordt ik altijd snel wakker. Maar toch een beetje minder. Het gebeurd me ook idioot vaak. Zonder overdrijven denk ik dat ik meer dan 20 keer in slaap ben gevallen in de auto. Soms 5 keer in een rit. Van die microsleeps. Dat kan niet goed blijven gaan
Hij was toch bezig met een inhaalactie. Alhoewel dan vraag ik me af hoe je rechts ingehaald kan worden...quote:Op zondag 4 januari 2015 18:34 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ook op een rustige zonnige zondagmiddag moet je zoveel mogelijk rechts houden.
quote:Op woensdag 17 december 2014 13:13 schreef liebherr-machinist het volgende:
helaas liggen er een heleboel mensen op het kerkhof die gezegd hebben ik heb voorang dus rij ik door.......
Check mn tekening dan johquote:Op zondag 4 januari 2015 19:23 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Hij was toch bezig met een inhaalactie. Alhoewel dan vraag ik me af hoe je rechts ingehaald kan worden...
Zit Dick_laurent nu verhalen te verzinnen?
Vraag me dan af wat "onnodig" vroeg is volgens mensen, want ik ga (voor mijn gevoel, kan dus dat anderen dit anders zien) niet overdreven vroeg naar links om n vrachtwagen in te halen. Zo ook vandaag niet. Meestal zo'n meter of 50/60 van tevoren. Ik vind het nogal gevaarlijk om de vw te naderen op zo'n drie meter en dan scherp als een malle naar links te sturen om zodoende nog maar rakelings langs de vw te gaan.quote:Op zondag 4 januari 2015 19:24 schreef Chai het volgende:
Maar als je onnodig vroeg naar links gaat dan is het veiliger om er rekening mee te houden dat iemand daar de kans ziet om jou rechts in te halen. Dan kan je wel lekker in je recht staan, maar
[..]
Zodra je dichter dan de 2-3 seconden op je voorligger komt.quote:Op zondag 4 januari 2015 19:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vraag me dan af wat "onnodig" vroeg is volgens mensen, want ik ga (voor mijn gevoel, kan dus dat anderen dit anders zien) niet overdreven vroeg naar links om n vrachtwagen in te halen. Zo ook vandaag niet. Meestal zo'n meter of 50/60 van tevoren. Ik vind het nogal gevaarlijk om de vw te naderen op zo'n drie meter en dan scherp als een malle naar links te sturen om zodoende nog maar rakelings langs de vw te gaan.
Maar dan kan ik wel zeggen dat ik niet te vroeg naar links ging!
Geef mij juist maar het Amerikaanse systeem. Is het je niet opgevallen dat iedereen daar veel relaxter rijdt en ook veel meer afstand houdt dan in Nederland? Dat is de grootste oorzaak van alle ongelukken hier, het feit dat iedereen veel te dicht op elkaar rijdt...En dan idd heerlijk dat "keep lane" concept. Dat werkt toch juist uitstekend?quote:Op zondag 4 januari 2015 19:37 schreef Viezze het volgende:
Ik was er natuurlijk niet bij, maar als ik de schets zo zie is het gewoon een gevaarlijke actie (van die "aso"). Ja, het is inderdaad netter als je even doorgast bij het inhalen bla bla, maar het is vandaag de dag gewoon zo dat niet iedereen meer 120-130 wil rijden, zelfs niet bij het inhalen. Even voet van het gas, en opgelost.
Ik moet zeggen dat ik na een paar maanden Amerika blij ben met ons systeem. Het klinkt misschien fijn dat je aan alle kanten in kan halen, maar het is veel vermoeiender om te rijden en je moet constant over je schouder kijken omdat ze van alle kanten aan komen. Dan maar even op de linkerbaan hangen omdat er weer iemand 100 rijdt.
Mwah, in theorie wel maar in de praktijk niet. Bovendien is de Nederlandse cultuur er helemaal niet op ingesteld én hebben we hier elke 50 meter een in/uitvoegstrook, wat voor keep your lane averechts werkt.quote:Op zondag 4 januari 2015 20:17 schreef Samson het volgende:
[..]
Geef mij juist maar het Amerikaanse systeem. Is het je niet opgevallen dat iedereen daar veel relaxter rijdt en ook veel meer afstand houdt dan in Nederland? Dat is de grootste oorzaak van alle ongelukken hier, het feit dat iedereen veel te dicht op elkaar rijdt...En dan idd heerlijk dat "keep lane" concept. Dat werkt toch juist uitstekend?
Die auto, die jou rechts inhaalde, die reed toch al lange tijd achter jou op de rechterbaan, toch?quote:Op zondag 4 januari 2015 19:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vraag me dan af wat "onnodig" vroeg is volgens mensen, want ik ga (voor mijn gevoel, kan dus dat anderen dit anders zien) niet overdreven vroeg naar links om n vrachtwagen in te halen. Zo ook vandaag niet. Meestal zo'n meter of 50/60 van tevoren. Ik vind het nogal gevaarlijk om de vw te naderen op zo'n drie meter en dan scherp als een malle naar links te sturen om zodoende nog maar rakelings langs de vw te gaan.
Maar dan kan ik wel zeggen dat ik niet te vroeg naar links ging!
Dat het daar rustiger rijdt, is geen gevolg van de 'keep your lane' principe. Wel is de Amerikaan in alles een stuk kalmer dan de Europeaan, blijf voor de grap eens stil staan als het verkeerslicht op groen springtquote:Op zondag 4 januari 2015 20:17 schreef Samson het volgende:
[..]
Geef mij juist maar het Amerikaanse systeem. Is het je niet opgevallen dat iedereen daar veel relaxter rijdt en ook veel meer afstand houdt dan in Nederland? Dat is de grootste oorzaak van alle ongelukken hier, het feit dat iedereen veel te dicht op elkaar rijdt...En dan idd heerlijk dat "keep lane" concept. Dat werkt toch juist uitstekend?
Relaxter wil ik het niet direct noemen. Kleven gebeurt bijna niet, omdat ze je aan elke kant voorbij kunnen schieten. Maar de rechterstrook is vaak helemaal leeg omdat ze geen invoegstroken kennen en iedereen dus direct de snelweg op knalt. Maximumsnelheid ligt een stukje lager, maar er is dan weer bijna geen controle dus je kan gerust harder rijden.quote:Op zondag 4 januari 2015 20:17 schreef Samson het volgende:
[..]
Dat hangt er ook maar net vanaf waar in Amerika je bent.quote:Op zondag 4 januari 2015 20:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat het daar rustiger rijdt, is geen gevolg van de 'keep your lane' principe. Wel is de Amerikaan in alles een stuk kalmer dan de Europeaan, blijf voor de grap eens stil staan als het verkeerslicht op groen springt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |