abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149346078
Omdat dat veel meer moeite is.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_149346092
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:48 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Dat vind ik ook inderdaad.

Maar met die onthoofdingsfilmpjes heb ik simpelwegte weinig filmkennis om met 100% zekerheid te zeggen of het echt of onecht is. Als het onecht is, roept het wel gelijk een stuk meer vragen op. Want die gasten zijn tot dit in staat, dus waarom het dan faken?
Het zou een PSYOP kunnen zijn van bijvoorbeeld de CIA of een samenwerkingsverband tussen diverse westerse geheime diensten om het westerse volk klaar te stomen voor een nieuwe full blown golfoorlog.

Ik noem maar wat :)

Edit: Als ze een willekeurige gematigde Khalid onthoofden, doet dat ons minder dan een westerse burger en halen we onze schouders op. Nu riep het merendeel na de onthoofding van Foley al om zware interventie. Wilders schoot bijvoorbeeld ook omhoog in de peilingen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2015 23:56:39 ]
pi_149346150
Kalinhos, ik herken je reactie. Het is geboren uit een gevoel van "het moet wel echt zijn". "Waarom zouden ze zoiets faken?". En direct erachter die zelfgestelde vraag beantwoorden, en gelijk in de richting van "ik ben gek, het ligt aan mij".

Een heel natuurlijke reactie die ik zelf ook meermalen heb gevoeld.

Dat heeft me geleerd om juist niet te groot te denken op basis van alleen 1 ding.

Wij kunnen simpelweg niet weten hoe het waarom is. We missen informatie, we kennen de mensen niet en we krijgen desinformatie binnen.

De neiging om je eigen observaties te debunken lijkt me een goeie kritische houding, maar het moet m.i. niet leiden tot het jezelf afsluiten als een soort veiligheidsmechanisme.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:56:06 #229
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_149346172
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:52 schreef kalinhos het volgende:
Omdat dat veel meer moeite is.
Daar kan ik in komen. Wellicht spelen daar andere dingen een rol bij.
Blijkbaar vonden de makers het wel belangrijk dat het vrij 'Hollywood' overkomt.
En dat is toch wat 'wij' allemaal goed kennen, dus wie zal 't zeggen.
wooblabalurg
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:56:50 #230
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149346185
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:43 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het belachelijke aan die video's vind ik voornamelijk dat het telkens op een theatrale manier als een soort chantagemiddel tegen het westen wordt ingezet. Eerst dreigen en het dan vervolgens doen. Wat zou IS nou voor baat daarbij hebben? Het is mij allemaal een beetje te theatraal en op het westerse volk gericht, met als uitschieter de cheesy Jihadi John. Wat een act.. "YOU OBAMA...." :')

Nogal Hollywood esque met bad guys en zo.

Maar goed... kan goed zijn dat IS gewoon een slechte smaak heeft, getuige ook die gore baarden en soepjurken van ze.
Het is toch ook vreemd dat er wel 10.000.000 dollar op het hoofd van cheesy Jihadi John wordt gezet maar ze geen cent uitgeven in onderhandelingen over gijzelaars. Oké dat geld gaat naar IS.
Maar zou misschien toch enigszins kunnen helpen in een eventuele diplomatieke oplossing voor het conflict met IS. Dat Hollywood sausje blijf ik ook vreemd vinden.
Dat dreigen en actie ondernemen heeft weinig zin lijkt me, dat stopt de NAVO of VS in ieder geval niet.
Het lijkt meer op propaganda om de steun van de burgers te krijgen en de haat jegens Moslims aan te wakkeren.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_149346195
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:46 schreef Izzy73 het volgende:

Het nu en ieders persoonlijke ontwikkeling en groei is belangrijker dan het nieuws analyseren.
juist, dat is het belangrijkste. de rest is afleiding
neem het (whatever) nieuws wat je hoort ziet of leest ter kennisgeving aan.
laat je niet beïnvloeden door je emoties van die shit. dat is de kunst
pi_149346229
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:55 schreef El_Matador het volgende:
Kalinhos, ik herken je reactie. Het is geboren uit een gevoel van "het moet wel echt zijn". "Waarom zouden ze zoiets faken?". En direct erachter die zelfgestelde vraag beantwoorden, en gelijk in de richting van "ik ben gek, het ligt aan mij".

Een heel natuurlijke reactie die ik zelf ook meermalen heb gevoeld.

Dat heeft me geleerd om juist niet te groot te denken op basis van alleen 1 ding.

Wij kunnen simpelweg niet weten hoe het waarom is. We missen informatie, we kennen de mensen niet en we krijgen desinformatie binnen.

De neiging om je eigen observaties te debunken lijkt me een goeie kritische houding, maar het moet m.i. niet leiden tot het jezelf afsluiten als een soort veiligheidsmechanisme.
Maar je doet niet anders. "De video van Foley bleek nep te zijn" weet je nog? Omdat jij, nou ja, de reactie van 2 ouders die hun kind vermoord hebben zien woorden niet vond passen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_149346263
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:56 schreef Izzy73 het volgende:
Het lijkt meer op propaganda om de steun van de burgers te krijgen en de haat jegens Moslims aan te wakkeren.
Dit denk ik ook.

En laten we wel wezen; het werkt. Ik weet niet of je het NWS-topic gevolgd hebt, maar daarin zit men vanaf de zolderkamer de meest gruwelijke "represailles" te bedenken.

Ook de volledige verblinde woede jegens moslims (die werkelijk NIETS met die Hebdo-"aanslagen" te maken hebben) was enorm sterk vorige maand. Best angstaanjagend om die massapsychologie en ophitsing live te zien.

Zelfs bij mensen die ik voorheen nog wel als kritische, inhoudelijke denkers zag.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149346328
quote:

[..]

Trying to tip the boat.
wooblabalurg
pi_149346343
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:43 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het belachelijke aan die video's vind ik voornamelijk dat het telkens op een theatrale manier als een soort chantagemiddel tegen het westen wordt ingezet. Eerst dreigen en het dan vervolgens doen. Wat zou IS nou voor baat daarbij hebben? Het is mij allemaal een beetje te theatraal en op het westerse volk gericht, met als uitschieter de cheesy Jihadi John. Wat een act.. "YOU OBAMA...." :')

Nogal Hollywood esque met bad guys en zo.

Maar goed... kan goed zijn dat IS gewoon een slechte smaak heeft, getuige ook die gore baarden en soepjurken van ze.
Yeah you Obama!- and your bumchum Cameron! We're coming to get you1And your friends in Amsterdam and Paris,where we,the Radicalised Islamist Freedom fighters of the Earth (and moon ;) )
will have a great xtc fuelled sex party! And then we'll go and watch football in the pub and go and have soemthing nice to eat. So watxh out! The IS is coming to party at a town near you!
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  woensdag 4 februari 2015 @ 00:03:39 #236
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149346357
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dit denk ik ook.

En laten we wel wezen; het werkt. Ik weet niet of je het NWS-topic gevolgd hebt, maar daarin zit men vanaf de zolderkamer de meest gruwelijke "represailles" te bedenken.

Ook de volledige verblinde woede jegens moslims (die werkelijk NIETS met die Hebdo-"aanslagen" te maken hebben) was enorm sterk vorige maand. Best angstaanjagend om die massapsychologie en ophitsing live te zien.

Zelfs bij mensen die ik voorheen nog wel als kritische, inhoudelijke denkers zag.
Yup, ik kijk regelmatig op NWS en ook de FP. En ben het helemaal met je eens het is angstaanjagend, ook de opkomst van Pegida doet daar nog een flinke schep bovenop.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_149346367
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:58 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Maar je doet niet anders. "De video van Foley bleek nep te zijn" weet je nog? Omdat jij, nou ja, de reactie van 2 ouders die hun kind vermoord hebben zien woorden niet vond passen.
Ik heb de video van Foley niet nep genoemd, ik heb gesteld dat die "ouders" acteurs leken.

En niet om "een reactie", maar om hun hele houding, hoe het gefilmd werd (de ene persoon verscholen achter de andere), de neptranen, etc.

Zoals ik dus zeg; fake foto's (die Japanners), fake ouders (vermoedelijk) en deze gelikte commercial doen nou niet echt denken dat "IS de bloeddorstige terroristische organisatie is".

Wat ze verder doen en wat vastgelegd is op amateurbeelden die wel degelijk echt lijken, kan ik niet beoordelen en ik voel niet de behoefte nu naar Syrie of Irak af te reizen, maar het helpt allemaal nou niet echt mee om "IS" serieus te nemen.

Wat ik bedoel met niet te groot denken is dat ik geen vastomlijnd verhaal kan, wil of ga maken "hoe het dan wel zit".

Dat is ook niet onze "taak".

Zoals ik in het complottentopic schreef; het feit dat je God als verklaring afwijst, wil niet zeggen dat je een briljant kwantumfysicus moet zijn om de hele Big Bang tot in de puntjes te verklaren.

woensdag 4 februari 2015 @ 00:06:13 #238
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149346415
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:57 schreef badass-san het volgende:

[..]

juist, dat is het belangrijkste. de rest is afleiding
neem het (whatever) nieuws wat je hoort ziet of leest ter kennisgeving aan.
laat je niet beïnvloeden door je emoties van die shit. dat is de kunst
Ja, ik heb amper nog tijd om te mediteren O-)
pi_149346433
quote:

[..]

Het is toch ook vreemd dat er wel 10.000.000 dollar op het hoofd van cheesy Jihadi John wordt gezet maar ze geen cent uitgeven in onderhandelingen over gijzelaars. Oké dat geld gaat naar IS.
Maar zou misschien toch enigszins kunnen helpen in een eventuele diplomatieke oplossing voor het conflict met IS. Dat Hollywood sausje blijf ik ook vreemd vinden.
Dat dreigen en actie ondernemen heeft weinig zin lijkt me, dat stopt de NAVO of VS in ieder geval niet.
Eens, maar met gijzelnemers wordt niet onderhandeld.. aldus het westen.

En ja... propaganda met als doel de publieke opinie te beïnvloeden inderdaad. Wat het uiteindelijke doel is kunnen we naar gissen. Wellicht een clash of civilisations?

Maar goed...genoeg speculaas. Ik ga slapen. Good night allen! :*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2015 00:10:03 ]
pi_149346471
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dit denk ik ook.

Jij veroordeelt de woede die mensen hebben naar moslims na die aanslagen in Parijs. Andersom geldt dit toch net zo goed? Bij een actie van de Amerikanen veroordelen moslims alle Amerikanen. Obama en zijn kornuiten spreken niet voor alle Amerikanen net zoals ISIS en zijn maatjes niet voor alle moslims spreken.
pi_149346493
quote:
12s.gif Op woensdag 4 februari 2015 00:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb de video van Foley niet nep genoemd, ik heb gesteld dat die "ouders" acteurs leken.

En niet om "een reactie", maar om hun hele houding, hoe het gefilmd werd (de ene persoon verscholen achter de andere), de neptranen, etc.

quote:
12s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Eerdere IS-zaken (Foley, die 2 Japanners op de foto) bleken nep te zijn, wie zegt ons dat dit dat niet ook is?
En je kan het vinden, en daarom kan je er ook over discussieren, maar juist jouw vasthoudenheid irriteert me. Je eindigt het topic #2 in NWS met "De maanlanden zíjn nep" . Je post hierboven "Bleken nep" Als een ware jehova-getuige banjer je door het topic, maar vervolgens kom je met een posts dat je altijd moet blijven nadenken en niets voor waar moet aannemen etc maar je doet het tegenovergestelde en komt mij daarna even de les lezen hoe ik het moet doen. Das knap irritant.

Inhoudelijk weet ik ook niet of de video's echt zijn, en of IS wel echt zo is als ze worden voorgeschoteld. Elke keer als je denkt "achterlijker kunnen ze niet geboren worden" komt er weer wat nieuws, wat mij ook wel aan 't twijfelen brengt.
pi_149346511
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 00:08 schreef LouisLitt het volgende:

[..]

Jij veroordeelt de woede die mensen hebben naar moslims na die aanslagen in Parijs.
Ik verbaas me erover.

quote:
Andersom is geldt dit toch net zo goed? Bij een actie van de Amerikanen veroordelen moslims alle Amerikanen.
"moslims" veroordelen "alle VSAmerikanen"? Nou, dat is niet mijn ervaring.

quote:
Obama en zijn kornuiten spreken niet voor alle Amerikanen net zoals ISIS en zijn maatjes niet voor alle moslims spreken.
Precies!

Groot verschil is dat Europa niet bezet wordt door moslims (al denken een paar PVV'ers daar anders over) en dat Irak wel bezet werd door VSAmerikaanse militairen. Dat maakt de zaken natuurlijk nogal anders.

woensdag 4 februari 2015 @ 00:10:38 #243
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149346513
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 00:07 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Eens, maar met gijzelnemers wordt niet onderhandeld.. aldus het westen.

En ja... propaganda idd met als doel de publieke opinie te beïnvloeden inderdaad. Wat het uiteindelijke doel is kunnen we naar gissen. Wellicht een clash of civilisations?

Maar goed...genoeg speculaas. Ik ga slapen. Good night allen! :*
Daar lijkt het op ja, enne niet te veel speculaas eten voor het slapengaan hey, is nie goe :) Good night.
pi_149346525
quote:

[..]

Zoals ik dus zeg; fake foto's (die Japanners), fake ouders (vermoedelijk) en deze gelikte commercial doen nou niet echt denken dat "IS de bloeddorstige terroristische organisatie is".

Wat ze verder doen en wat vastgelegd is op amateurbeelden die wel degelijk echt lijken, kan ik niet beoordelen en ik voel niet de behoefte nu naar Syrie of Irak af te reizen, maar het helpt allemaal nou niet echt mee om "IS" serieus te nemen.

Wat ik bedoel met niet te groot denken is dat ik geen vastomlijnd verhaal kan, wil of ga maken "hoe het dan wel zit".

Dat is ook niet onze "taak".

Zoals ik in het complottentopic schreef; het feit dat je God als verklaring afwijst, wil niet zeggen dat je een briljant kwantumfysicus moet zijn om de hele Big Bang tot in de puntjes te verklaren.
Helemaal over de rooie gaan als iemand jou een holocaustontkenner noemt, maar ondertussen wel ontkennen dat daar in het oosten een stel psychopaten zitten. :')
pi_149346548
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 00:09 schreef kalinhos het volgende:

[..]

[..]

En je kan het vinden, en daarom kan je er ook over discussieren, maar juist jouw vasthoudenheid irriteert me. Je eindigt het topic #2 in NWS met "De maanlanden zíjn nep" . Je post hierboven "Bleken nep" Als een ware jehova-getuige banjer je door het topic, maar vervolgens kom je met een posts dat je altijd moet blijven nadenken en niets voor waar moet aannemen etc maar je doet het tegenovergestelde en komt mij daarna even de les lezen hoe ik het moet doen. Das knap irritant.

Inhoudelijk weet ik ook niet of de video's echt zijn, en of IS wel echt zo is als ze worden voorgeschoteld. Elke keer als je denkt "achterlijker kunnen ze niet geboren worden" komt er weer wat nieuws, wat mij ook wel aan 't twijfelen brengt.
Wat jij "jehova-getuige"-gedrag vindt, vind ik gewoon nuchtere observatie. Ik zeg niet dat jij deze video (of welke andere dan ook) nep moet vinden. Ik deel slechts mijn verbazing over dat anderen deze beelden (de meesten zelfs zonder ze te zien) als "echt" betitelen.

Ik lees je niet de les, ik herken die weerstand maar al te goed. :)

pi_149346589
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 00:11 schreef LouisLitt het volgende:

[..]

Helemaal over de rooie gaan als iemand jou een holocaustontkenner noemt,
jij hebt mij nog nooit helemaal over de rooie gezien :D

En niet vreemd om het niet te pikken als ik vergeleken word met holocaustontkenners, toch?

quote:
maar ondertussen wel ontkennen dat daar in het oosten een stel psychopaten zitten. :')
Ik ontken helemaal niks over "daar in het oosten". En natuurlijk zitten er psychopaten. Die zitten nu juist ook in de VSAmerikaanse (en andere nationaliteiten) hogere kringen. Het (h)erkennen van psychopathie is een belangrijk punt voor waarheidsvinding.

pi_149346628
quote:
19s.gif Op woensdag 4 februari 2015 00:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

jij hebt mij nog nooit helemaal over de rooie gezien :D

En niet vreemd om het niet te pikken als ik vergeleken word met holocaustontkenners, toch?

[..]

Ik ontken helemaal niks over "daar in het oosten". En natuurlijk zitten er psychopaten. Die zitten nu juist ook in de VSAmerikaanse (en andere nationaliteiten) hogere kringen. Het (h)erkennen van psychopathie is een belangrijk punt voor waarheidsvinding.
Waarom continue wijzen naar de Amerikanen? Ja die deugen ook voor geen meter, maar doet toch niets af van de praktijken die deze terroristen uitvoeren? Mensen zijn anti ISIS en hun gedachtegang. Dat wil niet zeggen dat ze pro Amerika zijn.
pi_149346644
quote:

[..]

De beleving van emotie in bepaalde culturen gaat er soms iets anders aan toe dan bij andere. Joris Luyendijk zet veel culturele verschillen en hoe landen met hun media omgaan wel mooi uiteen in dit boek. Geeft een beetje een grijs plaatje, niet voorspellend zwart / wit.. maar wel helder. Soms is iets in scene gezet om een beeld bij een actie te krijgen maar dat betekent niet dat álles meteen nep is. Verplicht voer voor Journalisten ook. :)

pi_149346684
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 00:17 schreef LouisLitt het volgende:

[..]

Waarom continue wijzen naar de Amerikanen? Ja die deugen ook voor geen meter, maar doet toch niets af van de praktijken die deze terroristen uitvoeren? Mensen zijn anti ISIS en hun gedachtegang. Dat wil niet zeggen dat ze pro Amerika zijn.
De vraag dient zich aan; wat is IS(IS)? Hoe echt is de rest? Als deze "zogenaamd vreselijke en gruwelijke" video's al zo zijn, wat zegt dat over de rest?

Ik weet het niet, maar zomaar alles aannemen wat anderen erover zeggen, is dan geen goede methode.

De vergelijking met de VSAmerikaanse politiek is met name omdat zij nu juist in Irak actief waren. En de geschiedenis; "Al Qaeda"/Mujahedeen zijn gesteund geweest door de VS. Financieel, materieel, etc.

Het zou raar zijn te veronderstellen dat "de geschiedenis voorbij" is.

Daarbij de grotere belangen die spelen, geopolitiek, olie, machtswellust, massapsychologie, etc.

Hoe het precies zit, weet ik niet en dat weet ook niemand. Zelfs Henry Kissinger zal dingen niet weten.

Dat het stinkt, daar lijkt me genoeg aanleiding voor.

woensdag 4 februari 2015 @ 00:32:07 #250
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149346855
quote:
19s.gif Op woensdag 4 februari 2015 00:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De vraag dient zich aan; wat is IS(IS)? Hoe echt is de rest? Als deze "zogenaamd vreselijke en gruwelijke" video's al zo zijn, wat zegt dat over de rest?
Heb je dit verhaal al eens gelezen? Gaat over de Rosetta en de komeet.
De Komeet lijkt verdacht veel op de kaart van het eiland Philae, de landingsplaats van de lander was exact op de locatie waar de tempel van ISIS stond (op het eiland Philae), die tempel is in de geschiedenis een kilometer verplaatst. Precies hetzelfde met de verhouding van landing van de lander na het stuiteren op de komeet.
Het lijkt een nagespeeld scenario. Dus wat is ISIS? Een groep gecreëerd door het westen? Of allemaal toeval?
http://beforeitsnews.com/(...)ication-2485672.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')