http://www.rtlnieuws.nl/n(...)twee-wandelaars-doodquote:Vuilniswagen rijdt twee wandelaars dood in Hilversum | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
In het Loosdrechtse Bos in Hilversum zijn dinsdagmiddag twee wandelaars overleden.
Het stel werd overreden door een vuilniswagen. Dat meldt een woordvoerster van de politie.
Hoe het ongeluk kon gebeuren, is nog onduidelijk. De identiteit van de twee slachtoffers is nog niet bekendgemaakt.
Bron: www.nu.nl
is dit ook het werk van radicale moslims??quote:Op dinsdag 23 december 2014 18:05 schreef LTVDK het volgende:
eerst een paar soortgelijke incidenten in Frankrijk met auto's die op mensen inreden.
quote:Op dinsdag 23 december 2014 18:06 schreef beantherio het volgende:
Dit is gewoon idioot. Bijna niet te geloven.
Dat een paar wandelaars platgereden worden is voor jou niet te geloven?quote:Op dinsdag 23 december 2014 18:06 schreef beantherio het volgende:
+ twee bejaarden dat zal ook meegespeeld hebben wellicht.quote:Op dinsdag 23 december 2014 18:08 schreef Re het volgende:
pleurisweer om in te lopen lijkt me, dan hoor je misschien niets aankomen?
De chauffeur deed net of ie onwel werd achter het stuurquote:
Hij reed achteruit.quote:Op dinsdag 23 december 2014 18:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De chauffeur deed net of ie onwel werd achter het stuur
rot op zegquote:Op dinsdag 23 december 2014 18:08 schreef Re het volgende:
pleurisweer om in te lopen lijkt me, dan hoor je misschien niets aankomen?
Een reversed copycat dus.quote:
quote:Op dinsdag 23 december 2014 18:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een reversed copycat dus.
Denk je? Ik denk van wel.quote:Op dinsdag 23 december 2014 18:25 schreef kawotski het volgende:
Eerst dacht ik bizar, maar als Glasgow niet gebeurt was dan had dit absoluut dit forum niet gehaald.
Je zou toch verwachten dat er in het bos niet zoveel vuilnis wordt opgehaaldquote:Op dinsdag 23 december 2014 18:28 schreef Leandra het volgende:
Darn... Dat je doodgereden wordt door een vuilniswagen terwijl je een boswandeling maakt...
juist wel, want gratis dumpenquote:Op dinsdag 23 december 2014 18:33 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Je zou toch verwachten dat er in het bos niet zoveel vuilnis wordt opgehaald
Eh... In heel Europa worden dagelijks mensen doodgereden. Wat is daar surrealistisch aan?quote:Op dinsdag 23 december 2014 18:45 schreef Elfletterig het volgende:
Ik dacht dat het een misplaatste grap van De Speld was, maar het is dus écht zo...
Bijna surrealistisch, hoe het nieuws zich deze week herhaalt.
Je bent je ervan bewust dat er gisteren 6 doden en 8 gewonden zijn gevallen toen een vuilniswagen - uitgerekend een vuilniswagen - op mensen inreed?quote:Op dinsdag 23 december 2014 18:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Eh... In heel Europa worden dagelijks mensen doodgereden. Wat is daar surrealistisch aan?
Ja.quote:Op dinsdag 23 december 2014 18:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je bent je ervan bewust dat er gisteren 6 doden en 8 gewonden zijn gevallen toen een vuilniswagen - uitgerekend een vuilniswagen - op mensen inreed?
Je maakt wel echt overal een enorm drama van.quote:Op dinsdag 23 december 2014 18:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je bent je ervan bewust dat er gisteren 6 doden en 8 gewonden zijn gevallen toen een vuilniswagen - uitgerekend een vuilniswagen - op mensen inreed?
quote:Op dinsdag 23 december 2014 18:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
wel 300% meer dan normaalquote:Op dinsdag 23 december 2014 18:51 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Je maakt wel echt overal een enorm drama van.
Voor de familie is het kut. Voor ons is dit meer als een verkeersongeval. Naar om te lezen, maar zo weer vergeten.
Nou ja, ik vind het wél erg frappant.quote:Op dinsdag 23 december 2014 18:51 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja.
Maar hoe moet ik dat plaatsen? Hoe vaak gebeuren er in Europa doorgaans dodelijke ongelukken met vuilniswagens? Ik kan me echt niet voorstellen dat zoiets zeldzaam is.
Er zijn er meer ?quote:Op dinsdag 23 december 2014 18:54 schreef LTVDK het volgende:
Of het komt door de kerstvakantie van luie journalisten
Meer journalisten of ook andere dan luie?quote:
Nee meer 'ongelukken' met vrachtwagens.quote:Op dinsdag 23 december 2014 18:55 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Meer journalisten of ook andere dan luie?
Doelde meer op de herhalende vergelijkbare incidenten deze weekquote:Op dinsdag 23 december 2014 18:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee meer 'ongelukken' met vrachtwagens.
Ik eigenlijk ookquote:Op dinsdag 23 december 2014 18:56 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Doelde meer op de herhalende vergelijkbare incidenten deze week
GTA de schuld geven terwijl dat spel al jaren bestaat, er zitten overigens geen vuilniswagens in GTA V.quote:
Toch maar eens op FB kijken danquote:Op dinsdag 23 december 2014 18:58 schreef Yasmin23 het volgende:
Misschien is het weer zo'n nominatie hype waar wij niks van hebben mee gekregen ?
Dan begrijpen we elkaarquote:
Zitten echt wel vuilniswagens inquote:Op dinsdag 23 december 2014 19:00 schreef Nober het volgende:
[..]
GTA de schuld geven terwijl dat spel al jaren bestaat, er zitten overigens geen vuilniswagens in GTA V.
Da's dan ook de enige.quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zitten echt wel vuilniswagens inZit er zelfs één in een heist
maakt ook heel veel uit met wat voor voertuig het gebeurt, maar hij bestaat blijkbaar wel in Vquote:Op dinsdag 23 december 2014 19:00 schreef Nober het volgende:
[..]
GTA de schuld geven terwijl dat spel al jaren bestaat, er zitten overigens geen vuilniswagens in GTA V.
Oke. Zal stoppen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:04 schreef Leandra het volgende:
Kan dat getroll en off topic geouwehoer ergens anders? Er is vast wel een SC waar een hoop PVV'ers zitten die je er lekker mee kunt opnaaien.
Klopt. En ik reageerde net inhoudelijke post van je waarin je dat ook zei, maar om onbekende reden is zowel jouw als mijn post verwijderd.quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oke. Zal stoppen.
Dit is gewoon een zeer naar ongeluk. Voor allen die er bij betrokken zijn.
Nja ik was eigenlijk niet serieus.quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Klopt. En ik reageerde net inhoudelijke post van je waarin je dat ook zei, maar om onbekende reden is zowel jouw als mijn post verwijderd.
Ik zei zoiets als: je kijkt toch raar op als je één dag na Glasgow leest dat opnieuw twee mensen door een vuilniswagen zijn doodgereden.
Kijken of het nu wel blijft staan.
Net zo raar als dat een voetganger die vandaag door een auto is aangereden.... en dat in ieder Europees land.quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Klopt. En ik reageerde net inhoudelijke post van je waarin je dat ook zei, maar om onbekende reden is zowel jouw als mijn post verwijderd.
Ik zei zoiets als: je kijkt toch raar op als je één dag na Glasgow leest dat opnieuw twee mensen door een vuilniswagen zijn doodgereden.
Kijken of het nu wel blijft staan.
Er gebeuren natuurlijk elke dag ongelukken. Dat is zijn punt niet.quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:13 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Net zo raar als dat een voetganger die vandaag door een auto is aangereden.... en dat in ieder Europees land.
Als je ziet hoe sommige mensen achter of voor vrachtwagens langs lopen is het heel begrijpelijk dat er soms iemand onder een vrachtwagen komtquote:Op dinsdag 23 december 2014 19:00 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het vooral opvallend dat de chauffeur de wandelaars op die open vlakte niet gezien heeft.
En, als het idd bejaarden zijn vraag ik me af of ze rechts van de weg liepen (zoals tegenwoordig zelfs geadviseerd wordt) of ouderwets en veilig links van de weg.
Of de media slaan op hol en denken nu dat alles terrorisme is en dat willen ze snel melden.quote:Op dinsdag 23 december 2014 21:11 schreef Woestijnvos het volgende:
Worden deze week wel veel mensen plat gereden.
Achter langs lopen, rijd die vuilniswagen dan achteruit, dan vericht die wel een bezondere verichting is het niet.quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:24 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Als je ziet hoe sommige mensen achter of voor vrachtwagens langs lopen is het heel begrijpelijk dat er soms iemand onder een vrachtwagen komt
Het is lastig voorrang krijgen, als iemand je niet ziet. Dodelijk ook, kunnen ze op je begrafenis voorlezen, maar hij had wel voorrang.quote:Op woensdag 24 december 2014 00:18 schreef john2406 het volgende:
[..]
Achter langs lopen, rijd die vuilniswagen dan achteruit, dan vericht die wel een bezondere verichting is het niet.
Of denken die het zwaailicht wat ze voeren is blauw?
Of dat piep piep piep is een vrijwaring om zomaar achteruit te rijden?
Ze hebben camera s achterop en een scherm binnen in de wagen.quote:Op woensdag 24 december 2014 00:20 schreef Fer het volgende:
[..]
Het is lastig voorrang krijgen, als iemand je niet ziet. Dodelijk ook, kunnen ze op je begrafenis voorlezen, maar hij had wel voorrang.
Scheelt dat ze maar een nabestaande hebben. Beter dan een hele familie in rouw, zo met de kerstdagen.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:12 schreef theunderdog het volgende:
Triest voor de nabestaande, maar ik kan mij goed voorstellen dat de chauffeur en de bijzitter dit echtpaar inderdaad niet gezien heeft. Zeker niet als de vrachtwagen volgeladen was.
Wordt dat serieus geadviseerd? Door wie en waarom? Links is toch veel beter, je ziet het verkeer aankomen. Rechts zie je achteropkomend niet aankomen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:00 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het vooral opvallend dat de chauffeur de wandelaars op die open vlakte niet gezien heeft.
En, als het idd bejaarden zijn vraag ik me af of ze rechts van de weg liepen (zoals tegenwoordig zelfs geadviseerd wordt) of ouderwets en veilig links van de weg.
Ja, want tijdens de kerstdagen is rouw zijn is echt veel erger dan elk ander willekeurige dag.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:15 schreef 16meter het volgende:
[..]
Scheelt dat ze maar een nabestaande hebben. Beter dan een hele familie in rouw, zo met de kerstdagen.
quote:Op woensdag 24 december 2014 13:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, want tijdens de kerstdagen is rouw zijn is echt veel erger dan elk ander willekeurige dag.
het was op terrein van een zorgcomplex las ik, slachtoffers waren 84 en 78. Dus mogelijk geen frisse actieve wandelaars maar schuivelend met looprekquote:Op dinsdag 23 december 2014 18:28 schreef Leandra het volgende:
Darn... Dat je doodgereden wordt door een vuilniswagen terwijl je een boswandeling maakt...
Lekker verhalen verzinnenquote:Op woensdag 24 december 2014 13:27 schreef computergirl het volgende:
[..]
het was op terrein van een zorgcomplex las ik, slachtoffers waren 84 en 78. Dus mogelijk geen frisse actieve wandelaars maar schuivelend met looprek
Het is een hele discussie in de ingezonden brieven in de Kampioen van de ANWB.... waarbij ik dus niet snap dat ze dat überhaupt publiceren.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:17 schreef Geralt het volgende:
[..]
Wordt dat serieus geadviseerd? Door wie en waarom? Links is toch veel beter, je ziet het verkeer aankomen. Rechts zie je achteropkomend niet aankomen.
wel eens in een vrachtwagen gezeten?quote:Op woensdag 24 december 2014 13:47 schreef Loekie1 het volgende:
Een chauffeur en een bijrijder, en allebei zien ze niets. Wonderlijk!
http://www.gooieneemlande(...)lniswagen?lref=vptopquote:Bewoner van Zonnehoeve en echtgenote slachtoffers vuilniswagen
Door Susanne van Velzen - 24-12-2014, 10:53 (Update 24-12-2014, 12:43)
HILVERSUM - De slachtoffers van het ongeluk dinsdagmiddag met de vuilniswagen van Van Loenen op Landgoed Zonnestraal zijn een echtpaar uit Hilversum van 84 en 78 jaar.
'Ze maakten een wandeling zoals ze wel vaker deden'
De man van 84 is één van de bewoners van verzorgingshuis Zonnehoeve op Landgoed Zonnestraal. Hij is dementerend en maakte dinsdagmiddag rond half vier een wandeling met zijn vrouw van 78 op het terrein. ,,Dramatisch wat hier gebeurd is'', zegt Jiska Weggeman van zorginstelling Hilverzorg waar Zonnehoeve deel van uitmaakt. ,,De man woont hier alleen en zijn vrouw was hem zoals ze vaker deed op komen halen voor een wandeling. Wat er precies gebeurd is weten wij op dit moment nog niet.''
Niet in de gaten
De politie heeft de chauffeur, een 52-jarige man uit Loosdrecht en zijn bijrijder een 31-jarige man uit Hilversum dinsdagmiddag aangehouden en verhoord. De mannen zijn inmiddels weer thuis. De politie is nog volop bezig met het onderzoek naar de toedracht van het ongeluk in het Loosdrechtse Bos. Naar verluidt zou de vuilniswagen achteruit gereden zijn en daarbij het echtpaar overreden hebben. Een brandweerman meldt dat de chauffeur mogelijk onwel was geworden vlak voor het ongeluk. Volgens de politie heeft de chauffeur nadat hij ontdekte dat hij mensen had aangereden meteen hulp geboden aan de man die op de grond lag. ,,Dat hij onwel was lijkt dan niet logisch. Hij vertelde dat hij zijn werk deed en niet in de gaten had dat er mensen liepen.''
Rond 15.15 uur dinsdagmiddag kreeg de politie een melding van een aanrijding bij het Loosdrechtse Bos. Ter plaatse zagen agenten een man op het wegdek liggen. Ambulancepersoneel heeft het 84-jarige slachtoffer uit Hilversum geprobeerd te helpen, maar kon niets meer voor hem doen. Hij bleek overleden. Zijn 78-jarige vrouw lag onder een vuilniswagen van het Hilversumse bedrijf Van Loenen die even verderop stond. Ook zij overleed ter plaatse.
Vervolging
Pas als het onderzoek is afgerond beslist de officier van justitie of er vervolging plaatsvindt voor dood door schuld. Directeur Jan van Loenen van het Hilversumse afvalbedrijf was gistermiddag snel ter plekke, maar mocht zijn medewerkers niet spreken. ,,Ze hebben staan gillen naast de wagen.'' Een paar uur na het ongeluk is de ontzetting ook bij het bedrijf enorm. ,,Ik heb me over de twee vrouwen van de chauffeurs ontfermd. Slachtofferhulp is ingeschakeld.Verschrikkelijk dit ongeluk.''
Voor het afvalbedrijf is het het tweede dodelijke ongeluk in een paar jaar tijd. In augustus 2011 reed een chauffeur van Van Loenen op de hoek Frans Halslaan/Molenmeent een 16-jarig meisje op een scooter aan. Hij verleende geen voorrang. Eind november is de chauffeur, de broer van directeur Jan van Loenen, veroordeeld tot 180 uur taakstraf.
De politie is op zoek naar getuigen van het ongeval. Wie iets gezien heeft kan bellen met de politie op 0900-8844. Anoniem melden kan ook via 0800-7000.
[..]
Verdomme vlakbij mij in de buurt ditquote:Op dinsdag 23 december 2014 18:06 schreef beantherio het volgende:
Van anderen hoor ik trouwens geruchten dat er als er smorgens vertrokken word er weddenschappen afgesloten worden wie het eerste terug is.quote:Op woensdag 24 december 2014 17:32 schreef Fer het volgende:
De vuilniswagens van de gemeente Amsterdam, rijden hier wel vaker achteruit door de straat, net zo hard als ze voorruit gaan doorgaans.
Dan is die camera, die omlaag naar de weg kijkt niet genoeg.
Wat een kolder. Zoiets heet routes kapot rijden. Alfhans, in het land. In Amsterdam weet ik niet. Die mannen werken hard genoeg voor hun centen.quote:Op woensdag 24 december 2014 18:00 schreef john2406 het volgende:
[..]
Van anderen hoor ik trouwens geruchten dat er als er smorgens vertrokken word er weddenschappen afgesloten worden wie het eerste terug is.
Niet in Amsterdam trouwens maar het zou zomaar kunnen is het niet?
Daarom plaats ik ook geruchten erbij maar heb je wel eens gehoord van niets komt niets, denk ik me dan erbij als ik zoiets hoor.quote:Op woensdag 24 december 2014 18:14 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Wat een kolder. Zoiets heet routes kapot rijden. Alfhans, in het land. In Amsterdam weet ik niet. Die mannen werken hard genoeg voor hun centen.
Als je wat hoort, geruchten? En wat betreft dat ongeluk, iedereen heeft een mening gebaseerd op een stukje tekst uit de media. Die wagens van tegenwoordig zijn uitgerust met camera, start-stop, piepjes bij achteruitrijden etc.quote:Op woensdag 24 december 2014 18:16 schreef john2406 het volgende:
[..]
Daarom plaats ik ook geruchten erbij maar heb je wel eens gehoord van niets komt niets, denk ik me dan erbij als ik zoiets hoor.
Met die camera heb ik al eerder aangegeven ook zwaailicht en ook die piep dingen, maar dan nog dat zwaailicht is niet blauw dat piepje is geen vrijwarring en die camera zal evt een dode hoek hebben.quote:Op woensdag 24 december 2014 18:19 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Als je wat hoort, geruchten? En wat betreft dat ongeluk, iedereen heeft een mening gebaseerd op een stukje tekst uit de media. Die wagens van tegenwoordig zijn uitgerust met camera, start-stop, piepjes bij achteruitrijden etc.
Nu lees ik weer ergens dat de chauffeur onwel was geworden, terwijl hij gisteren nog in shock naast de slachtoffers stond.
Erg genoeg allemaal om dingen erbij te gaan verzinnen..
Wat reageer jij hysterisch?quote:Op woensdag 24 december 2014 13:37 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Lekker verhalen verzinnen.!!!
Als je hiermee doelt op die monstertruck die reed wel vooruit en is of was geen normale weggebruiker is het niet?quote:Op woensdag 24 december 2014 18:31 schreef Evertjan het volgende:
ze hadden zeecontainers langs de weg moeten zetten dan had dit nooit kunnen gebeuren
quote:Op woensdag 24 december 2014 18:31 schreef Evertjan het volgende:
ze hadden zeecontainers langs de weg moeten zetten dan had dit nooit kunnen gebeuren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |