abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147946289
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 10:36 schreef firefly3 het volgende:
De Islamic Front schiet niet bewust op burgers, maar op militaire doelen. Assad moet echt weg. De IF martelt niet en dat soort dingen. Het aantal oorlogsmisdaden van de IF is miniem, ten opzichte van de regime. Als je opgepakt wordt door de IF beland je gewoon in de gevangenis met genoeg voedsel, ipv doodgemartelt worden door regime beesten. [ afbeelding ]
Er is geen serieus alternatief voor assad. Die splinterpartijtjes waar jij het over hebt kunnen dat land nooit besturen. Ze hebben domweg niet de achterban en middelen daarvoor. De enige slimme zet die het westen had kunnen doen is nu juist het steunen van het regime. Dit had honderduizenden doden gescheeld.mdeze draai kan men in principe nog steeds maken en ik ben ervan overtuigd dat dit de enige weg is naar stabiliteit. Met assad kan altijd later nog worden afgerekend. Je moet soms de tijd zijn werk laten doen.
pi_147946546
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 00:40 schreef Djibril het volgende:

[..]
Daarbij is de YPG samen met MSF bezig met een klein offensief bij de Cizre canton, paar dorpjes veroverd. Niks significant.
De Koerden zijn er dus altijd.
zo zo ypg veroverd terrein in turkije ook nog ^O^
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_147947568
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 00:15 schreef IPA35 het volgende:
JAN samen met Ahrar al-Sham zijn nieuw offensief begonnen in Noord-Latakia.
lees ook het een en ander over bewegingen in quneitra
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_147947681
assad en isis kruipen steeds dichter bij in aleppo, dus weer een merger, ben benieuw wat ze ervan gaan bakken

arabthomness twitterde op woensdag 24-12-2014 om 22:53:06 #Syria BREAKING: the #IF, #ADF, #JAM and Nour al-Din al-Zinki (big #Aleppo groups) have united into Jabhat al-Shamiah http://t.co/7ZbgsHXotA reageer retweet
-Rabia Al-Basri
pi_147948035
:D goede samenvatting van het amerikaanse "beleid" in irak/syrie

quote:
Allow me to use the analytic tools of American quantitative political science. In Iraq, our policy is, at best, containment—that is, half a policy. Meanwhile, in Syria, we have no policy at all—zero. As long as Syria remains a safe haven, ISIS wins. Zero times 0.5 equals zero. Now, multiply that total by the numerical coefficient of the fact that our actions in both Iraq and Syria strongly benefit Iran—by, in other words, a big fat zero. The little zero times the big fat zero equals the biggest zero of all.
http://www.foreignaffairs(...)dy-for-war-with-isis
-Rabia Al-Basri
pi_147949751
quote:
99s.gif Op donderdag 25 december 2014 12:47 schreef Slayage het volgende:
:D goede samenvatting van het amerikaanse "beleid" in irak/syrie

[..]

http://www.foreignaffairs(...)dy-for-war-with-isis
Het beleid (groot woord) van de VS betreffende ISIS is dat deze niet mag krijgen wat ze willen. Daarbij moeten er bij de acties van de VS zo min mogelijk burgers of eigen militairen vallen.
Racist
pi_147949787
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 13:57 schreef Toga het volgende:

[..]

Het beleid (groot woord) van de VS betreffende ISIS is dat deze niet mag krijgen wat ze willen. Daarbij moeten er bij de acties van de VS zo min mogelijk burgers of eigen militairen vallen.
Er is geen strategie, dat is de rode draad in het verhaal. Men doet maar wat, zonder een idee te hebben waar het naartoe moet.
pi_147949935
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 13:58 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Er is geen strategie, dat is de rode draad in het verhaal. Men doet maar wat, zonder een idee te hebben waar het naartoe moet.
Dat zullen ze dan ook zo besloten hebben. Waar dan iemand ook het woordt "beleid" of "strategie" vandaan haalt is mij een raadsel.
Ik ben ook blij dat de VS niet gaat bepalen "waar het naartoe moet", het zal ze toch nooit in dank worden afgenomen. Maar om te zeggen dat hun acties 0 effect hebben is wat kort door de bocht, anders was Kobane allang gevallen, nu is er in ieder geval al flink wat bedorven ISIS vlees.
Racist
pi_147950020
Amerika verdeelt de koek met Iran. In zowel Irak als Syrie.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_147950089
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_147950137
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 13:58 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

De strategie is alle zaken die nodig zijn om een levensvatbare staat te creëren te ondermijnen. Dat is een multidiciplinaire strategie. Een staat heeft luchtoverwicht nodig om zijn territorium te kunnen beveiligen. Dat ontbreekt bij IS. Een staat moet de bevolking in staat stellen over veiligheid, voedsel en energie te kunnen beschikken. Al deze peilers zullen op diverse wijzen ondermijnt worden en de tijd zal zijn werk doen. Daarom wordt meteen al aangegeven dat dit mogelijk jaren gaat duren. Ideologiëen kan je niet even snel militair overwinnen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_147950201
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 14:12 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De strategie is alle zaken die nodig zijn om een levensvatbare staat te creëren te ondermijnen. Dat is een multidiciplinaire strategie. Een staat heeft luchtoverwicht nodig om zijn territorium te kunnen beveiligen. Dat ontbreekt bij IS. Een staat moet de bevolking in staat stellen over veiligheid, voedsel en energie te kunnen beschikken. Al deze peilers zullen op diverse wijzen ondermijnt worden en de tijd zal zijn werk doen. Daarom wordt meteen al aangegeven dat dit mogelijk jaren gaat duren. Ideologiëen kan je niet even snel militair overwinnen.
Dit gaat nooit werken, ook niet op lange termijn, al zou men dat al willen. Als isis al weg zou zijn, komt er wel weer wat anders. Ik zie dan nog meer in een normalisatie van banden met isis en het erkennen van het kalifaat. Je zult zien dat isis dan vanzelf minder radicaal wordt. Ook dan zal de tijd zijn werk moeten doen. De huidige grenzen in het mo, die achter de tekentafel zijn bedacht na wo1 zijn niet meer houdbaar. De eenheidsstaten syrie en irak bestaan in feite al niet meer.
pi_147950302
edwardedark twitterde op donderdag 25-12-2014 om 13:24:57 The U.S is lying about ISIS military capability. They have AA missiles, crude chemical weapons, tens of thousands of troops & billions of $ reageer retweet
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_147950380
PetoLucem twitterde op donderdag 25-12-2014 om 14:20:12 Opp.s.: Insurgents have launched a new offensive in #Quneitra and captured Tel Kroum (hill) near #Jaba town . #Syria http://t.co/umsWmGSyfB reageer retweet
  donderdag 25 december 2014 @ 17:16:38 #165
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147953770
AriHerki twitterde op donderdag 25-12-2014 om 14:29:27 37 #ISIS terrorist killed today by our #YPG forces in Abu Qsaab village near Qamishlo http://t.co/fY4no3h6Ct reageer retweet
whehehe
Say what?
pi_147955298
pi_147956085
archicivilians twitterde op donderdag 25-12-2014 om 14:56:14 VIDEO: The most powerful Rebel groups in #Aleppo unite in one group under one command.#Syria https://t.co/95XQzfGgIr http://t.co/bpwkFV1bAz reageer retweet

Hun nieuwe naam: Incestueuze Baardapen Brigade
pi_147956220
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 19:44 schreef IPA35 het volgende:

[..]

No loose ends :P
:D
-Rabia Al-Basri
pi_147956263
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 19:45 schreef IPA35 het volgende:
archicivilians twitterde op donderdag 25-12-2014 om 14:56:14 VIDEO: The most powerful Rebel groups in #Aleppo unite in one group under one command.#Syria https://t.co/95XQzfGgIr http://t.co/bpwkFV1bAz reageer retweet
[ afbeelding ]

Hun nieuwe naam: Incestueuze Baardapen Brigade Jabhat al-Shamiah ~O>
-Rabia Al-Basri
  donderdag 25 december 2014 @ 20:56:12 #172
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147957579
Qamishli:

Say what?
pi_147957698
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 20:56 schreef UpsideDown het volgende:
Qamishli:

[ afbeelding ]
amerikaanse culturele imperialisme :r
-Rabia Al-Basri
  donderdag 25 december 2014 @ 21:06:13 #174
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147957812
quote:
99s.gif Op donderdag 25 december 2014 21:01 schreef Slayage het volgende:

[..]

:D

Qamishli is by far de chillste stad in Syrië op dit moment. ISIS dacht de stad even in te nemen en lanceerde met veel bombarie een offensief een paar dagen gelden, paar checkpoints ingenomen en meteen claimen dat ze aan de winnende hand waren. Helaas voor ze werd hun droom snel om zeep geholpen. _O-
Say what?
  donderdag 25 december 2014 @ 21:08:03 #175
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_147957859
quote:
99s.gif Op donderdag 25 december 2014 21:01 schreef Slayage het volgende:

[..]

Beter dat dan het cultureel imperialisme van IS :R
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties