twitter:edwardedark twitterde op woensdag 24-12-2014 om 23:48:27SOHR: Jordanian Jet was shot down, ISIS got AA missiles from North Aleppo rebels among other places -https://t.co/G2IurCxrKp #Syria reageer retweet
aa? welke rebels?quote:Op woensdag 24 december 2014 23:57 schreef IPA35 het volgende:
twitter:edwardedark twitterde op woensdag 24-12-2014 om 23:48:27SOHR: Jordanian Jet was shot down, ISIS got AA missiles from North Aleppo rebels among other places -https://t.co/G2IurCxrKp #Syria reageer retweet
anti-airquote:
KSA heeft, via Jordanië ironisch genoeg, Chinese MANPAD's geleverd aan rebellen in Syrië.quote:
vraag me af of hij daadwerkelijk uit de lucht is geschoten of was de f16 per ongeluk heel laag ofzo vraag ik me afquote:Op donderdag 25 december 2014 00:03 schreef IPA35 het volgende:
[..]
KSA heeft, via Jordanië ironisch genoeg, Chinese MANPAD's geleverd aan rebellen in Syrië.
Ze zeggen blijkbaar zelf dat het een crash was. Krijg je ervan als je rondvliegt in oude Nederlandse lijken.quote:Op donderdag 25 december 2014 00:05 schreef Slayage het volgende:
[..]
vraag me af of hij daadwerkelijk uit de lucht is geschoten of was de f16 per ongeluk heel laag ofzo vraag ik me af
als het een crash is heeft isis eht wel mooi in scene gezetquote:Op donderdag 25 december 2014 00:07 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ze zeggen blijkbaar zelf dat het een crash was. Krijg je ervan als je rondvliegt in oude Nederlandse lijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Ach ze hadden het al over "witte paarden" die het vliegtuig neerhaalde of zo.quote:Op donderdag 25 december 2014 00:08 schreef Slayage het volgende:
[..]
als het een crash is heeft isis eht wel mooi in scene gezetfuckers met hun professionele media
ja zoiets had ik ook gelezenquote:Op donderdag 25 december 2014 00:10 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ach ze hadden het al over "witte paarden" die het vliegtuig neerhaalde of zo.
quote:Op donderdag 25 december 2014 00:09 schreef Slayage het volgende:
turken pissig maken door Kobani niet te laten vallenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Daarbij is de YPG samen met MSF bezig met een klein offensief bij de Cizre canton, paar dorpjes veroverd. Niks significant.
De Koerden zijn er dus altijd.
Vraag is waar is erdo? Of de turkse bufferzone?
Ik denk wel dat de f16 is neergeschoten. Natuurlijk kun je niets uitsluiten, maar de f16 is een uiterst betrouwbaar platform tegenwoordig en stort eigenlijk maar zelden zomaar neer. Behalve een manpad kan het eenvoudig ook een lucky shot zijn van een gewoon wapen.quote:Op donderdag 25 december 2014 00:05 schreef Slayage het volgende:
[..]
vraag me af of hij daadwerkelijk uit de lucht is geschoten of was de f16 per ongeluk heel laag ofzo vraag ik me af
Dit zijn de oude blocks zonder mlu/pacer slip updates. Niet de meest betrouwbare kisten. Zijn er in Nederland ook een aantal tegen de grond gekwakt. Technisch mankement lijkt me meest aannemelijk.quote:Op donderdag 25 december 2014 09:20 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ik denk wel dat de f16 is neergeschoten. Natuurlijk kun je niets uitsluiten, maar de f16 is een uiterst betrouwbaar platform tegenwoordig en stort eigenlijk maar zelden zomaar neer. Behalve een manpad kan het eenvoudig ook een lucky shot zijn van een gewoon wapen.
Ik denk dat dit risico is onderschat en men wellicht niet wist dat de manpads die aan de "gematigde" syrische oppositie geleverd zijn inmiddels ook in handen zijn van isis. Iets dat wel te voorspellen was overigens.
Zijn er almeer gegevens over vlieghoogte en positie inmiddels? Dat zou een hoopmkunnen verklaren.
Dit lijkt me zelf de meest logische verklaring, uit dit boomerang effect zullen hopelijk wel lessen uit getrokken worden dat jordanie niet meer meewerkt aan het trainen en bewapenen van de syrische oppositie.quote:Op donderdag 25 december 2014 00:03 schreef IPA35 het volgende:
[..]
KSA heeft, via Jordanië ironisch genoeg, Chinese MANPAD's geleverd aan rebellen in Syrië.
We moeten even afwachten tot er wat meer informatie beschikbaar is. Isis zelf houdt het erop dat de f16 is neergeschoten door hen, maar zij hebben er natuurlijk belang bij om dit te zeggen , net als de jordanen er belang bij hebben dat het een technisch mankement is.quote:Op donderdag 25 december 2014 09:24 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dit zijn de oude blocks zonder mlu/pacer slip updates. Niet de meest betrouwbare kisten. Zijn er in Nederland ook een aantal tegen de grond gekwakt. Technisch mankement lijkt me meest aannemelijk.
Belgischequote:Op donderdag 25 december 2014 00:07 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ze zeggen blijkbaar zelf dat het een crash was. Krijg je ervan als je rondvliegt in oude Nederlandse lijken.
Kisten zijn ongeveer even oud en versleten,dus dit zal niet veel,uitmaken, al kennen de belgen niet de absurd strenge onderhoudsregelgeving. Als ik de piloot was , had ik mn cyanide tabletje ingenomen, ik snap niet dat hij zich levend laat vangen. Ook zal hij isis van waardevolle informatie kunnen voorzien. Niet erg handig allemaal. Hij gaat nu als propagandamiddel gebruikt worden.voordeel voor hem is dat hij levend meer waard is , dan dood. Wellicht is er nog een miniem kansje dat hij kan ontsnappen.quote:
quote:Op donderdag 25 december 2014 10:27 schreef firefly3 het volgende:
After allowing to leave the siege from Eastern Ghouta to #Damascus, Assad snipers shot & killed the unarmed women.
Ik kan er eigenlijk geen lichamen in herkennen, misschien wat zakken die van een bus zijn gevallen. Daarnaast mis ik een bron, dit bericht lijkt me het meest op zwartmakerij. Ik sluit niets uit, maar een paar nietszeggende foto's in het topic kwakken met een zelfgeschreven titel kan iedereen.quote:Op donderdag 25 december 2014 10:29 schreef firefly3 het volgende:
Assad doet me denken aan IS. Photo): 12 killed by Assad snipers in Zabdeen in Eastern Ghouta near #Damascus mostly children & women.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |