abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_147837839
Ik heb inmiddels al een tijdje de sleutels van mijn huis in bezit en waar het de bedoeling was om het bewoonbaar te krijgen is er inmiddels wat meer gebeurt met dank aan flink wat financiele meevallers.

Wat foto materiaal:

























En wat nu verder?

- Buizen afmaken
- Draden trekken
- Houten frame plafond
- Isolatie er in
- Gipsplaten er op
- Stucadoor er in
- Muren voorzien van een kleurtje/witsel
- Kozijnen schilderen
- Stopcontacten ed afmonteren
- Vloer egaliseren/afwerken
- Vloer plakken
- Plinten

En dan als de woonkamer af is moet er nog nagedacht worden over:
- De hal (kaal maken, isoleren, elektra, afwerken, vloer)
- Toilet (inbouwreservoir naar achter, nieuw net tegelwerk)
- De trap
- De bovenverdieping
pi_147837852


Zo ziet het er nu nog uit :)
pi_147837940
Hoeveel water denk je dat die stucadoor gebruikt, dat als je niet ventileerd overal kan gaan zitten, buiten dat leef je alleen in dat huis of met meerdere personen.
Ik dacht dat een mens iets van 2 ltr vocht produceert in een dag tijd, via adem en zweet, en dan heb ik het nog niet over het koken.
pi_147838093
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 12:25 schreef john2406 het volgende:
Hoeveel water denk je dat die stucadoor gebruikt, dat als je niet ventileerd overal kan gaan zitten, buiten dat leef je alleen in dat huis of met meerdere personen.
Ik dacht dat een mens iets van 2 ltr vocht produceert in een dag tijd, via adem en zweet, en dan heb ik het nog niet over het koken.
Geen idee hoeveel hij gebruikt. Maar op dit moment is mijn huis goed in ventileren. Het waait nog net niet in huis ;) En ik ventileer netjes door ramen open te zetten met regelmaat. En ik woon samen met 2 poezendames ;)

Maar ik ben de komende 2 weken thuis en met de betonnen vloer zette ik mijn 2 klapraampjes voor op een kiertje en de openslaande deuren achter ook. En dan had ik geen last van vocht tegen de ramen overdag. In de avond keek ik altijd even hoe/wat. En dat ben ik eigenlijk nu weer van plan om te doen tenzij de stukadoor straks anders zegt.
pi_147838567
Komt wel goed. Stukadoor brengt paar honderd liter water aan op de muren.

Deel 4 alweer!!!
Laat die handjes wapperen!
  PR/Manusje van alles maandag 22 december 2014 @ 13:02:01 #6
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_147839056
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 12:31 schreef Puala het volgende:

[..]

Geen idee hoeveel hij gebruikt. Maar op dit moment is mijn huis goed in ventileren. Het waait nog net niet in huis ;) En ik ventileer netjes door ramen open te zetten met regelmaat. En ik woon samen met 2 poezendames ;)

Maar ik ben de komende 2 weken thuis en met de betonnen vloer zette ik mijn 2 klapraampjes voor op een kiertje en de openslaande deuren achter ook. En dan had ik geen last van vocht tegen de ramen overdag. In de avond keek ik altijd even hoe/wat. En dat ben ik eigenlijk nu weer van plan om te doen tenzij de stukadoor straks anders zegt.
Als je thuiskomt ff de deur open voor 10 minuten. Loos je een hele bak vocht.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_147839242
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 12:45 schreef Gieliovd het volgende:
Komt wel goed. Stukadoor brengt paar honderd liter water aan op de muren.

Deel 4 alweer!!!
23 zakken á 20 liter per zak hoorde ik net. Woensdag zijn ze klaar :)
pi_147850307




O+
pi_147851020
Ziet er strak uit hoor. de bende die ze achter gelaten hebben is ook minimaal.
de smeerkadoors zoals wij ze noemen ;)
pi_147851234
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 19:20 schreef hans1985 het volgende:
Ziet er strak uit hoor. de bende die ze achter gelaten hebben is ook minimaal.
de smeerkadoors zoals wij ze noemen ;)
De varkens van de bouw :Y
pi_147851767
Och, de klodders die ze laten vallen doen ze in de zakken waar het gips in zat. En de zakken rollen ze in elkaar. Dus al met al valt het wel mee :)
pi_147851959
Geweldig Pipa! Wat is het altijd mooi he als ze eenmaal aan de slag gaan :)

Wordt een prachtig paleisje!
Laat die handjes wapperen!
  Moderator maandag 22 december 2014 @ 20:00:19 #13
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_147852420
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 19:41 schreef Puala het volgende:
Och, de klodders die ze laten vallen doen ze in de zakken waar het gips in zat. En de zakken rollen ze in elkaar. Dus al met al valt het wel mee :)
Wacht maar tot de stucadoors het hele huis door geweest; dan is het gewoon echt een bende :X
pi_147852510
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 20:00 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Wacht maar tot de stucadoors het hele huis door geweest; dan is het gewoon echt een bende :X
Tsss, maak die arme meid niet bang ;)
pi_147852705
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 20:00 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Wacht maar tot de stucadoors het hele huis door geweest; dan is het gewoon echt een bende :X
Alles is afgeplakt waar ze moeten zijn ;) Als ze klaar zijn is het een kwestie van folie weghalen, papier oprollen en klaar :)
  Knikkerking maandag 22 december 2014 @ 20:07:46 #16
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_147852719
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 12:21 schreef Puala het volgende:

[ afbeelding ]

Gaat weer hard hier *O*

Wellicht heb ik 't gemist, maar wat gaat er gebeuren op bovenstaande foto? Waar zijn al die leidingen voor? Wat komt er precies daar? O-)

Succes met klussen verder weer!!
pi_147852984
Is het logisch dat eerst de wanden worden gedaan in plaats van het plafond?
Ziet er wel goed uit!!
pi_147875406


:9
pi_147875440
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 20:07 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Gaat weer hard hier *O*

Wellicht heb ik 't gemist, maar wat gaat er gebeuren op bovenstaande foto? Waar zijn al die leidingen voor? Wat komt er precies daar? O-)

Succes met klussen verder weer!!
Tv, nas, laptop ed ;)
pi_147875458
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 20:15 schreef DarkE het volgende:
Is het logisch dat eerst de wanden worden gedaan in plaats van het plafond?
Ziet er wel goed uit!!
Geen idee, dit is de eerste keer dat ik een stukadoor over de vloer heb ;)
pi_147875480
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 11:57 schreef Puala het volgende:
[ link | afbeelding ]

:9
Wauw _O_
pi_147876054
Wat gaaf! Moet je kijken hoe ver je al bent!! _O_
  Redactie Frontpage dinsdag 23 december 2014 @ 12:27:58 #23
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_147876367
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 11:57 schreef Puala het volgende:
[ link | afbeelding ]

:9
En opeens is het een huis _O_
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  dinsdag 23 december 2014 @ 12:49:32 #24
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_147877002
Begint er strak uit te zien.
  roze dinsdag 23 december 2014 @ 13:17:47 #25
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_147877891
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 december 2014 11:59 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Wauw _O_
Your beauty never ever scared me.
  Milf dinsdag 23 december 2014 @ 13:33:49 #26
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_147878409
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 11:57 schreef Puala het volgende:
[ link | afbeelding ]

:9
Een paleisje Paula!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_147879286
^O^
pi_147884339
Wordt mooi!!!
Laat die handjes wapperen!
pi_147886035
Ze zijn klaar _O_ een dag eerder dan dat ze hadden verwacht. De keuken (plafond, kiertjes, gaatjes) en de woonkamer helemaal klaar _O_
pi_147886107
Verplichte rust en verder super gaaf!

Wat een verschil he *O*
Laat die handjes wapperen!
pi_147886950
stukadoors zijn smeerkezen maar als ze eenmaal klaar zijn ziet het er opeens "WAUW" uit.

Ziet er strak uit puala!
En je zult wel een voldaan gevoel hebben, nu begint leuke werk, afmonteren en afwerken.
pi_147887400
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 18:08 schreef hans1985 het volgende:
stukadoors zijn smeerkezen maar als ze eenmaal klaar zijn ziet het er opeens "WAUW" uit.

Ziet er strak uit puala!
En je zult wel een voldaan gevoel hebben, nu begint leuke werk, afmonteren en afwerken.
Nou eigenlijk valt dat wel mee. Ik voel me nu meer het pubermeisje dat zegt "ik wil het NU". Ik wil nu gebruik maken van die woonkamer en niet pas als ik vanalles aan werk heb verzet :@

Het werkt ook niet mee dat ik weer een of ander vaag probleem boven heb. Vanmiddag had ik in mijn tijdelijke woonkamer daar nog stroom. En nu ineens niet meer. De rest boven functioneert wel. Ik ruik niets raars ofzo. Ik snap er weer eens helemaal niets van :X }:|
pi_147887764
Gelikt meid! Kuddo's (en ik zie zo ergens daar links in dat hoekje al haast een kerstboom staan~:)



Moge het een superjaar voor je worden met nog meer strakke kamers (en topics :+ ) en een heus echt huis *O* ~:) :*
Waar het stinkt is het warm.
pi_147887854
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 18:26 schreef Puala het volgende:

[..]

Nou eigenlijk valt dat wel mee. Ik voel me nu meer het pubermeisje dat zegt "ik wil het NU". Ik wil nu gebruik maken van die woonkamer en niet pas als ik vanalles aan werk heb verzet :@

Het werkt ook niet mee dat ik weer een of ander vaag probleem boven heb. Vanmiddag had ik in mijn tijdelijke woonkamer daar nog stroom. En nu ineens niet meer. De rest boven functioneert wel. Ik ruik niets raars ofzo. Ik snap er weer eens helemaal niets van :X }:|
wellicht is er vocht uit het gips ergens bij een doos gekomen. zijn de automaten afgeslagen?
wacht anders even 3 dagen totdat meeste vocht weg is.
pi_147887928
(overigens, sommige stukadoors zijn echt tof, de mijne was onwijs precies, knoeide niet en sopte alles altijd keurig schoon voor hij huiswaarts toog, de held, nooit iets achter hem aan moeten opruimen/boenen/soppen, toffe gast, hij zeemde zelfs de ramen nog ^O^
Waar het stinkt is het warm.
pi_147888183
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 18:42 schreef knoblaucha6 het volgende:
(overigens, sommige stukadoors zijn echt tof, de mijne was onwijs precies, knoeide niet en sopte alles altijd keurig schoon voor hij huiswaarts toog, de held, nooit iets achter hem aan moeten opruimen/boenen/soppen, toffe gast, hij zeemde zelfs de ramen nog ^O^
de onze smeert alles onder :')

maar zijn m2 prijs is dan wel weer heel laag.
pi_147888203
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 18:40 schreef hans1985 het volgende:

[..]

wellicht is er vocht uit het gips ergens bij een doos gekomen. zijn de automaten afgeslagen?
wacht anders even 3 dagen totdat meeste vocht weg is.
Ik heb één setje draad (alle kleuren dus) naar boven lopen en dat loopt van slaapkamer naar overloop naar badkamer naar de tijdelijke woonkamer. En eigenlijk werkt alles dus behalve de tijdelijke woonkamer. En alle buizen etc. lopen via zolder en ze zijn beneden bezig geweest met vocht. Dus dit lijkt me sterk.

Maatje van me had wel een idee, ergens een los draadje. Hij komt morgen waarschijnlijk langs :)
pi_147888278
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 18:37 schreef knoblaucha6 het volgende:
Gelikt meid! Kuddo's (en ik zie zo ergens daar links in dat hoekje al haast een kerstboom staan~:)

[ afbeelding ]

Moge het een superjaar voor je worden met nog meer strakke kamers (en topics :+ ) en een heus echt huis *O* ~:) :*
De kerstboom staat boven O+ En dat is wel heel fijn :Y

Ik hoop ook op een superjaar. Sowieso word het dat al, want ergens eind januari/februari kan ik de woonkamer in gebruik gaan nemen O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 18:42 schreef knoblaucha6 het volgende:
(overigens, sommige stukadoors zijn echt tof, de mijne was onwijs precies, knoeide niet en sopte alles altijd keurig schoon voor hij huiswaarts toog, de held, nooit iets achter hem aan moeten opruimen/boenen/soppen, toffe gast, hij zeemde zelfs de ramen nog ^O^
Dat is wel heel netjes! Hier wilde ze het afval meenemen, maar ze moeten er voor betalen en ik moet volgende week toch een rondje stort. Dus dat hebben ze op mijn verzoek laten liggen. En verder, prima werk hoor :)
pi_147888626
Mijn stucadoor was ook erg precies op zichzelf, als ik zei dat hij een pulkje stuc in zijn haar had hangen holde hij naar een spiegel n moest het er uit, ijdeltuit :+ Maar Pietje Precies, ook op de meest moeilijke plekjes alles strak, toffe gast is het O+
En hij nam elke dag heel zijn zooi mee, hij had ook drie paar schoenen, 1 voor buiten, 1 voor over schone vloer en 1 voor de vieze vloer, enig minpuntje, hij nam geen tijd voor een bakkie en bliefde geen lunch want tijd is geld :')
Waar het stinkt is het warm.
pi_147900477
Ziet er goed uit Paula, alleen die schoorsteen die had ik open gelaten, teminste in het plafond.
Desnoods met een klep, electronisch of handbediend, zodat er lucht afgevoerd werd.
  dinsdag 23 december 2014 @ 23:28:31 #41
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_147901392
Strak werk. ^O^
Share your talent, move the world.
pi_147901542
Wauw :) Leuk om te volgen trouwens...
:)
pi_147917743
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 23:10 schreef john2406 het volgende:
Ziet er goed uit Paula, alleen die schoorsteen die had ik open gelaten, teminste in het plafond.
Desnoods met een klep, electronisch of handbediend, zodat er lucht afgevoerd werd.
Waarom? Ik ben benieuwd naar je motivatie.
pi_147917866
Kwijlen jullie even mee?





  woensdag 24 december 2014 @ 14:07:12 #45
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_147917905
Strak hoor! Wat is het volgende wat je gaat doen?
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_147918108
quote:
2s.gif Op woensdag 24 december 2014 14:07 schreef MaleDuck het volgende:
Strak hoor! Wat is het volgende wat je gaat doen?
Naast poetsen bedoel je?

In mijn hoofd zit dit lijstje:

- schuren/afbranden kozijnen/deuren
- grondverf, aflakken kozijnen/deuren
- kast schuren/afbranden en lakken
- kitten vd randen van de muren
- opvullen vd gaatjes in de muur in de keuken
- schuren vd muren (al ben ik nog niet overtuigd)
- witten en blauwen vd muren
- afzuigkap terug hangen of nieuwe kastjes kopen/ophangen
- monteren stopcontacten ed
- egaline over de vloer
- primer over de vloer
- vloer plakken
- plinten monteren
- ophangen van spul tegen de inkijk
- inrichten woonkamer

Maar dit is even wat nu in me opkomt.
  woensdag 24 december 2014 @ 14:16:18 #47
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_147918211
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 14:13 schreef Puala het volgende:

[..]

Naast poetsen bedoel je?

In mijn hoofd zit dit lijstje:

- schuren/afbranden kozijnen/deuren
- grondverf, aflakken kozijnen/deuren
- kast schuren/afbranden en lakken
- kitten vd randen van de muren
- opvullen vd gaatjes in de muur in de keuken
- schuren vd muren (al ben ik nog niet overtuigd)
- witten en blauwen vd muren
- afzuigkap terug hangen of nieuwe kastjes kopen/ophangen
- monteren stopcontacten ed
- egaline over de vloer
- primer over de vloer
- vloer plakken
- plinten monteren
- ophangen van spul tegen de inkijk
- inrichten woonkamer

Maar dit is even wat nu in me opkomt.
Lijstjes :9~

Mooi overzichtje, je verveelt je niet gok ik :P

Heb je inmiddels alweer stroom?
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_147918533
quote:
2s.gif Op woensdag 24 december 2014 14:16 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Lijstjes :9~

Mooi overzichtje, je verveelt je niet gok ik :P

Heb je inmiddels alweer stroom?
Nee zeker niet :)

Zaterdag maar eens kijken of ik weer kan beginnen :)

Jazeker. Los contact in een lasdop. De trap naar boven sjouwen was meer werk als het oplossen :')
pi_147918783
Ik had die twee overlichten niet gezien in je erker, daar zal ook lucht naar buiten kunnen!

Ik zie trouwens wel dat je nog stukken dunwandig ijzer er tussen hebt!
pi_147920397
Netjes Puala, alleen volgende keer als je stucplaten monteert, is het beter de kopse naden te laten verspringen. En ze hadden haaks op de rachels gemogen met een hoh rachelmaat van 40 cm. Werkt eenvoudiger.
pi_147920847
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 14:06 schreef Puala het volgende:
Kwijlen jullie even mee?

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
*O* Heel mooi geworden *O*
pi_147920941
Nou bedankt, natte telefoon _O-
Laat die handjes wapperen!
pi_147925280
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 14:13 schreef Puala het volgende:
- schuren vd muren (al ben ik nog niet overtuigd)
Hiervoor kan je gewoon een stuk fijn schuurgaas op een houder nemen. Ben je zo klaar. Of het nodig is moet je zelf maar even beoordelen als het droog is. Gewoon schuurpapier loopt te snel vol.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 14:26 schreef Puala het volgende:
Los contact in een lasdop.
Daarom gebruik ik altijd lasdoppen in plaats van lasklemmen. Beetje ouderwets, maar heb daar gewoon een beter gevoel over.

Ziet er verder weer super uit, zo te zien heb je alles onder controle.
pi_147925702
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 15:20 schreef tiho1 het volgende:
Netjes Puala, alleen volgende keer als je stucplaten monteert, is het beter de kopse naden te laten verspringen. En ze hadden haaks op de rachels gemogen met een hoh rachelmaat van 40 cm. Werkt eenvoudiger.
Dat ze er beter haaks op konden weet ik inmiddels :)

Maar als de aannemer en tevens stukadoor zeggen 30, dan ben ik volgzaam en doe ik 30 :)
pi_147925764
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 17:48 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Hiervoor kan je gewoon een stuk fijn schuurgaas op een houder nemen. Ben je zo klaar. Of het nodig is moet je zelf maar even beoordelen als het droog is. Gewoon schuurpapier loopt te snel vol.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Daarom gebruik ik altijd lasdoppen in plaats van lasklemmen. Beetje ouderwets, maar heb daar gewoon een beter gevoel over.

Ziet er verder weer super uit, zo te zien heb je alles onder controle.
Schuurgaas op een houder. Aha. Weer wat geleerd. Ik ga als het droog is eens kijken. Ik vind het voor nu nog klinken als veel stom saai onnodig werk :@

Dit was een lasdop en geen klem. En ondanks dat was open draaien, meten en dichtdraaien de oplossing.

Ik doe mijn best :) hoop binnenkort een planning te kunnen maken zodat ik wat meer een beeld krijg. Zou wel fijn zijn :)
pi_147925886
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 18:05 schreef Puala het volgende:
Dit was een lasdop en geen klem.
Vreemd. Zaten de draden wel netjes in elkaar gedraaid? Fijn dat het weer werkt in ieder geval.
pi_147926101
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 18:09 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Vreemd. Zaten de draden wel netjes in elkaar gedraaid? Fijn dat het weer werkt in ieder geval.
Geen idee. Maatje van me heeft gekeken en zei dit. De zolder heeft geen vaste trap of vlizotrap of iets. Dus je staat altijd te kutten met een huishoud trap. Dus vandaar samen :)
pi_147946054


Het droogt al best lekker op de meeste muren :D
pi_147946592
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 11:37 schreef Puala het volgende:
[ link | afbeelding ]

Het droogt al best lekker op de meeste muren :D
Plaats eens een foto van die andere kant Paula, dit is immers de gipsplaten kant is het niet.
Daar zal denk ik niet veel op zitten.
Denk trouwens erom dat je die dunwandig pijpen weg laat halen en vervangen laat door koper, maar dan nog zijn je radiatoren ook van ijzer.
pi_147946666
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 12:02 schreef john2406 het volgende:

[..]

Plaats eens een foto van die andere kant Paula, dit is immers de gipsplaten kant is het niet.
Daar zal denk ik niet veel op zitten.
Denk trouwens erom dat je die dunwandig pijpen weg laat halen en vervangen laat door koper, maar dan nog zijn je radiatoren ook van ijzer.
Daar zijn welgeteld 2 mini plekjes al wit, dus daar zie je weinig op ;)

Zolang je dingen post zonder directe uitleg er bij doe ik niets.
  donderdag 25 december 2014 @ 12:06:21 #61
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_147946725
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 12:02 schreef john2406 het volgende:

[..]
Denk trouwens erom dat je die dunwandig pijpen weg laat halen en vervangen laat door koper, maar dan nog zijn je radiatoren ook van ijzer.
wat bedoel je daar mee :?
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_147947015
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 12:04 schreef Puala het volgende:

[..]

Daar zijn welgeteld 2 mini plekjes al wit, dus daar zie je weinig op ;)

Zolang je dingen post zonder directe uitleg er bij doe ik niets.
Ik citeer maar even gewoon cv boer en voor de rest zet je je eigen denktank maar aan dan!

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 23:27 schreef cvboer2 het volgende:

Aansluiting koper op stalen cv-buis. Dit geeft kans op galvanische corrosie. Dit gebeurt wanneer 2 verschillende metalen met elkaar in contact staan, de corrosie wordt versneld door water. Gezien de pH waarde van cv-water tussen de 7 en 9 ligt, gaat dit snel.
Doorvoer in gipsplafond te krap.
[ afbeelding ]

pi_147947086
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 12:16 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik citeer maar even gewoon cv boer en voor de rest zet je je eigen denktank maar aan dan!

[..]

Je praat alsof het jouw woning is en zij moet luisteren naar jouw opdrachten.
Wat is er mis met je? :')
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_147947227
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 12:18 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Je praat alsof het jouw woning is en zij moet luisteren naar jouw opdrachten.
Wat is er mis met je? :')
Niks is er mis, maar word er niet min of meer naar gevraagd is het goed, daar geef ik eerlijk antwoord op en zonder desinteresse van moder maar wat aan doe ik dat dan!
pi_147947518
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 12:16 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik citeer maar even gewoon cv boer en voor de rest zet je je eigen denktank maar aan dan!

[..]

Ja nee nu weet ik veel meer :')
  donderdag 25 december 2014 @ 12:33:48 #66
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_147947591
Ik vind het mooi geworden. Wat ga je verder met de muren doen? Iets van een kleurtje erover?
Share your talent, move the world.
pi_147948354
Wordt netjes!

quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 12:31 schreef Puala het volgende:

[..]

Ja nee nu weet ik veel meer :')
Ff van wikipedia:

quote:
Galvanische corrosie[bewerken]
Galvanische corrosie treedt op als twee aan elkaar bevestigde metalen worden blootgesteld aan een neutraal elektroliet (pH ca 7). Hierbij zal het metaal wat het meest links in de spanningsreeks vermeld staat, versneld corroderen en het andere metaal minder snel.

Twee verschillende en aan elkaar gekoppelde metalen in een elektroliet vormen een zogenaamd galvanisch koppel, dit zal in de elektroliet een potentiaal aannemen tussen de rustpotentialen van de beide metalen in. Voor het minst edele metaal van het koppel veroorzaakt dit versnelde corrosie als gevolg van de potentiaalverhoging, terwijl het andere, "edeler", metaal juist minder zal corroderen dankzij de potentiaalverlaging. Van dit verschijnsel wordt bewust gebruikgemaakt bij kathodische bescherming. Dit alles is echter alleen mogelijk in aanwezigheid van zuurstof, opgelost in het elektroliet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Corrosie#Galvanische_corrosie

Wat er dus gebeurd, als er 2 verschillende metalen tegen elkaar aan zitten, is dat het 'minst edele' ofwel het 'zwakste' metaal het eerst zal corroderen.

Op bijvoorbeeld schepen heb je hier 'opofferingsanodes' voor om dit tegen te gaan. Dit zijn metalen 'broodjes' die het eerst zullen corroderen (opgeofferd worden) om te voorkomen dat de rest van het schip opgevreten wordt door het water waar het in ligt. Een andere methode is om de huid onder spanning te zetten.
  donderdag 25 december 2014 @ 23:15:59 #68
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_147962268
Oftewel in een cv systeem heb je geen last van galvanische corrosie omdat alle zuurstof op een gegeven moment wel uit het systeem is. Het zgn. dood water. Als je eens goed in je ketel kijkt zie je dat daar vaak koperen leidingen gebruikt worden. En om het helemaal spannend te maken zijn veel warmtewisselaars van aluminium gemaakt. ;)
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_147962610
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 23:15 schreef boertie het volgende:
Oftewel in een cv systeem heb je geen last van galvanische corrosie omdat alle zuurstof op een gegeven moment wel uit het systeem is. Het zgn. dood water. Als je eens goed in je ketel kijkt zie je dat daar vaak koperen leidingen gebruikt worden. En om het helemaal spannend te maken zijn veel warmtewisselaars van aluminium gemaakt. ;)
Mooi. Dan blijf ik bij het standpunt wat ik eigenlijk al in mijn hoofd had zitten; het zal me worst wezen, wie dan leeft dan zorgt *)

Dankjewel O+
pi_147986906
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 23:15 schreef boertie het volgende:
Oftewel in een cv systeem heb je geen last van galvanische corrosie omdat alle zuurstof op een gegeven moment wel uit het systeem is. Het zgn. dood water. Als je eens goed in je ketel kijkt zie je dat daar vaak koperen leidingen gebruikt worden. En om het helemaal spannend te maken zijn veel warmtewisselaars van aluminium gemaakt. ;)
Het mooie van galvanische corrosie is dan weer dat er geen zuurstof voor nodig is.
pi_148040584


Deze muur begint ook te drogen :D over de hele muur allemaal kleine vlekjes :)

En helaas ook dit:





;(
  Moderator zondag 28 december 2014 @ 11:42:11 #72
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_148040762
Geen gaasband gebruikt op de hoekprofielen? (geen idee of dat verplicht is trouwens)
pi_148040898
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 11:42 schreef Vonkenboer het volgende:
Oej ! Is daar op die hoek wat tegen aan gevallen ofzo ? :{ :X
Nee helemaal niets. Het is echt precies naast het hoekstucprofiel (?) gescheurd. Er zit hout achter, dus met al dat vocht zal dat wel zijn gaan werken.. Ik heb nog een hoek waar een scheurtje kan ontstaan zoals ik zie. Ik wacht het drogen nog wel even af en bel de stukadoor dan wel..
pi_148040911
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 11:42 schreef Knuppel1983 het volgende:
Geen gaasband gebruikt op de hoekprofielen? (geen idee of dat verplicht is trouwens)
Geen idee. Ze hebben overal de hoekprofielen zo gedaan en nergens scheuren. Alleen bij die.
pi_148040929
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 11:42 schreef Knuppel1983 het volgende:
Geen gaasband gebruikt op de hoekprofielen? (geen idee of dat verplicht is trouwens)
Da's niet gebruikelijk nee. Lijkt dat er vocht in het onderliggende houtwerk terecht is gekomen waardoor dat uit is gaan zetten. Kijk het even aan, eventueel na droging aanhelen met wat gips..
pi_148041720
er bestaat een soort van flexibele fix en finish. daarmee kun je naden en gaatjes opvullen zonder gaasband. tenminste dat verkopen ze in dld. dat kun je er wellicht over smeren.
en dit soort scheuren krijg je toch vaak, is vrij normaal en simpel op te lossen.
pi_148043093
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 12:13 schreef hans1985 het volgende:
er bestaat een soort van flexibele fix en finish. daarmee kun je naden en gaatjes opvullen zonder gaasband. tenminste dat verkopen ze in dld. dat kun je er wellicht over smeren.
en dit soort scheuren krijg je toch vaak, is vrij normaal en simpel op te lossen.
Goed om te horen. Wie weet heeft hij zoiets staan. Dan bel ik 'm morgen ff of we wat kunnen regelen voor eind vd week. Ik heb ook nog een stuk waar een bolling in zit.
  PR/Manusje van alles zondag 28 december 2014 @ 13:16:26 #79
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_148044023
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 12:13 schreef hans1985 het volgende:
er bestaat een soort van flexibele fix en finish. daarmee kun je naden en gaatjes opvullen zonder gaasband. tenminste dat verkopen ze in dld. dat kun je er wellicht over smeren.
en dit soort scheuren krijg je toch vaak, is vrij normaal en simpel op te lossen.
Dat verkopen ze hier ook en heet inderdaad Fix & Finish. Staat gewoon bij de Gamma.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_148045788
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 13:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Dat verkopen ze hier ook en heet inderdaad Fix & Finish. Staat gewoon bij de Gamma.
nee is volgensmij anders, zit een elastische vezel doorheen.
fix&finish is een fijne normale poets
pi_148046716
Je kunt ook vezelversterkte gipsplaatvuller gebruiken. Alabastine. Doe dit wel als alles echt droog is.
pi_148046987
Volgens mij moet je een scheur altijd driehoekig uitkrabben, gaas erin, en dan dichtsmeren. Nu dat streepje opvullen zal de scheur gewoon terugkomen.
pi_148050120
Het houd niet op, niet vanzelf ;(

De muur in de gang is zeiknat. Als ik er met mn vingers overheen ga dan is het echt nat. En ik ben bang dat dat niet van het vocht van het stucen kan zijn ;(



Die donkere rand.. Het kozijn is weer droog.

Edit: ohja, en het is een buitenmuur.
pi_148050734
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 13:56 schreef hans1985 het volgende:

[..]

nee is volgensmij anders, zit een elastische vezel doorheen.
fix&finish is een fijne normale poets
Renoband is elastisch.
pi_148052114
Damn, zit niet mee... dat scheuren had ik hier ook bij een hoeknaald, 2 keer gevuld en bleef terugkomen. Uiteindelijk zelf besloten vliesbehang erover te trekken.

In de badkamer, inderdaad waar hout onder zit, aan het plafond, heb ik ook scheurvorming. Daar komt een deklat overheen.

Hij lost het vast netjes op. Stuc op hout heb ik ondertussen wel geleerd, dat wordt het nooit. Volgende keer weet ik het wel. Overal stucplaat overheen en niet te zuinig.

Die natte muur is wel een beetje bijzonder! Ligt er 2 meter sneeuw tegenaan te drukken ofzo?
Laat die handjes wapperen!
pi_148052936
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 15:35 schreef Puala het volgende:
Het houd niet op, niet vanzelf ;(

De muur in de gang is zeiknat. Als ik er met mn vingers overheen ga dan is het echt nat. En ik ben bang dat dat niet van het vocht van het stucen kan zijn ;(

[ link | afbeelding ]

Die donkere rand.. Het kozijn is weer droog.

Edit: ohja, en het is een buitenmuur.
Waarschijnlijk een koude brug dus, het vocht, of gebruikt voor te stucen of ander vocht zal wel neerslaan tegen de koude brug.
Die hoek welke gescheurd is, hoe zien de vensters uit tegen die kant, is het enkel of dubbelglas ?

Vandaar schreef ik ook die schoorsteen had ik open gelaten, ben eens eerlijk er lag waarschijnlijk een houten vloer voorheen die issolatie zal er ook niet gezeten hebben,
Via die schoorsteen had je gecontroleerd kunnen afvoeren!

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2014 16:59:49 ]
pi_148054249
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 16:37 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk een koude brug dus, het vocht, of gebruikt voor te stucen of ander vocht zal wel neerslaan tegen de koude brug.
Die hoek welke gescheurd is, hoe zien de vensters uit tegen die kant, is het enkel of dubbelglas ?

Vandaar schreef ik ook die schoorsteen had ik open gelaten, ben eens eerlijk er lag waarschijnlijk een houten vloer voorheen die issolatie zal er ook niet gezeten hebben,
Via die schoorsteen had je gecontroleerd kunnen afvoeren!


Dit is de andere kant van de muur. Exact bij de sleuven die je onderaan op de foto ziet zit het vocht probleem aan de andere kant.

Mijn voordeur is met goed fatsoen inmiddels ook niet meer open te krijgen :X en als ie open gaat kletteren de druppels je in je nek.

Ik zal de hal eens leeg trekken en gaan dweilen tegen 't vocht en over een week maar eens zien wat er dan nog zit.

Mijn schoorsteen zit los en gaat er asap volledig uit. Ik ga geen luik maken voor iets wat mijn woning uit gaat. Hoe handig je dat ook lijkt.
pi_148054471
Het is uiteraard jouw woning en jij bestemd erover, ik waarschuw je alleen een ketting is zo sterk als zijn zwakste schakel.
Jij hebt het nog gunstig vind ik, ik heb die muur in de woonkamer op het noord oosten.
pi_148054907
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 17:12 schreef john2406 het volgende:
Het is uiteraard jouw woning en jij bestemd erover, ik waarschuw je alleen een ketting is zo sterk als zijn zwakste schakel.
Jij hebt het nog gunstig vind ik, ik heb die muur in de woonkamer op het noord oosten.
Hey John. Voor het geval je het nog niet door had: Jullie twee zullen nooit gezellig een potje gaan bridgen...
pi_148054957
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 17:23 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Hey John. Voor het geval je het nog niet door had: Jullie twee zullen nooit gezellig een potje gaan bridgen...
Maakt mij niet uit hoor over een paar jaar denkt ze misschien wel verrek die john van het forum die had toch gelijk!
Luchten is eentje en afvoeren is twee, die vensters laten lucht binnen welke afgevoerd moet worden, die word niet afgevoerd maar slaat dus neer tegen de koudebruggen wat te vinden zijn in het huis.
Stoken die hal en boven in wat openzetten zou ik dus doen op het moment, maar ik kan de wooning niet ik zie alleen foto s dus.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2014 17:27:49 ]
pi_148055040
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 17:24 schreef john2406 het volgende:

[..]

Maakt mij niet uit hoor over een paar jaar denkt ze misschien wel verrek die john van het forum die had toch gelijk!
Denk het niet; daar gaat je natte droom.

Ga nou maar eens ergens anders lopen drammen :Y, want het begint hier een beetje te vervelen.
pi_148055902
quote:
3s.gif Op zondag 28 december 2014 17:26 schreef Anne het volgende:

[..]

Denk het niet; daar gaat je natte droom.

Ga nou maar eens ergens anders lopen drammen :Y, want het begint hier een beetje te vervelen.
Probeer ik subtiel te zijn...
pi_148056016
Wat balen van je tegenslagen -O- laat maar weten als je hulp nodig hebt ;)
pi_148058338
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 17:24 schreef john2406 het volgende:

[..]

Maakt mij niet uit hoor over een paar jaar denkt ze misschien wel verrek die john van het forum die had toch gelijk!
Luchten is eentje en afvoeren is twee, die vensters laten lucht binnen welke afgevoerd moet worden, die word niet afgevoerd maar slaat dus neer tegen de koudebruggen wat te vinden zijn in het huis.
Stoken die hal en boven in wat openzetten zou ik dus doen op het moment, maar ik kan de wooning niet ik zie alleen foto s dus.
Dat is vocht uit de binnenlucht. En zo raar is dat nu niet met al dat stucvocht in de binnenlucht. Later knapt dat wel op.

Jouw idee klopt
pi_148062548
Kut voor je Paula.

Eerst die scheur en nu de natte plekken. Je moet maar denken: beter nu in de winter erachter komen dan wanneer je alles in de zomer had gedaan en dat het daarna winter wordt. Dan zit je echt met gebakken peren.

Ik vind die sleuven in je buitenmuur wel erg laag bij de grond zitten. Normaal staan er 2 of 3 rijen bakstenen eronder. ( tenminste dat is hier zo )

Het belangrijkste voor nu is dat je het droog krijgt, en dat lukt nu moeilijk. Een idee: heb je een kruipruimte, misschien kun je de luik daarvan openhouden, dan stroomt de luchtvocht eruit.
pi_148063454
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 19:56 schreef Attitude het volgende:
Kut voor je Paula.

Eerst die scheur en nu de natte plekken. Je moet maar denken: beter nu in de winter erachter komen dan wanneer je alles in de zomer had gedaan en dat het daarna winter wordt. Dan zit je echt met gebakken peren.

Ik vind die sleuven in je buitenmuur wel erg laag bij de grond zitten. Normaal staan er 2 of 3 rijen bakstenen eronder. ( tenminste dat is hier zo )

Het belangrijkste voor nu is dat je het droog krijgt, en dat lukt nu moeilijk. Een idee: heb je een kruipruimte, misschien kun je de luik daarvan openhouden, dan stroomt de luchtvocht eruit.
Ik heb geen kruipruimte.

Ik heb de verwarming vol aan en sinds vandaag die in de gang ook (stond heel laag). En ik bel morgen de aannemer/stukadoor om te komen kijken :)
pi_148063559
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 19:56 schreef Attitude het volgende:
dan stroomt de luchtvocht eruit.
Dat woord heb je zo echt zelf verzonnen..
  PR/Manusje van alles zondag 28 december 2014 @ 20:24:26 #98
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_148064037
Dicht met die kieren.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_148064941
quote:
14s.gif Op zondag 28 december 2014 20:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dicht met die kieren.
Waarom Fiets?
pi_148065070
Dit is de laatste reactie wat ik geef bij deze, maar had ik me maar op mijn tong gebeten in plaats van een reactie te geven!
Schijnbaar word hulp niet op prijs gesteld!
Bij geen kruipruimte in de hal dus stel er is op de grond een vloer gestort en daar is geen plastic tussen de vloer en de grond gebruikt dan heb je al aanvoer van vochtige lucht als die van het stuc weg is word er wel nieuwe aangevoerd denk ik me?
Bij deze veel plezier verder hier in het topic, en een goed uiteinde wens ik jullie bij deze.
  PR/Manusje van alles zondag 28 december 2014 @ 20:42:29 #101
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_148065158
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 20:39 schreef Puala het volgende:

[..]

Waarom Fiets?
Ze zijn daar gemaakt om te kunnen ventileren. Blijkbaar zorgen ze nu juist voor toevoer van vocht. Zit er een spouw in de muur? lagen de oude vloerbalken boven of onder die open voegen? Voor zover dit aan de kant van de nieuwe vloer zit.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  PR/Manusje van alles zondag 28 december 2014 @ 20:44:27 #102
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_148065302
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 20:41 schreef john2406 het volgende:
Dit is de laatste reactie wat ik geef bij deze, maar had ik me maar op mijn tong gebeten in plaats van een reactie te geven!
Schijnbaar word hulp niet op prijs gesteld!
Bij geen kruipruimte in de hal dus stel er is op de grond een vloer gestort en daar is geen plastic tussen de vloer en de grond gebruikt dan heb je al aanvoer van vochtige lucht als die van het stuc weg is word er wel nieuwe aangevoerd denk ik me?
Bij deze veel plezier verder hier in het topic, en een goed uiteinde wens ik jullie bij deze.
Het plastic tussen het beton en het zand moet er juist voor zorgen dat het vocht in het beton blijft zitten. Wordt niet toegepast om 'optrekkend' vocht in het zand in zand te houden. Wil ik trouwens wel eens zien, vocht uit zand dat door het beton de muur in trekt.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_148065389
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 20:41 schreef john2406 het volgende:
Dit is de laatste reactie wat ik geef bij deze, maar had ik me maar op mijn tong gebeten in plaats van een reactie te geven!
Schijnbaar word hulp niet op prijs gesteld!
Bij geen kruipruimte in de hal dus stel er is op de grond een vloer gestort en daar is geen plastic tussen de vloer en de grond gebruikt dan heb je al aanvoer van vochtige lucht als die van het stuc weg is word er wel nieuwe aangevoerd denk ik me?
Bij deze veel plezier verder hier in het topic, en een goed uiteinde wens ik jullie bij deze.
Ehmmm. Beton is redelijk luchtdicht hoor... :W

Zou die sleuven ook dicht maken. Heeft bij de huidige (nieuwe geisoleerde) situatie weinig nut. Er komt alleen maar (vochtige) lucht door naar binnen
pi_148065589
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 20:45 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Ehmmm. Beton is redelijk luchtdicht hoor... :W

Jaren 30?
Dat heeft aan beton geroken ooit eens denk ik het zal een laagje van een cm of 2 of zelfs 3 zijn dan.
pi_148065705
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 20:48 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jaren 30?
Dat heeft aan beton geroken ooit eens denk ik het zal een laagje van een cm of 2 of zelfs 3 zijn dan.
De vloer is nieuwer dan de woning. Dat had je kunnen weten als je de OP gelezen had.
pi_148065827
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 20:50 schreef Light het volgende:

[..]

De vloer is nieuwer dan de woning. Dat had je kunnen weten als je de OP gelezen had.
Wat een stel kids hier zeg ene komt met balken die gaan tot aan de hal en dan bij de sleuven?
De andere met een nieuwe vloer, volgens mij alleen de kamer teminste dat zie ik op de foto s en niet de hal dus.
Kinderen amuseer jullie nog zeg ik bij deze dit is echt het laatste.
pi_148065994
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 20:52 schreef john2406 het volgende:

[..]

Kinderen amuseer jullie nog zeg ik bij deze dit is echt het laatste.
Zeg opa, hier houd ik je aan he...
pi_148066374
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 20:48 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jaren 30?
Dat heeft aan beton geroken ooit eens denk ik het zal een laagje van een cm of 2 of zelfs 3 zijn dan.
Triviantvraag: Hoe oud is beton?
pi_148066471
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 20:41 schreef john2406 het volgende:
Dit is de laatste reactie wat ik geef bij deze, maar had ik me maar op mijn tong gebeten in plaats van een reactie te geven!
Schijnbaar word hulp niet op prijs gesteld!
Bij geen kruipruimte in de hal dus stel er is op de grond een vloer gestort en daar is geen plastic tussen de vloer en de grond gebruikt dan heb je al aanvoer van vochtige lucht als die van het stuc weg is word er wel nieuwe aangevoerd denk ik me?
Bij deze veel plezier verder hier in het topic, en een goed uiteinde wens ik jullie bij deze.
Ook jouw input is welkom. Het is meer de manier waarom. Je blijft vasthouden aan je eigen visie, maar ga het gesprek aan. Kom met argumenten en we hebben een discussie. Maar kom niet alwetend binnen en schilder me af als een nietsnut. Want dat gevoel gaf je wel.

En als je toch besluit te gaan, dankjewel voor je reacties en ook een goed uiteinde :*
pi_148066756
Ho wacht mannen. Jullie gaan te rap.

De woonkamer is voorzien van een nieuwe vloer, de gang met het vochtprobleem niet. De balken lagen alleen in de woonkamer. Ik heb nog nooit onder de plavuizen in de gang kunnen kijken (zou wel willen trouwens). Zo ver ik weet heb ik een spouwmuur zonder iets er tussen. Maar ook daarvoor: ik zou er wel tussen willen kijken om het zeker te weten :)

De kant van de buitenmuur is een brede gang tussen mij en mijn buren van zo'n 2-2,5 meter. En daar komt geen zon. Hooguit in de zomer als de zon hoog staat ;)

Is het niet zo dat die kieren verstopt kunnen zitten ofzo? En dat dat problemen kan veroorzaken? Mijn buurjongetje stopt graag alle kiertjes, nisjes ed vol? Dat kan ook een probleem veroorzaken toch? Ik ben niet plat er voor gaan liggen om te kijken how het er uit zag. Ik vond het al heel wat dat ik gemeten heb ;)
pi_148066788
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 21:02 schreef Puala het volgende:

[..]

Ook jouw input is welkom. Het is meer de manier waarom. Je blijft vasthouden aan je eigen visie, maar ga het gesprek aan. Kom met argumenten en we hebben een discussie. Maar kom niet alwetend binnen en schilder me af als een nietsnut. Want dat gevoel gaf je wel.

En als je toch besluit te gaan, dankjewel voor je reacties en ook een goed uiteinde :*
Moedig hem nou niet aan...
pi_148067035
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 21:07 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Moedig hem nou niet aan...
Hé, iedereen is welkom als ze lief zijn en doen :Y en al helemaal als ze vrijgezel zijn :9
pi_148067141
Gaatjes verstopt zou nog weinig uit mogen maken... je muur elders heeft notabene ook geen sleufje en daar is het ook niet nat.

Blijf het een vreemd verhaal vinden.

Ik zat te denken aan storm op de muur, pak sneeuw er tegenaan... maar dat is ook een beetje vergezocht. Is het niet gewoon toch neergeslagen vocht?

Blijft speculeren van achter de toverdoos. Ik zou zelf morgen even een zaklamp pakken en naar die sleuven lopen... lamp erin schijnen en kijken of je wat geks ziet.
Laat die handjes wapperen!
pi_148067161
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 21:11 schreef Puala het volgende:

[..]

Hé, iedereen is welkom als ze lief zijn en doen :Y en al helemaal als ze vrijgezel zijn :9
Hans is zeker tegen de 50...

Wanneer kan ik komen helpen?
pi_148067249
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 21:13 schreef Gieliovd het volgende:
Gaatjes verstopt zou nog weinig uit mogen maken... je muur elders heeft notabene ook geen sleufje en daar is het ook niet nat.

Blijf het een vreemd verhaal vinden.

Ik zat te denken aan storm op de muur, pak sneeuw er tegenaan... maar dat is ook een beetje vergezocht. Is het niet gewoon toch neergeslagen vocht?

Blijft speculeren van achter de toverdoos. Ik zou zelf morgen even een zaklamp pakken en naar die sleuven lopen... lamp erin schijnen en kijken of je wat geks ziet.
Oeh ja, mag in ook een keertje gluren in een gleuf :9
  zondag 28 december 2014 @ 21:14:29 #116
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_148067255
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 21:11 schreef Puala het volgende:

[..]

Hé, iedereen is welkom als ze lief zijn en doen :Y en al helemaal als ze vrijgezel zijn :9
Je keuze wordt wel beperkter als door zo'n drammer alle leuke kerels afhaken in je topic :P
pi_148067287
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 21:13 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Hans is zeker tegen de 50...

Wanneer kan ik komen helpen?
Morgen, woensdag, donderdag, vrijdag?
pi_148067311
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 21:14 schreef Barrah het volgende:

[..]

Je keuze wordt wel beperkter als door zo'n drammer alle leuke kerels afhaken in je topic :P
Ja ok, daar heb je gelijk in O+
pi_148067411
quote:
10s.gif Op zondag 28 december 2014 21:14 schreef Puala het volgende:

[..]

Oeh ja, mag in ook een keertje gluren in een gleuf :9
Dit klinkt als hele foute porno. _O-
pi_148067489
Puala. Laat eerst het vocht van stucwerk verdampen. Zeker met deze buitentemperatuur is er niks raars aan de hand.
pi_148067596
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 21:14 schreef Puala het volgende:

[..]

Morgen, woensdag, donderdag, vrijdag?
Wat gaan we doen?
pi_148067604
Gleuven en fout vocht bij een klusvrouw... Ik wilde er al niet over beginnen 😱
pi_148067971
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 21:14 schreef Barrah het volgende:

[..]

Je keuze wordt wel beperkter als door zo'n drammer alle leuke kerels afhaken in je topic :P
Die drammer zit al 32 jaar onder de prak dus, en die ruilt niks in voor iets onzekers.

Oja paula ik vind je geen niets nut hoor, maar neem mijn petje juist voor je af, je zal het topic niet voor niets gestart hebben.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2014 21:27:34 ]
pi_148068031
quote:
17s.gif Op zondag 28 december 2014 21:16 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dit klinkt als hele foute porno. _O-
Niets mis met porno. Maar bij foute porno denk ik aan hangtieten, foute kreuntjes en van die neon gekleurde lingerie setjes ofzo.

quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 21:17 schreef tiho1 het volgende:
Puala. Laat eerst het vocht van stucwerk verdampen. Zeker met deze buitentemperatuur is er niks raars aan de hand.
Is ook het plan :Y maar ik heb 2-3 maand lang een stapel pakketten tegen die muur aan gestapeld gehad en toen had ik gelijk een schimmelplek te pakken. Dus ik blijf wel bang dat er meer aan de hand is. Dus als de bevriende aannemer toch langs komt voor die scheur in het gips dan mag hij gelijk ook hier ff naar kijken :)
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 21:19 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Wat gaan we doen?
Verf afbranden, deuren en kozijnen in de grondverf zetten en later aflakken? ;)
pi_148068089
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 21:19 schreef DarkE het volgende:
Gleuven en fout vocht bij een klusvrouw... Ik wilde er al niet over beginnen 😱
Ik kan wel wat hebben ;) :9

quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 21:24 schreef john2406 het volgende:

[..]

Die drammer zit al 32 jaar onder de prak dus, en die ruilt niks in voor iets onzekers.
32 jaar, jeetje, petje af. Ik heb het nog niet langer als 2,5 jaar met iemand uitgehouden :@ maar ik ben ook wel een stuk jonger :P
  PR/Manusje van alles zondag 28 december 2014 @ 21:38:26 #126
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_148068770
Het leukste van het verbouwen is nu klaar. Nu komt het stomme werk. Afwerken. -O-
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_148069158
quote:
6s.gif Op zondag 28 december 2014 21:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Het leukste van het verbouwen is nu klaar. Nu komt het stomme werk. Afwerken. -O-
Als je eigen woning is juist niet.
Nu kan de muurverf erop, de afdekplaten op stopcontacten, gordijnen, lampen, etc. Gewoon de afwerking tot je eigen huisje/plekje.
Lijkt mij juist fijn als je zoveel tijd en moeite in de ruwbouw hebt gestoken :)
pi_148071653
Ik herken het wel. Ben er zo klaar mee :O

Ruwbouw kan je nog wat herstellen. In deze fase hoef je maar iets langs de muur te halen en je bent de pisang.
Laat die handjes wapperen!
pi_148071768
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 22:21 schreef Gieliovd het volgende:
Ik herken het wel. Ben er zo klaar mee :O

Ruwbouw kan je nog wat herstellen. In deze fase hoef je maar iets langs de muur te halen en je bent de pisang.
Nah, ook dan is het simpel te herstellen, zakje fix en finish naast je.

Puala, is nu net in de leuke fase, laten we het lekker positief houden ;)
pi_148071960
Ooow Puala zeker!! Dat is machtig mooi.

De fase waar ik in zit is soms minder :9

Go Pipa!!
Laat die handjes wapperen!
pi_148084267
Ik ben niet zo precies, dus ik vind deze periode saai en vermoeiend. Telkens corrigeren, goed kijken, passen en meten etc.

Maar ik vind het wel spannend en tof om te zien of alles wat ik heb uitgekozen bij elkaar gaat passen :)

Al moet ik nog een kleur kiezen voor mijn buffetkast en dat vind ik moeilijk :)
pi_148085800
K&W / Kozijn rot -> witrot?

Vloek, scheld, jank. Iemand een idee?
pi_148100229
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 10:23 schreef Puala het volgende:
K&W / Kozijn rot -> witrot?

Vloek, scheld, jank. Iemand een idee?
Ik zou het hele kozijn vervangen. Beter in 1 keer goed doen dan nu moeite doen om te herstellen en kans op volgend jaar weer ellende. Als je het nu vervangt is dat even vervelend maar ben je er direct vanaf.
Zon, zee en strand, eerst een dagje lol, dan alles vol met zand.
pi_148100997
Wil je nu snel en goedkop, dan een stuk erin maken. Het is nota bene binnen ook.

Wil je goed en duurzaam, inclusief beter glas en kozijnen, dan alles vervangen.
Laat die handjes wapperen!
pi_148101688
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 16:54 schreef Gieliovd het volgende:
Wil je nu snel en goedkop, dan een stuk erin maken. Het is nota bene binnen ook.

Wil je goed en duurzaam, inclusief beter glas en kozijnen, dan alles vervangen.
Buiten gaat dr schroevendraaier er niet in. Er is weggehaald tot het goede hout en dan nog met de beitel een laagje goed hout er af. Vervolgens houtrotstop en houtrot vuller er op. Ik ga er vanuit dat het voorlopig nog mee kan. Zo niet, dan gebeurt het hopelijk als er wat spaargeld achter de hand is. Voor nu is dit financieel de beste oplossing :)
pi_148102882
Netjes gedaan, op naar de volgende klus!
Laat die handjes wapperen!
pi_148103591
weet je ook waardoor de rot werd veroorzaakt?
mogelijk condensvocht wat van de ramen af loopt ondanks de dubbele beglazing?

Als dit echt alles was dan valt het wel mee. de komende tijd ff in de gaten houden dat de rot niet stiekem verder gaat. dan kan je sparen voor een geheel nieuw kozijn + beglazing.
pi_148111663
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 17:57 schreef Elleska het volgende:
weet je ook waardoor de rot werd veroorzaakt?
mogelijk condensvocht wat van de ramen af loopt ondanks de dubbele beglazing?

Als dit echt alles was dan valt het wel mee. de komende tijd ff in de gaten houden dat de rot niet stiekem verder gaat. dan kan je sparen voor een geheel nieuw kozijn + beglazing.
Condensvocht. De woning was slecht geisoleerd. En veel kieren/gaten etc waar het vocht vandaan kom komen. De kit liet te wensen over en in alle hoekjes zag je dat het heel vochtig was. En hier is het gewoon goed mis gegaan ;)
pi_148111739
dan heb je de grootste oorzaak iig al weggenomen door alles te isoleren.
pi_148133150
Oeh! balen zeg. Maar gelukkig opgelost. ^O^

Ik ben heel benieuwd naar wat je aan inrichting bij elkaar gezocht hebt. Heb je voorbeeldjes?

Verder is dit wel een vermoeiende periode maar je kan er na wel heerlijk bijkomen in je helemaal zelf verbouwde huis! Dat is toch de moeite waard lijkt me;)
pi_148143762
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 21:06 schreef Elleska het volgende:
dan heb je de grootste oorzaak iig al weggenomen door alles te isoleren.
Je denkt dat het van te voren niet al geissoleerd was, met al die plafonden over mekaar?
pi_148144958
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 16:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

Je denkt dat het van te voren niet al geissoleerd was, met al die plafonden over mekaar?
met dubbele plafonds isoleren je de muren?
pi_148145395
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 16:39 schreef Elleska het volgende:

[..]

met dubbele plafonds isoleren je de muren?
Ik ga ervanuit dat die erker ook niet maar een keer betimmerd was!
Muren issoleren, ik weet het niet er is een warme muur naar de buren, misschien voor geluid issoleren, en die ander waar de hal tussen licht, zou ik ook niet issoleren maar dat is mijn manier van!
En als dubbelglas vochtig word is er een probleem met de vochthuishouding in huis, maar ik moet oppassen met wat ik schrijf het kan als drammen gelezen worden, terwijl ik denk van laat maar de tijd zal het leren!
  dinsdag 30 december 2014 @ 17:27:41 #144
4330 PJ
Tja.....
pi_148147894
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 16:46 schreef john2406 het volgende:

[..]
.... met wat ik schrijf het kan als drammen gelezen worden....
Drammen kan je beter vervangen door trollen.
  dinsdag 30 december 2014 @ 17:57:22 #145
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_148149570
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 16:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik ga ervanuit dat die erker ook niet maar een keer betimmerd was!
Muren issoleren, ik weet het niet er is een warme muur naar de buren, misschien voor geluid issoleren, en die ander waar de hal tussen licht, zou ik ook niet issoleren maar dat is mijn manier van!
En als dubbelglas vochtig word is er een probleem met de vochthuishouding in huis, maar ik moet oppassen met wat ik schrijf het kan als drammen gelezen worden, terwijl ik denk van laat maar de tijd zal het leren!
Gast, ik volg dit topic al een tijdje, uit interesse, maar post hier eigenlijk nooit omdat ik weinig zinnigs te melden heb voor Puala. Wellicht een ideetje voor jou?
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_148150045
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 16:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik ga ervanuit dat die erker ook niet maar een keer betimmerd was!
Muren issoleren, ik weet het niet er is een warme muur naar de buren, misschien voor geluid issoleren, en die ander waar de hal tussen licht, zou ik ook niet issoleren maar dat is mijn manier van!
En als dubbelglas vochtig word is er een probleem met de vochthuishouding in huis, maar ik moet oppassen met wat ik schrijf het kan als drammen gelezen worden, terwijl ik denk van laat maar de tijd zal het leren!
Aannames. Heel gevaarlijk. Een latje getimmerd op afgesmeerd metselwerk en schrootjes. Dat was alles.
pi_148150102
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 18:08 schreef Puala het volgende:

[..]

Aannames. Heel gevaarlijk. Een latje getimmerd op afgesmeerd metselwerk en schrootjes. Dat was alles.
Assumptions are the mother... ;)
pi_148151933
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 18:08 schreef Puala het volgende:

[..]

Aannames. Heel gevaarlijk. Een latje getimmerd op afgesmeerd metselwerk en schrootjes. Dat was alles.
wat ook te zien is op de foto's uit een van de eerdere topic's.

dat gezegd hebbende, het ziet er nu echt al 100maal beter uit dan die schrootjes
  dinsdag 30 december 2014 @ 19:45:52 #149
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_148154295
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 16:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

maar ik moet oppassen met wat ik schrijf het kan als drammen gelezen worden, terwijl ik denk van laat maar de tijd zal het leren!
Anders open je even een eigen topic zodat we op basis van aannames ook jouw projecten kunnen afkraken?
pi_148161493
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 16:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

Je denkt dat het van te voren niet al geissoleerd was, met al die plafonden over mekaar?
De isolatiewaarde van gipsplaten, riet en stuuk schijnt idd geweldig te zijn John.
pi_148161836
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 21:50 schreef tiho1 het volgende:

[..]

De isolatiewaarde van gipsplaten, riet en stuuk schijnt idd geweldig te zijn John.
Voor jou Puala, Dit kan net zo goed gebeuren in een goed geisoleerde woning en eigenlijk nog eerder. Het verfwerk en de kit is aan de binnenkant te slecht geweest en zo ook buiten. Hierdoor kan er damptransport ontstaan. Belangrijkste in deze was de verf binnen. Te dun bv of te oud. Cq een combi ervan. Damp betekent vocht en dat is toch echt de bron van houtrot.
pi_148225732
Zo, de eerste klusuurtjes van dit jaar zitten er ook al weer op. Gister heb ik samen met mijn moeder twee kozijnen kaal gemaakt en toen we begonnen aan de deur van de trappenkast bleek dat er een plaatje hout op zat, dus die er af. En aanschouw:



Een leuk deurtje ;) de achterkant is na vandaag ook leuk:


Minder leuk was dat met het verwijderen van de plaat hout mijn moeder dr hand van de beitel af schoot en ze een splinter opliep die halverwege afbrak. En dat ging in de loop van de middag/avond steeds meer pijn doen, dus dat werd gisteravond een rondje HAP in plaats van oliebollen eten.

Ik blijk voor mijn schuurmachine de verkeerde schuurpapiertjes te hebben gekocht. Dus ik kon vandaag niet verder met wat ik wilde. Voor morgen ligt een boodschappenlijst klaar en hopelijk kunnen we dan wat meters maken :)
  vrijdag 2 januari 2015 @ 17:53:54 #153
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_148249808
Dat zijn nog eens plezante ontdekkingen.
pi_148251965
Linker deur had ik in de open haard gegooid (jaren 80 :r ), maar die rechter is natuurlijk wel erg mooi. Ik zie dat het toch nog goed is gekomen met het kozijnwerk van de erker, ziet er degelijk uit. Stucwerk idem. Ga zo door, gaat zonder twijfel erg mooi worden daar ^O^
pi_148252318
Wat is kitten een &);&^{$#$~*{!! Klusje. Het moet goed-beter-best maar zo zijn mijn vaardigheden duidelijk nog niet :')
pi_148253745
daar hebben de meesten (lees ik) last van
uiteindelijk zit er overal kit, zelfs op plekken waarvan ik zeker weet dat ik daar niet geweest ben.....
pi_148253796
Ik heb meer moeite met doseren. Dat je dan denkt heel weinig te hebben gebruikt, je er langs gaat en alsnog alles onder zit. Grmbl.

Al moet ik zeggen. Dit ziet er best aardig uit:



Raam 4 inmiddels, dus t mag ook wel. De eerste 2 krab ik er morgen weer uit denk ik :')
pi_148254121
met behulp van kit finisher
http://www.schilderscentr(...)b99cICFauWtAoddykAkg
en een goede kit rubber set kom je vaak een heel eind

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2015 19:55:19 ]
pi_148257891
Kitten doe ik meestal zo: met een bekertje afwasmiddel en water. Na kitten, mijn vinger dopen in beker en dan langs de kit strijken om overtollige kit weg te halen. Krijg je strakke lijnen van.
pi_148258193
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:14 schreef Attitude het volgende:
Kitten doe ik meestal zo: met een bekertje afwasmiddel en water. Na kitten, mijn vinger dopen in beker en dan langs de kit strijken om overtollige kit weg te halen. Krijg je strakke lijnen van.
Niet als je te veel kit hebt aangebracht ;)
pi_148258349
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:20 schreef Puala het volgende:

[..]

Niet als je te veel kit hebt aangebracht ;)
Oh op die manier... doe jij soms de hele lijn in 1 keer? Ik kit meestal een stuk va 35 - 30 cm, en dan met de vinger eroverheen , het overtollige wordt meegevoerd en dekt dan het nog niet gekitte oppervlak. En dan weer met de kitpistool erbij en weer een stuk kitten en dan weer met de vinger. En de overgang tussen de verschillende kitten kun je gladstrijken met je vinger met afwasmiddel erop. Maar in het begin wat oefenen met doseren, dan lukt het je heus wel. :)
pi_148258480
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:23 schreef Attitude het volgende:
Oh op die manier... doe jij soms de hele lijn in 1 keer? Ik kit meestal een stuk va 35 - 30 cm, en dan met de vinger eroverheen , het overtollige wordt meegevoerd en dekt dan het nog niet gekitte oppervlak. En dan weer met de kitpistool erbij en weer een stuk kitten en dan weer met de vinger. En de overgang tussen de verschillende kitten kun je gladstrijken met je vinger met afwasmiddel erop. Maar in het begin wat oefenen met doseren, dan lukt het je heus wel.
Beide geprobeerd. Op de een of andere manier krijg ik het voor elkaar om na een stukje alles heel breed uit te smeren en het zo te verpesten. Is wel weer bij te snijden dat wel, maar ideaal is anders :P
pi_148258565
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:23 schreef Attitude het volgende:

[..]

Oh op die manier... doe jij soms de hele lijn in 1 keer? Ik kit meestal een stuk va 35 - 30 cm, en dan met de vinger eroverheen , het overtollige wordt meegevoerd en dekt dan het nog niet gekitte oppervlak. En dan weer met de kitpistool erbij en weer een stuk kitten en dan weer met de vinger. En de overgang tussen de verschillende kitten kun je gladstrijken met je vinger met afwasmiddel erop. Maar in het begin wat oefenen met doseren, dan lukt het je heus wel. :)
Dat is geen kitten. Dat is knoeien.. zoals al gezegd: finisher gebruiken en geen zeep of afwasmiddel. Dan overtollige kit weghalen met een rubberen kittool (of bij beglazing met een nieuw plamuurmes)
pi_148258749
pi_148258798
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:32 schreef bbtb77 het volgende:
[ afbeelding ]
action ^O^
pi_148258934
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:33 schreef Elleska het volgende:

[..]

action ^O^
Praxis heeft gele _O_

En ik heb nog een blauw setje van de lidl..
pi_148259023
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:28 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Dat is geen kitten. Dat is knoeien.. zoals al gezegd: finisher gebruiken en geen zeep of afwasmiddel. Dan overtollige kit weghalen met een rubberen kittool (of bij beglazing met een nieuw plamuurmes)
Das wel kitten. Heb hier het hele huis meegedaan, en die van mijn broer ook. Retestrak, nergens vlekken of oneffenheid. Maar ik doe het al lang en weet wel ongeveer te doseren. Vind perfect zo.
Ieder heeft een eigen manier van werken, als jij anders doet, prima.
pi_148259110
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:36 schreef Attitude het volgende:

[..]

Das wel kitten. Heb hier het hele huis meegedaan, en die van mijn broer ook. Retestrak, nergens vlekken of oneffenheid. Maar ik doe het al lang en weet wel ongeveer te doseren. Vind perfect zo.
Ieder heeft een eigen manier van werken, als jij anders doet, prima.
Sorry hoor... wilde niet op je tenen trappen. Knoeierd })
pi_148259569
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:28 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Dat is geen kitten. Dat is knoeien.. zoals al gezegd: finisher gebruiken en geen zeep of afwasmiddel. Dan overtollige kit weghalen met een rubberen kittool (of bij beglazing met een nieuw plamuurmes)
Kom eens voordoen O-)
pi_148260388
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:46 schreef Puala het volgende:

[..]

Kom eens voordoen O-)
/smooth
  vrijdag 2 januari 2015 @ 22:09:01 #171
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_148260770
Niemand die nog gebruik maakt van het ouderwets schuin afgesneden pvc buisje? werkt toch perfect.
Kit met iets overmaat aanbrengen en wat er teveel op zit verdwijnt in het buisje. Buisje even uitkloppen in je zeepwaterbakje en dan weer verder.
Als finishing touch nog even met een natte vinger over de naad en klaar is klara Puala ^O^
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_148265128
sommige wasmiddelen hebben citroenzuur, dit is slecht voor kit
vandaar de link naar de finisher, een doe het zelver (zoals ik) doet hier jaren mee
  vrijdag 2 januari 2015 @ 23:31:27 #173
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_148265434
ok. zeep - finisher. kan ik inkomen. maar iemand die aan het klussen is heeft toch altijd wel ergens een stukkie mantelbuis liggen? Ipv bij de bouwmarkt een overpriced stuk siliconen te kopen waarmee volgens de verpakking iedereen ineens een profi kitter is :7
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
  zaterdag 3 januari 2015 @ 01:07:15 #174
4330 PJ
Tja.....
pi_148269412
Je kan ook gewoon schilderstape plakken langs de naad. Dit dan na het uitsmeren van de kit direct wegtrekken. Strakker dan dat kan je het niet krijgen.
pi_148272797
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 01:07 schreef PJ het volgende:
Je kan ook gewoon schilderstape plakken langs de naad. Dit dan na het uitsmeren van de kit direct wegtrekken. Strakker dan dat kan je het niet krijgen.
Inclusief mooi opstaand randje waar je strak langs kan schilderen!
pi_148272939
In de badkamer deed ik t als volgt:

Dikke rand kit er in leggen, vinger iets nat malen en door de kitrand heen trekken dat die kitrand goed breed word, dan inspuiten met finisher en met zon half rond silicone hulpstuk het teveel aan kit weg halen.

Ik denk dat dit onder gesmeer valt, maar t word wel netjes.
pi_148273292
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 08:15 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Inclusief mooi opstaand randje waar je strak langs kan schilderen!
Ik zie alleen maar voordelen :+

Goed bezig Puala, komt wel goed. Ik heb ook die plastic tooltjes maar daarmee kan ik er nooit bij.

PVC buisje werkt erg goed.

Plamuurmes pas ik ook geregeld toe bij rechte kitnaad.

Maar een held met kitten ben ik niet :')
Laat die handjes wapperen!
  zaterdag 3 januari 2015 @ 10:28:06 #178
4330 PJ
Tja.....
pi_148274108
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 23:31 schreef boertie het volgende:
Ipv bij de bouwmarkt een overpriced stuk siliconen te kopen waarmee volgens de verpakking iedereen ineens een profi kitter is :7
Mijn kit randen zijn anders retestrak sinds ik die siliconen dingen heb. Waren volgens mij 2 euro bij de action, geen idee of ze ze nogsteeds hebben. Met die dingen kan ik de meeste kitten droog afmessen, scheelt een hoop geklieder en vieze vingers ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 01:07 schreef PJ het volgende:
Je kan ook gewoon schilderstape plakken langs de naad. Dit dan na het uitsmeren van de kit direct wegtrekken. Strakker dan dat kan je het niet krijgen.
Met glas doe ik dit ook, blijft moeilijk om dit anders strak te krijgen (zal wel aan het feit liggen dat ik een waardeloze kitspuit heb). Eventueel nog even nastrijken nadat je het tape hebt verwijderd, dan zie je er echt niks meer van.
pi_148276164
Of gewoon niet meer kitten als je al moe bent. De erker zit er inmiddels in ^O^
pi_148276207
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:15 schreef Puala het volgende:
Of gewoon niet meer kitten als je al moe bent. De erker zit er inmiddels in ^O^
Pics!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_148276407
Klusblunder :') wat in je werkschoen hebben zitten, schoen en som uittrekken om het stukje hout er uit te vissen. Je evenwicht verliezen en met je blote voet op een verfkrabber gaan staan :X
pi_148276446
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:25 schreef Puala het volgende:
Klusblunder :') wat in je werkschoen hebben zitten, schoen en som uittrekken om het stukje hout er uit te vissen. Je evenwicht verliezen en met je blote voet op een verfkrabber gaan staan :X
Auw !!!

Nu een snee in je voet ofzo?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_148276477
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Auw !!!

Nu een snee in je voet ofzo?
Ja eentje van 4 cm breed ofzo. Lekker diep op t hoekje.

Pleister, tape en weer door ;)
pi_148276509
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:28 schreef Puala het volgende:

[..]

Ja eentje van 4 cm breed ofzo. Lekker diep op t hoekje.

Pleister, tape en weer door ;)
Als de wond maar schoon is.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_148276517
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Als de wond maar schoon is.
Bloedde prima en ff onder de douche afgespoeld ;)
pi_148276541
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:30 schreef Puala het volgende:

[..]

Bloedde prima en ff onder de douche afgespoeld ;)
Succes met klussen ^^
I solemnly swear i'm up to no good
pi_148276580
Muts :X :+

Rustig aan veel succes!
Laat die handjes wapperen!
  Moderator zaterdag 3 januari 2015 @ 12:37:13 #189
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_148276691
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:25 schreef Puala het volgende:
Klusblunder :') wat in je werkschoen hebben zitten, schoen en som uittrekken om het stukje hout er uit te vissen. Je evenwicht verliezen en met je blote voet op een verfkrabber gaan staan :X
De gedachte alleen al doet mij al zeer :X :|W
  zaterdag 3 januari 2015 @ 12:37:56 #190
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_148276701
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:37 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

De gedachte alleen al doet mij al zeer :X :|W
Een jaap uitspoelen onder de kraan, alleen de gedachte geeft me kippevel :P
  PR/Manusje van alles zaterdag 3 januari 2015 @ 12:39:00 #191
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_148276727
Verbouwen zonder bloed is geen verbouwen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_148277068
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:31 schreef Gieliovd het volgende:
Muts :X :+

Rustig aan veel succes!
Ik moest best lachen toen het net gebeurd was. Typisch iets voor mij :')
pi_148277110
Je moet 'met bloed, zweet en tranen' niet te letterlijk gaan nemen hoor Puala!
pi_148278739
Hazes!! :Y
Laat die handjes wapperen!
pi_148284769
Zo. De erker gekit, alle kozijnen langs de randen tegen het gips aan, de openslaande deuren ook.
Daarna begonnen met het kozijn van de trap ka te maken en vervolgens het raampje in de keuken kaal gemaakt. Toen de trapkast deur even wat aandacht geschonken en alle kozijnen ed afgenomen. En de trapkast deur in de eerste laag beits gezet.

Ik moet de keukendeur + kozijn nog kaal halen en wat schuren. En dan mag eindelijk het blik grondverf los.
pi_148285258
Loont wel he dat kitten, ziet er strak uit opeens!

Kleine tip uit ervaring.... Ik heb alle hoeken en aansluitingen tussen gipsplaat, stucwerk, hout, sierlijsten etc. gekit met acrylaatkit (strak werk) en gewerkt met zeepsop water om het netjes te doen.

Vervolgens voorgestreken met Eurocol 099 geloof ik en gaan sauzen met Flexa Powerdek.

Elke naad waar kit zit, is de latex gaan scheuren. Ik heb dus overal kleine scheurtjes op de kit in de verf. Het is als het ware gaan zweven, als eilandjes losgebroken.

Iemand een tip voor Puala hoe dit te voorkomen? En voor mij ook als ik de rest ga kitten en spuiten ;)
Laat die handjes wapperen!
pi_148285664
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:24 schreef Gieliovd het volgende:

Iemand een tip voor Puala hoe dit te voorkomen? En voor mij ook als ik de rest ga kitten en spuiten ;)


En acrylaatkit alleen met water en vooral niet met zeep...
pi_148285707
Ja maar ik heb een partijtje Den Braven op de kop getikt, normale kit ;) Kost klauwen met geld als ik weer nieuwe kopen gaat hè!

Dat laatste kan ik wat mee ;)
Laat die handjes wapperen!
pi_148285710
Dat is bijna niet te voorkomen door de werking die je altijd krijgt. Wellicht gaasbandje plakken maar dan mort je al gips platen 4 ak hebben.
Eigenlijk moet je dus twee keer kitten. Een keer normaal en 1 keer na een half jaar of zo. Maar wat wellicht makkelijker en mooier is om die piepschuim plafondlijsten te nemen. Kost weinig en ziet er chique uit.

En kitten is gewoon iets wat je aan moet leren. De eerst paar maal zat de kit overal en ben ik gestopt omdat ik anders de hele boel zou slopen uit frustratie.

Nu kan ik haast een kitnaad leggen zonder nog na te moeten strijken.
Straks mijn accu kit pistool. Dan kan ik helemaal gedoseerd kitten 😛
pi_148285764
Moet ook nog paar dozen kit kopen 😝. Spul gaat altijd zo snel er doorheen. Den braven is topmerk. Rest is kut.
pi_148285809
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:41 schreef hans1985 het volgende:
Moet ook nog paar dozen kit kopen 😝. Spul gaat altijd zo snel er doorheen. Den braven is topmerk. Rest is kut.
Als je gewoon strak en net werkt heb je geen kit nodig...
  PR/Manusje van alles zaterdag 3 januari 2015 @ 17:48:12 #202
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_148285955
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:42 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Als je gewoon strak en net werkt heb je geen kit nodig...
nee inderdaad... Badkamers en ramen doe je zonder kit.....
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_148286083
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:48 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

nee inderdaad... Badkamers en ramen doe je zonder kit.....
In ieder geval niet met acrylaatkit.. en zeker geen dozen vol.
pi_148286834
Hé niet zo haten ;) Lekker kitten om dingen smooth en dicht te krijgen. Vertel mij hoe je anders aansluitingen tussen verschillende materialen duurzaam netjes krijgt.

Ik noem maar wat. Deurkozijnen. Binnenhoeken met glasvliesbehang.
Laat die handjes wapperen!
pi_148288016
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:13 schreef Gieliovd het volgende:
Hé niet zo haten ;) Lekker kitten om dingen smooth en dicht te krijgen. Vertel mij hoe je anders aansluitingen tussen verschillende materialen duurzaam netjes krijgt.

Ik noem maar wat. Deurkozijnen. Binnenhoeken met glasvliesbehang.
Soms moet je wel hoor, maar als het even kan kit ik liever niet.. Heb liever een heel klein schattig strak naadje, dan alles dichtgesmeerd :)
pi_148290027
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:52 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

In ieder geval niet met acrylaatkit.. en zeker geen dozen vol.
deurkozijnen, plinten anderkant, bovenkant plafond. als je een woning hebt van 100m2 is een doos kit niks.
pi_148309784
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:24 schreef Gieliovd het volgende:
Loont wel he dat kitten, ziet er strak uit opeens!

Kleine tip uit ervaring.... Ik heb alle hoeken en aansluitingen tussen gipsplaat, stucwerk, hout, sierlijsten etc. gekit met acrylaatkit (strak werk) en gewerkt met zeepsop water om het netjes te doen.

Vervolgens voorgestreken met Eurocol 099 geloof ik en gaan sauzen met Flexa Powerdek.

Elke naad waar kit zit, is de latex gaan scheuren. Ik heb dus overal kleine scheurtjes op de kit in de verf. Het is als het ware gaan zweven, als eilandjes losgebroken.

Iemand een tip voor Puala hoe dit te voorkomen? En voor mij ook als ik de rest ga kitten en spuiten ;)
Heb je dat strak afgemesd? En hoe groot waren de naden.

Maak de naden niet groter dan 2 mm. Beetje kit. Strak afmessen en dan met een vochtige spons ff erlangs. Niet te lang.
  zondag 4 januari 2015 @ 11:53:35 #208
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_148311645
Kleine naden en verder gewoon de binnenhoeken van de muren (stucwerk) met een radius 8 ofzo.

Het is niet de beweging, het is de hechting op de kit. Misschien toch gewoon die zeepsop die ik naderhand niet heb afgenomen.
Laat die handjes wapperen!
pi_148311778
Gielovd, misschien andersom?
Eerst voorsmeren, dan kitten. Kan me voorstellen dat de voorstrijk niet in de kit kan trekken. Je legt dan een harsfilmpje op de kit, waar je overheen schildert.

Of kit die te snel is uitgehard waardoor hij scheurt. Bij acrylaatkit hoef je trouwens geen zeepsop te gebruiken. Kopje water werkt ook prima. Volgens mij wordt het zelfs afgeraden.

Daarnaast wat Tiho zegt, maar een kitnaad moet ook een minimale dikte hebben.
pi_148352044
Voorlopig ben ik nog niet van plan om alles af te gaan kitten. Eerst maar eens zien hoe het er uit ziet als het voorzien is van een laagje verf :)

Gister eens de woonkamer opgemeten met de nieuwe maten, want wat de makelaar ooit eens had gemaakt vertrouwde ik niet. En alles is toch veranderd sinds de voorzetwanden etc. Viel niet tegen, 31m2 :)

Daarna wat zitten schuiven met de meubels die ik heb op een plattegrond:







En stiekem wat zitten dromen over de toekomst mocht ik de muur door gaan trekken O-)



Al word dat niet het beeld, want ik moet nog ergens mijn CV installatie kwijt bedenk ik me nu :')
pi_148352196
Hoeveel week het nou af van de maten van de makelaar dan?
pi_148352235
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:45 schreef Freddeh het volgende:
Hoeveel week het nou af van de maten van de makelaar dan?
Ik kwam op 7.28 uit in de lengte en de makelaar op 7,8 ofzo. Maar ik heb 2x69 mm voorzetwand, 1 cm afstand, 9mm underlayment, 12,5 mm gipsplaat + stucwerk. En dan 2x aangebracht. Dus verschil was te verwachten, maar hij gaf ook aan dat het een snel plattegrondje was en dat ik maar ff na moest meten :')
pi_148352291
Wel een vrij groot verschil, maar zal wel grotendeels in die voorzetwand zitten dan denk ik.
pi_148352566
Eehj dat is gaaf. Met welk programma heb je dat gedaan?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_148352735
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:48 schreef Freddeh het volgende:
Wel een vrij groot verschil, maar zal wel grotendeels in die voorzetwand zitten dan denk ik.
En in een makelaar die goed was in het goedpraten van zijn eigen werk. Mijn voorzetwand is 11 cm aan elke kant, dus 22 cm verschil ;)
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Eehj dat is gaaf. Met welk programma heb je dat gedaan?
Site, floorplanner.com :D
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 5 januari 2015 @ 13:13:31 #216
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_148353009
Als je de kamer door zou trekken krijg je een zee van ruimte zeg! :D

Hoewel ik persoonlijk een aparte keuken prettiger vind.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_148353079
Oh ja dat heb ik weleens geprobeerd ik snapte er niks van :@
I solemnly swear i'm up to no good
pi_148354305
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:13 schreef Rewimo het volgende:
Als je de kamer door zou trekken krijg je een zee van ruimte zeg! :D

Hoewel ik persoonlijk een aparte keuken prettiger vind.
Daar gaat het heel donker van worden als je dat apart gaat houden. Of je krijgt een hele lange keuken en dat lijkt me niet prettig.

Het is wel meer als alleen de keuken er bij. Ook 1/3 van de bijkeuken die nog achter de keuken zit. De muur staat er al van mijn buren, deels op mijn grond. Dus ik kan vrij gemakkelijk een uitbouw realiseren :)
pi_148354314
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Oh ja dat heb ik weleens geprobeerd ik snapte er niks van :@
Zonde. Het is zo makkelijk. Als je wilt dat ik een keer wat teken laat maar weten ;)
  maandag 5 januari 2015 @ 14:20:21 #220
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_148355188
quote:
[
[ afbeelding ]

Al word dat niet het beeld, want ik moet nog ergens mijn CV installatie kwijt bedenk ik me nu :')
Binnenmuur doortrekken tot de nieuwe achtergevel, zodat je er daarachter een soort bijkeukentje kunt maken? Ook handig voor een wasmachine bijvoorbeeld. En als je 's winters de achterdeur uit wilt heb je niet meteen de kou in je woonkamer.

Ach, een mens mag dromen hoor! ;)
pi_148355291
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:20 schreef Barrah het volgende:

[..]

Binnenmuur doortrekken tot de nieuwe achtergevel, zodat je er daarachter een soort bijkeukentje kunt maken? Ook handig voor een wasmachine bijvoorbeeld. En als je 's winters de achterdeur uit wilt heb je niet meteen de kou in je woonkamer.

Ach, een mens mag dromen hoor! ;)
Ja had ik ook al aan zitten denken. Een halletje voor jassen/laarzen ed. is wel fijn :Y En een kast voor voorraad ofzo.

De wasmachine en droger wil ik boven. Ik ben het gesjouw met wasgoed zo zat. Ik heb mijn slaapkamer en kasten boven. En elke keer toch met de bende naar beneden :')

Maar eerst moet boven, dus dan is dat probleem al opgelost *) Ook daarvoor al zitten tekenen O-) maar moet nog even een keertje goed meten :P
pi_148356081
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:55 schreef Puala het volgende:

[..]

Zonde. Het is zo makkelijk. Als je wilt dat ik een keer wat teken laat maar weten ;)
Ja graag :D
I solemnly swear i'm up to no good
pi_148356258
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:40 schreef Puala het volgende:
Voorlopig ben ik nog niet van plan om alles af te gaan kitten. Eerst maar eens zien hoe het er uit ziet als het voorzien is van een laagje verf :)

Gister eens de woonkamer opgemeten met de nieuwe maten, want wat de makelaar ooit eens had gemaakt vertrouwde ik niet. En alles is toch veranderd sinds de voorzetwanden etc. Viel niet tegen, 31m2 :)

Daarna wat zitten schuiven met de meubels die ik heb op een plattegrond:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En stiekem wat zitten dromen over de toekomst mocht ik de muur door gaan trekken O-)

[ afbeelding ]

Al word dat niet het beeld, want ik moet nog ergens mijn CV installatie kwijt bedenk ik me nu :')
Tot nu toe alleen vol bewondering gelurkt, nu toch even een opmerking: ik zou het zonde vinden om je erker zo 'af te sluiten' met je bank. Als ik een erker had, zou ik daar een bankje maken, of een heel brede vensterbank. De hoekbank zou ik gebruiken om je eet- en zitgedeelte van elkaar te scheiden.
pi_148356477
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:55 schreef Bleie het volgende:

[..]

Tot nu toe alleen vol bewondering gelurkt, nu toch even een opmerking: ik zou het zonde vinden om je erker zo 'af te sluiten' met je bank. Als ik een erker had, zou ik daar een bankje maken, of een heel brede vensterbank. De hoekbank zou ik gebruiken om je eet- en zitgedeelte van elkaar te scheiden.
Ik heb 2 banken, 3 zitters en een loungedeel wat aan een van deze te bouwen is. Ik hoef niet alles te gebruiken. Maar met deze opstelling kan het wel.

Maar ik wil tussen de ramen in een grote vensterbank maken van links naar rechts. Stevig genoeg om op te zitten, lekker om op te chillen voor de katten. Al denk ik dat ik er vooral planten op zou zetten om de inkijk tegen te gaan. Maar dat kreeg ik niet ingetekend. En dan komt alsnog de bank er wel voor te staan, maar voor ik de banken aan elkaar maak ga ik eerst een paar weken proefdraaien :)
pi_148356647
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:01 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik heb 2 banken, 3 zitters en een loungedeel wat aan een van deze te bouwen is. Ik hoef niet alles te gebruiken. Maar met deze opstelling kan het wel.

Maar ik wil tussen de ramen in een grote vensterbank maken van links naar rechts. Stevig genoeg om op te zitten, lekker om op te chillen voor de katten. Al denk ik dat ik er vooral planten op zou zetten om de inkijk tegen te gaan. Maar dat kreeg ik niet ingetekend. En dan komt alsnog de bank er wel voor te staan, maar voor ik de banken aan elkaar maak ga ik eerst een paar weken proefdraaien :)
Ah zo, klinkt goed!
pi_148356707
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:05 schreef Bleie het volgende:

[..]

Ah zo, klinkt goed!
Vind ik ook wel :Y En dat tv meubel lijkt me ook wel tof lang om op te zitten en om leuk dingetjes op te kunnen zetten O+

Ik weet alleen nog niet zo goed waar ik de vensterbank van wil maken. De voer word blond eiken. En ik zoek nog iets wat er mooi bij past.
  maandag 5 januari 2015 @ 15:07:49 #227
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_148356743
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:23 schreef Puala het volgende:

[..]

Ja had ik ook al aan zitten denken. Een halletje voor jassen/laarzen ed. is wel fijn :Y En een kast voor voorraad ofzo.

De wasmachine en droger wil ik boven. Ik ben het gesjouw met wasgoed zo zat. Ik heb mijn slaapkamer en kasten boven. En elke keer toch met de bende naar beneden :')

Maar eerst moet boven, dus dan is dat probleem al opgelost *) Ook daarvoor al zitten tekenen O-) maar moet nog even een keertje goed meten :P
Als je er boven plek voor hebt dan is dat net zo makkelijk natuurlijk. Meer plek voor andere dingen ;) Wij vouwen/strijken de was beneden en drogen ook regelmatig buiten aan de lijn, dus dan is het nauwelijks extra lopen.
pi_148357110
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:07 schreef Barrah het volgende:

[..]

Als je er boven plek voor hebt dan is dat net zo makkelijk natuurlijk. Meer plek voor andere dingen ;) Wij vouwen/strijken de was beneden en drogen ook regelmatig buiten aan de lijn, dus dan is het nauwelijks extra lopen.
Dan is het goed te doen inderdaad :)

Ik heb boven een dakterras met waslijnen, een trappengat waar ook wat in kan hangen. En straks is er plek voor :Y

Kijk maar *) Dit is nu:



Waarbij ik moet zeggen dat dat rare rechthoekkige ding onderop de trapopgang is. En er tussen de kast en de verwarming op de overloop een gigantische balk loopt. En de ruimte naast de douchebak en richting het bureau een schoorsteen loopt. Dus hij klopt niet 100%.

En zo zou ik het wel voor me kunnen zien:



Effectief beter ingedeeld. Wasmachine en droger naar boven, de slaapkamers 20-30 cm breder zodat je wel makkelijk om het bed heen kan lopen en een bad O+

Maar dit is wel heel erg toekomstdromen. De muren nu zijn hol, dun laagje hout over een houten frame. Best nog dik eigenlijk. En het is lelijk :X Maar ook dan straks moet alles weer kaal, alles opnieuw etc.
pi_148359272
Wandjes optrekken met metal stud. Goedkoper en sneller. Plafond idem. Dat hoef je niet uit te vlakken dat springt automatisch waterpas.
pi_148360929
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:11 schreef hans1985 het volgende:
Goedkoper en sneller.
Iets duurder qua materiaal had ik begrepen, wel sneller inderdaad. Al voelt hout in mijn ervaring wel iets steviger aan. Voor wanden kan je afgeschuinde gipsplaten nemen, naden beplakken met gaasband en opvullen met uniflott. Hoef je ook geen stukadoor meer te laten komen.
pi_148361327
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:11 schreef hans1985 het volgende:
Wandjes optrekken met metal stud. Goedkoper en sneller. Plafond idem. Dat hoef je niet uit te vlakken dat springt automatisch waterpas.
Ik blijf voorlopig nog even dromen O+
pi_148362950
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 17:03 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Iets duurder qua materiaal had ik begrepen, wel sneller inderdaad. Al voelt hout in mijn ervaring wel iets steviger aan. Voor wanden kan je afgeschuinde gipsplaten nemen, naden beplakken met gaasband en opvullen met uniflott. Hoef je ook geen stukadoor meer te laten komen.
Hout is iets duurder maar idd iets stabieler. Maar ook wat meer werk met hout. Tegen wand 1,2 cm osb en dan 12,5 mm gips. Word stevig.

En onder en boven profiel iso zodat er geen contact is.

Hebben straks 2 app in kleine 2 welen gedaan. Red je met hout niet. Maar wij hebben dat wel schiethamer en schroefautomaat.
pi_148363479
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 18:24 schreef hans1985 het volgende:
Hout is iets duurder maar idd iets stabieler.
Ik had begrepen dat metal stud juist iets duurder is dan hout.
pi_148365006
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 18:41 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Ik had begrepen dat metal stud juist iets duurder is dan hout.
Mmm, wij kopen het in in DLD, dan is het goedkoper dan in NL.

En gaat ook om kwantiteit, Ik heb voor 250m2 aan appartementen spul besteld, ff geen idee hoeveel het is maar als je 1 km aan metal studs aan houdt zit je redelijk, dan dropt de prijs wel ;)
pi_148365120
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 19:20 schreef hans1985 het volgende:
Mmm, wij kopen het in in DLD, dan is het goedkoper dan in NL.

Tja, die luxe heb ik niet.

quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 19:20 schreef hans1985 het volgende:
En gaat ook om kwantiteit, Ik heb voor 250m2 aan appartementen spul besteld, ff geen idee hoeveel het is maar als je 1 km aan metal studs aan houdt zit je redelijk, dan dropt de prijs wel ;)
Dat is leuk en aardig, maar als je hout in bulk koopt wordt dat natuurlijk ook goedkoper ;)
pi_148365421
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 19:23 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Tja, die luxe heb ik niet.

[..]

Dat is leuk en aardig, maar als je hout in bulk koopt wordt dat natuurlijk ook goedkoper ;)
ik rekende met prijzen voor 1 stuk ;)
pi_148429591
Gaaf de plattergronden! Zelf ook fan van floorplanner! easy en ja het is even een klusje maar je ziet dan ook gelijk resultaat! Ben heel benieuwd naar het eind resultaat van de beneden verdieping met inrichting :)
pi_148440005
Welke van je muren zijn dan eigenlijk dragend, alleen de buitenmuren? Want zoals ik het zo zie, heb je alle muren in je nieuwe tekening vervangen?
pi_148443411
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:41 schreef JantinaGr het volgende:
Welke van je muren zijn dan eigenlijk dragend, alleen de buitenmuren? Want zoals ik het zo zie, heb je alle muren in je nieuwe tekening vervangen?
Zo ver ik weet enkel die ja. Maarrrrrrr er loopt boven wel her en der wat hout en als ik goed kijk dan loopt het ook door mijn holle wanden heen denk ik. Maar dat zie ik tegen die tijd wel. Ik overweeg een stuk plafond er uit te breken en het mooie houten plafond zichtbaar te maken en dan zijn die staanders voor de muur ook mooi. En dan liggen ze gewoon op de muur ipv er in verwerkt. Dat kan ook prima :Y
pi_148544676
De erker en de eerste lange muur zijn geschuurd. Lekker glad man :9
pi_148545945
Daar houd ik van :9
Laat die handjes wapperen!
pi_148547586
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 17:23 schreef Puala het volgende:
De erker en de eerste lange muur zijn geschuurd. Lekker glad man :9
Pics or it didn't happen >:)
pi_148547899
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 19:28 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Pics or it didn't happen >:)
Lastig te zien, maar poging tot:





En helaas zelf een kras veroorzaakt en de stucadoors wat putjes her en der ;(



Daarna nog even de trappenkastdeur terug gehangen:



En die klemt ook niet meer wat ie eerst wel deed :) alleen er zit geen klink-systeem in dus ik moet binnenin nog even een magneetje monteren wat hem dicht houd :)
pi_148548174
Ziet er weer strak uit, knap deurtje ook zo ^O^
pi_148552488
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 19:55 schreef usernaamvergeten het volgende:
Ziet er weer strak uit, knap deurtje ook zo ^O^
Knap deurtje?
Dat gaat volgens mij een blikvanger worden zo mooi vind ik die!
Ga je die een kleur geven of laat je die in deze toestand?
  Milf zaterdag 10 januari 2015 @ 22:49:05 #246
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_148553299
Wat een prachtige deur!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_148553428
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 22:18 schreef john2406 het volgende:

[..]

Knap deurtje?
Dat gaat volgens mij een blikvanger worden zo mooi vind ik die!
Ga je die een kleur geven of laat je die in deze toestand?
Dankjullie O+ m'n familie verklaart me voor gek, dus het is wel leuk om te lezen dat mensen het met me eens zijn O+

Dit is met 1 laagje beits er overheen. Ik twijfel nog wat ik verder ga doen. Ik denk dat ik hem nog een keer doe, want rondom de ring die ik er vandaag in heb gezet zijn wat kieren/spleten en stukjes er af gegaan. En dan is nog een laagje beits wel slim denk ik.
pi_148603265
Wauw wat een gave deur!!! *O*

Goede voortgang weer!
pi_148615462
gaaf deurtje :)
pi_148621228
Het deurtje heeft inmiddels een witte kast om zich heen :) nu stinkt de kast niet meer naar wiet maar naar verf *O*



En het kozijn van de gang en het toilet zijn ook wit:

  maandag 12 januari 2015 @ 21:38:40 #251
386633 Adnap
I love Life !
pi_148621539
wordt prachtig..
weet je al hoe je je vloer gaat leggen ?
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_148621599
Ja, visgraat met bies er langs. Exact zoals ik al die tijd in mn hoofd had. Alleen door het proefleggen op een klein stukje was ik in de war. Op een groter stuk is het echt heel mooi O+
pi_148623533
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:39 schreef Puala het volgende:
Ja, visgraat met bies er langs. Exact zoals ik al die tijd in mn hoofd had. Alleen door het proefleggen op een klein stukje was ik in de war. Op een groter stuk is het echt heel mooi O+
Ga je dit zelf doen, als zijnde echt parket? Is wel vrij specialistisch werk, ben benieuwd naar het resultaat!

Deurtje ook erg gaaf geworden, nu veel zichtwerk dat is top 8-)
pi_148625198
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:13 schreef Zonnekoning het volgende:

[..]

Ga je dit zelf doen, als zijnde echt parket? Is wel vrij specialistisch werk, ben benieuwd naar het resultaat!

Deurtje ook erg gaaf geworden, nu veel zichtwerk dat is top 8-)
Parket gaat niet samen met vloerverwarming als hoofdverwarming.
pi_148625518
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:46 schreef Puala het volgende:

[..]

Parket gaat niet samen met vloerverwarming als hoofdverwarming.
hebben ze toch ook weer speciaal parket voor, al lijkt mijn nog steeds niet ideaal. Ziet er trouwens strak uit, ook stucwerk. die haaltjes gewoon ff met fix en finish er over of nog idealer brander plast KV
http://www.brander.nl/stu(...)ten/brander-plast-kv (voor geringe putjes/strepen/etc is echt een zeer fijnkorrelige stuk, meer past. Maar zit in emmers kant en klaar).

Deur zou ik denk ik nog een keer beitsen, ziet er nu al mooi uit (of een hele lichte beits?)
pi_148625820
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:53 schreef hans1985 het volgende:

[..]

hebben ze toch ook weer speciaal parket voor, al lijkt mijn nog steeds niet ideaal. Ziet er trouwens strak uit, ook stucwerk. die haaltjes gewoon ff met fix en finish er over of nog idealer brander plast KV
http://www.brander.nl/stu(...)ten/brander-plast-kv (voor geringe putjes/strepen/etc is echt een zeer fijnkorrelige stuk, meer past. Maar zit in emmers kant en klaar).

Deur zou ik denk ik nog een keer beitsen, ziet er nu al mooi uit (of een hele lichte beits?)
Ik heb de vloer al liggen in de verpakking. Dit word t:



Als ik de stukadoor betaal haal ik wat van dat spul op waarmee hij de scheur heeft gedicht laatst. Dat mocht en daar smeer ik alles dan mee dicht.

Hij gaat nog een keer in de beits als het verfwerk klaar is. Heb er per ongeluk met wat wit tegenaan gestoten. Dus moet dat nog beter wegpoetsen en dan beits ik nog een keer. Ik heb een hele mooie lichte beits :)
  Redactie Frontpage maandag 12 januari 2015 @ 23:09:50 #257
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148626216
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:33 schreef Puala het volgende:
Het deurtje heeft inmiddels een witte kast om zich heen :) nu stinkt de kast niet meer naar wiet maar naar verf *O*

[ link | afbeelding ]

En het kozijn van de gang en het toilet zijn ook wit:

[ link | afbeelding ]
Zo;n geweldig deurtje, mooi dat je die hebt kunnen redden _O_

(en je thermostaat hangt scheef :P)
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_148627154
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 23:09 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Zo;n geweldig deurtje, mooi dat je die hebt kunnen redden _O_

(en je thermostaat hangt scheef :P)
Weet ik, zit niet vast. Moet nog boren om 'm vast te zetten. Maar wilde eerst de muren goed laten drogen :)

Vandaag is de eerste keer geweest dat ik niet één donker plekje meer kon ontdekken. Dus zodra de deuren en kozijnen zijn geschilderd kan de latex er overheen _O_
pi_148680021
Nou, even een mindere update. Mijn moeder mag zich volgende week op de OK melden nav een klus-incidentje.

Even een copy-paste vanaf een andere SC:

quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 16:47 schreef Puala het volgende:

[..]

31 dec hebben we een plaats van de trappenkastdeur (leuk galgje woord!) afgebeiteld. En ze schoot met haar hand van de beitel af en had een splinter. Die er uit, geknepen tot het bloedde en klaar dachten we. Werkt altijd.

's avonds deed het zo'n pijn dat ze eigenlijk vanaf halverweg elleboog-pols tot topje vd pink (die kant van de hand zat de splinter) geen aanraking kon verdragen. Dus langs de HAP en daar verdoofd. En toen hebben ze gezocht, maar niets gevonden.

Paar dagen later toch maar naar de huisarts, want het bleef zeer doen. Die gaf de optie: chirurg of aankijken. Nou ja, aankijken dus maar. Na een paar dagen toch maar de verwijsbrief opgehaald. Echo gehad. Zit nog een stuk van minimaal 9mm in en dat zit langs het bot gestoken. Maar ze moest eerst langs de chirurg om te weten hoe verder.

Dat gesprek is vandaag geweest en volgende week mag ze met een block verdoving (= alleen de arm verdoven) naar de OK en dan gaan ze snijden.
pi_148682573
Aaah wat vervelend zeg -O-

Veel beterschap voor haar!
Laat die handjes wapperen!
pi_148682844
Oei :X beterschap voor je mam :*
pi_148684806
Daarom ook altijd met de punt tang er ff in en kijken of alles eruit :+

Maar wel pecht zeg. Je verwacht het niet van laminaat.
pi_148685095
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 19:13 schreef hans1985 het volgende:
Daarom ook altijd met de punt tang er ff in en kijken of alles eruit :+

Maar wel pecht zeg. Je verwacht het niet van laminaat.
Is toch niet van laminaat? Is van de trappenkastdeur.

OT: krijg er echt een kutgevoel van in mijn buik, heb een bloedhekel aan spliters..
Succes
  woensdag 14 januari 2015 @ 19:23:03 #264
386633 Adnap
I love Life !
pi_148685202
Oh wat een pech zeg, hopenlijk gaat het goed en is ze daarna weer in staat om je te helpen.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  Milf woensdag 14 januari 2015 @ 19:25:15 #265
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_148685295
Beterschap voor je mama O+
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_148685576
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 19:13 schreef hans1985 het volgende:
Daarom ook altijd met de punt tang er ff in en kijken of alles eruit :+

Maar wel pecht zeg. Je verwacht het niet van laminaat.
Het is niet van laminaat. Er zat een paar mm underlayment ofzo op. Dun laagje hout met allemaal verlijmde laagjes. En dat brak af zodra je een stukje los had.
pi_148686420
Dat is niet best voor mams en nog onder het mes moeten ook, beterschap voor haar :*

Maar nou kijk ik eens even een poosje niet hier en verdomd, heb je ineens zomaar bijna een heus huis _O_ Wordt mooi meid.
Waar het stinkt is het warm.
pi_148688977
Bloed, zweet en tranen :D
pi_148689306
wat zei je tegen je mams? "kusje erop" :+
  donderdag 15 januari 2015 @ 06:58:52 #270
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_148699849
Poeh, dat is een tegenvaller. Veel beterschap voor je moeder toegewenst!
klerkje
pi_148704354
Vervelend zeg -O- Beterschap toegewenst.
pi_148708510
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:46 schreef Puala het volgende:

[..]

Parket gaat niet samen met vloerverwarming als hoofdverwarming.
Hoezo niet?

Veel parketleggers willen er om een of ander reden niet aan, maar wij hebben nu 4 jaar een traditionele eiken visgraatvloer liggen met vloerverwarming die als hoofdverwarming dient en er is geen enkel probleem geweest tot dusver. ^O^

Het enige is dat je iets meer moet letten op je watertemperatuur en de luchtvochtigheid en dat je vloer wat langzamer reageert, maar dat vang je eenvoudig op door goede regelaars.
Ter informatie: het is een woning uit begin 1900, met 3+m hoge plafonds, weinig tot geen isolatie en de vloerverwarming moet dus behoorlijk z'n werk doen.

Sterker nog: op de slaapkamer hebben we een wengé vloer liggen met 'normale' radiatoren en daar werkt de vloer duidelijk. :')

In bijvoorbeeld Duitsland en Frankrijk is de combinatie van vloerverwarming en houten vloeren al honderden jaren normaal.
"All the ills of mankind, all the tragic misfortunes that fill the history books, all the political blunders, all the failures of the great leaders, have arisen merely from a lack of skill at dancing - Moliere"
pi_148750471
Dit soort berichten doen mij deugd, want ik wil eigenlijk ook iets van hout of laminaat op de vloer.
De watertemperatuur wordt bij mij niet hoger dan 25 graden. In theorie moet het dan kunnen. Maarja theorie en praktijk....
pi_148750955
Wij nemen ook gewoon parket met vloerverwarming :Y Kan prima.

Sterkte voor je mams, Puala!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  vrijdag 16 januari 2015 @ 17:22:30 #275
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_148752934
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 13:37 schreef Sony het volgende:

[..]

Hoezo niet?

Veel parketleggers willen er om een of ander reden niet aan, maar wij hebben nu 4 jaar een traditionele eiken visgraatvloer liggen met vloerverwarming die als hoofdverwarming dient en er is geen enkel probleem geweest tot dusver. ^O^

Het enige is dat je iets meer moet letten op je watertemperatuur en de luchtvochtigheid en dat je vloer wat langzamer reageert, maar dat vang je eenvoudig op door goede regelaars.
Ter informatie: het is een woning uit begin 1900, met 3+m hoge plafonds, weinig tot geen isolatie en de vloerverwarming moet dus behoorlijk z'n werk doen.

Sterker nog: op de slaapkamer hebben we een wengé vloer liggen met 'normale' radiatoren en daar werkt de vloer duidelijk. :')

In bijvoorbeeld Duitsland en Frankrijk is de combinatie van vloerverwarming en houten vloeren al honderden jaren normaal.
Een vloer die langzamer reageert betekent dat je meer energie verbruikt door die isolerend werkende houten vloer.
  † In Memoriam † vrijdag 16 januari 2015 @ 22:06:51 #276
37843 lady-wrb
kortaf
pi_148762080
het wordt echt mooi *O*

beterschap voor je moeder :*
pi_148764645
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 13:37 schreef Sony het volgende:

[..]

Hoezo niet?

Veel parketleggers willen er om een of ander reden niet aan, maar wij hebben nu 4 jaar een traditionele eiken visgraatvloer liggen met vloerverwarming die als hoofdverwarming dient en er is geen enkel probleem geweest tot dusver. ^O^

Het enige is dat je iets meer moet letten op je watertemperatuur en de luchtvochtigheid en dat je vloer wat langzamer reageert, maar dat vang je eenvoudig op door goede regelaars.
Ter informatie: het is een woning uit begin 1900, met 3+m hoge plafonds, weinig tot geen isolatie en de vloerverwarming moet dus behoorlijk z'n werk doen.

Sterker nog: op de slaapkamer hebben we een wengé vloer liggen met 'normale' radiatoren en daar werkt de vloer duidelijk. :')

In bijvoorbeeld Duitsland en Frankrijk is de combinatie van vloerverwarming en houten vloeren al honderden jaren normaal.
Ik wil helemaal niet opletten op van alles en een vloer die traag reageert.
pi_148778636
Zo, dagje schilderen zit er op! :)

- erker geschuurd en 2e laag grondverf
- openslaande deuren voorzien van het goede deurbeslag
- openslaande deuren voorzien van de 1e laag grondverf
- kozijn vd wc de 1e laag grondverf
- kozijn vd woonkamer naar de gang de 2e laag grondverf
- keukenraampje geschuurd en de 1e laag grondverf
- keukendeur kaal gemaakt
- kozijn vd woonkamer naar de keuken geschuurd en 1e laag grondverf
- kozijn vd keuken naar de trap geschuurd en de 1e laag grondverf

En mijn woonkamer-gangdeur kapot laten vallen. 2 ruitjes en t latje wat er tussen hoort zijn kapot. Ik heb in de schuur nog een reservedeur liggen en ga maar eens kijken wat de staat daarvan is en anders deze repareren. Maar wil er eigenlijk vandaag niet over nadenken.
pi_148784172
Afijn, foto's











pi_148784209
Is dit wel dezelfde woning waar je vorig jaar naartoe bent verhuisd?
_O_ en _O_
pi_148784745
ziet er super uit!
pi_148798651
Wat schiet dat ineens allemaal op he, als het ruwbouw af is.
Elk gemonteerd dingetje, elk streepje verf lijkt een grote stap vooruit.

Nog een paar maandjes ???

gr!
  zondag 18 januari 2015 @ 10:05:43 #283
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_148799116
Mooi!

Nog gekeken of het beslag van je (binnen- en) buitendeuren er niet af kon? Werkt dan veel makkelijker en strakker dan afplakken...
pi_148800209
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 09:25 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
Wat schiet dat ineens allemaal op he, als het ruwbouw af is.
Elk gemonteerd dingetje, elk streepje verf lijkt een grote stap vooruit.

Nog een paar maandjes ???

gr!
Ik hoop geen paar. Maar gewoon op een maand.

quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:05 schreef Barrah het volgende:
Mooi!

Nog gekeken of het beslag van je (binnen- en) buitendeuren er niet af kon? Werkt dan veel makkelijker en strakker dan afplakken...
ALLE schroeven in het hele godganse huis zijn kapot gedraaid. Van de houten vloer, van de plafonds die er in zaten, maar dus ook van de deuren en het beslag. En het is allemaal wit geschilderd.. Ik kwak er ook wel wat overheen en vind het wel prima.
  zondag 18 januari 2015 @ 11:32:56 #285
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_148800392
Wat wordt het prachtig! *O*
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
  maandag 19 januari 2015 @ 12:10:05 #286
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_148835552
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 11:24 schreef Puala het volgende:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:05 schreef Barrah het volgende:
Mooi!

Nog gekeken of het beslag van je (binnen- en) buitendeuren er niet af kon? Werkt dan veel makkelijker en strakker dan afplakken...

ALLE schroeven in het hele godganse huis zijn kapot gedraaid. Van de houten vloer, van de plafonds die er in zaten, maar dus ook van de deuren en het beslag. En het is allemaal wit geschilderd.. Ik kwak er ook wel wat overheen en vind het wel prima.
Meh. Nog wel overwogen om ze uit te boren? Al word je daar ook niet blij van als het om veel schroeven gaat. Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
pi_148844008
Wordt mooi!
pi_148849683
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 12:10 schreef Barrah het volgende:

[..]

Meh. Nog wel overwogen om ze uit te boren? Al word je daar ook niet blij van als het om veel schroeven gaat. Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Met een impact driver lukt het misschien. Weet het Nederlandse woord zo snel niet. Is een stukje gereedschap wat draad tapt in de schroef. Kost maar een paar euro, werkt vaak heel goed.
  Milf maandag 19 januari 2015 @ 19:09:30 #289
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_148850307
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 11:24 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik hoop geen paar. Maar gewoon op een maand.

[..]

ALLE schroeven in het hele godganse huis zijn kapot gedraaid. Van de houten vloer, van de plafonds die er in zaten, maar dus ook van de deuren en het beslag. En het is allemaal wit geschilderd.. Ik kwak er ook wel wat overheen en vind het wel prima.
Tip: pak een postbode elastiekje. Plaats die over je bitje. Duw hem dan heel hard tegen de schroef aan. Vaak komt de kapot gedraaide schroef dan toch los.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_148851056
quote:
14s.gif Op maandag 19 januari 2015 19:09 schreef nikky het volgende:

[..]

Tip: pak een postbode elastiekje. Plaats die over je bitje. Duw hem dan heel hard tegen de schroef aan. Vaak komt de kapot gedraaide schroef dan toch los.
Ik kan het proberen. Maar ze zitten ook allemaal vol verf. Mijn moeder heeft zo'n setje om dit soort schroeven er uit te krijge en die wilt ze graag uitproberen :)
pi_148851133
Les van vandaag: heteluchtpistolen zijn heet :+

pi_148851199
Kusje d'r op :*
pi_148852185
zal maar niet vragen hoe dit gebeurt is......
pi_148853054
Wel ja, ga jij ook even lekker tobben met een hand die je zo hard nodig hebt }:|
Overigens, hoe is het met je mams?
Waar het stinkt is het warm.
pi_148853239
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 20:16 schreef knoblaucha6 het volgende:
Wel ja, ga jij ook even lekker tobben met een hand die je zo hard nodig hebt }:|
Overigens, hoe is het met je mams?
Goed. Zenuwen voor donderdag. Maar ze kan nog veel op dit moment :)
pi_148853564
En jij kunt nu even iets minder denk ik, hoe erg is het met je hand? Uitgerekend de muis van je hand en juist die muis raak je met alles wat je vasthoudt.
Waar het stinkt is het warm.
pi_148853978
3 kleine plekjes, 2egraads. Buitenkant vd duim. Je ziet het gaasje rechts zitten. Valt mee :)
pi_148854087
Gelukkig maar, verband lijkt vaak interessanter en heftiger dan de wond zelf. Dat het maar snel mag beteren :*
Waar het stinkt is het warm.
  maandag 19 januari 2015 @ 21:51:50 #299
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_148857797
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 19:32 schreef Puala het volgende:
Les van vandaag: heteluchtpistolen zijn heet :+

[ link | afbeelding ]
Vrouwen horen dan ook geen mannendingen te doen. :P Beterschap in iedergeval.
Share your talent, move the world.
pi_148860244
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 20:34 schreef Puala het volgende:
3 kleine plekjes, 2egraads. Buitenkant vd duim. Je ziet het gaasje rechts zitten. Valt mee :)
2de graads valt eigenlijk nooit mee
pi_148865213
Dan Ben ik maar de hekkensluiter....

Weer erg veel gedaan dit topic, volgende deel iets minder ongelukjes!!

Beterschap en veel succes met de rest komende klussen.

Ik heb ook de hetelucht verfbrander vastgepakt aantal maanden geleden. Voelt niet lekker he!!


:*
Laat die handjes wapperen!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')